Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Petr Pinkas
"Ve Škodovce budeme dál vyrábět spalinová auta a budeme je vyvážet do rozvojových zemí". No, a teď to dělá Čína.
@Petr Pinkas
A co je na tom divného? Většina automobilek chcve vyvážet svá auta i do jiných částí světa. Ale ne každá v tom uspěje.
Evropské automobilky mají zatím štěstí, že čínské automobilky (s výjimkou MG) nepochopily specifika evropského trhu, takže mají oddechový čas se na čínskou konkurenci připravit.
A co je na tom divného? Většina automobilek chcve vyvážet svá auta i do jiných částí světa. Ale ne každá v tom uspěje.
Evropské automobilky mají zatím štěstí, že čínské automobilky (s výjimkou MG) nepochopily specifika evropského trhu, takže mají oddechový čas se na čínskou konkurenci připravit.
@Tycoon Vy jste to nepochopil. Jde o to, že nás Číňané mají za rozvojovou zemí, kde mohou prodávat spalinová auta a my blbci je kupujeme.
@Petr Pinkas
Ale my je nekupujeme. Prodeje čínských značek aut, s výjimkou MG, jsou prozatím hodně malé.
A proč by nás měli brát jako rozvojovou zemi? Kvůli tomu, že spalovací auta u nás mají 95 % trhu? V USA je to 92 %, v Jižné Koreji 94 % a v Japonsku 98 %. V tomhle za vyspělými automobilovými zeměmi nijak nezaostáváme.
Ale my je nekupujeme. Prodeje čínských značek aut, s výjimkou MG, jsou prozatím hodně malé.
A proč by nás měli brát jako rozvojovou zemi? Kvůli tomu, že spalovací auta u nás mají 95 % trhu? V USA je to 92 %, v Jižné Koreji 94 % a v Japonsku 98 %. V tomhle za vyspělými automobilovými zeměmi nijak nezaostáváme.
PETR KUBIŠ
Čína do nedávna nebyla techniky vyspělá, až do teď....kdy automobilky "západu", chtěli ještě více zbohatnout....na čínském trhu. Podmínka byla technologie západu. Teď se vyrovnají i předčí. Ale Čína je to co je, uvědomujeme si to vůbec? Jsme ještě lidé? Znamenají pro nás ještě lidská práva něco?
@PETR KUBIŠ právě že z toho mám bohužel dojem, že je to všem u zádele, protože v první řadě jde o peníze a pak až o vše ostatní. Ekonomika funguje na největším trhu na planetě na jedničku a protože rostla fakticky z nuly a stále ještě roste tak bylo logické vyrábět tam kde ten nárůst bude největší. A všichni doufali jak říkají Němci ve Wandel durch Handel čili ke změně (k demokracii) díky obchodu ale nic takového se nestalo. A dopadlo to stejně jak s Ruskem.
A s tím, kdo co předčí, bych nechtěl vylit dítě i s vaničkou. Nemyslím si, že to co se vyrábí v Číně bychom nedokázali vyrobit tady. Jen to holt bude dražší. A samozřejmě bude trvat dlouho, než se rozjede výroba v množství.
A s tím, kdo co předčí, bych nechtěl vylit dítě i s vaničkou. Nemyslím si, že to co se vyrábí v Číně bychom nedokázali vyrobit tady. Jen to holt bude dražší. A samozřejmě bude trvat dlouho, než se rozjede výroba v množství.
@psel
Ja mám obavu, dokedy Číne vydrží lacná pracovná sila. So silnejúcou ekonomikou bude postupne smerovať tam, kde zbytok sveta - stále k vyšším a vyšším nákladom. Preto si myslím tiež, treba počkať, a uvidíme, ktorá z čínskych značiek prežije.
Ja mám obavu, dokedy Číne vydrží lacná pracovná sila. So silnejúcou ekonomikou bude postupne smerovať tam, kde zbytok sveta - stále k vyšším a vyšším nákladom. Preto si myslím tiež, treba počkať, a uvidíme, ktorá z čínskych značiek prežije.
sarusian
cina europu zaplavi 100-ou znaciek, druha vec je, ci sa to bude predavat a bude to vediet servisovat...
Rene Adamcik
Prival cinskych znaciek ..... ako pridu, tak aj odidu. Uchyti sa len zopar z nich.
Preto si ziadne teraz nekupim a o 10-20 rokov sa ukaze, ktore tu este budu, na ktore z nich sa budu dat kupit nahradne diely, ktore koroduju viac, ktore sa ako kazia a kolko vydrzia najazdit kilometrov.
