Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Republikáni chtějí zrušit podporu elektromobilů a uvalit na ně daně. Z bizarního důvodu

140 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Může z toho tedy vyplývat, že výstavba nových stanic a nabíjecích bodů bude natolik zpomalena, že to dá výhodu těm, kdo už jsou na trhu.

Bravo Elone 👏
Othello
@Horký Rom
Může z toho tedy vyplývat, že výroba a prodej nových elektromobilů bude natolik zpomalena, že to pošle do kytek i ty kdo na tomhle trhu už jsou. Včetně Tesly

Bravo Elone 👏
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@Horký Rom

Řekl bych, že Musk prahne po moci – a tu také získal. Všechno ostatní je jen pozlátko, vždyť má miliardy, se kterými ani neví, co dělat. Ani si nejsem jistý, zda je pro něj SpaceX stále prioritním cílem.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Jean Reno
Elon musí mít něco za lubem, jinak to není možné. Myslím, že buď plánuje snížit tržní hodnotu Tesly, i když nechápu proč, nebo chce zlikvidovat čínskou i americkou konkurenci a stát se jediným pánem elektromobilů v USA na příští čtyři roky.
To, co se odehrává v jeho hlavě, je opravdu těžko
pochopitelné.
Radovan Pastucha
@Horký Rom
Bravo Elone 👏

@Horký Rom
To, co se odehrává v jeho hlavě, je opravdu těžko
pochopitelné.


roztlieskavas Elona pretoze nechapes co je v jeho hlave alebo roztlieskavas Elona lebo si taky vynimocny myslitel ze napriek vsetkym tazko pochopitelnym tazkostiam Elona vzacne chapes?

Zdar do Humpolca 👏
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@Horký Rom

Kamaráde, nedokážu si představit, že by se Musk stal odpůrcem elektromobilů.
Podle mého názoru jde jen o to zlikvidovat konkurenci a nakonec nabídnout jedinou možnou variantu…
martin simunek
@Jean Reno
Tak do SpaceX cpe penize především vláda USA...
jirik_kirij
@Horký Rom Proč podporovat parazity? A co jiného než paraziti jste?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
„Elektromobily mohou vážit až trojnásobek toho, co vozy se spalovacími motory, tím více zatěžují a ničí naše silnice a mosty,“
Tak určitě, Cybertruck má pohotovostní hmotnost 3104 kg, Fiat 500 (ten z r. 1957) má pohotovostní hmotnost 470 kg, takže ne třikrát, ale dokonce více než šestkrát! A to činí problém dvojnásob palčivějším. Senátorka je osoba na správném místě, žena činu! 😁
buddha666
@Barry Lyndon lol pan je tezkej myslitel. A ted pojdte srovnat klasicky americky pickup a jeho hmotnost s elektrickym leafem nebo citigem na baterky. Tak jakpak to vyjde pak ?
dodo24
@Barry Lyndon týmto diskreditovala celý svoj názor na vec. Človek by si povedal, že takto hlúpy snáď nikto nemôže byť a pozri ho, hneď senátorka.
Michal Koláček
@Barry Lyndon Na novovém parku v USA jde na první dobrou vidět jak prahnou po lehkých malých autech 😁
Arese
Výborný nápad, bylo by to velmi spravedlivé opatření! Vždyť elektrošroty jsou všechny těžké jako prase a na křižovatkách nadměrně opotřebovávají asfalt i při jejich rozjezdech s prudkým nástupcem mohutného krouťáku. Tomu samozřejmě odpovídá i výrazně zvýšená míra destrukce silnic od jejich provozu. Doufejme tedy, že časem (až budou z europarlamentu vypráskáni zelení neobolševici) bude něco podobného zavedeno i v Evropě!
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Arese Není ta trumpetovská senátorka tvá příbuzná ? ;-D
Arese
@Barry Lyndon Ne.
Avatar - Lucky85
Lucky85
@Barry Lyndon to je poškodená vetva DNA. Na Slovensku ju má skoro 35% občanov. Aj to vidno od Mečiara k Ficovi 🤯
Arese
@Lucky85 Ano, cca 35 % Slováků má ruSSofilní syndrom, možná i víc. Smutné...😧👎
traveldrive
@Arese

