Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeElektromobily v Česku v lednu 2025: Škoda dominantní, Tesla výrazně ztrácí
100 komentářů
traveldrive
K titulnému obrázku: Ten nápis Škoda na kapote namiesto loga je fakt megahnusný.
@traveldrive
A hlavne necitatelny... u sterilnych elektro kuskov bez charakteru zrejme logo nie je potrebne a nikoho nezaujima ... ale si predstav ze by ho zobrali octavke... to by bola cesta do pekla
A hlavne necitatelny... u sterilnych elektro kuskov bez charakteru zrejme logo nie je potrebne a nikoho nezaujima ... ale si predstav ze by ho zobrali octavke... to by bola cesta do pekla
@traveldrive
Jj ... a zbytečně luxusní, honosný a drahý. Přitom by stačila samolepka nebo - lépe - nápis do kapoty rovnou vylisovat. 😀
Jj ... a zbytečně luxusní, honosný a drahý. Přitom by stačila samolepka nebo - lépe - nápis do kapoty rovnou vylisovat. 😀
@gil54
Ja som za nezmazateľnú fixku... Keď ju predajú do Číny, iba napíšu namiesto písmen Škoda nejaké tie čínske klikyháčiky... 😁
Ja som za nezmazateľnú fixku... Keď ju predajú do Číny, iba napíšu namiesto písmen Škoda nejaké tie čínske klikyháčiky... 😁
TuDu
Leden 24/25
Nové osobní EV 2024 - 479 / 2025 - 981
Dovoz osobní EV 2024 - 199 / 2025 - 501
Nové LUV EV 2024 - 30 / 2025 - 92
Dovoz LUV EV 2024 - 6 / 2025 - 9
Nové nákladní EV 2024 - 0 / 2025 - 5
EV motorky 2024 - 42 / 2025 - 81
Zdroj SDA
Nové osobní EV 2024 - 479 / 2025 - 981
Dovoz osobní EV 2024 - 199 / 2025 - 501
Nové LUV EV 2024 - 30 / 2025 - 92
Dovoz LUV EV 2024 - 6 / 2025 - 9
Nové nákladní EV 2024 - 0 / 2025 - 5
EV motorky 2024 - 42 / 2025 - 81
Zdroj SDA
@TuDu tak například tento test jasně dokládá, že vlastnosti nového EV Peugeotu jsou neodolatelné a že takové auto bude každý chtít, navíc umí nabíjení "až 445 km/h" 😀
cena lehce pod milion, dojez cca 320km s 73kW baterkou,no neber to
https😐/www.autojournal.cz/…ochu-mene-kecal/
cena lehce pod milion, dojez cca 320km s 73kW baterkou,no neber to
https😐/www.autojournal.cz/…ochu-mene-kecal/
del42sa
https😐/fdrive.cz/…ich-flotil-13972
EU na to jde od lesa, podle analýzy organizace Transport (T&E) nové nařízení by zajistilo poptávku po více než 2 milionech elektromobilů ročně od roku 2030, což by významně pomohlo evropským automobilkám splnit emisní cíle a vyhnout se pokutám. T&E navrhuje, aby všechny firemní flotily s více než 100 vozy musely od roku 2030 nakupovat pouze elektromobily
EU na to jde od lesa, podle analýzy organizace Transport (T&E) nové nařízení by zajistilo poptávku po více než 2 milionech elektromobilů ročně od roku 2030, což by významně pomohlo evropským automobilkám splnit emisní cíle a vyhnout se pokutám. T&E navrhuje, aby všechny firemní flotily s více než 100 vozy musely od roku 2030 nakupovat pouze elektromobily
@del42sa
Tak to by obchodaci objeli o 5% zakazniku min.
Moment, co kdyby zakaznici meli pro navstevy v roce 2030 pripravenou nabijecku?
Pak obchodak objede o 3% zakazniku vic!
Protoze nebude ztracet cas na pumpe. 👍
Navic v pripade moznosti domaciho nabijeni, ktere uz dnes neni problem vyuctovat bude z domova odjizdet kazdy den s plnou "nadrzi". 👍👍
Navic v zime s vytopenym autem a v lete s vychlazenym.
PS Ty nejlepsi firmy maji nabijecky uz dnes. Navsteva prijede a automaticky (mysleno jako samozrejme) se pripoji k nabijeni.
👍
Tak to by obchodaci objeli o 5% zakazniku min.
Moment, co kdyby zakaznici meli pro navstevy v roce 2030 pripravenou nabijecku?
Pak obchodak objede o 3% zakazniku vic!
Protoze nebude ztracet cas na pumpe. 👍
Navic v pripade moznosti domaciho nabijeni, ktere uz dnes neni problem vyuctovat bude z domova odjizdet kazdy den s plnou "nadrzi". 👍👍
Navic v zime s vytopenym autem a v lete s vychlazenym.
PS Ty nejlepsi firmy maji nabijecky uz dnes. Navsteva prijede a automaticky (mysleno jako samozrejme) se pripoji k nabijeni.
👍
@DonVito
ale nech toho jde to dal. Dnesni eqs ma wltp 800km, chces vedet co budes mit za 10 let v aute, sedni si do stavajiciho eska. A jestli jednou mozna nahodou cina da ten NIO 150kwh podvod, coz asi da, tak je ta debata zbytecna. Presne v ten okamzik to nekdo nasklada do EQS a jsi na dojezdu v8 cv mrazu
ale nech toho jde to dal. Dnesni eqs ma wltp 800km, chces vedet co budes mit za 10 let v aute, sedni si do stavajiciho eska. A jestli jednou mozna nahodou cina da ten NIO 150kwh podvod, coz asi da, tak je ta debata zbytecna. Presne v ten okamzik to nekdo nasklada do EQS a jsi na dojezdu v8 cv mrazu
@DonVito
Budeš se divit, ale na služební cesty nejezdí jenom obchoďáci. Poslední věc, co chci na služebce dělat, je hledat tankování/dobíjení. Už služební auto s CNG byl brutální opruz, a to jsem byl ze soukromého auta zvyklý na LPG.
Budeš se divit, ale na služební cesty nejezdí jenom obchoďáci. Poslední věc, co chci na služebce dělat, je hledat tankování/dobíjení. Už služební auto s CNG byl brutální opruz, a to jsem byl ze soukromého auta zvyklý na LPG.
@Tycoon
Ne ne, vazne? To se velmi divim, otevrel jsi mi oci. 🙂
Obchodaci byl priklad, nejhorsi pripad.
Dnes vetsina z nas jezdi na sluzebky fosilem.
A predpokladam, ze az jednou budes jezdit EVckem na sluzebky ty, bude to snadnejsi nez natankovat...
Ne ne, vazne? To se velmi divim, otevrel jsi mi oci. 🙂
Obchodaci byl priklad, nejhorsi pripad.
Dnes vetsina z nas jezdi na sluzebky fosilem.
A predpokladam, ze az jednou budes jezdit EVckem na sluzebky ty, bude to snadnejsi nez natankovat...
@DonVito
Proč je podle tebe obchoďák nejhorší případ? Vždyť on může v autě pracovat, např. vyřizovat telefonáty.
Ale pro technika je každá minuta za volantem nebo u čerpačky/nabíječky včetně jejího hledání ztracený čas.
Proč je podle tebe obchoďák nejhorší případ? Vždyť on může v autě pracovat, např. vyřizovat telefonáty.
Ale pro technika je každá minuta za volantem nebo u čerpačky/nabíječky včetně jejího hledání ztracený čas.
@Tycoon
Nejhorsi pripad jako ze obchodak jezdi nejvic.
O ztracenem casu jsem psal vyse.
Technika ktery prijede na opravu/udrzbu neceho jiste necha zakaznik nabit.
😉
Nejhorsi pripad jako ze obchodak jezdi nejvic.
O ztracenem casu jsem psal vyse.
Technika ktery prijede na opravu/udrzbu neceho jiste necha zakaznik nabit.
😉
@DonVito
Ty si to představuješ jako Hurvínek válku.
Skoro-soused dělá servisního technika dojících automatů. Pro celou ČR a Slovensko. Když má pohotovost a zavolají, tak ho klidně v noci čeká 400 km štreka. Jaký má dojezd malá elektrická dodávka v rychlém dálničním tempu? 150 km?
Takže bude dvakrát nabíjet a a přijede o hodinu později. Kravičky přece počkají. A když ve dvě v noci konečně prijede do kravína, tak tam na něj dle Hurvínka DonVita čeká pět wallboxů a Supercharger.
Ty si to představuješ jako Hurvínek válku.
Skoro-soused dělá servisního technika dojících automatů. Pro celou ČR a Slovensko. Když má pohotovost a zavolají, tak ho klidně v noci čeká 400 km štreka. Jaký má dojezd malá elektrická dodávka v rychlém dálničním tempu? 150 km?