Teraz je to cista ruska ruleta so svojimi tazko zarobenymi peniazmi.
Preto si ziadne teraz nekupim a o 10-20 rokov sa ukaze, ktore tu este budu, na ktore z nich sa budu dat kupit nahradne diely, ktore koroduju viac, ktore sa ako kazia a kolko vydrzia najazdit kilometrov.
Teraz je to cista ruska ruleta so svojimi tazko zarobenymi peniazmi.
Přidejte sem někam za paywall filtr na vypnutí Číny, rád vám za to zaplatím premium. Myslím si, že nebudu sám.
Jsi úplně mimo realitu. ACZ by naopak mělo věnovat Čínskými modelům a značkám mnohem víc prostoru, protože pokud zelenirudá EU nezmění směr, tak Čínská automotive je evropskou budoucností. A stává se už evropskou současnou realitou.
Na čom fičíš?
Na realitě.
Ty vieš čo to je?
Na rozdíl od EK a místních hujerů jednoznačně.
Když Leyen prohlašuje, že Ukrajina se může stát do 2030 součástí EU.... neuvěřitelná absence soudnosti!!!
Úplně mimo.
Zásadní jsou ceny energií, surovin, a byrokracie.
Mzdy v Číně jsou dávno porovnatelné s těmi u nás.
Průměrná měsíční mzda ve velkých městech, jako jsou Peking a Šanghaj, přesahuje 13 000 CNY, což by při stejném kurzu bylo přibližně 43 142 CZK.
porovnavat prumerny mzdy v pekingu a sanghaji s celkovym prumerem u nas vcetne vyloucenych lokalit muze jen rudej chinskej fanousek a dement tvy velikosti
realnej chinskej prumer bude sotva tretina v rezimu 996, tedy za dvojnasobnou pracovni dobu toho co u nas
Problém je v tom že těch 100+1 start-upů kalkuluje jinak než normální automobilky. ŠA nebude participovat na ID1 protože když to dopadne dobře vydělá na tom pár set EUR. Xiaomi, NIo a spol prodělají na každém autu tisíce dolarů a je jim to jedno. Akcionáři počítají s tím, že to zaplatí. Protože až budou tyhle značky prodávat 5 milionů aut tak se jim ty investice do automatizovaných fabrik vyplatí. Jenže to se nejprve musí nějak na toto množství dostat. Navíc se o to snaží stovky výrobců a akcionáři jim to všem zatím žerou. Ten tlak na vytížení výroby povede k dalšímu poklesu cen až to dopadne jako se solárními panely. Budeš auta v Číně horko těžko prodávat za cenu materiálu, takže kilo oceli, hliníku, mědi, plastu a skla. A to do doby než jim dojde cash nebo vůle akcionářů odepisujicich své investice. Protože vyhraje jeden nebo zasáhne partaj jako v případě baterek, kdy už zaznělo varování z politiky aby to s tou konkurencí nepřeháněli, že se čínské firmy ničí mezi sebou. Čím je víc konkurence tím to bude ničivější.
Zjevně jsi hodně hloupý protože čínský venkov= město co ma třeba 1 mil. obyvatel... tam je to celé "trošku" jinak, ale o tom ty nemáš ani šajn...
kdyby chinani brali v prumeru tolik co u nas, tak jim na vejplaty nestaci ani celej jejich hdp.
ses je rudej blb bez spetky logiky a selskyho rozumu
Pokud ti to nedošlo tak Čína směr k NEV a BEV změnila i bez EU. Takže to sem netahej. Navíc kam by jsi chtěl tu budoucnost směřovat?
Ohřívat olej na 420 stupňů a za přísunu vodíku z něj dělat palivo do ICE? Nebo spalovat v ICE vodík? Kde by jsi tu budoucnost chtěl mít?
Evropské automobilky žily dlouho z Číny a to je teď pasé, e😜ortem ICE do Číny se uživit nedá a tak nezbývá nic jiného než šlápnout do BEV.
Myslím, že aj tak budeš v menšine a čínskych áut bude dosť aj na cestách. Tých, čo to nekúpia zo zásady, nebude tak veľa. ostatní budú zvažovať cenu.
Tj za zásady to mnoho lidí kupovat nebude, hlavně číňani jsou dost namachrovaní a jejich ceny jsou aktuálně neadekvátní…
Přesně tak. Jen to co Korejci trvalo 20 let, bude u Číny za 10, možná i jen pět let díky zelenorudé ideologii EU.
