Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeToyota vyvinula nové palivové články na vodík. Jsou úspornější a vydrží jako diesely
32 komentářů
KANKUNEN
1
A ten vodík se vezme kde? No z plynu. Nebo vody s účinností 25%
.StenLi.
0
@KANKUNEN Naco sa vyjadrujes k temam ktore neovladas? 5 sekund googlenia ti povie ze ucinnost elektrolyzy vody je 60-90% podla technologie.
Reacti ROCKS
"Vodíkový pohon v osobních automobilech zatím naráží na spoustu překážek. "
Stále a stále tá istá chyba. Auto s vodíkovým pohonom sa nedá ani kúpiť. Bolo pár prototypov ako BMW 7. Do reálnej výroby nezmysel pretože majú mizerný dojazd (150km). Čo sa ale predáva je Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV). Alebo v preklade elektromobil s palivovým článkom.
Stále a stále tá istá chyba. Auto s vodíkovým pohonom sa nedá ani kúpiť. Bolo pár prototypov ako BMW 7. Do reálnej výroby nezmysel pretože majú mizerný dojazd (150km). Čo sa ale predáva je Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV). Alebo v preklade elektromobil s palivovým článkom.
@Reacti ROCKS A nemáš to fuk? Ty ako užívateľ do toho láduješ vodík, takže celkom logicky nazveš pohon vodíkovým. Zbytočne slovíčkaríš.
topten
spotreba 1kg H2 na 100km
tedy 33kWh/100km
to odpovida 3.3 litrum nafty
coz vypada dobre
pri soucasny (horni) ucinnosti elektrolyzy 80% cca 40kWh + 10kWh na stlaceni =cca 50kWh + doprava a vse okolo
proti chrochtu porad dobry, navic bez CO2 emisi
ale proti EV dvojnasobek energie
nevidim to optimisticky
.
EV maj navic velkej prostor na vylepseni parametru, u vodiku ho moc nevidim
tedy 33kWh/100km
to odpovida 3.3 litrum nafty
coz vypada dobre
pri soucasny (horni) ucinnosti elektrolyzy 80% cca 40kWh + 10kWh na stlaceni =cca 50kWh + doprava a vse okolo
proti chrochtu porad dobry, navic bez CO2 emisi
ale proti EV dvojnasobek energie
nevidim to optimisticky
.
EV maj navic velkej prostor na vylepseni parametru, u vodiku ho moc nevidim
ACE.
Daleko reálnější rozšíření, než baterky.
@ACE.
ale jo, jako vtip dne dobrý !
ale jo, jako vtip dne dobrý !
@Othello
technologie vodíkového článku se rozvíjí řádově roky, kdežto první baterkáče tady byly už před 100 lety a ........ dnešní baterkáče trpí stejnými neduhy jako ty před 100 lety, jen je k tomu momentálně ten správný mainstreamový tlak
technologie vodíkového článku se rozvíjí řádově roky, kdežto první baterkáče tady byly už před 100 lety a ........ dnešní baterkáče trpí stejnými neduhy jako ty před 100 lety, jen je k tomu momentálně ten správný mainstreamový tlak
@PETR ŠTĚPÁNEK ale houbeles, první auto s vodíkovými články jezdilo už v roce 1966 (General Motors' Electrovan) a za 60 let se tato oblast posunula daleko méně než baterkáče a trpí úplně stejnými neduhy jako v roce 1966. Drahá a neekologická výroba vodíku, problémy se skladováním a distribucí se neposunuly ani o píď.
@PETR ŠTĚPÁNEK
platnost fyzikálních zákonů je bohužel trvalá, vysoké stlačování plynů vyžaduje spoustu energie a masivní nádrže
platnost fyzikálních zákonů je bohužel trvalá, vysoké stlačování plynů vyžaduje spoustu energie a masivní nádrže
@ACE. zajímavé. je to reálnější a je to asi jedna k milionu rozšířené😊 někdo to zjevně blokuje😊
ACE, co se ti na tom tak líbí? Těch 300 barů? Mobil ti nabije i mimino. Proti havárii vodíku je hořící Tesla jen plamínek.
@KANKUNEN máš někde srovnání jakej je rozdíl v hoření? Natankovat zvládne kde kdo v tom není problém. Nepotřebuješ stovky kg nedostatkových kovů na jednu baterku, natankuješ za zlomek času. Nemusíš předělávat elektrickou infra., odpadne nutnost přizpůsobit energetiku rázovému nabíjení.
