Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
DonVito
Vyborne.
Parita se blizi.
👍
To se nebude zdejsim trollum libit.
❤️
Parita se blizi.
👍
To se nebude zdejsim trollum libit.
❤️
@DonVito Jo, ta parita se ale blíží hlavně kvůli brutálnímu zdražování spalováků! Což je výsledkem zločinných emisních pokut, terými EU ničí automobilky. 😞((
@Arese
To je tvuj vyklad.
Nicmene EV objektivne zlevnuji.
Konečně, zkraje zmíněný inster se dá pořídit za 490 tisíc, za což nabídne 71kW a 42kWh baterii.
👍
Dnes.
CITIGOe iV
37kWh
elektromotor 61 kW
STYLE 499 900Kč
v roce 2020!
A to je bez inflace za 5 let...
To je tvuj vyklad.
Nicmene EV objektivne zlevnuji.
Konečně, zkraje zmíněný inster se dá pořídit za 490 tisíc, za což nabídne 71kW a 42kWh baterii.
👍
Dnes.
CITIGOe iV
37kWh
elektromotor 61 kW
STYLE 499 900Kč
v roce 2020!
A to je bez inflace za 5 let...
@DonVito ale jo, jenom... poněkud kuriozně je hnacím motorem zlevňování EV nikoli technologický pokrok, ale to, abych mohl prodávat spalováky bez pokuty 😄
@Emel
A neni pokuta negativni motivaci presne k tomuto??
Ke zvyseni prodeju a snizovani cen EV. 👍
A neni pokuta negativni motivaci presne k tomuto??
Ke zvyseni prodeju a snizovani cen EV. 👍
@DonVito úplně zdravý mechanismus mi to nepřijde... ale pořád je to lepší, než aby se evropská automobilka za evropské peníze pro výpočet pokut spojila s čínským nebo americkým výrobcem EV, to je pak pro Evropu čistá ztráta.
@DonVito Ne, to je fakt.
Navic tyhle "zazracne nizke" ceny jsou vylhane slevami, bez DPH, atd.
To je proste svet postavenej na lzi, cele EV.
Navic tyhle "zazracne nizke" ceny jsou vylhane slevami, bez DPH, atd.
To je proste svet postavenej na lzi, cele EV.
@DonVito Roky si pořizuji vozidla nižší střední třídy. K čemu mně tedy je informace, že existují EV auta typu Citigo nebo Inster (za cenu auta segmentu C)?
@Arese Víš kolik vůbec ta emisní pokuta dělá? Napovím koncern VW platí pokutu 38 mld korun. Víš kolik je to na auto? Vyrobí jich 10 mil.
@KANKUNEN letos jsou nové limity, ze 116g/km se snížily na 93,6g/km.
Navíc... asi není úplně košer rozpočítávat evropskou pokutu na celosvětové prodeje... evropské prodeje jsou 3,4M za skupinu.
Navíc... asi není úplně košer rozpočítávat evropskou pokutu na celosvětové prodeje... evropské prodeje jsou 3,4M za skupinu.
@KANKUNEN
Plati?
Snad by teoreticky platil, kdyz by tento rok nesnížil emise.
Nebo je znama částka kolik platil za rok 2024?
Plati?
Snad by teoreticky platil, kdyz by tento rok nesnížil emise.
Nebo je znama částka kolik platil za rok 2024?
@DonVito Hyundai i20 od 329 990 Kč. Hyundai Inster od 489 990 Kč. Za BEV příplatek +48%. Parita?
btw větší a vyspělejší i30 začíná někde 450k
btw větší a vyspělejší i30 začíná někde 450k
@adamzprahy
Parita?
Kazdopadne jeste ne.
Cti pozorneji.
😉❤️
Parita?
Kazdopadne jeste ne.
Cti pozorneji.
😉❤️
@DonVito Parita bude, až se budou náklady shodné na auta se stejným dojezdem. Jinak musí být EV výrazně levnější.
@DonVito čtu, blíží...s hvězdičkou...zdražíme celý průmysl aby nastala parita mezi BEV a ICE. Jasně, ono až 2030 budou spalováky tak zdaněné, tak se těch 30 - 48% rozdíl smázne 😁
Mezitim miliardy lidí v rozvojových zemích vydrancují pralesy, nahážou plasty do moře a zatopí dieselgenerátorem. Super 😊
Mezitim miliardy lidí v rozvojových zemích vydrancují pralesy, nahážou plasty do moře a zatopí dieselgenerátorem. Super 😊
adame, co si myslis o tom, ze TMY je nejprodavanejsim autem SVETA?
Nejak to nekoresponduje s tvoji teorii zdrazovani spalovaku v EU...
🙂
Nejak to nekoresponduje s tvoji teorii zdrazovani spalovaku v EU...
🙂
@DonVito oblíbené téma 😁 Odpověď je dlouhá, ale logická. Když se podíváš na distribuci těch čísel a jejich vysvětlení tak je to přesně naopak. Statistika prodejů TMY (respektive 1-2 modelů jedné automobilky) nic nevypovídá o prodejnosti BEV vs ICE. Pár důvodů😒br />
1) Globální model s průnikem Číny (politicky prosazované BEV protože strana cítí šanci + nemají ropné zdroje) , USA (ta progresivní část - která to pobízí lokálně podobně jako EU + federální daňové zvýhodnění,) a EU (dotace, pokuty za emise atd.).
Proto Toyota vždy dominuje v žebříčku nejprodávanějších aut, protože dělá globální modely. VW má globálně stovky modelů, specifické pro různé trhy i když sdílejí stejnou techniku.
Nejprodávanější modely jsou většinou ty regionální často ještě od místních značek. Např. full-size trucky se nikde na světě neprodávají tak jako v USA. Třeba Brazílie má snad všechny modely vlastní ačkoliv jsou to všechno známé evropské značky. A tyhle modely v globální statistice nemají šanci.
2) Tesla je s velkým náskokem leader BEV, globálně má s náskokem nejvyšší podíl a poslední dva roky prodává primárně dva masové modely (3+Y), S je čím dál tím víc okrajové, X se divím že se ještě prodává, Cybertruck je specifikum pro US. Tzn. statistika Tesly je koncentrovaná na TMY. A většina zájmu o BEV v US a EU je koncentrovaný na Teslu.
Jinak řečeno, jediné co je vypovídající je celkový podíl BEV a ten roste jen mírným tempem. Prakticky v celé jižní a střední americe se BEV ani neprodávají, Afrika podobně, část Asie také. To jsou ty miliardy lidí o kterých píšu. V těch zemích jsem byl, nemají tam ani stabilní elektrické sítě.
Aktuální čísla ukazují že si to zřejmě našlo nějakou část trhu, ale není to většinová část. Teď otázkou co se musí stát aby měla zájem většina.
Je taky potřeba silně rozlišovat reálnou poptávku versus ohýbání trhu a tím myslím i to že to Čína jako stát (strana) otevřeně dotuje a tlačí vší silou a to z mnoha důvodů (a ekologie rozhodně není hlavní důvod).
1) Globální model s průnikem Číny (politicky prosazované BEV protože strana cítí šanci + nemají ropné zdroje) , USA (ta progresivní část - která to pobízí lokálně podobně jako EU + federální daňové zvýhodnění,) a EU (dotace, pokuty za emise atd.).
Proto Toyota vždy dominuje v žebříčku nejprodávanějších aut, protože dělá globální modely. VW má globálně stovky modelů, specifické pro různé trhy i když sdílejí stejnou techniku.