Nie, to len ty si buď slepý a hluchý, alebo nevieš používať mozog. Alebo všetko dohromady.
traveldrive
@Lucky85
Poškodený si evidentne ty. Bolí to veľmi?
Avatar - sachs800
sachs800
@Arese Hele, dá se pochopit nějaká averze k elektro vozidlům, ale psát takové pomatené texty je už dost za hranou . Ukazuje to, že si elektroauto viděl z rychlíku.
Arese
@sachs800 Co je na tom pomateného? Že by v EU fanaticky a násilně protežované EV konečně kromě všemožných nespravedlivých zvýhodňování taky jednou platily za své nedostatky?!
Hendly
@Arese
A spalovak plati dopad na zdraví?
Arese
@Arese Pro Handlyho -samozřejmě, je všemožně politický i ekonomicky znevýhodňován a penalizován. V EU to má kvůli vládnoucímu fanatickému elektrofašismu rok od roku jen horší a horší. Co tam máš dál? 🙂
Sevca1
@Arese tvl co meleš ty Ev nenavidis i kdyby zrušily všechny výhody tak budeš mlít sracky. Já vím ty bys dál městky policii naftak s manuálem ať to běhá většinu času na volnoběh protože tak to je, viď? Ať zažijí ridicskou Nirvanu. Z tebe objektivita úplně stříká
dodo24
@Arese ach tieto hlúposti, veď EU nie je ani zdaleka taký trh pre EV ako USA alebo Ázia. Je úplne jedno čo bude EU presadzovať, svet pôjde dalej. To, že je EV budúcnosť nepochopili snáď len tí najväčši odporcovia.
Ivan Ponocný
Příspěvek podléhá schvalování.
Man Ký
@Arese jj zakážeme autobusy a náklaďáky😊
Nebo Nebo
@Man Ký Jojo, a budeme upřednostňovat osobní dopravu vlastními auty narozdíl od hromadné, že? A zboží budeme nosit pěšky ze skladu do obchodu (-:
Man Ký
@Nebo Nebo ty bláho, sice trošku oklikou ale nakonec jsi pochopil moji ironii, tebe je na diskutování na auto.cz docela škoda😊
Arese
@Man Ký A proč bychom to dělali? Ty přece nezbytně potřebujeme. Kdežto osobáky můžeme v pohodě provozovat i ty normální, mnohem lehčí, levnější a praktičtější. Zkus chvíli myslet logicky, a ne ideologicky! 😊)
Man Ký
@Arese

Arese, článek Francouzské zmatky při záchraně světa: Tvrdě zdaní SUV

Zájemci o velká SUV si ve Francii od příštího roku sáhnou hlouběji do kapsy, zájemci o elektromobil si pak připlatí o pár let později.

Arese
28. prosince 2019 • 14:00

4
...že žluté vesty už Macaronovi brzy vysvětlí, že je to jen hnusný útok na peněženky a svobodu francouzských občanů s běžnými příjmy! 😄

Omezte provoz SUV v centrech měst, zaznívá bezpečnostní doporučení z Bruselu

Arese
2. února 2020 • 16:40

Toto je jen dalším příkladem levičáckého útoku zeleného progresivismu na naše svobody, tentokrát prostřednictvím zločinných, bůh ví kým financovaných neziskovek. Tito hajzlové nedají pokoj, dokud v Evropě nevybudují obludnou zelenou diktaturu, kde bude téměř vše zakázáno nebo omezeno - jako např. ve známém filmu Demolition Man. Je mi z toho opravdu na zvracení, před 30 lety jsme z naší zemičky vykopali hnusnou bolševicko-komunistickou chuntu sloužící zájmům SSSR a nyní se nám sem podobné móresy tlačí ze Západu. Neuvěřitelné, tomuto levičáckému socialismu, jehož rudá barva je jen přetřena na zeleno, se musíme tvrdě postavit, jinak je s námi ámen! Začalo to vnucováním kvót na muslimské uprchlíky (jejichž vysoká kriminalita a nebezpečí islámského terorismu je soustavně marginalizováno a zamlčováno), pokračovalo nazýváním zdravého patriotismu, vlastenectví a národní hrdosti "fašismem", dále homosexualismem, extrémním feminismem, degradací normální rodiny a snahou o omezení vlastnictví zbraní a nyní tito zločinci chtěji lidem s běžnými příjmy postupně odejmout právo na dostupnou individuální mobilitu. Hnus, hnus, hnus! Prostě salámová metoda, pomocí níž nám rádoby "nenápadně" a "pro naše dobro" stále ukrajují z našich svobod, až se jednoho hrozného dne probudíme do zelené diktatury, kde už nebudeme moc ani svobodně říct svůj pravdivý kritcký názor, protože by nebyl dostatečně "politicky korektní" .

