Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Nissan Qashqai e-Power N-Design – K dokonalosti nechybí mnoho

32 komentářů

Avatar - Jenik3
Jenik3
Velká výhoda nisanu je v tom, ze zadní dveře jdou hodně otevřít. To není jako škodovka, kam se člověk sotva nasouká (dozadu).
Řidič to neřeší, ale ostatní členové rodiny ano.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já nevím co bych tomu autu vytknul. Líbí se mi celé. Musím se jít svézt, jestli ten motor nepůsobí rušivě
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@KANKUNEN no je tam tříválec.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Pepa_007
Pohání ten 3 hrnek kola?
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Jenik3 nepohání. Vždy pouze vyrábí elektřinu a kola pohání elektromotor.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Topka 170km/h zamrzí. Ale vzhledem k určení auta jako 4x4 a převážně do terénu to asi nevadí. Po dálnici stejně bude jezdit max 130.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Pepa_007 e-Power bohužel není k mání se čtyřkolkou, jen předokolka. Čtyřkolka je k mání s benzínovým mild hybridem.
Avatar - del42sa
del42sa
@Marek Bednář Nissan ePower s čtyřkolkou umí, ale dává ho do jiného modelu , NISSAN X-Trail
Arese
@Pepa_007 ...někde ovšem i 150! 😊)
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, z meho pohledu nejpodstatnejsi informace je, ze to jde vypnout a ulozit. Ten otravnej system.
😄

A neda mi to: dojezd elektroaut samotny neni problem.
Problem je doba (a technologie) nutna pro obnoveni dojezdu.

Z toho pohledu tak prenos reseni z diesel elektricke lokomotivy zni zajimave.

Mohlo by to fungovat.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Ja Prvni 123 ono ten princip není novinka. Myšleno v autech.
Avatar - del42sa
del42sa
@Ja Prvni 123 Honda e:HEV je v podstatě to samé v bledě-modrém ( Honda umí spalovákem pohánět i kola napřímo )
a mimochodem tohle uměl už i Opel Ampera/Chevrolet Volt už v roce 2010...
argejev
@del42sa mam rad pamatnikov...ten volt bol celkom zvolavany.
Avatar - kruskar
kruskar
Mě to auto zepředu přijde mimořádně hnusný. Je podobný většině číňanů, co se sem teď tlačí. Trochu mi uniká smysl toho hybridu. Spalováků se spotřebou do šesti litrů je na trhu ještě dost a ještě s sebou nemusí vozit tu hybridní techniku navíc.
Arese
@kruskar Zlatá slova! Proč se drbat na pravém uchu zezadu levnou rukou, že? 😊)
Avatar - lamal
lamal
@Arese
Ked nechces hlucny a smrdlavy diesel (ten nema tu dynamiku) tak v tomto segmente nemas cisto spalovak, ktory s 1600kg SUV robi 0-100 za 7,9 a kombinovane vratanie dialnic zbasti okolo 6l.
Daj priklady a nie jeden, ale aspon 5, ked vravis ze to neni problem...
šofér
@kruskar -to by mne zajímalo, kolik hybridů je se spotřebou 6 l a dojezdem 600 km... a smysl je právě v tom, že ta elektřina jde do baterií a ty pohání kola. Motor pracuje v Atkinsonově cyklu, tedy optimálním zatížení motoru vzhledem ke spotřebě. To žádný jiný hybrid nedokáže, proto má větší spotřebu při stejném výkonu a jízdě.
DonVito
@šofér

Co Honda?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@šofér Muj hybrid by jezdil prumerne pod pet litru s dojezdem cca 800-900 km, kdybych ho nenabijel. Motor pracuje v Atkinsonove cyklu. Ale ma nizsi karoserii a lepsi aerodynamiku.

Co presne zadny jiny hybrid nedokaze?
Avatar - lamal
lamal
@JirkaVejrazka
tiez som nepochopil, ak mysli Atkinsona tak by si mal dostudovat dnesne hybridy 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@JirkaVejrazka
Mozna se prepsal a chtel napsat "to zadny jiny benzin nedokaze", mysleno krome hybridu? Ale to jen hadam.
Avatar - lamal
lamal
@JirkaVejrazka
Ano to by davalo zmysel. Ja som Nissana vynechal pri vybere kvoli variabilnej kompresii, turbu a GDI...
Hovori sa v kuolaroch, ze tento hybrid je dobry hlavne pre vyrobcu, pretoze je lacny na vyrobu - nema prevodovku.
Othello
Chápete někdo ty technické údaje ? Spalovák má 116 kW, ale elektromotor 140 ? Resp. je tam uvedený celkový výkon soustavy ale žádná soustava tam přece není, auto je poháněné výhradně jediným elektromotorem. Odkud se bere těch 24 kW o které výkon elektromotoru převyšuje spalovák, když není nikde ani zmínka o akumulátoru ? (a to nemluvím o ztrátách )
Avatar - del42sa
del42sa
@Othello to je jen chyba té tabulky, stejnou metodiku používají pro plugin hybridy, kde se to pak sčítá....
tady platí spalovák: 116kw/250nmn
elektromotor: 140kw/330nm přičemž to je je i celkový výkon auta