Takže bude dvakrát nabíjet a a přijede o hodinu později. Kravičky přece počkají. A když ve dvě v noci konečně prijede do kravína, tak tam na něj dle Hurvínka DonVita čeká pět wallboxů a Supercharger.
@Tycoon
Opet nepochopeni.
Bavil jsem se o roce 2030.
Takze otazka jaky ma dojezd dodavka dnes je mimo.
A verim, ze wallbox u JZD v roce 2030 nebude problem.
Opet nepochopeni.
Bavil jsem se o roce 2030.
Takze otazka jaky ma dojezd dodavka dnes je mimo.
A verim, ze wallbox u JZD v roce 2030 nebude problem.
@DonVito Hele ty mladej komouši. Z jakýho titulu potřebujete neustále něco nařizovat a řídit věci, který vám nepřísluší? Máme snad svobodu?! Revoluce byla před 35 lety. Není možný říkat lidem v čem mají jezdit, v čem bydlet, čím topit. To si nedovolila ani komunistická diktatura, takže se uklidněte a nechte lidi svobodně žít. EV je fajn na určitý způsob použití. Pokud někoho nezajímá TCO a má dost peněz, tak si klidně může koupit EV a vesele s ním jezdit. Nicméně člověk, který ročně najezdí klidně 50 tisíc km nemá čas vystávat hodiny po nabíječkách. Pro takový způsob použití je EV absolutně nevhodný a nikdy pro něj vhodný nebude. Na takové použití jedině fosil. Kdy vám to konečně dojde?
@ryccardo " Není možný říkat lidem v čem mají jezdit, v čem bydlet, čím topit. To si nedovolila ani komunistická diktatura, takže se uklidněte a nechte lidi svobodně žít. "
Jojo, mas pravdu. Taky jsme po skonceni te komunisticke diktatury resili kysele deste, otravene reky a potoky a nezdravy az zivotu nebezpecny smog v kazde vetsi aglomeraci.
Dnes jsme na tom vyrazne lip, do rek a rybniku se vraceji puvodni druhy (pstruzi, raci), ale narizeni co neco omezuji jsou zla, zeano?
Jojo, mas pravdu. Taky jsme po skonceni te komunisticke diktatury resili kysele deste, otravene reky a potoky a nezdravy az zivotu nebezpecny smog v kazde vetsi aglomeraci.
Dnes jsme na tom vyrazne lip, do rek a rybniku se vraceji puvodni druhy (pstruzi, raci), ale narizeni co neco omezuji jsou zla, zeano?
@ryccardo Fajn, ale otrávené řeky, potoky a smog asi nezpůsobovali běžní lidé, kteří žijí podobně jako dřív, ale státem vlastněný továrny, průmyslový podniky, doly, hutě atd. Po revoluci se na to začalo dbát i bez zákazů a příkazů z Bruselu, kterých jsme bohužel svědky posledních 15 let. Takže skutečně mě nepřesvědčíš, abych začal tenhle zelenej komoušov řízenej lidma bez technického vzdělání uznávat a adorovat. Takže ano současné směřování EU je pro mě zlo, které nemíním podporovat.
@ryccardo Jojo, zijou podobne, jako driv. Akorat uz v prevazne vetsine netopi uhlim, takze vesnice za nizkeho tlaku nejsou zavaleny kyselou mlhou. A nejezdi v dvoutaktnich motorech, ze kterych se vali bilosedy dym. A (az na vyjimky) nehazeji odpadky do nejblizsiho lesa, coz byvala bezna praxe. Atd. atp.
EDIT: Tohle je moje posledni reakce. Stejne nenajdeme shodu a pouzivat tenhle pitomy diskusni system, kdy ani nemuzu nekomu primo odpovedet na jeho text, me fakt nebavi.
EDIT: Tohle je moje posledni reakce. Stejne nenajdeme shodu a pouzivat tenhle pitomy diskusni system, kdy ani nemuzu nekomu primo odpovedet na jeho text, me fakt nebavi.
@ryccardo
Tobe nekdo zakazuje koupit se spalovak?
A nebo aktuálně koupis Octavku se super motorem a výbavou za naprosto super cenu?
Jsi troll a nebo si ztratil schopnost uvazovat?
Tobe nekdo zakazuje koupit se spalovak?
A nebo aktuálně koupis Octavku se super motorem a výbavou za naprosto super cenu?
Jsi troll a nebo si ztratil schopnost uvazovat?
@ryccardo Již dlouhou dobu nemůžete jezdit v čím a jak chcete. Musíte každé 2 roky na STK, nemůžete překračovat danou hlučnost, nesmíte přetěžovat předepsanou váhu, musíte jezdit dle předpisů atd. Z druhé strany i já mám svoje práva, abyste mně neobtěžoval hlukem a smradem. Takže si klidně jezděte jak chcete, teda i na přepálený olej, ale prosím někde na sibíři. Děkuji Vám.
@JirkaVejrazka jistě velká část domácností to***stě plynem, což mimochodem už EU chce taky zakázat. Nicméně přechod z uhlí na plyn probíhal ještě dávno před naším vstupem do EU. 2 taktní motory taky vyhynuly dávno před tím, protože prostě už byly zastaralý a lidi sami v tom jezdit nechtěli. Nikdo jim ale v 90tých a nultých letech život neomezoval a nesnažil je neustále komandovat. A na to ta současná EU dojede.
@DonVito to co píšeš musím rozporovat. Nemám čas tu psát elaboráty, tak stručně. Je to hezká pohádka, ale pouhá teorie a sen - k praxi daleko. Mám dvě firmy, obchoďák v našem případě najede 2 - 4 tisíce km měsíčně, za den max. jednotky klientů (firmy tj B2B), tzn. vyřadit jednoho kvůli kratší trase aby se to stihlo s nabíjením znamená desítky procent méně obsloužených klientů. Tím promarněný čas, který někdo musí zaplatit (já nebo klienti a koncoví zákazníci). Nabíječky snad nejsou ani u jednoho klienta typu menší firma, u středních a větších jak kde, ale není standardně na návštěvnickém místě, které si rezervuješ dopředu.
Když jedeš někam na schůzku, fakt nemáš čas ani chuť podmiňovat schůzku řešením nabíječky, vše se řeší ve spěchu protože čas jsou peníze.
My kanceláře máme v Praze v novém oceňovaném projektu. Nabíječky v garážích pro ty co si to zaplatí jsou, sdílených nabíječek málo a věčně obsazené nebo blokované někým kdo tam nemá co dělat. Pokud už na tebe přijde řada a jedná se o veřejné místo, musíš po dobití nebo nějakém časovém limitu to místo opustit, takže zase to hlídat, běhat ven abych přeparkoval auto atd. Na venkovním parkovišti s vyhrazenými místy (kde máme naše auta, protože to stojí 3x méně) ty nabíječky ani nejsou. Prostě náklady kdybychom to chtěli nebo museli řešit letí raketově nahoru.
V praxi teda je to pro obchoďáka nesmysl, protože ten má maximum času věnovat klientům a ne plánování dobíjení a dojezdu. Já nehodlam platit někoho kdo by tohle řešil a nehodlam ani připlácet jak za samotné BEV nebo extra náklady za místa s dobíječkama.
Pokud mě k tomu někdo donutí, tak fajn. Pak si ale nikdo nestěžujte na ceny služeb, zdražování v obchodech a měsíční vyúčtování čehokoliv. A tam je ten problém, většiny české ekonomiky tohle neakceptuje nebo není v jejích možnostech.
Takže jsem docela citlivý na bagatelizaci toho jak je to skvělé, výhodné, vyřešené a firmy jsou hloupé, že jezdí spalováky.
Když jedeš někam na schůzku, fakt nemáš čas ani chuť podmiňovat schůzku řešením nabíječky, vše se řeší ve spěchu protože čas jsou peníze.
My kanceláře máme v Praze v novém oceňovaném projektu. Nabíječky v garážích pro ty co si to zaplatí jsou, sdílených nabíječek málo a věčně obsazené nebo blokované někým kdo tam nemá co dělat. Pokud už na tebe přijde řada a jedná se o veřejné místo, musíš po dobití nebo nějakém časovém limitu to místo opustit, takže zase to hlídat, běhat ven abych přeparkoval auto atd. Na venkovním parkovišti s vyhrazenými místy (kde máme naše auta, protože to stojí 3x méně) ty nabíječky ani nejsou. Prostě náklady kdybychom to chtěli nebo museli řešit letí raketově nahoru.