dřív ti hňupe monster auta nevadily a teď je to najednou problém?
Arese
@Arese Pro Man Kýho Ano, to byla moje (bohužel) prorocká slova. SUV se spalovacími motory váží o stovky kg méně, než SUV s elektropohonem. Co tam máš dál? 🙂
Man Ký
@Arese se.re.š si do tlamy. nejdřív je jakéholiv zdanění většího, silnějšího nebo těžšího automobilu blablablablabla generátor náhodných slov špatně, když přijde na elektromobily, je to správně a musejí být zdaněny, najednou😊
tady jsem dokázal, jak vratké postoje tady razíš a ve skutečnosti jediný argument je hejt za každou cenu.
Jaroslav Pihrt
@Arese Silnice se dimenzuji na nákladní dopravu. Jeden náklaďák ji poškodí jako 1000 osobáku. Proto je ta argumentace úplně mimo. Proč se to tedy nezpolatni podle hmotnosti? No protože by to odnesli hlavně republikáni s velkým pickupem a malým pindikem.
Man Ký
@Jaroslav Pihrt celé generace pokládali tyhle monstra za symbol Ameriky a svobody a teď jim najednou vadí, když je auto o deset procent těžší😊
Arese
@Man Ký Máš věru "zajímavé" počty. Laskavě si zjisti, o kolik set kilogramů takový americký full-size pick-upů ztěžkne po instalaci obludně obřích baterek. Nápověda - jen o 10 % to opravdu není! 😀
Man Ký
@Arese - třeba F-150 Lightning váží 2850 kg, verze se spalovacím motorem 2300-2600 kg podle verze karoserie. Takže jsi zase mimo, ale nic se neděje, už jsme si zvykli😊
Arese
@Man Ký Až na to, že ty obrovské bateriové pakety v takto velkých autech váží většinou 500--600 kg! 🙂
laco tralala
Konečne niekto kto má v hlave rozum a nie zelenú dutinu.
traveldrive
Zaujímalo by ma, v čom spočíva údajná bizarnosť toho dôvodu...
Man Ký
@traveldrive V tom, že ještě do loňska byl nejprodávanějším automobilem F-150, který neváží pod dvě tuny. A v celkové zálibě amerického trhu v obrovských autech.
Arese
@Man Ký A ty asi nevíš, kolik takový americký full pick-up váží v elektrické verzi, že? Jinak bys tady tak absurdně "neargumentoval". 😊)
Man Ký
@Arese poslouchej holenku. ty máš v hlavě nas.ráno. cokoliv napíšeš je jak když štěkne pes. zkus se nad tím zamyslet. pak si nech udělat lobotomii. a pak už to bude jenom lepší😊
Arese
@Arese Pro Man Kýáka - Elektroholenku, moc mě baví, když elektrofanatici jako ty v diskusích ztrácí nervy a místo chybějících protiargumentů začnou svému diskusnímu partnerovi jen uboze a sprostě nadávat. 😊))
Man Ký
@Arese zkus se nad tím zamyslet. padesát let se prodávají soukromým osobám náklaďáky jen tak, protože je chtějí, považují to za americké, stejně jako možnost vlastnit automatickou zbraň /a zároveň si nesmějí dát ani pivo na veřejnosti/. a najednou, po 50 letech, jsou velké a těžké automobily najednou problém. není to zvláštní? 2,5 tuny nevadí, 2,8 tuny je najednou strašlivý problém. přijde ti to logické? no přijde, protože máš v hlavě nas.rá.no
traveldrive
@Milan Ký

A čo ťa je do toho? Je to ich logika, americká. Oni ťa tiež nepoučujú, čím máš jazdiť.
Man Ký
@traveldrive tak co lezeš na český server? čo ťa do toho, o čem se tu bavíme?
Krum Páč
@Man Ký Ta sedla! 🙂👍
traveldrive
@Man Ký

Už sa cítiš lepšie? 😁
Server je o autách, nie o Čechoch. Mimochodom, Češi sú v drvivej väčšine fajn ľudia a mám medzi nimi spústu kamošov a známych. Ale neboj sa, poznám aj pár retardov. Čo myslíš, do ktorej skupiny patríš? 😉
dodo24
@traveldrive robíš tu slovákom hanbu, keď je reč o amerických autách, tak sa do toho nemá starať. Keď je reč o českých autách, tak sú to len autá a máš kopec kamarátov z česka, takže je to uplne niečo ine 😁
Man Ký
@dodo24 ano, pochopil jsi správně, šlo samozřejmě jenom o princip😊 nejdřív se ptá, co je na tom bizarního, když mu to řekneš, vysvětlí ti, že to je samozřejmě bizarní, protože je to americké a nakonec ti řekne, že se o to nemáš starat, protože je to americké😊
takže nedělá "slovákům hanbu", dělá ji jenom sobě😊
traveldrive
@dodo24
Ešteže tu máme teba, správneho Slováka. No to nám zase rastie nová generácia, sakra.
traveldrive
@Man Ký
Ty sa najprv zorientuj a rozhodni sa, či vpravo alebo vľavo.
Mne príde za bizarné označiť zrazu ako bizarnosť úplne bežné a zavedené veci. A príde mi nepatričné ich súdiť a hodnotiť. Najmä keď americké zákony a pravidlá nemajú na nás pražiadny vplyv. Radšej by sme sa mali zaujímať o naše vlastné veci, napríklad o choré opatrenia EÚ v rámci greendealu.
traveldrive
@Man Ký
A čo je na tom bizarného? Je to typická Amerika, už pekných pár dekád. Ako vieš, že bizarné nie sú práve európske autá, obvykle už dosť veľké obludky s motorčekmi, že by pod kapotu vliezli aspoň dva?
Man Ký
@traveldrive no bizarní je na tom to, že to teď najednou chtějí danit. chápeme to? šak to není tak těžké😊
traveldrive
@Man Ký
A koľko naviac ťa to bude stáť, že tak nariekaš?
Man Ký
@traveldrive já přece nenaříkám. ptal ses, proč je to bizarní. co ještě vyzkoušíš? už jsi ze sebe udělal úplného pitomce, možností moc nezbývá😊
traveldrive
@Man Ký
Pletieš si pojmy a dojmy. Bizarnosť je niečo nezvyklé, výrazne odlišné od štandardu a bežných zvyklostí, niečo markantné, šokujúce. Že chcú Američania daniť niečo, čo doteraz nedanili, je skôr logické, nie? Za bizarnú sa skôr dala považovať neustála podpora elektromobilov, výhody a úľavy, ktoré voči bežným autám mali, alebo majú. Kapišto?
Man Ký
@traveldrive ty už jsi úplně zoufalý, to je asi tak padesátý úskok co zkoušíš a pokaždé je to jenom horší😊 nakonec budeš řešit, jestli je slovo bizarní moc nebo málo😊
traveldrive
@Man Ký
No, zúfalosť cítim skôr od teba. Argumenty došli...?
Man Ký
@traveldrive ty mi budeš určovat /ty nám budeš určovat/ o co se máme a nemáme starat😊 a o čem máme a nemáme diskutovat😊
traveldrive
@Man Ký
Nie, ja sa len divím, že ťa pália veci, ktoré ťa vlastne nepália. 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Stačí zavést zdanění 50% z ceny elektřiny tak, jako je u PHM... (v USA samozřejmě jiná nižší úroveň, ale jde o princip).
Hendly
@rohYpnol
Chces tresta EV z duvodu ze nesmrdí vsem kolem pod nos?
Nebo proc by mela byt dan?

