Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ham.
Srb Nikola Tesla se musí z průmyslové impotence Srbska a neschopnosti Fiatu vyrobit koupitelné auto v hrobě obracet.
@Ham. neměl by člověk natolik spojený s elektřinou radost, že auta jezdí právě na ni?
@Man Ký To možná měl. Už si ale nejsem jistý, jestli by se mu líbilo, jakým způsobem se je mocní a pomatení eurohujeři snaží za každou cenu protlačit, když je evidentní, že masový zákazník po nich extra netouží.
@Wolfalack
Jo, otáčí se v hrobě právě kvůli těm odpůrcům elektriky, kteří ve výsledku nicili i jeho projekty. Pořád ti sami, kteří klidně znici všechny ve svém okolí, jen aby se nic neměnilo
Jo, otáčí se v hrobě právě kvůli těm odpůrcům elektriky, kteří ve výsledku nicili i jeho projekty. Pořád ti sami, kteří klidně znici všechny ve svém okolí, jen aby se nic neměnilo
@Man Ký No z elektrické Pandy by jistojistě radost neměl, ta je tak technicky zaostalá, že by se musel hanbou do země propadat.
@Ham.
Ak by bola za cenu benzínovej, tak by som jej tú technickú zaostalosť, dosť možné, aj odpustil.
Ak by bola za cenu benzínovej, tak by som jej tú technickú zaostalosť, dosť možné, aj odpustil.
@traveldrive
A není spis smutné, že nově uvedené auto je již technicky zaostalé, bez ohledu na cenu?
A není spis smutné, že nově uvedené auto je již technicky zaostalé, bez ohledu na cenu?
@Mikes
Je, ale nie z dôvodu, ktorý asi myslíš.
Dôvod bude v cene. Je smutné, že BEV sa pretláčajú takým bezhlavým spôsobom, že musí byť dobrá aj horšia technika, aby bola cena ako-tak prijateľná. (Čo aj tak nie je).
Je, ale nie z dôvodu, ktorý asi myslíš.
Dôvod bude v cene. Je smutné, že BEV sa pretláčajú takým bezhlavým spôsobom, že musí byť dobrá aj horšia technika, aby bola cena ako-tak prijateľná. (Čo aj tak nie je).
WinDiesel
Tak elektrické krámy rozhodně Srbsko nezachrání. A tyto pokusy jsou opravdu úsměvné.
@WinDiesel
Na druhú stranu fakt, že nové Fiaty a Alfy sa stále vyrábajú niekde inde ako v Taliansku, je skôr k plaču.
Na druhú stranu fakt, že nové Fiaty a Alfy sa stále vyrábajú niekde inde ako v Taliansku, je skôr k plaču.
@traveldrive on ten fiat je k placi asi tak posledních 25 let.
@Mikesus
To nepopieram. Za tú dobu sa mohlo dosť vecí napraviť, ale pravdou je, že pribúdajú len nové dôvody k tomu plaču.
Ako to vidím ja, Stellantis nie je schopný utiahnuť toľko značiek, ktoré by si v normálnom svete konkurovali a na zdravom konkurenčnom boji rástli.
Píšem už roky, že globalizácia je svinstvo, a ono sa to už riadne ukazuje. Je to cesta do pekiel.
To nepopieram. Za tú dobu sa mohlo dosť vecí napraviť, ale pravdou je, že pribúdajú len nové dôvody k tomu plaču.
Ako to vidím ja, Stellantis nie je schopný utiahnuť toľko značiek, ktoré by si v normálnom svete konkurovali a na zdravom konkurenčnom boji rástli.
Píšem už roky, že globalizácia je svinstvo, a ono sa to už riadne ukazuje. Je to cesta do pekiel.
@Mikesus Souhlas, Fiat je na tom aktuálně dost bídně. Ten sešup z pozic se opravdu táhne od konce devadesátek…
KANKUNEN
Znova, jsme v pasti. Čínský stát dotuje vývoj a výrobu EV. Jestli se nebudeme bránit stejně, tak nás Čína ovládne i v automotivu. Co pak, leda že by někdo vymyslel, jak proměnit brouky v ropu ne za milion let, ale za milion sekund.
@KANKUNEN A jak si tu "obranu" představuješ, u evropských leaderů ani u leaderů jednotlivých zemí žádný smysluplný plán nevidím, resp. vidím snahu zachovat status quo (green deal, další a další dotace, další zadlužování, další prodražování energií) a to evidentně znamená jet stále rychleji po spirále ekonomické smrti Evropy i jednotlivých států.
@Ham.
A co obracene?
Jak si to představuješ ty?
Cina mohutne podporuje jak financne tak legislativně elektroauta.
Jak proti tomu maji bojovat evropske znacky bez podpory?
A co obracene?
Jak si to představuješ ty?
Cina mohutne podporuje jak financne tak legislativně elektroauta.
Jak proti tomu maji bojovat evropske znacky bez podpory?