https😐/www.nissan.cz/…ez_nabijeni.html
Othello
@del42sa fajn takže akumulátor tam přece jen je, netuším proč jeho přítomnost pan Bednář tak úzkostlivě tají v textu i v parametrech, když akumulátor je jedním z klíčových prvků pohonu. A k tomu zmatená tabulka parametrů kde je výkon elektromotoru čistá nula a to neřeším další nesmyslné údaje. Doprčic fakt je takový problém napsat test aby měl hlavu a patu ?
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Othello v každém hybridu je kromě 12V akumulátoru také trakční akumulátor, je tomu tak od dob první generace Toyoty Prius, která bude za chvíli mít nárok na veteránské značky, tak jsem prostě neviděl potřebu ho výslovně zmiňovat. Jeho kapacita je okolo 2 kWh a dojezd jen na elektřinu se u klasických tzv. full hybridů neuvádí, protože i když to auto samozřejmě pár set metrů bez startu spalovacího motoru ujet zvládne, ten akumulátor slouží k pokrytí výkyvů v požadavcích na výkon, resp. krátkodobému dodání energie nad rámec toho, co v případě sériového hybridu dokáže přímou výrobou poskytnout generátor poháněný spalovacím motorem, a k ukládání energie získané rekuperačním brzděním.

Nejvyšší výkon soustavy je uváděn proto, že prostě jde o nejvyšší výkon celé té soustavy, který míří na kola. Že je shodný s nejvyšším výkonem elektromotoru, protože auto pohání vždy jen elektromotor, nic nemění na tom, že pohonná soustava tohoto auta se skládá ze spalovacího motoru, generátoru elektřiny, elektromotoru a trakčního akumulátoru. U paralelních hybridů v této kolonce bude uveden nejvyšší kombinovaný výkon spalovacího motoru a elektromotoru tak, jak ho udává výrobce.
Othello
@Marek Bednář: Pane Bednář přeji dobrý den a děkuji za reakci, nicméně nesouhlasím s ní. Přímo píšete že ...hnací ústrojí e-Power se od většiny ostatních hybridů liší..., takže v kapitole věnované motoru by alespoň zmínka o akumulátoru asi byla na místě.
Co se týká soustavy tu bych chápal jako kombinaci pohonných jednotek zapojených přímo do pohonu. Když ale auto napřímo pohání jediný motor, z hlediska výkonu to žádná soustava není. A pokud je tím jediným pohonem elektromotor, vypadá fakt divně když je jeho výkon v údajích nulový (už jste to opravil). Podobně divně vypadá když u výkonu nebo momentu je uveden nulový rozsah otáček (teoreticky to u momentu možné je, ovšem u výkonu nikoliv). Myslím že by informace testy či články posunulo na vyšší úroveň, kdyby v nich ubylo takových nepřesností
Avatar - lamal
lamal
Dizajnovo je z predu podivin, ale na zivo v spravnej farbe to funguje. Uvital by som info ci sa v hybride jedna o 1.5 spalovaci motor s premenlivym kompresnym pomerom.
Dost zasadna info pokial sa bavime o dlhodobej spolahlivosti pohonu.
Lubo
Zaujímavý koncept pohonu. Veľmi som bol zvedavý, keď prišiel na trh v X-Trail. A potom bolo sklamanie, v testoch kľudne dvojciferné spotreby.

Zaujímalo by ma vďaka čomu je to lepšie. Hlavne keď sú pravidelne novinárske spotreby na auto cz vysoké (neviem ako jazdil p. Bednář a čo si to vezme pri diaľničnej 130, čo v meste). A ako to bude so spoľahlivosťou.

Ak tieto 2 veci budú ok, čo im držím palce, tak zaujímavé autíčko, držím Nissanu palce 🤞
Othello
@Lubo je to principem toho pohonu. Ve městě ok, ale na dálnici logicky horší účinnost
Avatar - xxc
xxc
@Lubo Sklamanie z coho? Kombinuje vyhody elektromotora s podporou svojej oblubenej nepriatelskej velmoci a prispievanim do statneho rozpoctu.
ericn
@Lubo Držet palce můžeš, ale tenhle hybrid se nechytne. Zvlášť ne od polomrtvé značky Nissan s aktuálně děsným designem a ne za milion...