Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Šéf Stellantisu si loni vydělal 575 milionů korun. V roce 2023 dokonce přes 900 milionů

28 komentářů

Rene Adamcik
To by jedneho nastvalo, prist o tretinu platu a robit stale tu istu pracu .....
Takto si moze dovolit kupit o 5-6 luxusnych domov menej ako rok predtym.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je mi úplně jedno, kolik si vydělal šéf Stellantisu.
Co mě zajímá, kdy začne Stellantis vyrábět opět konkurenceschopné auta.
MarekAbsolon
Ani jsem nevěděl, kolik se dnes bere v pohřebnictví.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@MarekAbsolon

Zatím je to spíše paliativní péče..
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Bozinku, kam az se snizite?
Nikomu z nas do toho nic neni, kolik vydelaval.
Ostatne, dost mozna vydelaval podprumerne.
Kritizujte ho za to, co neudelal nebo udelal spatne. Kolik za to dostal je vec jeho a toho, kdo ho platil.
Niemand
@Ja Prvni 123 Podpriemerne v porovnaní s kým? Bol najlepšie platený CEO v automotive(s výnimkou Muska) a výsledky sú v najlepšom prípade diskutabilné.https😐/finance.alot.com/…ceo-earns--20489
Modrý blesk
Auta Stellantisu jsou kvůli zástavbě tříválce 1.2 Pure Tech a 1.5 BlueHDI téměř ve všech modelech pro mě neakceptovatelné, po záruce auta pouze na složité a těžko řešitelné problémy... A tříváleček 1.2 Pure Tech nacpali i do Alfy Romeo Junior (Miláno), a to je ještě možná tento tříváleček vyrobený vyrobený v Číně. Z tohoto pohledu je mi úplně jedno, jaké odměny dostával šéf Stellantisu, klidně mu mohl Stellantis dát daleko více na odměnách za tak "povedené" portfolio motorů... Škoda, že si ho tam radši nenechali....
Avatar - kruskar
kruskar
Mně se líbí ta možnost v anketě: "Ne, je to adekvátní s ohledem na zodpovědnost a přínos daného člověka" 😂Tak já bych si docela nechal vysvětlit ten Tavaresův přínos pro Stellantis a klidně taky tu zodpovědnost. To, že si musí zabalit svých pět švestek ve chvíli, kdy všechny ukazatele koncernu mají šipku prudce dolů a ještě si s sebou odnese půl miliardy, tomu se zodpovědnost opravdu neříká....
MB1975
Za to co predvedl zento progresivni nok by mel do firmy penize spis nosit
Othello
Zajímalo by mě kolik peněz z toho balíku musí odevzdat ještě druhým co s ním v tom jedou taky. Protože není normální aby za tak zbabrané vedení koncernu dostal tenhle balík seriózně, tj musí to zákonitě být prolezlé megaúplatkama a praním peněz
Avatar - Ham.
Ham.
@Othello To jsou zbytečné konspirace, CEO automobilky je zaměstnanec, kterého si najal majitel a dal mu nějakou mzdu (která odpovídá rozsahu řízené firmy, desítky mio. eur ročně nejsou u takto velkých firem v pozici CEO ničím výjimečné) no a tu mzdu mu musí prostě vyplatit, protože je to všechno pod smlouvou. Jediné nad čím se lze pozastavovat je doba po kterou majitel neviděl, že mu vede firmu do kytek a nevyhodil jej daleko dříve, skutečnost, že mu vyplatil mzdu není k nějakému divení.
Othello
@Ham.
v tom případě majitel (akcionáři apod.) sjednal pracovní smlouvu zcela tragicky, absolutně nevýhodně pro sebe, s obrovskou ztrátou peněz. Je opravdu ve světě velkého byznysu běžné, že by mnohamiliónové smlouvy byly sepisovány tak diletantsky ? Vůbec se mi tomu nechce věřit.
Avatar - Ham.
Ham.
@Othello Jeho smlouvu jsem neviděl (a předpokládám, že ty také ne), takže těžko soudit jak je sepsána. Z uveřejněných čísel je patrné, že velká část byla navázaná na zisk společnosti (velký zisk v roce 2023 = velký příjem, malý zisk v roce 2024 = skoro poloviční příjem).
