Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeV Česku je šest vodíkových čerpaček. V EU vede Německo, někde zcela chybějí
41 komentářů
traveldrive
Neviem, ako to majú v Japonsku (možno im to finančne vychádza), ale v Európe vodík nemá šancu. To snáď pochopí už aj troll.
@traveldrive
Naopak, právě v Evropě plné různých dotací nebo naopak daní a zákazů vodík šanci má. Na rozdíl od jiných oblastí světa kde se ještě řídí zdravým rozumem.
Naopak, právě v Evropě plné různých dotací nebo naopak daní a zákazů vodík šanci má. Na rozdíl od jiných oblastí světa kde se ještě řídí zdravým rozumem.
topten
toyota mirai fcev
134kW, zrychleni 9.0sec, max 175km/h, delka 4.975m, hmotnost 1950kg, kufr 270litru, dojezd az 650km, cena od 1.9M
.
bmw i4 edrive35
210kW, zrychleni 6.0sec, max 190km/h, delka 4.783m, hmotnost 2065kg, kufr 470litru, dojezd az 500km, cena od 1.35M
.
bmw i5 eDrive40
250kW, zrychleni 6.0sec, max 193km/h, delka 5.060m, hmotnost 2130kg, kufr 490litru, dojezd az 626km, cena od 1.75M,
.
realne nevidim zadnou vyhodu u vodiku
navic vodikovej pohon nema perspektivu vyraznyho zlepseni
EV stoji a pada s baterkou. a s baterkou s pevnym elektrolytem nebo s horcikovou baterkou, se ceka vyraznej posun dopredu ohledne dojezdu, poklesu hmotnosti i dalsiho poklesu ceny.
ja sazim na EV, kterej nabiju skoro vsude, vodikovy cerpacky jsou drahy a i v pripade rozsirovani jich bude malo, aspon v blizky budoucnosti
134kW, zrychleni 9.0sec, max 175km/h, delka 4.975m, hmotnost 1950kg, kufr 270litru, dojezd az 650km, cena od 1.9M
.
bmw i4 edrive35
210kW, zrychleni 6.0sec, max 190km/h, delka 4.783m, hmotnost 2065kg, kufr 470litru, dojezd az 500km, cena od 1.35M
.
bmw i5 eDrive40
250kW, zrychleni 6.0sec, max 193km/h, delka 5.060m, hmotnost 2130kg, kufr 490litru, dojezd az 626km, cena od 1.75M,
.
realne nevidim zadnou vyhodu u vodiku
navic vodikovej pohon nema perspektivu vyraznyho zlepseni
EV stoji a pada s baterkou. a s baterkou s pevnym elektrolytem nebo s horcikovou baterkou, se ceka vyraznej posun dopredu ohledne dojezdu, poklesu hmotnosti i dalsiho poklesu ceny.
ja sazim na EV, kterej nabiju skoro vsude, vodikovy cerpacky jsou drahy a i v pripade rozsirovani jich bude malo, aspon v blizky budoucnosti
Vodík voči BEV asi výhodný nie je. Ale pre niekoho to možno je na vážkach kvôli dojazdu. Tak bude asi lepšie porovnávať s benzínom, tam je ten rozdiel markantnejší, čo povieš?
@topten Ještě absurdnější je při pohledu na ojeté vozy.
Hyundai iX35 od 4000Eur
Toyota Mirai od 10000Eur
Hyundai Nexo od 14000Eur
Reálně si auto na vodík může koupit každý. Problém je ale nedostatečná infrastruktura 3 stanic v ČR, cena 5kč na km, nízká životnost palivového článku a nemožnost nabíjet doma nebo navic z FVE a jezdit za 30 hal./km.
Přitom podle trolů z diskusí by se ta auta musela prodávat po statisících, protože každý druhý vidí budoucnost ve vodíku a hejtuje BEV. Ne vodik je prostě slepá ulička a už je to tímto dokázané.
Hyundai iX35 od 4000Eur
Toyota Mirai od 10000Eur
Hyundai Nexo od 14000Eur
Reálně si auto na vodík může koupit každý. Problém je ale nedostatečná infrastruktura 3 stanic v ČR, cena 5kč na km, nízká životnost palivového článku a nemožnost nabíjet doma nebo navic z FVE a jezdit za 30 hal./km.