Nejprodávanější modely jsou většinou ty regionální často ještě od místních značek. Např. full-size trucky se nikde na světě neprodávají tak jako v USA. Třeba Brazílie má snad všechny modely vlastní ačkoliv jsou to všechno známé evropské značky. A tyhle modely v globální statistice nemají šanci.
2) Tesla je s velkým náskokem leader BEV, globálně má s náskokem nejvyšší podíl a poslední dva roky prodává primárně dva masové modely (3+Y), S je čím dál tím víc okrajové, X se divím že se ještě prodává, Cybertruck je specifikum pro US. Tzn. statistika Tesly je koncentrovaná na TMY. A většina zájmu o BEV v US a EU je koncentrovaný na Teslu.
Jinak řečeno, jediné co je vypovídající je celkový podíl BEV a ten roste jen mírným tempem. Prakticky v celé jižní a střední americe se BEV ani neprodávají, Afrika podobně, část Asie také. To jsou ty miliardy lidí o kterých píšu. V těch zemích jsem byl, nemají tam ani stabilní elektrické sítě.
Aktuální čísla ukazují že si to zřejmě našlo nějakou část trhu, ale není to většinová část. Teď otázkou co se musí stát aby měla zájem většina.
Je taky potřeba silně rozlišovat reálnou poptávku versus ohýbání trhu a tím myslím i to že to Čína jako stát (strana) otevřeně dotuje a tlačí vší silou a to z mnoha důvodů (a ekologie rozhodně není hlavní důvod).
@adam
Co se musi stat?
EV musi byt levnejsi nez spalovaky.
Proto je dulezita parita.
Az bude dosazena, ceny EV budou dal klesat.
Je fakt tak tezky pochopit, co tvori naklady na vyrobu EV??
Co se musi stat?
EV musi byt levnejsi nez spalovaky.
Proto je dulezita parita.
Az bude dosazena, ceny EV budou dal klesat.
Je fakt tak tezky pochopit, co tvori naklady na vyrobu EV??
@DonVito Hele ty trole. Už cca před rokem si tu lhal, že parita už nastala a teď se najednou blíží 😁 Si ty myšlenky trochu srovnej a lži konzistentně 😁
@ryccardo Elroq je o 50 000,- dražší, ale lépe vybavený než Karoq. To už je parita. V Polsku rozjeli dotace a Elroq vyjde na 600 000.
@ryccardo
Parita nastala ve vyssich tridach.
Urcite ne v A segmentu!
Viz koment Adama...
😉
Brzdi s tou "lzi".
❤️
Parita nastala ve vyssich tridach.
Urcite ne v A segmentu!
Viz koment Adama...
😉
Brzdi s tou "lzi".
❤️
@DonVito
Jasné, parita nastala tam, kde výbavové příplatky jsou v řádu příplatků mezi motorizacemi, že...
Parita nastala u R-R že...
Jinými slovy - obecně žádná parita se nekoná. To je realita.
Jasné, parita nastala tam, kde výbavové příplatky jsou v řádu příplatků mezi motorizacemi, že...
Parita nastala u R-R že...
Jinými slovy - obecně žádná parita se nekoná. To je realita.
@ryccardo O tom už jsem psal. Dotujeme všechno, zemědělce (Agrofert se dokonce soudí o dotace), cyklostezky, vyhlídkové věže, dokonce těžbu a výrobu benzínu, automobilky atd. Samozřejmě všem vadí akurát dotace na BEV.
@DonVito
Žádná parita se nekoná.
Je to jen manipulace se zákazníkem.
Kona Electric s prachbídnou specifikací ECO 48 kWh reálně je 670+80 tis., tj. reálný a pravdivý základ znamená 750 tis. Kč...
A pokud člověk chce aspoň trochu akceptovatelný základ, tak POWER 65 kWh znamená 850 tis. Kč.
Bohužel, prodejci nám začali nabízet jen fikci. Dokonce ani v ceníku se tuto reálnou základní cenu bojí výrobce uvést, a uvádějí jen akční cenu vč. výkupního bonusu s úvěrem...
Je to zcela tristní. Naopak to, jak s marketingovou cenou výrobci manipulují, je zjevným důkazem, že žádná parita se nekoná a ceny BEV nejsou pro koncové zákazníky akceptovatelné.
Žádná parita se nekoná.
Je to jen manipulace se zákazníkem.
Kona Electric s prachbídnou specifikací ECO 48 kWh reálně je 670+80 tis., tj. reálný a pravdivý základ znamená 750 tis. Kč...
A pokud člověk chce aspoň trochu akceptovatelný základ, tak POWER 65 kWh znamená 850 tis. Kč.
Bohužel, prodejci nám začali nabízet jen fikci. Dokonce ani v ceníku se tuto reálnou základní cenu bojí výrobce uvést, a uvádějí jen akční cenu vč. výkupního bonusu s úvěrem...
Je to zcela tristní. Naopak to, jak s marketingovou cenou výrobci manipulují, je zjevným důkazem, že žádná parita se nekoná a ceny BEV nejsou pro koncové zákazníky akceptovatelné.
Arese
Lubo
Podmienkou je financovanie Hyundai, aké sú jeho podmienky?
Často takáto "sleva" ani slevou nie je, práve naopak.
Alebo máte niekto bližšie info?
Často takáto "sleva" ani slevou nie je, práve naopak.
Alebo máte niekto bližšie info?
@Lubo jo by tam redakce mohla dopsat info pro neználky, že výhody za úvěr + protiúčet dostane člověk snad všude včetně bazarů. Evropské automobilky dávají nějaká % dolů podle aktuální situace taky vždycky. Takže žádný zázrak se nekoná.
@Lubo
reálný základ nepoužitelné ECO se 48 kWh baterií je 750.
reálný základ použitelné POWER se 65 kWh baterií je 850.
Všechno ostatní je jen manipulace se zákazníkem.
reálný základ nepoužitelné ECO se 48 kWh baterií je 750.
reálný základ použitelné POWER se 65 kWh baterií je 850.
Všechno ostatní je jen manipulace se zákazníkem.
Robert Hlavatý
Tak je to jen dobře, že se ceny snižují. Prostě BEV mají místo na trhu a pro někoho dávají smysl (uvažuji o nějaké e-ojetině pro manželku na cesty kolem komína, máme kde dobíjet..), ale určitě jsou pusté nesmysly o přechodu na 100% BEV v horizontu nejbližších 30 let..., budeme rádi, pokud budou mít stabilně bez dotací (tedy díky paritě s ICE) kolem 20% trhu nových aut, tak do konce tohoto desetiletí... ICE zažijí ještě velký comeback a budou dále hlavním tahounem pohonů, byť složení paliva se asi bude měnit směrem k větší zelenosti... ale samozřejmě křištálovou kouli nemám...
@Robert Hlavatý Souhlas. V realitě vnímám to stejné. Nějakou cílovku to má a nějakou si najde. Já s BEV obecně problém nemám. Ale 100% přechod je za mě mnohem dál než by si nadšenci přáli.
Je to jako se vším: 80% problémů vyřešíš za 20% času, zbylých 20% problémů zabere 80% času.
Je to jako se vším: 80% problémů vyřešíš za 20% času, zbylých 20% problémů zabere 80% času.
@adamzprahy jsou dva přechody - přechod na prodej pouze elektrických NOVÝCH aut a přechod na používání pouze elektrických aut.
@Emel no a já mám na mysli NOVÝCH, obměnu starých teď neřešim.
