Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
0
Tady už máš revír EV, 1er si na dlouhé cesty nekupuješ. Po okrese ti baterka vyjde, ve městě to neničíš, nemusíš to zahřívat. Chybí jen zvuk.
Kasprik
Cena 1.350,000 Kč. Nemám za to už náhodnou novou výkonnější Teslu?
@Kasprik Možná máš, ale kdo by jí chtěl? Tablet na kolech bez zvuku s bez designu s nulovým výrazem?
No ale co, i tací jsou mezi námi… a každý si své peníze může utratit jak chce 😋👌
No ale co, i tací jsou mezi námi… a každý si své peníze může utratit jak chce 😋👌
@ericn Co se designu týče, tak tady bych už byl opatrnej, pro mne je interier BMW naprosto odpornej, i ta tesla je uhlazenější. Tablet? Ehm, který auto má větši display? A venkovní? Zatímco BMW kráčí mílovými kroky k Číně, Tesla mi přijde v pohodě.
To je můj názor.
To je můj názor.
@Futurista Já prostě potřebuji "budíky" před sebou, jedno jestli analogové nebo displej, pak rozumně umístěná fyzická tlačítka na hlavní funkce a ideálně samostatný panel klimatizace. Displej na navigaci stačí 8-10¨, víc netřeba a pak ten zvuk motoru...
Jinak s tím designem u BMW máš pravdu, jde to do kytek... Nicméně raději BMW než auto bez designu, čili Teslu...
Jinak s tím designem u BMW máš pravdu, jde to do kytek... Nicméně raději BMW než auto bez designu, čili Teslu...
3_diamanty
Bohuzial taketo auta uz dnes nemaju sancu uspiet... za to podobne vykonne elektromobily su naopak pretlacane k zakaznikom
@3_diamanty Vykon nie je vsetko, mal som pozicane ex30 a jazdne to je teda riadny podpriemer, nehovoriac o kvalite ovladania a softverovych chybach, renault 5ku som mal iba na hodku, exterier interier parada, dokonca aj nejake tlacidla, ale jazdne tiez uplna slabota, tych 150koni sa asi paslo niekde vedla na luke. Takze nech si kazdy vyberie co chce
@ptr078
Jazdil si Renault 5ku? A čo Ti jazdne vadilo, okrem spomínaného nedostatku výkonu?
Mňa totiž vizuálne R5 celkom oslovila a je to asi prvé EV, ktoré by som zvažoval. A v testoch práve jazdné vlastnosti celkom chválili, tak ma nemilo prekvapuje Tvoja kritika.
Jazdil si Renault 5ku? A čo Ti jazdne vadilo, okrem spomínaného nedostatku výkonu?
Mňa totiž vizuálne R5 celkom oslovila a je to asi prvé EV, ktoré by som zvažoval. A v testoch práve jazdné vlastnosti celkom chválili, tak ma nemilo prekvapuje Tvoja kritika.
Mokacio
BMW by mělo být hravé, ergonomicky přístupné, řidičsky nekompromisní, umět dokonale přenést zpětnou vazbu od kol, přes volant, až k řidiči, a především umět vyvolat patřičné emoce.
Jenže to se bohužel neděje. Po neslané, nemastné řadě 5 přichází nová řada 1, o které se musíme dohadovat, zda jde o nový model, či pouze o hloubkový facelift. Místo toho, aby se BMW zajímalo o to, zda stále dokáže zákazníkovi přinést to, na co je zvyklý, a to, čím je pro zákazníka charakteristické, tak řeší doslova neexistující problém (krásně řečeno v recenzi) s písmenem "i" v názvu modelu a tím zaráží další pomyslný hřebíček do rakve své dřívější slávy a jen potvrzuje fakt, že nezůstane kámen na kameni, samozřejmě v tom negativním slova smyslu.
Když po technicky velmi zdařilých modelech, jakými byly např. BMW E60, 63, 87, 90, atd. přišly na trh jízdně (a nejen to) zcela tragické vozy, jako byly modely F10/11, případně F30/31, tak jsem si říkal, že nastává soumrak a konec jedné éry. Ovšem, když BMW představilo modely jako G20/21 a G30/31, tak jsem si říkal, že je svět zase trochu v pořádku. To jsem ovšem netušil, že ten skutečný konec nastává jen o pár let později.
