Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Videotest Toyota Proace Max L3H2 2.2 D-4D: Japonec v italském obleku

18 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne by zajímalo co je na tom japonského krome loga. V servisech toyoty vám kdokoliv rekne, ze nejhorší toyota, co se týče spolehlivosti, je ta francouzská, resp. dnes už francouzsko-italská. A je jedno, jestli je to proace nebo proace city. A nemyslím si, ze max bude výjimkou.
vencelín
@Mikesus
Toyote nic nebrání v tom si vyvinout dodávku vlastní. Pokud by ducat👋boxer/jumper byl na tom spolehlivostne tak bídně jak naznacujete, tak by šla cestou jinou. Evidentně to taková traga není a trh to dokládá (mnohem častěji vidím tyto vozy než např Craftera)
Avatar - Mikesus
Mikesus
@vencelín
Toyota svou dodávku má samozřejmě,
alphard a vellfire. Já ji ovsem chapu, proc to dělá. je to vse jen o penězích, proc ji do Evropy nevozi. Ale je to škoda, i v dodavkach by se měl diesel omezovat, hlavne v tech osobních. Hybrid v LM byl úplně v pohodě, jen tu cenu strelili naprosto nesmyslně.
A bídně, pro majitele francouze nebo fiatu je na tom asi v pohodě, pro majitele toyoty tragicky. Kazdy zvykly a ochotný akceptovat jinou úroveň.
vencelín
@Mikesus
Obě je je spise Mpv, nic na úrovni ducata a jeho sourozencum
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Mikesus Hloupe placas.
Mimo misu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ja Prvni 123
Jj. Fiat byl tak spolehlivý, ze se umisťoval na prvních místech spolehlivosti.. od konce. Toyote to dost kazí cisla ty proaceky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@vencelín
jo jestli to bylo myšleno na Maxe, má třeba Hiace, i když ta je malinko menší než ducato. Ale já to v evropě myslel spíš na klasické Proace.
kyklop
@Mikesus nič v zlom, ducato fakt nemusím, je to beznádejne zastaralé auto, ale ak by to bol taký krám, dala by na to toyota svoje logo a dávala by za ten produkt nejakú aj nadštandardnú záruku?
adamzprahy
@Mikesus promiň ale jsi uplně mimo. Hiace neni ani trochu srovnatelný s Ducatem. Toyota prostě nemá těžkotonážní model do 3.5t pro evropu. Ducato Maxi (v jeho klonech označované jako Heavy apod.) má nosnost 2.5t na zadní nápravě, 4.5t celkem při papírových 3.5t. V praxi pokud budeš zatěžovat do maxima 3.5t tak se to auto nudí a to znamená dlouhou životnost, když chceš riskovat pokutu tak při správném vyvážení můžeš v klidu vozit o tunu navíc. Jinak řečeno v praxi 1.5 - 2.5 tuny to auto uveze, nebo má taky možnost postavit na tom velkou skříň na 8 palet. Hiace co jsem zběžně koukal se pohybuje pod tunu, což odpovídá o kategorii menším dodávkám.

Těch aut jezdí miliony, mívají problémy s DPF apod typicky po faceliftech, ale je to taky kvůli způsobu používání a velmi vysokému nájezdu. Pokud si někdo stěžuje na poruchovou dodávku, znamená to že má třeba jeden problém na 200 tisíc km, protože měl před tím jinou dodávku s kterou najel 500 tisíc bez problému. Já osobně nevím proč bych měl kupovat Ducato od Toyoty, asi snad jen jedině že by tam firma měla fleet (jako máš ty) a potřebovala k tomu velkou dodávku.

Jinak obrovská výhoda Ducata od Fiatu je že se prodává s Ivecem v rámci světa užitkových vozidel s odpovídajícími službami typu nonstop servis, náhradní dodávky k dispozici apod. Za mě super že auto odjezdí práci, večer jede do servisu a ráno je připravené znovu do práce.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@adamzprahy
Tak se podívej na Hiace SLWB.
Jak jsem psal, je o trochu menší, ale velkou dodavku ma.
https😐/www.toyota.com.au/hiace/range
adamzprahy
@Mikesus to o "trochu menší" je docela zásadní, nevim zatížení náprav ale v rychlosti co jsem hledal celkové zatížení vypadá jen okolo 1 tuny. Každopádně já myslím že jsem tímhle (v aktuální generaci) jel v Thajsku v bus verzi na výlety a nevim kdo by si tohle zvolil proti Ducatu. Přijde mi to spíš dělané pro rozvojové trhy. Podle mě tahle kategorie se nikde moc ve světě nedělá, protože nikde nejsou tak silné regulace na nákladní vozy nad 3.5 tuny. A proto všude po světě jezdí jen ty menší a už nad cca 3 tuny to řeší větší náklaďáky a nikoho nenapadne stavět na dodávce velkou skříň na 10 palet. Jenže v EU je to tak nesmyslně utažený, že se vytěžujou do maxima, resp. přetěžujou auta typu Ducato, protože C je v praxi do 6 tun nesmysl provozovat. A to auto je na to technicky dimenzované, jak jsem psal, 2.5 tuny na zadní nápravu u fwd je unikát.
Avatar - m.z.
m.z.
Jestli jsem pochopil správně, mají všichni sourozenci nově motory 2,2 od Fiatu a nejedná se už o nepovedené Forďácké Pumy?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@m.z. Jes, je tomu tak.
kyklop
@m.z. sučasná 2.2 od fijátu je oveľa väčšia haraburda ako 2.2 hdi od psa. Ten bol mal od nejakej chvíle vychytané muchy a fungoval dobre
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, zustanu u Ducata.
Kdyz nic jineho, tak interier ma podstatne utulnejsi.
Akorat teda uvidime, jestli ta nova 2.2 bude fungovat stejne dobre, jako stara dobra 2.3 jtd.
A mrzi me, ze prestali delat verzi L1H1.

Jak jinak jsou Toyoty fajn auta. Technicky. Design osobnich se mi posledni dobou nelibi.
Tady je to nastesti ciste Ducato.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Ja Prvni 123 Mi se doufám podaří vyhnout se Ducatu Boxer i když má už motor Iveco, ale budu mít o 20 let novější Master. I minulý Master měl použité mnohem pevnější plechové díly.
kyklop
@Ja Prvni 123 ducato je beznádejne zastaralá haraburda, obdivujem zákazníkov, čo sú ochotný používať krám čo má 20 rokov. Stará dobrá 2.3 hahahaha, počas vývoja a postupom emisných noriem mal aj ten motor fázy, že si si mohol vytrhať vlasy, námatkovo zadieranie, problémy so vstrekovačmi, potom prišlo dpf, potom zase ultra riedky olej a niektoré sa zadreli ešte pred jeho prvou výmenou 😁 😁 . K tomu mizerne spoľahlivý, resp nespoľahlivý manuál. Na záver kariéry to žralo viac močoviny ako nafty. Spotreba nič moc, kultúra chodu nula bodov. Ale áno, pokiaĺ si sa vyhol vždy prvým kusom po úpravách (nové emisné normy, ktoré to počas život a preskákalo), tak si aj mohol mať veľmi spoľahlivý kus
adamzprahy
@kyklop Priorita jsou užitné vlastnosti, pak všechno ostatní. V téhle kategorii se výhradně volí podle ceny, objemu nákladového prostoru a nosnosti. U Ducata vždycky jakýkoliv facelift nebo změna přinesla akorát problémy. Co funguje, na to se nesahá 😊