Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Prodej nových osobních aut v Německu: Cupra válí, Opel padá, elektromobily letí vzhůru

132 komentářů

DonVito
Hmmm
Dva elektromobily v top ten.
👍

Trochu prekvapenim je pro me id.7. Pomerne drahy, v nicem top.
Ale podle me vyborny auto s dobrou aerodynamikou (zadne SUV). A navic obe varianty velmi prakticke.
👍👍
Kombi BYCH vubec nepotreboval a jako u Enyaqu bych uprednostnil splyvavou zad resp. id.5 pred id.4.

PS Podle propadu prodeje (zpusobenym predevsim koncem dotaci...) odpurci EVcek prorokovali konec elektromobility. Nechci videt jejich prispevky ted. Opacna dedukce nebude. Spis osocovani, agrese a vnucovani vlastnich dogmat...
Hendly
@Tycoon

A tebe někdo nuti koupit elektromobil?
Nabidka spalovaku je mnohem sirsi nes EV, ceny priznive.

V cem je problem?
DonVito
E-Neuzulassungen Januar 2025: VW ID.7 fast so stark wie Passat! ❤️

Rang Modell Zulassungen

1 Volkswagen ID.7 3.140

2 Skoda Enyaq 3.056

3 Volkswagen ID.4/5 2.678

4 Volkswagen ID.3 2.014

5 Cupra Born 1.893

6 Audi Q4 e-tron 1.001

7 Tesla Model Y 979

8 Dacia Spring 868

9 Mini Electric (alle) 830

10 Cupra Tavascan 825
Hendly
@Tycoon
Zakazuje ti dnes nekdo koupit si spalovak?
NE.
Muzes si hned ted koupit za super penize petilitrovou V8.
Muzes si koupit za super penize Golf a hromadu dalsich aut.

Ty misto toho sedis na netu a brecis, ze ti nekdo mozna za 10 let zakaze.
Hendly
@Jersey

Jak konkrétně te nuti?

Tobe prijde treba vybaveny Golf s 1,5 za 560 drahy v porovnani s realnou cenou treba pred 10 lety?
DonVito
@Tycoon
Na otazku zakazu ti nedam odpoved an👋ne.

Obecne jsem proti omezovani.

Zakaz je dobry predevsim v tom, ze dava jasny smer a umoznuje AUTOMOBILKAM planovat.

Problem zakazu je prdevsim ten, ze se zda nezasvecenym nepredstavitelny.

Ze nepocitaji s rozsirovanim infrastruktury, zlepsovanim parametru EV a hlavne s tim, ze v roce 2035 budou veskera EV levnejsi (vyrobni naklady!) nez ICE.
👍👍👍

V praxi bude zakaz v roce 2035 zcela irelevantni, protoze vetsina kupcu nakupuje penezkou - zvoli levnejsi variantu.
Problem budou mit predevsim zamoznejsi kupci, ze prijdou o sve V6 a V8. Protoze nez R4 diesel bude EV v roce 2030 lepsi snad ve vsem a v rychlosti tankovani cca srovnatelny.
Hendly
@Tycoon

je neslusne odpovidat na otazkou.
Ja se ptal prvni, kdo ti nuti elektromobil?
Hendly
@Tycoon
dnes te nekdo nuti?
NE.
Muzes si koupit co chces.
A i po roce 2035 si budes moci spalovak koupit. Jen bude muset spalovat CO2 neutralni palivo.
DonVito
@KANKUNEN
Taky te mam rad.
❤️
A je roztomile, jak umis hodnotit prispevky.
🙂
Jestli se ti me prispevky nelibi, tak je necti.
😉

Je fajn, ze ses priklonil k EV, i kdyz ti to trvalo.
Tak zkus jeste zacit diskutovat vecne...
Hendly
@Arese
To je problem Peugeot.
VW GTI bez problému nabizi.
psel
Zajímavé je srovnání passat vs id7 kde vede passat už jen o 20%. Tohle bych fakt nečekal.
Je vidět že pokud tu baterku v příštím technickém update zvednou, tak už to asi passat posune na místo poraženého.
I když teda VW říká že u objednávek má id7 navrch už teď.
dodo24
@jersey.se vyhladaj pomoc, nikdy nie je neskoro
Tycoon
@DonVito
Vnucuješ jen ty a tví dogmatičtí spolubojovníci.
Já jenom chci, ať si každý vybere, co mu vyhovuje. Vůbec mi nevadí, že si 16,6 procent německých zákazníků koupilo v lednu elektromobil. Klidně ať si v únoru koupí další a v březnu rovnou dva. Když chtějí ID.7, ať si jej koupí.
Ale vadí mi, že DonVitové chtějí 83,4 procentům německých zákazníků, kteří si koupili auto se spalovacím motorem, dogmaticky vnutit elektromobil.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A co když to tak opravdu chtějí ? Co když chtějí být zelenější než ty ? Napadlo tě tohle ? Pořád pracuješ s myšlenkou, že to nikdo nechce, ale i já znám lidi, co to opravdu chtějí a to jen v mé sociální bublině... @rohYpnol
Hendly
@Travel
1,5 nebyla zaklad.
A s ohledem na. prumernou mzdu realna cena nikam neroste.
Hendly
@Mokrous

Uklidni se.
Tak si misto koupe super aut sed a nadavej na EU.
Kdyz se necha dost lidi zblbnout tak mozna i z te “zle” EU vystoupíme.

A co pak? Neutralita je sen takze hura zpatky pod rusko.