Stejne je to z vnejsiho pohledu absurdni.

EV nabizi kazdemu moznost se z velke casti zbavit zavislosti na ropnem kartelu a pripadne se i uplne osvobodit pomoci FVE.

A pritom je k tomu takova nenavist.
Stockholmský syndrom?
Nebo Nebo
@Hendly Ano, sice se zbaví "závislosti" na ropném kartelu, ale vznikne závislost na jiném kartelu, lithiovém, kobaltovém (kobalt, který těží v Kongu děti). A navíc je to velká podpora komunistické Číny.

Ale do tohoto elektrofanatici nevidí, ti vidí baterii až v samotném vozidle...
Hendly
@Nebo Nebo

Nove baterie LFP kobalt neobsahují.
Baterii koupim jednorázově.
Arese
@Nebo Nebo Však evropským neobolševikům je čínská komunistická diktatura s absolutní kontrolou obyvatelstva velmi sympatická, postupně a rádoby nenápadně se v Evropě snaží zavézt totéž...
Jaroslav Pihrt
@Nebo Nebo Zaměňuješ závislost na energii do vozidla a závislost na jednom dílu do vozidla. Nevidíš v tom rozdíl?
Man Ký
@arese nech se zavézt, uděláš dobře
Arese
@Hendly Nikoliv, zdravý rozum a taky láska k pořádným spalovacím autům! 😊)
Hendly
@Arese
90% aut je predokolka s motorem pricne a nejlevnejsi napravou co jde. Nejlepe samo v dieslu…
To je panecku láska “ k poradnym spalovacim autum”

Prd, nakup nejlevnejsiho srotu.
Sevca1
@Arese jo tak z lásky po večerech onanuj nad pořádaným autem nejlépe osmiválce protože tvůj vozový park neobsahuje pořádný spalovací vůz 😁😁😁😁🫢
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@rohYpnol Benzín spotřební daň 12,84 Kč, tj.cca 30% při dnešní ceně. Jak Benzín stal 50,00 Kč tak to bylo 25%. Takže 50% je lež. Nabíjím z FVE za 1,50 Kč (výkupní cena).Při zvýšení o 30% to bude 2,00 Kč. Při spotřebě 15 kWh na 100 km budu stále jezdit za 30 Kč na 100 km. Vážené ropné lobby, upravte parametry svoji AI s názvem rohYpnol, protože je úplně vedle a dělá Vám ostudu.
Rosta Jež
@Petr Pinkas A vy myslíte že bude na silnice stačit vybrat jenon 10 mld. Kč (vaše 2Kč) místo 70 mld. co se vyberou za rok z phm (12,8Kč) ? Hodně štěstí při sestavování rozpočtu. Nebo zvýšíme daně všem ? Ne jenom těm, co jezdí, jak je tomu teď ?
Man Ký
@rohYpnol a jak se pozná u někoho, kdo má doma FVE, kolik elektřiny spotřeboval?😊
kesumb
@Man Ký
rohypnol jako spravnej volic baby by nejradeji kazdymu dal do auta nejakej mozecek a domu taky. A jak by to dopadlo se mnou v prvni rade muze panadol hadat. Je to naprosta ***ina, nikdo nepozna kolik elektirky proteklo kotlem a kolik autem. A stejne tak nejde poznat kolik km najelo ktery auto a hlavne s kterym ridicem. A i kdyby to slo poznat, nepujde to dokazat..
Nebo Nebo
Skvělý nápad, v USA jim to ale myslí narozdíl od zelených komunistů v EU... A dává to významný smysl, těžkou váhou nesmyslně těžké elektroauto silnice zničí, tak by se také měly platit na opravy.
Hendly
@Nebo Nebo
Ničení silnice je nesmyslný argument.

