Novinky
ericn
On se někdo diví? Je to jednoduché, stará Y se prodávala předevšim proto, že byla levná 😋 To novinka není a navic její design je dost kontroverzní. Hybrid tomu také moc nepomáhá. Stačí dát pod kapotu čistý benzin (přidat levný základní model), srazit cenu o 100tis a učesat design přední části a půjde to 😋
Arese
Dopadlo to přesně tak, jak jsem tady předpovídal - zvenku i uvnitř hnusné auto s odporným hybridním nebo ještě horším elektrozkratovým pohonem. Navíc postavené na nevhodné francouzské platformě a s francouzským pohonem. A to vše za šílené ceny. Hůř už to asi Stellantis udělat nemohl! 😧😧😧👎
Takže to chce znovu a mnohem lépe: 1) podvozková platforma Fiat, umožňující vytvořit slušně dlouhé zadní boční dveře, 2) moderní, již vyvinuté skvělé motory Fiat řady FireFly, vč. verze bez hybridizace a s manuální převodovkou! 3) Široce líbivý, nikoliv kontroverzní italský design 4) Mnohem nižší ceny
No, a jelikož nyní už je to takto kompletně správně udělat zhola nemožné, bude aspoň třeba přijít s bleskovým, zato však důkladným faceliftem, aby to auto hned na první pohled neodpuzovalo. Následovat by měla montáž motorů Fiat FireFly s manuálem a snížení ceny. Pak snad bude mít nová Ypsilonka aspoň nějakou naději...😳
Takže to chce znovu a mnohem lépe: 1) podvozková platforma Fiat, umožňující vytvořit slušně dlouhé zadní boční dveře, 2) moderní, již vyvinuté skvělé motory Fiat řady FireFly, vč. verze bez hybridizace a s manuální převodovkou! 3) Široce líbivý, nikoliv kontroverzní italský design 4) Mnohem nižší ceny
No, a jelikož nyní už je to takto kompletně správně udělat zhola nemožné, bude aspoň třeba přijít s bleskovým, zato však důkladným faceliftem, aby to auto hned na první pohled neodpuzovalo. Následovat by měla montáž motorů Fiat FireFly s manuálem a snížení ceny. Pak snad bude mít nová Ypsilonka aspoň nějakou naději...😳
British
A kdo se může divit? Vyšší cena, mizerný design. Pokud budou v Itálii takto pokračovat a sprzní i Alfy Romeo a Fiaty, tak to opravdu mohou zabalit. Italská auta se vždy prodávala srdcem, hrál tu hlavní roli design. A ten je dnes pryč. ???????????
traveldrive
@ericn
Myslím, že sa mýliš vo všetkých bodoch.
Dizajn aj starej Lancie Y bol kontroverzný. Ale bolo to malé talianske auto, a keď nebol nástupca, tak sa predávalo aj to staré. Detto Fiat Panda. Samozrejme, hlavne v Taliansku.
Nové Lancie už nie sú talianske. Je to preznačkovaný Citroen, pritom Taliani počítali Lanciu takmer k prémii. Na to nestačí hromadne vyrábaný mainstream, domaľovaný na spôsob Lancie. Pozlátko sa za drahé peniaze predávať nedá. Učesať dizajn a dať cenu dole, to je rovnaká cesta do pekla ako tá, po ktorej idú. Ani čistý benzín nestačí, pretože by to samozrejme bola trojvalcová jedna-dvojka. Lancia bola vždy v niečom výnimočná, a toto je aj v akejkoľvek úprave ostane tuctovka. Taktiež prakticky žiadna Lancia, ktorá bola len derivátom nejakého iného modelu, nezaznamenala výraznejší úspech. Takže ak pod značkou Lancia nevznikne dostatočne svojbytný a dostatočne výnimočný model, ťažko možno predpokladať, že spraví dieru do sveta. Lancia nie je mainstream.
Myslím, že sa mýliš vo všetkých bodoch.
Dizajn aj starej Lancie Y bol kontroverzný. Ale bolo to malé talianske auto, a keď nebol nástupca, tak sa predávalo aj to staré. Detto Fiat Panda. Samozrejme, hlavne v Taliansku.
