Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nové Audi A6 Avant oficiálně včetně českých cen! Skvělá aerodynamika a obligátní šestiválec

48 komentářů

adamzprahy
Dvě poznámky k motorům.

Jedna k TDI - zajímavé že i přes papírový stejný max. výkon 150 kw se nová zvětšená generace zlepšila o O.8s na stovku. Obecně na 150 kw u takového auta zrychlení 7.0s a max 238 jsou dost úctyhodné hodnoty. Konkurenční 520d udělalo podobný skok v dynamice. Co se u obou motorů změnilo, že dosahují tak zlepšené dynamiky? Nechce se mi věřit, že to dělá jen ten slabý MHEV systém. Je to opravdu rozdíl třídy co ty motory udělali. V případě BMW snížená spotřeba i hlučnost, nové tdi VW/Audi neznám tak nevím, ale dynamika na papíře zajímavá.

Druhá poznámka - smutné že kdo chce v této třídě pořádný motor, musí k Audi, nikoliv k BMW 😞 Zde palec nahoru pro A6.
TiaS1
@adamzprahy
Většinou nejde o motory, ale přenos síly na silnici. Za mě největší rozdíl dělají převodovky a jejich naladění.
Kvalitar
@adamzprahy za zlepsenou dynamikou hladaj predovsetkym elektromotor s az 230 Nm, co je vyrazna podpora pre hnaci 4.valec diesel. Max rychlosti pomaha skvela aerodynamika, vcetne znizovania svetlej vysky. Celkovo tato generacia A6 je naozaj spicka a to som skor fanusik BMW v tejto kategorii.
Roman
@adamzprahy
Řekl bych, že hlavní důvod tak zázračného zrychlení je podvod v měření... Někde psali, že BMW to teď dělá, tak, že neměří start hned z místa, ale až po tuším 30 cm co auto ujede a prý to udělá docela rozdíl. Takže asi tak.
Ale samozřejmě i určitá efektivita nových pohonů něco udělá.
Alena Balazova
@adamzprahy Já chápu, že když člověk nemá nabíjení doma, tak bere radši naftu, ale jinak jsou to hodnoty jako z muzea.
Avatar - iudex
iudex
Za mňa až prekvapivo dobré, dizajnovo i technikou. Hlavne vonkajší dizajn je skvelý, v priamom protiklade s tým, kam sa uberá BMW 5. V porovnaní s obtlstlou a ťažkopádne pôsobiacou 5er (no offence Adame) vyzerá nová A6 štíhlo, vizuálne ľahko a elegantne. Interiér, OK, displeje sú všade, to už ani vyčítať nejde.
Zatiaľ sa fajn javia aj motorizácie, základný dízel je klasika, ako píše Adam, prekvapivo dynamický na tie parametre. Benzínový V6 je super, bude to ešte chcieť naftový V6, to je v tejto triede stále základ.
Zaujala ma tiež cena 3,0 TFSI, osobitne v porovnaní s S5 Avant s tou istou motorizáciou. Menšie auto s tým istým motorom stojí viac (2035000 Kč) ako o triedu väčšie, ktoré je pod 2M. Viem, má nejaké S prvky, ktoré bude A6 potrebovať priplatiť, ale aj tak.
Každopádne na prvé čítanie to vyzerá veľmi dobre, palec hore pre Audi.
adamzprahy
@iudex ale jo zvenku se nová A6 povedla, působí na mě líbivě proporčně a sportovně. To o předchozí generaci říct nemohu a zároveň to nastavuje zrcadlo BMW že není nutné vytvářet podivné kreace a šokovat za každou cenu. Tohle mi přijde fajn, ačkoliv interiér působí ještě divněji než u BMW 😁 ale to bude chtít vidět osobně.
Avatar - iudex
iudex
@adamzprahy
Inak je zaujímavý ten mildhybrid. Baterká má až 1,7 kWh, to je brutal veľa, toľko nemá ani väčšina fullhybridov. Napr. Corolla ako líder HEV má tuším len 1,36 kWh baterku. 1,7 kWh baterka by to už utiahla sama pár stoviek metrov a už by oprávňovala nazývať to fullhybridom. Zrejme to ale za HEV nevydávajú kvôli elektromotoru, ten je pomerne slabý. 18 kW je asi na dvojtonové kombi vyššej strednej málo (spomínaná Corolla HEV má 33 kW a hlavne o pol tony menej).
Avatar - Mikesus
Mikesus
@iudex
Zásadní rozdíl je v napětí. Jeslti máš v corolle 216V a tady 48V, tak ta kapacita je ti dost k prdu, kdyz to nema výkon. Kde jsi vzal, ze corolla ma 33kw? Dvoulitr má 82kw elektro a 1.8 má 70kw elektro. Ani yaris nema 33kw, ale 59, resp.62kw. Kam na ty cisla chodíte?
Tycoon
@Mikesus