A tam bych to ani neviděl tak černě ve smyslu že by tu spalováky byli sto let dál. Totiž o čem píšu, až se problematika BEV vyřeší (cena, dojezd, nabíjení), tak lidé na to budou chtít přejít ze starých ICE.
Drama vidím v tom, že se má do 5 let přejít u NOVÝCH, protože na "ne-ideální" podmínky to stále nemá řešení ani na papíře, natož ve vývoji a výrobě. A vadí mi aktivisti, kteří to popírají.
A tam bych to ani neviděl tak černě ve smyslu že by tu spalováky byli sto let dál. Totiž o čem píšu, až se problematika BEV vyřeší (cena, dojezd, nabíjení), tak lidé na to budou chtít přejít ze starých ICE.
Drama vidím v tom, že se má do 5 let přejít u NOVÝCH, protože na "ne-ideální" podmínky to stále nemá řešení ani na papíře, natož ve vývoji a výrobě. A vadí mi aktivisti, kteří to popírají.
@adamzprahy zkus na to nahlédnout trošku z nadhledu. Jak se jezdilo před pouhými sto lety? Kolik bylo benzínek třeba?
Zvykli jsme si na levné spalováky schopné přejet za den Evropu. EV proti tomuhle světu mají nějaké nevýhody a nám se nechce vzdát se svého pohodlí a sáhnout hlouběji do kapsy. Ale kdyby to muselo být, tak by to šlo.
Definitivně přejít se má 2035.
Zvykli jsme si na levné spalováky schopné přejet za den Evropu. EV proti tomuhle světu mají nějaké nevýhody a nám se nechce vzdát se svého pohodlí a sáhnout hlouběji do kapsy. Ale kdyby to muselo být, tak by to šlo.
Definitivně přejít se má 2035.
@Emel
Jenže ty pořád nechápeš, že masová výroba BEV povede sice ke zlevnění výrobních procesů a rozpuštění nákladů na vývoj, ale povede taky ke zdražování vstupních surovin na výrobu BEV a tím pádem ke zdražování BEV...? Protože vzácné kovy a jejich zásoba je mnohem menší než zásoby ropy!
Jenže ty pořád nechápeš, že masová výroba BEV povede sice ke zlevnění výrobních procesů a rozpuštění nákladů na vývoj, ale povede taky ke zdražování vstupních surovin na výrobu BEV a tím pádem ke zdražování BEV...? Protože vzácné kovy a jejich zásoba je mnohem menší než zásoby ropy!
https😐/www.technickytydenik.cz/…atory_59578.html
Nižší ceny lithia slibují levnější akumulátory
Tržní ceny lithia se za poslední rok propadly o 85 %. S výjimkou krátkého období mezi dubnem a červnem 2023 přitom trvale klesají již od listopadu 2022. Právě v tomto období byla cena na rekordní úrovni 37 000 USD za tunu. Na konci prosince 2023 se cena pohybovala okolo 13 600 USD/t. Vybrané instituce přitom očekávají, že cena na současných úrovních nejspíše zůstane.
Nižší ceny lithia slibují levnější akumulátory
Tržní ceny lithia se za poslední rok propadly o 85 %. S výjimkou krátkého období mezi dubnem a červnem 2023 přitom trvale klesají již od listopadu 2022. Právě v tomto období byla cena na rekordní úrovni 37 000 USD za tunu. Na konci prosince 2023 se cena pohybovala okolo 13 600 USD/t. Vybrané instituce přitom očekávají, že cena na současných úrovních nejspíše zůstane.
rohYpnol
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
https😐/www.idnes.cz/…o-zahranicni_jla
Cena niklu klesá, i když je důležitý pro výrobu baterií do elektroaut
Cena niklu klesá, i když je důležitý pro výrobu baterií do elektroaut
rohYpnol
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@rohypnol
prestan tu trollit o cenach a urazet!
https😐/www.focus-economics.com/…ls/steel-europe/
Steel price Q2 2023 850$
Steel price Q4 2024 594$
Nemam potrebu te urazet.
Vyzadujes vzdelavat.
❤️
PS "průmyslová politika čisté energie v USA" asi mas zastarale informace. 🤣
prestan tu trollit o cenach a urazet!
https😐/www.focus-economics.com/…ls/steel-europe/
Steel price Q2 2023 850$
Steel price Q4 2024 594$
Nemam potrebu te urazet.
Vyzadujes vzdelavat.
❤️
PS "průmyslová politika čisté energie v USA" asi mas zastarale informace. 🤣
@DonVito
To mám blbovi zase vysvětlovat, že ocel není měď!?!... Vzdělávej se sám. Začni tam kde jsi skončil - v ZŠ. Game over lháři.
To mám blbovi zase vysvětlovat, že ocel není měď!?!... Vzdělávej se sám. Začni tam kde jsi skončil - v ZŠ. Game over lháři.
@Robert Hlavatý Ne pro někoho, ale pro většinu. (viz Norsko). Boj proti el. autům je úplně někde jinde. "Ropná lobby" potřebuje řidiče závislého na čerpacích stanicích. Klidně Vám tam vytěží, vyrobí a dovezou cokoliv (benzín, naftu, CNG, vodík, syntetická paliva a třeba i močůvku) jenom ať jste závislý na nich a na cenách, které Vám určí ať mají ty svoje miliardové zisky. Naproti tomu jejích noční můra "nezávislý řidič" , který si nabije auto doma a nedejbože ještě z FVE. Proto řvou a uplácejí každého kdo je pro auta závislá na čerpacích stanicích.
@Petr Pinkas A nezavisly ridic si zaplati vsetky poplatky na distribuciu a napojenie na nezavislu el. Siet 🤣🤣🤣🤣🤣, pricom sa poplatky zvysuju v desiatkach percent. V holandsku to bolo v minulom roku v priemere 500e na fve domacnost. Ty nezavisly ridic 😅
@ptr078 Vy budete matematický genius. Moje distribuční poplatky za rok 2024 činily 22 559 Kč. V roce 2025, při stejném odběru el energie (nový ceník) zaplatím za distr. poplatky 21 403 Kč, tj -5,1%. Kde máte to zvyšování o desítky procent. Ano, díky FVE mám podíl spotřeby nočního (levného) proudu ze sítě ročně ve výši 79%. A co mě zajímá Holandsko ? Nechcete mi ještě napsat kolik poplatků platí v USA, Rusku, Číně, Thajsku, Kongu, Mexiku atd ?
@Petr Pinkas máme tu znova...Norsko a FVE 😁 Norsko dotuje všechno z těžby ropy, což já chápu jak to je, ale ekonomicky se tim nedá vůbec ohánět u nás nebo někde jinde.
A další klasika - argumentace "mám FVE a je to v pohodě". Já mám RD v Praze a FVE nemám. Rád časem pořídím, ale ekonomicky jakože připlatím za FVE, připlatím za BEV, tak návratnost tam vůči ICE prostě není, takže se nedá očekávat že chudé Česko to realizuje v řádu jednotek let. Čím bohatší stát, tím snadněji si tohle může dovolit, to je naprosto jednoduché. Tady lidi volí politiky podle toho kdo jim dá 500 Kč za 30 let v důchodu, tak tohle je pak bohužel scifi.
A další klasika - argumentace "mám FVE a je to v pohodě". Já mám RD v Praze a FVE nemám. Rád časem pořídím, ale ekonomicky jakože připlatím za FVE, připlatím za BEV, tak návratnost tam vůči ICE prostě není, takže se nedá očekávat že chudé Česko to realizuje v řádu jednotek let. Čím bohatší stát, tím snadněji si tohle může dovolit, to je naprosto jednoduché. Tady lidi volí politiky podle toho kdo jim dá 500 Kč za 30 let v důchodu, tak tohle je pak bohužel scifi.