Neřidičská, neosobní, bez emocí, ale také oholená na kost (to je nejvíce vidět u nové řady 5 - absence dveřních nášlapů, téměř všude tvrdé plasty, absence otevíratelné panoramy, klik komfortního přístupu na zadních dveřích, výklopného okna u Touringu.. a takhle bych mohl pokračovat snad do nekonečna), působící jako vozy za 500-600 tis. korun. Navíc také neergonomická, se spoustou nelogických a nedotažených řešení (viz. ambientní podsvícení, které se odráží ve zpětných zrcátkách) a to vše stále s logem BMW, za cenu BMW. No, vypadá to, že jsme na konci jedné velké éry, bohužel, velká škoda.
Jenže to se bohužel neděje. Po neslané, nemastné řadě 5 přichází nová řada 1, o které se musíme dohadovat, zda jde o nový model, či pouze o hloubkový facelift. Místo toho, aby se BMW zajímalo o to, zda stále dokáže zákazníkovi přinést to, na co je zvyklý, a to, čím je pro zákazníka charakteristické, tak řeší doslova neexistující problém (krásně řečeno v recenzi) s písmenem "i" v názvu modelu a tím zaráží další pomyslný hřebíček do rakve své dřívější slávy a jen potvrzuje fakt, že nezůstane kámen na kameni, samozřejmě v tom negativním slova smyslu.
Když po technicky velmi zdařilých modelech, jakými byly např. BMW E60, 63, 87, 90, atd. přišly na trh jízdně (a nejen to) zcela tragické vozy, jako byly modely F10/11, případně F30/31, tak jsem si říkal, že nastává soumrak a konec jedné éry. Ovšem, když BMW představilo modely jako G20/21 a G30/31, tak jsem si říkal, že je svět zase trochu v pořádku. To jsem ovšem netušil, že ten skutečný konec nastává jen o pár let později.
Neřidičská, neosobní, bez emocí, ale také oholená na kost (to je nejvíce vidět u nové řady 5 - absence dveřních nášlapů, téměř všude tvrdé plasty, absence otevíratelné panoramy, klik komfortního přístupu na zadních dveřích, výklopného okna u Touringu.. a takhle bych mohl pokračovat snad do nekonečna), působící jako vozy za 500-600 tis. korun. Navíc také neergonomická, se spoustou nelogických a nedotažených řešení (viz. ambientní podsvícení, které se odráží ve zpětných zrcátkách) a to vše stále s logem BMW, za cenu BMW. No, vypadá to, že jsme na konci jedné velké éry, bohužel, velká škoda.
@Mokacio tak zrovna ta zpětná vazba od kol, podvozky, emoce za volantem - to BMW zachovává. Buďme zase fér, nároky na vyšší komfort, odhlučnění a bezpečnost tu jsou a proti tomu je "surovost" sportovních aut úplně v protikladu. Za mě BMW tohle stále umí skloupit nejlépe. Zrovna testuji novou X3 a i v základní verzi (M-paket na neadaptivním podvozku) jezdí naprosto famózně až překvapivě sportovně, k tomu odhlučnění o kterém se podobným SUV před pár lety nezdálo...až tomu člověk nějaké ty laciné plasty promine. Ale laciné plasty tam jsou a ne málo...
U 5er žádné tvrdé plasty nejsou, jen nejsou možná tak hodnotné jak by člověk chtěl. Ale nic nevrže a drží. To platí i u té plastovější nové X3. Podvozek a emoce, tam je problém jak se to zvětšilo. Ale ukaž mi jiné auto přes 5m délky s lepším pocitem na volantu, s lepší stabilitou 200+ km/h a celkově schopnostmi v zatáčkách. Sladění převodovek u rwd modelů od X3 přes 5er po X7 také asi nejlepší jaké může být. Tam se to podle mě s MHEV technikou zlepšilo jak si to pomáhá elektromotorem.
1er tahá za nejkratší konec provazu celou dobu. Původní rwd verze byla technicky pro většinu zákazníků předimenzovaná a ty poslední dvě generace jsou prostě takové slabé, osobně bych asi dal přednost lépe vybavenému VW Golf nebo lépe jezdícímu Ačku, 1er se za mě vůbec nepovedla a očividně to platí i u té nové, jestli to vůbec nová generace je...
