Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
DonVito
Jasne, baterka je hrozny riziko.
🤣
Narozdil od vylitanyho dieselu.
😀
At si to kazdy vyhodnoti po svem. Ale u EV nedochazi k tisicum vybuchu za minutu.
Elektricke auto pohani elektricky motor z principu mechanicky mnohem jednodussi nez spalovak s prevodovkou.
V elektromobilu se jedna pouze o plynuly rotacni pohyb.
👍
Baterie ma tisice cyklu a jeji zivotnost je delsi nez zivotnot dieselu.
fdrive.cz/…ez-diesely-14101
Britské ministerstvo dopravy: elektromobily mají delší životnost než diesely
🤣
Narozdil od vylitanyho dieselu.
😀
At si to kazdy vyhodnoti po svem. Ale u EV nedochazi k tisicum vybuchu za minutu.
Elektricke auto pohani elektricky motor z principu mechanicky mnohem jednodussi nez spalovak s prevodovkou.
V elektromobilu se jedna pouze o plynuly rotacni pohyb.
👍
Baterie ma tisice cyklu a jeji zivotnost je delsi nez zivotnot dieselu.
fdrive.cz/…ez-diesely-14101
Britské ministerstvo dopravy: elektromobily mají delší životnost než diesely
@DonVito No já ti nevím, ačkoliv se teda ukazuje že ty baterky skutečně vydrží více, než se čekalo! Proti dobrému dieselu je to pořád zlomek jeho životnosti. To je u mne v řádech milionů km. Třeba diesely od mercedesu i dnes s odpovídajícím servisem dávají milionek i dva.
O to překvapivější je horší životnost některých elektromotorů. Mají totiž podobně jako spalovací motor nebo jiná zařízení třeba ložiska, chladící okruh, těsnění... a jejich provozní otáčky jsou podstatně vyšší než u spalovacích motorů. Neprůstřelné nejsou kupodivu ani z principu funkce relativně jednoduché redukční převodovky. Také se projevuje u některých výrobců značná nadváha těchto strojů na podvozkových dílech. S podstatně komplexnější elektrickou a SW částí je však problémů určitě více.
Já bych negeneralizoval! Ačkoliv jsou lepší a horší výrobci a lepší a horší výrobky, zatím bych nad elektromobilem jako takovým (byť je to strojírensky opravdu jednodušší výrobek) nějak nekriticky nejásal. Ono tam je zase dost jiných nových celků v elektrické části a z toho plynoucích nových problémů.
O to překvapivější je horší životnost některých elektromotorů. Mají totiž podobně jako spalovací motor nebo jiná zařízení třeba ložiska, chladící okruh, těsnění... a jejich provozní otáčky jsou podstatně vyšší než u spalovacích motorů. Neprůstřelné nejsou kupodivu ani z principu funkce relativně jednoduché redukční převodovky. Také se projevuje u některých výrobců značná nadváha těchto strojů na podvozkových dílech. S podstatně komplexnější elektrickou a SW částí je však problémů určitě více.
Já bych negeneralizoval! Ačkoliv jsou lepší a horší výrobci a lepší a horší výrobky, zatím bych nad elektromobilem jako takovým (byť je to strojírensky opravdu jednodušší výrobek) nějak nekriticky nejásal. Ono tam je zase dost jiných nových celků v elektrické části a z toho plynoucích nových problémů.
@mariov8
Souhlasim, ze u prvnich generaci se objevovaly detske nemoci.
Ale principielne u EV neni problem. Jak u baterky (s tisici cykly) tak u pohonu.
Baterka meho auta by mela vydrzet pres pul milionu km.
To je vic nez zivotnost auta a me BY trvalo takovou porci km najet 20 let!
PS Nejsem sberatel veteranu...
Souhlasim, ze u prvnich generaci se objevovaly detske nemoci.
Ale principielne u EV neni problem. Jak u baterky (s tisici cykly) tak u pohonu.
Baterka meho auta by mela vydrzet pres pul milionu km.
To je vic nez zivotnost auta a me BY trvalo takovou porci km najet 20 let!
PS Nejsem sberatel veteranu...
@DonVito Také nejsem sběratel, ale jezdit nějakým youngtimerem, to by mne bavilo, mám to za sebou, drahý koníček...
Půl milionu je životnost levného auta s průměrnou péčí. Jezdil jsem chvíli v Mercedesu i Citroenu co měli slušně přes 400 000km, prokazatelných. Moc těm autům nechybělo... Ale měl jsem chvíli i napohled strašlivý vrak, ale měl JENOM 270 000km, motor byl jak nový! Jenom se musel komplet přetěsnit, auto 10 let stálo. Obvyklý nájezd těch dieselových "pián" byl tehdy v ČR spíše 1 270 000km... Tohle mělo tvrdý zvuk, žádné kla-kla-kla... jako u motorů se ztrácející se kompresí, po sundání palice krásně zachovalé honování ve válcích, komprese vyžadující v zimě slušnou baterii...
Dnešní motory už mají drahý servis různého emisního příslušenství a elektroniky... ale tak chceme stále větší výkony, termodynamickou účinnost, nižší spotřebu, emisní čistotu... Jinak i třeba takový DW10/12 od PSA nebo po pár úpravách ve správných verzích a v lehčích autech i DV4/6 umí toho hodně najet. Znám bývalé taxíky s 2,2M, 2,85M, lítací mikrobusy jezdící denně Německo s 1M+ To jsou u mne nájezdy, které něco prokazují!
