Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Hlad po ojetých elektromobilech v Česku dramaticky roste. Vedle Tesly se dařilo i BMW

116 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No tyvole... hlad po ojetych elektromoobilech je tak ukrutnej, ze je bazary nechteji brat ani do komise.


👀

Vy uz nevite co by...
ryccardo
@Ja Prvni 123 presne to me taky napadlo. To je zase novinarskej blud ;-D
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ja Prvni 123
Bazary nebo jeden bazar?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Německé elektromobily nikdo nechce kupovat

https😐/energozrouti.cz/…o-nechce-kupovat

Blbý, co??? 🤣🤣🤣
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
@rohYpnol víš o tom, že je to rok starý článek? Sam bych nejradsi druhe auto v rodine taky vymenil. Do komise je urcite nektere bazary brat nebudou, ale ze by je NIKDO nechtel kupovat je, jako obvykle u tebe, kravina.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Josef-Kratochvil

No a co že rok? Co se za rok změnilo?
Že je ještě menší zájem a padají i prodeje nových BEV kvůli zrušení dotací? 🤣
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Tak se zkusím zeptat znovu. Nevím co je složitého na tak jendoduche větě co jsem napsal.
Vykupovat nechtějí bazary ( které tedy ) nebo jeden bazar?
Víme, že u tebe chápání textu je obtížné, co se dá dělat. Jezdíš dieselem co? To pak dává smysl, ze nechápeš ani jednoduchý text. 😉
https😐/pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36641507/
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Bazary. A garantuji ti že ty opět nepochopíš co jsem ti napsal 🤣🤣🤣
Nebo Nebo
@rohYpnol Ani ESA je nebudou nabízet

https😐/tn.nova.cz/…tobazar-auto-esa
SubaristaSTI STI
@Josef Kratochvíl Ty záplavy ojetých elektromobilů nejsou na silnicích rozhodně vidět
clippyRS4
@Ja Prvni 123 Zaujimave, ked som pred 3 mesiacmi predaval svoj stary BEV (Ioniq 28kWh), r.v. 2017, nalietane 194.000km, tak som ho predal do par hodin od zverejnenia inzeratu za 9.600€. A to sa mi ozvalo za tych 5 hodin asi 7 ludi. Keby som bol trpezlivy, mozno by to niekto este aj preplatil, ale nechcelo sa ni s tym babrat. Cena porovnatelna za ten rocnik a najazd pri ekvivalentnych benzinovych/dieslovych modeloch Hyundai i40. Nakupna cena od dilera po dotacii a zlave ked som ho kupoval bola 23.000€, takze financna strata takisto uplne v poriadku. Nechapem, o com celom je ten humbuk. Mozno keby sa vyjadrilo viac ludi, co uz EV skutocne predavali, a nie len internetovi teoretici…
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
@clippyRS4 Slusna strata na cene. Ja som predaval zhodou okolnosti rovnaky rok vyroby VW a rozdiel ceny nakup/predaj bol vlani 4000e.
clippyRS4
@LEGOPARK Tak to gratulujem k skvelemu obchodu. Ja povazujem pri 8 rocnom aute s 200tis km stratu 60% za uplne v poriadku. Taku som mal pri predaji 3 rocneho BMW 535xd (F11) s najazdom 60tis km - nakupna cena 94.000€ v plnom konfigu, predaj nieco okolo 30tis €. Vtedy to zabolelo 😂
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, hrozný hlad 🤣🤣🤣

https😐/www.idnes.cz/…137_automoto_fdv
Tycoon
@rohYpnol

Nejhorší je, že to Centrum dopravního výzkumu, které stojí za tou lživou mediální kampaní, platíme z našich daní.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
Opět máš pravdu. Opět bohužel...
Jezdec667
@rohYpnol Nebude to tak zlé, jak to podle jednoho článku vypadá. Možná se v esa ukvapili. Vše bude otázka ceny. https😐/elektrickevozy.cz/…za-cely-rok-2022
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Přání otcem myšlenky...... 😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
BTW. Také jsem uvažoval o BEV. Ojeté. Chtěl jsem aby dalo 250-300km na jedno nabití i v zimě. Top speed alespoň 150. Pohodlné pro 4 lidi. Protože garáže mam bez elektřiny a i tankování je pro mne vopruz tak bych bral rychlé nabijeni ni (jedno kafe = nabito na dalších 250-300km).
A cenově do 250 000. Vic nejsem ochoten. Nájezd a stáří neřeším.

