Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Chery v Česku spustí třetí značku, nabídne dostupná spalovací SUV

42 komentářů

psel
Vážená redakce, vím že výrobců v Číně je spousta, a že je to dobrý zdroj příjmů, protože to je každý den nové auto. Spíš to vypadá, že je to každý den nová automobilka nebo 86 značka jednoho z čínských výrobců.
Přidejte sem někam za paywall filtr na vypnutí Číny, rád vám za to zaplatím premium. Myslím si, že nebudu sám.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Jsi úplně mimo realitu. ACZ by naopak mělo věnovat Čínskými modelům a značkám mnohem víc prostoru, protože pokud zelenirudá EU nezmění směr, tak Čínská automotive je evropskou budoucností. A stává se už evropskou současnou realitou.
traveldrive
@rohYpnol
Na čom fičíš?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Na realitě.
traveldrive
@rohYpnol
Ty vieš čo to je?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Na rozdíl od EK a místních hujerů jednoznačně.

Když Leyen prohlašuje, že Ukrajina se může stát do 2030 součástí EU.... neuvěřitelná absence soudnosti!!!
Petr 1978
@rohYpnol Asi jste trochu na sedativech nebo si toto nedokážu vysvětlit. Na automotive je nepřimo závislá podstatná část Evropy. A že je cena EU aut jaká je a cena z Číny je dána spousty faktory a ten zásadní je za jaké mzdy se nejen pracuje u dodavatelů, dopravců pro tyto společnosti a to se prostě na něčem projeví. Až to takovým jako Vy dojde, aby nebylo pozdě. Umí se jen "teď ušetřit na rozmarilosti", ale .....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr 1978

Úplně mimo.
Zásadní jsou ceny energií, surovin, a byrokracie.

Mzdy v Číně jsou dávno porovnatelné s těmi u nás.

Průměrná měsíční mzda ve velkých městech, jako jsou Peking a Šanghaj, přesahuje 13 000 CNY, což by při stejném kurzu bylo přibližně 43 142 CZK.
topten
@rohYpnol
porovnavat prumerny mzdy v pekingu a sanghaji s celkovym prumerem u nas vcetne vyloucenych lokalit muze jen rudej chinskej fanousek a dement tvy velikosti
realnej chinskej prumer bude sotva tretina v rezimu 996, tedy za dvojnasobnou pracovni dobu toho co u nas
psel
@RohYpnol a ty mzdy z Číny máš z ročenky KP nebo co? To je ale velká blbost.
Problém je v tom že těch 100+1 start-upů kalkuluje jinak než normální automobilky. ŠA nebude participovat na ID1 protože když to dopadne dobře vydělá na tom pár set EUR. Xiaomi, NIo a spol prodělají na každém autu tisíce dolarů a je jim to jedno. Akcionáři počítají s tím, že to zaplatí. Protože až budou tyhle značky prodávat 5 milionů aut tak se jim ty investice do automatizovaných fabrik vyplatí. Jenže to se nejprve musí nějak na toto množství dostat. Navíc se o to snaží stovky výrobců a akcionáři jim to všem zatím žerou. Ten tlak na vytížení výroby povede k dalšímu poklesu cen až to dopadne jako se solárními panely. Budeš auta v Číně horko těžko prodávat za cenu materiálu, takže kilo oceli, hliníku, mědi, plastu a skla. A to do doby než jim dojde cash nebo vůle akcionářů odepisujicich své investice. Protože vyhraje jeden nebo zasáhne partaj jako v případě baterek, kdy už zaznělo varování z politiky aby to s tou konkurencí nepřeháněli, že se čínské firmy ničí mezi sebou. Čím je víc konkurence tím to bude ničivější.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