Pak budes spokojeny, zadny elektromobil….
psel
@DonVito id7 je kombi navíc ma velkou baterku která se celkem rychle nabiji.
PowerHouse
Pokuty za CO2 za Německo nebudou.

Nyní v Německu BEV dělají 16% a pluginy 9%. To není na pokuty za CO2.
Navíc se objevují malá BEV a letos dojde k dalšímu výraznému poklesu cen baterií a e-pohonu.

Takže příští rok BEV a pluginy na 30% prodejů z nynějších 25%, to není na pokutu za CO2.
kesumb
@Ozzman
ja to mam stejne, v mym okoli to lidi chtej. A prekvapive to uz nejsou taycany ale i enyaq a sourozenci. Ono dojde i zakazniky oktavek, stane se to s vetsim nastupem lifepo. Protoze tam je cena a hlavne zivotnost..
DonVito
@Tycoon

Tak jinak.

Ja osobne pro zakaz uplne nejsem.
Je podle me zbytecny.
Jak bylo zmineno pro nizsi vrstvy obyvatel obzvlast.
Ale pomaha automobilkam a jejim dodavatelum.

Staci?
Muj svet neni cernobily.
😉
Nemam jednoznacne ne.
A zakaz e😜licitne neodsuzuji.

Vis, na vse nemusis mit vytribeny nazor.
A ja se priznam, ze na zakaz spalovaku ho nemam.

Samozrejme ze podporuji cistou mobilitu, ekonomicky rozvoj a to aby se lidi meli dobre.
A priznavam, ze me moc nezajimaji potreby zdejsich petrolheadu radit a poslouchat zvuk V8.

Prioritou je pro me zdravi - moje a me rodiny. A jednoznacne bych podporil emisni zony ve mestech. Mozna by pak lidi lepe chapali prinos EV.

Sorry.

PS Ty se me ptas na zakaz (prodeje novych) spalovaku, ale me se netyka. Ja jezdim elektricky uz leta...
kesumb
@PowerHouse
dotaz premejslim ze vymenim olovo v bagru (24kwh) za cca 65 lifepo. Skladal bych to sam z clanku dostupnych u nas. Nicmene s tim olovem to zatim jezdi a neomezuje me to, pockal bys rok nebo skladat ted? Protoze za poslednich 12 mesicu spadly lifepo v mejch cenach skoro na 60% . Muze to pokracovat dal?
DonVito
@Emel
To nerozporuju.

Zajimave je, jak jsou elektromobily lidem trnem v oku.

Nedokazou si predstavit jezdit na elektrinu.
Chapu, lide jsou konzervativni a maji strach ze zmeny.

Ja sem chodim proto, abych vyvracel nesmysly a vysvetloval, ze konec paleni ropy neni konec sveta.
Pavel Jirka
@DonVito ID.7 je vynikající auto, a to i v porávnání s Enyaq. Používám od jara a za spalovák bych nevyměnil (a za Passata teprve ne)
kesumb
Blbos, panadol ma dycky pravdu a jasne deklaroval prodeje enyaqu a elroku na prodejce!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Napadlo, ale ti, kteří nechtějí a musí, o těch tady tvrdíte že jsou to všichni a tudíž na to nadáváte, to berete jako fakt. Proto říkám, že jsou i tací, co chtějí.. a asi jich zas tak málo nebude. @rohypnol
Lubo
@Tycoon rozumne si to napísal, ale nečakám, že to pochopí.

Prajem všetkým pekný deň.
kesumb
@rohYpnol
ne je to vsecko podvod registrace na prodejce a na firmy ktery musej protoze kdyby nekupovali ev tak jednatelum prijde EK lamat lokty!
DonVito
Tycoone, co to meles?
Planovany zakaz je plosny (zadny kadrovani).
Ja pisu o jeho dusledcich na nizsi a stredni (pripadne vyssi) vrstvu.
Chces diskutovat nebo osocovat a prekrucovat?
Prekroutil jsi totalne co jsem napsal.
Zkus se vydychat, vic premyslet a mene utocit.
😉 ❤️

PS Narizeni cernobile je. Zkus se take zamyslet nad tim, komu krome tebe BY prospelo jeho zruseni.
Podle me automobilkam ne.
Lidem prakticky take ne.
Nejvetsi omezeni vidim zkratka u neboheho petrolheada, ze neuslysi rev vyfuku, neuciti vibrace a prijde o vuni benzinu.
Sorry, ale to pro me neni priorita.
Priorita je dostupnost dopravy, zdravi lidi a ekonomicka prosperita!
Krum Páč
@dodo24 Ta sedla! 🙂👍
Avatar - jersey.se
jersey.se
@Hendly Ano, nás všechny někdo nutí si kupovat elektroimobil. A zdražuje nám uměle ice.
DonVito
https😐/fdrive.cz/…i-400-kusu-13783

Oživený Opel Frontera hlásí obchodní úspěch. Češi již objednali 400 kusů
DonVito
@ericn
Jj, vtipalek.
Co oslavuje nejprodavanejsi auto sveta.

Co oslavuje dva elektricke modely v top ten v Nemecku.
Bez dotaci.