Existuje něco?
Klasický požadavek panelákové rodiny chtějíci přejít na BEV.
topten
@Pepa_007
za 250 nekoupis ani olitanou benzinovou herku
Avatar - Mikesus
Mikesus
@topten
Jo to mne taky pobavilo. Nejprve 250, kdy koupi max nějaký vrak a taky najednou není problém vMax 150. Do teď když to nebylo 250, tak to bylo nepoužitelné.
ryccardo
@topten aha, tak si projdi tipcars nebo sauto at vidis jaky krasny, zanovni a pouzitelny spalovaci auto za ty prachy poridis osle. A presne jak pise Pepa. To je realita Ceske panelakove rodiny.
ericn
@ryccardo topten asi v životě nediděl sauto 😋 za 250tis kč koupíš v pojodě třeba Golfa G7 kolem roku 2015 v kombíku i se slušnou výbavou a pohodovým motorem…. A bude sloužit dalších 10 a více let…
ryccardo
@ericn Když nebudeš trvat zrovna na drahým koncernu, tak koupíš i zánovní auto se zárukou, který rozhodně nebude vrak, ale normální moderní auto. Ono taky označovat za vrak 2-3 roky starý auto může leda imbecil.
Xifarg
@Pepa_007 panelákova rodina bude časem jezdit VHD. Stěží bude mit na důstojne auto pokud nemá na dustojne bydlení…
ryccardo
@Xifarg a to jim jeste soucasna EU chce naridit jak si maji lidi za nekolik milionu udrzitelne upravit bydleni, aby bylo klimaticky neutralni. 😁
Tim se ale uz netrapim, jelikoz nez to vejde v platnost, tak se EU rozpadne nebo to po volbach novy parlament zrusi.
Hendly
@ryccardo

Prave lide kteri neřešili energické uspory jako zatepleni atd jsou vzdycky prvni kdo krici jak jim ma nekdo dat a prispet protoze drahé energie
ryccardo
@Hendly Fajn. Tak ti můžu říct, že já mám zateplený barák i plastová okna. K tomu zateplenou střechu. Nicméně ne podle nejnovější trendů. Polystyren je jen 10 cm a není na to žádný papír s razítkem ani projekt, kterým bych to mohl doložit (předělávat kvůli EU to fakt nebudu) a okna jsou 10 let stará, takže žádné 6 komorové trojsklo jak by si to správně podle nejnovější trendů mě mít (opět bez nějakého projektu, razítka). Byť jsem tedy energetické úspory v minulosti řešil a považuju svůj dům za dostatečně energeticky úsporný, tak bych mohl začít teoreticky znova, kdybych ty ***y z Bruselu bral vážně. A otrhávat fasádu, ani vybourávat okna fakt nebudu, i kdybych na to dostal dotaci.
jam2015
@Xifarg A čo tie naše paradoxy - panelákový dvojizbák po babičke, ale BMW musí byť! 😁
Hendly
@Pepa_007
Se zeptej mistnich trollu😀
Ti tvrdi ze jsou ojeta EV bezcenné.
Ted ale zas placou, ze jsou draha🤣
Arese
@Hendly Na první pohled to možná vypadá divně, ale ono se to vůbec nevylučuje. 😄
Hendly
@Arese
V dokonalem double think trollu jako ty to jiste problem neni.
Tvuj nazor je totiz zalozen na to co ti rekne ruska propaganda.

V realnem svete je to tak, ze EV, jako kazdy jiny produkt, ma tržní hodnotu.

A na bazarovem trhu si EV nevedou spatne.
TuDu
@Pepa_007 Neexistuje ani ve spalovací verzi. S tvými požadavky jsem našel tak Rapida a i30 do 3kil a to je pohodlí pro čtyři lidi k diskuzi a o tom, zda jsou po nehodě nemluvě.

Pokud chceš tedy porovnávat porovnavatelné - benzín, automat, autoklimu, tempomat, od 2019 a do 100tis. km nájezd.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Pepa_007 garáž je fajn "základ" k EV. Auto tolik nepromrzá, takže tolik nespotřebuje v zimě. Elektrika se tam obvykle nějak natáhnout dá.
Ale ty prachy ... to je dnes už mizerné i na slušný spalovák.
Václav Molcar
Ale je třeba jíst pomalu u těchto automobilů.
Tycoon
V ČR se ročně prodá cca 670 000 ojetých aut. Z toho 3 800 byly elektromobily.

