Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Za volantem nového Subaru Forester: Nižší výkon, jízdně ale stále špička

62 komentářů

kesumb
100kw, milion+, mensi nez Kodiq, Bravo Subaru to bude trhak!
Avatar - kari.laz
kari.laz
To jako vážně?

Pochválit musím také dynamiku, byť například zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,2 s vypadá „hrozivě“.
Forester je totiž pocitově dostatečně svižný. Srovnal bych to s Peugeotem 5008 1.2 Hybrid 136

Takže jedna líná ludra není líná protože existuje jiná líná ludra?
kesumb
@traveldrive
aha a kde?
A proc existuje s680 v12? A ze existuje x5/7 s V8. Kodiaq je s 195kw benzinem..
Bravo subo, 100kw...!
Arese
Dokud se Subaru na evropském trhu nezmůže na výrazně silnější motorizaci, bude zde vždy jen paběrkovat. 😞((
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@kari.laz zrychlení je hrozivé. Ale je dostatečně svižný. 😉 🤣😂
Avatar - m.z.
m.z.
Ještě trochu snižování výkonu a Subaru se bude muset tlačit 😄

neodolatelná nabídka
kesumb
@traveldrive
a je to tu povestna subo 4kolka a podvozek. Vsad se, ze se proda vic Elroqu nez tohodle sneka
traveldrive
@kesumb
Správne, pokiaľ nedokážeš oceniť vlastnosti tohto auta, nepochopíš jeho cenu.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
SUV které jezdí jako SUV. Kazde SUV nemusí být jak Ferrari. Prostě SUV pro důchodce. Proc ne.
V testu mi chybí spotřeba.
traveldrive
@Arese
Ale to sa nesťažuj na Subaru, veď dobre vieš, že dôvody sú inde.
Arese
@Pepa_007 To jsou fakt hrozné plky. Vypadá to, že Subaru asi v tomto vydavatelském domě dost utrácí za reklamu, jinak si to lze těžko vysvětlit...
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Ano, starší řidiči ocení komfort podvozku. Rozhodně ale ani starší řidiči dostatečně nedocení, jak se budou bát předjet kdejaký náklaďák, zejména s Foresterem zatíženým např. 400 kg (4 osoby na palubě). V dnešním hustém provozu je k nezaplacení, když těžké auto se zrychlením 0-100 za 12,2 sec (prázdné) jede za traktorem a pořád se jej snaží předjet jiní řidiči (pravděpodobně nikoliv starší), přičemž jim nezbyde než se pořád vecpat právě mezi klidně jedoucího staršího řidiče Subaru a ten traktor. Tyto situace jsou časté a jestli něco opravdu skvěle podporují, rozhodně to není pohoda a klid na silnici.
Už dost prosím blábolů o klidně jezdících straších řidičích. Starší nerovná se pomalý, řidič nerovná se muž.
Pro Subaru a jeho tradici je ostuda nabízet takto nevýkonný vůz v Evropě.
vecernicek2
Subaru je mistr světa ve snižování výkonu 😄
Avatar - speedfred
speedfred
@traveldrive