@Hendly Samozřejmě začít mohutně podporovat spalováky (které Evropa umí suverénně nejlépe na světě) a syntetickou výrobu benzínu, naftu z friťáků a LPG. Je to jasné jak facka. 🙂
@Arese
Na čo píšeš také očividné blbosti? Syntetický benzín je ekonomicky nereálna kravina podobne ako vodík, ekologický prínos diskutabilný, ekonomicky nezmysel. teraz kričíš proti elektrine, potom by si začal plakať, aké je to drahé, že na to normálny motorista nemá...
Na čo píšeš také očividné blbosti? Syntetický benzín je ekonomicky nereálna kravina podobne ako vodík, ekologický prínos diskutabilný, ekonomicky nezmysel. teraz kričíš proti elektrine, potom by si začal plakať, aké je to drahé, že na to normálny motorista nemá...
@Arese
Tak treba nafta z fritaku…
Kolik litru majitel dieslu tydne spotrebuje nafty a kolik oleje?…
Vzdyt to prece neni tak tezke trochu premyslet…
Tak treba nafta z fritaku…
Kolik litru majitel dieslu tydne spotrebuje nafty a kolik oleje?…
Vzdyt to prece neni tak tezke trochu premyslet…
@Hendly
Arese to pise dobre: proste se vykaslat na baterky.
Synteticky benzin je zatim drahy, ale v souctu porad levnejsi nez ty baterky.
A zrovna benzin by hromadna vyroba velkeho mnozstvi nepochybne dramaticky zlevnila.
"Benzin", protoze to muze byt cokoliv jineho, co bude tekute a pujde to spalovat v motoru.
Idealne bezemisne...
Arese to pise dobre: proste se vykaslat na baterky.
Synteticky benzin je zatim drahy, ale v souctu porad levnejsi nez ty baterky.
A zrovna benzin by hromadna vyroba velkeho mnozstvi nepochybne dramaticky zlevnila.
"Benzin", protoze to muze byt cokoliv jineho, co bude tekute a pujde to spalovat v motoru.
Idealne bezemisne...
@Japrvni
Muzes mi nejak vysvetlit jak si představuješ zlevneni vyroby syntetickych paliv?
K vyrobe je potřeba elektrina a její množství je fyzikálně dane.
Zlevnění může nastat jen zlevnenim vstupni elektriny.
A ted prichazi to zásadní ALE.
Zlevnenim elektřiny zlevnujes i pohon elektromobilů.
Muzes mi nejak vysvetlit jak si představuješ zlevneni vyroby syntetickych paliv?
K vyrobe je potřeba elektrina a její množství je fyzikálně dane.
Zlevnění může nastat jen zlevnenim vstupni elektriny.
A ted prichazi to zásadní ALE.
Zlevnenim elektřiny zlevnujes i pohon elektromobilů.
@Hendly
Když zlevní elektřina pro výrobu syntetického paliva, zlevní i elektřina pro dobíjení elektromobilu. Ano, je v tom logika a je jistě potěšující, že se o něco takového snažíš.
Je zde zásadní ALE: Syntetické palivo lze snadno skladovat a převážet. Syntetické palivo se může vyrábět například v letním období, kdy je elektřiny v naší geografické oblasti na trhu přebytek a je tudíž levnější než dlouhodobý průměr, a pak toto palivo skladovat a průběžně spotřebovávat přes zbytek roku. S elektřinou tohle nejde. Syntetické palivo se může vyrábět v zemi, která má sezónní nebo celoroční přebytek elektřiny, a pak jej převézt třeba přes půl zeměkoule tam, kde jej spotřebují. S elektřinou tohle nejde.
Když zlevní elektřina pro výrobu syntetického paliva, zlevní i elektřina pro dobíjení elektromobilu. Ano, je v tom logika a je jistě potěšující, že se o něco takového snažíš.
Je zde zásadní ALE: Syntetické palivo lze snadno skladovat a převážet. Syntetické palivo se může vyrábět například v letním období, kdy je elektřiny v naší geografické oblasti na trhu přebytek a je tudíž levnější než dlouhodobý průměr, a pak toto palivo skladovat a průběžně spotřebovávat přes zbytek roku. S elektřinou tohle nejde. Syntetické palivo se může vyrábět v zemi, která má sezónní nebo celoroční přebytek elektřiny, a pak jej převézt třeba přes půl zeměkoule tam, kde jej spotřebují. S elektřinou tohle nejde.
@Tycoon
to jiste ano, ale stale plati to, ze na pohon pomoci syntetických paliv je potreba cca 10x vic energie nez pro pohon elektromobilu.
Pak samozrejme bude rozhodovat cena.
Opet otevru nedávnou diskuzi.
Nebude v takovem pripade lepsi spalit synteticke plivo v agregatu a elektrinou nabit EV a teplem zatopit?
Muj tip je, ze to energeticky vyjde lepe nez synteticke palivo spalov v motoru auta.