Přesně tak. Kvůli tomu nižšímu napětí to nemá výkon. A to nejen výkon elektromotoru, ale hlavně výkon rekuperace. Takže ve výsledku to spotřebu zlepší spíše jen na papíře.
stopel
@iudex 33kW ? Si spadol z koňa na hlavu?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Tak mhev je hlavně o vyhlazení mrtvých mist spalovaku než se roztoci turbo atd. Pomůže efektivitě při rozjezdu, kde je spalovak s prevodovkou úplně tragickej atd. Tam by ta spotřeba znát být mohla i realne. Ale za mne jinak mhev, i přes velkou kapacity baterky je jen rozšířený startstop, prostě tomu chybi vykon na nějakou rekuperaci energie, presne jak píšeš
Avatar - Mikesus
Mikesus
@iudex už jsem to asi našel. 33kw měl první prius z roku 97. To jsi zaspal 28 let, nebo si nedovedu představit, kde beres informace.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Corolla HEV 2.0 aktuálně má 112kw spalovák a 83kw elektromotor, dohromady mají asi 392NM, jenže Toyota nesčítá výkony, ale určují to nějak všelijak kombinací. Každý z výrobců to dělá jinak. @iudex
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Tak společný vykon se počítá vždy sloziteji, to není na jednoduchy součet. To by místní jednoduchá individua nepočítali, kdyz maji problém i s porovnáváním procent mezi sebou, proto se nejak vic nepíše do detailu a dostanes jen kombinaci. Kdyz máš ty motory paralelně a nezávislé na sebou a jejich otackach, nemůžeš to jednoduše secist. Musíš najít průnik jejich výkonů v danych otackach a ten teprve sectes. Proto zjednodušeně ( neříkám že to tak je ), corolla ma 112kw spalovak, 83kw elektro, jestliže má max vykon 144, tak při maximálním vykonu spalovaku má elektro už jen 32kw. Predpokladam, ze max vykon systemu bude právě při max výkonu spalovaku. Ale pak může klidně být, že v případě max výkonů elektra má spalovak treba 60kw a jsi skoro na stejném vykonu systemu. A takhle se to může pohybovat kolem té hranice. Ale přesně průběhy neznám.
Pak máš třeba elektro s vlastni prevodovkou, a tam to maji udělané tak, aby max vykon byl ve stejných oblastech jako spalovaku a pak se to může skoro sčítat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Počkej počkej, tak zrovna iudexe do tohoto pytle neházejme, jezdí jiným HEV a tam se to sčítá dle výrobce, nerad bych zase tady vyvolával zbtečně flame jako u trollů, tady spíše došlo k pouhé mýlce. @Mikesus
Avatar - iudex
iudex
@stopel
Takto môžeš debatovať so svojimi honelníkmi na lazoch, tu si v spoločnosti, tak sa kroť.
Avatar - iudex
iudex
@Mikeus
Tak som čakal, že sa spustí shitstorm, ale nechcelo sa mi googliť. 😉 Tak som len mechanicky odpočítal od celkového výkonu výkon spaľováku. Je mi ale jasné, že výkon elektra bude vyšší. Som ale prekvapený, že až o toľko. Ako písal Ozzy, môj hybrid má nominálny výkon elektromotora a výkon, ktorým prispieva do celkového výkonu veľmi podobný (44 vs 37 kW), takže ma celkom prekvapuje, že Corolla má taký rozdiel.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
To ani nebylo myšleno, a jestli to tak vyznělo, tak se samozřejmě iudexovi omlouvám. To byla narážka na úplně někoho jiného, kdo zde má problém srovnavat větší a menší číslo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@iudex
Ona to toyota taky často dost schovava. Rozdil je taky v tom, jestli máš sériový nebo paralelní hybrid, jestli je elektro pred nebo za převodovkou nebo jestli má svoji vlastní. U Toyoty je trakční elektromotor spojen pevným převodem na kola, takže tam nemůže být řeč o nějakém sčítání se spalovakem, který má otacky nezávisle na rychlosti úplně. Třeba HL má přední elektro 134kw, zadní 40kw a spalovak 140kw, kombinace je 182kw. Takze jen oba samotné elektra daji 172kw teoreticky, prakticky ne, protoze mají odlišné charakteristiky. Je to jen o tom, ze nemaji prevodovku.