@adamzprahy Tím Norskem jsem nemyslel ekonomickou otázku, ale to, že tam při tom množství BEV všichni jezdí. U nás to nejde protože (nadsázka). Všichni jezdí na jeden zátah do Chorvatska, další jezdí denně 200 km rychlosti po německých dálnicích, a ostatní tráví půlku života taháním přívěsů.
K FVE pár statistických údajů a něco k přemýšlení. V 4/22 jsem si pořídil FVE 9,9 kWp baterie 10,5 kWh. Dům má 3 bytové jednotky (3 rodiny). Můj podíl je 64,97%, takže náklady mně vyšly na 170 636 Kč. Přešel jsem na ohřev vody a částečně i topení na elektřinu. Tím jsem snížil odběr plynu ze 1804 m3 na 322 m3 (úspora 56 316 Kč/ rok - cena plynu 38 Kč/m3. Množství odběru elektřiny vzrostlo, ale díky vrátce (za 3,25 Kč/kWh) jsem ušetřil na elektřině 6 432 Kč. Dohromady to činí 62 748 Kč/rok. Návratnost 2r a 9 měs. (skončila letos v lednu). Moje vrátka činila za rok 2024 2 441 kWh . Vzhledem k tomu, že je najednou u politiku móda nadávat na GD a obnovitelné zdroje začali dodavatelé elektřiny snižovat (bez strachu z politiků) ceny za výkup až na 0,20 Kč za kWh. Tak jsem si koupil BEV (ojeté, 4 roky záruka, 42 000 km) za 590 000 Kč. Snížím tím vrátku a na PHM ušetřím dalších cca 20 000 Kč ročně. Všimněte si tu krásu statistiky. Při ceně 3,25 a spotřebě 15 kWh mi vychází 100 km na 48,75 Kč. Když budu muset prodávat do sítě pouze za 0,20 Kč, tak mi 100 km vyjde na 3,00 Kč. A to se vyplatí. Ještě jedna rada. Namontoval jsem venkovní rolety a je to neuvěřitelně poznat. S úctou PP.
K FVE pár statistických údajů a něco k přemýšlení. V 4/22 jsem si pořídil FVE 9,9 kWp baterie 10,5 kWh. Dům má 3 bytové jednotky (3 rodiny). Můj podíl je 64,97%, takže náklady mně vyšly na 170 636 Kč. Přešel jsem na ohřev vody a částečně i topení na elektřinu. Tím jsem snížil odběr plynu ze 1804 m3 na 322 m3 (úspora 56 316 Kč/ rok - cena plynu 38 Kč/m3. Množství odběru elektřiny vzrostlo, ale díky vrátce (za 3,25 Kč/kWh) jsem ušetřil na elektřině 6 432 Kč. Dohromady to činí 62 748 Kč/rok. Návratnost 2r a 9 měs. (skončila letos v lednu). Moje vrátka činila za rok 2024 2 441 kWh . Vzhledem k tomu, že je najednou u politiku móda nadávat na GD a obnovitelné zdroje začali dodavatelé elektřiny snižovat (bez strachu z politiků) ceny za výkup až na 0,20 Kč za kWh. Tak jsem si koupil BEV (ojeté, 4 roky záruka, 42 000 km) za 590 000 Kč. Snížím tím vrátku a na PHM ušetřím dalších cca 20 000 Kč ročně. Všimněte si tu krásu statistiky. Při ceně 3,25 a spotřebě 15 kWh mi vychází 100 km na 48,75 Kč. Když budu muset prodávat do sítě pouze za 0,20 Kč, tak mi 100 km vyjde na 3,00 Kč. A to se vyplatí. Ještě jedna rada. Namontoval jsem venkovní rolety a je to neuvěřitelně poznat. S úctou PP.
@adamzprahy ekonomická návratnost FVE závisí na cenách komponent. Bifacial 430w stojí 41Eur, stridac 15kW je někde za 2000Eur a místo velké baterky si kup radši BEV. Ceny bez DPH v Německu. Pak se ti to vyplatí už teď.
Já mám zálohy 5500 měsíčně na auto a barák a to moc mimo nenabíjím. V kombinaci s klimackou na léto by se mi to vyplatilo už teď.
Ano někdo to musí nainstalovat….
Já mám zálohy 5500 měsíčně na auto a barák a to moc mimo nenabíjím. V kombinaci s klimackou na léto by se mi to vyplatilo už teď.
Ano někdo to musí nainstalovat….
@Petr Pinkas díky za výpočet 😊 Chybí v něm ale právě příplatek u nového auta (=dnešní situace). Ten ojetý BEV Vám v podstatě první majitel zadotoval. Takže když k tomu přidám 200 až 300 tisíc rozdíl (což je i případ Hyundaie v článku), tak se návratnost o dost posouvá a tím je to pro mnohem méně lidí realizovatelné. Nesmíme taky zapomínat že to co popisujete se nezařídí samo a pro člověka je to docela významná aktivita navíc.
Další rovina je to, že BEV je nejlepší do města a tam je většina lidí v bytech, takže FVE je tam prakticky mimo hru.
Další rovina je to, že BEV je nejlepší do města a tam je většina lidí v bytech, takže FVE je tam prakticky mimo hru.
@Petr Pinkas Co to plácáte za hlouposti? Celý život kupuji spalováky a ještě mně nikdo z tohoto důvodu neuplácel ani neznám nikoho takového ve svém okolí. Jste normální?
@Petr Kozohorský Škodovka nebrala dotace? Jak stavěli Hyunday, nebrali dotace? Jak stavěli Toyotu, nebrali dotace? A v té době nikdo o BEV neměl ani tušení. A ve světě se nedotuje otvírání ropných vrtů? Zkuste si to vyhledat, a nepište hlouposti.
@Robert Hlavatý Dovolte mi pár statistik na názor "pro někoho"
1. V ČR je více než 6 mln. aut.(počítejme 6 mln). Z toho momentálně se pohybuje 10%, tj. 600 000. Parkuje (práce, obchody, doktoři) 20%, tj 1,2mln.. Zbytek parkuje v místě bydliště (4,2mln.).
2. V ČR bydlí 45% populace v RD, když k tomu připočteme garáže v městech, pod obytnými domy, zahrádky a rodiče v RD vyjde nám 3 mln. zásuvek (při 70% může momentálně nabíjet 2,1 mln. aut.
3. Většina řidičů (cca 80😖 ujede ročně 10 000 až 20 000 km, což je 27 km ev. 54 km/ den.
A jedna perlička na konec (lidé nemají peníze !). Ročně občané v ČR prosází 800 až 900 m i l i a r d Kč !!!!!
Závěr si udělejte sami.
1. V ČR je více než 6 mln. aut.(počítejme 6 mln). Z toho momentálně se pohybuje 10%, tj. 600 000. Parkuje (práce, obchody, doktoři) 20%, tj 1,2mln.. Zbytek parkuje v místě bydliště (4,2mln.).
2. V ČR bydlí 45% populace v RD, když k tomu připočteme garáže v městech, pod obytnými domy, zahrádky a rodiče v RD vyjde nám 3 mln. zásuvek (při 70% může momentálně nabíjet 2,1 mln. aut.
3. Většina řidičů (cca 80😖 ujede ročně 10 000 až 20 000 km, což je 27 km ev. 54 km/ den.
A jedna perlička na konec (lidé nemají peníze !). Ročně občané v ČR prosází 800 až 900 m i l i a r d Kč !!!!!