Jinak souhlasím s tím, že se ukazuje, že to s bateriemi a jejich životností nebude až tak špatné. Obvykle je u nich problém spíše s věkem než s km. Takže ano, elektrických klasiků se asi nedožijeme. Po 10 letech začíná být většinou zle. Ano, obvykle si kdysi drahý elektromobil Tesla kupoval někdo kdo alespoň trochu jezdil, takže těch 300 000km+ už to na hrbu má. Ale se spolehlivostí indikace dojezdu a jeho reálnou hodnotou už to začíná být horší.
Netuším, jestli bude budoucností XTL nebo elektrika, ale vím, že na některá použití bychom potřebovali zachovat spalovací motor a uhlovodíková paliva jako sůl... čerpadla hasičských aut na plný výkon potřebují i několik 100ek kilowatt! To není chyba v řádu. Na druhou stranu balíčky po městě může opravdu s klidem rozvážet elektrická dodávka. Ale sanitka chcete aby vždy dojela, i ve vánici, do vesničky 30km za město...
Půl milionu je životnost levného auta s průměrnou péčí. Jezdil jsem chvíli v Mercedesu i Citroenu co měli slušně přes 400 000km, prokazatelných. Moc těm autům nechybělo... Ale měl jsem chvíli i napohled strašlivý vrak, ale měl JENOM 270 000km, motor byl jak nový! Jenom se musel komplet přetěsnit, auto 10 let stálo. Obvyklý nájezd těch dieselových "pián" byl tehdy v ČR spíše 1 270 000km... Tohle mělo tvrdý zvuk, žádné kla-kla-kla... jako u motorů se ztrácející se kompresí, po sundání palice krásně zachovalé honování ve válcích, komprese vyžadující v zimě slušnou baterii...
Dnešní motory už mají drahý servis různého emisního příslušenství a elektroniky... ale tak chceme stále větší výkony, termodynamickou účinnost, nižší spotřebu, emisní čistotu... Jinak i třeba takový DW10/12 od PSA nebo po pár úpravách ve správných verzích a v lehčích autech i DV4/6 umí toho hodně najet. Znám bývalé taxíky s 2,2M, 2,85M, lítací mikrobusy jezdící denně Německo s 1M+ To jsou u mne nájezdy, které něco prokazují!
Jinak souhlasím s tím, že se ukazuje, že to s bateriemi a jejich životností nebude až tak špatné. Obvykle je u nich problém spíše s věkem než s km. Takže ano, elektrických klasiků se asi nedožijeme. Po 10 letech začíná být většinou zle. Ano, obvykle si kdysi drahý elektromobil Tesla kupoval někdo kdo alespoň trochu jezdil, takže těch 300 000km+ už to na hrbu má. Ale se spolehlivostí indikace dojezdu a jeho reálnou hodnotou už to začíná být horší.
Netuším, jestli bude budoucností XTL nebo elektrika, ale vím, že na některá použití bychom potřebovali zachovat spalovací motor a uhlovodíková paliva jako sůl... čerpadla hasičských aut na plný výkon potřebují i několik 100ek kilowatt! To není chyba v řádu. Na druhou stranu balíčky po městě může opravdu s klidem rozvážet elektrická dodávka. Ale sanitka chcete aby vždy dojela, i ve vánici, do vesničky 30km za město...
@mariov8
tvl, kdo najede s jednim autem milion kilometru, natoz nekolik mega, kdyz prumernej najezd je sotva 20tis rocne ?
vetsina aut se ani nepriblizi k 500tis
tvl, kdo najede s jednim autem milion kilometru, natoz nekolik mega, kdyz prumernej najezd je sotva 20tis rocne ?
vetsina aut se ani nepriblizi k 500tis
@topten Taxikáři najíždějí i víc než 120 000km ročně... někteří i za půl roku!!! Extrémní pendleři, dodávky (klidně 360 000km ročně), mikrobusy (znám Vita co mají za sebou milion a jsou stará 4 roky, poprvé se dělala větší oprava = karbon...) co vozí lidi za prací do zahraniční. Průměr je zrádnej... kdo ho stanovil, jaká a odkud měl data...
@both
tocvolanti, kterejm motor skoro nevychladne a jejich tempo je vrazedne
novodobi otroci, kteri misto motyky na plantazi od nevidim po nevidim drzej v ruce volant zlutyho taxiku prodirajiciho se ucpanym smrdutym mestem nebo volant bily dodavky krizujici evropsky dalnice od severu na jih, od vychodu na zapad a cik-cak
to jsou jednotky procent ridicu-nestastniku
.
vsichni vime, ze spalovaku nejvic skodej studeny starty a kratky jizdy se studenym motorem, a ze spalovak, kterej se jen prevaluje a nevychladne, vydrzi docela dost
kolik ale takovejch je ??
tocvolanti, kterejm motor skoro nevychladne a jejich tempo je vrazedne
novodobi otroci, kteri misto motyky na plantazi od nevidim po nevidim drzej v ruce volant zlutyho taxiku prodirajiciho se ucpanym smrdutym mestem nebo volant bily dodavky krizujici evropsky dalnice od severu na jih, od vychodu na zapad a cik-cak
to jsou jednotky procent ridicu-nestastniku
.
vsichni vime, ze spalovaku nejvic skodej studeny starty a kratky jizdy se studenym motorem, a ze spalovak, kterej se jen prevaluje a nevychladne, vydrzi docela dost
kolik ale takovejch je ??