Nové Lancie už nie sú talianske. Je to preznačkovaný Citroen, pritom Taliani počítali Lanciu takmer k prémii. Na to nestačí hromadne vyrábaný mainstream, domaľovaný na spôsob Lancie. Pozlátko sa za drahé peniaze predávať nedá. Učesať dizajn a dať cenu dole, to je rovnaká cesta do pekla ako tá, po ktorej idú. Ani čistý benzín nestačí, pretože by to samozrejme bola trojvalcová jedna-dvojka. Lancia bola vždy v niečom výnimočná, a toto je aj v akejkoľvek úprave ostane tuctovka. Taktiež prakticky žiadna Lancia, ktorá bola len derivátom nejakého iného modelu, nezaznamenala výraznejší úspech. Takže ak pod značkou Lancia nevznikne dostatočne svojbytný a dostatočne výnimočný model, ťažko možno predpokladať, že spraví dieru do sveta. Lancia nie je mainstream.
del42sa
on celý Stellantis jde do kopru, všechno díky "geniální strategii" bývalého CEO Tavarese, ten bohužel odešel vychechtanej se zlatým padákem a miliónonými odměnami v kapse, zatímco celý koncern se potápí jak Titanic....
https😐/www.novinky.cz/…procent-40510676
https😐/www.novinky.cz/…procent-40510676
Pepa_007
Protože to není Lancia. Je to Francouz. Technika Francouzská. Díly francouzský. Prvky v interiéru francouzský.
Například v Alfa sem našel čudlíky s Citroëna. Co to jako je?
Například v Alfa sem našel čudlíky s Citroëna. Co to jako je?
Frfla
Je to hnusne, je to drahe, je to neprakticke. Uspech je, ze tech par kusu vubec prodali.
traveldrive
@ericn
Kiež by to pomohlo, ale nemyslím si to. Benzín a nižšia cena, to je Citroen a Peugeot, k čomu ďalší model, len namaľovaný inou farbou? Príde mi, že Stellantis pri nákupe značiek rozmýšľal len, ale stratégiu nemá jasnú podnes. Má kopu značiek a nevie čo s nimi.
Kiež by to pomohlo, ale nemyslím si to. Benzín a nižšia cena, to je Citroen a Peugeot, k čomu ďalší model, len namaľovaný inou farbou? Príde mi, že Stellantis pri nákupe značiek rozmýšľal len, ale stratégiu nemá jasnú podnes. Má kopu značiek a nevie čo s nimi.
del42sa
@KANKUNEN ano, zabilo ji vedení Fiatu .... Pořád je ale v mých očích asi 1000x hodnotnější než uměle vytvořená značka DS, která vykradla všechno z historie Citroenu a hraje si na prémii
ericn
@traveldrive No Lancia byla vždy postavená nad Fiat, včetně výbav, ale ty poslední modely Y moc prémiově nevypadali a prodávali se proto, že o ně byl za ty na Itálii nízké peníze zájem... a pořád to byl Fiat. Včetně motorizací... Což je asi na stávající platformě nereálné. Čistý benzin a nížší cena by rozhodně prodejům pomohli...
twistedTSD
@ericn Nemyslím, že byla až tak levná. Ale nebyl to jen Pežot s "originální" maskou.
del42sa
@Ringhofer DS jako samostatná značka je nesmysl, nikdy nemělo dojít k oddělení od Citroenu, s Lancií je to poměrně těžké, když ji ještě bývalý šéf Marchionne nechal totálně upadnout, každému soudnému člověku je ale jasné, že jako pouze na EV orientovaná značka nemůže přežít. Ten současný klon Opelu Corsa taky není zrovna designově povedený a cenová politika Lancie by potřebovala zrevidovat. Se správnou strategií by mohla uspět, ale dokud tam budou sedět posluhovači Leyenové a Greendealu, tak k tomu zkrátka nemůže dojít.
Ringhofer
Místní diskuze mi přijde - a není to jen občasný dojem - jako docela srandovní. Cena: odpovídá novému zaměření vozu; roli původního Y má převzít nová Panda. Použití "francouzské" platformy: kdo to dnes dělá jinak?! Náklady: ceny energií a bydlení dramaticky vzrostly v celé Evropě, dokonce i v Polsku, kde se Y už léta vyrábí. Design: kdo mu říká hnusný, nejenže auto neviděl naživo, ale ani neumí dobře "číst" fotografie.