Samozrejme že niekomu to zrýchlenie 12s môže stačiť ale inak je to slabučkééééé.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@šofér 90 % toho "terénu" zvládnu v Česku i FWD Golfem 😁. Hledání problému, kde není. To není nic proti podvozku Subaru, který je jistě skvělý (i Vaculík nad ním doslova hýkal blahem 😃.
Niemand
@traveldrive
Emisné pokuty problém nie sú. Subaru sa v EU počíta v balíku s Toyotou a majú slušnú rezervu. Možno si v Subaru myslia, že keď si v EU volíme zelených politikov, tak chceme aj zelené pohony. Našťastie Subaru konečne dokončilo poriadny hybrid s e-CVT miesto súčasnej CVT a ponúkne výkon okolo 200koní. A keďže je úspornejší, tak by sa mohol dostať aj do EU.
Arese
@Arese Pro Travedrive Ne, snažíš se omlouvat neomluvitelné. Auto této cenové kategorie by prostě mělo nabízet slušnou výkonovou rezervu např. pro předjíždění s plně obsazenou kabinou či na tahání těžších přívěsů. Garantuju ti, že kdyby Subaru nabízelo tuto verzi pouze jako základní a nad ní by ještě měli výrazně silnější motorizaci, tak ta jediná nyní nabízená by se skoro neprodávala. A tím je řečeno vše...
traveldrive
@speedfred
A vieš, že nie? Ak máš možnosť, vyskúšaj. Najlepšie teraz v zime, na snehu alebo mimo asfaltu, na štrku, na blate. Vyššie spomínaný Kodiaq alebo P5008 bude na lane ťahať traktor tam, kde Forester pôjde veselo ďalej. Lebo tam sú kvality tohto auta, diaľničný e😜res treba hľadať u iných značiek. Že popri tom Forester splní aj úlohu rodinného auta, je plusom, pretože konkurenti, ktorí sa mu v teréne vyrovnajú, tak univerzálni často nie sú, alebo majú podstatne vyššiu cenovku.
Arese
@traveldrive Spyšněl?! A že mezitím uběhla skoro 4 desetiletí a z komoušské totality jsme se přesunuli do svobodného světa (vč. automobilového trhu) jsi asi vůbec nezaznamenal, že? 😊))))
traveldrive
@kari.laz
A prečo s tým máš problém? Niektoré auto je dobré na asfalt, iné do terénu. A faktom je, že mimo cestu Subaru veľa konkurentov nemá. A ak, tak v podstatne vyšších cenových triedach. 12,2s je veľa? Nejako si od dôb škodoviek a žigulákov spyšnel...
Arese
@Pepa_007 I ten důchodce může chtít jezdit v autě této cenové kategorie s dostatečnou výkonovou rezervou!
traveldrive
@Arese
No, ony sa tie škodovky skoro tak dlho technicky prakticky bez zmeny predávali... Každopádne to bola nadsádzka.
Ale nadsadené sú aj komentáre na adresu Subaru, 12,2s nie je nijaká tragédia, notabene keď ide o auto ladené s dôrazom na kvalitu a vlastnosti jazdy v teréne, a nie prednostne na asfalt ako väčšina konkurentov. Jazdím s autom s ešte slabším motorom a horšou akceleráciou, a nemyslím si, že som brzdou premávky, či je to v meste alebo na diaľnici. Skôr mám problém s tým, že vodiči mnohých, podstatne silnejších áut nie sú schopní normálne svižne zrýchliť z križovatky, alebo im večnosť trvá, kým predbehnú pomalšie auto. Takže tých 12,2s na stovku rozhodne nebude znamenať žiadny vážny handicap. A ak túžiš po rýchlejšom vozíku, nekúpiš si terénne Subaru, nie? 😉
traveldrive
@Ringhofer
Úplne vpohode. To, čo popisuješ, bolo za čias trabantov ako škodoviek 105. Pochybujem, že si v nejakom Subaru vôbec sedel a jazdil.
traveldrive
@KANKUNEN
Prečo by som to robil? Dobre to vieš, len to nechceš vidieť. A ja ťa presviedčať nejdem, mám na práci lepšie veci.
traveldrive
@Jozef SK
Lenže v časoch prvého Forestera boli podmienky celkom iné. Samozrejme, že podmienky trhu sú zásadné. To nie je obkecávanie; sú to ich produkty, ich obchod a ich rozhodnutia. Netreba si mýliť pojmy a dojmy.
Neviem, kde žiješ, ja vídam aj dosť Foresterov, a občas stretnem aj Crosstrek. Áno, Subaru na EÚ trh asi zvlášť veľký dôraz nekladie. Biznis robia inde, tam, kde sú na to lepšie podmienky. Prečo by investovali do Európy, keď sa im to za daných podmienok nevyplatí, alebo v tom nevidia dostatočný profit. Emisné pokuty by museli premietnuť do ceny áut, a predali by možno ešte menej. Myslíš, že vieš viac a dokážeš to lepšie spočítať ako oni? Nebuď smiešny.
traveldrive
@Ringhofer
Tak prečo hodnotíš vlastnosti auta, ktoré ti nevyhovuje? Budeš hodnotiť aj športové kupé, ktoré dá stovku za 5s, ale budeš ho kritizovať za to, že nie je schopné ani do ľahkého terénu?
traveldrive
@kari.laz
Nemám, Ale jazdil som s ním a viem, čo dokáže. Kecy o litrovej Fabii si nechaj. Ukazuješ nimi svoje mentálne nedostatky.
traveldrive
@Arese
Vieš, v čom je chyba? Že auto stavané s dôrazom na terénne vlastnosti hodnotíš optikou áut určených na asfalt. 😉
traveldrive
@Niemand
Emisné pokuty sú problém. Musíš predávať kopy nízkoemisných áut, aby si mohol mať v ponuke aj tie druhé. Rezervy Toyoty, ak je to ako píšeš, tiež nemusia nič znamenať, prečo by ich nechávala pre Subaru a ak, asi by neboli zadarmo - príde ti Subaru príliš lacné? Už teraz sa podaktorí stavajú na zadné, koľko stojí. Ver, že v Subaru si to vedia spočítať a majú viac informácií ako laici niekde v debate pod článkom o Foresteri. Keby chceli, určite by našli cestu, ako u nás predávať aj lepšie modely. Ale kupoval by ich niekto za tie ceny? To si môže dovoliť Porsche, ale ťažko Subaru. Ako sorry, v tomto sú choré európske emisné predpisy.
traveldrive
@kesumb
Tak to ani omylom, Pneumatiky môžu byť limitom - ale nie sú jediným limitom. Mal by si si niekedy do terénu zájsť a zistiť, o čom je. Momentálne nevieš o čom píšeš.
traveldrive
@Barry Lyndon
Kámo, keď vieš prd, aspoň nepíš hlúposti.
traveldrive
@Othello
Treba ísť vyskúšať. O zvládaní terénu v podaní Subaru sa žiadnej škodovke ani nesnívalo.
ericn
@Lord Owl Ohledně Outbacku souhlas, je jich víc, ale spíš starších. Pokud potkám Forestera, je to taky starší kousek, stejně tak XV - nemít jedno soused, tak ho ani nevidím... a Impresy s koncem STI úplně zmizely...

