Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ptali jste se, odpovídáme: Detaily nových Škodovek Kodiaq RS a Octavia RS

13 komentářů

Othello
Ten Emotion Start bude hodně užitečná funkce 😄

Co se týká zrychlení, čtyřkolka bude mít vliv asi dost velký protože u Kodiaku tahá motor o víc jak 300 kg větší hmotnost a přesto je na stovce dřív

A technická poznámka, neznám žádný logický důvod, proč by zadní náprava připojovaná přes mezinápravovou spojku mohla dostat nejvýše 50% točivého momentu, jak pan Bednář píše u Kodiaku. Ledaže by to bylo úmyslně nastavené v software, ale pak by takový pohon poněkud postrádal efektivitu
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Othello spojka dokáže nápravy spojit buď s určitým prokluzem, anebo napevno, není ale možné omezit přísun točivého momentu na přední nápravu, aby ho zadní kola dostávala víc než přední, proto mohou zadní kola dostat nanejvýš polovinu.
Avatar - Ham.
Ham.
@Marek Bednář Nesmysl, v okamžiku, kdy přední kola mají nulovou adhezi (stojí třeba na ledu) tak po sepnutí spojky dostanou zadní kola téměř 100% toč. momentu, který leze z převodovky. I na suchu při prudkém rozjezdu dostanou zadní kola víc toč. momentu než přední, protože zadní kola mají téměř vždy lepší adhezi než přední (klopný efekt při zrychlování). Rozdělení 50/50 platí jen za ideálních podmínek. Jinak řečeno, přísun toč. momentu na předek není nutné omezovat, přísun se omezuje sám ztrátou adheze (kolo s nulovou adhezí nepřenáší žádný moment).
Othello
@Ham.
ano, popsáno naprosto správně
u plně sepnuté spojky se rozdělení momentů mění pouze na základě trakce a odvalování jednotlivých kol a může kolísat v rozmezí 0:100 - 100:0
(teoreticky může i těch 100% přesáhnout například na -20:120 ale to je spíše nežádoucí stav)
Avatar - Ham.
Ham.
@Othello Ono by se u haldexu resp. jakékoliv mezinápravovové spojky dalo s klidem napsat, že 50/50 v reálném životě může nastat jen velmi vzácně, protože při jízdě rovně ustálenou rychlostí (což je stav, kdy by haldex mohl teoreticky přenášet moment 50/50) haldex rozepíná a nechává proudit toč. jen na přední kola a v situacích kdy spíná (průjezd zatáčkou, rozjezdy, zatížená koule) platí, že přední a zadní kola mají rozdílnou adhezi i na suché teplé vozovce a tudíž rozdělení momentu bude kolísat v tom rozmezí jak jsi popsal a na 50/50 se může dostat jen ve velmi vzácných okamžicích.
Othello
@Ham.
ano správně a nejde jen o adhezi, ale i o rozdílné dráhy jednotlivých kol třeba v zatáčce, což způsobí jejich odlišné otáčky
50:50 drží jen klasický diferenciál, naopak mezinápravová spojka má poměry silně kolísavé. Někdy je to přínosem, jindy zas blbě
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Marek Bednář Napevno opravdu neznamená 50:50! Jak už je ostatně výše podrobněji vysvětleno...
Avatar - Ham.
Ham.
Pneumatiky
Kodiaq RS je k mání na kolech jediného rozměru 20“ . To je sice pravda podle konfigurátoru nového auta, ale v CoC jsou zapsané i 18 a 19" ráfky s příslušným obutím, takže třeba zimní gumy lze pořídit na menších ráfcích. Konkrétně tedy u pětimístné verze
235/55R18 7,5JX18 ET40
255/45R19 8,0JX19 ET 38
255/40R20 8,5JX20 ET38
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Smysl mi příliš nedávají brzdy.

1) dle novinářských kolegů brzdy příliš neúnavné nejsou a naopak po pár kolech vadly i v Octaviích.
2) 7-místný Kodiaq má sice 2-pístkové, ale menší průměr kotoučů...

Celkem by mě zajímalo srovnání 5- místný a 7-místný Kodiaq RS na brzdy. Aspoň máte námět, aby jste nemuseli psát o blbostech a jen přebírat ČTK a další...
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@rohYpnol je možné, že ti kolegové, kteří se i na zadní rovince toho okruhu dostali nad 200 km/h, překročili limity brzd. Já na té zadní rovince viděl nanejvýš něco přes 180, přes 200 jsem byl jen na cílové rovince, a zásadní snížení brzdného účinku jsem nepozoroval ani tam, ani v následujících zatáčkách. Kotouče nejsou vrtané ani drážkované a pořád se bavíme o relativně rychlém silničním autě, které se na okruh podívá naprosto výjimečně, takže za sebe považuji brzdy za ok.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Marek Bednář
Já jen poukazují na názory vašich kolegů 😉
Já jsem tam nebyl, tj. nemohu soudit.
Každopádně stejné brzdy jako v Octavii mít v přeci jen větším a těžším Kodiaqu... a když už dali u 7-místného jiné třmeny, tak zas zmenší kotouč...🤔
Maranello
@rohYpnol K brzdám námět nemám, snad jen aktuální zkušenost s Octavií RS na trase Zlín - Trentino. Vadnutí brzd nepozorované, pokud jde o spotřebu, plně naložena na zimní sporty, takže box na střeše + kufr cca ze 2/3, spotřeba 7,4 l/100 km při průměru 91 km/h.
Ještě doplním, že jsem podjížděl most na Brenneru po té úžasné klikaté okresce pod ním docela dost sportovně na tak naložené auto a VAQ pracoval v zatáčkách naprosto fantasticky a skvěle vytahoval auto vstříc další... a v režimu sport se dostavilo i to nádherně tlumené práskání do výfuku..
The law
Díkybohu že je Octavia RS i ve verzi liftback. ty zadní "aero" ploutve jsou naprosto nevkusné a Škodovka (potažmo celý koncertn VW) je stejně bude stále rvát do všech hatchbacků. Za chvilku si člověk ani nebude moct žadné jejich auto koupit, protože si prostě nevybere.