Kdyby Koncern a Lancia chtěly dál prodávat auto s minimální marží ve stotisícových číslech, nemuseli nic měnit. Šli do rizika a nepočítali s tím, že se trh tak dramaticky promění (nejistota ohledně války, ohledně dalších životních nákladů (Green Deal nedopadá jen na firmy)). Pokud by Evropané žili jako do r. 2022, jistě by se podařilo nový Y umístit na mnoha evropských trzích a zvýšená cena by pomohla připravit půdu pro očekávané modely střední a vyšší střední třídy. Není náhoda, že evropským úspěchem roku 2024 je Dacia i přes to, že jde o nejméně spolehlivé produkty na trhu. Odráží to realitu měnícího se trhu, koupěschopné poptávky. Mezeru mezi nejlevnějšími a firemními vozy v Evropě úspěšně požírá škodovka a Renault.
Já si spíše kladu otázku, jak se vedle sebe postaví DS a Lancia? Vznikly, když ještě Koncern neexistoval a po jeho vzniku se jejich spolužití v rámci sdílených platforem neřešilo. Já jsem spíše nakloněn odprodeji DS z koncernu, než aby odcházela Lancia. Už jen kvůli místu výroby.
Od Areseho jsem očekával lepší analýzu situace.
Kdyby Koncern a Lancia chtěly dál prodávat auto s minimální marží ve stotisícových číslech, nemuseli nic měnit. Šli do rizika a nepočítali s tím, že se trh tak dramaticky promění (nejistota ohledně války, ohledně dalších životních nákladů (Green Deal nedopadá jen na firmy)). Pokud by Evropané žili jako do r. 2022, jistě by se podařilo nový Y umístit na mnoha evropských trzích a zvýšená cena by pomohla připravit půdu pro očekávané modely střední a vyšší střední třídy. Není náhoda, že evropským úspěchem roku 2024 je Dacia i přes to, že jde o nejméně spolehlivé produkty na trhu. Odráží to realitu měnícího se trhu, koupěschopné poptávky. Mezeru mezi nejlevnějšími a firemními vozy v Evropě úspěšně požírá škodovka a Renault.
Já si spíše kladu otázku, jak se vedle sebe postaví DS a Lancia? Vznikly, když ještě Koncern neexistoval a po jeho vzniku se jejich spolužití v rámci sdílených platforem neřešilo. Já jsem spíše nakloněn odprodeji DS z koncernu, než aby odcházela Lancia. Už jen kvůli místu výroby.
Od Areseho jsem očekával lepší analýzu situace.
3_diamanty
Vyzera to do xichtu ako E.T. mimozemstan a oni sa cuduju ze im to neslape... to tie svetla mohli natiahnut az rovno do spatakov ( voci tejto zrudicke je aj MG 3 krasny hatch )
...
Skutocna Lancia je bohuzial uz davno mrtva... a tento pezotacky E.T. je uz len smutna bodka za koncom jednej skutocnej automobilovej legendy
...
Skutocna Lancia je bohuzial uz davno mrtva... a tento pezotacky E.T. je uz len smutna bodka za koncom jednej skutocnej automobilovej legendy
Arese
@Pepa_007 Je to strašně smutné, ale poslední zdařily a skutečně italský model Fiatu Tipo a v případě Alfy Giulia. Vše, co přišlo potom, už je jen francouzský fejk, navíc hybridizovaný, nebo elektrický! 😬🤮👎
traveldrive
@Pepa_007
Hovorí sa tomu globalizácia. Ja tomu hovorím svinstvo. Bol som za to ostro kritizovaný.
Hovorí sa tomu globalizácia. Ja tomu hovorím svinstvo. Bol som za to ostro kritizovaný.
twistedTSD
Vždyť je to nejhnusnější z těch asi 10 variací na platformu 208. Předchozí Ypsilonka měla nečekaný úspěch právě díky roztomilému a nadčasovému designu.
Mokrous
@del42sa Milionové zní tak nevinně...
Ten vyšinutej šmejd si v reálu přišel na miliardy.
Za devastaci několika ikonických značek to je vskutku majstrštyk.
https😐/www.reuters.com/…tion-2024-02-22/
Ten vyšinutej šmejd si v reálu přišel na miliardy.
Za devastaci několika ikonických značek to je vskutku majstrštyk.
https😐/www.reuters.com/…tion-2024-02-22/
Pán Včielka
stara lancia sa predavala preto, ze bola do talianskych uliciek "sikovna" a bola lacnejsia o 50% + ta nova je len preznackovana Corsa
Lord Owl
@Frfla pomohla jim domácí setrvačnost. Ve zbytku Evropy prodají leda bačkoru....
