Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Lexus LBX 1.5 Hybrid Elegant Tech – Nová Alfa v městském revíru, ale co na dálnici?

51 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Postupnou zlepšenou hybridizací spalovacích motorů se ztrácí výhoda Toyoty, jo pořád jejich HEV žere o půl litru méně, ale chovat se stále neumí.
Avatar - lamal
lamal
@KANKUNEN
Spotreby nie su uplne relevantne, otacky pred obmedzovacom pri 120kmh v miernom stupani su hlupost, na YC mam vysledovane ze to je max 4500ot. Inak na dialnici pri 120 toci medzi 1500 - 3000ot.
Othello
Moc nerozumím proč by při pouhých stodvaceti do mírného kopce musela převodovka s plynule měnitelným převodem "dolovat z motoru i toho posledního koně ".
Dyť má těch koní devadesát, kam se ztrácejí že nestíhají už v tak nízké rychlosti ?
kyklop
@Othello napadlo ma to isté, buď je v tom aute niečo pokazené alebo to autor dosť dramatizuje...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
Protože to tak úplně není a autor to zveličuje, tak jako většina lidí označující tento pohon za vysavač.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus no. Pravda je někde mezi. 😉
webpaja
@Pepa_007 Mezi? Jako, že když tenhle kafemlýnek začne na dálnici stoupat, tak to ecvt nevytočí a neřve?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@webpaja
Co je vytoceni a řvani? 3tis otáček je rvani? Nebo 2,5? Nebo 4?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@webpaja
Řve jen trochu a vytočí se méně . V recenzi psali, že skoro do maxima.
Dá to vůbec do dalnicniho kopce 130? Neda?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Proč by to nedalo 130? Bude i zrychlovat. Není lepsi si to vyzkoušet než abys fabuloval a psal nesmysly?
webpaja
@Mikesus Jasně, všichni lžou a ty jediný máš pravdu.

Přestaň to vychvalovat, čím nižší výkon s ECVT, tím větší problémy se sebemenším kopcem a nedůstojný, otravný řev. V Lexusu? To nechceš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@webpaja
Ano, s tím souhlasím, že tím slabší, tím častěji/déle v otackach. Ale to se nebavime o 3.gen HSD. Ty otacky tam jsou i možná na kratší čas než v aute s prevodovkou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na druhou stranu, pokud i spalovák bude udržovat na tempomat nějakou rychlost a nebude se měnit sklon, bude taky držet stejné +/- otáčky na určitý r.s. který zařadí, typicky hučení do kopce a odřazením si nepomužeš, neboť buď padne výkon a nebo směrem dolu zase vylítnou otáčky - a ano, čím slabší motor, tím to bude otravnější, zkus si stoupák v HTP 😁. Druhá věc je, že v LBX ten R3 asi není uplně nejlepší volba, jo, ono to asi stačí, ale v i v tomto malém Lexusu bych bral minimálně možnost volby R4 1.8, který v běžných rychlostech po inovace bude otravný méně..... a nebo kdyby třeba Lexus/Toyota zadal možnost volby automatických vrituláních stupnu, vyřešil by se tím problém pro všechny. Chceš lepší projev, zapni si to, chceš okamžitou reakci ? Vypni si to 😁 @webpaja
Avatar - lamal
lamal
@webpaja
Ty mas kolko skusenosti s tym pohonom ? Niekedy to vypada, ze pises ako tí co s tym nic nenajazdili.
Avatar - lamal
lamal
@Ozzman
Hybrid s 1.8 by nemusel moc pomoct, je tazsi (hlavne na predok) a spalovak ma miesto 92k len 98k v rovnakych otackach. Takze bez EL podpory pri 120mkh a vyssej hmotnosti nizsie otacky neprinesie a v tych vyssich huci este viac nez 3valec.
multicar
@Mikesus