Zjevně jsi hodně hloupý protože čínský venkov= město co ma třeba 1 mil. obyvatel... tam je to celé "trošku" jinak, ale o tom ty nemáš ani šajn...
topten
@rohYpnol
kdyby chinani brali v prumeru tolik co u nas, tak jim na vejplaty nestaci ani celej jejich hdp.
ses je rudej blb bez spetky logiky a selskyho rozumu
psel
@rohYpnol co takhle server ACN třeba by to pasovalo lip.
Pokud ti to nedošlo tak Čína směr k NEV a BEV změnila i bez EU. Takže to sem netahej. Navíc kam by jsi chtěl tu budoucnost směřovat?
Ohřívat olej na 420 stupňů a za přísunu vodíku z něj dělat palivo do ICE? Nebo spalovat v ICE vodík? Kde by jsi tu budoucnost chtěl mít?
Evropské automobilky žily dlouho z Číny a to je teď pasé, e😜ortem ICE do Číny se uživit nedá a tak nezbývá nic jiného než šlápnout do BEV.
MB1975
@rohYpnol souhlas. Kdyz tradicni vyrobci hodili pres palubu svoje zakazniky tak proc by zakaznici nemohli hodit pres palubu ted je..at si ted ty svoje elektra prodavaji sami sobe..cinani je vyskoli..
traveldrive
@psel

Myslím, že aj tak budeš v menšine a čínskych áut bude dosť aj na cestách. Tých, čo to nekúpia zo zásady, nebude tak veľa. ostatní budú zvažovať cenu.
ericn
@traveldrive tím bych si nebyl tak jistý. Nezapomeň, že pro mnohé (zvlášť na venkově) je auto ukázkou statutu. Tj když se bude v hospodě chlubit, že má na zahradě Jaecoo nebo Omodu, případně Chery - sklidí posměch okolí 😋

Tj za zásady to mnoho lidí kupovat nebude, hlavně číňani jsou dost namachrovaní a jejich ceny jsou aktuálně neadekvátní…
ryccardo
@ericn to je nesmysl. U Korejskych automobilek byly predsudky podobne a dnes se nad Kiou nebo Ssangyongem nikdo ani nepozastavi. Stejny to bude s cinskyma autama.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo

Přesně tak. Jen to co Korejci trvalo 20 let, bude u Číny za 10, možná i jen pět let díky zelenorudé ideologii EU.
ericn
@ryccardo no uvidíme, ale Korejcům to taky dost trvalo. Pověst nezměníš přes noc 😋
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

Volvo =Čína
Cupra =Čína (část)
Mini =Čína
MG =Čína
Tesla =Čína (Y)
VV/Škoda =Čína (díly)
...

