Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI 195 kW – To nejlepší, co můžete mít
88 komentářů
Barry Lyndon
Tu vyšší cenu ve srovnání se Škodovkou obhájí čím? Chybějícími Smart Dials?
@Barry Lyndon přečti konec testu - Volkswagen Passat Variant má nejsilnější benzinovou jednotku spojenou výhradně s dražšími sportovně střiženými výbavami R-Line a R-Line People. Český superb combi vám tak stejnou techniku nabídne výrazně levněji, protože je dostupná i se základní výbavou Selection.
@Emel No právě. A tedy zpátky k otázce, proč by si měl člověk koupit VW ze stejné výrobní linky... Hezčí není... (ošklivější taky ne)
@Barry Lyndon no protože chceš lépe vybavené auto než je ten Superb v základu... a pak se ten cenový rozdíl stírá... a asi záleží na konkrétní nabídce.
Lubo
Fajn auto aj recenzia.
Neviete ako sú na tom aktuálne so zľavami?
Sedačka sa mi zdá na nové auto nejako vysedená.
Neviete ako sú na tom aktuálne so zľavami?
Sedačka sa mi zdá na nové auto nejako vysedená.
JirkaVejrazka
"objektivni negativa snad neexistuji" - jen ma tedy obrovske rozmery a hrozne zere. Ale tim si to nebudeme kazit, protoze umi za priplatek ukazat tlak v pneumatikach 😉
@JirkaVejrazka hele... já se kloním k tomu, že oboje je spíš vlastnost než chyba.
Auto je velký, je to prostě dnešní narostlej D segment se vším všudy... když je ti to velký, kup něco menšího. Mně by ta velikost asi sedla.
Do nějaké míry to platí i pro spotřebu - pokud auto s touhle dynamikou a velikostí má novinářskou spotřebu do desíti litrů, s převahou města a dálnice, tak to taky nevidím jako nějaký problém, spíš klasická opice-banány.
Auto je velký, je to prostě dnešní narostlej D segment se vším všudy... když je ti to velký, kup něco menšího. Mně by ta velikost asi sedla.
Do nějaké míry to platí i pro spotřebu - pokud auto s touhle dynamikou a velikostí má novinářskou spotřebu do desíti litrů, s převahou města a dálnice, tak to taky nevidím jako nějaký problém, spíš klasická opice-banány.
@Emel Ja nemam problem ani s tim, ze to je velke, ani s tim, ze to moc zere. Chapu novinarske spotreby a ze jsou takhle velka auta potreba.
Jenom nejak nechapu ten ton clanku, ktery uz v titulku a perexu napise, ze to je vlastne idealni auto, aby to pak v clanku postupne vyvracel jak objektivnimi fakty, tak subjektivnimi dojmy.
Ano, muze to byt idealni auto - ale podle clanku jen pro urcitou skupinu majitelu/provozovatelu. A treba ja bych se mezi ne zaradit nechtel.
Jenom nejak nechapu ten ton clanku, ktery uz v titulku a perexu napise, ze to je vlastne idealni auto, aby to pak v clanku postupne vyvracel jak objektivnimi fakty, tak subjektivnimi dojmy.
Ano, muze to byt idealni auto - ale podle clanku jen pro urcitou skupinu majitelu/provozovatelu. A treba ja bych se mezi ne zaradit nechtel.
@JirkaVejrazka to určitě jo, já tu větu vnímal spíš tak, že tam nejsou vyloženě chyby... jako třeba nefungující infotainment, netlumící podvozek nebo tak.
@JirkaVejrazka
Tlak v pneu pobavil, dostanes ho v Yarise v druhej vybave.
Tlak v pneu pobavil, dostanes ho v Yarise v druhej vybave.
@lamal Jojo, tak nejak. Nechtel jsem nad tim ztracet cas, ze takova blbinka (v dnesni dobe) stala autorovi za dva odstavce.
Mam to a aute take, ale netusim, od jake urovne vybavy to tam je, tak jsem do toho nechtel zase tolik rypat. Jen mne to pobavilo.