U 5er žádné tvrdé plasty nejsou, jen nejsou možná tak hodnotné jak by člověk chtěl. Ale nic nevrže a drží. To platí i u té plastovější nové X3. Podvozek a emoce, tam je problém jak se to zvětšilo. Ale ukaž mi jiné auto přes 5m délky s lepším pocitem na volantu, s lepší stabilitou 200+ km/h a celkově schopnostmi v zatáčkách. Sladění převodovek u rwd modelů od X3 přes 5er po X7 také asi nejlepší jaké může být. Tam se to podle mě s MHEV technikou zlepšilo jak si to pomáhá elektromotorem.
1er tahá za nejkratší konec provazu celou dobu. Původní rwd verze byla technicky pro většinu zákazníků předimenzovaná a ty poslední dvě generace jsou prostě takové slabé, osobně bych asi dal přednost lépe vybavenému VW Golf nebo lépe jezdícímu Ačku, 1er se za mě vůbec nepovedla a očividně to platí i u té nové, jestli to vůbec nová generace je...
@adamzprahy To je moc hezké shrnutí. Surovost u aut chtějí jen negáči od klávesnic. Stačí se podívat na rallye auta. Jsou už měkčí, pracuje podvozek a karosérie je klidná.
@adamzprahy Pravda, 1er už je trochu nabubřelá... Souhlas s tebou, raději bych koupil Golf 😄
@ericn
Je to škoda, nakoľko minulá 1er bola až na otrasný exteriér pekne a hodnotne vypracovaným autom, interiér bol kvalitatívne i ergonomicky špička. Jazdne to úplne nevmakali, od BMW človek čakal viac, bol to taký bavorský Golf GTI. Ale to nie je zle, nie každý chce superostrý hotheč á la type R a ako univerzálna, prémiová obdoba Golfu 1er fungovala. A vo verzii 128ti vraj aj dobre jazdila, vraj fungovala lepšie, ako M135i. Ja som len nemohol prekúsnuť ten exteriér, prišlo mi to ako také MPV, proste no go. A keď táto nová generácia (skôr facelift) vyhladila exteriér a ten je prijateľný (aj keď dosť generický), tak pokašlali zbytok. Interiér patlací displejový bez iDrive, hlavne že svetielka. Dynamicky horšie, technicky jednoduchšie, ale za to drahšie. A tú jedinú zaujímavú verziu 128ti zarezali.
Fakt neviem, kto si dnes dobrovoľne kúpi M135 namiesto krajšej, lepšej či lacnejšej konkurencie ako je S3 či Golf R.
Je to škoda, nakoľko minulá 1er bola až na otrasný exteriér pekne a hodnotne vypracovaným autom, interiér bol kvalitatívne i ergonomicky špička. Jazdne to úplne nevmakali, od BMW človek čakal viac, bol to taký bavorský Golf GTI. Ale to nie je zle, nie každý chce superostrý hotheč á la type R a ako univerzálna, prémiová obdoba Golfu 1er fungovala. A vo verzii 128ti vraj aj dobre jazdila, vraj fungovala lepšie, ako M135i. Ja som len nemohol prekúsnuť ten exteriér, prišlo mi to ako také MPV, proste no go. A keď táto nová generácia (skôr facelift) vyhladila exteriér a ten je prijateľný (aj keď dosť generický), tak pokašlali zbytok. Interiér patlací displejový bez iDrive, hlavne že svetielka. Dynamicky horšie, technicky jednoduchšie, ale za to drahšie. A tú jedinú zaujímavú verziu 128ti zarezali.
Fakt neviem, kto si dnes dobrovoľne kúpi M135 namiesto krajšej, lepšej či lacnejšej konkurencie ako je S3 či Golf R.
@adamzprahy Pekné zhrnutie.
PS> Mňa zaujalo, že X1 M35i malo výborné recenzie, aj čo sa týka rovnakého motora, prevodovky, komfortu s 20", spotreby atd
PS> Mňa zaujalo, že X1 M35i malo výborné recenzie, aj čo sa týka rovnakého motora, prevodovky, komfortu s 20", spotreby atd
@adamzprahy Nezachovává, nová 5 je toho důkazem, pětka už to uměla mnohem lépe, a to nemusím ani moc do historie a těch modelů je mnohem víc. Samozřejmě, že nároky na vyšší komfort, odhlučnění a bezpečnost tu jsou, to bez pochyby, ale tam někde to končí. Tohle je přesně to, že se snažíme smířit s něčím, co není tak dobré, jak bývalo. Ty auta jsou nedotažená, s ergonomickými fauly, a extrémně ošizená, takhle nešetří Audi, ani Mercedes. A hlavně až nebavorácky jízdně nevyladěná. Samozřejmě, čest výjimkám, ale se současným kurzem bude hůř. A nová 5 zdaleka netrpí jen na velikost a na váhu, ale třeba také na řízení, člověk fakt nemá pocit, že by řídil pětku a zpětná vazba taky žádný zázrak, navíc se volant špatně vrací do středové polohy.