@DonVito
Ano, baterka je hrozný riziko.
Protože i když se na spalováku něco vysype, tak když se bavíme o motorech po roce 2000, tak jde vesměs o řešitelné opravitelné závady, navíc vesměs nejde o závady motoru jako takového ve smyslu základních částí (blok, hlava, ojnice, písty, vačky...). Nejčastější závady jsou typu vstřikování močoviny, EGR, DPF, turbo, vstřiky, rozvody.
A úplně nejčastější jsou jen poruchy snímačů... Tj. elektrických částí.
A ta elektrika je i v BEV, jen je jí tam mnohem, mnohem víc.
Řeči o tom, jak je BEV jednodušší než ICE, jsou jen demagogií. Mechanicky jendodušší jsou. Ale je tam elektronika. A je jí tam víc.
Mechanika opravit jde. Elektronika opravit je problém.
Proto 20ti leté BEV nikdy nebudou realitou, ale jen vyjímkou. Po 10ti letech BEV půjdou do šrotu.
Ano, baterka je hrozný riziko.
Protože i když se na spalováku něco vysype, tak když se bavíme o motorech po roce 2000, tak jde vesměs o řešitelné opravitelné závady, navíc vesměs nejde o závady motoru jako takového ve smyslu základních částí (blok, hlava, ojnice, písty, vačky...). Nejčastější závady jsou typu vstřikování močoviny, EGR, DPF, turbo, vstřiky, rozvody.
A úplně nejčastější jsou jen poruchy snímačů... Tj. elektrických částí.
A ta elektrika je i v BEV, jen je jí tam mnohem, mnohem víc.
Řeči o tom, jak je BEV jednodušší než ICE, jsou jen demagogií. Mechanicky jendodušší jsou. Ale je tam elektronika. A je jí tam víc.
Mechanika opravit jde. Elektronika opravit je problém.
Proto 20ti leté BEV nikdy nebudou realitou, ale jen vyjímkou. Po 10ti letech BEV půjdou do šrotu.
@rohYpnol
Koho zajimaji 20i leta EV??
Nikdy jsem takovym srotem nejezdil.
A ti co budou chtit neco takoveho provozovat, budou si muset najit nekoho, kdo jim to bude servisovat - tak jako je to dnes se spalovaky...
Po deseti letech zadne moderni EV do srotu nepujde!
10 let je u nekterych vyrobcu zaruka!
Tak si prosim nevymyslej, ju?
"Cena za základní model Torres EVX začíná na 879 900 Kč.
KGM nabízí na tento model záruku 7 let nebo 150 000 km, což je nadprůměrné v porovnání s konkurencí. Záruka na baterii je 10 let nebo 1 mil. km.
👍👍👍
Výrobce zaručuje, že neklesne pod 70% původní hodnoty."
Koho zajimaji 20i leta EV??
Nikdy jsem takovym srotem nejezdil.
A ti co budou chtit neco takoveho provozovat, budou si muset najit nekoho, kdo jim to bude servisovat - tak jako je to dnes se spalovaky...
Po deseti letech zadne moderni EV do srotu nepujde!
10 let je u nekterych vyrobcu zaruka!
Tak si prosim nevymyslej, ju?
"Cena za základní model Torres EVX začíná na 879 900 Kč.
KGM nabízí na tento model záruku 7 let nebo 150 000 km, což je nadprůměrné v porovnání s konkurencí. Záruka na baterii je 10 let nebo 1 mil. km.
👍👍👍
Výrobce zaručuje, že neklesne pod 70% původní hodnoty."
@DonVito
Jo, Torres má kvalitní čínskou techniku.
Opět sam prokazuješ, jak lžeš, a dokonce v 1 příspěvku 🤣🤣🤣
Torres má NADPRŮMĚRNOU záruku 7 let... zatímco sam lžeš jak mají BEV záruku 10 let... 🤣🤣🤣
Tak když mají BEV záruku 10 let jak píšeš, jak může být 7 let Torrese NADPRŮMĚRNÁ?!?? 🤣🤣🤣
OPĚT JEN LŽEŠ.
Jo, Torres má kvalitní čínskou techniku.
Opět sam prokazuješ, jak lžeš, a dokonce v 1 příspěvku 🤣🤣🤣
Torres má NADPRŮMĚRNOU záruku 7 let... zatímco sam lžeš jak mají BEV záruku 10 let... 🤣🤣🤣
Tak když mají BEV záruku 10 let jak píšeš, jak může být 7 let Torrese NADPRŮMĚRNÁ?!?? 🤣🤣🤣
OPĚT JEN LŽEŠ.
@DonVito 7 let nebo snad 10 let dává Toyota léta v Německu na všechny auta když jezdíš pravidelně k nim do servisu. 15 tisíc nebo rok. Málo známá věc co. Vzdelavej se
@Sevca
Priznavam zaruku 10 let Toyoty jsem neznal.
To nic nemeni na veci, ze u zaruky 10 let se nejedna o riziko, kdyz si koupis novy vuz.
At uz u baterky EV nebo u fosilni Toyoty...
Priznavam zaruku 10 let Toyoty jsem neznal.
To nic nemeni na veci, ze u zaruky 10 let se nejedna o riziko, kdyz si koupis novy vuz.