PS: kde ze je ta zem co ma soustavný přebytek elektriny?
to jiste ano, ale stale plati to, ze na pohon pomoci syntetických paliv je potreba cca 10x vic energie nez pro pohon elektromobilu.
Pak samozrejme bude rozhodovat cena.
Opet otevru nedávnou diskuzi.
Nebude v takovem pripade lepsi spalit synteticke plivo v agregatu a elektrinou nabit EV a teplem zatopit?
Muj tip je, ze to energeticky vyjde lepe nez synteticke palivo spalov v motoru auta.
PS: kde ze je ta zem co ma soustavný přebytek elektriny?
@Hendly
Není to úplně od věci. Ale zase platí, že teplo spotřebuješ jen v zimě a ve zbývajících třech ročních obdobích by bylo k ničemu. Navíc kdo by zaplatit nutnost do každého domu instalovat ty agregáty? Navíc jak bys vyřešil 2/3 těch, co bydlí v bytě? Výhoda syntetického paliva je v tom, že můžeš využít stávající infrastrukturu benzinových stanic a zachováš lidem veškerý komfort a jednoduchost používání spalovacího auta.
Třeba Paraguay dlouhodobě a soustavně spotřebovává jen zhruba 1/3 elektřiny, kterou vyrobí. 2/3 vyrobené elektřiny "musí" vyvážet.
Není to úplně od věci. Ale zase platí, že teplo spotřebuješ jen v zimě a ve zbývajících třech ročních obdobích by bylo k ničemu. Navíc kdo by zaplatit nutnost do každého domu instalovat ty agregáty? Navíc jak bys vyřešil 2/3 těch, co bydlí v bytě? Výhoda syntetického paliva je v tom, že můžeš využít stávající infrastrukturu benzinových stanic a zachováš lidem veškerý komfort a jednoduchost používání spalovacího auta.
Třeba Paraguay dlouhodobě a soustavně spotřebovává jen zhruba 1/3 elektřiny, kterou vyrobí. 2/3 vyrobené elektřiny "musí" vyvážet.
@Tycoon
Elektrinu môžeš vyvážať práve tak ako ten syntetický benzín. Nebudeš to predsa voziť cez pol zemegule (ako sa to žiaľ robí pri mnohých iných komoditách), rovnako ako elektrinu, ak jej máš prebytok, pošleš do vedľajšieho štátu a nie cez more. Argumenty ohľadom strát z prenosu sú zbytočné, ani doprava palív nie je zdarma a potrebuješ na ňu nejakú infraštruktúru. V tomto prípade je na tom elektrina rozhodne lepšie. Syntetické paliva by ti prevetrali peňaženku podstatne dôkladnejšie ako elektrina.
Tým sa nezastávam súčasného stavu okolo áut. BEV sú proste príliš drahé a infraštruktúra mizerná. Ale spaľováky nie sú budúcnosť. Tou je z dnešného pohľadu elektrina. Zdôrazňujem, elektrina je BUDÚCNOSŤ, súčasnosť stále sú a ešte nejaký čas určite budú spaľováky.
Elektrinu môžeš vyvážať práve tak ako ten syntetický benzín. Nebudeš to predsa voziť cez pol zemegule (ako sa to žiaľ robí pri mnohých iných komoditách), rovnako ako elektrinu, ak jej máš prebytok, pošleš do vedľajšieho štátu a nie cez more. Argumenty ohľadom strát z prenosu sú zbytočné, ani doprava palív nie je zdarma a potrebuješ na ňu nejakú infraštruktúru. V tomto prípade je na tom elektrina rozhodne lepšie. Syntetické paliva by ti prevetrali peňaženku podstatne dôkladnejšie ako elektrina.
Tým sa nezastávam súčasného stavu okolo áut. BEV sú proste príliš drahé a infraštruktúra mizerná. Ale spaľováky nie sú budúcnosť. Tou je z dnešného pohľadu elektrina. Zdôrazňujem, elektrina je BUDÚCNOSŤ, súčasnosť stále sú a ešte nejaký čas určite budú spaľováky.
@Tycoon
jen krátce.
Spalovací motor na syntetická paliva budou moc byt inpo 2035 taknuz jen doufat, ze lide budou ochotni platit nasobek ceny za provoz oproti EV.
jen krátce.
Spalovací motor na syntetická paliva budou moc byt inpo 2035 taknuz jen doufat, ze lide budou ochotni platit nasobek ceny za provoz oproti EV.
@traveldrive
Paraguay se nyní pře z Brazílií, zda bude cena elektřiny na e😜ort 0,5 nebo 0,6 Kč/kWh. Proč, když v Evropě bychom jim líbali nohy i za dvojnásobek a spokojeně kupovali čtyřnásobek? Protože tu elektřinu z Paraguaye sem nedostaneš. Elektřina se prostě špatně dopravuje a velmi špatně skladuje. To je fyzika. A stejná fyzika bude platit i v budoucnosti.