Pri takovem zdaneni by pak musela kamionova doprava okamžitě skoncit. tam je opotrebeni vozovky v tisicinasobcich proti osobnim vozum.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taky plati myta a silnicni dane milej zlatej… sle v USA je to jen niceni konkurence Elona…. @Hendly
Arese
@Ozzman Navíc osobáků je mnohonásobně víc, takže pokud by (nedej bože) někdy všechny byly elektrozkraty, ničení silnic by bylo naprosto extrémní!
Hendly
@Ozzman
Silniční dan plati osobak kdyz je v podnikání.
Myto ok, ale v prepoctu na opotrebeni vozovky by to musel byt mnohonasobek jestli chces resit par desitek/stovek tozdilnu EV.
Hendly
@Arese
nesmysl.
“ Opotřebení vozovky těžkými vozidly, jako jsou kamiony, je výrazně vyšší než u osobních aut. Podle běžně uznávaných inženýrských modelů se poškození vozovky řídí čtvrtou mocninou nápravového zatížení (tzv. pravidlo čtvrté mocniny), které vychází z empirických studií.

To znamená, že jediný kamion opotřebuje vozovku přibližně 31 000krát více než osobní auto”

Proc se zde argumenty proti elektromobilům zakládají na základních neznalostech?
traveldrive
@Hendly
Tak teda načrtni, o koľko viac opotrebuje vozovku EV, ktoré váži 2,3 tony namiesto 1800 kg spaľováku?
Hendly
@Travel
cca 2,6x
coz je vyrazny rozdil nez 30000x u kamionů..
Ten nepomer je snad jasny a nenavist k EV iracionální.

Edit: vlastně se da rict, ze cisterna vezoucí benzin na cerpaci stanici zpusobi daleko vetsi skody nez mnoho tisic EV😀
traveldrive
@Hendly
Tak OK. Nejdem ďalej rýpať. Ale prečo riešime Ameriku? Sú to ich autá, ich kamióny a ich dane.
kesumb
@Nebo Nebo
ja bych napalil dan na SUV v predokolce. Do terenu neni potreba a na silnici to akorat vic zere. Panadol ma pravdu, ofce tdi pro kazdyho!
traveldrive
Inak nechápem celú túto hystériu. Američania nech si doma zavedú dane aké chcú. Je to ich vec. Čo koho do toho?
DonVito
@traveldrive

Podle tyhle tvy zvrhly logiky (se kterou nesouhlasim) fakt nevim, co delas na ceskym webu o autech.
traveldrive
@DonVito

Čo je na tom zvrhlého, že nepcháš nos do cudzích záležitostí, prosím ťa? Keď sa zavádzala masová podpora elektromobilov, bol si ticho, a teraz, keď sa karta obracia, považuješ to za zvrhlé? Hlavne keď sa to deje v Amerike a riešia svoje zákony pre seba? Si zdravý?
traveldrive
@DonVito

Ešte raz. Čo je na tom zvrhlého, že nepcháš nos do cudzích záležitostí?
DonVito
@traveldrive
Podle tve logiky nevim, proc o tom vubec diskutujes??
Podle tve logiky - proc diskutujes v Cesku?
Myslim, ze tva logika je zvrhla.
😉
Ja jsem pro, ze diskutuje Slovak v Cesku o USA.
Nechapu v cem je problem.

Podpora nabijeci infrastruktury je nejdulezitejsi podporou elektromobilty kdekoli na svete.

Protoze jakmile budou EV levnejsi nez ICE, bude infrastruktura (krome konzervativismu ridicu) jedinym omezenim EVcek.
traveldrive
@Don Vito
Vieš, čo je tragické? Že si myslíš, že to, čo ty považuješ za najlepšie, je zároveň najlepšie všeobecne a pre všetkých. Ale to je ťažký omyl. Nie si pánboh. Ak by sa niečo malo nazvať zvrhlým, tak je to práve takéto myslenie.
Chceš presadiť, aby bolo lepšie? Tak diskutuj a presvedč o tom. Demagógiou nedosiahneš nič, iba ak odpor.
best
Nechme elektroauta ať si naleznou své místo na trhu. Ovšem bez jakéhokoliv zvýhodňování, dotací a regulací.
Arese
@best Tato zlatá slova tesat do kamene a všude vystavovat, všem zeleným neobolševikům a elektrofašounům před čumák!!!
Man Ký
@best a taky přestat cpát peníze do Ukrajiny! tím jenom rozdmýcháváte válku a umírají zbytečně lidé😊
Arese
@Man Ký Jasně, co si to ti drzí Ukrajinci dovolují, takto hrdinně se bránit a vzdorovat ruSSácké agresi! Jsou to blázni, mají se nechat od ruSSáků vyhladit a zotročit a mohl u nich být "věčný mír"!
Hendly
@Arese
Ta ironie je v tom prispevku dost zretelna.