At uz u baterky EV nebo u fosilni Toyoty...
@rohYpnol
kdyz elektroniku opravit umis, tak ji opravis, kdyz neumis, tak jen blbe kecas, ze to nejde
.
nejporuchovejsi casti elektroniky jsou mechanicky casti - konektory, encodery, tlacitka a pak mozna cidla, ktery se u EV zuzujou v podstate jen na mereni teploty, otacek, mozna naklonu a zrychleni, ale ty s EV zas tak moc nesouvisej. spalovak ma cidel, ktery jsou navic vystaveny mnohem mene priznivemu prostredi, mnohem vic.
samotny polovodice, na kterejch to je postaveny, prezijou kazdy auto, jestli ho nevystavis elektromagnetickymu impulsu pri jadernym vybuchu
.
mas nejakou hodnovernou statistiku, jaka elektronika v EV odchazi a jak moc ?
kdyz elektroniku opravit umis, tak ji opravis, kdyz neumis, tak jen blbe kecas, ze to nejde
.
nejporuchovejsi casti elektroniky jsou mechanicky casti - konektory, encodery, tlacitka a pak mozna cidla, ktery se u EV zuzujou v podstate jen na mereni teploty, otacek, mozna naklonu a zrychleni, ale ty s EV zas tak moc nesouvisej. spalovak ma cidel, ktery jsou navic vystaveny mnohem mene priznivemu prostredi, mnohem vic.
samotny polovodice, na kterejch to je postaveny, prezijou kazdy auto, jestli ho nevystavis elektromagnetickymu impulsu pri jadernym vybuchu
.
mas nejakou hodnovernou statistiku, jaka elektronika v EV odchazi a jak moc ?
@topten
No ta posledni otazka je dobry vtip.
Ptat se nekoho, kdo tvrdi, ze neco co vydrzi milion km a ma zaruku 10 let je hrozny riziko...
🤣
Nastesti rohypnola (neuspesne) vzdelavame.
Bohuzel jeho vira ve spalovaci motor je silnejsi nez fakta.
No ta posledni otazka je dobry vtip.
Ptat se nekoho, kdo tvrdi, ze neco co vydrzi milion km a ma zaruku 10 let je hrozny riziko...
🤣
Nastesti rohypnola (neuspesne) vzdelavame.
Bohuzel jeho vira ve spalovaci motor je silnejsi nez fakta.
@DonVito
Ty opět bohužel vůbec netušíš co KG garantuje a co ta jeho záruka reálně garantuje.
Je to úplně stejné jako kdyby,ti stavební firma dala záruku 100 let na to, že dům bude stát... a to samozřejmě pouze za podmínky, že každý rok tam přijde technik stavební firmy, dráze zaplacený z tvých peněz 🤣🤣🤣
Jo, mimochodem, podobné programy dávno měla Škoda-plus, VW a další. Dokud jezdíš k nim na servis a dodržuješ jejich pravidla, tak máš garance mobility atp. 🤣🤣🤣 a můžeš najet třeba 2 mil. km 🤣🤣🤣
Mimochodem, kdyby někdo dal na spalovák "záruku" že za 10 let budeš mít zaručeno 70% výkonu nového auta, tak se tomu každý vysměje!!! A u BEV to hujeři vydávají za nějaký přínos 🤣🤣🤣
Ty opět bohužel vůbec netušíš co KG garantuje a co ta jeho záruka reálně garantuje.
Je to úplně stejné jako kdyby,ti stavební firma dala záruku 100 let na to, že dům bude stát... a to samozřejmě pouze za podmínky, že každý rok tam přijde technik stavební firmy, dráze zaplacený z tvých peněz 🤣🤣🤣
Jo, mimochodem, podobné programy dávno měla Škoda-plus, VW a další. Dokud jezdíš k nim na servis a dodržuješ jejich pravidla, tak máš garance mobility atp. 🤣🤣🤣 a můžeš najet třeba 2 mil. km 🤣🤣🤣
Mimochodem, kdyby někdo dal na spalovák "záruku" že za 10 let budeš mít zaručeno 70% výkonu nového auta, tak se tomu každý vysměje!!! A u BEV to hujeři vydávají za nějaký přínos 🤣🤣🤣
@DonVito
Věřím je těm statistikám, které jsem sám zfalšoval.
Citaze z tvého odkazu
"Dalším zajímavým výstupem je průměrná životnost elektromobilů jednotlivých značek, vypočítaná s pomocí vzorců. Skupinu pěti nejlepších v této disciplíně vede Tesla s průměrnou životností 20,3 roku, následovaná Nissanem (18,8 roku), Kiou (18,5 roku), Mercedesem (16,1 roku) a Hyundaiem (15,6 roku)."
Tesla Roadster se začala prodávat na konci roku 2008, takže nejstarší kusy mají 16,5 let. Jak tedy může mít Tesla průměrnou životnosti aut 20,3 let?
To samé průměrná životnost elektromobilů, kterou "vědci" stanovili na 18,3 let. Jak toho průměrů dosáhli, když kolem roku 2006 byly elektromobily na trhu víceméně nedostupné? To do toho průměru započítali muzejní exempláře elektromobilů z 19. století?
Věřím je těm statistikám, které jsem sám zfalšoval.