Závěr si udělejte sami.
@Petr Pinkas tak ten závěr je super 😁 Kdybych spočítal co jsem propil a utratil za zábavu, tak bych mohl nakoupit bezdomovcům v okolí Tesly a peníze by na to byli! 😁
Tohle je přesná analogie proč se "moderním progresivistům" říká moderní komunisti. Sice je to všechno dobře myšleno, ale jsme u toho nařizovat co si kdo má koupit a co nemůže. Ještě chápu regulaci kvůli ekologii. Ale nelze argumentovat útratou za "zbytné" věci. Btw já nic nevsázím ani nehraju automaty 😁
Tohle je přesná analogie proč se "moderním progresivistům" říká moderní komunisti. Sice je to všechno dobře myšleno, ale jsme u toho nařizovat co si kdo má koupit a co nemůže. Ještě chápu regulaci kvůli ekologii. Ale nelze argumentovat útratou za "zbytné" věci. Btw já nic nevsázím ani nehraju automaty 😁
@adamzprahy slusnej splávek 😄
Jinak ten potenciál vlastního nabíjení je velký a to ze to některým lidem dává smysl už teď jen ukazuje že to není ani při současném stavu techniky.
Ten pokrok v rychlosti nabíjení je velký a stejně tak kapacity baterky a efektivita pohonu tyto současné nedostatky brzy zcela odstraní.
Pokud se stát na počátku vrhne do subvencovaní infrastruktury je to za mě dostatečný impuls. Jeste tak zapracovat na cenách nabíjení transparentnosti a bylo by to ono.
Jinak ten potenciál vlastního nabíjení je velký a to ze to některým lidem dává smysl už teď jen ukazuje že to není ani při současném stavu techniky.
Ten pokrok v rychlosti nabíjení je velký a stejně tak kapacity baterky a efektivita pohonu tyto současné nedostatky brzy zcela odstraní.
Pokud se stát na počátku vrhne do subvencovaní infrastruktury je to za mě dostatečný impuls. Jeste tak zapracovat na cenách nabíjení transparentnosti a bylo by to ono.
@psel s podporou infrastruktury souhlasím. Jestli na něco dávat veřejné peníze tak na infrastrukturu. Pak ať si lidi vyberou sami podle toho na co mají a co chtějí. Využije to stejným dílem majitel Dacia Spring jako majitel MB EQS nebo třeba Superb PHEV. Efekt násobně vyšší než že si někdo koupí auto jen podle toho na co jsou zrovna veřejné výhody.
šofér
Přímá úměra- Škodovka přišla s Elrogem, konkurence zlevňuje, bohužel, spalováky jdou zase nahoru. Takže- pro občany žádná sláva.
St.
To zlevňování je takové opatrné: “Nejdříve zkusíme toto,když to nezabere tak nějakou podmínku ubereme…”. Je to jistě kvůli emisním pokutám. Když vydržíte nekupovat, slevy budou vyšší.
rohYpnol
takže Kona 1,0 T-GDI reálný základ pro zákazníka nejspíše je 520+50 tj. 570 tis.
Tj. BEV znamená +200 tis. Kč, což je 36% ceny spalovacího auta. To je ta "cenová parita", kterou se nám tu hujeři snaží nalhávat...
P.S. Při představení květen 2023 Kona začínala na 540 tis. Tj. Kona se spalovákem zdražila. Přesně jak říkám. Rozdíl mezi spalovákem a BEV se "maže" zdražováním spalováků.
Tj. BEV znamená +200 tis. Kč, což je 36% ceny spalovacího auta. To je ta "cenová parita", kterou se nám tu hujeři snaží nalhávat...
P.S. Při představení květen 2023 Kona začínala na 540 tis. Tj. Kona se spalovákem zdražila. Přesně jak říkám. Rozdíl mezi spalovákem a BEV se "maže" zdražováním spalováků.
DonVito
Trollove si muzou namlouvat, ze cena EV neklesa.
😀
Smart Eco 48,6 kWh
Nova cena 669.990 Kč
Stara cena 959.990 Kč
Rozdil se maze zdrazovanim spalovaku o 30.000Kc a zlevnovanim EV o vic nez 200.000Kc!
🙂
Nikdo netvrdi, ze Kona je cenove paritni!!!
Paritni je TMY. A tomu odpovidaji prodeje.
👍👍👍
😀
Smart Eco 48,6 kWh
Nova cena 669.990 Kč
Stara cena 959.990 Kč
Rozdil se maze zdrazovanim spalovaku o 30.000Kc a zlevnovanim EV o vic nez 200.000Kc!
🙂
Nikdo netvrdi, ze Kona je cenove paritni!!!
Paritni je TMY. A tomu odpovidaji prodeje.
👍👍👍
rohYpnol
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@rohYpnol
Chces nazyvat autora clanku odpadem?
To je pres caru!
Chces nazyvat autora clanku odpadem?
To je pres caru!
Uvedl jsem presne ceny z clanku.
Dal jsem se tim nezabyval.
Nikde jsem nepsal o zakladni cene!
Tak se hod do klidu a nerozporuj me ani autora.
😉🤎
Dal jsem se tim nezabyval.
Nikde jsem nepsal o zakladni cene!
Tak se hod do klidu a nerozporuj me ani autora.
😉🤎
Nová „akční“ cena vč. DPH a výkupního bonusu s financováním
Dosavadní „standardní“ cena s DPH
Jelikoz sem chodim kvuli osvete lidi jako jsi ty, tak vysvetleni:
dosavadni cene odpovida v mem prispevku "stara cena"
a nova akcni cene odpovida v mem prispevku "nova cena"
Priste az neco nepochopis, tak se radeji zeptej, ju?
❤️
Pripadne nevahej doplnit svoji dosavadni, novou akcni cenu, pripadne i novou zakladni cenu.
Dosavadní „standardní“ cena s DPH
Jelikoz sem chodim kvuli osvete lidi jako jsi ty, tak vysvetleni:
dosavadni cene odpovida v mem prispevku "stara cena"
a nova akcni cene odpovida v mem prispevku "nova cena"
Priste az neco nepochopis, tak se radeji zeptej, ju?
❤️
Pripadne nevahej doplnit svoji dosavadni, novou akcni cenu, pripadne i novou zakladni cenu.
@DonVito
Žádných 959 tis. jak se tady snažíš nalhat základní cena nebyla.
Žádných 959 tis. jak se tady snažíš nalhat základní cena nebyla.
@rohYpnol
To si vyrid s autorem clanku.
Ja zkopiroval data z tabulky v clanku.
Tve prispevky nectu.
To si vyrid s autorem clanku.
Ja zkopiroval data z tabulky v clanku.
Tve prispevky nectu.
@rohy
Slusny clovek by misto detinskeho osocovani uvedl podrobnosti k cenam z tabulky.
Resp. doplnil vysvetlivky k nove a stare cene.
Idealne i dodal jeho verzi zakladnich cen.
Aby diskuze byla prinosna...
Co ty na to?
Jaky je tedy rozdil stare a nove ZAKLADNI ceny Kona EV podle tebe??
Slusny clovek by misto detinskeho osocovani uvedl podrobnosti k cenam z tabulky.
Resp. doplnil vysvetlivky k nove a stare cene.
Idealne i dodal jeho verzi zakladnich cen.
Aby diskuze byla prinosna...
Co ty na to?
Jaky je tedy rozdil stare a nove ZAKLADNI ceny Kona EV podle tebe??
@rohYpnol
Sorry, asi jsi pomalejsi.