Že u 5 nejsou tvrdé plasty? Doslova všude, zkus si tam někdy sednout. Některé plasty kvalitou srovnatelné se spoustou aut pod milion korun. U výplní dveří měkčený pouze vršek, zbytek tvrdý plast ala Octavia, včetně madla dveří. O "kapsách" ve dveřích raději ani nebudu mluvit. Spodní část středového tunelu to samé, zkrátka místa, kde se člověk za jízdy může úplně jednoduše opřít, to bylo ještě v minulé generaci nemyslitelné a v prémiovém segmentu tabu. Měl jsem možnost přímého porovnání a byl jsem doslova v šoku, jaký je rozdíl mezi G30 a G60, a takhle je ušetřeno napříč celým interiérem. Už jen samotná absence dveřních nášlapů budí otázky, a to člověk ještě ani nenastoupil. A ty zadní držáky nápojů, řešené jako u těch nejlevnějších aut, vážně? A takhle bych mohl pokračovat, stejně jako s prvky výbavy, které nadále nejsou k dispozici.
Takže ne, fakt se neuspokojím jen s tím, že nic nevrže a drží to. Takhle to prostě nejde, aby za jednu generaci došlo k takovému sešupu. Jinak, ano, souhlasím, jsou to stále dobrá auta, která dobře jezdí, ale stačí to? A už i to bylo mnohem lepší. A ta nová jednička, škoda mluvit, to už je fakt bída, ty staré zadokolky ve srovnání s tímhle byly parádní. Taky bych asi raději volil Golf R.
Že u 5 nejsou tvrdé plasty? Doslova všude, zkus si tam někdy sednout. Některé plasty kvalitou srovnatelné se spoustou aut pod milion korun. U výplní dveří měkčený pouze vršek, zbytek tvrdý plast ala Octavia, včetně madla dveří. O "kapsách" ve dveřích raději ani nebudu mluvit. Spodní část středového tunelu to samé, zkrátka místa, kde se člověk za jízdy může úplně jednoduše opřít, to bylo ještě v minulé generaci nemyslitelné a v prémiovém segmentu tabu. Měl jsem možnost přímého porovnání a byl jsem doslova v šoku, jaký je rozdíl mezi G30 a G60, a takhle je ušetřeno napříč celým interiérem. Už jen samotná absence dveřních nášlapů budí otázky, a to člověk ještě ani nenastoupil. A ty zadní držáky nápojů, řešené jako u těch nejlevnějších aut, vážně? A takhle bych mohl pokračovat, stejně jako s prvky výbavy, které nadále nejsou k dispozici.
Takže ne, fakt se neuspokojím jen s tím, že nic nevrže a drží to. Takhle to prostě nejde, aby za jednu generaci došlo k takovému sešupu. Jinak, ano, souhlasím, jsou to stále dobrá auta, která dobře jezdí, ale stačí to? A už i to bylo mnohem lepší. A ta nová jednička, škoda mluvit, to už je fakt bída, ty staré zadokolky ve srovnání s tímhle byly parádní. Taky bych asi raději volil Golf R.
@Mokacio nová pětka je jak vagón, úzká a vysoká, až u kombíku s vytaženými blatníky /M5/ se to podaří trochu eliminovat, třeba 520d sedan je neuvěřitelně ošklivý, vysoký a úzký...
@Mokacio Audi právě šetří v technice (fwd apod.), Mercedes se sice snaží ten interiér obkládat cingrlátkama, ale je tam zase problém s kvalitou. Nové E se mi líbí a zhodnotil bych jako lepší než 5er. Jenže (aspoň u nás) si to MB nechá zaplatit a vychází mnohem dráž než 5er ve stejných výbavách. BMW sice šetří na detailech interiéru, ale zase nezvyšuje moc ceny. Já měl G30 a teď G60. Nejvíc mi vadí absence silnějších benzínů, ale to je bohužel spíš politika. Inflančně nové BMW defacto zlevnili, takže to beru něco za něco. Vymazlenější interiér je u Mercedesu, ale připlatíš. Každopádně, co je teda podle tebe řidičské auto dneska na trhu? Fakt se ptám, tam za mě totiž jednoznačně BMW udržuje směr v možnostech dnešního trhu.