Othello
@Othello
V tom případě byla smlouvy opravdu blbě. Měla by obsahovat i významný podíl na ztrátách
Avatar - Ham.
Ham.
@Othello Jenže Stellantis byl (a je i v roce 2024) po celou dobu v zisku. Takže taková podmínka v té smlouvě klidně mohla být a CEO měl nárok na sjednanou odměnu.
Niemand
@Ham. Takto vysoké sumy nie sú medzi CEO automobiliek bežné, väčšina šéfov sa zmestila do 10 miliónov EUR. Okrem toho veľká časť mzdy je vo forme odmien, ktoré musí niekto schváliť. Lenže čísla boli dobré, lebo škrtanie nákladov vždy krátkodobo zlepší účtovné výsledky. Okrem toho automobilky sa na veľmi nabalili na Covide.
Avatar - Ham.
Ham.
@Niemand Třeba nejsou běžné, ale záleží jen na majiteli, kolik je ochoten zaplatit. A to se odvíjí mimo jiné od toho v jakých problémech CEO firmu přebírá. A protože problémy FCA, PSA byli obrovské, tak musel majitel řádně přitlačit. Na druhou stranu sám píšeš "čísla byly dobré", no takže měl nárok na sjednanou odměnu. Tečka, není co řešit. To, že jich dosahoval třeba na úkor rozvoje jednotlivých značek je problém jenom majitele, ten musí mít kontrolní mechanizmy aby mu CEO nerozprodal firmu pod rukama do frcu a nevykázal jednorázový zisk. Celé to svědčí pouze o jednom, majitel Stellantisu si neví rady s firmou, takže je ochotný najmout manažery za mega prachy, jenže věci moc nerozumí, takže ti si mohou dělat co chtějí. Všechny značky sdružené ve Stellantisu mají historicky jeden problém a to je víra, že spojením dvou loserů vznikne super podnik, nejdříve se spojovali krachující značky (Fiat s Alfou, Lancií, Mase, vedle toho Peugeot s Citroenem za oceánem Jeep s Chryslerem) a když se ukázalo, že spojením krachujících značek vzniklo krachující FCA a krachující PSA tak zase spojil tyto dvě krachující entity no a dnes tu máme před velkými problémy stojící Stellantis. Dokud bude mít majitel takovýto přístup, tak si může najmout třeba ekonomického Einsteina za miliardu éček a skončí to stejně blbě.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
...... to vše za to jak tu firmu vede? 😂😂😂😂 Pěkný. 😕
Arese
Tak to má ten zločinec tu svoji usilovnou snahu o zničení hned několika značek opravdu královsky zaplacenou! 🤮
Avatar - Mikesus
Mikesus
Spatne automobilky je lepší zavrit než udržovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Která automobilka je dobrá? Která leze do zeleného zadku EU po hlavu, po ramena, nebo až po kotníky?
Niemand
@rohYpnol Dobrá je tá čo si na seba dokáže zarobiť. A takých má Stellantis minimum.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Se slzou vzpomínám na dobu, kdy FIATu velel Marcchione a my se tady hádali, jestli může být ještě hůř...
Arese
@Stejsn Když nic jiného, tak po Účetním aspoň zbyla skvělá platforma Giorgio pro Giulii a Stelvio a taky výborné Tipo! 👍
Avatar - del42sa
del42sa
@Arese a mrtvá Lancia ...
Avatar - Alpha Tango
Alpha Tango
S takovou gazi je kazdej mesic dobrej 😃)))
Jozef SK
Carlos Tavares zachránil PSA 2013/2014 a neskôr prinášal akcionárom zlaté vajcia obrovské dividendy ( zisk ) . Vytvoril Stellantis kde prežijú niektoré značky ktoré by boli mŕtve. Hlúpa regulácia politikov zamiesala karty a preto veľa manažérov urobilo zlé rozhodnutia .
Niemand
@Jozef SK Len zoškrtal náklady na úkor budúcnosti a keď tá budúcnosť prišla, tak si zbalil a spravil z toho problém niekoho iného. Keď je taký borec, mal zostať a zabojovať aj v ťažkých rokoch. Funguje ako typický putovný manažer, je tam na 5-10 rokov. Niekde ušetrí čísla sa zlepšia zhrabne odmeny a keď to začne padať, tak šup do inej firmy.