Mam to a aute take, ale netusim, od jake urovne vybavy to tam je, tak jsem do toho nechtel zase tolik rypat. Jen mne to pobavilo.
@JirkaVejrazka já bych to v článku klidně taky zmínil, jen ne jako oslavu nýbrž rýpnutí do VW že se to tam dostalo až teď. V levnějších autech chápu úspory. Ale že to nemá Passat mě překvapilo už v B8. Měl jsem to snad ve všech autech od roku 2016 (Opel, Renault, BMW, Mercedes, Jeep)...u jiných aut jsem nečetl žádnou oslavu že je to dokonce ve standardu! 😁
btw možná ještě Toyota CHR to neměla, jinak fakt všechny
btw možná ještě Toyota CHR to neměla, jinak fakt všechny
@adamzprahy
To byla minulá CHR? jestli jo, tak to byl ještě vnitřkem a funkcema oldschool toyota. Tam to normálně měřilo tlak z ventilků, vědělo jaký má, ale neuměla to zobrazit, jen přes diagnostiku. Poté už od roku 2019 to mělo snad každá toyota ( nevím tedy ty nízké výbavy )
To byla minulá CHR? jestli jo, tak to byl ještě vnitřkem a funkcema oldschool toyota. Tam to normálně měřilo tlak z ventilků, vědělo jaký má, ale neuměla to zobrazit, jen přes diagnostiku. Poté už od roku 2019 to mělo snad každá toyota ( nevím tedy ty nízké výbavy )
@JirkaVejrazka ja som to zasa nikdy nechcel a som rád, že teraz mám ten primitívny systém. Nestojí mi to za tie problémy a náklady napr s druhým setom kolies. Ale možno to už dnes zlacnelo, neviem.
@Mikesus ano 2018. Jasně že ty ventilky měla, oni jsou snad několik let povinné a ten Passat B8 měl stejné řešení. Tlak snímal a když byl problém tak rozsvítil kontrolku. Ale pak bych právě kritizoval proč to v roce 2025 vymyslí jako příplatek? Když to čidlo má dvě generace ve standardu, je to jen o tom to zobrazit což zrovna s digitalizací v nové generaci nemůže být problém. A nechápu jak to může odborný web chválit když to většina produkce má standardem 😁
@adamzprahy
Ja to beru tak, ze něco se musí vychvalit. A pro neznalé to muze být zajímavá informace.
Ja to beru tak, ze něco se musí vychvalit. A pro neznalé to muze být zajímavá informace.
@lamal renault to mal už ani nepamätám odkedy. Vtedy ešte Vaculík pravidelne strašil ako sa to pokazí a ako sa to špatne mení. Problém s tým asi nikdy nebol
Rasto
Celkom silný statement, že spaľovacie autá robí VW bez chyby. Ako iste tých chýb má menej ako Stellantis, ale 1.5eTSI keď som videl ako funguje, tak ani nemám chuť ísť skúsiť.
@Rasto
Ako funguje 1.5eTSI ?
Ako funguje 1.5eTSI ?
@lamal Tak neustale vypinanie/zapinanie motora + delay keď na diaľnici pustis plyn a potom chceš pridať- kým sa nastartuje a zaradi...
Ozzman
Bezkonkurencni nabidka, je tedy i tim, protoze konkurence uz neni 😐. Sice se mi extra nelibi (B8 byla elegantejsi), ale v te nejvysssi vybave je to docela zajimave auto a asi hezci nez superb. Ze je to velike je plus. Ideal na rodinu, horsi uz na jizdu na ceske uzke okresce a parkovani (v tomto mne vice sedi C segment). Motorizace na mainstream velmi dobra, spotreba do 10 taky. Otazka je, jestli se to da aspon na dalce trochu snizit. No jedine negativum je cena. Je to sice vse pekne, ale osobne bych za to ty penize asi nedal i kdybych za tolik auto kupoval, ale je fajn, že to porad lze koupit.
@Ozzman
Garantují ti že delší trasu tempem 1 mikeše zvládneš bez problémů s prstem v nose pod 8 na 100.