V praxi teda je to pro obchoďáka nesmysl, protože ten má maximum času věnovat klientům a ne plánování dobíjení a dojezdu. Já nehodlam platit někoho kdo by tohle řešil a nehodlam ani připlácet jak za samotné BEV nebo extra náklady za místa s dobíječkama.
Pokud mě k tomu někdo donutí, tak fajn. Pak si ale nikdo nestěžujte na ceny služeb, zdražování v obchodech a měsíční vyúčtování čehokoliv. A tam je ten problém, většiny české ekonomiky tohle neakceptuje nebo není v jejích možnostech.
Takže jsem docela citlivý na bagatelizaci toho jak je to skvělé, výhodné, vyřešené a firmy jsou hloupé, že jezdí spalováky.
@adamzprahy
4tis km/20 dni = 200km denne
4tis km/15 dni = 266km denne
4tis km/10 dni = 400km denne
neco mi rika, ze prumernej obchodak nenajede ani 300km za den a kdyz nekdy jo, muze si snad vzit jiny auto
delat tocvolanta 5 hodin denne v aute by se mi fakt nechtelo
to je divnej model postavenej na prevazeni lidskyho masa od zakaznika k zakaznikoj
4tis km/20 dni = 200km denne
4tis km/15 dni = 266km denne
4tis km/10 dni = 400km denne
neco mi rika, ze prumernej obchodak nenajede ani 300km za den a kdyz nekdy jo, muze si snad vzit jiny auto
delat tocvolanta 5 hodin denne v aute by se mi fakt nechtelo
to je divnej model postavenej na prevazeni lidskyho masa od zakaznika k zakaznikoj
@adamzprahy Jo chápu, pokud není infrastruktura nabíjení ve firmě, tak to ale přece není problém BEV ale problém budovy. A s přibývajícím počtem BEV se to musí řešit, protože ani přeparkování není ideální.
A AC nabíječka stojí pár korun, vzhledem k tomu co pronajímatelé v Praze chtějí za místo a měsíc tak si myslím, že by ta AC nabíječka měla být v ceně.
A postavit někam AC nabíjení fakt není magie, navíc se zaplaťpánbůh řeší nabíjen AC na každém místě v parkovištích, což je trochu overkill s ohledem na dnešní počty BEV, ale jednou se to bude hodit.
A AC nabíječka stojí pár korun, vzhledem k tomu co pronajímatelé v Praze chtějí za místo a měsíc tak si myslím, že by ta AC nabíječka měla být v ceně.
A postavit někam AC nabíjení fakt není magie, navíc se zaplaťpánbůh řeší nabíjen AC na každém místě v parkovištích, což je trochu overkill s ohledem na dnešní počty BEV, ale jednou se to bude hodit.
@topten píšu 2 - 4 tisíce, v součtu 30 - 35 tisíc km za rok. V jedné firmě máme klienty po celé republice, dodavatele po evropě. V druhé máme klienty po celém světě, dodavatele po evropě. Příklad obchoďáka: jednou za rok se s někym na něčem domluvíš a přivezeš jim nějaký vzorky. Těch klientů jsou stovky. Co na tom nechápeš? Ty vše co nakupuješ a používáš je snad vyrobeno 10 km od tebe? Nebo myslíš že na každý jeden obchod najmeš místního co tam na jednání přijede na koloběžce?
Moje pointa byla přesně o tom jakým způsobem reaguješ.
@psel nenapsal jsem vůbec nic proti BEV. Napsal jsem, že realita je pro firmy a obchoďáky úplně jiná než tady Dovito apod. píšou.
Když je to tak jednoduché, řekni mi jak chceš vymyslet řešení v kancelářském projektu, X úrovní kdo co komu pronajímá až jsi na konci ty jako majitel firmy. Dostaneš možnosti: 10 volných míst v garáži, 30 venku. Cena v garáži 5 000 Kč / měsíc, venku 1 500 Kč / měsíc. Nabíječek je v garážích X, ale ani jedna na těch 10 místech. Jestli chcete dodělat, naceníme u provozovatele budovy - to řeší najatá firma, která na tohle najme další firmu, každý si na tom přihodí marži + rizika, dorazí ti na stůl: "umíme za 30 tisíc za místo". Jsi v nájmu a sám nevíš jestli tam za rok nebo za dva budete.
Takže když mám venku 10 aut za 15 tisíc Kč, tak to co popisoval Donvito znamená že budu platit 50 tisíc měsíčně za vnitřní stání + 300 tisíc investice. Pokud se odstěhuju, vyhodil jsem 300k z okna. Ale podle Vás to není problém?
Já chápu jak to myslíš, ale píšu o tom že je to mimo realitu. Vlastní zkušenost a ne jen jedna. Ochota majitelů budov nebo provozovatelů se na tomhle podílet je minimální. A on to člověk chápe, protože jako co, oni to rozpočítaj na 5 let, my se po půl roce odstěhujem, přijde druhá firma, tu to nezajímá a investice byla k ničemu.
Moje pointa byla přesně o tom jakým způsobem reaguješ.
@psel nenapsal jsem vůbec nic proti BEV. Napsal jsem, že realita je pro firmy a obchoďáky úplně jiná než tady Dovito apod. píšou.
Když je to tak jednoduché, řekni mi jak chceš vymyslet řešení v kancelářském projektu, X úrovní kdo co komu pronajímá až jsi na konci ty jako majitel firmy. Dostaneš možnosti: 10 volných míst v garáži, 30 venku. Cena v garáži 5 000 Kč / měsíc, venku 1 500 Kč / měsíc. Nabíječek je v garážích X, ale ani jedna na těch 10 místech. Jestli chcete dodělat, naceníme u provozovatele budovy - to řeší najatá firma, která na tohle najme další firmu, každý si na tom přihodí marži + rizika, dorazí ti na stůl: "umíme za 30 tisíc za místo". Jsi v nájmu a sám nevíš jestli tam za rok nebo za dva budete.
Takže když mám venku 10 aut za 15 tisíc Kč, tak to co popisoval Donvito znamená že budu platit 50 tisíc měsíčně za vnitřní stání + 300 tisíc investice. Pokud se odstěhuju, vyhodil jsem 300k z okna. Ale podle Vás to není problém?
Já chápu jak to myslíš, ale píšu o tom že je to mimo realitu. Vlastní zkušenost a ne jen jedna. Ochota majitelů budov nebo provozovatelů se na tomhle podílet je minimální. A on to člověk chápe, protože jako co, oni to rozpočítaj na 5 let, my se po půl roce odstěhujem, přijde druhá firma, tu to nezajímá a investice byla k ničemu.
@adamzprahy ale já tomu rozumím, a chápu že to je problém, 30k zase není taková rána, těch 5000 je fakt dost i na pražské poměry a 30k je zase na druhou stranu půlka roku nájmu ale stejně bych jim je tam nechtěl nechat.
Jo není to jednoduchý, aktuálně prostory hledám a dostatek nabíjecích míst mám jako podmínku. Pokud někde jsi a máš podepsáno tak ti nikdo vstříc nevyjde.
Jo není to jednoduchý, aktuálně prostory hledám a dostatek nabíjecích míst mám jako podmínku. Pokud někde jsi a máš podepsáno tak ti nikdo vstříc nevyjde.
@psel nedávno jsme kanceláře měnili, tak zrovna mám aktuální přehled. Bohužel 4-5 tisíc za stání v garáži je v Praze standard nebo aspoň tam kde chceš skloubit dostupnost autem + MHD (metro přímo nebo v nějakém rozumném dosahu). Čím starší budova, tím větší problém s nabíječkama. Jak jsem psal, nové s tím třeba tak nějak počítají, ale nechají stejně zaplatit uživatele. Na areál jsou jednotky sdílených, ale nedá se na ně spolehnout - takové když to vyjde, tak to vyjde. A investovat do toho, to je to fakt raketa ve vyšším počtu aut. Si to přepočti na platy a jaký je na ně neustálý tlak... Tím právě ta realizovatelnost klesá k nule pokud na to firma nemá vyloženě dotaci nebo ochotu do toho nasypat z vlastního přesvědčení.
adame, prehledl jsi v mem komentu jeden "detail". Ja psal o roce 2030.
Mas vubec predstavu o EV v roce 2030?
O infrastrukture?
O zpusobu prace obchodaka za 5 let???
W T F
Jen jeden vysvetlujici bod.
EV pro obchodaka bude v roce 2030 vyrazne levnejsi nez fosil.
Takze tva DNESNI neochota platit NAVIC za EV je zcela irelevantni!