Mám hlad. Jdu si dát drobek z rohlíku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
Opět velmi trefné 👍
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@rohYpnol Prosím AI ropného lobby, aby se nevměšovala do diskuze normálních lidí. Děkuji
SubaristaSTI STI
@Petr Pinkas to je hodně trapné
Avatar - Zetti
Zetti
@Tycoon oboje asi 10% z celkoveho poctu. Jak prekvapive
Arese
@Tycoon 😂😂😂👍
Zemjos
S čísly se dá kouzlit. Když např.bazar prodá za 1 měsíc 1 elektromobil a druhý měsíc prodá 2, je to nárůst na 200%. Co na tom, že za stejné období třeba prodá 100 konvenčních aut.
Petr Mičan
Tak teď v tom mám zmatek. Hlad roste a bazary to pro nezájem nechtějí ani vykupovat. Tak to se v tom fak nevyznám.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Petr Mičan to je to nechápání textu, kterým spousta lidí trpí. Nebo manipulací lidí, neověřujících si fakta, různými pisálky. Že to nechce vykupovat AutoESA přeci neznamená, že to nevykoupí jiné bazary. A nejde jen o specializovanou "divizi" AAA, ale co jsem tak koukal, tak třeba i u nás v Teplicích je malý bazar a mají tam EV Konu. Stejně tak je to i v jiných bazarech.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
Koupil jsem 2,5 roku staré KIA e Niro za 590 000,- Velikostně a výbavou podobné auto VW T-Roc 1,5 TSI DSG stojí nové 974 900,-. Kia je ve všech parametrech lepší kromě max rychlosti (205 -177) a dojezdu (635-455) . Navíc je tichá a nesmrdí. Má ještě 4,5 záruku oproti VW (3 roky).Jezdím za 60,- Kč/100 km. V životě už benziňák nekoupím.
Tycoon
@Petr Pinkas

OK, je to tvoje volba, ať slouží.

Ale pro ojetou Kia e-Niro bych jako hlavního konkurenta viděl novou Kia Niro HEV za 799 000 Kč.
Avatar - honzaHK
honzaHK
@Petr Pinkas to je ještě první generace?
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@honzaHK Ano, ale po faceliftu. V provozu od 1/1022.
Avatar - honzaHK
honzaHK
@Petr Pinkas taky mě to lákalo, hlavně ta baterie. Na netu v podstatě samý pozitivní recenze. Při testovací jízdě se z toho konkrétního kusu ozývalo jakési chrčení. Při hledání tohoto problému na mne najednou vyskočila řada zdrojů na konstrukční vadu motoru (velmi brzo se vychodí uložení magnetu v motoru), který hyundai/kia sice řeší výměnou v záruce, ale samotnou vadu změnou výroby neřeší. Jsou popisované kusy, co mají vyměněný už 3 motory. Vše zdarma v 7 lété záruce, problém bude po záruce, protože cena výměny je 13000 eur. Z koupě jsem couvl a vzal i3.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@honzaHK I3 je dobrý výběr. O těch problémech vím. Jelikož mám najeto cca 40 000 km a jezdím cca 8000/rok a problémy se většinou objevují po více jak 100 000 km tak uvidím. Problémy jsou hlavně s ložisky (el.proudy) a na to dnes jsou mechanici co to dovedou vyměnit, takže ta oprava nebude tak drahá. Pak tam je ještě problém s částečkami kovu v redukční převodovce (podle mně špatně umístěný magnet). Řeším to výměnou oleje každé 2 roky(za pár korun) a vyměnil jsem vypouštěcí a napouštěcí šrouby za šrouby s magnety, což by mohlo pomoc. Jelikož mám FVE budu v budoucnu zvažovat auta s W2L a W2H, protože mám přetok do sítě cca 3 MW. Momentálně mám ještě dobrou cenu za odkup (3,25 Kč), ale někteří dodavatelé už platí pouze 0,20 Kč, nebo odkup odmítají, a tlaky na zrušení odkupu sílí. A 60 kW baterka navíc k moji FVE 14 kW by mi pomohlo to řešit. Přeji hodně šťastných kilometrů
Johnn
@Petr Pinkas Tak i u BMWi3 v elektromotoru odcházejí ložiska.
Důležité je znát celkem ekonomické řešení 👍.
Přeji hodně šťastných kilometrů s Nirem.
Avatar - honzaHK
honzaHK
@Petr Pinkas Našel jsem případy, kdy motor odešel už po 20000 km. Magnet v motoru se uvolní z vadně navrženého uložení, točí se excentricky, to se přenáší na hřídel převodovky, což vede k oděrům částeček kovu a jejich uvolňování do oleje převodovky, ty částečky jsou příznakem, ne příčinou, magnet je stáhne k sobě, ale tvořit oděrem se budou pořád. H/K to vyřešily po svým - uvedly novou generaci s novým motorem, chybu nikdy nepřiznali.