BMW 1 sám píšu že je přešlap, BMW to auto postavit neumí, nevím proč, tam jak jsem psal bych bral Golf nebo MB A. Ale v těch vyšších kategoriích - právě s důrazem na komfort atd - co je teda podle tebe řidičské auto?
Jinak čemu říkáš nášlapy? Těm plastům překrývajícím prahy? Na to se přiznám že nikdy nešlapu ani jsem si vůbec nevšiml co se tam změnilo? 😁 Nášlapy mám v Jeepu Wrangler 😊
Já teda právě tím že jsem měl G30 tak bych i trochu mírnil glorifikaci jejího interiéru. Ano souhlas, detaily typu ovládání oken nebo měkčené vnitřky přihrádek, ale žádný zázrak to taky nebyl, respektive za spoustu věcí to chtělo připlatit. S G60 je to podobné, ale za některé věci už připlatit nejde, to je taky pravda. A já rozhodně souhlasim s kritikou těch laciných detailů, nejsmutnější je to v top verzích typu M5 kde jsou ty stejně plastové ovladače oken apod. taky. Ale že by to bylo tak mimo jak píšeš, tzn. že to nejsou řidičská auta, ve všem horší, to určitě neni a s tim právě nesouhlasim.
Ještě příkla😜 nová X3 jezdí naprosto skvěle, ale interiér má hodně plastovej. Jenže předchůdce taky byl dost plastovej. Takže o sešupu bych nehovořil, spíš prioritizace na co se v BMW zaměřili a kam šli peníze ve vývoji...neznám opravdu "řidičštější" SUV než nová X3.
BMW 1 sám píšu že je přešlap, BMW to auto postavit neumí, nevím proč, tam jak jsem psal bych bral Golf nebo MB A. Ale v těch vyšších kategoriích - právě s důrazem na komfort atd - co je teda podle tebe řidičské auto?
Jinak čemu říkáš nášlapy? Těm plastům překrývajícím prahy? Na to se přiznám že nikdy nešlapu ani jsem si vůbec nevšiml co se tam změnilo? 😁 Nášlapy mám v Jeepu Wrangler 😊
Já teda právě tím že jsem měl G30 tak bych i trochu mírnil glorifikaci jejího interiéru. Ano souhlas, detaily typu ovládání oken nebo měkčené vnitřky přihrádek, ale žádný zázrak to taky nebyl, respektive za spoustu věcí to chtělo připlatit. S G60 je to podobné, ale za některé věci už připlatit nejde, to je taky pravda. A já rozhodně souhlasim s kritikou těch laciných detailů, nejsmutnější je to v top verzích typu M5 kde jsou ty stejně plastové ovladače oken apod. taky. Ale že by to bylo tak mimo jak píšeš, tzn. že to nejsou řidičská auta, ve všem horší, to určitě neni a s tim právě nesouhlasim.
Ještě příkla😜 nová X3 jezdí naprosto skvěle, ale interiér má hodně plastovej. Jenže předchůdce taky byl dost plastovej. Takže o sešupu bych nehovořil, spíš prioritizace na co se v BMW zaměřili a kam šli peníze ve vývoji...neznám opravdu "řidičštější" SUV než nová X3.
@adamzprahy Kurz Audi je léta stejný, tam se toho moc nemění. Mercedes má cingrlátka, to je fakt, a osobně se mi to také nelíbí, taková navoněná, opulentní bída. Každopádně nová E se mi také líbí. Cena je teď největší argument pro BMW, ale jsme právě u toho "něco za něco" a to je prostě škoda. Nemyslím si, že by BMW udržovalo směr v možnostech trhu, směr stěží udržovala G30, natož G60. Jasně, pokud si vezmu prémii, co se týče řidičského zážitku, tak jednoznačně BMW, ale proč s kompromisy, když ještě generaci zpět to šlo? To je to, co mi vadí. Mám osobně řadu 5 moc rád a právě proto mi vadí ta dekadence. Já to neporovnávám s jinými, a už vůbec nezpochybňuji, že i nová G60 je řidičské auto. Musím říct, že i přes kritiku se mi moc líbí, ale mrzí mě, že BMW má na víc a
ten potenciál nebyl využit. Člověka až zaráží jak blízko se díky tomu dokážou k prémii přiblížit běžná, kdysi lidová auta a opačně.