Přitom podle trolů z diskusí by se ta auta musela prodávat po statisících, protože každý druhý vidí budoucnost ve vodíku a hejtuje BEV. Ne vodik je prostě slepá ulička a už je to tímto dokázané.
eLzyx
tohle je technologie, jejíž čas podle mě ještě nepřišel. Má to jen nevýhody a pár sporných výhod.
Nevýhodou je, že je tam vše drahé. Pořizovačka auta i čerpacích stanic. Cena paliva. Servis - 12k za filtry palivového článku co 45k km (pro někoho každý rok), 14k za iontový výměník co 90k km. Rychlý pád hodnoty. Malá užitnost (velké nádrže zabírají prostor pro posádku i náklad). Lze to tankovat jen na specializovaných místech.
Výhoda rychlého naplnění je mýtus, protože na tu stanici musíte nejdříve dojet. Za tu dobu máte nabité moderní EV, levněji. Pak je tam otázka opakovatelnosti rychlého naplnění. První OK, druhé někdy také. Ale ten třetí v řadě už musí čekat na natlakování nádrží na výdejním stojanu. Opět - to bych měl už nabitou Teslu.
Nevýhodou je, že je tam vše drahé. Pořizovačka auta i čerpacích stanic. Cena paliva. Servis - 12k za filtry palivového článku co 45k km (pro někoho každý rok), 14k za iontový výměník co 90k km. Rychlý pád hodnoty. Malá užitnost (velké nádrže zabírají prostor pro posádku i náklad). Lze to tankovat jen na specializovaných místech.
Výhoda rychlého naplnění je mýtus, protože na tu stanici musíte nejdříve dojet. Za tu dobu máte nabité moderní EV, levněji. Pak je tam otázka opakovatelnosti rychlého naplnění. První OK, druhé někdy také. Ale ten třetí v řadě už musí čekat na natlakování nádrží na výdejním stojanu. Opět - to bych měl už nabitou Teslu.
@eLzyx
Samozrejme, máš pravdu, čas na túto technológiu ešte neprišiel. On ešte neprišiel čas ani na elektromobily, vieš? Ale na ne, na rozdiel od vodíka, asi čas príde. 😉
Samozrejme, máš pravdu, čas na túto technológiu ešte neprišiel. On ešte neprišiel čas ani na elektromobily, vieš? Ale na ne, na rozdiel od vodíka, asi čas príde. 😉
@traveldrive elektromobily fungují, jezdí, není to technologie pro pár "přesvědčených". Ano, není to zatím technologie pro masové využití. Ale to přijde. Jediná překážka je už jen cena. A velká užitková auta.
Rychlost nabíjení, životnost, i ten dojezd je vyřešený pro velkou část lidí. A ne, 1000km fakt není potřeba.
Rychlost nabíjení, životnost, i ten dojezd je vyřešený pro velkou část lidí. A ne, 1000km fakt není potřeba.
@eLzyx "Elektromobily nejsou technologie pro pár přesvědčených..." Tak ten byl dobrej! 😀 Elektrošroty si jezdí "nepřesvědčení". Vlastně ale máš částečnou pravdu. To jsou ti chudáci, kteří ježdění v EV dostanou befelem od svého nadnárodního zaměstnavatele ( např. KB). 😧👎
pradeda777
Vodík....early days....baterkoauta na tom byly kdysi podobně....
@pradeda777
A tak to aj ostane.
Na výrobe vodíka nie je veľmi čo vyvíjať. Priestor na zlacnenie je minimálny.
Na doprave a uskladnení vodíka tiež toho veľa nevymyslíš. Pokiaľ rapídne nezlacnejú materiály na výrobu nádrží na vodík, tiež sa nič neudeje.
Účinnosť pohonu na vodík tiež asi žiadne rekordy lámať nebude, priestor je minimálny.
Baterkoautá sa ešte budú vyvíjať a zlepšovať, hlavne čo sa týka bateriek. U vodíku by som si tak istý nebol.
A tak to aj ostane.
Na výrobe vodíka nie je veľmi čo vyvíjať. Priestor na zlacnenie je minimálny.