OK OK

Vis, jeste nedavno nemely EV ani procento...
Avatar - Ozzman
Ozzman
A napadlo tě, že auta, co si lidi volí jsou volbou hlavně jejich možností ? EV jsou pořád drahá, ale neznamená to, že je chce jen menšina. Já naprosto nesnáším tuhle generalizaci, ať už mne nekdo diktuje co si musím koupit a nebo z druhé strany mě někdo musí nutně generalizovat, že přeci nechci nic jiného, než nemá on. Takhle se to tady dělalo i v případě značek, kdo nemá koncern, tak na něj jen nemá a každý ho chce a každý ho závidí... a teď tohle přejímáš na spalováky a všichni, kdo má něco jiného to má vnucené... jak víš, že kdyby to stálo fakt stejně, chtěl by to jen každý 10. ? Třeba by to chtěl každý druhý, to nevíš (ne, já ne)... @rohYpnol
ptr078
@DonVito Na vnucovani vlastnich dogmat tu mame predsa teba a miketrusa .... diky 😂 uz od rana mas potrebu diskutovat sam so sebou pod takou blbostou ako su predaje aut v mesiaci januar v nemecku
DonVito
Obhajuje zde nekdo zavirani funkcnich jadernych elektraren??
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Nikdo nikomu nic nevnucuje. Jen mají kompenzovat ostatnim, ze jim nici prostredi a zdravi. Nebo ty bys byl spokojenej, kdyz soused pali vše co aspon trochu hoří na ohnisti u domu?
Já osobně nejsem zastánce zákazu prodeje ICE, ale je potřeba kompenzovat tvorbu jedovatých emisi z jednotlivých pohonu.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Tycoon
Ano, naprosto tě chápu, že nemáš vůbec čas na další vzdělávání, ale na troll party zde od dnešní sedmé hodiny ranní, máš ho víc než dost 👍
Arese
@Tycoon Ta sedla! 🙂👍
Frfla
Odpad ze Stellantisu už nikdo nechce. Klub zoufalých značek dále upadá.
DonVito
Tycoone, vyborne posledni otazky.
👍
Rad te podporim v zakazu provozu dieselgate aut a v prisnejsich kontrolach emisi.
Jak se to vylucuje se zavedenim bezemisnich aut cistejsich nez dle americkych norem?
Obzvlast vezmeme-li v potaz (dle prognoz) NIZSI 👍 porizovaci cenu EV (oproti ICE) v roce 2035...
V cem je problem?

Uz se opakuji, ale nejvetsim problemem se dle dnesnich prognoz zda byt to, ze si arese nekoupi po roce 2035 auto co vrci, smrdi a ma radicku.
Jinymi slovy prijdeme o auta s vlastnostmi pro naprostou vetsinu obyvatel nejen zbytnymi, ale predevsim se NEbudou prodavat auta s vlastnostmi obtezujicimi a skodlivymi!
DonVito
@Tycoon
"Ja osobne pro zakaz uplne nejsem" znamena, ze jeho zavedeni uplne nepodporuju. Je to vyjadreni nazoru na ten zakaz. Ale rozhodne se tu nebudu bit (tak jako ty) za jeho zruseni.

Bylo to mysleno tak, ze nizkoprijmovejsim skupinam jde predevsim o nizke naklady.
Jak porizovaci, tak provozni.
A podle prognoz by v roce 2035 v tomto mely byt EV lepsi volbou.

Zadne vyjimky.

Zruseni zakazu by prospelo inovacim?? 😀
Jako rozmelnit prostredky mezi vic technologii?
Vazne si myslis, ze si to muzou automobilky dovolit?
Uz ted evropsky automobilky maji co delat jen pokryt investice do EV.
DonVito
rohypnole, cenova parita v nizsich (jednech z nejprodavanejsich) segmentech jeste nenastala a rok dva mozna i tri ani nenastane!

Rok 2025 byla predpoved z roku 2019!
A potvrdila se ve vyssich segmentech, napr. u TMY.

Tak uz tu netroll o celkovych prodejich a cenove parite!

Opakuju to zde furt dokola.
psel
@Emel no ono se ti to možná zdá být staré, protože ej to MEB, ale😒br />
Změny v pohonu s APP550 VW představil v MJ 2024, takže to nové je. A co se týče baterky, tak před rokem pustili ven teprve 86kWh což je taky nové.
Já teda jel s 77kWh jenom, ale je to velký posun oproti Eny RS MJ 2022, ta baterka už nemá tolik omezení.
Takže těch změn tam probíhá dost a co se týče nabíjení tak pak máš tuším 200kW, což teda na 400V není špatný.
Ok, 270kW to není, ale pak tu má koncern PPE pro náročnější ...
Kufr mi v sedanu nepřipadl být ošizený, ale je fakt že nejsem stěhovák a v kufru mám spíš bordel.
Design, jo, ale to má halt VW ujetý kompletně, takže tohle dořeší až facelift. Ale to se za mě týká i Passatu, i k němu bych měl připomínky. GTX v červené s černou střechou za mě cajk.
Jinak mě tedy vadí ta nabídka barev, to je fakt strašný.
DonVito
ericu, ze by tam byla prodleva mezi objednavkou a dodanim?
😉