PS Par faktu😒br /> 12. 2020. Oficiálně tak v České republice bylo na 734 dobíjecích stanicích evidováno 1 516 dobíjecích bodů.
https😐/www.cistadoprava.cz/…h-temer-6-tisic/
20. ledna 2025
V Česku je provozováno 5 923 veřejných dobíjecích bodů, během uplynulého roku se jejich počet zvýšil o 27 % (+ 1 259 bodů). Téměř dvojnásobně se zvýšil počet vysoce výkonných bodů 150+ kW, kterých již je motoristům k dispozici přes 500.
Mas vubec predstavu o EV v roce 2030?
O infrastrukture?
O zpusobu prace obchodaka za 5 let???
W T F
Jen jeden vysvetlujici bod.
EV pro obchodaka bude v roce 2030 vyrazne levnejsi nez fosil.
Takze tva DNESNI neochota platit NAVIC za EV je zcela irelevantni!
PS Par faktu😒br /> 12. 2020. Oficiálně tak v České republice bylo na 734 dobíjecích stanicích evidováno 1 516 dobíjecích bodů.
https😐/www.cistadoprava.cz/…h-temer-6-tisic/
20. ledna 2025
V Česku je provozováno 5 923 veřejných dobíjecích bodů, během uplynulého roku se jejich počet zvýšil o 27 % (+ 1 259 bodů). Téměř dvojnásobně se zvýšil počet vysoce výkonných bodů 150+ kW, kterých již je motoristům k dispozici přes 500.
@DonVito v první větě píšeš "o 5% méně" - dnes. Pak vytahuješ rok 2030 jak kdyby to byla vzdálená budoucnost a všechno bude růžový. Z pohledu investic je to za rohem. Že budeme mít na parkovišti, o kterém píšu, nabíječky zdarma nebo že jen tak automaticky se tam objeví nevěřím. Ono nic není zdarma. Nech si to svoje WTF na doma. Že dobíječky přibývají je fajn, ale na to co popisuješ - jakože kamkoliv přijedeš se můžeš spolehnout že nabiješ - by ten nárůst musel být o řád výše. V obchodních centrech jich je pořád zoufale málo. Ono jak píšu, realita je taková, že můžeš mít nabíječku na 90% parkoviště a ty budeš parkovat na těch 10%. Jsme v moderním objektu ověnčeného cenami jak je to eko super udržitelné, moderní, wellbeing bla bla bla a k tomu co popisuješ hodně daleko.
Na dlouho zas tyhle debaty nechám. Žiju realitu, která tomu co tady píšete vůbec neodpovídá. A to se pohybuju v horních 10% řekněme...cokoliv tady člověk napíše z praxe, tak je napadnutý snílkama a teoretikama. Co je nejhorší - budu znít arogantně - ale ty žádnou firmu nemáš, žádné lidi neplatíš, žádnou flotilu aut nemáš. Jenom blbě kecáš. Sorry, nic jiného k tomu dodat nemohu.
Na dlouho zas tyhle debaty nechám. Žiju realitu, která tomu co tady píšete vůbec neodpovídá. A to se pohybuju v horních 10% řekněme...cokoliv tady člověk napíše z praxe, tak je napadnutý snílkama a teoretikama. Co je nejhorší - budu znít arogantně - ale ty žádnou firmu nemáš, žádné lidi neplatíš, žádnou flotilu aut nemáš. Jenom blbě kecáš. Sorry, nic jiného k tomu dodat nemohu.
@adamzprahy
Diky za tve dnesni poznatky z praxe.
❤️
Uvidime, jaka bude realita 2030.
Ja tvrdim, ze v roce 2030 a zvysujicim se dojezdem EV na nabiti PLUS s hustsi infrastrukturou nebude problem - muj nazor.
Tvuj nazor je opacny, beru ho na vedomi.
👍
PS Jestlize budes mit nabijecku na 90% mist, tak to tve obchodaky ovlivni jen z 10%. Tudiz prechod na EV poznas jen podle jejich hudrovani - ktere je obecne nasim nejvetsim problemem...
😀
Diky za tve dnesni poznatky z praxe.
❤️
Uvidime, jaka bude realita 2030.
Ja tvrdim, ze v roce 2030 a zvysujicim se dojezdem EV na nabiti PLUS s hustsi infrastrukturou nebude problem - muj nazor.
Tvuj nazor je opacny, beru ho na vedomi.
👍
PS Jestlize budes mit nabijecku na 90% mist, tak to tve obchodaky ovlivni jen z 10%. Tudiz prechod na EV poznas jen podle jejich hudrovani - ktere je obecne nasim nejvetsim problemem...
😀
@del42sa
Ekonomická sebevražda EU v přímém přenosu. Evropské firmy dusí byrokracie, regulace a drahota a EU vymyslí další byrokracii, regulaci a drahotu. Kdy tohle skončí?
Ekonomická sebevražda EU v přímém přenosu. Evropské firmy dusí byrokracie, regulace a drahota a EU vymyslí další byrokracii, regulaci a drahotu. Kdy tohle skončí?
Arese
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@Tycoon Stejně jako se rozpadl zaostalý socblok, tak se rozpadne zaostalá EU. Teď Leyenová představila plán na snížení objemu byrokracie a zvýšení inovací a rozvoje, abychom dohnali a předehnali zbytek světa. To je taková obdoba Perestrojky
https😐/cs.wikipedia.org/…wiki/Perestrojka
Výsledek všichni známe. Takže očekávám, že do 10 let je EU v troskách své vlastní bezvýznamnosti, ale my to klima zachráníme 😁
https😐/cs.wikipedia.org/…wiki/Perestrojka
Výsledek všichni známe. Takže očekávám, že do 10 let je EU v troskách své vlastní bezvýznamnosti, ale my to klima zachráníme 😁
@ryccardo vtipné je , že tu byrokracii sama vytvořila a teď si bude hrát na zachránkyni EU , k popukání
https😐/www.idnes.cz/…_zahranicni_ceve
https😐/www.idnes.cz/…_zahranicni_ceve
@del42sa to je sice pravda, ale mě to přijde spíš k pláči, protože v tomhle zeleným komoušově bohužel žijeme a s následky rozhodnutí tupanů bez patřičného vzdělání se budou potýkat ještě naše děti.
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
@Tycoon skončí to blbě, pokud tam zůstanou ti samí lidé co teď, co se ve jménu zelené poliky neštítí okrádat občany unie, protože o nic jiného nejde, kontrolovat, regulovat, danit, nařizovat, omezovat. Přesně na tomhle to stojí , centrálně řízená planovaná ekonomika a omezování osobní svobody, co mi to jen připomína ? 🤦🏻♂️🤦🏻♂️🤦🏻♂️
@Tycoon
Tak na vymýšlení regulací a byrokracie je CR e😜ert viz mnoho povinností vyrazne nad EU pozadavky.
Tak na vymýšlení regulací a byrokracie je CR e😜ert viz mnoho povinností vyrazne nad EU pozadavky.
@ryccardo
Povinné balení pečiva do sáčku.
Množství biopaliv v naftě a benzínu.
Bezdotykove baterie.
GDPR.
A mnoho a mnoho dalšího.
Povinné balení pečiva do sáčku.
Množství biopaliv v naftě a benzínu.
Bezdotykove baterie.
GDPR.
A mnoho a mnoho dalšího.
@Pepa
GDPR dobrej priklad.
Co ti vadi na tom, ze mas diky GDPR plnou kontrolu nad daty o tvoji osobe?
Tohle je naopak presne priklad jak strasne kritizovane opatreni EU se ukazalo jako velice spravne.
GDPR dobrej priklad.
Co ti vadi na tom, ze mas diky GDPR plnou kontrolu nad daty o tvoji osobe?
Tohle je naopak presne priklad jak strasne kritizovane opatreni EU se ukazalo jako velice spravne.
@Ryccardo
Trochu si to ulechcim GPT😒br /> “ V české legislativě existují případy, kdy jsou národní předpisy přísnější než požadavky Evropské unie. Několik příkladů😒br />
1) Zákaz kotlů 1. a 2. emisní třídy (od září 2024)
• Česká republika zakázala provoz starších kotlů na tuhá paliva emisní třídy 1 a 2 od 1. září 2024, zatímco evropská legislativa (Ecodesign) nevyžaduje zákaz jejich používání, pouze omezuje prodej nových nevyhovujících zařízení.
• Uživatelům hrozí pokuty až 50 000 Kč.
• Tento krok je zaměřen na zlepšení kvality ovzduší.
2) Povinné přimíchávání biosložek do paliv
• Česká legislativa dlouhodobě vyžadovala vyšší podíl biosložky v benzínu a naftě, než stanovovaly směrnice EU.
• Například v minulosti se v ČR povinně přimíchávalo až 6 % biosložky do nafty, zatímco EU nepožadovala tak vysoký podíl.
• V roce 2022 se vláda rozhodla tuto povinnost omezit kvůli růstu cen paliv.