Citaze z tvého odkazu
"Dalším zajímavým výstupem je průměrná životnost elektromobilů jednotlivých značek, vypočítaná s pomocí vzorců. Skupinu pěti nejlepších v této disciplíně vede Tesla s průměrnou životností 20,3 roku, následovaná Nissanem (18,8 roku), Kiou (18,5 roku), Mercedesem (16,1 roku) a Hyundaiem (15,6 roku)."
Tesla Roadster se začala prodávat na konci roku 2008, takže nejstarší kusy mají 16,5 let. Jak tedy může mít Tesla průměrnou životnosti aut 20,3 let?
To samé průměrná životnost elektromobilů, kterou "vědci" stanovili na 18,3 let. Jak toho průměrů dosáhli, když kolem roku 2006 byly elektromobily na trhu víceméně nedostupné? To do toho průměru započítali muzejní exempláře elektromobilů z 19. století?
@DonVito
"Vědci" z tebou citovaného odkazu nepredikovali stárnutí baterií, ale celou predikci založili na datech z registru aut britského ministerstva dopravy.
"Vědci" z tebou citovaného odkazu nepredikovali stárnutí baterií, ale celou predikci založili na datech z registru aut britského ministerstva dopravy.
@DonVito
Reálný život nefunguje podle vzorce ani podle excelovské tabulky eurobyrokrstického komouše.
Reálný život nefunguje podle vzorce ani podle excelovské tabulky eurobyrokrstického komouše.
@Tycoon
Mas pravdu, to byl prvni odkaz co jsem nasel.
Tady mas lepsi.
www.mdpi.com/…3-0105/10/11/374
There are various mathematical models in the literature for predicting battery calendar aging, based on empirical evidence. These models can be divided into two categories: empirical and semi-empirical. An empirical formula is a mathematical e😜ression or curve that best fits observations or measurements. However, they require e😜erimental data and are only valid for specific operating conditions. This requirement can make it challenging to predict outcomes beyond the range of e😜erimentation. Semi-empirical models, on the other hand, use a combination of theory and e😜erimental data. For instance, if a theory predicts a linear relationship, the best linear relationship is found from the available data, even if the best fit curve is non-linear [38,39]. This study includes both empirical and semi-empirical models, with a greater emphasis on the latter, to improve understanding of semi-empirical studies. We will e😜lore and elucidate the intricacies of these studies to ensure a comprehensive understanding of their methodologies.
A commonly used semi-empirical model, which follows the Arrhenius equation, has been extensively used in various studies to describe capacity degradation while in storage. As a result of the influence of storage temperature (T) on physical reactions, battery SEI growth can be elucidated through the Arrhenius law. This approach correlates temperature with chemical reaction rate.
Mas pravdu, to byl prvni odkaz co jsem nasel.
Tady mas lepsi.
www.mdpi.com/…3-0105/10/11/374
There are various mathematical models in the literature for predicting battery calendar aging, based on empirical evidence. These models can be divided into two categories: empirical and semi-empirical. An empirical formula is a mathematical e😜ression or curve that best fits observations or measurements. However, they require e😜erimental data and are only valid for specific operating conditions. This requirement can make it challenging to predict outcomes beyond the range of e😜erimentation. Semi-empirical models, on the other hand, use a combination of theory and e😜erimental data. For instance, if a theory predicts a linear relationship, the best linear relationship is found from the available data, even if the best fit curve is non-linear [38,39]. This study includes both empirical and semi-empirical models, with a greater emphasis on the latter, to improve understanding of semi-empirical studies. We will e😜lore and elucidate the intricacies of these studies to ensure a comprehensive understanding of their methodologies.
A commonly used semi-empirical model, which follows the Arrhenius equation, has been extensively used in various studies to describe capacity degradation while in storage. As a result of the influence of storage temperature (T) on physical reactions, battery SEI growth can be elucidated through the Arrhenius law. This approach correlates temperature with chemical reaction rate.
@Tycoon
predpokladana zivotnost a stredni doba poruchovosti se normalne pocita i u zarizeni, ktery jsou radove levnejsi nez auta
dela se to pred uvedenim na trh
nejsem si uplne jistej, jestli to je soucasti kazdy certifikace, ale u nekterych zarizeni se to vyzaduje
predpokladam, ze u aut to je standardni zalezitost
predpokladana zivotnost a stredni doba poruchovosti se normalne pocita i u zarizeni, ktery jsou radove levnejsi nez auta
dela se to pred uvedenim na trh
nejsem si uplne jistej, jestli to je soucasti kazdy certifikace, ale u nekterych zarizeni se to vyzaduje
predpokladam, ze u aut to je standardni zalezitost
@topten
Záleží, o jakém zařízení mluvíš. Já to znám třeba z autožárovek. Tam to ti výrobci opradvu měří a ono to pak v praxi sedí.
Ale citovaný článek nemá nic společného s technickými měřeními a výpočty. Pouze statisticky sledoval, kdy jaké auto bylo vyřezno z registru britského ministerstva dopravy ... pak udělal abraka dabra a vyšel mu průměr životnosti Tesly vyšší než nejstarší vyrobený exemplář. Zadání splněno, autor má jistotu dalšího grantu na "výzkum". Každý chce uživit rodinu.
Záleží, o jakém zařízení mluvíš. Já to znám třeba z autožárovek. Tam to ti výrobci opradvu měří a ono to pak v praxi sedí.