Paraguay se nyní pře z Brazílií, zda bude cena elektřiny na e😜ort 0,5 nebo 0,6 Kč/kWh. Proč, když v Evropě bychom jim líbali nohy i za dvojnásobek a spokojeně kupovali čtyřnásobek? Protože tu elektřinu z Paraguaye sem nedostaneš. Elektřina se prostě špatně dopravuje a velmi špatně skladuje. To je fyzika. A stejná fyzika bude platit i v budoucnosti.
@Hendly
Přílíš si upínáš na politické plány a termíny. 2035? To je hodně vzdálená doba. V roce 1989 ses taky upínal na to, co Milouš Jakeš plánuje na rok 2000?
Přílíš si upínáš na politické plány a termíny. 2035? To je hodně vzdálená doba. V roce 1989 ses taky upínal na to, co Milouš Jakeš plánuje na rok 2000?
@Tycoon
Takze vysledek?
Opet jako vzdy.
Mame tu synteticke paliva ktere muze kazdy pouzivat misto EV.
Otazka jak chces zlevnit jeho vyrobu jenbez odpovedi.
Stejne tak otazka proc ho bude nekdo používat, kdyz bude násobně dražší nez provoz EV.
PS: Paraguay ma v elektrarnach vykon cca 15GW. Jakou cast spotreby paliv tim asi pokrejes?
Takze vysledek?
Opet jako vzdy.
Mame tu synteticke paliva ktere muze kazdy pouzivat misto EV.
Otazka jak chces zlevnit jeho vyrobu jenbez odpovedi.
Stejne tak otazka proc ho bude nekdo používat, kdyz bude násobně dražší nez provoz EV.
PS: Paraguay ma v elektrarnach vykon cca 15GW. Jakou cast spotreby paliv tim asi pokrejes?
@Hendly
Jak mám vědět, jak snížit cenu syntetických paliv? Nedělám jejich vývoj. Nemám o nich skoro vůbec žádné informace. Vycházím jen z toho, že proti nim Tiemmermans zuřivě bojoval v projevu v europarlamentu, takže v nich asi nějaká perspektiva je.
Jak budou drahá či levná, to nemůžeš vědět ani ty. Navíc ceny paliv většinou více závisí na politice, nikoliv na ekonomice.
Paraguay jsem dal jako příklad země s celkovým přebytkem elektřiny, neříkám, že to musí být právě ona. Nebo to můžou být země se sezónním přebytkem elektřiny. To zřejmě budou brzy i mnohé země v Evropě.
PS Otevři se novým věcem a inovacím. Nebuď zahleděný do minulosti nebo jednoho konkrétního řešení jako spásy lidstva.
Jak mám vědět, jak snížit cenu syntetických paliv? Nedělám jejich vývoj. Nemám o nich skoro vůbec žádné informace. Vycházím jen z toho, že proti nim Tiemmermans zuřivě bojoval v projevu v europarlamentu, takže v nich asi nějaká perspektiva je.
Jak budou drahá či levná, to nemůžeš vědět ani ty. Navíc ceny paliv většinou více závisí na politice, nikoliv na ekonomice.
Paraguay jsem dal jako příklad země s celkovým přebytkem elektřiny, neříkám, že to musí být právě ona. Nebo to můžou být země se sezónním přebytkem elektřiny. To zřejmě budou brzy i mnohé země v Evropě.
PS Otevři se novým věcem a inovacím. Nebuď zahleděný do minulosti nebo jednoho konkrétního řešení jako spásy lidstva.
@Tycoon
takze svuj nazor na neco co neznas zakladas na mediálním obrazu nekoho koho neznas…
Energeticka narocnost ziskani vodiku je dána prirodou.
A ucinnost cele premeny je proste mnohonasobne nevyhodna oproti elektromobilům.
Rozhodne nejsem uzavreny novym vecem, ale elektromobilita dava asi tak 10x vetsi smysl nez syntetická paliva.
Rozvoj baterii je velky a rychlý.
takze svuj nazor na neco co neznas zakladas na mediálním obrazu nekoho koho neznas…
Energeticka narocnost ziskani vodiku je dána prirodou.
A ucinnost cele premeny je proste mnohonasobne nevyhodna oproti elektromobilům.
Rozhodne nejsem uzavreny novym vecem, ale elektromobilita dava asi tak 10x vetsi smysl nez syntetická paliva.
Rozvoj baterii je velky a rychlý.
@Hendly
Já neříkám, že máme využít tu elektřinu, kterou tym a další majitelé elektromobilů používíte na nabíjení elektromobilu a kterou efektivně využíváte k pohonu.