Pepa_007
@Arese co je v té lančii za motor to vůbec nezminuji. Jedna velká tragédie.
Avantime
Nevedia predávať malé auto a už chystajú veľký drahý elektromobil. Lancia skončí tak isto, ako na jej úkor kedysi zahučalo Autobianchi.
Ja Prvni 123
@ericn A byla levna, protoze byla mala a jednoducha.
O tom to cele je.
Auto typu "nove y" chce min lidi, a navic maji mnohem sirsi vyber.
Proc by kupovali prave tohle?
A ti puvodni koupi proste Pandinu...
O tom to cele je.
Auto typu "nove y" chce min lidi, a navic maji mnohem sirsi vyber.
Proc by kupovali prave tohle?
A ti puvodni koupi proste Pandinu...
Mokrous
Ta odporná pánev na palačinky na středovém tunelu je krom otlaků na koleně dobrá k čemu???
Stejsn
@Ringhofer Tak ti nevím, ale: "Cena odpovídá novému zaměření vozu; roli původního Y má převzít nová Panda" - jaké je tedy zaměření malého auta za 600 tisíc?. " Design: kdo mu říká hnusný, nejenže auto neviděl naživo, ale ani neumí dobře "číst" fotografie." - já chci auto, které je na první pohled hezké. Nechci "číst fotografie" a intelektuálně obhajovat mému okolí, že auto není hnusné. "Kdyby Koncern a Lancia chtěly dál prodávat auto s minimální marží ve stotisícových číslech, nemuseli nic měnit." - starý Y kupovali už jenom italové, protože byl italský. Tohle nemá italského už vůbec nic, takže to nekupují už ani ti italové. Stellantis dělá stádo stejných aut, které se navzájem kanibalizují. Rozlišují je vnějším designem a cenami, ovšem Y je mezi nimi jednoznačný outsider v obou aspektech.
ericn
@traveldrive To máš pravdu, asi to bude práce pro nového CEO, aby to rozčísnul 😄
3_diamanty
@rohYpnol
Celkom si aj viem predstavit Y-nku prekabatenu z nejakej i10tky alebo picanta.... ale takato ropucha co by prezleceny pezot208 mi ani proporcne nijak nesedi ... a to este ani nespominam ten samotny priserny face ... toto si lancia nezasluzila
Celkom si aj viem predstavit Y-nku prekabatenu z nejakej i10tky alebo picanta.... ale takato ropucha co by prezleceny pezot208 mi ani proporcne nijak nesedi ... a to este ani nespominam ten samotny priserny face ... toto si lancia nezasluzila
KANKUNEN
@Lord Owl Nic o autech nevite, ten mild žere skoro tak málo jak hybrid v Toyotě, ale má mnohem lepší projev. Nežvanit,studovat. Viz autotip
Lord Owl
@Arese Jako ten design by se dal odpustit. i na ten vnitřek se dá koukat. zbytek hrůza a děs....
traveldrive
@KANKUNEN
Holt chyby minulosti. Lenže toto konštatovanie nijako nevyrieši súčasnosť. Čo by si im poradil?
Holt chyby minulosti. Lenže toto konštatovanie nijako nevyrieši súčasnosť. Čo by si im poradil?
traveldrive
@twistedTSD
Dizajn podľa mňa nie je problém. Problém je, že je to len jedna z X variácií tuctového auta, ktoré stojí na každom rohu.
Dizajn podľa mňa nie je problém. Problém je, že je to len jedna z X variácií tuctového auta, ktoré stojí na každom rohu.
ptr078
@PowerHouse Prast jak uhod. Precitaj si niekedy brirsku tlac ako indovia podnikaju. Je to celkom vtipna komedia. Ako potopili najvacsie britske oceliarne, ako ma lr softverovu chybu, ze ti auto odnesu za par sekund a niektore poistovne to nechceli poistit, ako zastavili vyrobu v jag a zistili, ze niet co vyrabat, ale maju na krku zamestnancov. Ako sa zakaznik stazoval na degradaciu baterky v ipace, tak mu slubili, ze to od neho odkupia. Dozvedeli sa to zakaznici a hromadne zacali nosit auta na vykup, tak hra jag mrtveho brouka 🤣 teraz im este trump zavari clami a mozu hladat kupcu...cinana 😀
speedfred
@traveldrive
Mne príde že "troj diamant" musí byť v opozícii a keď príde na rad nejaký talian tak si treba hneď aj kopnúť. Za to číňana by si virtuálne kúpil hneď.
