Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTohle jinde neuvidíte: Vaculík detailně zkoumá Hyundai Kona Electric po 160.000 km
55 komentářů
Arese
Tak tento článek by byl ideální materiál do sekce Premium, protože to skoro nikoho nezajímá! 😁
Horký Rom
Vážený pane Vaculíku a celá redakce Světa Motorů,
dovoluji si Vám vyjádřit svou upřímnou vděčnost za Vaši dlouholetou a neocenitelnou práci, která přispívá k rozšiřování povědomí o automobilovém světě a zejména o elektromobilitě. Vaše profesionalita, hluboká znalost tématu a schopnost předkládat informace objektivně a nezaujatě jsou skutečně obdivuhodné.
V době, kdy je automobilový průmysl v neustálém pohybu a často podléhá různým trendům, si nesmírně vážím toho, že si ve své práci zachováváte nadhled, kritické myšlení a nezávislost. Vaše články a analýzy jsou vždy promyšlené, podložené fakty a především férové vůči čtenářům a divákům.
S velkým potěšením sleduji Váš přístup k tématu elektromobility, který není zatížen předsudky, ale naopak se opírá o fakta, zkušenosti a reálné testy. Takový přístup je v dnešní době nesmírně důležitý, a proto si Vaší práce tolik vážím.
Děkuji Vám i celému Vašemu týmu za úsilí, které do své práce vkládáte, a přeji Vám mnoho úspěchů do budoucna.
S úctou a vděčností,
HR
dovoluji si Vám vyjádřit svou upřímnou vděčnost za Vaši dlouholetou a neocenitelnou práci, která přispívá k rozšiřování povědomí o automobilovém světě a zejména o elektromobilitě. Vaše profesionalita, hluboká znalost tématu a schopnost předkládat informace objektivně a nezaujatě jsou skutečně obdivuhodné.
V době, kdy je automobilový průmysl v neustálém pohybu a často podléhá různým trendům, si nesmírně vážím toho, že si ve své práci zachováváte nadhled, kritické myšlení a nezávislost. Vaše články a analýzy jsou vždy promyšlené, podložené fakty a především férové vůči čtenářům a divákům.
S velkým potěšením sleduji Váš přístup k tématu elektromobility, který není zatížen předsudky, ale naopak se opírá o fakta, zkušenosti a reálné testy. Takový přístup je v dnešní době nesmírně důležitý, a proto si Vaší práce tolik vážím.
Děkuji Vám i celému Vašemu týmu za úsilí, které do své práce vkládáte, a přeji Vám mnoho úspěchů do budoucna.
S úctou a vděčností,
HR
@Horký Rom
Děkujeme za Váš příspěvek, který je úžasnou ukázkou toho, jak lze poskládat dlouhý text bez jakéhokoli skutečného obsahu. Vaše schopnost řadit obecné fráze a nicneříkající komplimenty je vskutku obdivuhodná – jen škoda, že postrádají jakoukoli smysluplnou pointu.
Pokud byste někdy měl potřebu sdělit něco konkrétního či relevantního, rádi si to přečteme. Do té doby nám dovolte ponechat váš příspěvek tam, kam patří – do šuplíku se zbytkem podobných slovních cvičení.
Děkujeme za Váš příspěvek, který je úžasnou ukázkou toho, jak lze poskládat dlouhý text bez jakéhokoli skutečného obsahu. Vaše schopnost řadit obecné fráze a nicneříkající komplimenty je vskutku obdivuhodná – jen škoda, že postrádají jakoukoli smysluplnou pointu.
Pokud byste někdy měl potřebu sdělit něco konkrétního či relevantního, rádi si to přečteme. Do té doby nám dovolte ponechat váš příspěvek tam, kam patří – do šuplíku se zbytkem podobných slovních cvičení.
RenoFcker
Příspěvek podléhá schvalování.
@Horký Rom Tak patolízalství a rektální elektroalpinismus ti jde velice dobře, to musíme uznat! 😄
Domnívám se, že v současné době je Martin Vaculík jedním z nejvlivnějších redaktorů v republice v oblasti automobilismu a jeho odborné názory mají značnou váhu. @Horký Rom
@Krum Páč
Kokso, ty vieš napísať aj celú súvislú vetu?
Neviem, kde majú názory pána Vaculíka značnú váhu, ale na ACZ už o.i. natrepal toľko nezmyslov, že by to vydalo na knižku.
Kokso, ty vieš napísať aj celú súvislú vetu?