Změnit myšlení na Čína = kvalita ok opravdu nebude problém.
traveldrive
@ericn
Ono sa už stalo. Čínske autá tu jazdia a nikto sa tým ľuďom za ne nesmeje. Doby, keď auto deklarovalo spoločenské postavenie, sú už preč, dnes sa to týka zopár ľudí. Málokoho niečo takého kašle. A tým, čo majú hlbšie do peňažky, je to úplne jedno.
ericn
@traveldrive No jezdí, v podstatě ale jen MG a to díky ceně od 😄
traveldrive
@ericn
MG tiež vídam najčastejšie, ale vídam napríklad aj Dongfengy.
ericn
@traveldrive v Čechách vůbec, tady je vidět maximálně MG ZS a MG4, jinak nic jiného 😋 Ostatní čínské jebky se tu skoro nevyskytují… Vlastně ještě je vidět Volvo EX30 🙈
psel
@traveldrive tak určitě, cena vede, ale většina nových aut jde do firem, a tak pro ně ty laciné dodávky třeba budou dávat na dojezd do smrti smysl, ale osobní auta z Číny po 3 letech ještě někdo bude muset koupit, protože jinak to firmám nebude dávat smysl. Pokud za 3 roky výrobce nebo její servis už nebude fungovat tak za to auto prostě nedostanou nic.
Od stolu osobák velikosti Octavie stojí +-8k měsíčně v OL, za 3 roky je to 300k. Včetně pojištění, servisu a financování.
Pokud by ta Čína stála ve stejné kvalitě a velikosti a provozních nákladech to samé musela by stát tak 200k aby jsi si byl jist že na tom nebudeš tratit.
Pokud si koupíš Čínu za 500 a nedostaneš za ni za 3 roky 300 je pro tebe ta Octavie na OL výhodnější.
Samozřejmě můžeš doufat, že ty peníze dostaneš, ale víš ty jestli ten Xpeng, Yaecoo, Komoda, Dongfeng apod bude za 3 roky ještě existovat? Navíc teda Čína za 500, těch taky není moc.
A ke srovnání s Koreou tam je pár značek, které mají modelové řady a je to celkem srozumitelné portfolio produktů.
V Číně jsou to stovky firem, mající větší stovky značek a celkově 1000 různých aut. Je to záplava. Každý výrobce nudlí, mochi, elektroniky, mobilů se do toho pustil a akcionáři to budou živit tak dlouho dokud to poroste. Ale i giganti typu BYD nebo MG mají své problémy s odbytem v Evropě a ti mají buď velké úspěchy v baterkách (BYD) a nebo zkušenosti s auty (SAIC) a přesto ty auta mají velké technické problémy s baterkami nebo MG dává dvě auta za cenu jednoho aby vůbec něco prodali.
Pokud někdo kupuje auto a má ho do doby než to auto odveze na šroťák a je mu jedno, že nekoupí v případě bankrotu výrobce ani náhradní díly a bude bez servisu a podpory tak ať do toho jde. Navíc teda v případě auta jde o život, ten rýžovar z Číny je přeci jen bezpečný typ výrobku.
Já bych si radši zapnul ten filtr a počkal 5let až záplava vyschne a uvidíme kdo to z Číny přežije.
traveldrive
@psel
To je všetko pravda. Lenže tieto veci, ktoré vieš ty, nemusí vedieť 80% bežných ľudí, čo sa o autá bližšie nezaujímajú. A tí nemusia uvažovať tak ako ty alebo ja. Mám v susedstve jednu tetu, ktorej kúpili deti nové MG. Je z neho happy a každému radí, aby si ho kúpil, lebo je to pekné, potichu to jazdí a nekazí sa to...
psel
@traveldrive právě ti co takhle neuvažuji tak si to koupí a pak až jim firma zbankrotuje a po ťukanci to auto bude na odpis kvůli tomu, že na to nekoupíš ani zadní světlo tak spláčou nad výdělkem nejpozději při příští STK. Za mě je to fakt na vypnutí na 5 let a pak se uvidí kdo ten jejich boj v Číně vyhraje. A bude jich jen pár. A bude to hodně krvavý.
A jo pokud někdo dá libovolné BEV jako dárek tak chápu že to je super a darovanému koni na zuby nehleď. Zvláště když MG rozdává v Německu 2 auta za jedno zaplacené😄
traveldrive
@psel
Každý začiatok do kšeftu je dobrý, len tie konce...
Ak nevybudujú dobrú servisnú sieť, môžu to rovno zabaliť, ale ak budú pri cenách tesne pod tými európskymi 2x tak poruchové, môžu to zabaliť tiež. Auto nie je jednoduchý produkt, a uspieť s ním tiež nie je jednoduché. Aj taká Tesla by vedela rozprávať.
Pokiaľ to pôjde doterajším spôsobom, za pár rokov sa sem nahrnie ďalších 10 značiek a budú sa žrať navzájom.
Rene Adamcik
@traveldrive
Kto moze zvazovat cenu?
Ked napriklad naozajstne auto stoji 20.000 eur a cinska napodobenina stoji 18.000 eur, o akom cenovom rozdiele sa bavime?
Radsej si kupim naozajstne a o 5-7 rokov ho predam za 3- nasobok cinskej rachotiny.
Ked iPhone stoji 1000 eur a Xiaomi Redmi Note stoji 180 eur, je to vyse 5-nasobne lacnejsie.
Preco aj ich auta nie su 5-nasobne lacnejsie?
Avatar - Stejsn
Stejsn
@psel Každé auto, které jde v Česku koupit, sem patří. To že čínská auta ignoruješ neznamená, že neexistují.
psel
@Stejsn ano, já taky psal ze bych si připlatil za filtr. Ale je to tak jako se vším, nejdříve hype, pak vystřízlivění a nakonec to zase zapadne někam hluboko do stoupy.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
"Ve Škodovce budeme dál vyrábět spalinová auta a budeme je vyvážet do rozvojových zemí". No, a teď to dělá Čína.
traveldrive
@Petr Pinkas
Celkom dobrý postreh.
Tycoon
@Petr Pinkas