Garantují ti že delší trasu tempem 1 mikeše zvládneš bez problémů s prstem v nose pod 8 na 100.
@rohYpnol
jako že při dodržování rychlostních limitů a předjíždění těch pomalejších to vezme méně než 8? možná jo, možná ne, to by chtělo vyzkoušet. Zas tak moc bych si jistý nebyl.
jako že při dodržování rychlostních limitů a předjíždění těch pomalejších to vezme méně než 8? možná jo, možná ne, to by chtělo vyzkoušet. Zas tak moc bych si jistý nebyl.
Tak tady bych těch 8 asi i věřil nějakou ustálenou trasu s normálním řidičem, který na tom nestojí jak na rýči při každé otevřené rovince, je to placatý (můj soused, kterého znáš, měl tenhle motor v Arteonu a taky říkal, že za 8 se s tím dalo, ale nechtělo se mu tak jezdit 😁). Určitě bych tomu věři víc, než že Kodiaq jezdí svižně za 6 a nebo MB E 220d 4matic po městě za 5,9.. možná tak po vesnici @Mikesus
@Mikesus mám tuhle B9, full výbava, tenhle motor a po D1 ve směru na Prahu z Vysočiny tempomatových 140 km/h se spotřebou 7,4 l.
@Ozzman
těm 8 taky docela věřím, ale slyšel jsem taky různé věci. Takže proto píšu, že by to chtělo vyzkoušet než si být jist něčím, co člověk viděl na plakátu. Znáš rohypnola, ten ví všechno i když takové auto neviděl ani.
těm 8 taky docela věřím, ale slyšel jsem taky různé věci. Takže proto píšu, že by to chtělo vyzkoušet než si být jist něčím, co člověk viděl na plakátu. Znáš rohypnola, ten ví všechno i když takové auto neviděl ani.
@Michal Poulíček
No super a sjedu z dálnice kde se musím rozjíždět z obcí a z pomalých zatáček.
Z vysočiny, konkrétně z Velkého Meziříčí, při 140 tempomat dojedu za 7 i se stodolou highlanderem. Ono je to totiž dost z kopce. Opačná cesta mám za 8.3. Není nad plynulou jízdu. Ale reálný provoz je uplne něco jiného. A ten mne zajima, ne nějaký nezajímavý jeden úsek.
No super a sjedu z dálnice kde se musím rozjíždět z obcí a z pomalých zatáček.
Z vysočiny, konkrétně z Velkého Meziříčí, při 140 tempomat dojedu za 7 i se stodolou highlanderem. Ono je to totiž dost z kopce. Opačná cesta mám za 8.3. Není nad plynulou jízdu. Ale reálný provoz je uplne něco jiného. A ten mne zajima, ne nějaký nezajímavý jeden úsek.
Takže to bere skoro jako nafťák, já jezdil s podobně velkým AWD naftovým autem s automatem za 7,3 (a o 60kw slabším, než je to TSI), to je hodně super spotřeba na takový výkon.@rohYpnol
@Ozzman otázne je, ako sa podpisuje to awd na spotrebe. Teoreticky + liter? K tomu novinárska spotreba je asi ďalších 1,5 na 100? Možno by bežný užívateľ jazdil za 8,5. Dobré/zlé?
Tak to bylo taky jiné auto jiného výrobce, AWD bývá 0,5-1 litr dle vozu. Pokud by běžné jízdy tohoto auta byly za 8,5 je to skvělé, reálně takhle usporný silný benzín jsem zažil jen v BMW G30 540i, to i ve městě jezdilo za 8,5 jen ta cenovka je jinde 😁 @Ozzman
@Ozzman
to 540i da v meste taku spotrebu jedine ak ho po case hodis do neutralu a budes tlacit 😊 V realnej mestskej premavke, kde stojis na semaforoch a rozbiehas sa, sa velmi nemas sancu dostat pod 10 ani s LCI co je mild-hybrid. Mne predfaceliftova verzia berie na prvych kilometroch tych 12-14 nez sa auto zahreje a vyjdem z mesta prec. V lete to moze byt tak -1 liter.
to 540i da v meste taku spotrebu jedine ak ho po case hodis do neutralu a budes tlacit 😊 V realnej mestskej premavke, kde stojis na semaforoch a rozbiehas sa, sa velmi nemas sancu dostat pod 10 ani s LCI co je mild-hybrid. Mne predfaceliftova verzia berie na prvych kilometroch tych 12-14 nez sa auto zahreje a vyjdem z mesta prec. V lete to moze byt tak -1 liter.