A tvuj prispevek?
Ukrajinci umiraji za moznost byt v EU.
Ty z ni chces ven zpatky pod rusko..
Arese
@Arese To Hendly Nikoliv, já jen chci, aby EU přestali vládnout fanatičtí zelení neobolševici, kteří systematicky likvidují evropský průmysl a tím i celou ekonomiku a životní úroveň Evropanů!
P.S. Ukrajinci hlavně bojují za svoji svobodu, nezávislost a národní existenci.
Man Ký
@Arese a proto si volil Turka. a jediný co se povedlo, že se z hranaté legendy stala legenda kulatá😊)) pěkně se tam zakulatil a jinak je ticho po pěšině😊))
Hendly
@Arese
Siris tu kazdou blbost co ti rusaci naservírují o EU.

Nejak si zustal mlcet na argument o tom, ze hmotnost EV fakt neni problem pro vozovku.

Proste malek proruskej trolik, plivnout zlo a zmizet a zitra znova.
traveldrive
@Hendly
Vieš, kto je trollík. Ten, čo delí ľudí na proruských a protiruských. A ešte do toho pomieša ekológiu a automobilizmus. Zahmlený mozog.
Hendly
@Travel

Arese tu prepisuje kazdy den kazdou kravinu o zle EU z ruske propagandy.
Snaha o diskuzi? Nula.

Proste internetovy troll.

Stejne jako dalsi nicky: Rohypnol, Tycoon atd.

Stale stejna agenda, stale stejne tisíckrát vyvracene argumenty.
Kazdy den pod kazdym clankem jen agenda o zle EU.
traveldrive
@Hendly

Zamysli sa ešte raz, o čom som písal.
Hendly
@Travel
Ne.
Zamysli se ty.

Proc Arese mlci na argumenty?

Je to internerovej teoll ktery ma jediny ucel.

Sirit zde zpravy o “spatne” EU.

Kdo na tom ma asi zajem?
DonVito
@Travel

https😐/youtu.be/R3JxBU24OFw?si=ZJWkaS31ubwRn382

Podivej se na toto video a pak se muzes omluvit Martinovi i Hendlymu za sva slova o trollech!

Konkretne zs toto😒br /> "Vieš, kto je trollík. Ten, čo delí ľudí na proruských a protiruských. A ešte do toho pomieša ekológiu a automobilizmus. Zahmlený mozog."

Prestan tu urazet lidi, co maji v mozku i neco jinyho naz auta!
A navic Martin toho vi o autech nasobne vic nez ty...
traveldrive
@Don Vito
Pletieš hrušky s kolečkami. Spravím ti stručný výťah z toho, čo som napísal: Je absolútna blbosť spájať adorovanie či averziu voči EV s politikou, zeleným či červeným videním a so západnou alebo východnou orientáciou. Je absolútna blbosť deliť zmýšľanie na protiruské a proruské, pretože svet nie je čiernobiely. A najväčšia blbosť je miešať tieto politické nezmysly s autami. Pochopil?
traveldrive
@Hendly
Tým zamyslením som myslel jediné - nerieš Areseho, však vidíš, že trepe blbosti bez uvažovania. A hlavne do toho nepleť politiku. To je predsa celkom iná téma ako autá alebo elektromobilita. Spojitosť to má jedine cez greendeal a cez peniaze, motoristi sú vďačným objektom na šklbanie peňazí, to vieme.
Hendly
@Travel
Opet NE.
Tema spalovak x EV je jeden z hlavních bodu ktery je využíván pro lamani spolecnosti v CR.
Je to prevazne politicky vyuzivane tema. Voz naprikld strana Mororisti ktera je jasne proruska.
traveldrive
@Hendly
Preboha, už sa konečne povznes nad tú protiruskú filozofiu a skús veci vnímať reálne, pragmaticky a bez predsudkov.
Hendly
@Travel

proc to pises me?
Tady mas jasny důkaz jak Arese lze. ty mi budeš neco vycita?
Cele mesice tady na Rohypnola a Arese lzi mlcis a lezes jim do rekta.

Jsou to jmena trollu co tu jen siri ruskou agendu.
traveldrive
@Hendly
Ty po sebe nečítaš, že nie? Hádaj, prečo asi väčšinu príspevkov rohYpnola a Areseho ignorujem. Skús sa nad tým fakt zamyslieť, ak si toho ešte schopný. Správaš sa ako úbožiak, nie ako inteligentný človek.
Avatar - buchtij
buchtij
EV není žádný zázrak účinnosti a nula CO2 ... protože elektřina (nebo její mix na trhu) se vyrobila s produkcí CO2 a spálením plynu nebo uhlí a účinnost celého řetězce až k nabití a vybití baterie (její ohřev a chlazení) je neprosto srovnatelná s účinností dieselu.