Diskuze neslouzi k urazkam a obvinovani ze lzi.
Je svoboda. Uved sve doplneni "stare" a "nove" ceny.
Pak snad zacne diskuze...
Sorry, asi jsi pomalejsi.
Diskuze neslouzi k urazkam a obvinovani ze lzi.
Je svoboda. Uved sve doplneni "stare" a "nove" ceny.
Pak snad zacne diskuze...
rohypnole, nemuzes jen tak nekoho narknout ze lzi.
ani autora clanku ani mne.
zkus vysvetlit svuj myslenlovy pochod.
treba se ti ulevi.
Jediny, kdo tu poskytl zavadejici informace jsi byl ty, ze Inster neni vetsi nez i10!
Podle tebe nesmim pouzivat oznaceni pro dosavadni cenu slovo "stara"?
Nebo je to kvuli tomu, ze "nova cena" je ve skutecnosti vyssi?
Klidne napis, jak ma byt "nova" cena. A necekej, ze si budu procitat, co jsi tu zplodil v diskuzi za cely den.
🙂
Sorry, ja nemam cely den na to venovat se analyzam ceniku Hyundai, narozdil od tebe...
PS Slovo lez jsi zprofanoval.
ani autora clanku ani mne.
zkus vysvetlit svuj myslenlovy pochod.
treba se ti ulevi.
Jediny, kdo tu poskytl zavadejici informace jsi byl ty, ze Inster neni vetsi nez i10!
Podle tebe nesmim pouzivat oznaceni pro dosavadni cenu slovo "stara"?
Nebo je to kvuli tomu, ze "nova cena" je ve skutecnosti vyssi?
Klidne napis, jak ma byt "nova" cena. A necekej, ze si budu procitat, co jsi tu zplodil v diskuzi za cely den.
🙂
Sorry, ja nemam cely den na to venovat se analyzam ceniku Hyundai, narozdil od tebe...
PS Slovo lez jsi zprofanoval.
"rohYpnol
20. února 2025 • 16:55
@DonVito
Takže další lež z tvé strany.
Inster prokazatelně není větší než i10!!!"
Hyundai Inster
Délka 3 825 mm
Šířka 1 610 mm
Výška 1 575 mm
Hyundai i10
Celková délka 3 670 mm
Celková šířka 1 680 mm
Celková výška 1 480 mm
Doporucuji pouzivat AI. Nebudes pak psat tolik hlouposti vyplozenych vlastni inteligenci. Zde je odpoved chatgpt😒br /> Co je vetsi, Hyundai Inster nebo Hyundai i10?
"Hyundai Inster je větší 🤥 než Hyundai i10.
Hyundai Inster má délku 3 825 mm.
Hyundai i10 má délku přibližně 3 670 mm (v závislosti na verzi).
Hyundai Inster je kompaktní crossover s prostornějším 🫣interiérem a větším 🤫zavazadlovým prostorem než Hyundai i10, který je menším městským vozem."
PRAVDA VÍTĚZÍ
20. února 2025 • 16:55
@DonVito
Takže další lež z tvé strany.
Inster prokazatelně není větší než i10!!!"
Hyundai Inster
Délka 3 825 mm
Šířka 1 610 mm
Výška 1 575 mm
Hyundai i10
Celková délka 3 670 mm
Celková šířka 1 680 mm
Celková výška 1 480 mm
Doporucuji pouzivat AI. Nebudes pak psat tolik hlouposti vyplozenych vlastni inteligenci. Zde je odpoved chatgpt😒br /> Co je vetsi, Hyundai Inster nebo Hyundai i10?
"Hyundai Inster je větší 🤥 než Hyundai i10.
Hyundai Inster má délku 3 825 mm.
Hyundai i10 má délku přibližně 3 670 mm (v závislosti na verzi).
Hyundai Inster je kompaktní crossover s prostornějším 🫣interiérem a větším 🤫zavazadlovým prostorem než Hyundai i10, který je menším městským vozem."
PRAVDA VÍTĚZÍ
@DonVito
Jaká je vnitřní šířka Insteru??? Co??? Čekám na pravdu 🤣🤣🤣
Ach jo, smutné, viď. Zase tě ty tvé lži doběhly 🤣🤣🤣
Jaká je vnitřní šířka Insteru??? Co??? Čekám na pravdu 🤣🤣🤣
Ach jo, smutné, viď. Zase tě ty tvé lži doběhly 🤣🤣🤣
Tohle je skutecne detinska diskuze.
Jaka je vnitrni vyska i10?
Dej si dotaz na Hyundai.
Hyundai Inster je kompaktní crossover s prostornějším 🫣interiérem a větším 🤫zavazadlovým prostorem
PRAVDA ZVÍTĚZILA
GAME OVER
Jaka je vnitrni vyska i10?
Dej si dotaz na Hyundai.
Hyundai Inster je kompaktní crossover s prostornějším 🫣interiérem a větším 🤫zavazadlovým prostorem
PRAVDA ZVÍTĚZILA
GAME OVER
@DonVito
Takže jsme skončili u toho, že jsi lhář, viď. Jako obvykle!
Jaká je vnitřní šířka i10?
šířka vpředu (mm): 1375
šířka vzadu (mm): 1365
Takže znovu - tvrdíš že Inster je uvnitř prostornější. Já se ptám, jaká je tedy vnitřní šířka Insteru???
Prostě už si zvykni, že lhát se ti krutě nevyplatí!!!
Takže jsme skončili u toho, že jsi lhář, viď. Jako obvykle!
Jaká je vnitřní šířka i10?
šířka vpředu (mm): 1375
šířka vzadu (mm): 1365
Takže znovu - tvrdíš že Inster je uvnitř prostornější. Já se ptám, jaká je tedy vnitřní šířka Insteru???
Prostě už si zvykni, že lhát se ti krutě nevyplatí!!!
@rohYpnol
Bavili jsme se o velikosti.
Ne o sirce.
Inster je o mnoho delsi a vyssi.
Objektivne je to vetsi auto.
Sice o malo, kvuli tomu ze je uzsi, ale je to tak.
Vetsi nerovna se sirsi.
Spocti objem interieru a pak pis. 😀
Jen ty jsi si prilis jisty svymi domnenkami.
Nemas zac.
Bavili jsme se o velikosti.
Ne o sirce.
Inster je o mnoho delsi a vyssi.
Objektivne je to vetsi auto.
Sice o malo, kvuli tomu ze je uzsi, ale je to tak.
Vetsi nerovna se sirsi.
Spocti objem interieru a pak pis. 😀
Jen ty jsi si prilis jisty svymi domnenkami.
Nemas zac.
@DonVito
Jasně, šířka není velikost... Tvl ty tu lidskou blbost šíříš opravdu 24/7/365 😁DD
Spocti objem interieru a pak pis. ... Takže ses opět sám oběsil na vlastní lži, viď. Ano, právě že ty tvrdíš že je větší, aniž by jsi znal šířku, že. Ty tvrdíš, že interiér má větší objem... Takže SPOČTI OBJEM INTERIÉRU A PAK PIŠ!!!
TVÉ LŽI TĚ DOHNALY. KONEC ZVONEC.
Jasně, šířka není velikost... Tvl ty tu lidskou blbost šíříš opravdu 24/7/365 😁DD
Spocti objem interieru a pak pis. ... Takže ses opět sám oběsil na vlastní lži, viď. Ano, právě že ty tvrdíš že je větší, aniž by jsi znal šířku, že. Ty tvrdíš, že interiér má větší objem... Takže SPOČTI OBJEM INTERIÉRU A PAK PIŠ!!!