Neviem, kde majú názory pána Vaculíka značnú váhu, ale na ACZ už o.i. natrepal toľko nezmyslov, že by to vydalo na knižku.
Vďaka, @muItiptře1978
Netrpělivě čekám na smazání mého příspěvku jako tady https😐/www.auto.cz/diskuse/96166/1…
Netrpělivě čekám na smazání mého příspěvku jako tady https😐/www.auto.cz/diskuse/96166/1…
@Krum Páč O tom já nepochybuju, i ldyž ne se vším, co od něj zaznívá, souhlasím. Ale ten tón té tvojí pochvalné suplíky byl až nesnesitelně devótní! 😄
Jakub Nábělek
Příspěvek podléhá schvalování.
Arese
@Arese
Clanek od autora, ktery “dokazuje “ zimni spotrebu Enyaq na fotce kde jel 11km 24 minut a vztahuje to na celkovy prumer?
Ne, dekuji nechci. Nemusim cist kazdy vymyšleny nesmysl na netu.
Clanek od autora, ktery “dokazuje “ zimni spotrebu Enyaq na fotce kde jel 11km 24 minut a vztahuje to na celkovy prumer?
Ne, dekuji nechci. Nemusim cist kazdy vymyšleny nesmysl na netu.
@Hendly Však to nečti. Ty jsi stejně beznadějný elektrofanatický případ! 😊)
@Arese takže ty, pod článkom o EV, vkladáš samé zaujaté články a presviedcas ostatných o svojej pravde ale on je beznádejny fanatik... smieško
@Arese to sedlo od člověka který se ukaji pod každým článkem o Ev 😁😁😁 Ty si komik, s tebou a tabletkou je vždy o srandu postaráno
Hendly
Pan Vaculik drzi SM a auto.cz alespon nad vodou. Jiste, nemusi kazdy se vším souhlasit, ale o tom je zivot.
Jeho clanky a reportaze jsou vzdy zajimave. Dekuji.
PS: Troll klasika.
Clanek o EV, ale v diskuzi nablito od “milovniku” spalovacích motorů.
Jeho clanky a reportaze jsou vzdy zajimave. Dekuji.
PS: Troll klasika.
Clanek o EV, ale v diskuzi nablito od “milovniku” spalovacích motorů.
topten
zadny rozvody s preskocenejma retezama a potkanejma motorama, zadny meneny vstriky, turba, filtry, automaticky prevodovky, desticky, kotouce, casem deravy vejfuky?
nic??
je to jeste vubec auto ???
a chceme neco takovyho, co se vubec nes*ere ????
nic??
je to jeste vubec auto ???
a chceme neco takovyho, co se vubec nes*ere ????
@topten
Cheš-li poznat.
co je svízel
Kup si FIAT,
nejlíp diesel!
Cheš-li poznat.
co je svízel
Kup si FIAT,
nejlíp diesel!
@Stejsn Hmm, nějaká trapná říkanka někdy z ranných osmdesátek. Posledních cca 25 let má Fiat motory naopak nadprůměrně spolehlivé! 🙂👍
@Stejsn
Neustále nabíjet,
žal z čekání zapíjet.
Elektro svět,
tři kroky zpět.
Řidič otrokem vozu,
jak péče o kozu.
Neustále nabíjet,
žal z čekání zapíjet.
Elektro svět,
tři kroky zpět.
Řidič otrokem vozu,
jak péče o kozu.
@topten
No, zatím jsi tu nablil právě ty.
Naopak je vidět, jak vyplavávají na povrch problémy BEV. A Potvrzuje se přesně to, co jsem do diskusí psal.
BEV mají problémy úplně stejně jako spalováky. Jen samozřejmě mají problémy jiné. A bohužel hodně špatně opravitelné. Právě díky gigacastingu, právě díky montážním celkům a integraci.
A bude hůř, začínají integrovat baterie do skeletu, tj. reálná opravitelnost baterií bude nula. Z BEV se stávají věci rychlé spotřeby, věci na jedno použití.
No, zatím jsi tu nablil právě ty.
Naopak je vidět, jak vyplavávají na povrch problémy BEV. A Potvrzuje se přesně to, co jsem do diskusí psal.
BEV mají problémy úplně stejně jako spalováky. Jen samozřejmě mají problémy jiné. A bohužel hodně špatně opravitelné. Právě díky gigacastingu, právě díky montážním celkům a integraci.
A bude hůř, začínají integrovat baterie do skeletu, tj. reálná opravitelnost baterií bude nula. Z BEV se stávají věci rychlé spotřeby, věci na jedno použití.