A kdy pominu tyto kecy ... tak dotace vždy křiví trh a škodí. A´t si to koupí kdo chce ale za svoje a bez dalších výhod. Připustil bych leda nějaké menší zvýhodnění pro centra velkoměst
kesumb
@buchtij
souhlas, prvni odstavec jsou opravdu kecy a druhej taky souhlas!
Man Ký
@kesumb žádný učený z nebe nespadnul ale zvlášťnáky jak kdyby tam někdo sral pod tlakem... vysoká škola života umocněná syndromem "zdravý selský rozum"
Arese
@Man Ký Asi se budeš divit, ale Turka jsem nevolil kvůli jeho protiukrajinské rétorice. Co tam máš dál? 🙂
Man Ký
@Arese to ti asi uklouzlo, to nevadí, každý se učí, ale prosím tě, kde jsem psal, kvůli čemu jsi volil Turka? psal jsem jen to, že jediné čeho dosáhnul je, že přibral na váze😊
Man Ký
@buchtij hezky jsi nám to shrnul. a pak že se na té obecné škole nic děcka nenaučí. nebo ses přehoupnul i přes devítku?
Hendly
@buchtij
“ je neprosto srovnatelná s účinností dieselu”
Muzes to nejak argumentovat?
kesumb
@Hendly
ja se divim ze na to
mas silu. Napsal sem tu ucinnost kogenerace na naftu vs naftovej Tuareg nekolikrat. Nejde to vyhrat kazdej debil s vysokou zivota chape inflaci, energetiku a chemicky slozezi deti v kongu. Mimochodem, od konce ledna jedu jenom na OZE! A to to jeste nemam na psi boude!
traveldrive
@buchtij

Z ktorej višne si spadol?
Roman
Podle mě Musk hraje úplně jinou hru než si všichni myslíme. I za tímto něco velkého bude, protože logicky by teď měl Trump elektromobilitu podporovat, takže jsem zvědavý co z toho bude. klidně může tímto vyřadit jinou konkurenci (on síť nabíječek má), může i uměle snížit cenu akcií Tesly a pak je nakoupit levněji zpátky...

A vsadíme se, že za 4 roky bude Musk kandidovat na prezidenta?
traveldrive
@Roman

Možno to je tá hra, čo Musk hrá...
Lempl Klaun
@Roman
Nemůže kandidovat, nenarodil se v USA,
ani traveldrive to neví .
Arese
@Lempl Klaun Pokud je tomu skutečně tak, tak jedině dobře! 👍
Lempl Klaun
@Arese
Tebe se někdo ptál?
traveldrive
@Lempl Klaun
Nikdy nehovor nikdy. Nepovedal by som, že Trump nie je schopný potrebných zmien. Zatiaľ šokuje skoro na dennej báze.
Tycoon
Zrušit dotace (ať už přímé nebo nepřímé) ano. Včera bylo pozdě.

Ale k zavádění té daně nevidím důvod, zejména pokud je návrh diskriminační pro jeden druh paliva/pohonu. Plug-in hybridy nebo vodíková auto bývají taky těžká. I klasické spalovací auto může být těžké a jezdit na nezdaněné palivo, např zemní plyn.
Hendly
@Tycoon
Zruseni podpory bezemisnich aut je jednoznačná podpora spalovaku.
Paleni ropy ve mestech nema žádné pozitiva.
Tycoon
@Hendly

Neříkal jsem zrušení podpory, ale dotací.

Podpora bezemisních aut může zůstat například ve formě podpory vývoje, parkování zdarma v centrech měst apod.
traveldrive
@Hendly
V tomto sa podľa mňa mýliš. Nepodporovať jedno neznamená podporovať druhé. A podporovať EV a nepodporovať iné autá nemusí každý vnímať pozitívne.
Samozrejme, že spaľovacie motory v meste sú pliaga. Ale v tom prípade by bola lepšie tolerovaná podpora inou formou ako finančne. Alebo ako píše Tycoon - podpora vývoja, parkovanie alebo obmedzenie vjazdu autám so spaľovacími motormi.
Ale najmä, napísal som to už niekoľkokrát, prečo to vlastne riešime? Predsa nejde o globálne ukončenie podpory elektromobility, ide len o americký zámer v rámci USA. Je to ich vec, prečo ich máme súdiť? Robia to sami sebe, nie nám.
Avatar - jersey.se
jersey.se
Takže objektivní pravda je “bizarní důvod”?
Avatar - kuk
kuk
@jersey.se Objektivní pravda je že silnice nejvíc ničí přetežované kamiony a nákladáky a v minimální míře osobní auta. To jsou slova silničářů, kteří tomu rozuměj rozhodně víc než autodezoláti. 😜

