Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Toyota brzy představí nové elektrické SUV. Půjde po krku Škodě Elroq

25 komentářů

Avatar - lamal
lamal
V roku 2026 mala Toyota uviest prve seriove EL auto na Solidstate baterii... bude to tento kusok ?

https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mikesus
Mikesus
@lamal
Bylo by to zajímavé a dost by zkrátili předpokládaný termín
https😐/www.autoweek.com/…attery-timeline/

https😐/newsroom.toyota.eu/toyotas-advanced-battery-technology-roadmap/

Překvapuje mne tedy, že další predstavovany model bude kompakt. Rok zpět tvrdili, že dalsi EV model bude velké SUV. Ale taky, že do roku 2026 představí 15 EV modelů, tak uvidíme co z toho ve vysledku bude.

Podle těch skic to zas moc jako kompakt nevypadá
Avatar - lamal
lamal
@Mikesus
Nj informacie su take polokachny, kvoli global situacii si podla mna Toyota dobre chrani sirenie a uniky info.
DonVito
@lamal
Myslim, ze Toyote se zadne solid state baterky nehodi do jeji hybridni (fosil - elektro) strategie.
Ve ktere hybrid nazyva EV.
👎

A nejak zapomina uvadet, ze jezdi na fosilni palivo.
Resp. spravny nazev by byl hybrid combustion-electric vehicle.
Bo EV je marketingove zneuzivano...
Coz neni zakazane, ale mne se to nelibi.
Klame to zakaznika.
A o to smutnejsi je, kdyz se takto klame i v motoristickych mediich.

Zdravim Honzu a jeho "elektroauto"
Avatar - lamal
lamal
@DonVito
Unikaju mi suvislosti (konkretny model?), na Toyotach vidim HEV, tieto oznacenia su obchodne znacky, turbodiesle mali nespocetne vela skratiek a princip commonrailu rovnaky.

Ja dufam, ze solidstate pojde aj do hybridov, pretoze zasadne vylepsi ich vlastnosti.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Uvidíme co čas přinese. Myslím že toyota vi moc dobře, ze nemůže usnout na vavřínech. Vývoj v baterkach se jim bude hodit i v těch hybridech.
Arese
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Další článek, kde si (polo)novinář pleteš pojmy s dojmy. Nejvíce do očí bijící treba rozdíl pevná linka a telefonni budka. A hodí do věty ze to je to samé. Typická chybějící logika. Jedná se o implikaci, ale ne ekvivalence. Obecne nevzdelanci si tyhle 2 věci pletou.
Arese
@Mikesus Používáš klasický dezolátní diskusní faul - snažíš se zkritizovat a zesměšnit naprosto nepodstatný a podružný detail v poměrně dlouhém textu, abys tím zakryl jinak naprosto pravdivé celkové závěry tohoto článku. Tato tvoje snaha je naprosto zbytečná a hlavně nebetyčně trapná... 😞(((
DonVito
@Arese

"Článek kritizuje snahy Evropské unie a dalších institucí určovat technický vývoj (např. elektromobily či vodíkové pohony) „od zeleného stolu“. Argumentuje, že předpovídat budoucnost je nemožné a že nejlepší řešení vzejde z volné soutěže různých technologií, nikoli z umělých regulací. Autor varuje před arbitrárním rozhodováním, které může mít více negativních než pozitivních dopadů."

Moc faktu tam neni.
Jedna se o snusku nazoru autora.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Az na to, ze ten detail je v celém článku. Je to presne celý průběh článku, jeden nesmysl za druhým, kdy nemáme zadna fakta, ale subjektivní názor jakoby novináře.
Sevca1
Don Vito: vždycky to nejlepší vyjde z konkurenčního boje, čili soutěže, a to ve všech odvětvích třeba i ve zbraních. Ev fandím ale chceš ho nabízet ,tak vyrob takové které se prosadí samo, cenou, výkony a td. O tom to je
DonVito
@Sevca1

Snazim se o to.
A doufam, ze to tak brzy bude.
Resp. nevidim duvod, proc by to tak byt nemelo.
Sevca1
@DonVito Takže autor článku v tom co jsi vypíchl z článku měl pravdu i přesto že to byla snůška názoru
Arese
@Sevca1 Ta sedla! 🙂👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Sevca1
A to jsi odvodil jak, ze ta snůška názorů z toho článku na autoforu je to co donvito pise?
Nebo se to netýká toho neobjektivniho a prolhaného autofora?
Tycoon
@Sevca1

DonVito a spol věří, že nejlepší je, když technologie a vývoj nařídí nějaká úřední komise nebo politický výbor a když výrobci mají tzv. jistotu investice.
ptr078
@Tycoon To sa mylis, don parito a spol veri, ze nejlepsi je, kdyz technologie a vyvoj naridi on a jeho dream team. Inac dufam, ze nove ev od toyoty sa odrazi od dna a nebude to mrhanie zdrojov ako bz4x.
Tycoon
@ptr078

Jo, nadšenci chtěli technologie určovat už dříve. Ale IT nebo mobily nebyly politické téma, takže o tom mohli leda tak mluvit v diskuzích. Ale auta politické téma jsou a nadšence jako Electrodad zvou i do televize jako "e😜erty", do těch komisí apod. a oni mají reálnou moc to ovlivňovat.