3) Povinné zálohování PET lahví a plechovek (od roku 2025)
• ČR plánuje zavést povinný systém záloh na PET lahve a plechovky, což není povinnost stanovená EU, pouze doporučení.
• Směrnice EU vyžaduje, aby do roku 2029 bylo 90 % PET lahví recyklováno, ale nezavádí povinné zálohování.
4) Zákaz klecových chovů slepic (od roku 2027)
• ČR schválila zákaz klecových chovů nosnic od roku 2027, zatímco EU zatím podobné omezení plošně nezavedla (i když se o tom uvažuje).
• V EU je zatím zákaz jen doporučením a platí pouze v některých zemích.
Tyto příklady ukazují, že česká legislativa někdy zavádí přísnější opatření než EU, často kvůli ochraně životního prostředí, zdraví obyvatel nebo etickým důvodům.”
Trochu si to ulechcim GPT😒br /> “ V české legislativě existují případy, kdy jsou národní předpisy přísnější než požadavky Evropské unie. Několik příkladů😒br />
1) Zákaz kotlů 1. a 2. emisní třídy (od září 2024)
• Česká republika zakázala provoz starších kotlů na tuhá paliva emisní třídy 1 a 2 od 1. září 2024, zatímco evropská legislativa (Ecodesign) nevyžaduje zákaz jejich používání, pouze omezuje prodej nových nevyhovujících zařízení.
• Uživatelům hrozí pokuty až 50 000 Kč.
• Tento krok je zaměřen na zlepšení kvality ovzduší.
2) Povinné přimíchávání biosložek do paliv
• Česká legislativa dlouhodobě vyžadovala vyšší podíl biosložky v benzínu a naftě, než stanovovaly směrnice EU.
• Například v minulosti se v ČR povinně přimíchávalo až 6 % biosložky do nafty, zatímco EU nepožadovala tak vysoký podíl.
• V roce 2022 se vláda rozhodla tuto povinnost omezit kvůli růstu cen paliv.
3) Povinné zálohování PET lahví a plechovek (od roku 2025)
• ČR plánuje zavést povinný systém záloh na PET lahve a plechovky, což není povinnost stanovená EU, pouze doporučení.
• Směrnice EU vyžaduje, aby do roku 2029 bylo 90 % PET lahví recyklováno, ale nezavádí povinné zálohování.
4) Zákaz klecových chovů slepic (od roku 2027)
• ČR schválila zákaz klecových chovů nosnic od roku 2027, zatímco EU zatím podobné omezení plošně nezavedla (i když se o tom uvažuje).
• V EU je zatím zákaz jen doporučením a platí pouze v některých zemích.
Tyto příklady ukazují, že česká legislativa někdy zavádí přísnější opatření než EU, často kvůli ochraně životního prostředí, zdraví obyvatel nebo etickým důvodům.”
@Pepa_007
Tady má Hendly pravdu. Naši čeští úředníci jsou často bruselštější než Brusel.
Třeba přimíchávání biopaliv nám nenařídila EU. Proto některé země EU nikdy povinné přimíchávání neměly.
Přimíchávání biopaliv v ČR prosadil Babiš přes tehdejšího premiéra Grosse, a než šel Babiš do politiky, tak se tím i chlubil, že jde o jeho největší úspěch. EU pak chtěla dokonce biopaliva první generace, které Babišův Agrofert vyrábí, zemím EU dokonce zakázat, protože dle studií mají horší emise CO2 než ropná paliva. Ale to už byl Babiš v politice a ČR společně s Rumunskem a dalšími podobnými státy zákaz vetovaly.
Sílu Babišova lobbingu ale nejlépe ukázala až Fialova vláda. Když byli v opozici, tak všichni od ODS po Piráty kritizovali povinné přimíchávání biopaliv a že to bude první věc, kterou zruší. Ale když se dostali do vlády, tak obrátili. A v novém zákoně místo původní e😜licitní povinnosti přimíchávání zavedli implicitní povinnost přimíchávání a to dokonce ještě vyšší.
Tady má Hendly pravdu. Naši čeští úředníci jsou často bruselštější než Brusel.
Třeba přimíchávání biopaliv nám nenařídila EU. Proto některé země EU nikdy povinné přimíchávání neměly.
Přimíchávání biopaliv v ČR prosadil Babiš přes tehdejšího premiéra Grosse, a než šel Babiš do politiky, tak se tím i chlubil, že jde o jeho největší úspěch. EU pak chtěla dokonce biopaliva první generace, které Babišův Agrofert vyrábí, zemím EU dokonce zakázat, protože dle studií mají horší emise CO2 než ropná paliva. Ale to už byl Babiš v politice a ČR společně s Rumunskem a dalšími podobnými státy zákaz vetovaly.
Sílu Babišova lobbingu ale nejlépe ukázala až Fialova vláda. Když byli v opozici, tak všichni od ODS po Piráty kritizovali povinné přimíchávání biopaliv a že to bude první věc, kterou zruší. Ale když se dostali do vlády, tak obrátili. A v novém zákoně místo původní e😜licitní povinnosti přimíchávání zavedli implicitní povinnost přimíchávání a to dokonce ještě vyšší.
@Tycoon
tech příkladu je daleko vice.
A tak to je v kazdem state. Řešením bybylo omezit tyto narodni upravy, ale proti tomu je odpor, protože seberes pravomoc treba viz priklad z Babisem.
No a jejich obrana? Zacnou kricet o “diktatu z EU” no a spousta lidi jim to zere a pak v diskuzi pisou o spatne EU….
tech příkladu je daleko vice.
A tak to je v kazdem state. Řešením bybylo omezit tyto narodni upravy, ale proti tomu je odpor, protože seberes pravomoc treba viz priklad z Babisem.
No a jejich obrana? Zacnou kricet o “diktatu z EU” no a spousta lidi jim to zere a pak v diskuzi pisou o spatne EU….
@Hendly
Příkladů je samozřejmě mnohem více. Česká byrokracie je šílená směs nekompetentnosti, alibismu, pokrytectví, a nadřazenosti, která je prolezlá korupcí a prosazováním zájmu celostátních i místních oligarchů. Řešením je jen důkladná reforma a razantní zeštíhlení státní správy, což je například zrušení či výrazné osekání pravomocí kraju. Ale nevěřím, že se toho dožiju.
Nechci ale přenášet pravomoci do Bruselu. Tam má silné slovo ideologická zaslepenost a víra v to, že nejlepším řešením problému je vymyslet dvoutisící třetí směrnici. Nevidím důvod, proč by portugalský europoslanec měl hlasovat o tom, jaké kotle na dřevo můžeme používat, stejně jako nevidím důvod, proč by český europoslanec měl hlasovat o tom, jaké ryby může lovit portugalský rybář. Demokracie se musí vrátit blíže lidem.
Příkladů je samozřejmě mnohem více. Česká byrokracie je šílená směs nekompetentnosti, alibismu, pokrytectví, a nadřazenosti, která je prolezlá korupcí a prosazováním zájmu celostátních i místních oligarchů. Řešením je jen důkladná reforma a razantní zeštíhlení státní správy, což je například zrušení či výrazné osekání pravomocí kraju. Ale nevěřím, že se toho dožiju.
Nechci ale přenášet pravomoci do Bruselu. Tam má silné slovo ideologická zaslepenost a víra v to, že nejlepším řešením problému je vymyslet dvoutisící třetí směrnici. Nevidím důvod, proč by portugalský europoslanec měl hlasovat o tom, jaké kotle na dřevo můžeme používat, stejně jako nevidím důvod, proč by český europoslanec měl hlasovat o tom, jaké ryby může lovit portugalský rybář. Demokracie se musí vrátit blíže lidem.
@Tycoon
Tycoon a jeho dokonaly doublethink.
Aneb jak zakecat to, ze tu siris nesmysle o EU.
Zasadni nesmyslna nařízeni pochazeji z valne casti od zastupcu v CR.
Zadny problem s kotli na drevo neni aktualni.
Tycoon a jeho dokonaly doublethink.
Aneb jak zakecat to, ze tu siris nesmysle o EU.
Zasadni nesmyslna nařízeni pochazeji z valne casti od zastupcu v CR.
Zadny problem s kotli na drevo neni aktualni.
@Hendly
Já šířím nesmysly? Dva ministři Fialovy vlády taky šíří nesmysly?
„Jednoznačně nesouhlasím s návrhem Evropské komise, který by zpřísněním regulací ohrozil topení dřevem,“ sdělil Novinkám ministr životního prostředí Petr Hladík.
„S návrhem nařízení Evropské komise, které se týká kotlů a lokálních topidel na tuhá paliva, Česko nesouhlasí a své připomínky představíme na jednání v Bruselu už v příštím týdnu,“ uvedl na síti X ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.