To same jsem tvrdil vloni o uspechu EX30. Nebylo to v diskuzi s tebou?
😀
psel
@ptr078 jde o to co čítáš 😄.
Protože je kombi mrtvé tak VW caknul v passatu sedan?
psel
@rohYpnol A už zase jedeš co ? 😄.
To, že nová auta kupují většinou firmy, je jasný, a myslím si že je to super, protože budou dostupná BEV za další 3 roky jako ojetá vozidla.
Ostatně kdo by si jako neplátce DPH koupil nové auto za 70k€, že?
ESG se zatím týká velkých firem, a tak si myslím, že je to jen díky sentimentu ve společnosti. Navíc v Německu nikdo nerozporuje že BEV je ta správná cesta na osobní mobilitu.
A já jsem třeba nemusel, ale chtěl a věřím tomu, že se počet těchto lidí bude dále zvětšovat, protože výhody převyšují nevýhody.
Emise jsou svinstvo, a to všechny, takže mi to nepřipadá být mimo, za totáče to bylo daleko horší než dnes, a snad už udělají i pořádek na těch STK aby jsme měli pokoj od velkosmradů. Takže za mě čím míň emisí tím líp.
A vlhké sny všech milovníků ICE je syntetické palivo, kde na jeden ujetý kilometr potřebuješ šestapůlkrát tolik energie, než s BEV, tomu říkám ale pokrok. Jo halt dostat olej na 420 stupňů a mít dost vodíku halt nějakou energii stojí. To se snad nedá nazvat ideologií to je prostě jen blbost.
psel
@Arese A ty co to nezajímá to nejvíc komentují co?
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Tycoon
Prechod na ELEKTROMOBILY je
NEVYHNUTELNÝ 👍

Tady jsou dúvody a neděkuji: https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - sachs800
sachs800
@Frfla Ve Francii je to naopak.
Tycoon
@Hendly

Je neslušné, že si neodpověděl na jasně položenou otázku. Takže jsi nejen usvědčený lhář, ale i neslušný člověk. Ale je to tvoje vizitka, není na mě, abych to moralizoval.

BTW Všichni dobře ví, že není technicky možné zajistit, aby auto jezdilo jen na syntetické palivo. Evropská legislativa ani žádnou úlevu pro CO2 neutrální palivo neobsahuje. Když auto spálí 1 litr CO2-neutrálního paliva, tak dle evropské legislativy jsou emise CO2 stejné, jako když spálí litr klasického paliva.
Tycoon
@Hendly

Podporuješ zákaz klasických spalovacích aut v roce 2035? Odpověz: An👋Ne
traveldrive
@Hendly
Áno Golf 1,5 za 560 je drahý. V porovnaní s reálnou cenou pred 5 rokmi. Golf 1,5 Life, 130 k a 6-stupňový manuál stál v 12/2020 18.970,-€. Dnes stojí Golf 1.5 v základnej výbave s výkonom 115 k 20.590,-€, vo výbave Life 23.690,-€. Výkonnejšia 1.5 má dnes o 20 papierových koní viac a stojí 25.290,-€. Na týchto autách je skoro permanentne bonus 2000,-€, ako pred piatimi rokmi, tak aj dnes, ceny sú už s odrátaným bonusom.
psel
@Emel možné je cokoliv, ale je fakt že je to ID7 super auto, otočíš se s tím na desetníku a ty příplatkové sedačky....
DonVito
spatne vlakno
Tycoon
@DonVito

Čili jestli to chápu správně, jsi pro zákaz a omezování těch, co chtějí klasické spalovací auto, ale místo toho napíšeš pět odstavců plných vytáček.

Není lepší si ušetřit čas jednoslovnou odpovědí? Nebo se snad stydíš za svůj názor?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Hendly 😂😂😂😂

Ty 8:21 "je neslusne odpovidat na otazkou."

Tak určitě! Krom toho, že to máš blbě i napsaný, tak je to tady tvůj trademark, že v 99% na otázku odpovídáš další otázkou.

Ubožáku.
Tycoon
@Hendly

Nařizuje mi to NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2019/631 v aktuálním znění, konkrétně Článek 1, odstavec 5a.

Podporuješ výše uvedený odstavec, tedy zákaz prodeje klasických spalovacích aut v roce 2035?
Odpověz: An👋Ne
Bylo by neslušné, kdybys neodpověděl.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@traveldrive Peugeot, Citroem, Opel, Fiat a do odpadu postupně směřuje vše pod Stellantisem
Arese
@psel To ovšem normální zákazníky s alespoň zbytky zdravého rozumu fakt nezajímá! 🙂
ericn
@DonVito Ty si vtipálek, oslavuješ 2xEV co se dostali na jeden měsíc do TOP10 a nedají dohromady víc ks než číslo 3 na žebříčku. A nenapadlo ti, že to budou nejspíš firemní prodeje? U iD.7 budou rozhodně převažovat. Firmy musí vykazovat ESG report a hodí se to? Jinak by tam byly nejspíš Passaty 😄
Arese
@Hendly No třeba v tom, že když vlezeš do prodejny Peugeotu a budeš po nich chtít současnou generaci 208 v hot verzi GTi, tak se ti leda vysmějou. A to je jen takový exemplární případ, kterých jsou na současném, ekoteroristy zdecimovaném evropském trhu desítky!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@DonVito Já jsem zastánce EV, ale ty jsi jak otravný jak vřed.
Lubo
Bude zaujímavé sledovať predaje Tesly v Eu a vo svete, ako ľudia “ocenia”, že sa ich šéf rozhodol podeliť so svojou genialitou aj v politike. 👀

Január bol iste ovplyvnený nábehom modelu Y, ale zaujíma ma celý 1. kvartál.