Já s ním po centru Prahy jezdil za 8,5, pokud PP nekecal, ale byl to už pofacelift 540ix sedan, samotný jsem na to čučel, ale nebyla extrémní zácpa. @PrasivakP
@Prasivak P měl jsem předfacelift G31 540i a pak facelift 640i GT (větší a těžší). Rozdíl ve spotřebě byl velký, hlavně ve městě. S 540i jsem měl dlouhodobou spotřebu 12-13l, 6 GT 10.5l, největší rozdíl byl ve městě. Když jsi vyloženě nestál v koloně a zároveň jel trochu klidněji tak se pod 10l člověk vešel běžně. Samotného mě to tehdy překvapilo, jsou to spotřeby na úrovni takřka polovičních motorů nebo rozhodně R4 dvoulitrů...
Mimochodem nová 540i G60 má WLTP 6.8l / 100 km. Naprosto super hodnoty, nechápu proč to nemůžeme mít v EU.
Mimochodem nová 540i G60 má WLTP 6.8l / 100 km. Naprosto super hodnoty, nechápu proč to nemůžeme mít v EU.
@Ozzman
z mojej skusenosti PP velmi nekeca, skor som mal par krat pocit ze realna spotreba bola o kusok nizsia. Ten LCI urcite dost uberie hlavne na rozjazdoch + nieco uberie karoseria (ja mam kombi) a letne vs zimne gumy.
Ale najvacsi rozdiel spravi mnozstvo rozjazdov, ta premavka a pocet cervenych na semaforoch spravi hend rozdiel medzi 8 a 14. Pri takej 'standardnej' mestskej premavke, kde chytis obcas cervenu, ale zas sa neposivas krokom, to bude niekde uprostred. Ale inac uplne suhlasim s tym ze pomer vykonu a spotreby ja pri tomto motore pomaly zazracny.
z mojej skusenosti PP velmi nekeca, skor som mal par krat pocit ze realna spotreba bola o kusok nizsia. Ten LCI urcite dost uberie hlavne na rozjazdoch + nieco uberie karoseria (ja mam kombi) a letne vs zimne gumy.
Ale najvacsi rozdiel spravi mnozstvo rozjazdov, ta premavka a pocet cervenych na semaforoch spravi hend rozdiel medzi 8 a 14. Pri takej 'standardnej' mestskej premavke, kde chytis obcas cervenu, ale zas sa neposivas krokom, to bude niekde uprostred. Ale inac uplne suhlasim s tym ze pomer vykonu a spotreby ja pri tomto motore pomaly zazracny.
@adamzprahy
pozeram ze sme paralelne pisali podobne dojmy/skusenosti 😊 Tiez tomu uplne nerozumiem, preco nemoze byt 40i pre EU trh po novom. Nepoviem keby to bola nejaka okrajova zalezitost, ale zrovna tato motorizacia bola dost popularna. U mna je to vyslovene deal breaker.
pozeram ze sme paralelne pisali podobne dojmy/skusenosti 😊 Tiez tomu uplne nerozumiem, preco nemoze byt 40i pre EU trh po novom. Nepoviem keby to bola nejaka okrajova zalezitost, ale zrovna tato motorizacia bola dost popularna. U mna je to vyslovene deal breaker.