Ale naopak využít tu, kterou nepoužíváš ty, ani nikdo jiný. Elektřinu, pro kterou není využití a která je levná, zdarma, nebo za zápornou cenu. U takové elektřiny nevadí, že proces jejího využití má malou efektivitu, protože jeho alternativou je nulová efektivita (nevyužití elektřiny) nebo dokonce záporná efektivita (nevyužití elektřiny, přičemž to nevyužitou elektřinu musí spotřebitelé, kteří o tu elektřinu nemají zájem, platit, viz třeba Německo).
A když to zkombinuješ s tím, že syntetické palivo vzniklé díky přebytečné elektřině se dá snadno skladovat a následně využít ve stávající infrastruktuře a stávajícím vozovém parku, dává smysl to minimálně zkoumat a vyvíjet. Ani Jakeš neplánoval déle než na pětiletku.
Já neříkám, že máme využít tu elektřinu, kterou tym a další majitelé elektromobilů používíte na nabíjení elektromobilu a kterou efektivně využíváte k pohonu.
Ale naopak využít tu, kterou nepoužíváš ty, ani nikdo jiný. Elektřinu, pro kterou není využití a která je levná, zdarma, nebo za zápornou cenu. U takové elektřiny nevadí, že proces jejího využití má malou efektivitu, protože jeho alternativou je nulová efektivita (nevyužití elektřiny) nebo dokonce záporná efektivita (nevyužití elektřiny, přičemž to nevyužitou elektřinu musí spotřebitelé, kteří o tu elektřinu nemají zájem, platit, viz třeba Německo).
A když to zkombinuješ s tím, že syntetické palivo vzniklé díky přebytečné elektřině se dá snadno skladovat a následně využít ve stávající infrastruktuře a stávajícím vozovém parku, dává smysl to minimálně zkoumat a vyvíjet. Ani Jakeš neplánoval déle než na pětiletku.
@Tycoon
ach jo….
jaka asi bude cena pak, kdyz tu technologii budes používat jen nekdy?
S tim bojuje uz vodíková infrastruktura a ta to ma daleko lehčí.
Znova je lepší k tomu využít baterie EV ktere muzes v dobe prebytku nabijet a jindy zas energii brat.
Proto je globalne tak velky duraz na vyvoj EV. Ma to daleko větší dosah nez jen doprava.
ach jo….
jaka asi bude cena pak, kdyz tu technologii budes používat jen nekdy?
S tim bojuje uz vodíková infrastruktura a ta to ma daleko lehčí.
Znova je lepší k tomu využít baterie EV ktere muzes v dobe prebytku nabijet a jindy zas energii brat.
Proto je globalne tak velky duraz na vyvoj EV. Ma to daleko větší dosah nez jen doprava.
@Hendly
Ano, zatím by to bylo moc drahé kvůli velkým fixním nákladům. Proto je lepší zatím snižovat skleníkové plyny v jiných odvětvích a u syntetických paliv se soustředit na vývoj.
Ne, vodíková infrastruktura to má horší. Mnohem horší. Vodík je totiž nejhůře skladovatelné a nejhůře přepravitelné palivo.
Ne, EV baterie nemůžou skladovat energii jako syntetické palivo. Představ si, že bys v létě nabil auto, čekal do zimy, ujel 400 km a pak zase čekal do léta. Syntetické palivo vyrobené v létě z přebytečné elektřiny může ležet v externích zásobnících do zimy naprosto bez problémů.
Ano, zatím by to bylo moc drahé kvůli velkým fixním nákladům. Proto je lepší zatím snižovat skleníkové plyny v jiných odvětvích a u syntetických paliv se soustředit na vývoj.
Ne, vodíková infrastruktura to má horší. Mnohem horší. Vodík je totiž nejhůře skladovatelné a nejhůře přepravitelné palivo.
Ne, EV baterie nemůžou skladovat energii jako syntetické palivo. Představ si, že bys v létě nabil auto, čekal do zimy, ujel 400 km a pak zase čekal do léta. Syntetické palivo vyrobené v létě z přebytečné elektřiny může ležet v externích zásobnících do zimy naprosto bez problémů.
@Hendly
Tycoon
😀
K ziskani vodiku pro vyrobu syntetickeho paliva je energeticka narocnost dana samotnou fyzikou.
Ty chces cekat na to, az tyto zakony porusime, tedy na zazrak misto rozvoje baterii kde uz dnes jsou nejen v laboratořích baterie ktere nejen osobni dopravu resi.
Tycoon
😀
K ziskani vodiku pro vyrobu syntetickeho paliva je energeticka narocnost dana samotnou fyzikou.
Ty chces cekat na to, az tyto zakony porusime, tedy na zazrak misto rozvoje baterii kde uz dnes jsou nejen v laboratořích baterie ktere nejen osobni dopravu resi.
@Hendly
Začínáš používat fyziku jako argument? Gratuluji, je to určitě lepší než ideologie.
Ale chce to tu fyziku více nastudovat. Elektrolýza vodíku ještě není u fyzikálních limitů a syntéza syntetického paliva nebo zachytávání CO2 také ne. Výzkum a vývoj těchto technologií dává smysl.