A co je na tom divného? Většina automobilek chcve vyvážet svá auta i do jiných částí světa. Ale ne každá v tom uspěje.

Evropské automobilky mají zatím štěstí, že čínské automobilky (s výjimkou MG) nepochopily specifika evropského trhu, takže mají oddechový čas se na čínskou konkurenci připravit.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Tycoon Vy jste to nepochopil. Jde o to, že nás Číňané mají za rozvojovou zemí, kde mohou prodávat spalinová auta a my blbci je kupujeme.
Tycoon
@Petr Pinkas

Ale my je nekupujeme. Prodeje čínských značek aut, s výjimkou MG, jsou prozatím hodně malé.

A proč by nás měli brát jako rozvojovou zemi? Kvůli tomu, že spalovací auta u nás mají 95 % trhu? V USA je to 92 %, v Jižné Koreji 94 % a v Japonsku 98 %. V tomhle za vyspělými automobilovými zeměmi nijak nezaostáváme.
traveldrive
@Tycoon
Naopak. Zrovna MG má našliapnuté dosť dobre.
PETR KUBIŠ
Čína do nedávna nebyla techniky vyspělá, až do teď....kdy automobilky "západu", chtěli ještě více zbohatnout....na čínském trhu. Podmínka byla technologie západu. Teď se vyrovnají i předčí. Ale Čína je to co je, uvědomujeme si to vůbec? Jsme ještě lidé? Znamenají pro nás ještě lidská práva něco?
psel
@PETR KUBIŠ právě že z toho mám bohužel dojem, že je to všem u zádele, protože v první řadě jde o peníze a pak až o vše ostatní. Ekonomika funguje na největším trhu na planetě na jedničku a protože rostla fakticky z nuly a stále ještě roste tak bylo logické vyrábět tam kde ten nárůst bude největší. A všichni doufali jak říkají Němci ve Wandel durch Handel čili ke změně (k demokracii) díky obchodu ale nic takového se nestalo. A dopadlo to stejně jak s Ruskem.
A s tím, kdo co předčí, bych nechtěl vylit dítě i s vaničkou. Nemyslím si, že to co se vyrábí v Číně bychom nedokázali vyrobit tady. Jen to holt bude dražší. A samozřejmě bude trvat dlouho, než se rozjede výroba v množství.
traveldrive
@psel
Ja mám obavu, dokedy Číne vydrží lacná pracovná sila. So silnejúcou ekonomikou bude postupne smerovať tam, kde zbytok sveta - stále k vyšším a vyšším nákladom. Preto si myslím tiež, treba počkať, a uvidíme, ktorá z čínskych značiek prežije.
sarusian
cina europu zaplavi 100-ou znaciek, druha vec je, ci sa to bude predavat a bude to vediet servisovat...
Rene Adamcik
Prival cinskych znaciek ..... ako pridu, tak aj odidu. Uchyti sa len zopar z nich.
Preto si ziadne teraz nekupim a o 10-20 rokov sa ukaze, ktore tu este budu, na ktore z nich sa budu dat kupit nahradne diely, ktore koroduju viac, ktore sa ako kazia a kolko vydrzia najazdit kilometrov.
Teraz je to cista ruska ruleta so svojimi tazko zarobenymi peniazmi.