Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

VinFast chce dostat lidi ze skútrů do aut. Pomocí levného elektromobilu

12 komentářů

Lubo
Ja by som si malé elektro vozítko za 250-350 tis. Kč zrejme ako druhé auto kúpil.
Pri súčasnej úrovni EV techniky mi to pripadá lepšia cesta ako 3 tonové mestské autá.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Lubo
Souhlas. V tom nejužitečnější segmentu pro EV, tzn malých aut, EV zatím chybi.
Nebo Nebo
Tak hodně štěstí! Když dostane jedniho ze skutra do "auta", bude to hodně.

Jako za vietnamský šmejd 250tis. kč snad nemohou ani chtít, s vietnamskou elektronikou mám zkušenosti špatné, a určitě nejsem jediný.
Krum Páč
2x hodně štěstí během dvou minut. @Nebo Nebo

https😐/www.auto.cz/diskuse/96345/1#…
Xprcek
Naopak. Vinfast je velmi aktivní v elektrických skůtrech. Zejména s modelem Evo200.

- https😐/shop.vinfastauto.com/…ien-vinfast.html

Pointa článku je bohudík naprosto myslná. Počet individuálně se přepravujících se osob je ve Vietnamu natolik vysoký, že je absolutně vyloučená zásadní změna poměru jednostopých vs. dvoustopých vozidel. Prostorové omezení se týka jednak samotných komunikací. Jednak nenapravitelného nedostatku parkovacích míst. Specifická urbanizace vietnamských měst to zkrátka vylučuje.

Pokud ve Vietnamu existuje seriozní snaha o změnu, týká se naopak snížení počtu soukromých automobilů na úkor taxi služeb. V tomto ohledu je Vinfast také aktivní. Díky vlastní taxislužbě Xanh SM, která provozuje nejčastěji elektrické vozy VF3 a e34. A dále elektrické taxiskůtry.

- https😐/www.xanhsm.com/id-EN
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Xprcek
Takze uz i Vietnam předbiha evropu v elektrifikaci?
Xprcek
@Mikesus Jak se to vezme. Z pohledu taxislužeb a podílu elektrických jednostopých vozidel ano. Vinfast sice původně začal jako výrobce dvou benzinových modelů, které sjížděli z vyřazených linek BMW (F10, F15), ale aktuálně produkuje pouze EV. Ono totiž pro Vietnam, podobně jako další asijské destinace, je elektrifikace přirozený směr, protože jejich města silně trpí smogem. Evropa naopak tlačí EV ideologicky, nepřirozeně, hloupě.
Tycoon
@Mikesus

To je logické. Čím dopravně zaostalejší, chudší a zalidněnnější země, tím lze očekávat větší elektrifikaci. Jednak díky vyššímu podílu jednostopých vozidel a tříkolek, které mají díky malému akčnímu rádiu a nízké hmotnosti ideální předpoklady pro elektrifikaci. A za druhé díky menší náročnosti zákazníků aut, kteří nejsou navyklí na vysoké standardy, a některé omezující podmínky elektrikých aut jim připadají přijatelné.
Xprcek
@Tycoon Ano. Navíc ve Vietnamu je zcela běžné, že na jednom skůtru jede čtyřčlenná rodina nebo osmičlenná se rozhodí na skůtry dva. Díky podnebí lze jednostopé vozidla používat celoročně. Je to levné a praktické. Zároveň relativně bezpečné, protože na tamních komunikacích se jezdí nízkou rychlostí. Malé děti jsou v nosítkách nebo popruhem připoutány k dospělým. Pro Evropany nepředstavitelné, pro místní naprosto běžné.

Automobil, byť levný, jim zásadnější výhodu proti skůtru nenabídne. Naopak spoustu nevýhod.
ptr078
Vinfast moze chciet, realita je bankrot, jeho auta sa nepredavaju a matka musela naliat koncom roka 3.5 miliardy dolarov aby sa dozili roku 25. Je to len otazka casu kedy padne
Xprcek
@ptr078 Vinfast měl naprosto přepálený vstup na burzu. Zahraniční odezva na příšerný model VF6 posadila Vinfast z hrušky dolů.

- https😐/www.nasdaq.com/…ivity/stocks/vfs

Aktuálně má Vinfast nakročeno o dost líp, ačkoliv se stále se hledá.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, to je evidentne stavene na dobijeni solarama.

Neznam reálie Vietnamu, treba to tam smysl dava.

Ja bych za to ale skutra nevymenil.
😄