Začínáš používat fyziku jako argument? Gratuluji, je to určitě lepší než ideologie.
Ale chce to tu fyziku více nastudovat. Elektrolýza vodíku ještě není u fyzikálních limitů a syntéza syntetického paliva nebo zachytávání CO2 také ne. Výzkum a vývoj těchto technologií dává smysl.
@Tycoon
tak o fyzice je tato diskuse od prvního prispevku. To je mozna ten problem, proc furt nechapes, ze synteticke paliva nejsou reseni.
I kdyz dosáhneš teoreticky 100% ucinnost premeny tak EV bude stale energeticky lepsi.
tak o fyzice je tato diskuse od prvního prispevku. To je mozna ten problem, proc furt nechapes, ze synteticke paliva nejsou reseni.
I kdyz dosáhneš teoreticky 100% ucinnost premeny tak EV bude stale energeticky lepsi.
@Hendly
Kdybys pečlivěji četl diskuzi (nebo lépe chápal), tak jsem ani jednou nepsal o tom, že syntetické palivo by mohlo být stejně účinné médium jako elektrický bateriový pohon.
Zopakuju klíčové argumenty: Snadná, levná a efektivní dlouhodobá skladovatelnost (akumulovatelnost), využití stávající infrastruktury i vozidel, využítí přebytečné elektřiny.
Ty se asi bojíš, že by to byl přímý konkurent bateriové elektromobility. Nebyl, jsou totiž tak rozdílné, že každý z nich se hodí pro něco jiného, pro jiné aplikace, pro jiné regiony.
Kdybys pečlivěji četl diskuzi (nebo lépe chápal), tak jsem ani jednou nepsal o tom, že syntetické palivo by mohlo být stejně účinné médium jako elektrický bateriový pohon.
Zopakuju klíčové argumenty: Snadná, levná a efektivní dlouhodobá skladovatelnost (akumulovatelnost), využití stávající infrastruktury i vozidel, využítí přebytečné elektřiny.
Ty se asi bojíš, že by to byl přímý konkurent bateriové elektromobility. Nebyl, jsou totiž tak rozdílné, že každý z nich se hodí pro něco jiného, pro jiné aplikace, pro jiné regiony.
@Tycoon
“ Ano, zatím by to bylo moc drahé kvůli velkým fixním nákladům. Proto je lepší zatím snižovat skleníkové plyny v jiných odvětvích a u syntetických paliv se soustředit na vývoj.”
Zde to jasne klades proti EV.
Ale o to mi nejde.
Jde mi o to, ze tu stale nekdo dokola vytahuje, ze misto EV se ma hit cestou syntetickych paliv.
Nikdo mi ale nedokázal odpovedet jak si představujete za A jejich zlevneni a za B situaci, ze nekdo bude jezdit na synteticka paliva kdyz provoz bude násobně dražší nez provoz EV.
Prece kdyz mas nazor tak ho dokazes obhájit.
“ Ano, zatím by to bylo moc drahé kvůli velkým fixním nákladům. Proto je lepší zatím snižovat skleníkové plyny v jiných odvětvích a u syntetických paliv se soustředit na vývoj.”
Zde to jasne klades proti EV.
Ale o to mi nejde.
Jde mi o to, ze tu stale nekdo dokola vytahuje, ze misto EV se ma hit cestou syntetickych paliv.
Nikdo mi ale nedokázal odpovedet jak si představujete za A jejich zlevneni a za B situaci, ze nekdo bude jezdit na synteticka paliva kdyz provoz bude násobně dražší nez provoz EV.
Prece kdyz mas nazor tak ho dokazes obhájit.
@Hendly
Kde v tom citovaném vidíš, že jsem proti BEV? BEV si i díky lidem jako ty získaly určité postavení na EU trhu kolem 15 až 20 procent a jsem pro to, ať je automobilky vyrábějí a zákazníci kupují.
Ale naděje do nich vkládané, že 100procentně nahradí spalovací auta, se ukázaly jako nereálné. Takže je potřeba zkoumat a vyvíjet další řešení, jak snížit emise skleníkových plynů v dopravě.
Mezitím se můžeme soustředit na energetiku, kde za jednotku vložených peněz dokážeme snížit skleníkové plyny více a rychleji.
A za 5 či 10 let vývoje se uvidí, zda a jak jde syntetická paliva zlevnit.
Kde v tom citovaném vidíš, že jsem proti BEV? BEV si i díky lidem jako ty získaly určité postavení na EU trhu kolem 15 až 20 procent a jsem pro to, ať je automobilky vyrábějí a zákazníci kupují.
Ale naděje do nich vkládané, že 100procentně nahradí spalovací auta, se ukázaly jako nereálné. Takže je potřeba zkoumat a vyvíjet další řešení, jak snížit emise skleníkových plynů v dopravě.
Mezitím se můžeme soustředit na energetiku, kde za jednotku vložených peněz dokážeme snížit skleníkové plyny více a rychleji.