Kona EV/e-Niro je v první generaci zdánlivě výhodná koupě. Ptal jsem se sám sebe jak je možný, že jich je v nabídce tolik, když je baterie i po 7 letech a 130000 km na 100% a auto by to mělo být user friendly. Důvodem je asi právě ten motor. Ale samozřejmě ti držím palce, ať to slouží co nejdéle bez problémů.

Odkup máš za dobrou cenu, na jak dlouho? Tlaky na zrušení odkupu jsou od koho? Za levno nakoupit už je nebaví? Nebo není kapacita sítě?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Pinkas

Jo, to jsou přesně ty spolehlivější EV 🤣🤣🤣
Johnn
@honzaHK magnet se uvolní v motoru… ? To jako z rotoru? Nebo? A kolik je prostoru mezi rotorem a statorem? A to se spise motor nekousne? Když se v něm kus uvolní?
Spíše je to jen o tom magnetu v redukční převodovce. A to stačí dát zátku s magnetem, Ekonomických řešení je opět více variant. Protože oděry částeček kovu z ozubení je naprosto normální u všech převodovek.
Každopádně” uvolněný magnet v motoru z vadně navrženého uložení a točí se excentricky “ je slušný blábol.
Petr Pinkas výše má pravdu, je to magnet v samotné převodovce a tím jednodušší možná náprava.
A ano problémy má úplně každá technika, je potřeba je neskrývat, ale ani nanafukovat.
Avatar - honzaHK
honzaHK
@Johnn
Je to jak říkám, v motoru je rotor a v něm je permanentní magnet, rotor s magnetem má svoje uložení, ložiska, aby rotoval přesně v ose. To uložení rotoru je však špatně navržené a po určité době se vychodí, což má z následek otáčení rotoru mimo svou osu (stačí milimetrové vůle) a to způsobuje hluk při akceleraci. Pokud se problém neignoruje, mění se zavčasu jen motor. Pokud se hluk ignoruje, přenáší se malé nepřesnosti v pohybu rotoru i na komponenty převodovky. Výsledkem jsou chybové hlášky, auto se nerozjede, nouzový režim atd. Příčina je tedy v motoru.

Hobliny kovu nemají v oleji co dělat. U nira/kony se v převodovce objevují už po 2000 km a je to skutečně symptom.

