Testy
Zpět na článek
TEST Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV – Konečně prostornější SUV pro řidiče
40 komentářů
Mikesus
@Lucky85
Další co ma problem chapat psany text? Nechám ti sanci si to podruhé přečíst a pak reagovat. Kognitivni funkce mozku ( což pochybuju, ze budeš vubec vědět o co jde, když nechapes ani jednu prostou větu) už jsou ovlivněny tím dieselem. Dutohlav nebo dieseldezolát?
Další co ma problem chapat psany text? Nechám ti sanci si to podruhé přečíst a pak reagovat. Kognitivni funkce mozku ( což pochybuju, ze budeš vubec vědět o co jde, když nechapes ani jednu prostou větu) už jsou ovlivněny tím dieselem. Dutohlav nebo dieseldezolát?
kesumb
@Lubo
provozuju x5 45e (nova 50 je podstatne silnejsi a i uspornejsi) a v porovnani se 40d je podstatne kultivovanejsi, oproti 30d i rychlejsi. Lip se s tim jezdi. X6 30d mi jezdila za 10-12, phev bez nabijeni na dalky zere do 10, ale umi i 8. Za 160tkm tahani vleku mam dlouhodobou 7,7l.
Kdyz se phev zvladne je to pecka. Plus ta elektrika tomu strasne zjednodusuje zivot kdyz je to prelozeny a neco to tahne
provozuju x5 45e (nova 50 je podstatne silnejsi a i uspornejsi) a v porovnani se 40d je podstatne kultivovanejsi, oproti 30d i rychlejsi. Lip se s tim jezdi. X6 30d mi jezdila za 10-12, phev bez nabijeni na dalky zere do 10, ale umi i 8. Za 160tkm tahani vleku mam dlouhodobou 7,7l.
Kdyz se phev zvladne je to pecka. Plus ta elektrika tomu strasne zjednodusuje zivot kdyz je to prelozeny a neco to tahne
Emel
Chcete zvýraznit velikost až zavalitost auta? Dejte ho do světlé barvy, nalakujte i prahy a posaďte na černá kola. Kombinace asi pomalu nejhorší možná...
Jak se mi hodně líbila šestka a docela i CX-5, tak se mi tohle nelíbí... a v PHEV to evidentně spíš moc nefunguje.
PS: Válce/ventily: 04.dub - ten Excel je potvora 😄
Jak se mi hodně líbila šestka a docela i CX-5, tak se mi tohle nelíbí... a v PHEV to evidentně spíš moc nefunguje.
PS: Válce/ventily: 04.dub - ten Excel je potvora 😄
Mr.Murphy
Líbí se mi, že na auto.cz dostane 4* auto, které má úplně k ničemu motor 😄
Jinak PHEV je dobrá technologie, ale musí se to umět....
Jinak PHEV je dobrá technologie, ale musí se to umět....
WinDiesel
Nebylo by tady lepší dát test 3,3 MHEV dieselu, když se prodává 4x lépe než 2,5 PHEV?
iudex
@lamal
Popravde neviem, kto by pri takomto 7-miestnom SUV išiel do nedoladeného hybridu, keď je k dispozícii jedinečná (v mainstreame) šesťvalcová nafta, ktorá je navyše reálne úsporná (na rozdiel od toho hybridu). Ja ako fanúšik benzínu by som tu mal jasno a volil R6 naftu.
Popravde neviem, kto by pri takomto 7-miestnom SUV išiel do nedoladeného hybridu, keď je k dispozícii jedinečná (v mainstreame) šesťvalcová nafta, ktorá je navyše reálne úsporná (na rozdiel od toho hybridu). Ja ako fanúšik benzínu by som tu mal jasno a volil R6 naftu.
adamzprahy
@Emel Souhlas. Vypadá to jako velmi jednoduše prodloužená CX-60 s batohem na zádech. Vizuálně se mi exteriér bohužel vůbec nelíbí. Jinak technicky zajímavé auto.
WinDiesel
@Lubo : no proto Mazda nabízí i 3,3 diesel MHEV který jezdí v pohodě za 6,5 litrů nafty. Prodeje jsou ve prospěch dieselu 4:1 takže zákazník to vidí a podle toho si i vybírá.
kari.laz
@Mikesus stále máš problém s chápáním psaného textu? Četli jsi na co reaguješ.
