Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Mini může čekat radikální změna. S platformou Neue Klasse přijde o předokolky

8 komentářů

ptr078
Tak skor ste mali napisat, ze presne ako sa predpovedalo bmw zamrazilo uk investicie pre "nejasnu" buducnost. V roku 2023 slubili investovat miliardu do ev linky v uk. Teraz vydali tlacovu spravu, ze investicia vo vyske slubenych 600 milionov sa pozastavuje 🤣 takze ev sa bude nadalej klepat v cine
Othello
Technický názor pana Volšického je opět chybný. Nižší protáčení předních kol u aut se spalovacími motory není proto, že by nemohly podat všechen točivý moment už od nulových otáček. Tohle samozřejmě spalováky umí protože jsou vybaveny spojkou případně měničem, CVT apod. což jsou komponenty zajišťující přenos plného momentu i když se výstupní hřídel neotáčí. Pochopitelně jen krátkodobě

Důvod proč FWD elektromobily hrabou víc je v rozložení hmotnosti, kdy těžký akumulátor umístěný uprostřed zatěžuje rovnoměrně obě nápravy, zatímco spalováky FWD mají hnací nápravu podstatně víc zatíženou těžkým motorem a převodovkou umístěnými vpředu. Zvláště velké diesely v tomhle vynikají
Josef Boček
@Othello 😁
ericn
Tak problém Mini je elektrika celkově, vůbec nevidím důvod si něco takového pořizovat. Tj pohon zadku je pro sportovní jízdu plus, baterky mínus… Tj ať to nechají spalovací s pohonem na zadek a je klid, prodeje budou 😋👍
Arese
Vyrábět Mini jako zadokolku je prostě úchylné. 👎
Othello
@Arese
mi přijde úchylnější vyrábět elektromobil jako FWD
Arese
@Othello Mini má mít spalovací čtyřválec vpředu napříč, manuální převodovku a pohon předních kol. Tečka.
Othello
@Arese
já nekomentoval jen to Mini ale FWD elektromobily obecně. Všichni výrobci dobře vědí že mají problém s trakcí ale furt je dělají.
Co se týká Mini ale nevidím důvod proč by nemohl mít elektrické RWD nebo třeba i 4x4. S tím původním autem má dnes stejně společné pouze jméno