Na doprave a uskladnení vodíka tiež toho veľa nevymyslíš. Pokiaľ rapídne nezlacnejú materiály na výrobu nádrží na vodík, tiež sa nič neudeje.
Účinnosť pohonu na vodík tiež asi žiadne rekordy lámať nebude, priestor je minimálny.
Baterkoautá sa ešte budú vyvíjať a zlepšovať, hlavne čo sa týka bateriek. U vodíku by som si tak istý nebol.
@traveldrive
a to se ten vodík ještě musí fest stlačit což taky spotřebuje hromadu energie která se jen tak nevrátí
a to se ten vodík ještě musí fest stlačit což taky spotřebuje hromadu energie která se jen tak nevrátí
A není lepší mít tolik paliva, kolik je potřeba na danou jízdu? A kdzy jsme u toho, včera zase urpostred křižovatky jeden nepojízdný diesel překážel. Ale nezdálo se, ze by běžel s kanystrem pro palivo. Čekal na podval.
Odsouzeníhodný, srdceryvný příběh o dieslu, odstaveném uprostřed křižovatky z důvodu nedostatku paliva, čekající na odtah. Pravdivé drama, o kterém byly všechny večerní zprávy.
A bývalo by stačilo, kdyby ho nenechal před tím půl hodiny běžet na volnoběh před školkou.
Čekal jsem, kdo nepochopil sdělení a ze se opravdu s velkou pravdepodobnosti nebude jednat o prázdnou nadrz.
není to lepší. Hmotnost klasických PHM je v hmotnosti auta celkem zanedbatelná takže je prakticky fuk jestli vezeme zásobu přesně na danou jízdu, nebo máme natankováno ještě na několik dalších stovek kilometrů. Parametry jízdy to neovlivní a rezerva se vždycky hodí
v F1 nejrychlejsi kola kratce pred pitstopem pred doplnenim paliva, takze nejakej vliv to ma
aspon kdyz sem to kdysi davno sledoval
pochybuju, ze to je dnes jinak
.
samozrejme, i elektrika neco vazi
z teorie relativity mi vychazi, ze nabita 100kWh baterka vazi o 4nanogramy vic nez prazdna
to se na jizdnich vlastnostech asi zas tak moc neprojevi
Správná připomínka, u závodního auta je hmotnost jedním z klíčových parametrů. Nicméně po silnicích většinou nejezdíme závodními auty, navíc schopnosti současných aut jsou vzhledem běžnému provozu silně předimenzované.
Takže tyhle drobné rozdíly v hmotnosti dané aktuálním obsahem nádrže jízdu skutečně nijak neovlivní.
No ale já nepíšu, ze majitel presne na danou cestu, ale dostatek na danou cestu. Jeslí ma rezervu, tim lépe. Zastávky na dobiti/natankovani naštěstí v dnešní době jsou možné prakticky kdekoliv.
mi to vyznělo jinak ale o.k.
Kokso, to je celonárodná udalosť. Tie diesle, to sú tragické šroty. Smrdí to, neťahá to, kazí sa to. Že to ešte niekoho baví sa s takými nemožnými autami trápiť...
😁
👍
Souhlasim.
Doufam, ze budou brzy ve srotu.
EU5 a niz obzvlast.
Otázkou je potřeba takových kejklí. Pokud pomineme řidičovu nezodpovědnost a podíváme se na techniku, tak u spalováku je to dáno tím, že plováky často kecají, ale i tím, že čerpatelnost nádrže může být ovlivněna jejím náklonem.
U EV je predikce zbývajícího dojezdu téměř absolutně přesná. Neděje se tam to, že by to ukazovalo ještě 15km a auto stálo.
Z toho se dá usuzovat, že u krajnice spíše odstavíš spalovák, než EV.
To je zase dneska "univerzita". Křižovatky a krajnice plný dieselů bez paliva nebo s nakloněnou nádrží. To se ty vodtahovky nezastavěj... 😀
Nevybavuju si jedine auto, které by ukazovalo dojezd a už nejelo. Presne naopak. Dokonce v corolle jsem ujel 180km na dojezd 0km a jeste jsem mel 3l v nádrži. Je to extrem, ale obecně takhle auta jsou, ze maji rezervu.