Jeden přetížený kamion zničí silnici víc než 10 tisíc osobních aut, říkají silničáři
https😐/zpravy.aktualne.cz/…f80ac1f6b220ee8/
Michal Koláček
Zatižmě tedy auta nad 2t specielní daní 😁

1. BMW M5 (2024): Pohotovostní hmotnost 2 435 kg. 
2. Škoda Kodiaq (2.0 TDI 142 kW 4×4): Pohotovostní hmotnost v rozmezí 1 723 až 1 925 kg. 
3. Tesla Model X: Pohotovostní hmotnost přibližně 2 500 kg.
4. Audi e-tron: Pohotovostní hmotnost kolem 2 490 kg.
5. Mercedes-Benz EQC: Pohotovostní hmotnost přibližně 2 495 kg.
6. BMW iX: Pohotovostní hmotnost v rozmezí 2 440 až 2 510 kg.
7. Volkswagen Touareg: Pohotovostní hmotnost přibližně 2 070 kg.
8. Volvo XC90: Pohotovostní hmotnost kolem 2 100 kg.
9. Range Rover Sport: Pohotovostní hmotnost přibližně 2 310 kg.
10. Porsche Cayenne: Pohotovostní hmotnost kolem 2 200 kg.

A ted jeste BEV 😊

1. Tesla Model 3 – přibližně 1 844 kg
2. Hyundai Kona Electric – přibližně 1 685 kg
3. Volkswagen ID.3 – přibližně 1 790 kg
4. Peugeot e-2008 – přibližně 1 548 kg
5. MG4 Electric – přibližně 1 710 kg 
6. Mini Cooper SE – přibližně 1 440 kg
7. Fiat 500e – přibližně 1 290 kg
8. Honda e – přibližně 1 514 kg
9. Mazda MX-30 – přibližně 1 720 kg
10. MG ZS EV – přibližně 1 645 kg 
Avatar - kuk
kuk
Vypatlanci maj vždycky bizardní důvody. To jde ruku v ruce. 😜🤪
Avatar - kuk
kuk
Miliardář Bloomberg platí ze svého americké závazky vůči Pařížské dohodě, na kterou se ten oranžovej debil Trump vysr@l. 😜👊https😐/www.bloomberg.com/…exits-paris-deal
Navíc spousta amerických měst dobrovolně dodržuje Pařížskou dohodu a dodržovala jí i za minulé vlády toho oranžovýho debila. 😜👊
Avatar - kuk
kuk
Vymyšlenej blábol. V reálu je to tak že😒br /> Jeden přetížený kamion zničí silnici víc než 10 tisíc osobních aut, říkají silničářihttps😐/zpravy.aktualne.cz/…f80ac1f6b220ee8/
Silničáři tomu rozhodně rozuměj víc než nějaký vypatlaný republikáni a vypatlaný autodezoláti vod klávesnice. 🤪🙈😜

Jak nám řekl Zdeněk Mečíř, silniční inspektor KSUS, který v oblasti správy silnic pracuje téměř 40 let, přetížený nákladní vůz je pro silnici to nejhorší: "Jeden přetížený kamion zničí silnici víc než 10 tisíc osobních automobilů."

Pokud bychom počítali s tím, že každý padesátý kamion bude přetížený, z pěti tisíc jich bude každý den rovná stovka. Při "převodu" na osobáky to máme k současným 16 tisícům ještě další milion osobních aut. A pak už stačí malá prasklina nebo jinak poničená vozovka a ta musí každý den odolávat náporu odpovídajícímu provozu jednoho milionu aut. Plus běžných 16 tisíc aut a 4900 nepřetížených kamionů.

K tomu je potřeba připočítat i zemědělce s obřími traktory a valníky.
martin simunek
Tak rozhodně to má logiku. Proč by ostatní měli přispívat těm, co chtějí elektromobil, ze svého 7.5t $? Ano, ostatní lidé, protože kde jinde by se ty peníze vzaly? A to samé platí o dani z ropných produktů, která u nás tvoří značnou část ceny PHM a měly by z ní být financovány dopravní stavby a opravy komunikací. Kde by se jinak tyto prostředky braly? O totálním pokřivení trhu nemluvě.
A to platí všude, ne jenom v USA.
Jen tedy nevím, co na to Elon...
Avatar - jozephko
jozephko
„Elektromobily mohou vážit až trojnásobek toho, co vozy se spalovacími motory, tím více zatěžují a ničí naše silnice a mosty,“ argumentuje senátorka za republikány Deb Fischerová.
Větší blbost jsem dávno nečetl. V současnosti je to max o 50 % víc. Ale u některých výrobců jako je Tesla při srovnání hmotnosti EV vs. spalovák a zohlednění výkonu motorů je na tom Tesla líp.
Kolik by asi vážilo spalovací SUV s výkonem přes 500 koní?