Hádat se nechci, já jsem si to nevymyslel, na netu je o tom spoustu materiálu, já bych do toho auta nešel, je to obrovský riziko, není to jen nějaký obyčejný problém, oprava je za 13k eur, řeší se tam i to, proč ve státech stojí jen 4k usd.
Johnn
@honzaHK netýká se vadné uložení rotoru BMW i3? Protože nový motor je hodně drahý a nevím jak dostupný, ale na netu píší (hodně to řešili v UK) , že výměna ložisek je obtížná, kvůli zpětnému složení ( v podstatě musíš přeprat permanentní magnet v rotoru) a také přesné seřízení senzoru polohy rotoru.
A k tomu rachocení není nutná vůle v uložení ani 1mm, ale daleko méně.😀
Ale přeji ti Honzo aby Tě ta častá závada nepotkala, mnoho šťastných kilometrů.
O co méně se člověk dozví o to víc se pobaví, zábavě zdar.
Avatar - honzaHK
honzaHK
@Johnn o obdobným problému u i3 jsem nevěděl, ale máš pravdu, taky je popisován. V podstatě totožná závada se objeví kolem 200 000 km, včasná oprava by měla být levná, destrukce motoru je pak výměna za 4500 eur, což je méně než kia, ale pořád dost. To jsem netušil, dík za info.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@honzaHK Myslím, že zase tolik solidních e Niru není. Já sám jsem to zháněl dost dlouho a nepomohlo mi ani odvolání prodejců KIA. Dnes, např. na Tipcarsu je 5 aut a z toho 4 na A a tam mě fakt nikdo nedostane. A s tím odkupem, nevím. Mě to přijde, že nebyl zájem nikdy, ale se báli odmítnout. Teď před volbami jsou nejednou všichni politici proti GD a proti obnovitelným zdrojům, tak toho využili. V budoucnu to asi budu řešit W2L, W2H . Kapacita baterie auto cca 60 kWh a FVE 14 kWh by mohlo být řešením. Uvidíme
A co se týče kvality motoru nebudu to teď řešit. Čas ukáže .
S úctou.
Avatar - honzaHK
honzaHK
@Petr Pinkas 👍
Dzejn Dočk
@Petr Pinkas Já vzal ke konci roku předváděcí EV3. Proti 3 roky starému TOP Pašíku je to úplně jiná liga. Absolutně spokojený su. Spalovák mi nechybí. Na dovolené lítám a FM-Praha 2x za měsíc pohoda, stejně vždycky stojím na kafé a párek. I kdyby, tak 1-2x k moří si to umím taky v poho představit. BTW: bydlím v bytovce.
Mr.Murphy
@Petr Pinkas já mám tohle e-Niro jako nové a je to fakt dobrá kára 😄 jen nemám to levné nabíjení jak ty.... což zamrzí.... S levným nabíjením není vůbec o čem a pokud vyloženě nepotřebuješ auto na dlouhé trasy, tak to Niro je fakt super.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Mr.Murphy Je fakt, že dlouhé trasy už nejezdím. 2x ročně do termálních lázní v Maďarsku tj. 370 km. Cestu zvládnu bez zastávky na nabíjení. (posledně to bylo se spotřebou 13,5 kW/100 km a to je dojezd 474 km). V lázních dobíjím ze zásuvky v chatce za 5000 HUF, tj.cca 300 Kč. No a pak ještě jedna cesta k moři do Polska (660 km). Samozřejmě s dobíjením, ale to je v pohodě, protože vzhledem k mému věku stejně dělám po 200 km přestávky. Škoda, že nemáte FVE, to je fakt fajn. Přeji hodně šťastných kilometrů.
Arese
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
O důvod víc spustit euro7 co nejdříve. A je škoda, že kromě těch brzd se od euro6 neposunula.
To je přesně důsledek zpatecniku, kteří tvrdí už od euro4, ze jsme narazili na fyzikální zákony.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Euro7 narazilo především na lidskou debilitu.

Řešit emise z brzd je totalni pí......

Smysluplné limity byly do Euro6. Další verze Euro6 už jsou jen absurdní nesmysly EU, které jen škodí.
psel
@rohYpnol promiň, zase uvádíš hlouposti.
Kam se ti asi ztratí destičky a kotouče?
Miniaturní částečky které pak všichni dýcháme a jestli je to blbost tak pro mě ne.
A řešit to jde, viz ty integrované brzdy do pohonu co připravuje MB.
A z principu u aut bez rekuperace větší emise z brzd.
U pneu díky váze u BEV vyšší.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Ne
Emise z brzd řešit je absolutní pí.....
Je úplně jedno, že se mění v prach.

Takže my budeme řešit nějaké emise z brzd, ale budeme sypat silnice inzertním posypem (protože to prostě jinak nejde!)....
I průměrně inteligentní člověk pochopí že to vůbec nedává smysl!!!
topten
@rohYpnol
euro 6 alias dieselgate
.
opet mimo
kesumb
@Arese
no tvl to je picovina, prej vice opotrebovavany pneumatiky nebo brzdy. Todle mohlo napsat jenom nesvepravny hovado
Tycoon
@kesumb

Brzdy díky rekuperaci ne, ale pneumatiky ano.
kesumb
@Tycoon
a kolik si najel s tezkym ev? A kolik si najel s tezkym phev? A na fyziku si chodil?
protoze pokud bys na jakoukoliv otazku odpovedel ano vedel bys, ze gumy na aute vydrzej plus minus na vsem stejne. Protoze je to navrhovany na podobnej soucinitel treni pri podobny zatezi. Takze pozor na 2,5t X5 phev vydrzej gumy stejne jako na SL z90er. A taky stejne jako vydrzely gumy na jednickovy ofci, pokud to nebyla stlacena tma. A zrovna tu obcas vyrobci daj na EV kvuli odporu a dojezdu a ta vydrzi vic jak obyc gumy na ofci.
Tycoon
@kesumb

Máš konkrétní pneumatiku XYZ určitého rozměru, která má určitý koeficient tření.