Doublethink máš ty. Já měřím všem stejným metrem. Když nějaký úředník vymyslí nesmysl, tak ho budu kritizovat, ať už sedí v Bruselu, Praze či Horní Lhotě.
Já šířím nesmysly? Dva ministři Fialovy vlády taky šíří nesmysly?
„Jednoznačně nesouhlasím s návrhem Evropské komise, který by zpřísněním regulací ohrozil topení dřevem,“ sdělil Novinkám ministr životního prostředí Petr Hladík.
„S návrhem nařízení Evropské komise, které se týká kotlů a lokálních topidel na tuhá paliva, Česko nesouhlasí a své připomínky představíme na jednání v Bruselu už v příštím týdnu,“ uvedl na síti X ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.
Doublethink máš ty. Já měřím všem stejným metrem. Když nějaký úředník vymyslí nesmysl, tak ho budu kritizovat, ať už sedí v Bruselu, Praze či Horní Lhotě.
@Tycoon
a co ma ten ministr rict, kdyz se rozjede taková medialni vlna?
Znova, EK sama jedna pouze na zaklade zadosti nektereho z clenskych statu, ale nema zadnou zakodonarnou moc.
Tu ma EP ktery je volen ve svobodnych volbach.
a co ma ten ministr rict, kdyz se rozjede taková medialni vlna?
Znova, EK sama jedna pouze na zaklade zadosti nektereho z clenskych statu, ale nema zadnou zakodonarnou moc.
Tu ma EP ktery je volen ve svobodnych volbach.
@Hendly
Pokud je to anti-EU propaganda a nesmyslné šíření dezinformací, jak ty tvrdíš, tak by to měli říct. A ne pomáhat tu dezinformaci šířit.
Pokud je to anti-EU propaganda a nesmyslné šíření dezinformací, jak ty tvrdíš, tak by to měli říct. A ne pomáhat tu dezinformaci šířit.
@del42sa to říkám furt. Nafta a benzín za 200Kč litr. LPG taky. A CNG taky. Vše alternativní (oleje, dřevo plyn,.....) tvrdě trestat.
A poptávka po BEV bude obrovská, že nebudou stíhat vyrábět.
A poptávka po BEV bude obrovská, že nebudou stíhat vyrábět.
Arese
@Arese
Ti už opravdu zešíleli. Na tohle už kvalifikovanou většinu v EU nenajdou. I Němci, Rakušani, Švédové a Finové topí dřevem.
Ti už opravdu zešíleli. Na tohle už kvalifikovanou většinu v EU nenajdou. I Němci, Rakušani, Švédové a Finové topí dřevem.
@Tycoon
Ne o to aby spolecnost zesilela se snazis neustale ty a dalsi trolls.
“ Evropská komise (EK) nenavrhla žádné nové požadavky na kotle a kamna, v současnosti je teprve na začátku konzultací s výrobci a dalšími zúčastněnými stranami, uvedla ve středu mluvčí komise Anna-Kaisa Itkonenová”
Ne o to aby spolecnost zesilela se snazis neustale ty a dalsi trolls.
“ Evropská komise (EK) nenavrhla žádné nové požadavky na kotle a kamna, v současnosti je teprve na začátku konzultací s výrobci a dalšími zúčastněnými stranami, uvedla ve středu mluvčí komise Anna-Kaisa Itkonenová”
@Hendly to byla i s GD a zákazem prodeje nových spalováků. Ta arogantní partička pitomců v EK ze svých návrhů většinou moc necukne a nakonec to protlačí v podobě, která odpovídá 90% původního návrhu. Co si asineuvědomují je, že integrita EU není neotřesitelná.
@Ryccardo
davam ti jasnou citaci jaky ma ta vec aktuálně vyvoj.
Tobje totiž princip demokracie. Zvoleni zastupci muzou navrhovat a ostatni bud schválí nebo ne.
Ale na tomhle prikladu mizes videt jak funguje anti EU oropaganda.
Ten navrh neni davno llatny, ale na ceskem netunje to vsude jak hotova vec.
Ty se toho ucastnis.
davam ti jasnou citaci jaky ma ta vec aktuálně vyvoj.
Tobje totiž princip demokracie. Zvoleni zastupci muzou navrhovat a ostatni bud schválí nebo ne.
Ale na tomhle prikladu mizes videt jak funguje anti EU oropaganda.
Ten navrh neni davno llatny, ale na ceskem netunje to vsude jak hotova vec.
Ty se toho ucastnis.
@Hendly
Požár je nejlepší zadusit hned v zárodku. Už jen to, že o tom úředníci přemýšlí a jednají, je nebezpečné.
Kdo je tou zúčastněnou stranou?
Pozvali si zástupce těch, kdo dřevem topí? Kdo bydlí na vesnicích, kdo bydlí v horách? A nebo jsou mezi zúčastněnými různé nátlakové a "neziskové" organizace?
Požár je nejlepší zadusit hned v zárodku. Už jen to, že o tom úředníci přemýšlí a jednají, je nebezpečné.
Kdo je tou zúčastněnou stranou?
Pozvali si zástupce těch, kdo dřevem topí? Kdo bydlí na vesnicích, kdo bydlí v horách? A nebo jsou mezi zúčastněnými různé nátlakové a "neziskové" organizace?
@Tycoon
A kdo to ma zadusit?
Nejaky autoritářský buh?
Nekdo to po EK pozadoval.
Realita je, ze tady zase siris nesmysle o EU.
A kdo to ma zadusit?
Nejaky autoritářský buh?
Nekdo to po EK pozadoval.
Realita je, ze tady zase siris nesmysle o EU.
@Tycoon
tak to ale prece je.
Rozhoduji politici zvoleni ve svobodnych volbach.
Takze vysledek?
Siris tu nesmysle o zakazu kotlu a pak delas jako by o tom rozhodoval nekdo jiny nez voleni zastupci.
A pritom cela afere kolem kotlu byl zas jen nesmyslna vlna v českých mediich.
tak to ale prece je.
Rozhoduji politici zvoleni ve svobodnych volbach.
Takze vysledek?
Siris tu nesmysle o zakazu kotlu a pak delas jako by o tom rozhodoval nekdo jiny nez voleni zastupci.
A pritom cela afere kolem kotlu byl zas jen nesmyslna vlna v českých mediich.
topten
neprijde mi, ze by operaky nejak zvyhodnovaly EV
zatimco se za standarne vybavenou oktavku nebo supa plati cca 1% mesicne z ceny auta pri pronajmu na 3 roky a najezdu 15-20tis rocne, u elrogu nebo enyaqu to je kolem 1.5%
.
v nemecku je elroq od 600k bez DPH, coz by pri 1% operaku odpovidalo 6tis mesicne splatka all inclusive
soucasnej stav u nas je cca 10k mesicne bez DPH
zatimco se za standarne vybavenou oktavku nebo supa plati cca 1% mesicne z ceny auta pri pronajmu na 3 roky a najezdu 15-20tis rocne, u elrogu nebo enyaqu to je kolem 1.5%
.
v nemecku je elroq od 600k bez DPH, coz by pri 1% operaku odpovidalo 6tis mesicne splatka all inclusive
soucasnej stav u nas je cca 10k mesicne bez DPH
@topten
Full Operák není jen o kupní ceně, aleo celkových TCO, kde se kromě kupní ceny projeví zůstatková hodnota, cena pojištění, servisní náklady, pneuservis atd atd. U elektromobilů to prostě vychází na více procent z kupní ceny.
Full Operák není jen o kupní ceně, aleo celkových TCO, kde se kromě kupní ceny projeví zůstatková hodnota, cena pojištění, servisní náklady, pneuservis atd atd. U elektromobilů to prostě vychází na více procent z kupní ceny.
@Tycoon
v clanku pisou o zvyhodnenych oparakach ze strany vyrobcu u EV, tak mi proti spalovakum moc zvyhodne neprijdou
v clanku pisou o zvyhodnenych oparakach ze strany vyrobcu u EV, tak mi proti spalovakum moc zvyhodne neprijdou
@topten
Řekněme, že spalovák má TCO 1 % měsíčně a BEV 2 % měsíčně. Když automobilka nabídne BEV za 1,5 % měsíčně, je to zvýhodnění.
Řekněme, že spalovák má TCO 1 % měsíčně a BEV 2 % měsíčně. Když automobilka nabídne BEV za 1,5 % měsíčně, je to zvýhodnění.
@topten
1 a 1,5 % jsi psal ty.
2 % jsem nastřelil jako odhad.
Nejde o přesná čísla, ale o to pochopení.
1 a 1,5 % jsi psal ty.
2 % jsem nastřelil jako odhad.