Samozřejmě, že ani G30 není žádný zázrak, ale tam to bylo alespoň na oko ještě v pořádku, pokud si rozumíme. No a jízdně byla vlastně dost parádní. To by měl být takový minimální standard, jenže G60 dělá téměř vše o něco hůř.
Jasně, myslím ty krycí plasty, na které se pochopitelně nešlape, ale jsou tam. Tedy naprosto standardně u drtivé většiny aut, i těch nejlevnějších, vyjma nových BMW. 😁 To prostě člověk nechápe. Ok, u 5 je dostala alespoň M5.
Co se týče X3, tak to věřím a určitě souhlasím. Tam je to možná také tím, že co se týče SUV, tak BMW má řidičsky obrovský náskok proti konkurenci a tím pádem velký prostor k vyniknutí. Ale zase se nedá hovořit o prioritizaci, to by musela ta značka někde výrazně přidat, jenže to se nestalo, ohlodává, co může a dost často nabízí řešení, která už uměla lépe. (V obecném slova smyslu, to nevztahuju na X3, děje se to napříč celou modelovou řadou). Takže sešup je v tomhle kontextu příhodnější, a pokud ne sešup, tak alespoň výrazné šetření (šetří jako všichni), což postihuje bez výjimky všechny nové modely, některé více, jiné méně.
ten potenciál nebyl využit. Člověka až zaráží jak blízko se díky tomu dokážou k prémii přiblížit běžná, kdysi lidová auta a opačně.
Samozřejmě, že ani G30 není žádný zázrak, ale tam to bylo alespoň na oko ještě v pořádku, pokud si rozumíme. No a jízdně byla vlastně dost parádní. To by měl být takový minimální standard, jenže G60 dělá téměř vše o něco hůř.
Jasně, myslím ty krycí plasty, na které se pochopitelně nešlape, ale jsou tam. Tedy naprosto standardně u drtivé většiny aut, i těch nejlevnějších, vyjma nových BMW. 😁 To prostě člověk nechápe. Ok, u 5 je dostala alespoň M5.
Co se týče X3, tak to věřím a určitě souhlasím. Tam je to možná také tím, že co se týče SUV, tak BMW má řidičsky obrovský náskok proti konkurenci a tím pádem velký prostor k vyniknutí. Ale zase se nedá hovořit o prioritizaci, to by musela ta značka někde výrazně přidat, jenže to se nestalo, ohlodává, co může a dost často nabízí řešení, která už uměla lépe. (V obecném slova smyslu, to nevztahuju na X3, děje se to napříč celou modelovou řadou). Takže sešup je v tomhle kontextu příhodnější, a pokud ne sešup, tak alespoň výrazné šetření (šetří jako všichni), což postihuje bez výjimky všechny nové modely, některé více, jiné méně.
@Mokacio u těch větších aut si popravdě nemyslim, že je sportovnost na prvním místě, respektive čím větší auto, tím je to přirozeně méně sportovní a zároveň si myslím že tam klesá i očekávání zákazníků (resp jiné priority).
A to je podle mě ten zásadní problém G60 protože je příliš velká a je to něco jako 7er s plastovym interiérem, čímž mezi 3er G20 a 5er G60 chybí něco mezi. Mám názor, že G30 skončila bez náhrady a nástupce G60 je jiný model. A souhlasím, je to nešťastné a oprávněně terčem kritiky.
Ještě doplním, já měl mezi G30 a G60 ještě 6 GT po faceliftu, takže mi ten odklon od sportovnosti asi vadí méně: velikostně je G60 jak 6 GT, ale jezdí (zatáčí) mnohem lépe. Co chybí je motor...
A to je podle mě ten zásadní problém G60 protože je příliš velká a je to něco jako 7er s plastovym interiérem, čímž mezi 3er G20 a 5er G60 chybí něco mezi. Mám názor, že G30 skončila bez náhrady a nástupce G60 je jiný model. A souhlasím, je to nešťastné a oprávněně terčem kritiky.