A za 5 či 10 let vývoje se uvidí, zda a jak jde syntetická paliva zlevnit.
@Tycoon
opet zacatek…
A jak je chces zlevnit?
U baterii existuje nekolik cest ktere uz jsou realne a ceka se jen na zahájení seriove vyroby.
U syntetických paliv doufas v zazrak a popření fyziky.
opet zacatek…
A jak je chces zlevnit?
U baterii existuje nekolik cest ktere uz jsou realne a ceka se jen na zahájení seriove vyroby.
U syntetických paliv doufas v zazrak a popření fyziky.
@Hendly
Když bys mi před 10 lety řekl, že elektřina bude dostupná zadarmo, klepal bych si na čelo, že si blázen. No a realita je taková, že v létě je pravidelně za zápornou cenu. Nikdo dnes nemůže vědět, kolik přebytků elektřiny bude za 5 či 10 let a jak moc záporná ta cena bude. Tudíž nelze predikovat, jaké bude cena e-paliv. Zkoumejme a vyvíjejme, ať jsme připraveni na různé scénáře budoucnosti.
Doba jistoty a stability, o jaké snili Jakešové a Honeckerové, je prostě dávno pryč. Dnes se svět dynamicky mění. Kdo ustrne na jedné pozici, prohraje. Kdo bude připraven se přizpůsobit měnícím se podmínkám, vyhraje. Proto jsem jednoznačně proti tomu, aby EU určovala desetiletky evropskému autoprůmyslu.
Když bys mi před 10 lety řekl, že elektřina bude dostupná zadarmo, klepal bych si na čelo, že si blázen. No a realita je taková, že v létě je pravidelně za zápornou cenu. Nikdo dnes nemůže vědět, kolik přebytků elektřiny bude za 5 či 10 let a jak moc záporná ta cena bude. Tudíž nelze predikovat, jaké bude cena e-paliv. Zkoumejme a vyvíjejme, ať jsme připraveni na různé scénáře budoucnosti.
Doba jistoty a stability, o jaké snili Jakešové a Honeckerové, je prostě dávno pryč. Dnes se svět dynamicky mění. Kdo ustrne na jedné pozici, prohraje. Kdo bude připraven se přizpůsobit měnícím se podmínkám, vyhraje. Proto jsem jednoznačně proti tomu, aby EU určovala desetiletky evropskému autoprůmyslu.
@Tycoon
blablabla…
Zaporna cena byla i pred 10 lety.
Problem je stale stejny. Trollove jako ty tady bez znalosti jedou stále donekonečna a neúnavně stale stejnou agendu o zle EU..
blablabla…
Zaporna cena byla i pred 10 lety.
Problem je stale stejny. Trollove jako ty tady bez znalosti jedou stále donekonečna a neúnavně stale stejnou agendu o zle EU..
@KANKUNEN Rikam to porad.
Cesta je najit jine palivo pro spalovaci motor, ne tlacit baterkarny.
Skoro bych rekl, ze na neco prijdou driv, nez vymysli tu kazdorocne ohlasovanou zazracnou baterku.
😄
Cesta je najit jine palivo pro spalovaci motor, ne tlacit baterkarny.
Skoro bych rekl, ze na neco prijdou driv, nez vymysli tu kazdorocne ohlasovanou zazracnou baterku.
😄
@Ja Prvni 123
Asimov v niektorých svojich knižkách (sci-fi) píše o atómovom pohone všetkého, od ručného náradia, cez kuchynské spotrebiče až k autám a strojom. Spomína atómový generátor veľkosti orecha. ktovie. Niektoré vízie sa plnia, možno raz vyjde aj táto.
😁
Asimov v niektorých svojich knižkách (sci-fi) píše o atómovom pohone všetkého, od ručného náradia, cez kuchynské spotrebiče až k autám a strojom. Spomína atómový generátor veľkosti orecha. ktovie. Niektoré vízie sa plnia, možno raz vyjde aj táto.
😁
@Ja Prvni 123
Nejaky napad na to “jine palivo”?
Vyvoj baterii nema dopad pouze do aut.
Nejaky napad na to “jine palivo”?
Vyvoj baterii nema dopad pouze do aut.
@Ja Prvni
Myslis, ze nekdo “brani” objevu zázračného paliva?
Neni to trochu konspirační?
Ale je zajimave, ze veris na zazracny objev, ale neveris na to, ze prijdou lepsi a levnejsi baterie ktere uz jsou dnes v laboratořich.
Myslis, ze nekdo “brani” objevu zázračného paliva?
Neni to trochu konspirační?
Ale je zajimave, ze veris na zazracny objev, ale neveris na to, ze prijdou lepsi a levnejsi baterie ktere uz jsou dnes v laboratořich.