Nejde o přesná čísla, ale o to pochopení.
@topten to platí bohužel jen v ČR, v Německu kde je OL standardním způsobem pořízení si auta, je ID3 za 300€ s velkou baterkou. Je ale pravda, že to po týdnu sekli, protože je zahltil příliv objednávek, oficiálně prodali to co chtěli.
Jinak ELROQ v Německu na stránkách ŠA s velkou baterkou byl za 380€, tzn za 9500 Kč...
Takže asi tak...
Prostě v Čechách není ze strany výrobce garance výkupní ceny vůči leasingovkám, nebo si tyto jen mažou kapsu.
Jinak ELROQ v Německu na stránkách ŠA s velkou baterkou byl za 380€, tzn za 9500 Kč...
Takže asi tak...
Prostě v Čechách není ze strany výrobce garance výkupní ceny vůči leasingovkám, nebo si tyto jen mažou kapsu.
@topten
Vidím, že nepochopil ...
Tak jinak.
1 % spalovák.
1,6% BEV.
Automobilka to zvýhodní na 1,5 %.
Už chápeš?
Vidím, že nepochopil ...
Tak jinak.
1 % spalovák.
1,6% BEV.
Automobilka to zvýhodní na 1,5 %.
Už chápeš?
@Tycoon tak distribuce LPG je fakt jednoduchá, pokud by ke každé distribuci vedla LPG plynová přípojka bylo by to hned něco jiného.
Navíc je to zanedbatelné množství energie a podíl na trhu.
Navíc je to zanedbatelné množství energie a podíl na trhu.
rohYpnol
Registrace skladovek?? Povinné kvóty??
simson33
"Loni bylo zaregistrováno 10.933 těchto vozů (BEV), které díky tomu utržily 4,72procentní tržní podíl."
Lednová čísla vypadají podobně, když se prodalo cca 1 000 BEV, na elektrickou revoluci to u nás zatím vypadá jen podle obsahu diskusí, nikoli prodejů. 😄
Lednová čísla vypadají podobně, když se prodalo cca 1 000 BEV, na elektrickou revoluci to u nás zatím vypadá jen podle obsahu diskusí, nikoli prodejů. 😄
@simson33 Tak určitě, sentiment ve společnosti je proti, protože lidem někdo nakukal, že proti je líp než pro.
Ostatni lidi jsou v všeho vždycky proti, protože to je jednodušší než změnit možná zažité modely a posunout se dál...
A jedna partaj na tom postavila svůj vstup do EU parlamentu, tak jsou ostatní partaje velmi otevření čemukoliv nezelenému. Takovej oranžovej v nějakým bílým domě se pak dává jako příklad jak to všechno otočí a oni musí hned taky.
V Německu ten nárůst nebyl tak velký, asi meziročně jen 50%, takže nemám strach z toho, že to tam nedojde.
To že je někdo proti lacinější a ekologičtější dopravě, na kterou si může sám vyrobit člověk energii na střeše mi hlava fakt nebere.
Ostatni lidi jsou v všeho vždycky proti, protože to je jednodušší než změnit možná zažité modely a posunout se dál...
A jedna partaj na tom postavila svůj vstup do EU parlamentu, tak jsou ostatní partaje velmi otevření čemukoliv nezelenému. Takovej oranžovej v nějakým bílým domě se pak dává jako příklad jak to všechno otočí a oni musí hned taky.
V Německu ten nárůst nebyl tak velký, asi meziročně jen 50%, takže nemám strach z toho, že to tam nedojde.
To že je někdo proti lacinější a ekologičtější dopravě, na kterou si může sám vyrobit člověk energii na střeše mi hlava fakt nebere.
@psel
Absolutní nesmysl.
Podívej se, kolik se prodá elektrokol nebo aku-sekaček. Lidi to kupujou jak zběsilí. A proč? Protože tyhle "technologické války" vedou jen fanoušci technologií na fórech a diskuzích, ale běžným lidem je to naprosto jedno. Ty zajímá je to, zda za své peníze dostanou něco, co jim zlepší život. Elektromobily jim to nepřinášejí a tak je nekupují. Elektrokola a aku-sekačky jim to přinášejí a tak je kupují. Jednoduché.
Absolutní nesmysl.
Podívej se, kolik se prodá elektrokol nebo aku-sekaček. Lidi to kupujou jak zběsilí. A proč? Protože tyhle "technologické války" vedou jen fanoušci technologií na fórech a diskuzích, ale běžným lidem je to naprosto jedno. Ty zajímá je to, zda za své peníze dostanou něco, co jim zlepší život. Elektromobily jim to nepřinášejí a tak je nekupují. Elektrokola a aku-sekačky jim to přinášejí a tak je kupují. Jednoduché.
@Tycoon
aku vrtacku a sroubovak si mohl koupit uz davno, ale az s poklesem ceny prisla vlna nakupu.
Kdo dnes povoluje kola vzduchovou pistoli?
A to prijde i u aut.
aku vrtacku a sroubovak si mohl koupit uz davno, ale az s poklesem ceny prisla vlna nakupu.
Kdo dnes povoluje kola vzduchovou pistoli?
A to prijde i u aut.
@Tycoon nesouhlasím, je to sentimentem u nás.
Roky běží na televizi v Německu reklamy, jedno BEV za druhým a benzínky se předhánějí o tom, ve kterém řetězci už můžeš nabíjet. Řetězce obchodníků staví nabíječky. pokud máš dodavatele energie který má nabíječky tak ti umožňuje platit stejným způsobem jako platíš za elektřinu doma.
A není to jen Německo, spousta firem má nabíjené pro pracovníky zadarmo v garážích a mě se běžně stává, že když tam dojedu tak mi řeknou jo ty máš elektro, tak si pojď nabít mezitím než se domluvíme.
Už ti někdo takhle natankoval nádrž?
A jediný důvod proč bych si já BEV nekoupil, je ten když bych nemohl nabíjet doma nebo v práci.
Pro všechny ostatní to dává smysl už teď.
Roky běží na televizi v Německu reklamy, jedno BEV za druhým a benzínky se předhánějí o tom, ve kterém řetězci už můžeš nabíjet. Řetězce obchodníků staví nabíječky. pokud máš dodavatele energie který má nabíječky tak ti umožňuje platit stejným způsobem jako platíš za elektřinu doma.
A není to jen Německo, spousta firem má nabíjené pro pracovníky zadarmo v garážích a mě se běžně stává, že když tam dojedu tak mi řeknou jo ty máš elektro, tak si pojď nabít mezitím než se domluvíme.
Už ti někdo takhle natankoval nádrž?
A jediný důvod proč bych si já BEV nekoupil, je ten když bych nemohl nabíjet doma nebo v práci.
Pro všechny ostatní to dává smysl už teď.
@psel
Ano, sentiment u nás v určité části společnosti bezesporu je, s tím souhlasím.
Je to důsledek komunismu, který vygeneroval obrovskou nedůvěru vůči politikům a médiím. Jakmile politici a média něco vnucují jako "jedinou správnou volbu", tak je z toho sentimentální odpor.
Čili je to přesně opačný druh sentimentu, než si napsal v předchozím příspěvku. Není to o tom, že by slyšeli, že je něco špatné, ale naopak že slyší, že je něco jediné dobré.
BTW Já doma parkuju skoro hned vedle třífázové zásuvky. A stejně pro mě BEV smysl nedává. Ale to by bylo na delší diskuzi, ke které většina fanoušků elektromobility bohužel není otevřena.
Ano, sentiment u nás v určité části společnosti bezesporu je, s tím souhlasím.
Je to důsledek komunismu, který vygeneroval obrovskou nedůvěru vůči politikům a médiím. Jakmile politici a média něco vnucují jako "jedinou správnou volbu", tak je z toho sentimentální odpor.
Čili je to přesně opačný druh sentimentu, než si napsal v předchozím příspěvku. Není to o tom, že by slyšeli, že je něco špatné, ale naopak že slyší, že je něco jediné dobré.
BTW Já doma parkuju skoro hned vedle třífázové zásuvky. A stejně pro mě BEV smysl nedává. Ale to by bylo na delší diskuzi, ke které většina fanoušků elektromobility bohužel není otevřena.
@Tycoon tak teď jsi mě fakt pobavil. Prosím napiš mi který český politik otevřeně říká že je BEV jediná cesta.
Žádný.
I ten Hřib preferuje kolo nebo MHD.
A to je důsledek toho že na to nikdo z nich nemá koule protože by ho ostatní ukamenovali. Voliči neradi změny a něco nového.
Ale hlavně je to otázka sentimentu, který je potvrzený úspěchem dua dyzl a fizl. Teda teď už jsou oba zase singl.