Ano, jak říkám, nebylo to totální poskakovačka, sám jsem z toho byl překvapen, jak je to celkově skvělé auto, ale to množství kolon dokáže na 10 vyhnat i obyčejnou naftovou Oktávku, mam to mockrát odzkoušeno, pak se tady směji, že někdo tvrdí, že ve městě to jezdí za 5 😊 @Prasivak P
@Ozzman pekne zhrnuté, prvá veta to vystihuje. ČO sa týka spotreby, vidím to podobne. Cena je taká aká je, ale zase čoskoro budú na trhu mladé jazdenky a tam je cena úplne iná ako ceníková. Škoda že už neexistuje sz, minulý týždeň som bol 3 dni v Prahe. Bola to zároveň asi aj posledná zahraničná cesta so mojou aktuálnou dízlovou B8.. Ako tak čítam poslednú dobu na acz príspevky, tak sa čudujem ako som vôbec mohol na tej diaľnici prežiť 😁
SZ fungují, ne ? ale jen přes Moje.auto.cz 😊 To je škoda, mohl jsem ti naoplátku ukázat, jak se nedá jezdit na dálnici s hybridem 😁
Ale k toomu B9, nemyslím, že tyhle TSI budou o tolik levnější, taky sem tam po nich pokouknu, přecijen 200kw by mne mohlo zlákat i k VW, ale tak jako padají mladé ojetiny s TDI a základními TSI se tady moc neděje, nebo alespoń v minulosti ,ale kdo ví 😊 @kyklop
Ale k toomu B9, nemyslím, že tyhle TSI budou o tolik levnější, taky sem tam po nich pokouknu, přecijen 200kw by mne mohlo zlákat i k VW, ale tak jako padají mladé ojetiny s TDI a základními TSI se tady moc neděje, nebo alespoń v minulosti ,ale kdo ví 😊 @kyklop
@Ozzman stále mám dobrý zdroj. o moje.auto.cz som nevedel, faktom je že sem chodím sporadicky. S tými tsi máš pravdu, hlavne tie výkonnejšie, je ich v obehu málo
matuS
Prečo je u rovnakej motoroizacie v superbe o tolko nižšia spotreba?
Duff
Je prima, jak autori u koncernovych aut nikdy neresi ten naprosto silenej infotainment, kvuli kterymu se v nich dlouhodobe neda fungovat. Trefit za jizdy ty minicudliky s asistenty, klimatizaci atd, bejva nadlidskej vykon. Vydechy klimatizace pod obrazovkou jsou taky moc fajnovy. V zime nejde ohrat pravou ruku na volantu (vyhrivani volantu na prsty nefouka) a v lete pak nevite kam pustit ledovej vzduch z klimy, budto primo na vas, kdy mate se spolujezdcem po par desitkach km jistou anginu, nebo ho pustite k podlaze,kde toho zas moc nenachladi a umrznou vam koncetiny, na ktery zrovna fouka. Jediny, co drzi koncern nad vodou oproti konkurenci, jsou tyhle velky motory 2.0 TDI a 2.0 TSI. Az nebudou, pujde rychle ke dnu..
@Duff
No, možná ti to někdo měl říct. Ona jde na klimě nastavit i teplota vzduchu a v létě na sebe fakt nemusíš pouštět ledový vzduch 😁
No, možná ti to někdo měl říct. Ona jde na klimě nastavit i teplota vzduchu a v létě na sebe fakt nemusíš pouštět ledový vzduch 😁
@Duff není to pravda, infotainment už je OK, a když ti mrznou prsty tak si zapni vyhřívaný volant. Autem jsi nejel to bys takový nesmysl nemohl napsat. Jen opisuješ kraviny z diskuzí. Klima neovládáš totiž čudlíky ale lištou.
abeljozef
Příspěvek podléhá schvalování.
Pro toho kdo točí větší kilometry ale samozřejmě ideál TDI.
Cena dobíjení na ionity je 21 Kč/kWh
Takže při nereálně nízké spotřebě 20 kWh/100 km jsme na krásných 4,20 Kč/100 km. To můžu jezdit s 2.0 TSI se spotřebou 11 l/100 km...
Samozřejmě, chápu, že podle hujerů co mají FVE i na psí boudě je elektřina zadarmo 356 dní v roce 24h 7 dní v týdnu a slunce svítí ve dne v noci... 😉
neni, VW bez poplatku je cca 18kc na vsem nad 50kw. Eon nebo cez je za 13kc s DPH.