Jedním ze zásadních faktorů opotřebení takové pneumatiky je to, jak je zatížena (jakou hmotnost pneumatika nese).

Tady si můžeš zopakovat fyziku (stránka 44)😒br />https😐/www.diva-portal.org/…0/FULLTEXT01.pdf
(Analysis on Tyre Wear, Modelling and Simulations, TAOZHI WANG)

Není zač.
kesumb
@Tycoon
ale kulovy leda, zalezi jala je ta pneumatika a jaky ma shore a odolnost proti oteru. To co tu popisujes by platilomkdyby byly vsecky stejny. Je to pitomost
Mr.Murphy
@kesumb muhehe neskutečná kravina.... I na tom PHEV Superbu jsem brzdy měnil v 90tkm a ne proto, že by byly opotřebené, ale prostě proto že ty kotouče začaly degradovat kvůli korozi. Jinak jsem za 90tkm na destičky a kotouče nesáhl. O výfuku nemá cenu se bavit a tak nám tam holt zbydou ty pneumatiky.
Avatar - speedfred
speedfred
@Mr.Murphy Tak ja som mal na benzínovom Scénicu prvú výmenu brzdových obložení v 110t km.
Hendly
@Arese

Tak technicky naprosto zavádějící clanek a nadpis vylozene dezinfo.

Elektromobil naopak castice z brzd silne omezuje diky rekuperaci.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Arese To je ale strašná 𝛑čovina, ten článek.
A to říkám jako hrdý dieseldezolát.

Prach z dieselu, hmmm...
EV bez rekuperace, jooo?

Největší 𝛑čovina je ovšem vysavač na otěr z gum... Tvl, to nevymyslíš... A co v kalužích a v blátě a nebo na prašné cestě? To se bude vysypávat "sáček" co 300 metrů?

To je ještě větší howadina, než článek o tom, jak si prej Hyundai právě teď nechává patentovat převratnou novinku: "výhřev čelního skla kovovou fólií místo drátků" 😂😂😂

A koncern má na autech posledních 8 let asi co??? 😂😂😂

Já ty moderní novináře fakt žeru.
Arese
Tvl., co to je za debilní dezinformační progresivistický článek?! 🤮
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Evropa by podle ekonomického poradce premiéra Štěpána Křečka měla následovat Donalda Trumpa a kompletně opustit Green Deal, jinak z ní zbude jen skanzen. Petru Fialovi (ODS) proto radí, aby se v Evropě klidně spojil s Patrioty Andreje Babiše (ANO). „Jsme ve velmi vážné situaci, teď musíme hledat spojence všude,“ vysvětluje Křeček v rozhovoru pro MF DNES

https😐/www.idnes.cz/…4220_domaci_stud

No, Křeček je podle mě hodně zabržděný, ale už i jemu to dochází... 🤣🤣🤣
Avantime
No mohol si dať autor článku s číslami trochu väčšiu námahu, tak to urobím ja.

V Českej republike bolo v roku 2024 registrovaných 14 776 elektromobilov (10 933 nových + 3 843 jazdených).
Na Slovensku bolo v roku 2024 registrovaných 7 364 elektromobilov
(2 227 nových + 5 137 individuálne dovezených - nové aj jazdené spolu).

Celkovo CZ trh v 2024: 231 600 nových a 140 397 jazdených áut
Celkovo SK trh v 2024: 93 409 nových + 37 496 individuálne dovezených, z toho 37 496 nových + 25 207 jazdených

Takže😒br /> Na CZ cestách minulý rok pribudlo 371 997 áut, z toho 14 776 elektromobilov, čo je podiel 4%
Na SK cestách minulý rok pribudlo 156 112 áut z toho 7 364 elektromobilov, čo je podiel 4,7%