Ty taky nikoho nezajímáš a přitom tu diskuze plevelíš nejvíc. Stejně jak dle tebe diesel nikoho nezajímá, proro je 3/4 těchto aut v dieselu.
Ty taky nikoho nezajímáš a přitom tu diskuze plevelíš nejvíc. Stejně jak dle tebe diesel nikoho nezajímá, proro je 3/4 těchto aut v dieselu.
Arese
Technicky se bezpochyby jedná o pozoruhodné auto, ovšem jeho vnější design je doslova tragický. Proč si na návrh designu Mazda nenajala nějakého italského mistra, když to sama nezvládá? Moderní auta s motorem vpředu podélně mají agregát kvůli vyvážení posunutý až skoro za osu předních kol. Proto má jejich karoserie úplně jiné proporce, než běžné modely s motorem napříč a designérsky je hezky "zabalit" není vůbec snadné...
Emel
@WinDiesel a má se vůbec testovat CX-80, když se 4x líp prodává kdejaká Korea? Náhodou test PHEV je docela důležitý... jako varování.
Mikesus
@kari.laz
Já mluvím obcene, ne o tomto aute. A ze se prodá 3/4 ze skoro ničeho není vypovidajici hodnota. Kolik se prodalo v Evropě cx-60 a cx-80? Tento naprosto okrajových model opravdu neni smerodatny, obzvlast kdyz mazda neumi ani ten hybrid vyrobit spolehlivy. I sky-x byl podprumerny.
No, nikoho zde nezajímají lháři, mezi které patříš ty ( mam cim dlozit samozrejme, treba jak jsi tvrdil, ze motorkari nezdrzuji na semaforech ), takze můžeš zase zalézt.
Já mluvím obcene, ne o tomto aute. A ze se prodá 3/4 ze skoro ničeho není vypovidajici hodnota. Kolik se prodalo v Evropě cx-60 a cx-80? Tento naprosto okrajových model opravdu neni smerodatny, obzvlast kdyz mazda neumi ani ten hybrid vyrobit spolehlivy. I sky-x byl podprumerny.
No, nikoho zde nezajímají lháři, mezi které patříš ty ( mam cim dlozit samozrejme, treba jak jsi tvrdil, ze motorkari nezdrzuji na semaforech ), takze můžeš zase zalézt.
Rasto
@kesumb ja ti neviem, z popisu tohoto phev mi príde, že skoro hocičo je lepšie. Mať takto nezvládnutu techniku, to je celkom trapas, hlavne keď to už nejaký ten rok predávajù.
Seeloewe
@iudex Třeba můj kolega z práce. Bohužel firma řeší ESG, takže služební auta v roce 2024 musela být PHEV nebo BEV. Nyní už máme nařízeny pouze BEV ... Doteď jezdil Kodiaq 2.0 TDI, ale usoudil, že po letech se "Škodovkou" chce změnu. Vybral si Mazdu. Na CX-80 se těšil jako malé dítě a zatím je to těžké zklamání. Auto je neustále v servisu kvůli nepojízdnosti. Má ho od prosince 2024 a zatím "najel víc na odtahovce než po vlastní ose."
lamal
@iudex
Bol to jeden z prvych kusov, kupene bez vyskusania... risk sa neoplatil 😊 Pri vybere dynamika a nabijanie doma hovorili pre plug-in. Okrem toho vadi, alebo vadil aj priserne tvrdy podvozok a problemy so spolahlivostou... neskutocne co s tym auto vsetko bolo - vsetko uznali a vymenili.
Asi sa to zlepsilo co sa tyka problemov v dnesnej produkcii, ale aj tak je moc vidiet ako tie vymysly nestihaju odladit.
Bol to jeden z prvych kusov, kupene bez vyskusania... risk sa neoplatil 😊 Pri vybere dynamika a nabijanie doma hovorili pre plug-in. Okrem toho vadi, alebo vadil aj priserne tvrdy podvozok a problemy so spolahlivostou... neskutocne co s tym auto vsetko bolo - vsetko uznali a vymenili.
Asi sa to zlepsilo co sa tyka problemov v dnesnej produkcii, ale aj tak je moc vidiet ako tie vymysly nestihaju odladit.