Mne príde že "troj diamant" musí byť v opozícii a keď príde na rad nejaký talian tak si treba hneď aj kopnúť. Za to číňana by si virtuálne kúpil hneď.
ericn
@Ja Prvni 123 No jo, je to tak... Jen si to podle mě nikdo ve Stellantisu nechtěl připustit 😄 Lancie, zabitá panem Účetním, už prostě Italská prémie není, tj její vyšší ceny trh neakceptoval...
traveldrive
@del42sa
Reputácia sa dá zničiť veľmi rýchlo a veľmi ľahko. Napraviť ju je dlhá a ťažká robota, ktorá tiež nemusí úplne vyjsť. Taký Renault by vedel rozprávať.
Reputácia sa dá zničiť veľmi rýchlo a veľmi ľahko. Napraviť ju je dlhá a ťažká robota, ktorá tiež nemusí úplne vyjsť. Taký Renault by vedel rozprávať.
traveldrive
@twistedTSD Stará Ypsilonka tiež veľa krásy nepobrala. Keby nová presvedčila technikou, a najmä talianskym pôvodom, podľa mňa by sa predávala aj s nepekným dizajnom. V tomto je hlavne vidieť ten základ v C3, čo z pragmatického pohľadu nie je nutne zlé, ale z toho ideového je Francúz proste problém.
Lord Owl
@Ringhofer To hodnocení spolehlivosti Dacií mám brát jako vs. co ?? Ty auta nejsou žádný zázrak ale nikterak zvlášť se kvůli jednoduchosti konstrukce nes..rou. Zato koncernová auta typu Schade s těma všema udělátkama, všude tomu něco pípá, svítí, baterky věčně šlus a ve značkových servisech jim ještě ukradnou origo a podstrčí horší/použité náhradní díly. Ypsilonka se ani v roce 2022 v Evropě dobře neprodávala, už tenkrát to byl prapodivný downsizový bastl. Prostě značka Lancia už je na ohrabky, může za to minulé vedení Fiatu. Oživit takovými mizernými nabídkami od Stellantisu to nepůjde.
KANKUNEN
Nutno si uvědomit, že ta stará Lancia si nedokázala vydělat na nástupce. Jako Punto a Panda.
ptr078
@British V podstate sa caka na vyber noveho ceo, potom sa bude predavat. Maserati je vraj istota, nasleduje v zozname lancia a ar. Otazka, kto to v dnesnej dobe kupi. Len cinan
sorpersa
@3_diamanty ako vždý máš trierzve názory, ale toto s MG porovnávať, to fakt nie, ten žabací predok by som neprekusol. Lancia je svojská, lebo sa chce odlíšiť...je to síce francúz z väčšej polovice, ale je to také niečo na spôsob DS... V druhej časti príspevku máš úplnú pravdu.
sorpersa
@traveldrive presne tak, to grande panda má aspoň aký taký retro look a keď príde do predaja Y končí....
Ota4
@Arese Jo to jo. Já jenom že je to poslední výtvor FCA stejně jako Tonale. Naštěstí už na podzim přijde 500e se spalovací verzí
Ja Prvni 123
@KANKUNEN Tady souhlas.
A nerad to rikama, ale 1.2 se proste ridi lepe, nez podobne udelany hybrid s 1.5 ctyrvalcem.
Ano, vimzeto bylo proste jen nedodelane.
Ale to na veci nic nemeni.
A nerad to rikama, ale 1.2 se proste ridi lepe, nez podobne udelany hybrid s 1.5 ctyrvalcem.
Ano, vimzeto bylo proste jen nedodelane.
Ale to na veci nic nemeni.
Jan Zmrzlinar
On i úspěch té minulé ypsilonky byl spiš znouzectnost. Nebyla nikdy kdovíjak skvělá, prémiová ani žádaná , ale byla časem levná a díky stejné technice mnoho let i slušně spolehlivá.
Takže jen a jen cena
Takže jen a jen cena
Kdo koupil třeba Jaguar Land Rover ? Indové.