@rohYpnol
S ohledem na počet mechanických dilu je předpoklad vetsi spolehlivost BEV, minimalne po mechanické stránce.
Na aktuální problémy konkretnich aut se take musi koukat pohledem, ze jde ve vetsine pripadu o prvni generaci kde se teprve ukazuje na co si v dalsich generacích budou muset dat konstrukteri pouor.
Gigacasting, montazni celky atd neni vec co by necekalo i spalovak.
S ohledem na počet mechanických dilu je předpoklad vetsi spolehlivost BEV, minimalne po mechanické stránce.
Na aktuální problémy konkretnich aut se take musi koukat pohledem, ze jde ve vetsine pripadu o prvni generaci kde se teprve ukazuje na co si v dalsich generacích budou muset dat konstrukteri pouor.
Gigacasting, montazni celky atd neni vec co by necekalo i spalovak.
@Hendly
Jenže ona to není jen mechanická stránka že. A o tom to je.
Naopak opravitelnost BEV je problematická. Nejčastější závady - ložiska elektormotorů. Dále závady na měničích napětí, závady baterií atd.
Mechanické závady spalováků obvykle mají ekonomické řšení a opravitelnost. U BEV oficiálně často neopravíš, protože to je často konec ekonomické životnosti. Protože náhradní díly prostě neexostují, musíš koupit jen montážní díl jako celek.
Jenže ona to není jen mechanická stránka že. A o tom to je.
Naopak opravitelnost BEV je problematická. Nejčastější závady - ložiska elektormotorů. Dále závady na měničích napětí, závady baterií atd.
Mechanické závady spalováků obvykle mají ekonomické řšení a opravitelnost. U BEV oficiálně často neopravíš, protože to je často konec ekonomické životnosti. Protože náhradní díly prostě neexostují, musíš koupit jen montážní díl jako celek.
@Hendly Ta jednoduchost elektromobilu je prave dost mytus, jak ukazuje i tohle video. Samotny elektromotor mozna, ale potom je tam baterka plna nestabilnich prvku, ktera se musi nonstop chladit/zahrivat (tj. i u odstaveneho auta) a vsechno tohle sladit a softwarove uridit, aby auto jelo, nezacalo horet, moc nezralo a baterka nebyla za par let na odpis opravdu neni jednodussi nez nejake egry a dpfka.
@Xtad
ano, moderni auto a BEV zvlášť je spise SW produkt.
Baterie jsou a budou záležitosti velkoseriove produkce clanku.
U starsich EV se celkem bezne baterie repasují a stoji to v řádu desítek tisic. Nic tragickeho.
Myslim, ze repase baterie bude v budoucnosti bezna a spojena se zlepšením vlastnosti viz stary Leaf do ktereho davaji nasobne vetsi baterie.
ano, moderni auto a BEV zvlášť je spise SW produkt.
Baterie jsou a budou záležitosti velkoseriove produkce clanku.
U starsich EV se celkem bezne baterie repasují a stoji to v řádu desítek tisic. Nic tragickeho.
Myslim, ze repase baterie bude v budoucnosti bezna a spojena se zlepšením vlastnosti viz stary Leaf do ktereho davaji nasobne vetsi baterie.
@Arese
vymeny lozisek na EV jsou servisne zvladnuta a je to spis nezkusenost z konstrukci.
I spalovak ma dnes spoustu elektroniky a jde udelat velice spolehlive.
Jen hledate problem tam kde neni.
vymeny lozisek na EV jsou servisne zvladnuta a je to spis nezkusenost z konstrukci.
I spalovak ma dnes spoustu elektroniky a jde udelat velice spolehlive.
Jen hledate problem tam kde neni.
@Hendly
Zase lžeš.
Oprava ložisek U NĚKTERÝCH MODELŮ je řešitelná. U některých je to problém.
Opravitelnost baterií NAOPAK JDE CESTOU, KDY BATERIE OPRAVITELNÉ NEBUDOU!!! Protože baterii integrují do nosných částí. Protože zalévají do pevných částí, tj. baterie reálně opravit půjde hůř a hůř.
Zase lžeš.
Oprava ložisek U NĚKTERÝCH MODELŮ je řešitelná. U některých je to problém.
Opravitelnost baterií NAOPAK JDE CESTOU, KDY BATERIE OPRAVITELNÉ NEBUDOU!!! Protože baterii integrují do nosných částí. Protože zalévají do pevných částí, tj. baterie reálně opravit půjde hůř a hůř.