Ale citovaný článek nemá nic společného s technickými měřeními a výpočty. Pouze statisticky sledoval, kdy jaké auto bylo vyřezno z registru britského ministerstva dopravy ... pak udělal abraka dabra a vyšel mu průměr životnosti Tesly vyšší než nejstarší vyrobený exemplář. Zadání splněno, autor má jistotu dalšího grantu na "výzkum". Každý chce uživit rodinu.
@DonVito dříve je hlasna trouba ev a je objektivní asi jako. Rozdil je v tom, že ty to děláš zadarmo. Oni dostávají zaplaceno od Timmermanse. Včetně toho tvyho ministerstva. Těžko bude hlasat opak 😅
gil54
Jak to tady tak pročítám, tak nechápu, jak vůbec mohl vzniknout Vaculíkův speciál o nejčastějších závadách elektromobilů z 3.3.2025.
(Nějak nejde vložit odkaz.)
A zatajili, že mistr Houžvička musí chodit po večerech vykládat vagony, aby nezemřel hlady, protože nemá do čeho píchnout, jak jsou ty EV bezporuchové. 😀
Skandální je zejména použití slova "nejčastější"...😀
(Nějak nejde vložit odkaz.)
A zatajili, že mistr Houžvička musí chodit po večerech vykládat vagony, aby nezemřel hlady, protože nemá do čeho píchnout, jak jsou ty EV bezporuchové. 😀
Skandální je zejména použití slova "nejčastější"...😀
@gil54
Elektromobil hold není lepší EV auto se spalovacim motorem.. Je JINÉ. Má odlišné vlastnosti, jiné pozitiva a jiné negativa.
A ve svobodné společnosti je VOLBA ponechána zákazníkovi, občanovi. Ať on sám si zváží, co pro něj dává největší smysl.
Bohužel, komoušská zelenorudá EU si hraje na stvořitele a bude rozhodovat o všem. EU dennodenně ničí naše životy, a současnou zahraniční politikou dokazuje svoji absolutní nekompetentnost.
USA ukazuje jak to má být. EU jak to nemá být.
Elektromobil hold není lepší EV auto se spalovacim motorem.. Je JINÉ. Má odlišné vlastnosti, jiné pozitiva a jiné negativa.
A ve svobodné společnosti je VOLBA ponechána zákazníkovi, občanovi. Ať on sám si zváží, co pro něj dává největší smysl.
Bohužel, komoušská zelenorudá EU si hraje na stvořitele a bude rozhodovat o všem. EU dennodenně ničí naše životy, a současnou zahraniční politikou dokazuje svoji absolutní nekompetentnost.
USA ukazuje jak to má být. EU jak to nemá být.
@rohYpnol
EV by mohla být pro leckoho fajn alternativa, která má jak svá pozitiva, tak i negativa.
Zamrzí, že výrobci ke konstrukci a výrobě aut obecně přistupují stále laxněji a něco jako dlouhodobé zkoušky nebo důraz na životnost řeší jen okrajově. U EV jako u poměrně mladé a nové kategorie, s novými problémy a potížemi, se to ukazuje víc, než u ICE, kde to všichni +/- znají a umí už sto let.
A asi ani není zájem o nějakou dlouhou životnost, ale neumět třeba ložiska u elektromotoru ve 21. století je extrém.
EV by mohla být pro leckoho fajn alternativa, která má jak svá pozitiva, tak i negativa.
Zamrzí, že výrobci ke konstrukci a výrobě aut obecně přistupují stále laxněji a něco jako dlouhodobé zkoušky nebo důraz na životnost řeší jen okrajově. U EV jako u poměrně mladé a nové kategorie, s novými problémy a potížemi, se to ukazuje víc, než u ICE, kde to všichni +/- znají a umí už sto let.
A asi ani není zájem o nějakou dlouhou životnost, ale neumět třeba ložiska u elektromotoru ve 21. století je extrém.
@gil54
Teď vyšlo opět hezké video. Ojetý eC4.
Když to zkrátím, rohYpnol měl opět pravdu 🤣🤣🤣
Technika Stellantisu je prostě šrot. Mj. pro topíčka, hendlíčka, doníčka a další hujeříčky... časté opakující se závady DCDC měniče. Náhradní dil 60.000,- opravitelnost dílu nereálná, čekací lhůty na dodání dílu 6 měsíců... 🤣🤣🤣
Takže kdo chce být půl roku bez auta tak šup šup pro ten spolehlivý elektromobil, a vybrat Stellantis 🤣🤣🤣
Teď vyšlo opět hezké video. Ojetý eC4.
Když to zkrátím, rohYpnol měl opět pravdu 🤣🤣🤣
Technika Stellantisu je prostě šrot. Mj. pro topíčka, hendlíčka, doníčka a další hujeříčky... časté opakující se závady DCDC měniče. Náhradní dil 60.000,- opravitelnost dílu nereálná, čekací lhůty na dodání dílu 6 měsíců... 🤣🤣🤣
Takže kdo chce být půl roku bez auta tak šup šup pro ten spolehlivý elektromobil, a vybrat Stellantis 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Asi není potřeba hrotit vztahy zde, no ale když to máš rád...
Je pravda, že objektivní posouzení opravitelnosti EV, a to i bez rozdílu značky, se mnohdy dostává - zejména z hlediska ekonomického - do oblasti, kde se oprava nevyplatí, pokud není kryta uznanou zárukou. Snad někdy, když jako pan Houžvička, ošidí předepsaný způsob opravy a použije díly "z vrakáče" nebo použije starý demontovaný díl, který se má vždy vyhodit a po opravě dát nový a opravu provede mimo předpis výrobce, může oprava získat nějaký ekonomický smysl. Je otázka, jak si potom poradit, když se taková "oprava" zrovna ne úplně povede a jak se k případné reklamaci takoví "Houžvičkové" postaví.