TVÉ LŽI TĚ DOHNALY. KONEC ZVONEC.
Emel
Hodně se mluví o Koně, ale Kona mi nepřišla extra zajímavá před slevou a nepřijde mi ani po slevě. Za mě je nejzajímavější Inster za půl míče - sice bez vyhřívanejch sedaček a tepelnýho čerpadla, ale u městskýho auta to možná neva.
A pak základní Ioniq 6 je asi celkem zajímavá nabídka, fandím každému neSUV (i když Ioniq 6 se mi zrovna nelíbí).
A pak základní Ioniq 6 je asi celkem zajímavá nabídka, fandím každému neSUV (i když Ioniq 6 se mi zrovna nelíbí).
@Emel
...kolik by stál Inster se spalovákem?? 250 tis. a ještě by to za tu cenu nikdo nechtěl jak je to drahý a raději by si koupil větší např. Sandero...?
...kolik by stál Inster se spalovákem?? 250 tis. a ještě by to za tu cenu nikdo nechtěl jak je to drahý a raději by si koupil větší např. Sandero...?
@rohYpnol i10 má podobně akční cenu (vč. financování a výkupního bonusu) 290t... a Inster je o kousek větší a silnější.
@rohYpnol já vím, zdá se, že trh miniautům nepřeje. Loni u nás 775 i10... oproti 1741 i20, oproti 8744 i30.
Protože mezi i20 a i10 není dostatečně velký cenový rozdíl, tak každý těch pár Korun přihodí a raději má univerzálnější auto (a totéž pak platí pro i20 a i30).
Za Konu si ale oproti Insteru připlatíš 180t... takže tam třeba ta logika platit nebude.
Inster je +155m na délku, +95mm na výšku a -70mm na šířku, +28l kufr. A ta i10 je atmo litr 49kW s manuálem.
Protože mezi i20 a i10 není dostatečně velký cenový rozdíl, tak každý těch pár Korun přihodí a raději má univerzálnější auto (a totéž pak platí pro i20 a i30).
Za Konu si ale oproti Insteru připlatíš 180t... takže tam třeba ta logika platit nebude.
Inster je +155m na délku, +95mm na výšku a -70mm na šířku, +28l kufr. A ta i10 je atmo litr 49kW s manuálem.
@DonVito
Takže jsem měl opět pravdu. Inster není větší. Je jen delší. Opět smolík.
Díky Emel.
Takže jsem měl opět pravdu. Inster není větší. Je jen delší. Opět smolík.
Díky Emel.
rohy😒br />
ano, opet jsi mel tu svoji ohnutou "pravdu"
ze kratsi a nizsi auto s mensim interierem i kufrem je vetsi
🤣
Tohle je citat hodny vytesani do kamene😒br /> "Inster není větší. Je jen delší."
😀
Ale ta skutecna
PRAVDA A LÁSKA ZVÍTĚZILA
❤️
ze kratsi a nizsi auto s mensim interierem i kufrem je vetsi
🤣
Tohle je citat hodny vytesani do kamene😒br /> "Inster není větší. Je jen delší."
😀
Ale ta skutecna
PRAVDA A LÁSKA ZVÍTĚZILA
❤️
@DonVito
Další důkaz tvé tuposti, kdy za kritérium pravdivosti vydáváš AI 🤣🤣🤣🤣🤣 Tomu už říkám zoufalství !!!
Inster větší není, je to jen tvá lež. To je fakt.
Emel rozměry popsal. Inster je delší ale užší. Což neznamená že je větší!!! Smolík hujere, skončil jsi. Lhát se nevyplácí.
Další důkaz tvé tuposti, kdy za kritérium pravdivosti vydáváš AI 🤣🤣🤣🤣🤣 Tomu už říkám zoufalství !!!
Inster větší není, je to jen tvá lež. To je fakt.
Emel rozměry popsal. Inster je delší ale užší. Což neznamená že je větší!!! Smolík hujere, skončil jsi. Lhát se nevyplácí.
@DonVito
Pokud používá AI někdo, kdo vlastní inteligenci nemá, tak je to čiré zoufalství. A ty jsi přesně ten případ!!!
Pokud používá AI někdo, kdo vlastní inteligenci nemá, tak je to čiré zoufalství. A ty jsi přesně ten případ!!!
@Emel
Ioniq 6 fajn, ale chybi mi prakticnost jako i4 nebo id.7.
Ioniq 6 fajn, ale chybi mi prakticnost jako i4 nebo id.7.
rohYpnol
Shrnovačka😒br />
1) Hyundai manipuluje se zákazníky. Uvádí ceny, které nejsou žádnými koncovými cenami pro zákazníka.
2) Řeči o nějaké cenové paritě jsou jen zbožným přáním hujerů. Cenová parita tu není, není ani na dohled.
1) Hyundai manipuluje se zákazníky. Uvádí ceny, které nejsou žádnými koncovými cenami pro zákazníka.
2) Řeči o nějaké cenové paritě jsou jen zbožným přáním hujerů. Cenová parita tu není, není ani na dohled.
@rohYpnol
A nebo taky.
Prichazeji nove modely elektromobilů a ceny se stále snižují. A to je stale jen zacatek.
A nebo taky.
Prichazeji nove modely elektromobilů a ceny se stále snižují. A to je stale jen zacatek.
@Hendly
Viz muj prvni prispevek😒br />
"Vyborne.
Parita se blizi.
👍
To se nebude zdejsim trollum libit."
Podle trollych prispevku by se skoro zdalo, ze Hyundai zdrazil...
😀
Viz muj prvni prispevek😒br />
"Vyborne.
Parita se blizi.
👍
To se nebude zdejsim trollum libit."
Podle trollych prispevku by se skoro zdalo, ze Hyundai zdrazil...
😀
@rohYpnol Nechápu kde nevidíš ceny pro koncové zákazníky?
https😐/dmassets.hyundai.com/…C3%ADk_INSTERpdf
https😐/dmassets.hyundai.com/…_KONA_EV_MY25pdf
A pak je samozřejmě otázka jestli jde vyjednat nějaká sleva.
Za druhé máš pravdu, cenová parita ještě není.
https😐/dmassets.hyundai.com/…C3%ADk_INSTERpdf
https😐/dmassets.hyundai.com/…_KONA_EV_MY25pdf
A pak je samozřejmě otázka jestli jde vyjednat nějaká sleva.
Za druhé máš pravdu, cenová parita ještě není.
@Johnn
Ano cenova parita v nizsich tridach zdaleka neni.
Ale trend je i z tohoto clanku jasne patrny.
Ano cenova parita v nizsich tridach zdaleka neni.
Ale trend je i z tohoto clanku jasne patrny.
@Johnn
Akční cena vč. výkupního bonusu s úvěrem Hyundai Finance2s DPH (Kč)
Akční cena pro firmy a podnikatele vč. výkup. bonusu s úvěrem Hyundai Finance bez DPH3(Kč)
Kde je koncová cena pro normálního zákazníka??????
Akční cena vč. výkupního bonusu s úvěrem Hyundai Finance2s DPH (Kč)
Akční cena pro firmy a podnikatele vč. výkup. bonusu s úvěrem Hyundai Finance bez DPH3(Kč)
Kde je koncová cena pro normálního zákazníka??????
@rohYpnol Standardní cena s DPH? Tam se můžeš, ale také asi dohadovat o cenu. A věřím, že z této částky jsou schopni slevit. Jen s tím, že to třeba zaplatíš na dřevo.
