Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Je tlak na STK k něčemu? Jen za procento fatálních nehod může technika

37 komentářů

Frfla
Buzerace, kde je to nejmíň potřeba. S GD na věčné časy.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak asi je, když ta auta nebourají kvůli technickému stavu. Plno lidí by bez STK mělo auta ve strašném stavu.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@KANKUNEN ti lidé jsou nezodpovědní. Laxní. Je jim to jedno.
Lord Owl
Prohlídka na STK by měla zahrnovat redukovaná pravidla, na bázi naprostého základu: svícení, díly řízení a náprav, brzdy a viditelnost zevnitř. Naopak nezatěžovat prohlídku zkoumáním navíjení pásů, rezy karoserie, osvětlení RZ, stahování okének a podobné nesmysly....
šofér
@Lord Owl - to tedy musí být střep, když by to, co jste napsal na autě v 21 stolení nefunfovalo..
Lord Owl
@šofér Nejde o to jestli to funguje nebo ne, jde o to, že se to takto kontroluje. Technická prohlídka se řídí tabulkou, která je plná podobných úkonů a ten technik to musí kontrolovat. Evidentně pan "šofér" na technické prohlídce nikdy nebyl....
Adam Grufík
@Lord Owl na prohlídce jsem byl již několikrát i se starými vraky a nikdy mi nikdo nekontroloval pás ani stahování okýnka.
vencelín
@Lord Owl
Stahování oken mi nikdo nikdy na tk nekontroloval.
Na druhou stranu už mi vyhodili kvůli tomu, že nevozim v Mpv zadní sedadla, která jsou konstruování tak aby šla rychle a bez nářadí vyndat.
šofér
V Evropě je nyní tlak na to, aby se předpisy týkající se technických prohlídek dál zpřísnily....takže, není to "Samose", ale někdo za tím ,stojí. Evidentně nikdo nevolený- nevím o straně, která kandidovala do EP a měla toto v programu a to nejen u nás, ale i v zahraničí, to by k nám prosáklo. Je to stějné, jakv s GD- nevolení zelení aktivisté/lobisté si prolobovali přes mafiánskou Eurobřečku něco, co žádný občan EU nepodporoval, nechtěl.
Avatar - Miloslav Krč
Miloslav Krč
@šofér když neumí řídit zpřísňuji předpisy.
ryccardo
@šofér Je to tak. Pravidla jsou nastavený tak, že si volič myslíš, že volí lidi, kteří budou řídit jeho budoucnost, ale skutečnost je jiná. Tu pak řídí lidé, které před volbama volič na žádné kandidátce neviděl.
Avatar - lamal
lamal
@ryccardo
Sme zvyknuti na standardy, ktore nam priniesla birokracia a normy. Keby sme ich nemali, asi by bolo horsie, ale teraz sa lahko tvrdi, ako by bolo bez nich. STK a k nej EK su tu na to aby niektore standardy udrzala, na podplatenych kontrolach vidiet ake auta jazdia a nie som jediny, kto na to nadava.