A jinak vůbec to neměla být narážka na tebe, ale úplně na někoho jiného. Jestli to tka vyznělo, omlouvám se a nebylo to myšleno na tebe. Jen jsem si mimo reci rypnul do jiných.
ptr078
@iudex Mohli to predstavit vo svetlejsich farbach, exterier ovela lepsii ako 5ka, ale a5ka na mna posobi uhladenejsim dojmom
Avatar - iudex
iudex
@ptr078
Jo, svetlejšie farby by mohli dať viac vyniknúť tvarom. Ale ako nemám tmavé farby rád, táto tmavohnedá je celkom fajn.
Inak celkovo je to rozvinutie tvarov, s ktorými prišla A5 a obe autá sa mi páčia. Objektívne by stačila A5, ideálne s V6 (teda S5). A to by bola u mňa jediná alternatíva pre 3er (M340i).
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Zrychleni 4.7s a top speed 250. Fajne autíčko. 😉 👍🏻
Avatar - Ham.
Ham.
Celkový design fajn, ale nemuseli to pokazit asymetrickým umístěním radaru v přední masce a přiblblými zapuštěnými klikami otevíranými podhmatem, které jsou daleko horší než než klasika. A v interiéru si mohli konečně odpustit klavírní lak na středovém tunelu.
Avatar - iudex
iudex
@Ham.
Zapustené klučky sú blbosť, ale niekto vypočítal, že to zlepší aerodynamiku o 0,01% a teraz to všetci dávajú.
Detto piano lak na konzole, mám to v aute, jednak to furt musím utierať od prachu, jednak to už mám doškrkané, hoci na to dávam pozor. A Audi to vie, sami mi dali k autu mikrovláknovú handričku na to. Ale nechcú sa od toho odpútať.
TiaS1
@iudex
Klavírní lak se dá vyřešit folií. Asi za 1200 mi potáhli celý interiér BMW v provedení klavirní lak folií, která se zároveň tak snadno neškrábe. Takže ochráněná původní vrstva a nová se výrazně méně škrábe. Od té doby s tím nemám problém a přišlo to na směšný peníze.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@TiaS1
To je bezbarvá fólie, kterou ti na to natahli? Za 1200 celé interier je fakt za směšné peníze.
Avatar - iudex
iudex
@TiaS1
Jo, tiež som sa pýtal na možnosť dať to do fólie, ale moc sa im do toho nechcelo (keby som dal celé auto do fólie, spravili by mi to, samostatne ale nechceli).
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@iudex A připlatit si něco jinýho asi ani nejde, že?
Avatar - iudex
iudex
@Barry Lyndon
Bohužiaľ nie.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za mě příliš shooting brake...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@rohYpnol Protože je to A7. Název A6 je omyl...
kesumb
kruci co je tohle za modu delat skleneny strechy bez otvirani.. Sice to je ultra ale aspon s motorem a cena pod dva, rekneme ok
ptr078
@kesumb Aspon to bazarovemu kovbojovi nebude casom zatekat
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tady je svět ještě v pořádku, teda až na předisplejovaný interiér. Audi opět ukazuje, že asi nikdo jiný neumí dělat tak pěkná kombi.
ericn
@twistedTSD Souhlas, auto vypadá poměrně dobře, ale co ta palubka je zoufalost, zvlášť ten displej před spolujezdcem? Proč? ...
radimfll
Z jakého důvodu má Audi stále motory před přední nápravou? V tom vyobrazení podvozku se zdá, že je za motorem místa habakuk.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@radimfll Tradice (mají to stejně blbě jako Porsche, akorát na druhé straně auta). Ovšem ocenil bych, že teď už je motor před nápravou jen metr a ne dva metry jako za starých nedobrých časů 😁
stopel
@radimfll pretoze maju predny nahon, quattro ultra pripaja zadok ?
PowerHouse
Aerodynamické kapsy pod světlama
Aerodynamické žebrování