Vím, že bz4x je dost kritizováno. Ale mně přijde jako mrhání zdrojů nabízet ucelenou řadu elektromobilů ve chvíli, kdy mají cca 15 procent trhu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Mne zase přijde jako mrhani zdrojů spotřebovat na 100km přes 60kwh, kdyz se to dnes dá zvladnout do 20kwh.
A jak chces zvýšit podil na trhu, kdyz nebudeš nabizet daný vyrobek? Takže nebudeme nabizet BEV a budeme se plácat po ramenech, ze jsme meli pravdu, protože to má malý podíl trhu. Super myšlenka.
Tycoon
@Mikesus

Já spotřebuju 45 kWh na 100 km, takže dostanu pochvalu?

Já jsem neříkal, že se BEV nemají nabízet. Mají. Své místo si na trhu našly. Ale je neefektivní, aby každá evropská automobilka měla ucelenou řadu BEV od malého po velké SUV. Pak až na vyjímky se ty modely prodávají ve velmi malých sériích. Zvlášť když významnou část trhu s BEV má Tesla, která se na to specializuje.

Tu neefektivitu způsobuje evropská směrnice, jelikož výrobce nutí prodat co nejvíce BEV, sby nedostali pijztu za CO2.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
45 je fajn, ale pořád víc než 2x tolik. Předpokládám, že to nebude suv, tam pak BEV je na cca 15kwh, takže stále 2-3x vic nez dokáže moderní technologie. Nekdy mensi efektivita ma sve opodstatnění. Ale v osobní soukromé dopravě to opravdu neni. Ja treba vybíral to nejefektivnější co bylo, tedy aktualne taky tech 60kwh, a příští bude zase o dost lepsi, protože už se konečně nabizi lepsi.
psel
Zase diskuze nad tim, jak EU diktuje od stolu zelenou politiku.
Za mě to není diktát ale fyzika.
Máme X milionu osobních aut, ty potřebují dnes Y TWh energie, kterou dovážíme dnes převážně jako ropu. Na její zpracování do paliv potřebujeme další energii, zhruba 10kWh na ujetých 100km. Celkem tak potřebujeme zhruba 65kWh / 100km se všemi dalšími negativy spalování.
Nejefektivnější je elektricky pohon, kdy jsme schopni místo 65kWh jezdit reálně s 15kWh/100km.
Plug-in hybrid, pokud budu nabíjet každý den jednou za variant, která spotřebu sníží, jen je to drahé a baterku a nabíjení potřebujeme také.
BEV má baterku větší a její cena se bude s masovou výrobou dále snižovat, pohon má jednodušší a tudíž bude do budoucna lacinější. Podpoříme tedy výstavbu nabíječek, a dáme nějaký bonus těm, kteří si to koupí na počátku, když to je ještě drahé. A řekněme že plýtvání energií skončí v roce 2035 aby do toho průmysl fakt investoval. Navíc je našim cílem ušetřit až 75% energie, kterou dovážíme většinou ze zemí kde by nikdo z nás nechtěl žít. A samozřejmě přijdeme s rozvojem BEV o emise.
A ještě jedna věc, těch 10kWh energie, která slouží jen k tomu aby se z ropy v Saúdské Arábii stal benzin v tank ONO je větší polovina toho, co mé auto potřebuje na 100km. Takhle neefektivní pohon je ICE.
Za mě je to jasné a jednoduše pochopitelné rozhodnutí EU.
Tycoon
@psel

Zajímavé je, že u benzínu počítáš s energií nutnou pro těžbu, rafinaci a dopravu, se všemi možnými ztrátami, ale u elektřiny nikoliv. Uhelná elektrárna má účinnost 100 %, FVE panely k nám padají z oblohy a při přenosu elektřiny pro tvůj BEV neplatí Jouleův zákon.

Pokud 75 % emnergie dovážíme ze zemí, kde nechceme žít, tak kolik % FVE panelů, kolik % Li-Ion článků, kolik % permanentních magnetů elektromotorů pochází z nedemokratických zemí?