Ked sem nebudeme obligatne tahat GD, sprisnenie pravidiel treba posudit konkretne, ak sa bude jednat o redukciu uplacania, je to krok vitanym smerom.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@šofér
Jak můžeš vědět, že žádný voliče nechtěl co dělají? Že to nechceš ty, neznamená že to nechtějí ostatní.
Arese
@Mikesus Typický pseudoargument eurohujera a většinou i elektrofašouna... Fuj tajksl!
Avatar - lamal
lamal
@Arese
Ty mu das vzdycky na oplatku este viac hujersku reakciu 😁
dodo24
Za kolko respiračných ochorení môžu autá v dezolátnom stave?
Rezna
@dodo24 emise nikdo nerozporuje
Avatar - praptak
praptak
@Rezna Nikdo? 🤔
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@dodo24 100,200, 50000, 10000000?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Stk je spíše o penězích a státní buzeraci.
topten
klidne interval StK prodlouzit
prvni v 6 letech, dalsi v 10 letech a pak kazdy 3 roky
a ve 20 letech sesrotovat
emise u chrochtu zkratit - prvni ve 4 letech jako ted a pak kazdej rok
a samozrejme to nechat delat i vybaveny servisy
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@topten Nejsem si jistý, že měření emisí v současné podobě má nějaký smysl. Asi se nedá zaručit nezfixlovatelnost... Měření emisí je pěkná ukázka, že anarchokapitalizmus (jakože privatizace represivních složek státu) nemůže fungovat. Takže je otázka, jestli spíš neposílit tu nově vzniklou Inspekci silniční dopravy, která bude chytat dezoláty přímo v provozu.
topten
@Barry Lyndon
musi nasledovat odebrani licence na StK a emise pro ty, kteri takovy auta poustej na silnice
jj, vic inspektoru na ukor dalnicni policie prinejmensim v mistech, kde zadna dalnice neni
jsou mista, kde je dalnicni policie uhnizdena uz pres 5 roku a dalnice porad nikde
Arese
@topten Proč by proboha podle tebe měli 20ltá auta šrotovat? Spousta z nich je v perfektním stavu, jejich majitelé si je opečovávají...
topten
@Arese
20 letej prorezlej smradlavej srot
krome nejezdenejch garazovanejch benzinovejch vyjimek potvrzujicih pravidlo - u nich technicka a emise kazdej rok - kdyz uz s tim nekdo musi jezdit
naftaky sesrotovat nemilosrdne
taky nemuzes topit v kotli s nizsi emisni tridou nez trojkou
vencelín
@topten
Ale takových jako popisujete je minimum. Většina takto starých a klidně i starších aut je stále ještě v solidním stavu.
vencelín
@topten
Smarja to je ale zvast, divím se že jste se taky ve 20 letech nesesrotoval. Nebo Vám ještě 20 let nebylo?
Jan Zmrzlinar
Zpřísňování STK je hloupost , stejně jako zpřísňování prakticky čehokoliv. Je to naprostá mantra současné byrokratické Evropy a k ničemu to nevede.

Jednu výjimku potvrzující pravidlo to ale má a to dohled nad českým měřením emisí. Počet dieselů co hulí jak když bába zatápí mokrými petflaškami je naprosto ohromující. Nemyslím ani tak saze z výfuku ale prostě zjevně špatný stav celých motorů tdi, hdi a podobných
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Jan Zmrzlinar Přitom úplně nejjednodušší by bylo, kdyby státy netlačily lidi do dieselů vysokým zdaněním benzinu v poměru k nízkému zdanění nafty...
Avatar - praptak
praptak
@Barry Lyndon Jistěže ano. 👍 Jen taková jednoduchá řešení jsou u některých neoblíbená, což je škoda.
Jan Zmrzlinar
@Barry Lyndon ani nejde o nižší zdanění nafty teď, Evropa třicet let podporovala diesely v osobních autech, mírnější emise, nižší daně z paliva i při nákupu v některých zemích, Francie měla roky o mnoho nižší silniční daň na naftu než na benzin, spousta jiných zemí také. Ted zase je jediná cesta elektrina. Euroouřada je prostě zkazou pro zdravý vývoj i rozum
The law
Zrovna německo bych nesrovnával, kde si nový mergl a bavorák můžou dovolit za 3-4 platy.

Ono v česku kdyby nebyla buzerace STK, tak by po cestě jezdily shnilé a prorezlé vraky, a denně bychom četli kolik lidí vypadlo podlahou.
kesumb
neni, zrusil bych tu frasku celou. Ale pak policie a pokud odchyti kourici auto co neda emise v tu chvili a pod dozorem tak rovnou sesrotovat a majitele nechat stat u skarpy..
V tedlech mrazech je to peklo kazdy hovado si priveze nejakej dizlovej srac a necha to bez dozoru hulit na parkovisti pred skolkou. Misto aby tomu jeste doma hodil pytel cementu na plyn aby se ta jebka pokud mozno co nejdriv rozskocila..
topten
@kesumb
kdyby tohle chteli policajti delat, tak staci obchazet parkoviste pred lidlama, kaflandama, globusama, penymarketama ... a rovnou srotovat smradlavy dyzly, ktery dotycni "zapomneli" vypout aby v zime neumrzli a v lete se neprehrali
staci jit po smradu
neni vule
to radsi buzeruju na vypadovce za prekroceni padesatky o par km/h
JGL
Nic proti STK, ale kontroly po 2 letech mi připadají příliš časté. Spíše by se mělo chodit na prohlídky podle najetých kilometrů.
vencelín
@JGL
Jo, má To svoji logiku
Prezivkynetreba
Je to iniciatíva od TÜV aby boli STK každý rok. Niet sa čo čudovať keď máte sieť staníc STK po celej EÚ tak povinná STK každý rok je príjem navyše....