WinDiesel
@iudex : oni něco takového nabízet musí kvůli flotilovým emisím, když se benzín PHEV počítá za 50 g CO2...
lamal
Popisovany scenar s brutalnym sklbnutim sa stal jednemu majitelovi, ktoremu pri tom vyhodilo platnicku. Je fakt, ze mal problemy s chrbatom, no je to des. Mazda si vzala zase velke susto, ked postavila takyto hybrid so svojraznou technikou.
Lubo
Spotreba 6,9 l/100 km a 20,8 kWh/100 km k tomu?
Takže spotreba za 2 autá, alebo to chápem nesprávne?
Plugin niekedy propagovali ako najlepšie z 2 svetov. Možno to pre úzku klientelu platí. Ale pri takýchto spotrebách, strate hodnoty a možných budúcich problémoch s komplikovaným pohonom je toto auto pre väčšinu zlou kombináciou.
Takže spotreba za 2 autá, alebo to chápem nesprávne?
Plugin niekedy propagovali ako najlepšie z 2 svetov. Možno to pre úzku klientelu platí. Ale pri takýchto spotrebách, strate hodnoty a možných budúcich problémoch s komplikovaným pohonom je toto auto pre väčšinu zlou kombináciou.
Mikesus
@Rasto
Nesmíš vybírat někoho, kdo to neumi vyrobit. Vždyť i ten jejich drivejsi pokus o (jako)hybrid v podání sky-x byl tragický.
Jak kluci pisou, musí se to umět vyrobit.
Nesmíš vybírat někoho, kdo to neumi vyrobit. Vždyť i ten jejich drivejsi pokus o (jako)hybrid v podání sky-x byl tragický.
Jak kluci pisou, musí se to umět vyrobit.
Lubo
@kesumb Moja skúsenosť s 40i spotreba na rovnakej trase 1200 km o 2l/100 km vyššia ako 30d.
Netvrdím, že je to zle, ale prečo si tu písať nereálne čísla.
Netvrdím, že je to zle, ale prečo si tu písať nereálne čísla.
Ringhofer
@Seeloewe Zdá se, že importér na tyto problémy reaguje předáním aut novinářům k "testům".
Nechci být za naivu, ale skutečně vyhovuje přiznání problémů a reakce, jak se s nim i výrobce popsuje, než tyto pseudo-testy.
Nechci být za naivu, ale skutečně vyhovuje přiznání problémů a reakce, jak se s nim i výrobce popsuje, než tyto pseudo-testy.
kesumb
@Mr.Murphy
PHEV je nejlepsi varianta pokud nehodlas nic resit a jezdit kam te vitr zavane. Elektro je porad ve velkym vyvoji a sednout si z PHEV do dizlu je jak jez na koni. A ono z toho phev i do benzinu je to bida.
PHEV je nejlepsi varianta pokud nehodlas nic resit a jezdit kam te vitr zavane. Elektro je porad ve velkym vyvoji a sednout si z PHEV do dizlu je jak jez na koni. A ono z toho phev i do benzinu je to bida.
fOE
@iudex jen technicka, jedinecna sestivalcova nafta to v mainstreamu neni, ne dokud ma v6 touareg 😉
kesumb
@Lubo
dalky jsou na par, 2l byl rozdil v kombinaci. Ale ja jezdim dalky svizne (na PP mivam prumer 110-120kmh), kdyz se z x7 40d tahnes tak umi i pod 7 ale ja tak nikdy nejel a neumim to tedy porovnat. Pokud jedu
jak sem zvyklej je to 10:10. Ale mne
na dalky i tady zminovanej Highlander zral dost. Ale ja si tu x5 ted uz setrim a jezdim s ni jenom obcas jinak jezdim elektrem.
dalky jsou na par, 2l byl rozdil v kombinaci. Ale ja jezdim dalky svizne (na PP mivam prumer 110-120kmh), kdyz se z x7 40d tahnes tak umi i pod 7 ale ja tak nikdy nejel a neumim to tedy porovnat. Pokud jedu
jak sem zvyklej je to 10:10. Ale mne
na dalky i tady zminovanej Highlander zral dost. Ale ja si tu x5 ted uz setrim a jezdim s ni jenom obcas jinak jezdim elektrem.