Podle klasiků - slevu nechci zadarmo.
Někdy je obtížné se rozhodnout, že je lepší než originál značkový servis nebo "houžvičkování" prostý šrotplac. 😀 Což výrobce dnes evidentně zrovna moc nes*re, naopak dělají to tak záměrně.
Asi není potřeba hrotit vztahy zde, no ale když to máš rád...
Je pravda, že objektivní posouzení opravitelnosti EV, a to i bez rozdílu značky, se mnohdy dostává - zejména z hlediska ekonomického - do oblasti, kde se oprava nevyplatí, pokud není kryta uznanou zárukou. Snad někdy, když jako pan Houžvička, ošidí předepsaný způsob opravy a použije díly "z vrakáče" nebo použije starý demontovaný díl, který se má vždy vyhodit a po opravě dát nový a opravu provede mimo předpis výrobce, může oprava získat nějaký ekonomický smysl. Je otázka, jak si potom poradit, když se taková "oprava" zrovna ne úplně povede a jak se k případné reklamaci takoví "Houžvičkové" postaví.
Podle klasiků - slevu nechci zadarmo.
Někdy je obtížné se rozhodnout, že je lepší než originál značkový servis nebo "houžvičkování" prostý šrotplac. 😀 Což výrobce dnes evidentně zrovna moc nes*re, naopak dělají to tak záměrně.
@gil54
Oprava u houžvičky bude takřka vždy "bez garance". Prostě buď můžeš kupovat novou baterii za statisíce, nebo zkusit opravu bez záruky za pár desítek tisíc... tak to bylo vždy.
Tristní na BEV je hlavně to, že často vůbec nejsou ND a opravu výrobce prostě nepředpokládá. To je ten největší problém.
Jako ND máš prostě jeb montážní celek. Není to pravidlo, ale je to u BEV velmi, velmi časté.
U spalováku od normálního výrobce máš takřka každý šroubek, těsnění, matku, podložku, k dispozici jako ND. U BEV ne.
Oprava u houžvičky bude takřka vždy "bez garance". Prostě buď můžeš kupovat novou baterii za statisíce, nebo zkusit opravu bez záruky za pár desítek tisíc... tak to bylo vždy.
Tristní na BEV je hlavně to, že často vůbec nejsou ND a opravu výrobce prostě nepředpokládá. To je ten největší problém.
Jako ND máš prostě jeb montážní celek. Není to pravidlo, ale je to u BEV velmi, velmi časté.
U spalováku od normálního výrobce máš takřka každý šroubek, těsnění, matku, podložku, k dispozici jako ND. U BEV ne.
@rohYpnol
Prvomajitele, resp. majitele auta v záruce tato situace nezajímá, ale druhotně to křiví sekundární trh s ojetinami na hraně záruky a po ní.
Je, podle mě, otázka času, kdy to vejde obecně do povědomí po mnoha nepříjemných zkušenostech bude prodej takových aut obtížnější. No, třeba se pletu.
Nějaká druhovýroba se s přibývajícími objemy asi také rozběhne, ale vzhledem k charakteru závad (pokud zrovna nejde o blbý ložisko, samozřejmě keramický, jen za pár tisíc) to žádná hitparáda asi nebude.
Prvomajitele, resp. majitele auta v záruce tato situace nezajímá, ale druhotně to křiví sekundární trh s ojetinami na hraně záruky a po ní.
Je, podle mě, otázka času, kdy to vejde obecně do povědomí po mnoha nepříjemných zkušenostech bude prodej takových aut obtížnější. No, třeba se pletu.
Nějaká druhovýroba se s přibývajícími objemy asi také rozběhne, ale vzhledem k charakteru závad (pokud zrovna nejde o blbý ložisko, samozřejmě keramický, jen za pár tisíc) to žádná hitparáda asi nebude.
@rohYpnol
Na opravách BEV bude velký problém, že většina z nich se prodá v tak malých počtech, že druhovýroba nebude existovat. A po třeba 10 letech bude jediná možnost řešení autorizák, který nebude nic opravovat, ale za velké peníze měnit celek s dodací lhůtou půl roku, nebo nějaký jeden či dva garážoví specialisté na ten konkrétní model.
V to, vidím velkou výhodu Tesly. Obrovské výrobní série napříč celým světem, velká komunita fanoušků. Bude snadnější a levnější je udržet při životě.
Na opravách BEV bude velký problém, že většina z nich se prodá v tak malých počtech, že druhovýroba nebude existovat. A po třeba 10 letech bude jediná možnost řešení autorizák, který nebude nic opravovat, ale za velké peníze měnit celek s dodací lhůtou půl roku, nebo nějaký jeden či dva garážoví specialisté na ten konkrétní model.
V to, vidím velkou výhodu Tesly. Obrovské výrobní série napříč celým světem, velká komunita fanoušků. Bude snadnější a levnější je udržet při životě.
@Tycoon
Do jisté míry ano. Ale úplně bych si tou Teslou jistý nebyl.