@ACE Tak vodík, ten nemá infrastruktu žádnou. A bez plynu se nedá vyrobit a pokud ho chceš dělat z vody, tak té elektrické energie spotřebuješ mnohem více, než při nabíjení baterek. Jediná výhoda, rychlost tankování
@ACE. Chlapce, ozaj si to dostuduj, v grafe Dunning-Kruger efektu si v stadiu "peak of Mount Stupid" 😉 .
.StenLi. mě to neříkaj, to musíš Toyotě, ti dělají něco co tobě nedává smysl, asi jsou hlupáci a potřebuj managera jako ty
traveldrive proč to říkáš mě, vysvěli Toyotě že ví o vodíku prd, hošíku, já na to nedělám. Ale spíš to bude tak, že o vodíku víš prd ty.
kesumb
mohla ty penize splachnout do hajzlu vyslo by to nastejno. KWh lifepo je ma ceskym netu levnejsi nez olovo, nema to smysl
@kesumb To by byla Toyota hloupá, japonská vláda do této oblasti hrne slušné prachy a určitě z těch peněz dost zbyde i pro akcionáře.
https😐/www.hydrogeninsight.com/…heme/2-1-1747279?…
https😐/www.hydrogeninsight.com/…heme/2-1-1747279?…
@kesumb
No vidíš. A přesto se stále prodávají kvanta olověných baterek a to nejenom do aut.
Mouku máš taky levnější než maso a přesto si na oběd dáš řízek nebo pečení a ne chleba.
A stejně to máš s elektromobily. BMW 5 je v elektrické verzi levnější než srovnatelně výkonná spalovací verze, přesto se spalovací prodává víc.
Většinou se dá najít důvod, proč se vyplatí vyvíjet a prodávát něco dražšího.
No vidíš. A přesto se stále prodávají kvanta olověných baterek a to nejenom do aut.
Mouku máš taky levnější než maso a přesto si na oběd dáš řízek nebo pečení a ne chleba.
A stejně to máš s elektromobily. BMW 5 je v elektrické verzi levnější než srovnatelně výkonná spalovací verze, přesto se spalovací prodává víc.
Většinou se dá najít důvod, proč se vyplatí vyvíjet a prodávát něco dražšího.
@Tycoon
A tu blbost o ceně jsi vzal kde?
https😐/www.bmw.cz/…/all-models.html
Bmw 5 touring od 1.57M, BMW i5 touring od 1.79M. Čekal jsem taky bližší částky
A tu blbost o ceně jsi vzal kde?
https😐/www.bmw.cz/…/all-models.html
Bmw 5 touring od 1.57M, BMW i5 touring od 1.79M. Čekal jsem taky bližší částky
@Mikesus
Měl jsem na mysli srovnatelně výkonné verze s podobnou verzí pohonu (zadní nebo xdrive), což uznávám, že u BMW řady 5 se skoro nic vedle sebe postavit nedá, nebyl to dobrý příklad.
Tak třeba řada 4, tam jsem našel tohle😒br /> 430d 😁rive 210 kW: 1,695 mil. Kč
i4 😁rive40 295 kW: 1,583 mil. Kč
Měl jsem na mysli srovnatelně výkonné verze s podobnou verzí pohonu (zadní nebo xdrive), což uznávám, že u BMW řady 5 se skoro nic vedle sebe postavit nedá, nebyl to dobrý příklad.
Tak třeba řada 4, tam jsem našel tohle😒br /> 430d 😁rive 210 kW: 1,695 mil. Kč
i4 😁rive40 295 kW: 1,583 mil. Kč
@Tycoon
Lenže výkon nie je jediný relevantný parameter. Rovnako pri kúpe auta nie je jediným parametrom cena.
Lenže výkon nie je jediný relevantný parameter. Rovnako pri kúpe auta nie je jediným parametrom cena.
@Tycoon
uvaha s BMW neni spravna. Mnozina kupcu EV neni stejna jako mnozina kupcu BMW.
uvaha s BMW neni spravna. Mnozina kupcu EV neni stejna jako mnozina kupcu BMW.
@Hendly
Peklo zamrzlo. Hendly připouští, že existují množiny kupců a dokonce i to, že množina těch, co BEV nekupují, není prázdná.
Jinak to byl jen ilustrativní příklad, sice ne moc dobrý, ale jen ilustrativní příklad.
Peklo zamrzlo. Hendly připouští, že existují množiny kupců a dokonce i to, že množina těch, co BEV nekupují, není prázdná.
Jinak to byl jen ilustrativní příklad, sice ne moc dobrý, ale jen ilustrativní příklad.