Niekde som čítal, že tradičné automobilky koncom roka 2024 pozastavili predaj elektromobilov, aby dodatočné registrácie využili na dosiahnutie prísnejších emisných cieľov 2025. Neviem čo je na tom pravda. Ale predaj BEV január 2025 sa vrátil na január 2023.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Au, to zabolelo jak sedla! 😁

Jo, takže doníček se nám tu kroutí jak to jen jde aby nemusel odpovědět... Ale doslova se oběsil na vlastním laně.
Tycoon
@Horký Rom

Děkuji za odkaz, ale bohužel asi nebudu mít čas poslouchat několikahodinové politické školení.
Není někde krátké shrnutí nejdůležitějších bodů?
Avatar - Emel
Emel
@DonVito a tak... hlavním hybatelem prodejů EV jsou přísnější limity CO2, které nutí výrobce prodávat EV třebas i pod náklady. 1/6 EV je z mého pohledu za dané situace takové normální číslo... je to úspěch, ale zase nic bombastického.
traveldrive
@Frfla

Definuj odpad.
PavelK_
@ericn přesně tak. Šikmý voči, bez mřížky v masce, karoserie styl "vomedlený mejdlo, uvnitř 20 palcový tablet. To vše na stejném podvozku
psel
@Emel, ano update měl, ale nikoliv okolo baterky, zejména co se týče kapacity a výkonu je ta baterka furt limit. Tady očekávám, že se něco změní s dalším technickým update.
A co se týče maximálky, 200 MEB v zadokolce umí, proč se to nedostalo do GTX je mi záhadou, třeba to pak nedává ten ASM vepředu. A upřímně ten je tam beze změny od začátku a třeba nás tady taky ten technický update potěší. Mě ale 180 nevadí, dá se tak rychle jet jen v Německu a to jen někde a navíc jen v noci. A ani tam mě moc aut v mých 140 nepředjíždí. Ono to totiž ve většině případů znamená jen brzda - plyn a to nedává moc smysl. Navíc ten provoz je tam dost omezen, buď vyloženě značkami natvrdo, nebo pomocí měnícího se rychlostního limitu nebo stojíš v zácpě před stavbou na dálnici. Doby devadesátek, kdy to šlo jsou halt dávno pryč a je potřeba si to přiznat.
Prostě baterka s větší kapacitou a výkonem plus update předního ASM pohonu a celkově efektivity celého pohonu by tomu slušela. Jo a kdyby se jim povedlo zlepšit tu efektivitu v zimě, tak by to bylo super. Třeba je to ale je možné "jen" lepší baterkou kterou nebudeš muset tak topit.
psel
@Johnn nekoukám na youtube ale jedu si to projet sám. Na netu najdeš spoustu věcí ...
Navíc teda každý máme prio někde jinde.
Dám ti příkla😜 Pouze dva ovladače oken + přepnutí.

Pro mě je to super, protože se mi často stává, že si místo levého předního okna stáhnu levé zadní. A protože zadní okna fakt neotevírám, a když tak velmi velmi zřídka tak je pro mě tohle ovládání přínosem.
Ale všichni (bez výjimky) zrovna tohle kritizují, jako kdyby tohle byl důvod pro to si to auto nekoupit.

Co mě vadí je touch volant a ovládání klima těma lištama, ale s obojím se dá žít..
DonVito
Nechapu.

Jak souvisi inovace s narizenym bezemisnim pohonem?

Muzes rozvest svoji dedukci?
Muj nazor je, ze inovace v oblasti BEV jsou klicove!

Bez ohledu na to, zda je nekdo narizuje nebo ne.

Jestize nebudou narizene, zdroje pro inovace BEV se rozmelni na plneni emisnich limitu spalovaku...
Muj nazor.

PS Jediny s cim s tebou souhlasim je, ze nebudou inovace ve spalovakach, coz je jasne...
DonVito
Co konkretne bys rad inovoval jineho nez BEV?

Narizeni je jasne: bezemisni auto.
Muze byt na vodik nebo na baterku, nebo klidne na pero nebo setrvacnik.
🙂
Ty chces na jedny strane zrusit zakaz kvuli inovacim a na druhy strane vis, ze uz dnes se kupujou i spalovaky z Ciny.
Tomu nerozumim.
😀
Co bys rad inovoval? Spalovaky draze na nejprisnejsi emisni normy??
To je treba rovnitkem k zakazu dieselu pro osobaky... Viz Cina USA.
👍
ericn
@PavelK_ Nejspíš, víš jak ty nové generace auto vypadají? Viz Tiguan, vše dotyk a obrovská televize místo středového panelu 🤮
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@hugino

Tiez som prekvapeny ze toyota je v nemecku az tak relativne vzadu a pritom ma vyborne auta ... ale tak zase je vcelku normalne ze vpredu budu domaci vyrobcovia ( a nemci ich v eu maju viac ako ktokolvek iny) ... skor ma prekvapuje kde je subaru s hondou ... tiez maju vyborne auta ale su na uplnom konci tabulky... a zase tomu boomu okolo cupry nechapem... v konecnom dosledku kanibalizje len seat a neprinasa nic nove ... to fakt radsej nejake subaru ci hondu... ale to uz je na inu debatu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Lempl Klaun
Ne. já jsem přece multinick, takže já si vždycky dávám 7x lajk nejmíň 🤣🤣🤣
ericn
@Ozzman Jenže tohle budou firemní prodeje, kde díky ESG reportu být nějaké elektromobily musí. Tj musí vyvážit tu naftu v korporátním car poolu 😄 Holt někdo dostane tu elektriku befelem... Taky očekávám podobný nátlak v druhé půlce roku, končí mi G-Tec...
Tycoon
@DonVito

Svět není černobílý. Ale NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2019/631 v aktuálním znění, Článek 1, odstavec 5a, se na svět černobíle dívá tím, že od roku 2035 zakazuje prodej aut se spalovacím motorem včetně hybridů apod. A já jsem pro zrušení tohoto odstavce.