Volvo =Čína
Cupra =Čína (část)
Mini =Čína
MG =Čína
Tesla =Čína (Y)
VV/Škoda =Čína (díly)
...
Změnit myšlení na Čína = kvalita ok opravdu nebude problém.
Ono sa už stalo. Čínske autá tu jazdia a nikto sa tým ľuďom za ne nesmeje. Doby, keď auto deklarovalo spoločenské postavenie, sú už preč, dnes sa to týka zopár ľudí. Málokoho niečo takého kašle. A tým, čo majú hlbšie do peňažky, je to úplne jedno.
MG tiež vídam najčastejšie, ale vídam napríklad aj Dongfengy.
Od stolu osobák velikosti Octavie stojí +-8k měsíčně v OL, za 3 roky je to 300k. Včetně pojištění, servisu a financování.
Pokud by ta Čína stála ve stejné kvalitě a velikosti a provozních nákladech to samé musela by stát tak 200k aby jsi si byl jist že na tom nebudeš tratit.
Pokud si koupíš Čínu za 500 a nedostaneš za ni za 3 roky 300 je pro tebe ta Octavie na OL výhodnější.
Samozřejmě můžeš doufat, že ty peníze dostaneš, ale víš ty jestli ten Xpeng, Yaecoo, Komoda, Dongfeng apod bude za 3 roky ještě existovat? Navíc teda Čína za 500, těch taky není moc.
A ke srovnání s Koreou tam je pár značek, které mají modelové řady a je to celkem srozumitelné portfolio produktů.
V Číně jsou to stovky firem, mající větší stovky značek a celkově 1000 různých aut. Je to záplava. Každý výrobce nudlí, mochi, elektroniky, mobilů se do toho pustil a akcionáři to budou živit tak dlouho dokud to poroste. Ale i giganti typu BYD nebo MG mají své problémy s odbytem v Evropě a ti mají buď velké úspěchy v baterkách (BYD) a nebo zkušenosti s auty (SAIC) a přesto ty auta mají velké technické problémy s baterkami nebo MG dává dvě auta za cenu jednoho aby vůbec něco prodali.
Pokud někdo kupuje auto a má ho do doby než to auto odveze na šroťák a je mu jedno, že nekoupí v případě bankrotu výrobce ani náhradní díly a bude bez servisu a podpory tak ať do toho jde. Navíc teda v případě auta jde o život, ten rýžovar z Číny je přeci jen bezpečný typ výrobku.
Já bych si radši zapnul ten filtr a počkal 5let až záplava vyschne a uvidíme kdo to z Číny přežije.
To je všetko pravda. Lenže tieto veci, ktoré vieš ty, nemusí vedieť 80% bežných ľudí, čo sa o autá bližšie nezaujímajú. A tí nemusia uvažovať tak ako ty alebo ja. Mám v susedstve jednu tetu, ktorej kúpili deti nové MG. Je z neho happy a každému radí, aby si ho kúpil, lebo je to pekné, potichu to jazdí a nekazí sa to...
A jo pokud někdo dá libovolné BEV jako dárek tak chápu že to je super a darovanému koni na zuby nehleď. Zvláště když MG rozdává v Německu 2 auta za jedno zaplacené😄
Každý začiatok do kšeftu je dobrý, len tie konce...
Ak nevybudujú dobrú servisnú sieť, môžu to rovno zabaliť, ale ak budú pri cenách tesne pod tými európskymi 2x tak poruchové, môžu to zabaliť tiež. Auto nie je jednoduchý produkt, a uspieť s ním tiež nie je jednoduché. Aj taká Tesla by vedela rozprávať.
Pokiaľ to pôjde doterajším spôsobom, za pár rokov sa sem nahrnie ďalších 10 značiek a budú sa žrať navzájom.
Kto moze zvazovat cenu?
Ked napriklad naozajstne auto stoji 20.000 eur a cinska napodobenina stoji 18.000 eur, o akom cenovom rozdiele sa bavime?
Radsej si kupim naozajstne a o 5-7 rokov ho predam za 3- nasobok cinskej rachotiny.
Ked iPhone stoji 1000 eur a Xiaomi Redmi Note stoji 180 eur, je to vyse 5-nasobne lacnejsie.
Preco aj ich auta nie su 5-nasobne lacnejsie?