Ještě doplním, já měl mezi G30 a G60 ještě 6 GT po faceliftu, takže mi ten odklon od sportovnosti asi vadí méně: velikostně je G60 jak 6 GT, ale jezdí (zatáčí) mnohem lépe. Co chybí je motor...
@adamzprahy Tak ty priority u těch větších aut jsou opravdu trochu jinde, na druhou stranu byly pětky známě právě tím, že byly na svou velikost skvěle jízdně i řidičsky přístupné. Byl to takový jejich podpis, např. E60 s aktivním řízením a dynamic drive byla přímo skvělá, člověk si ani nepřipadal jako v tak velkém autě, i G30 nejezdila vůbec špatně.
Ano, zásadní problém je velikost, a právě to je to, co nechápu - proč to auto udělali tak velké? Je to zbytečně velký skok, auto větší, než konkurenti a zákazník nic takového ani neočekává. Navíc to přináší řadu negativ, od váhy přes celkové chování, škoda.
Chápu a rozumím, GT je fajn, a tam tohle všechno člověk tak nějak neočekává a možná ani nepotřebuje. Jezdím několik BMW, od starších po novější a prostě, když si sednu do své 650i z roku 2010, tak mě zaleje pocit, který od těch novějších BMW neznám. Tam je to naprostá řidičská nirvána, v tom nejlepším slova smyslu, neuvěřitelně dotažené auto, a to bohužel už dnes většina moderních BMW neumí a téměř každý nový model se tomu stále více a více vzdaluje, krůček po krůčku. Jinak je pravda, že motory nejsou, ale stále bych si u nové 5 vybral, to zase jo, jen je velká škoda absence 540i pro Evropu.
Ano, zásadní problém je velikost, a právě to je to, co nechápu - proč to auto udělali tak velké? Je to zbytečně velký skok, auto větší, než konkurenti a zákazník nic takového ani neočekává. Navíc to přináší řadu negativ, od váhy přes celkové chování, škoda.
Chápu a rozumím, GT je fajn, a tam tohle všechno člověk tak nějak neočekává a možná ani nepotřebuje. Jezdím několik BMW, od starších po novější a prostě, když si sednu do své 650i z roku 2010, tak mě zaleje pocit, který od těch novějších BMW neznám. Tam je to naprostá řidičská nirvána, v tom nejlepším slova smyslu, neuvěřitelně dotažené auto, a to bohužel už dnes většina moderních BMW neumí a téměř každý nový model se tomu stále více a více vzdaluje, krůček po krůčku. Jinak je pravda, že motory nejsou, ale stále bych si u nové 5 vybral, to zase jo, jen je velká škoda absence 540i pro Evropu.
@Mokacio 650i /předpokládám 4,8 atmo?/ jsem nějakou dobu jezdil, příjemné GT, ale vzhledem k rozměrům a hmotnosti... je to akorát tak to GT😊
@Man Ký Joo, přesně tu myslím. 😊 Je to GT, to je pravda, ale zase na své rozměry a váhu jezdí fakt parádně. Neznám moc nových aut s podobnou váhou a velikostí, která by se tak ochotně vrhala do zatáček. Velikostně je to +- jako řada 5, takže proto zmiňuji e😜licitně ji.
@Mokacio předokolková BMW nemají moc společné DNA s původními vozy... F30 mi rozhodně nepřišla špatná, pokud měla sportovní podvozek. Ale zase pokud ho neměla, byla velmi komfortní.
@Man Ký
Ono pri F30 treba rozlišovať predface verzie od modelov po LCI. LCI vyladil riadenie i správanie xdrive a auto už jazdilo veľmi pekne (s M sport paketom). O fakte, že F30 mala milión verzií pohonu, motorov a prevodoviek nehovoriac; napr. pri šesťvalci boli na výber všetky kombinácie, RWD s manuálom, RWD s automatom, AWD s manuálom, AWD s automatom. Dnes dostaneš AWD + automat, dovidenia.
Ono pri F30 treba rozlišovať predface verzie od modelov po LCI. LCI vyladil riadenie i správanie xdrive a auto už jazdilo veľmi pekne (s M sport paketom). O fakte, že F30 mala milión verzií pohonu, motorov a prevodoviek nehovoriac; napr. pri šesťvalci boli na výber všetky kombinácie, RWD s manuálom, RWD s automatom, AWD s manuálom, AWD s automatom. Dnes dostaneš AWD + automat, dovidenia.