BTW Nejvíce mě zaujala tvá myšlenka, že by legislativa měla jinak přistupovat k nižším vrstvám obyvatel, jinak k petroheadům apod. Jakým způsobem bys chtěl určovat, kdo si bude moci koupit spalovací auto, a kdo ne? Bude to podle příjmů? Nebo podle kádrových posudků sestavných uličním ekologickým výborem? Nebo bys chtěl zavést Systém společenského kreditu podle čínského vzoru?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Vzhledem k tomu, že helmuti jedou zelenorudou ideologii, tak růst BEV v korporátech co chtějí zelenorudou stranickou knížku a v governmentu a municipalitách samozřejmě potáhne právě BEV nahoru.
To neznamená, že BEV někdo chce, to znamená, že BEV někdo MUSÍ.
Lubo
@traveldrive To som nikde nepísal, že sa prejaví. Len ma to zaujíma či áno, alebo nie. Tesla mala v januári obrovský prepad a zaregistroval som, že boli udávané 3 dôvody: nábeh Model Y, zastaralé portfólio (aj keď trocha omladené, ale konkurencia dosť pokročila), politické aktivity doma a vo svete.

Ja pravdu nepoznám. Ty si myslíš čo?
Avatar - jersey.se
jersey.se
Jo, prodalo se o několik kusů hajlektroimobilů víc než měsíc, kdy se neprodal skoro žádný a fašounci elektrické imobility už hajlujou jak diví 😂
psel
@3_diamanty nevím co je na nich tak super, furt to má to CVT. Je teda pravda že se ten design uvnitř posunul, furt to není hitparáda ale je to podstatně lepší než to co tam měli před dvěma roky....
ericn
No vidíš a po cca 10 letech masírování trhů je to pořád bída, jen v ČR máš 6,5mil aut a z toho 32tis EV, hmmm... cca 0,5%.

No a na světě je to asi 1,5mld aut a z toho 42mio elektro, takže asi 2,8% do dekádě masáže s EV 😄

Kolik z toho asi bude Čína, víc jak půlka? Někde jsem našel číslo 23,5mil ks...
Tycoon
@DonVito

Citovaný odstavec v evropské směrnici bych okamžitě zrušil. Ten omezuje inovace.

Já bych automobilkám neříkal, do jakých inovací se mají pouštět. Nechal by to na nich.

Nařídil snad kdysi někdo Audi, že má vyvíjet pohon všech kol Quattro s mezinápravovým diferenciálem? Nařídil snad někdo BMW, že má vyvíjet řadové šestiválce? Nařídil někdo vyvinout ABS? ESP? Airbagy? ... Ne, většina toho, co dnes v autech máme, vznikla jako svobodné rozhodnutí automobilek či dodavatelských firem.
Tycoon
@Hendly

OK, tvá pozice se vyjasnila. Plošný zákaz bez výjimek. Mohl si to říct hned.

Co se týče inovací. Ano, když dáš automobilkám volnější pole působnosti, budou inovace. Když jim striktně vymezíš, co mají dělat a zákazníkům, co mají kupovat, a k tomu omezíš konkurenci zvenčí, tak inovace nebudou. To není jen teorie, to už bylo e😜erimentálně ověřeno na automotive v NSR a NDR se stejnými výchozími podmínkami. V roce 1989 si mohl vidět výsledek.

Automobilky si to nemohou dovolit už dnes, spousta jich kupuje technologie pro elektromobily z Číny a třeba Mercedes kupuje z Číny už i spalovací motory. Ale to je právě důsledek toho, že spálily obrovské množství peněz na investice do "politických elektromobilů", tzn. aut nařízených evropskou politikou, které ale zákazníci nekupují. Ještě nemají odepsané tyto investice a už musí investovat do hybridů a dalších technologií, aby vůbec přežily. K tomu jim EU vyhrožuje pokutam za to, že zákazníci nekupují to, co politici naplánovali.
traveldrive
@Horký Rom

Troll si tu ty.
traveldrive
@kari.laz
Netrep.
ericn
@idam.i tak pochopím ještě Formentor VZ5 jako vrchol nabídky. Zbytek je jen předražený Seat 😋
ericn
@DonVito Mám za to, že je to jen marketingová praktika Opelu, uvádět zájem… Až to uvidím přetavené v prodejní čísla, tak uvěřím 😋

Btw EX30 je mimo můj zájem, takže nejspíš ne…
ericn
@DonVito Divné SDA-CIA statistika nic takového neukazuje. Opel Frontera jako by neexistoval 😋 a to ani v lednu 2025…
Tycoon
@Mikesus

NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2019/631 v aktuálním znění, Článek 1, odstavec 5a,od roku 2035 zakazuje prodej aut se spalovacím motorem včetně hybridů apod. Co je to jiného než vnucování?

Kompenzace škodlivé věci je víceméně její legalizace. Pokud něco škodí zdraví, má se to regulovat pod takovou hranici, aby to neškodilo. Komunisti horníky posílali do důchodu ve 40, aby jim kompenzovali to, že si v dolech ničili zdraví. Ale to je dle mého názoru špatně.
Takže pokud vadí NOx, proč nezpřísníme normy na alespoň čínský standard, ideálně však na americký, aby nám to neškodilo? Proč třeba něco neděláme s auty z aféry dieselgate, které emitují obrovská kvanta NOx?
Tycoon
@DonVito

Don Vito, 11:22
" Ja osobne pro zakaz uplne nejsem.
Je podle me zbytecny.
Jak bylo zmineno pro nizsi vrstvy obyvatel obzvlast."