Na druhou stranu parametry motoru jsou takové, že dávají předpoklad provozu (velmi) vysokých otáček při vyšších rychlostech --
Točivý moment: 120nm / 3600 - 4800 ot/min
Avatar - lamal
lamal
@Othello
Je to tak, spalovak ma 92k a 1250kg vytlaci bez problemu, navyse max krutiaci moment dosahuje uz pri 3600ot... prevodovka v zasade pri popisovanom scenare drzi motor do 4000ot.
Avatar - hugino
hugino
Za mňa pekné až na ten trojválec , spotrebu , hlučné e-CVT a cenu . Za 33 000 € je z čoho vyberať https😐/www.sauto.cz/…/t-roc/207783268 alebo https😐/www.sauto.cz/…mentor/208046510
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@hugino no to je dost důvodů to nekoupit. 😉
Treba s tím automobilka něco udělá.
Avatar - lamal
lamal
@hugino
Kde ma zakarbonovane 1.5TSi lepsiu spotrebu ?
Nie kazdy tuzi po poruchovom pohone s ergonomiou na displeji. Pobavi ako je na kazde auto odpoved Formentor v soc edicii 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Bracek Yaris cross vyzera proste lepsie aj viac "adventure" ... aj stoji menej ... a hadam aj terennejsi v praxi je... v tychto vodach nafuknuteho B segmentu mi lexus fakt este nedava zmysel... pritom lexusy inak uznavam a fandim im
webpaja
@3_diamanty "terénnější", sám si tereňák! co by to asi dělalo v terénu?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@webpaja
Urvalo pár plastů a zůstalo tam viset?
Avatar - lamal
lamal
@webpaja
YC s AWDi lahsi teren zvladne v pohode, co si ty predstavujes za teren pre Crossover ?
Existuje na planete jeden druh terenu, ktore je pre "tereňáky"? Pre džíp woe ? 😁
Avatar - sachs800
sachs800
@3_diamanty Asi mám jiné oči, ale Lexus vypadá jako z jiné planety proti Yarisu....
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Čtivý text!
Auto krásné, šikovné. Kvůli 3válci či CVT není třeba konkurenci preferovat, to auto má jednoznačný smysl u zelených vdov (a vdovců). Co by opravdu zasluhovalo zlepšení, je zmiňovaný objem nádrže a také přechod LED světla.
Díky za budíky uložené v klasické kapličce, díky za dvě standardní páčky pod volantem, díky za normálně umístěnou páku voliče.
Arese
Autor srovnává Lexus s Alfou?!! Co je to za absurdní srovnání? 😳
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
To máš pravdu, je to urážka lexusu. Byt tak tragicky nespolehlivý jako alfa, uz je lexus dávno v propadlišti dějin, tak jak se tomu alfa uz blíží.
LC, RC-F, kompletní portfolio od B segmentu. To se Alfě může jen zdát.
Arese
@Mikesus Nikoliv, je to právě naopak. Lexus je zcela uměle založená značka bez jakéhokoliv historické tradice a sportovního image. Alfě nesahá ani do úrovně klik. 🙂
Sevca1
@Arese kolik dnes tradičních automobilek typu Alfa prosperuje? Z tradice se nikdo nenaji. Kolik Alf jsi koupil za život nových? Žádnou viď? 😁 Proč ne? Jinak srovnával cenu tohoto městského vozidlo s alfou v kontextu ceny kdy si Alfa také nestydí říct o pěkné peníze za relativně malé auto
webpaja
@Arese Z tradice se nenažereš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Tak koukám na alfu, ze z tradice a sportovní image se prosperuje a ty podprůměrné produkty co pouští na trh ji zajišťují dostatečný příjem.....smerujici k bankrotu.
Man Ký
@Arese a kde jsi přišel na to, že auta se nedají vyrábět bez sportovního image?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Hmmm, zajímavé auto. Vlastně jen do města. Nouzově zvládne mimo město a extrémně nouzově (jednou za 10 let) dálnici.
Pokud tedy kupující akceptuje prémiovou cenu a omezení na použití jen do města.
Avatar - lamal
lamal
@Pepa_007
Skus si to pozicat aby si pochopil ze mimomesto zvlada rovnako ako mesto, uplne bez problemu. Ma 136k a 1250kg, EV v synergii so spalovakom ma vyse 200nm. Dialnicu zvlada obstojne ako auto, ktore ma 136k a podobne dispozicie... jedine obcas citelne zvysi otacky ked je kopec. Ani v tom pripade neohluchnes.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Pepa_007 Zkus si do podobneho auta nekdy sednout, abys nepsal nesmysly. To auto ma silnejsi motory nez muj Prius a ten nema problem ani na okreskach, ani na dalnici.