Česi podporu na elektromobily mali, Slováci nie. Tak asi tak. Nemáte zač.
traveldrive
Tak ja Ti ďakujem za všetkých.
Lubo
@Avantime súhlasím, že článok a výpovedná hodnota o ničom…

inak, odkiaľ čerpáš info? Našiel som úplne iné čísla. Jazdených sa registrovalo podstatne viac, aspoň podľa Cebia za 2023 bolo 671 tis ks…
https😐/www.autoesa.cz/…023-podle-cebia/
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zdechovský: Dotace na elektromobily znamenají socialismus pro bohaté

https😐/www.info.cz/…ismus-pro-bohate

Sakra, proč už i ten Zdechovský začíná potvrzovat moje slova?!? 🤣🤣🤣

Jo, hujeříčci, rohYpnol měl pravdu, a i lidi kteří o automobilismu vědí velké kulové, začínají chápat a potvrzovat moje slova. A začínají prosazovat to, co tady pořád dokola opakuje Filip Turek.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Ten *** bude říkat cokoli, co ho udrží u koryta.
Blil bych z něj, jen ho vidím.
Arese
@Mokrous Tak je do toho. Tři, dva, jedna...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Arese Vy dva horkokrevní šašci si dejte mokrej ručník na hlavu a běžte radši tvořit hodnoty. Od rána do večera to tady 24/7 tapetujete jak smyslů zbavený a nekoukáte nalevo napravo...
Já jsem taky proti zákazům a příkazům, ale nebudu tady oslavovat podobný Zdechliny. Jestli vám nedochází, co to je za *** , tak vám a bohužel i nám všem není pomoci...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Doporučuji komentář Alexandra Vondy.

https😐/youtu.be/0mFjZ9w1L60?si=UeiX9pMfznf-qqkG

Čas 18:00

To je ten "dialog"... To je to "fungování" EU a EK...
Avantime
@rohYpnol Ty si tu fakt miestny roztlieskávač. 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime
Je potřeba ostatní vzdělávat, informovat.
Hendly
@rohYpnol
Doporučuji sledovat. Krome toho, ze se dozvíte, ze reci o zakazu topeni dreva je fake je velice zajímavá jedna scena.

Scena kdy Turek tvrdi, ze ani vedoucí automobilek nevi jak je to spatne a ze on to vi lepe nez oni. 😀

I do takovych absurdnosti se dostava argumentace proti EU…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Vondra zcela potvrdil to co říkal Turek, zvláštní, co 🤣🤣🤣
Jenže to by jsi musel pochopit co vlastně říká.
Naopak velmi zřídka nastane taková shoda, která jednoznačně potvrdila slova Filipa Turka, jen to Vondra řekl vice srozumitelně.

O krbech na elektřinu je to také pravda, nikdo v debatě netvrdil že by se to týkalo i stávajících zařízení... EU ničí naše životy, tak to je.
Hendly
@rohYpnol

Turek tvrdi, ze vi vic nez vedouci automotiv znacek.

Jaky vetsi dukaz chces, ze je uplne mimo?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Je vidět, že vůbec nechápeš co Turek říká!!!
Říká to, co Vondra. Že ve vedení automobilek sedí lidi, kteří hájí jen zájmy své vlastní židle a okamžité hledisko. Jejich zájmem je kapitálový trh a akcionář. A vůbec je nezajímá nějaké směřování, technologie, strategie, udržitelnost...
A kapitálový trh a akcionáři se řídí zelenorudými pravidly.
Vondra to řekl jasně - proč bysme měli VW vlastně pomáhat, když zástupci VW říkají, že to prodají číňanům... a přesně o tom to je.
Turek hovoří s lidmi a za lidi, kteří tvoří evrospký autoprůmysl.
Tycoon
@Hendly

Vždyť Vondra, což je politik z vládní koalice Spolu, v té debatě potvrdil, že Evropská komise chtěla naplánovat zákaz prodeje standardních kamen na dřevo. A o Green dealu říká přesně to, co my tady v diskuzi, což ty označuješ za proruské myšlení.

Jinak ta Gregorová, co pravděpodobně neumí ani otevřít kapotu auta, ale pasuje se na odbornici na automobilový průmysl, to je něco strašného. Přesně kvůli takový lidem je EU tam, kde je.
Hendly
@Tycoon

Takze znova zakladni fungovani EK.
EK na zaklade pozadavku nektereho statu vypracuje navrh ktery se predklada ke schváleni EP.

Nesmysl je nesmyslem at ho rika Turek nebo Vondra ( jeho totalni mentalni sesup je velice smutny).

Cela hysterie kolem “zakazu” kamen na drevo je jen dalsi stripek jak se pracuje s dezinformacemi v ceskem medialnim prostredi.
Nic z toho nebyla pravda, ale pachut zustala.