Ty tvé citované věty e😜licitně vyjadřovaly, že nejsi pro plošný zákaz, protože je dle tvého názoru zbytečný. Tím pádem by nižší vrstvy jako jediné měly privilegium koupit spalovací auto, čehož by v praxi částečně využívaly. Proto jsem se ptal na způsob toho, jak bys ty vrstvy či skupiny obyvatel kádroval. To je vše.

Nebo si mohl říct, že preferuješ černobílé vidění světa a tudíž plošný zákaz dle směrnice EU. Pak nemusíš vymýšlet kádrování.

Čemu by prospělo zrušení zákazu spalovacích aut v roce 2035? Podle mě inovacím, konkurenceschopnosti, prosperitě a životní úrovni.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Ne. ESG tě "JEN" vyřadí z veřejných výběrovek a neumožní žádat o dotace... Což jistě v EU kde každý je přisátý na nějaký státní dotační penězovod, nikomu nebude vadit, že...
Avatar - Emel
Emel
@psel možná je důvod do nějaké míry u Passatu - skončil sedan, výroba je mimo Německo, je tu odliv kupců k Tiguanu i dlouhodobé posilování prémie v D segmentu...
PavelK_
Vzestup T- Rocu o 48%? Co to má být, panika před nástupem nové generace?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Nedivím se, že píšeš bullshity, když nerozeznáš oznamovací větu od otázky...
P.S. Otázka má na konci otazník, chápeš? 😁DD

rohYpnol
7. února 2025 • 10:42

Registrace skladovek?? Povinné kvóty??
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@ptr078
Vďaka, petře 😅😂🤣
ptr078
@Horký Rom Nevyhnutelny bude hlavne ignorovat blbcov ako si ty
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Pride mi ten stellantis dost nepredvidatelny... januar este nemusi nic definitivne znamenat ale co to uz naznacuje... opel este rozbehne novy grandland aj fronteru... sklamanim je dozaista mokka s corsou... ale aj astra akoby uz vyhorela... pritom minuly rok pekne hviezdila... ale pockajme este na dalsi priebeh ... februar marec a uvidime
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Nějak to ten Německý Opel ve francouzských rukách nevychytal. 😬🙄 O pežoty je zájem menší.
Ono i kvalita šla dolů po převzetí Stellantisem.
Lubo
@Emel prečo by malo? Škoda mala minulý rok okolo 16 700 a klesla o 1%, a BMW malo niečo nad 16 000 a stúpla o 1%.
Avatar - Emel
Emel
Co se tabulky týče... není vám divné, že loni bylo BMW před Škodou, BMW má +1% a Škoda -1%... a Škodovka bávo předběhla?
Avatar - Emel
Emel
@PowerHouse to bys to musel rozpadnout po značkách... resp koncernech
ptr078
@Lubo Konkurencia je coraz vatsia a tesla okrem cybertrucku straca waw efekt, je opozerana a prdiace sedacky to nezachrania, ergonomia sa rokmi zhorsuje. Casto jazdim 3 pred a po fl a pride mi to celkovo ako horsie auto. Ti co chceli teslu, uz ju maju a teraz pride druha vlna racio kupcov, pomer cena/hodnota. Tam zavaria tesle cinania. Muska na antireklamu vyuzije skor konkurencia a je otazne nakolko muska tesla este zaujima, ked ma novu hracku.
traveldrive
@Lubo

Prečo by sa Muskov vstup do politiky mal prejaviť na predajoch Tesly?
Tycoon
@DonVito
Problém je v tom, když se to lidem nutí jako univerzální řešení. Nemám nic proti tomu, když si kdokoliv koupí elektromobil.
ptr078
@idam.i Dizajnovo sa podaril formentor, zvysok je bieda a po fl.katastrofa, takze hovorit o atraktivnom dizajne chce velku davku optimizmu
Tycoon
@DonVito

Německé i některé další evropské automobilky prodávají i v USA a Číně, kde jsou emisní limity přísnější než v EU, takže musí inovovat emise spalováků,i kdyby EU nařídila elektromobily od zítřka.
Avatar - idam.i
idam.i
@3_diamanty ty nemusíš chápať boom okolo Cupry.Hlavne ,že to chápu kupci.😁
Avatar - idam.i
idam.i
@ericn predaje určite neťahá VZ5ka ale práve modely z opačnej strany ponuky.
Je to koncern s "južanským temperamentom".
Už dávno Cupra neznamená Cup a Raely.😉
ptr078
@psel Si spadol z marsu? 🤣 na samotnom auto.cz bolo milion clankov ako ludia kombik nechcu, ja som zartoval
Avatar - Emel
Emel
@psel však Enyaq měl ten upgrade pohonu taky, někdy loni myslím.
Pořád ale... i GTX má maximálku 180, ne? To je za mě třeba slabý.
Kufr neříkám že je ošizený, ale na pětimetrový auto? Prostě je zbytečně velká kabina... má to +13cm na rozvoru oproti Superbu, k čemu je to dobrý? Za mě by to klidně mohlo být o 10cm kratší a nic by se nestalo.
Avatar - idam.i
idam.i
@3_diamanty napriek všetkým odborným prepovediam sa Cupra celkom predáva.
Atraktívny dizajn ľuďom stačí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