Presvedceni z neznalosti se da pochopit, ale jeste se tim chlubit...
freewinds
Nevím, jestli je to jen u mě, ale když si tady čtu články s několika částmi na tabletu, tak jakmile se dotknu obrazovky u strany, tak se mi přetočí na další a nebo předchozí stránku, takže se to prakticky nedá číst.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@freewinds Děkujeme za podnět, prověříme.
freewinds97
Manželce se líbí.
Avatar - Ham.
Ham.
Na dálnici řve a nejede? No a proč se tomu někdo diví, slaboučký atmosférický chrchel s vrcholem nízkého krouťáku na "nebesích" zapřažený do 14 nebo 15 metráků naměřené prázdné hmotnosti, takže ve dvou osobách jsme na 1,6-1,7 tuny, nemá jinou možnost než v dlouhém táhlém řvát jak píchlé prase (auta jezdí podle výkonu a takovýto typ motoru aby jej dosáhl se musí točit jak pila). Když šestiválcový LS při potřebě slušné dynamiky dělá v dané třídě nepřístojný rambajs, tak je jasné, že tady to je násobně větší problém.
Prasivak P
@Ham.
podla tabulky na konci clanku to ma pohotovostnu hmotnost 1205 kg. Odkial beries tych 14-15 metrakov?
Avatar - Ham.
Ham.
@Prasivak P Teorie v tabulkách je nezajímavá, jsou testy kde auta skutečně váží a LBX FWD navážili prázdnou hmotnost 1415 kg, LBX AWD 1435 kg.
Prasivak P
@Ham.
tak to je celkom pruser, ved tolko vazia auta sucasnej nizsej strednej triedy a dekadu dozadu (cize uz moderne auta s asistentami) tolko vedeli vazit auta strednej triedy
Avatar - Ham.
Ham.
@Prasivak P No mě v porovnání s konkurencí ta hmotnost nepřijde nijak extrémní, auta jsou všeobecně těžší než v minulosti vlivem mnoha faktorů počínaje bezpečností a třeba čistěním motorových zplodin konče. Problémem tohoto konkrétního modelu není podle mě vlastní hmotnost, ale neadekvátní motorizace. Tříválcová atmosféra by se mi nelíbila ani u mainstreamu v dobách nízkých hmotností, kterou popisuješ, nota bene dnes v prémii je 90 koníků/120 Nm legrační hodnota.
Avatar - lamal
lamal
"stodvaceti do mírného kopce + Převodovka s plynule měnitelný převodem potřebuje z malého motoru v takové situaci vydolovat i toho posledního koně a vleze si tak do polohy nejvyššího výkonu, což je kousek před omezovačem."

Pri 120 si prevodovka v miernom kopci neziada maximalny vykon 92k, toci v okoli max krutiaceho momentu pri 3600ot, v kopci pri 120 max 4500ot... je to pocut, ale urcite to nie je v max vykone a pred obmedzovacom.
Z parametrov cca 1250 kg a 92k vykonu je jasne, ze taky vykon v kopci pri 120 ani nepotrebuje. Hybridna podpora je do cca 125kmh, takze EV pomoze aj na dialnici.
Alfonz666
Když budeš chtít zrychlovat s jakýmkoliv nízkoobjemovým motorem do kopce (bez ecvt), tak budeš točit na trojku max otáčky a bude to řvát. Když přeřadíš na čtyřku, tak zrychlovat nebudeš. Takže výsledek (co se týče hluku) stejnej jak s ecvt, tak bez...
Avatar - lamal
lamal
@Alfonz666
Nase sluzobne Octavky 1.6tdi zpotrebuju 4ku pri 120-130 do kopca aby sa rozhybali... a tiez to je kraval a diskomfort. Holt 85kW a Octavia...
V kontexte Lexusu pochopim rolu nakupnej ceny, ze kto sa zameria na max akusticky komfort pohonnej jednotky aj na dialnici, dokaze si vybrat lepsi pohon za tie peniaze. Pre koho je toto najvacsia priorita pri kupe maleho crossovera nevis... v diskusiach je tych ludi najviac.
Avatar - Emel
Emel
@Alfonz666 nízkoobjemovým atmosférickým. To je prostě jádro pudla - 120Nm je řádově na úrovni té Fabie HTP, ta ale měla menší váhu i jízdní odpory.
Avatar - lamal
lamal
@Emel
Chce to lepsie parametre HTP nez to napises. To by som od teba ocakaval.
Avatar - Emel
Emel
Auto celkem pohledný... za těch 700 dejme tomu, bylo by potřeba vidět, jak takové auto vypadá vevnitř.
1,5 je evidentně orientovaná na efektivitu, 120Nm není ani na atmosféru nic moc... ale s elektrickým přístrkem v primárně městském autě asi proč ne.