Samozřejmě 4,20 na km.
Průměrná cena je 35 Kč. Psal jsem 11 l/100km. To je 3.85 Kč/km. Tak kde máš problém?
že jako správný troll nebo hlupák jsi vybral tu nejdražší variantu nabíjení. To můžeme rovnou říct, že benzín stojí 50Kč/l, protože najdeme benzinku na dálnici, kde to tak stojí. Ale že běžná cena je úplně jiná, trochu pomlčíme.
Cena paliva je nepodstatna
kdo chce silnej benzinak si nekoupi dvoulitr s DSG. Najezdil jsem 100tkm+ s 206/200kw a zadnej zazrak to nebylo. Furt se v tom na neco cekalo, na dsh, na turbo pak az laskave haldex hodi zadkem. Jako podstatne lepsi nez TDI, ale r36 to neni a nebude
Tak to ani R36 být nemá že...
Sef ma ted novely sluzebak. Golf R Variant, predtim mel M340i. Nestezuje si.
takže aby to bylo vpořádku, tak si mám vybrat ten nejlevnější způsob domácího nabíjení z FVE a pak to bude správně, jo???
Jsi směšný.
Ideál pro toho kdo točí hodně km. Když budu jezdit větší kilometry denně tak asi nebudu jezdit nějakou agresivní pilu, ale spíš defenzivní pohodu.
v tom případě je i na hodně km mnohem výhodnější benzin než uklepaná nafta.
Klepe maximálně tak tobě 🤣🤣🤣
Diesel je podstatně úspornější, čim větší auto a čím vyšší rychlost, a čím vyšší nároky na dynamiku, tim je rozdíl větší. To jsou fakta.
Je rozdíl jezdit za 6 nebo za 8. 😁
Škoda jen, že o příspěvek výše píšeš o jízdě defenzivní, což sice tento výrok nevylučuje, ale pro porovnání spotřeby je přesným opakem tohoto tvrzení a jiné pohony se SPOTŘEBOU s dieslem srovnají... ale jen spotřebou ..@rohYpnol
Nevyrovnají, protože ty hlavní proměnné jsou 3. A defenzivní styl jízdy zdaleka neznamená pomalý. To jen tak mimo řeč, ale ty to jistě víš.
Samozřejmě že nebudeš ve stejným rozdílu ve 110 jako ve 140. Teda jestli nechceš popřít co jsi sám výš odsouhlasil 🤣
Máš nějaké jízdní odpory a ty fungují nikoliv lineárně, ale na kvadrát, že...
Takže jízda vyšší rychlostí je jako jízda stejnou rychlostí a s vyšším zatížením z hlediska spotřeby.
Takže ve 140 je to jako jet 110 s těžším autem. No a jestli jsme se výše shodli, že pro těžší auta je vhodnější diesel, tak hádej co z toho vyplývá... 😁😉
"Takže ve 140 je to jako jet 110 s těžším autem" - toto tvrdenie je chobotina non ultra plus, ak postavíš vedľa seba dve rovnaké autá, ale to druhé bude mať plný kufor (kľudne aj dlažobných kociek), tak to platiť nebude. Váha má pri tejto rýchlosti menší vplyv ako aerodynamika a 200kg hore dole znamená veľmi málo, resp menej ako si myslíš.
No a nezabudni to dať s dovetkom, že ideál pre rodiny je ovca s tdi, lebo väčšina rodín križuje diaľnicu medzi Prahou a Brnom a do mesta to maximálne len tak lízne 😁 😁
no právě, a zpomalit musíš vždy. Jen Rohypnol tu asi spí na dálnici, když s tím jezdí jen dálky po dálnici.
Podle mě... rozhoduje převažující způsob užívání auta. Pokud budu jezdit 95% krátký trasy a jednou za rok někam dál, no tak klidně vezmu EV a výjimečně přetrpím hodinku na nabíječce navíc.
Pokud 95% nájezdu brázdím dálnice a výjimečně jedu někde okolo komína, tak klidně vezmu naftu a trošku hrubší zvuk taky zvládnu.