400 kusů za rok.. To je úspěch 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Johnn
@psel No nevím, "super" mi přijde hodně nadsazené.
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/fltp.fi/dl/27b7a0
Pro rozvíjení důvěry v elektromobily by to chtělo trochu více.
Avatar - Emel
Emel
@psel jako... za mě moc ne... relativně stará platforma, jen 400V, proti Tesle horší dynamika i efektivita... zbytečný podélný prostor v kabině (kdo potřebuje 3m rozvor?) a naopak nijak zázračný v kufru... a designově... z toho šmrncu co měl koncept tam moc nezbylo. Vyloženě špatný to není, ale konkurence je dál.
ptr078
@Ozzman Byt zeleny je v poriadku a kazdy by mal sa spravat adekvatne a chranit co mame. Ale pozatvarat funkcne jadrove elektrarne, postavit na ornu podu panely a vrtulky a ked nefuka spalovat uhlie a mazut je vsetko len nie ekologia. 🤣 a fascinuje ma, ze si niekto mysli, ze par 100viek ev nam zachrani zivotne prostredie
ptr078
@Emel Citame uz roky, ze kombi je mrtve
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@rohYpnol
Cupra okrem ineho kanibalizuje seat... a vo vysledku mi ani nedava zmysel kupovat takyto predrazeny seat ... ale nemec asi radsej predrazeny seat ako nejakeho civica
Avatar - hugino
hugino
Golf , Tigi aj T-Roc = stupne víťazov za prvý mesiac takže to rozbehli slušne do toho ešte v prvej desine Passat + koncernové Škoda Seat aj Cupra . Tomu sa hovorí patriotizmus . Som prekvapený že Toyote sa až tak v Nemecku nedarí keď už má tak dokonalý hybrid . Patriotizmus je dôležitý .
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Tvoje úvahy jsou opět zcela mimo.
Já klidně v rámci urychlení debaty připustím - ok, je to jen o ceně (není to jen o ceně, nespočet krát jsem to vysvětlval...ale ok).
Jenže cena je neoddělitelnou součástí produktu!!! Takže když to nedává ekonomický smysl, tak to prostě zákazník chtít nebude!

A teď k tomu jak vím... Tak jak spousta hujerů přesvědčuje, tak cenová parita přeci je tu, ne? Tak co řešíš? Ono už to o té ceně není, a 9 z 10ti chce ICE!!!

A teď vážněji - v některých vesměs luxusních modelech jsou ceny BEV a ICE hodně podobné, nebo ten rozdíl je pod rozlišovací schopnost příplatkových prvků výbav. A i tam lidi volí ICE. Typický příklad - BMW řady 5. Takže vím to, protože to je vidět v prodejích a v chování zákazníků.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman
Pořád to stejné. Existuje nějaká generalizace. Když 9 z 10ti zvolí ICE a ne BEV, když 11 ze 17 BEV je v Číně, tak prostě platí, že BEV nikdo nechce. Protože NIC není 100%, taky neplatí, že v listnatém lese není nic jiného než listnatý strom...

Stejně tak to, že BEV z pohledu běžného Čecha je absolutní nesmysl, vůbec nevylučuje, že takový kesumb co má BEV i na psí boudě a jezdí jen kolem komína bude z BEV nadšený a je pro něho konkrétně produktem tisícíletí.
Avatar - Emel
Emel
@Pavel Jirka @DonVito ID7 podle mě ukazuje, jak moc tu chybí normální kombík/lift. Přestože ID.7 není žádnej vodvaz, tak ho absence konkurentů žene dopředu.
Stejně tak Tesla Y... taky to nebylo nejprodávanější auto v Evropě proto, že by lidi chtěli crossover ve tvaru brambory.
Avatar - praptak
praptak
@Tycoon Myslíte, že se legislativa v tomto směru do roku 2035 nezmění? Se zákazem spalovacích aut nesouhlasím. Ovšem nejsem zaslepený.
Avatar - praptak
praptak
@jersey.se Mě zatím tedy nikdo nenutí v Česku. Což je správně. Tak to přece nebudu tvrdit. Dokonce dále existují spalovací auta bez elektrifikace.
Lempl Klaun
Lajkovat si vlastní komentáře hned po zveřejnění, je asi nová forma sebepotvrzení a zoufalství, viď @rohYpnole
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Přesně tak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Většina budou firmy, veřejný sektor...

Tvoji otázku otočím úplně stejně - co když BEV nechtějí, ale MUSÍ tak jak uvádím? Napadlo tě to??
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Koho napadlo ve statistice sčítat Seat a Cupra, když právě Seat a Cupra nás tu dlouhodobě krmí pohádkou o tom, jak Cupra NENÍ Seat, a jak Cupra je prémiovkou?!?

Ve statistice ale budeme tvrdit opak???
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Pepa_007

Tak nová Frontera bude propadák na plné čáře, a celkově jediný důvod proč koupit Opel je ten nekoupit Citroen a Peugeot protože aspoň Opel má ještě kulatý volant...
Ale vedle VAG a Renault/Dacia vůbec nevím co by se mi muselo odehrát v hlavě, abych chtěl Opel...
ptr078
@ericn No ved to je jedna dalsia skvela idea, ze nanutime firmam ev a tym sa zvysia predaje a svet bude zase chvilu v poriadku 🤣
Avatar - Emel
Emel
@Lubo jo, máš pravdu... to 1% je jen leden-leden, ne celý rok.
ptr078
@traveldrive 2016 som dal za golfa 20, dnes s takou vybavou je po vsetkych zlavach a bonusoch minimalne 32