@topten
Mé auto má 7,5 let.
Kromě filtrů se na něm nic z tebou jmenovaného neřešilo.
Je možné, že letos se budou řešit zadní kotouče, ale nikoliv z důvodu opotřebení, ale naopak z důvodu, že vlivem malého vytížení už začínají podléhat korozi, což může vadit technikovi STK.
Automatickou převodovku a řetěz se nebude řešit nikdy, jelikož to tam není.
Mé auto má 7,5 let.
Kromě filtrů se na něm nic z tebou jmenovaného neřešilo.
Je možné, že letos se budou řešit zadní kotouče, ale nikoliv z důvodu opotřebení, ale naopak z důvodu, že vlivem malého vytížení už začínají podléhat korozi, což může vadit technikovi STK.
Automatickou převodovku a řetěz se nebude řešit nikdy, jelikož to tam není.
@Tycoon
A proto je vsude tolik servisu, protoze motory a prevodovky se nikdy nerozbiji…..
A proto je vsude tolik servisu, protoze motory a prevodovky se nikdy nerozbiji…..
@Hendly
Až bude mít průměrný elektromobil na našich silnicích 16,5 let, tak jako má průměrný spalovák, můžeme porovnávat servisní náročnost.
Až bude mít průměrný elektromobil na našich silnicích 16,5 let, tak jako má průměrný spalovák, můžeme porovnávat servisní náročnost.
@Tycoon
Takze i spalovak ma problemy..
Vztahovat tvou jedinečnou zkusenost na celek je takove…. naivni.
Takze i spalovak ma problemy..
Vztahovat tvou jedinečnou zkusenost na celek je takove…. naivni.
@Hendly
Říkal jsem, že snad spalovák nemá problémy? Ano, má, některý víc, některý méně. Když jsem koupil ojeté auto, hned od začátku jsem něco řešil.
A stejně to bude u elektromobilů. 16leté elektromobily budou mít na STK podobné problémy jako spalováky. Koroze, vůle v nápravách, nestejnoměrný účinek brzd, stávkující senzory/elektronika atd. Rozdíl bude v tom, že nebudou mít problém s měřením emisí, místo toho budou majitelé řešit baterku, palubní nabíječku, inventor atd.
Je docela možné, že převážná část elektromobilů se 16let ani nedožije, jelikož výměna baterie, kterou lze očekávat někde kolem 10-15 let přesáhne zůstatkovou cenu auta.
Říkal jsem, že snad spalovák nemá problémy? Ano, má, některý víc, některý méně. Když jsem koupil ojeté auto, hned od začátku jsem něco řešil.
A stejně to bude u elektromobilů. 16leté elektromobily budou mít na STK podobné problémy jako spalováky. Koroze, vůle v nápravách, nestejnoměrný účinek brzd, stávkující senzory/elektronika atd. Rozdíl bude v tom, že nebudou mít problém s měřením emisí, místo toho budou majitelé řešit baterku, palubní nabíječku, inventor atd.
Je docela možné, že převážná část elektromobilů se 16let ani nedožije, jelikož výměna baterie, kterou lze očekávat někde kolem 10-15 let přesáhne zůstatkovou cenu auta.
@Hendly
No, chápu že tobě to nedošlo a podle toho to taky vypadá. Servisy jsou i od toho, aby jsi prováděl předepsanou pravidelnou údržbu. A pak se ti to často právě nerozbije!!!
No, chápu že tobě to nedošlo a podle toho to taky vypadá. Servisy jsou i od toho, aby jsi prováděl předepsanou pravidelnou údržbu. A pak se ti to často právě nerozbije!!!
@topten Po 300 km stojíš. Bandaska je k ničomu. Takže tlačíš krabicu naloženú baterkami k najbližšej nabíjačke. Aspoň si počas nabíjania oddýchneš a naberieš sily. Dobrá výhovorka na 40 minút pri stojane...
rohYpnol
Kontext
160.000 km za 11 měsíců...
Takže to máme cca 14.500 km/měs.
483 km/den (vč. sobot, neděle...)
Tj. 4,83h jízdy při průměru 100 kmh
Po 4,5h musí být přestávka v jízdě...
Takže reálně auto bylo minimálně 5 až 6h denně na cestě.
Vedle toho se muselo nabíjet.
Tj. baterie v podstatě "nevychladla"...