Ale to také samozřejmě není konečná cena, protože neznám nikoho, kdo si nové auto havarijně nepojistí, takže se dá připočíst k ceně. Jenže to už se dostáváš zase ne k jedné pevné ceně.
Připomnělo mi to scénku z jiné značky. Dotaz: proč je Vaše cena aut, vždy o 15000kč dražší než ceník? No protože je tam výbava navíc. A co když ji nechci? No tak nekupujte u nás.
Ale to také samozřejmě není konečná cena, protože neznám nikoho, kdo si nové auto havarijně nepojistí, takže se dá připočíst k ceně. Jenže to už se dostáváš zase ne k jedné pevné ceně.
Připomnělo mi to scénku z jiné značky. Dotaz: proč je Vaše cena aut, vždy o 15000kč dražší než ceník? No protože je tam výbava navíc. A co když ji nechci? No tak nekupujte u nás.
@Johnn
Takže už jsi pochopil že píšeš kraviny?
Koncová cena pro zákazníka v ceníku není.
Zřejmě k ní dospěješ když si odečteš bonusy popsané pod čarou...
Takže už jsi pochopil že píšeš kraviny?
Koncová cena pro zákazníka v ceníku není.
Zřejmě k ní dospěješ když si odečteš bonusy popsané pod čarou...
@rohYpnol Já tam cenu pro zákazníka vidím. Standardní cena (proč tam je asi uvedena?). Pokud chceš, tak pak s finacováním (i tam ti mohou dátt další slevu, nebo naopak příplatky, to je o jednání). Vždy je to cena k jednání, ale to platí pro všechny automobilky.
@rohYpnol
Ta cena je jen fikce, a je tam uvedena jen proto, aby se mohli tvářit jak hrozně zlevnili.
Protože když odečteš bonusy, tak na žádné standardní ceně nejsi.
Ta cena je jen fikce, a je tam uvedena jen proto, aby se mohli tvářit jak hrozně zlevnili.
Protože když odečteš bonusy, tak na žádné standardní ceně nejsi.
@rohYpnol A čteš opravdu celý ceník?Já tam tedy vidím obrovský bonus, který dělá většinu rozdílu.
@Johnn
Smart ECO 48,6 kWh
Akční cena vč. výkupního bonusu s úvěrem Hyundai Finance2s DPH (Kč)
669.990,-
Standardní cena s DPH(Kč)
959.990,-
2 Akční cena zahrnuje prémii až 240 000 Kč dle stupně výbavy a trakčnbího akumulátoru, úvěrový produkt „Nízké splátky bonus 50 000 Kč“ a výkupní bonus v hodnotě 30 000 Kč při výkupu stávajícího vozu
Takže jaká je koncová cena?? Bez úvěru 50.000,- a bez vykupniho bonusu 30.000,-... takže koncová cena je 659.990,- +80.000,- tj. 749.990,- ... kde ji v ceníku máš?!??
Nikde, naopak vytváří fikcí nějaké ceny 959.990,-... kde je těch dalších 210.000,- ...?!?
V ceníku nikde koncovou cenu pro zákazníka nemáš přesně jak jsem napsal.
Smart ECO 48,6 kWh
Akční cena vč. výkupního bonusu s úvěrem Hyundai Finance2s DPH (Kč)
669.990,-
Standardní cena s DPH(Kč)
959.990,-
2 Akční cena zahrnuje prémii až 240 000 Kč dle stupně výbavy a trakčnbího akumulátoru, úvěrový produkt „Nízké splátky bonus 50 000 Kč“ a výkupní bonus v hodnotě 30 000 Kč při výkupu stávajícího vozu
Takže jaká je koncová cena?? Bez úvěru 50.000,- a bez vykupniho bonusu 30.000,-... takže koncová cena je 659.990,- +80.000,- tj. 749.990,- ... kde ji v ceníku máš?!??
Nikde, naopak vytváří fikcí nějaké ceny 959.990,-... kde je těch dalších 210.000,- ...?!?
V ceníku nikde koncovou cenu pro zákazníka nemáš přesně jak jsem napsal.
@rohYpnol bonusy 50 000+30 000 jsi sečetl a na těch až 240 000 jsi zapomněl? A nezapomeň, je tam psané až.
Takže standardní cena a pak s financováním.
A mě by také vyhovovalo, kdyby měli všechny, zdůrazňuji všechny automobilky nastavené transparentní ceníky a v něm přesné ceny. Tolik zaplatím a odjíždim. Nikde nic víc, nikde nic míň. Jenže za těch 35 let jsem tady takový ceník neviděl, vždy je to jen cena doporučená, k jednání a výsledná je úplně něco jiného.
Vlastně na stejném základě co kritizuješ jsme odmítli financování Sandera ( a stejně to bylo i u jiných značek).
Celkem dobře nám to vysvětlila ochotná paní v KIA (různé praktiky). Takže cena tam je a jako u jiných může být plná od, až...,ale je. Jinak můžeš s tím na ČOI, ale myslím si, že víš, že nemáš pravdu.
Takže standardní cena a pak s financováním.
A mě by také vyhovovalo, kdyby měli všechny, zdůrazňuji všechny automobilky nastavené transparentní ceníky a v něm přesné ceny. Tolik zaplatím a odjíždim. Nikde nic víc, nikde nic míň. Jenže za těch 35 let jsem tady takový ceník neviděl, vždy je to jen cena doporučená, k jednání a výsledná je úplně něco jiného.
Vlastně na stejném základě co kritizuješ jsme odmítli financování Sandera ( a stejně to bylo i u jiných značek).
Celkem dobře nám to vysvětlila ochotná paní v KIA (různé praktiky). Takže cena tam je a jako u jiných může být plná od, až...,ale je. Jinak můžeš s tím na ČOI, ale myslím si, že víš, že nemáš pravdu.
@Johnn
Sám dokazuješ tím co píšeš, že to je jen matení zákazníka. to není žadých 80 a "dalších" až 240 jak naznačuješ ("...a na těch až 240 000 jsi zapomněl...").
Protože další rozdíl je mj. jen 210. Těch 80 je právě v těch až 240... Jak vidíš sám, celé je to naprosto matoucí. Pro základní výbavu je rozdíl 210, ve vyšších výbavách nejspíš bude až těch 240.
A nevím proč bych to řešil přes ČOI (i když máš pravdu, že mě to trochu láká...). Dobře víš, že naše státní správa je naprosto neschoopná cokoliv dořešit. A to, že někdo neřekne že to je nezákonné ještě zdaleka neznamená, že to je ok.
Sám dokazuješ tím co píšeš, že to je jen matení zákazníka. to není žadých 80 a "dalších" až 240 jak naznačuješ ("...a na těch až 240 000 jsi zapomněl...").
Protože další rozdíl je mj. jen 210. Těch 80 je právě v těch až 240... Jak vidíš sám, celé je to naprosto matoucí. Pro základní výbavu je rozdíl 210, ve vyšších výbavách nejspíš bude až těch 240.
A nevím proč bych to řešil přes ČOI (i když máš pravdu, že mě to trochu láká...). Dobře víš, že naše státní správa je naprosto neschoopná cokoliv dořešit. A to, že někdo neřekne že to je nezákonné ještě zdaleka neznamená, že to je ok.
Horký Hrom
Až to tady skoupí Čína, budou elektromobily ještě levnější. Future is electric. 👍 China is our future 👍
Cena "již od" kterou nám výrobci prezentují, jsou bohapusté demagogie. Prezentují nám ceny, které jsou zcela jiné než reálný základ.
...jenže za půl míče máš leda tak půl elektrické Kony...