Vysvětlit voliči proč je BEV správná cesta je veľmi technicky složité a pro většinu voličů zcela mimo rámec chápání a tudíž tím jakákoliv partaj u nás prostě jen přijde o voliče. A tak je lepší vše svádět na EU protože nejlepší nepřítel je ten velký zlý a zahraniční a může za všechno. A tohle na ty voliče funguje.
Žádný.
I ten Hřib preferuje kolo nebo MHD.
A to je důsledek toho že na to nikdo z nich nemá koule protože by ho ostatní ukamenovali. Voliči neradi změny a něco nového.
Ale hlavně je to otázka sentimentu, který je potvrzený úspěchem dua dyzl a fizl. Teda teď už jsou oba zase singl.
Vysvětlit voliči proč je BEV správná cesta je veľmi technicky složité a pro většinu voličů zcela mimo rámec chápání a tudíž tím jakákoliv partaj u nás prostě jen přijde o voliče. A tak je lepší vše svádět na EU protože nejlepší nepřítel je ten velký zlý a zahraniční a může za všechno. A tohle na ty voliče funguje.
@psel
Z českých politků třeba Niedermayer a Nerudová. Tito dva jsou velmi často k tématu automobilového průmyslu zvání do médií jako "odborníci". Pak samozřejmě Piráti jako Peksa a spol. Je to nosným tématem evropských politiků v čele s Ursulou von der Leyen.
Ano, je pravda, že u nás jsou propagátorem "jediné správné cesty" spíše média a různé spolky či organizace než politici.
Otázkou je, zda by politici měli vysvětlovat voličům, která technologie je správná a která ne. Jednak většina politiků (včetně těch, co se k tomu tématu vyjadřují) má nulové technické znalosti, takže k tomu nemají kompetence. Za druhé česká populace je z historických důvodů technicky nadprůměrně vzdělaná, takže si může přínos technologií zhodnotit sama. A za třetí, jakmile by to čeští politici začali dělat, tak okamžitě vybudíš do maximální míry ten sentiment.
Z českých politků třeba Niedermayer a Nerudová. Tito dva jsou velmi často k tématu automobilového průmyslu zvání do médií jako "odborníci". Pak samozřejmě Piráti jako Peksa a spol. Je to nosným tématem evropských politiků v čele s Ursulou von der Leyen.
Ano, je pravda, že u nás jsou propagátorem "jediné správné cesty" spíše média a různé spolky či organizace než politici.
Otázkou je, zda by politici měli vysvětlovat voličům, která technologie je správná a která ne. Jednak většina politiků (včetně těch, co se k tomu tématu vyjadřují) má nulové technické znalosti, takže k tomu nemají kompetence. Za druhé česká populace je z historických důvodů technicky nadprůměrně vzdělaná, takže si může přínos technologií zhodnotit sama. A za třetí, jakmile by to čeští politici začali dělat, tak okamžitě vybudíš do maximální míry ten sentiment.
@Tycoon no ten výběr politiků je teda dost omezený a je fakt, že na Niedermayera jsem si nevzpomněl.
Vysvětlovat asi ne, jak jsem psal, většině to stejně nevysvětlíš, ale alespoň ne negativní přístup a přechod třeba jejich služebních vozidel na BEV jako pozitivní příklad.
Ale dnes se děje pravý opak, všichni se tetelí nad tím jak budeme mít dál spalováky, syntetický benzín přitom se tím staneme tak maximálně skanzenem.
Vysvětlovat asi ne, jak jsem psal, většině to stejně nevysvětlíš, ale alespoň ne negativní přístup a přechod třeba jejich služebních vozidel na BEV jako pozitivní příklad.
Ale dnes se děje pravý opak, všichni se tetelí nad tím jak budeme mít dál spalováky, syntetický benzín přitom se tím staneme tak maximálně skanzenem.
@psel
A co nechat na lidech a firmách? Ať se sami rozhodnou, čím chtějí jezdit. Ať se sami rozhodnou, jaké technologie rozvíjet?
Je velmi rizikové, aby o technologích rozhodovaly nějaké úřednícké komise nebo politické výbory. V NDR kdysi tímto způsobem rozhodli, že se půjde cestou dvoutaktů a bakelitu. Naopak v NSR automobilky i zákazníci měli volnost.
A co nechat na lidech a firmách? Ať se sami rozhodnou, čím chtějí jezdit. Ať se sami rozhodnou, jaké technologie rozvíjet?
Je velmi rizikové, aby o technologích rozhodovaly nějaké úřednícké komise nebo politické výbory. V NDR kdysi tímto způsobem rozhodli, že se půjde cestou dvoutaktů a bakelitu. Naopak v NSR automobilky i zákazníci měli volnost.
@Tycoon kdyby se to nechalo na lidech tak by ten proces byl jen delší a to hlavně díky infrastruktuře, která by byla méně dostupná a tim pádem bys měl daleko větší problémy s nabíjením po cestách a o to měně lidí by si to koupilo.
To hlavní je, že elektromobil spotřebuje nejméně energie na ujetý kilometr a to díky efektivitě pohonu a rekuperaci. A navíc má nulové lokální emise a je ideální spotřebič laciné solární elektřiny a uměl by i balancovat síť.
A nevím proč říkáš nepřinášejí, protože očividně přinášejí, třeba v Německu si je koupilo v lednu 16% kupujících.
Stejně jako elektromobil zatím není ideální pro všechny tak je ideální pro docela dost lidi už dnes.
A to číslo bude jen růst a to i bez subvenci.
Jo a vrtačky, jsi si jist že si všichni kupuji ty akumulátorové vrtačky a sekačky? Máš na to statistiku?
To hlavní je, že elektromobil spotřebuje nejméně energie na ujetý kilometr a to díky efektivitě pohonu a rekuperaci. A navíc má nulové lokální emise a je ideální spotřebič laciné solární elektřiny a uměl by i balancovat síť.
A nevím proč říkáš nepřinášejí, protože očividně přinášejí, třeba v Německu si je koupilo v lednu 16% kupujících.
Stejně jako elektromobil zatím není ideální pro všechny tak je ideální pro docela dost lidi už dnes.
A to číslo bude jen růst a to i bez subvenci.
Jo a vrtačky, jsi si jist že si všichni kupuji ty akumulátorové vrtačky a sekačky? Máš na to statistiku?
@psel
Na LPG nebyly žádné povinné kvóty, dotace ani politická tlačenka. A přesto to lidé kupovali a infrastruktura vznikla. Když je něco výhodné, tak si to samo najde cestu, jak se prosadit.
Tak nechme to samé i pro elektromobily. Ať si samy najdou cestu k zákazníkům.
Neříkal jsem, že všichni. Ale hodně. Statistiku na to nemám, jen se dívám kolem sebe.
Na LPG nebyly žádné povinné kvóty, dotace ani politická tlačenka. A přesto to lidé kupovali a infrastruktura vznikla. Když je něco výhodné, tak si to samo najde cestu, jak se prosadit.
Tak nechme to samé i pro elektromobily. Ať si samy najdou cestu k zákazníkům.
Neříkal jsem, že všichni. Ale hodně. Statistiku na to nemám, jen se dívám kolem sebe.
@psel Nejde jen o Česko. Vedle v Německu byl podíl BEV vůči celkovým prodejům za rok 2024 jen 13,5 %. Skončily dotace, nejde přeci natrvalo kupovat auta za peníze jiných.
@Miroslav Melichar no a v lednu je 16.6 bez dotací a co? To že po konci dotací zase prodej roste je dáno mimo jiné konečně tím, že se hlavní dodavatelé na evropském trhu konečně dostávají k vyzrálejším produktům. Koncern konečně porodil PPS a i MEB dostane příští rok technický update a díky naškálování výroby přes všechny značky koncernu má i konkurenční výrobní cenu.
A kromě těch pár měsíců loni si většina těch lidi koupila své auto v ČR bez dotací. Včetně mě.
Brzy se dozvíš co přinese nové CLA nebo Neue Klasse, nové laciné modely od VW tím taky zamíchají.
Během dalších 3 let bude tolik nových modelů na trhu, že si z toho každý vybere a spalovak tak konečně skončí na vrakovišti dějin.
A kromě těch pár měsíců loni si většina těch lidi koupila své auto v ČR bez dotací. Včetně mě.
Brzy se dozvíš co přinese nové CLA nebo Neue Klasse, nové laciné modely od VW tím taky zamíchají.
Během dalších 3 let bude tolik nových modelů na trhu, že si z toho každý vybere a spalovak tak konečně skončí na vrakovišti dějin.
Panadol, ericn nebo?
travel vyhral
posledni dobou se docela ukazuje, naopak panadol se nesnazi, zapomnel jsem na nej kruci