To dělá skvělou aerodynamiku.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Takže bude combi a liftback, takže to mělo být logicky A7. Ovšem kvůli pár ultrahlasitým OCD pošukům to museli přejmenovat nesmyslně na A6, aby v tom teď byl větší bordel... 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Barry Lyndon A7 kombi by nebyl bordel? To je evoluce, kdysi se sedanům otvíral vrch kufru, nyní už zadek kufru a teď došli do stádia liftback. Otvor metr x 30cm je k ničemu.
Avatar - sargis
sargis
Uvidime, dizajn krasny /hlavne oproti BMW 5, jedno parkuje denne pri obchode a je to ako zle vykysnute cest👋, ale snad sa poucia v interieri, lebo niektore testy novu A5 dost zvozili za viditelne setrenie.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Už se opakuji, ale co už😒br /> 1) Budíky patří do kapličky. Odlesky na takto trčících displejích jsou ODPORNÉ!
2) Volič převodovky má své tradiční místo a TVAR! Všechny čudly jen nutí řidiče, aby se podíval, co to tam vlastně padlo.
3) Přemíra světelných ploch a linek v interiéru je OTRAVNÁ!
4) Neposlouchejte designéry: jejich (sdílené) předsudky o tom, jak má interiér vozu vypadat, nejsou podrobovány kritické oponentuře, a takhle to potom dopadá. Auto se všemi nabízenými pohony je svým pojetím a velikostí fakt super. proč ale nemůže být super na 100%? Vždyť ta audi- verze kokptitu je čiré zoufalství...
Tonito
Nemít to logo, tak si myslím, že je to nový Peugeot 508 … A ta přístrojová deska je mega hnus! Kde je skutečné Audi?
Xonik
Takže další model bez plnohodnotného Quattra...

Opět potichu, jakoby nic, stejně jako u nedávno představané A5. V podstatě šílené, hlavní technický a marketingový tahák posledních desítek let, a Audi to nestojí za to, to jakkoliv komunikovat.
Avatar - eightyfive
eightyfive
@Xonik jak to myslis, ze je to bez plnohodnotneho quattro? co sa zmenilo? z clanku mi to nie je jasne
Xonik
@eightyfive Není tam quattro, je tam jen quattro ultra, tzn. pouze spojka, nikoliv plnohodnotný pohon 4x4. To samé má nová A5, taktéž na platformě PPC. Vzhledem ke komunikační mlze Audi, je pravděpodobné že hlavní marketingový a technický tahák Audi posledních desítek let, jde do kopru...