A kdo to siril zde?
Rohypnoll, Arese, Tycoon…
Tycoon
@Tycoon

Šířil to ministr Lukáš Vlček ze STAN.
Hendly
@Tycoon
Vlcek:” V případě ekodesignu se jedná o první návrh, který bude dále projednáván a připomínkován”

Tedy presne to jal to bylo.
Žádné hystericke sireni fake o tom jak EU zakaze kamna na drevo co tu kede Arese, Rohypnol, ty a dalsi.

Proste prorusky trolls co jedou synchrone kazdy fake o EU.
Tycoon
@Hendly

Týden teprve začal a ty už zase lžeš, jako když tiskne. Já jsem žádné fake nešířil. Psal jsem jen to, co řekl ministr Fialovy vlády za STAN a lídr kandidátky Spolu/ODS do europarlamentu: Evropská komise plánovala předložit k projednávání návrh na zákaz prodeje standardních kotlů a kamen na dřevo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Ad Gregorová - ano, zcela přesně. Říkám to už delší dobu - Pirstan jsou největším peklem naší poltické scény. A Piráti především viz Hřib... Úplná bída všech bíd.
Hendly
@Tycoon
Jak to neustale kriceni o lzi. To zname “vsici lzou”.

Cele “kauza” zakaz kotlu na drevo se zas ukazala jako nesmysl. Slo o projednavani prvni podoby dokumentu.
Naprosto standardní vec, ale tady se z toho udelala velka agitace proti EU.

Klasicky dezinfo scenar.
1. vypusti se nesmysl o tom, ze EU zakue kotle
2. politik je nucen na info reagovat a popise jak to je
3. vytrhne se kus vyjadreni politika a argumentuje se tim, ze o zakazu kotlu mluvi o politik XY..

Presne ta tady postupujes i ty a dalsi trolls.
Tycoon
@Hendly

Nepostupuju takto a dobře to víš. Prohlášení našich vládních představitelů jsou jasná a nejde o žádné vytržení z kontextu. Přidám další z nich.

Ministr Výborný za KDU-ČSL: "Musíme těmto blbostem úředníků EK zabránit."

Ministr Hladík za KDU-ČSL: "Vypadá to, že Evropská komise po našem tlaku ustoupila od návrhu, který by zpřísněním regulací ohrozil topení dřevem v kotlích a krbech."
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Celá kauza krbů je zcela pravdivá. EK připravovala a nadále připravuje další nesmyslnou regulaci, kdy chtějí krby s elektronikou napojené na elektřinu. O tom to je.
Všechno ostatní jsou jen tvé bláboly a lži.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Vondra = další oportunistický howad👋převlíkač kabátů. Jen to umí uchopit a otočit o pár měsíců dřív, než ti imbecilnější kolegové.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous
I blbec může posloužit dobré věci.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Používat % nárůstu prodejů je zavádějící, protože se "odpichuje" od prakticky neexistujících předchozích prodejů. Používat "čistá" čísla je férovější...
traveldrive
@pradeda777
Nemaj strach, za pár rokov sa to znormalizuje. Nemá ťa to prečo trápiť, beztak si ten elektromobil nekúpiš.
Lubo
@pradeda777 podíl prodeje ojetých EV dramaticky narostl na 0,567% 😅
3800 z cca 670 000
Lubo Vavrik
Ked sa namiesto jedneho elektroauta predaju dve, je to narast o 100%. Takze nakup elektromobylov dramaticky rastie.
Arese
Hendly
@Arese
“ …masivně intenzivně investuje do obnovitelných zdrojů, jak potvrzují data o instalaci 356 gigawattů solárních a větrných elektráren v roce 2024, což je 4,5krát více než v celé EU”
Arese
@Hendly Vytrhuješ z toho článku jen pár vět, které se ti hodí do pseudozeleného krámu. Směšné a trapné! 😊)
Hendly
@Arese

Ne. Ukazuju to jak je ten clanek zamerne prekroucen.

Cina je naprosty rekordman v instalaci OZE.

V jadru je daleko za evropou a v uhli take spise evropu dohani.
Arese
Arese
Arese
pepík9
V Česku je zaregistrováno 6,5 milionu osobních automobilů a z toho počtu je celých 36 tisíc elektroaut 😂. To je opravdu suma.