Při dojezdu 400 km absolovovala baterie 400 nabíjecích cyklů, reálně nejspíš někde kolem 450 cyklů (dojezd 350 km).
Co jsem tím chtěl říct? Že tohle s reálným životem mnoho společného nemá... Zkrátka ověření kvality výroby, zda se neprojeví nějaké výrobní vady.
160.000 km za 11 měsíců...
Takže to máme cca 14.500 km/měs.
483 km/den (vč. sobot, neděle...)
Tj. 4,83h jízdy při průměru 100 kmh
Po 4,5h musí být přestávka v jízdě...
Takže reálně auto bylo minimálně 5 až 6h denně na cestě.
Vedle toho se muselo nabíjet.
Tj. baterie v podstatě "nevychladla"...
Při dojezdu 400 km absolovovala baterie 400 nabíjecích cyklů, reálně nejspíš někde kolem 450 cyklů (dojezd 350 km).
Co jsem tím chtěl říct? Že tohle s reálným životem mnoho společného nemá... Zkrátka ověření kvality výroby, zda se neprojeví nějaké výrobní vady.
Tomogo
Pro člověka nic zajímavého, snad jen, že rychlonabíječka dává bateriím pořádně zabrat. Víc se z toho pro běžného smrtelníka vyčíst nedá, protože jezdit cca 500 km každý den asi nikdo nebude.
Navíc to auto těch 500 za den nenajezdilo na okreskách, ale po dálnicích, takže taky nevypovídající.
Jezděte s tím 5 let po zničených okreskách a v zimě v soli a uvidíte, jak to bude vypadat...
Jinak docela zajímavé video. Kona je dobré auto, jen na můj vkus na dálnici trochu hlučné.
Navíc to auto těch 500 za den nenajezdilo na okreskách, ale po dálnicích, takže taky nevypovídající.
Jezděte s tím 5 let po zničených okreskách a v zimě v soli a uvidíte, jak to bude vypadat...
Jinak docela zajímavé video. Kona je dobré auto, jen na můj vkus na dálnici trochu hlučné.
Divit se u auta co najelo 160 tis. km za 11 měsíců, že nemá zkorodované brzdy, je opravdu úsměvné.
Stejně jako divit se relativně nízké degradaci baterie. Naopak přijít o 6% za pouhých 11 měsíců...
Když se dělaly rozborky v dauer testech autotipu u spalovacích aut, tak opotřebení motorových dílů bylo vesměs nemeřitelné...
Tahle rozborka opravdu nic neříká o nějaké dlouhodobé trvanlivosti. Má to ověřit kvalitu výroby a odhalit případné chyby ve výrobě.
Takže sice zajímavé video, ale vypovídací hodnota pro uživatele příliš není. Ani být nemohla.
To není kritika, to je jen kontext, který kolegovi Vaculíkovi bohužel jako velmi často bývá zvykem, značně uniká...
Práve preto nemá Vaculík veľmi čo povedať. Jeho závery a rady sú ako na vážkach - raz hore, raz dole, nevieš, kedy hovorí dobre a kedy valí hlúposti. Sledovať ho je strata času.
Počúvaj, prekladá sa vám Vaculík a jemu podobní do vášho jazyka? Vôbec rozumiete, o čom hovorí po česky? Zaujíma ma to.
Opäť si zabudol prepnúť medzi svojimi multinickmi, traveldrive. Predpokladám, že starneš, a v Plzni ľudia starnú a hlúpnu rovnako.
Nebol si minule Radek Holodňák? 😄
Neviem, kto tu zabúda prepínať medzi nickami.
lidi fakt někdy nemají soudnost😊
Je mi úplne jedno, ako dlho to robí. A ešte ľahostajnejšie mi je, čo si myslíš ty. To sa nedá nazvať ani tými diskusnými hovienkami. Bez ohľadu na to. koľko palčekov si naklikáš, ťuťulo.
Pravda sa zle číta, že.
No ale s tou súdnosťou... Ospravedlnenie prijímam.
Nejlepší bylo hodnocení dutin - nános vosku JE SAMOZŘEJMĚ v pořádku ... 😁
Ono čekat, že Hyundai veřejně přizná, že tam je něco blbě, je samo o sobě dost naivní představa...
Takže ano, určitě fajn video, ale pořád je třeba vnímat kontext a souvislosti. 11 měsíců je stav nového auta, často skladovka na autosalonu bude mnohdy starší než 11 měsíců... Samozřejmě ok, je tady těch 160 tis. km. Ale tyhle km jsou ty nejméně bolestivé.