Josef-Kratochvil
@.Rambousek. mě baví řídit a samotná konstrukce kombi/SUV zcela určitě neznamená, že s jedním se budu bavit a s druhým ne. Mám CX60 a baví mě to řídit. Stejně jako kupu jiných aut. A na druhou stranu mě vyloženě ser* řídit Supa v kombíku, i40, i30, Tuarega atp. Mimochodem CX60 bohatě pro rodinu dostačuje, nemám potřebu jít do CX80 (zatím jsem nejel). Když už se chci na silnici opravdu bavit, tak skočím na motorku. A jízda na okruhu s "okruhovkou", to je vůbec jiná dimenze.
3_diamanty
Riadna zruda.... vyzera to ako tie cinske nasilu predlzene medvede a wageny... a uplne najsuper je este k bielemu autu dopasovat cierne elektrony... zlaty touareg
Lubo
@topten trocha som zvažoval PHEV, keďže mám FVE. Skúsil som Volvo XC90 T8.
Na trase 160 km som na BMW X5 30d mal spotrebu cca 11l, tj. 7l/100 km.
XC90 šla cca 70 km na elektro so spotrebou benzínu 2l/100 km, a na zvyšných 90 km bola spotreba nad 10l/100 km. Vyšlo mi to, že mala spotrebu ako X5 (11l), ale k tomu elektrinu.
Na dlhej trase by to bolo dosť mimo.
A definitívne rozhodli obavy z komplikovanej techniky.
Na trase 160 km som na BMW X5 30d mal spotrebu cca 11l, tj. 7l/100 km.
XC90 šla cca 70 km na elektro so spotrebou benzínu 2l/100 km, a na zvyšných 90 km bola spotreba nad 10l/100 km. Vyšlo mi to, že mala spotrebu ako X5 (11l), ale k tomu elektrinu.
Na dlhej trase by to bolo dosť mimo.
A definitívne rozhodli obavy z komplikovanej techniky.
Lubo
@WinDiesel jj, má ho aj kamarát a je veľmi spokojný. aj ja som skúšal a motor a prevodovka veľmi fajn.
.Rambousek.
"Z pohledu potenciálního zákazníka to byla jasná odpověď na to, jaká verze je komu určena. Potřebujete vozit děti do školky a stále s nimi jezdíte na dovolenou nebo výlety? Větší CX-80 pro vás zřejmě bude jasnou volbou. Baví vás řídit a často cestujete sami? Kompaktnější CX-60 vám bude bohatě stačit. Obě auta navíc mají úplně stejnou techniku, takže o nic důležitého nepřijdete."
Pokud mě baví řídit a cestuji sám, určitě si nekoupím CX-60, ale menší výkonné kupé, možná sedan, někdo hot hatch nebo kabrio. Pokud potřebuji vozit děti do školky (a nejsou tři a více) a na výlety, nekoupím si CX-80 s třemi řadami sedadel a šílenou manévrovatelností, ale prostě kombík.
Pokud mě baví řídit a cestuji sám, určitě si nekoupím CX-60, ale menší výkonné kupé, možná sedan, někdo hot hatch nebo kabrio. Pokud potřebuji vozit děti do školky (a nejsou tři a více) a na výlety, nekoupím si CX-80 s třemi řadami sedadel a šílenou manévrovatelností, ale prostě kombík.
WinDiesel
@KANKUNEN : jen u benzínu kámoše, jen u benzínu, naftové PHEV Mercedesu jezdí za málo.
topten
@Lubo
to by me zajimalo, jak k tomu prisel
protoze jestlize pise ze na nabitou baterku ujel 44km = 16.2kWh, tak na 20.8kWh by ujel 56km a zbytek by jel na benzin, tedy na 44km by spotreboval 6.9 litru.
ve skutecnosti by tech 44km ale jel se spotrebou 15.7 litru / 100km
coz se asi da, ale v realu mi to prijde docela dost
to by me zajimalo, jak k tomu prisel
protoze jestlize pise ze na nabitou baterku ujel 44km = 16.2kWh, tak na 20.8kWh by ujel 56km a zbytek by jel na benzin, tedy na 44km by spotreboval 6.9 litru.
ve skutecnosti by tech 44km ale jel se spotrebou 15.7 litru / 100km
coz se asi da, ale v realu mi to prijde docela dost
Nebylo. Dnes diesel skoro nikoho nezajímá. 😉