A to se bavíme o tom, že žiju v Praze a jezdím pravidelně po celé ČR... tj nejsem omezen na jeden region...
ericn
@traveldrive jenže ten nízký výkon tu cenu neobhájí, chybí ta silnější hybridní 2,5l 145kW, to by za 1,2mio Kč už šlo. Se 100kw atmo 2l prostě ne... prodá se jen pár kusů. Subaru se ze silnic úplně vytratilo, jejich sázka na bezpečnost v Evropě neboduje... Místo Sportu nuda...
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@martin hofmann Ano.
Jen pro pořádek: někdy je 100 kW dost, jindy je to zoufale málo. Tady je to zoufale málo. Ti, co naměřili 0-100 (12.2 s), raději čísla pro zrychlení 60-100 nebo 80-120 ani nezveřejňují. Dovolím si připomenout, že nejen špatný poměr výkon/hmotnost, ale také zoufale málo účinná převodovka Lineartronic má na svědomí tuto hanbu. Čili koncepce pohonu naprosto nevyhovuje. Jiní se s emisními požadavky vypořádali rozhodně mnohem lépe.
A celé je mi to moc líto. 147 kW už bych si objednal, hned teď, já důchodce!
adamzprahy
@Ringhofer přesně tak! Všem co to obhajují kvůli "zaměření auta" bych připomenul první Forester z roku 1999: základ atmo 2.0 90/92 kw se zrychlením 10.8s, na výběr pak turbo 2.0 125/130kw a 2.5 155 kw.