Ona i když vypadá pořád cca stejně, tak pod povrchem ty změny jsou neustálé. Protože v podstatě hodili mezi zákazníky nehotovy produkt a vyvíjel se během výroby. A jak dalece jsou ty věci kompatibilní upkne nevím. Navíc různý původ... Jdou na Tesly z Číny veškeré díly jako na ty z Berlína nebo z USA...? Snad ano, ale 100% nevím jestli tak bude.
Každopádně v EU je nespočet dovozů z USA, protože ty auta se opravují díky megacastingu a gigacastingu fakt blbě takže to z USA dovezou do Polska nebo na Ukrajinu, tam to opraví, na den dovezou do Německa a pak nám ji importují jako dovoz z Německa po důchodci nebourané 😆
Do jisté míry ano. Ale úplně bych si tou Teslou jistý nebyl.
Ona i když vypadá pořád cca stejně, tak pod povrchem ty změny jsou neustálé. Protože v podstatě hodili mezi zákazníky nehotovy produkt a vyvíjel se během výroby. A jak dalece jsou ty věci kompatibilní upkne nevím. Navíc různý původ... Jdou na Tesly z Číny veškeré díly jako na ty z Berlína nebo z USA...? Snad ano, ale 100% nevím jestli tak bude.
Každopádně v EU je nespočet dovozů z USA, protože ty auta se opravují díky megacastingu a gigacastingu fakt blbě takže to z USA dovezou do Polska nebo na Ukrajinu, tam to opraví, na den dovezou do Německa a pak nám ji importují jako dovoz z Německa po důchodci nebourané 😆
Výhled je pak mnohem horší, opravitelnost bateriíí půjde pravděpoodbně s integrací baterií do skeletu rapidně dolů.
Navíc baterie se může chovat nějak a pod zátěží se projeví jinak. Takže staticky se baterie může tvářit vpořádku, ale realita taková být nemusí.
Takže ano, sledujte stav trakčního akumulátoru je rada asi stejně cenná jako rozhlížejte se na přechodě...
jeste ze te mame
jeden problem vedle druhyho
v rossii to resej vypadnutim z okna
Jestli se tam budeš stěhovat, tak opatrně. 😉 Ja rozhodně ne, Putlera nesnáším. Stejně jako Russsssko.
Mam rád naše USA spojence. 😉 👍🏻 🇺🇸
me by poslali rovnou na sibir do gulagu az by zjistili co jsem zac
takze kdyby sem rusaci meli vtrhnout, tak me zbejvaj jen dve moznosti - bud zdrhnout dal na zapad nebo se postavit ke kulometu a ten nasmerovat na vychod
Pěkná vidina. Stejně jako celá krajně levicová hvláda a skoro všechny politické strany. Proto všichni raději uvrhnou Evropu do války než by riskovali že budou vydáni do Russska. 🤣🤣
mas pravdu, Zapad mel rossii smaznout hned po invazi pred trema rokama, po okupaci krymu v 2014, po okupaci gruzie v 2008, po okupaci moldavska 1992.
kdyz rusaci ryli drzkou v bahne v prubehu zlatejch devadesatek, tak je Zapad nemel stavet na nohy, ale tu drzku v bahne jim poradne vymachat
panadol vidi v EV jen samej problem
nema smysl mu to vyvracet, tak jsem jen odbeh od tematu
Otázka 😒br /> Nigel Farage, předseda opoziční strany Reform UK: „Znamená to, že budeme muset poslat naše vojáky na Ukrajinu, a pokud ano, kolik jich bude vzhledem k velikosti naší armády?”
Odpověď 😒br /> Keir Starmer, předseda vlády: „Rusko je agresor, Ukrajina byla napadena a my všichni bychom ji měli podporovat, a ne se klanět Putinovi.”
Je to jeho názor. Jen jej prezentuje s argumenty.
Já také BEV nemám rád. A i naftu. Mam rad vůni benzínu, zvuk motoru, projet se na okruhu (minule jsem tam honil V8 Mustanga). BEV na to nejsou. BEV se hodí na cesty po městě a kolem komína.
A nesnáším když mi někdo něco nutí. EU a EK to dělá každý den.
az na to, ze ti co baterkam rozumej, moc dobre vedi co delaj a nejakej panadol je skolit nemusi
Hujeři nikdy nenapíšou nic k věci... Jediné co umí je nálepkování.
to samy se da rict o tech, co si koupili nektery tsi motory pred cca 15 - 10 lety a zacali jim preskakovat retezy a potkavat ventily
tusim, ze hlavne 1.2 a 1.4 tsi tim byly povestny
tam neslo o zanedanou udrzbu, ale o spatnou konstrukci
u nekterych motoru slabej retizek, u jinejch zase spatna konstrukce hydraulickyho napinaku
Jen zde v diskuzi je x nadsenych provozovatelu EV a jen jeden Zetti, ktery koupil bZ4X, neprilis povedene prvni EV od Toyoty, kteremu navic drasticky klesla hodnota po jeho zlevneni...
velmi obecne znalostma baterek z fotaku receno..
Pokud by baterie mekla pod zatezi spadne to do nouze a diagnostika napovi, tzn zkusit co pod plynem jako kazdy ojety auto. Stran vymeny problem neocekavam, ovsem zadarmo to nebude.
Nejlepe vybit do dna a pomalu v teple nabijet a merit odebrany kwh... Realne tezko meritelny, ja to riskl a je baterie ok, obecne bych doporucil komunitu kolem toho kteryho auta a zkouset ruzny obd zazraky..