To auto bylo o 500 kg lehčí než dnes a už tehdejší základ byl rychlejší. Za 25 let vývoje to považuju za smutný výsledek.
martin hofmann
Ten výkon 100 kw, bude pro většinu rozhodující si to auto nekoupit.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@kari.laz Třeba jsou ty sekundy u Subaru kratší, takže nevadí, že je jich o něco víc... 😄
Othello
@šofér
a co má subaru pro terén tak zásadního navíc ?
šofér
@kesumb to chápete špatně, stačí se na ty fotky podívat. To auto si neklade za cíl konkurovat Kodiaku, tam, kde Kodiak s jízdou končí, Subaru jede v klidu dále.
Kodiak je čtyřkolka pouze na silnice, toto je univerzál 4x4 i do terénu.
šofér
@Arese - já myslím, že už jim to došlo, proto je ten nový hybrid se 147 KW. Jen si na něj asi musíme v Evropě ještě počkat.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@traveldrive ty máš Subaru, viď? Tak mi ti to hanit už nebudem. Každopádně, zajet ke krajnici, aby tě ty litrové fabie a podobná žihadla v klidu předjela, můžeš vždycky
traveldrive
@Pepa_007
Reálne bez dôrazu na spotrebu (aj bez pedálu plynu na podlahe) okolo 8 litrov.
traveldrive
@adamzprahy
To sú teda kecy...
traveldrive
@Niemand
Ešteže v tom máš viac jasno jak oni sami.
traveldrive
@ericn
Posúdenie je lepšie nechať na nich, nemyslíš?
Niemand
@traveldrive
Toyota je najväčší akcionár Subaru a je to dôvod prečo ich Toyota emisne zastrešuje. A ak si pozrieš dáta o emisiách a predajoch, tak aj keby všetky v EU predané Subariny boli 2,4T tak im to vyjde bez pokuty. Na to stačí jednoduchá matematika. Iná téma môžu byť emisie škodlivín, ale US norma tear3 je prísnejšia ako EURO 6d a v USA vedia predávať aj výkonnejšie pohony. Ak by som si mal tipnuť dôvod, tak je to snaha predávať na trhu s drahými palivami motor, ktorý ma nižšiu papierovú spotrebu.
ericn
@traveldrive Tak jako nevím, jestli zrovna Český trh něco zrovna vytrhne, ale 154ks za rok je i tady slabota... Ještě v roce 2018 to bylo 3x tolik 😄
traveldrive
@ericn
Lenže v tom aute máš zase inú techniku, ktorú inde nenájdeš, tá tiež niečo stojí. A za iné peniaze sa predáva konfekcia, ktorú vidíš na každom rohu a za iné autá predávané v menších počtoch. Je to na každom. Pokiaľ tá ponuka bude mimo realitu, tak ju zmenia. Nie sú na hlavu, aby robili stratové obchody.
traveldrive
@kesumb
Nech sa predá. Prečo to vidíš ako problém?
Jozef SK
Keď si spomeniem na prvý FORESTER 2.0 S-Turbo 125kw to išlo ako z praku neuveriteľné auto na tú dobu rok 1999 spolu s IMPREZOU Turbo 155kw zlaté puklice to bola iná raketa a čo zostalo zo SUBARU v Európe mrcina a neobkeca to ani EÚ nariadeniami doslova sa vykašľali na EÚ trh tak sa aj zákazníci vykašlú na SUBARU. Keď vedeli prísť s DIESLOM 2008 tak by vedeli postaviť aj poriadny motor . Okrem OUTBACKU skoro žiadne Subaru nestretávam.
Niemand
@adamzprahy
To nie je o vývoji ale o výbere motora pre EU trh. Neviem či sa ta paródia na hybrid predáva aj niekde inde. A vážne nechápem dôvod prečo ponúkať tento motor, keďže fleetove emisie riešia s Toyotou a pokojne by tu mohli predávať 180 koňovi 2,5 liter ktorý je v US verzii.
Lord Owl
@ericn Motory a převodovky jsou u EU-Subaru nuda souhlas. Ale Outbacků/Legacy je možno potkat hodně....
ericn
@Ringhofer Souhlas, 100kw u Golfu je v pohodě, ale u 1,7t vážícího Foresteru je to zoufale málo...
kesumb
@šofér
no a v zaveru dne da ten kodiaq realne totez, limitem sou stejne gumy. Svetla vejska dobra ale v realu stejne naprd, lesni cestu da oboje. Mam auta co maj 230-250mm a krom toho ze prejedou zeleznicni prazec (..) je to fuk. Mozna ma to subo brodivost, to muze bejt vyhoda pokud to ma 50cm.
Takze je to jako se Subaru dycky, silnej pribeh ale v realu s tim nejde predjet. S timdle muzou v klidu nasledovat Nissan
šofér
@Barry Lyndon - no, to nemáte pravdu, stačí se na videa s Foresterem podívat na Youtube. Je to stejné, jako tvrdit, že Tatra projede to, co Man nebo Scania 6x4. Neprojede.
šofér
@martin hofmann- když nevíte, nepište.
šofér
@Othello -22 cm světlou výšku, spodní ramena nezasahují do světlé výšky a tím do jízdního profilu. Spolehlivější pohon 4x4, robustnější podvozek. A není z plastu. prostě se chce na ty auta dívat optikou využití.
martin hofmann
Nic... @Othello
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Pepa_007 Dobré SUV pro důchodce je třeba RAV4. Na všechno tlačítko, jízdní vlastnosti tragické, ale když na to důchodce v problému šlápne, tak to má 0-100 za 6s (PHEV). 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Travel, ono má Subaru něco zázračného? Můžeš napsat co je technicky liší?
šofér
@vecernicek2 není, ale co by se staralo o okrajový trh, jako je Evropa, přecpaná svými výrobci aut.