@123 sedni si k tomu na chvilku, projdi si dostupné články, zjisti realitu, pak se plácni do čela a řekni si - ty krávo, ten syntetický benzín je fakt ekonomický nesmysl pro magory, co si koupí ojeté dvacetileté Porsche za dvojnásobek tehdejší ceny. ne, na to fakt Felíša z Jeseníku jezdit nebude.
@Emel 45 korun za litr. mhm... to ta nová nafta vyjde setsakra levnějc. a btw. vyrábí se z odpadu, skořápek, zeleně nebo kuchyňského oleje - to asi nebude pro všechny... na věčné časy
zajímalo by mě, kdo by to natankoval do svého auta, když by vedle byl o deset korun levnější klasický benzín, na který je to auto připravené z výroby😊
zajímalo by mě, kdo by to natankoval do svého auta, když by vedle byl o deset korun levnější klasický benzín, na který je to auto připravené z výroby😊
@Man Ký cena je shodná s N98 - to není žádná trága
Samozřejmě těžko říct co je za tím, jestli je to ekonomicky rentabilní a tak.
Samozřejmě těžko říct co je za tím, jestli je to ekonomicky rentabilní a tak.
@KANKUNEN
V Číně mají elektrotechnický, metalurgický a chemický průmysl, který tvoří výrobní řetězec nezbytný pro elektromobily. Elektromobil už je pak taková třešinka na dortu.
EU by chtěla také mít dorty s třešinkou jako má Čína. A tak dotuje a nařizuje třešinky. Jenže chybí dort, na který by se to dalo.
V Číně mají elektrotechnický, metalurgický a chemický průmysl, který tvoří výrobní řetězec nezbytný pro elektromobily. Elektromobil už je pak taková třešinka na dortu.
EU by chtěla také mít dorty s třešinkou jako má Čína. A tak dotuje a nařizuje třešinky. Jenže chybí dort, na který by se to dalo.
Ja Prvni 123
No, nedari se to asi stejne, jako treba VW.
Baterkarny jsou proste omyl.
At vyrabi hybridy a cisty benzin... daji ho za dobrou cenu, a nebudou stacit vyrabet.
Furt stejna pisnicka, jak je spatne, ze lidi baterkarny nekupuji.
Ne, spatne je, ze se tak protlacuji.
Baterkarny jsou proste omyl.
At vyrabi hybridy a cisty benzin... daji ho za dobrou cenu, a nebudou stacit vyrabet.
Furt stejna pisnicka, jak je spatne, ze lidi baterkarny nekupuji.
Ne, spatne je, ze se tak protlacuji.
@Ja Prvni 123
BEV nemusia byť zásadne omylom. Tým je skôr ich podoba a spôsob, akým sa snažia presadiť, ako píšeš v poslednom riadku. Pôvodná téza, že EV s rastúcou výrobou zlacnia, že si ich bude kupovať každý, akosi nevychádza, realita je opačná - spaľováky zdraželi tak, že sa blížia k cenám BEV a obchodníci sa nás snažia presvedčiť, že autá pod 30 tis. € sú vlastne lacné.
BEV nemusia byť zásadne omylom. Tým je skôr ich podoba a spôsob, akým sa snažia presadiť, ako píšeš v poslednom riadku. Pôvodná téza, že EV s rastúcou výrobou zlacnia, že si ich bude kupovať každý, akosi nevychádza, realita je opačná - spaľováky zdraželi tak, že sa blížia k cenám BEV a obchodníci sa nás snažia presvedčiť, že autá pod 30 tis. € sú vlastne lacné.
@Ja Prvni 123 Já si myslím, že spalovací Panda se bude vyrábět v Polsku. A bývalá Zastava nejen že nebude vyrábět / prodávat elektrické Pandy, ale očekával bych, že zavře brány.
@Stejsn
Alebo bude tiež vyrábať benzínové pre južnú časť Európy a Ázie, aby sa všetko nemuselo ťahať zo severu z Poľska. Ale to by museli ísť s cenou ešte dolu.
Alebo bude tiež vyrábať benzínové pre južnú časť Európy a Ázie, aby sa všetko nemuselo ťahať zo severu z Poľska. Ale to by museli ísť s cenou ešte dolu.
Arese
@Arese
Ja vsude ctu ale vseobecne clanky, ze existuji nejake tajne smlouvy.
Nikde nic konkrétního.
Ja vsude ctu ale vseobecne clanky, ze existuji nejake tajne smlouvy.
Nikde nic konkrétního.
@Arese to, že jsou shnilé sloupy elektrického vedení ještě neznamená, že nemohou vést elektrický proud.
@Arese
Teď už je jasné, proč se ten fanatik před 2 roky z ničeho nic rozhodl odejít z Evropské komise a schovat se do nizozemského parlamentu.
Teď už je jasné, proč se ten fanatik před 2 roky z ničeho nic rozhodl odejít z Evropské komise a schovat se do nizozemského parlamentu.
@Arese
Přesně tak!!! Ti zelenorudí komouši z EK by měli okamžitě rezignovat!
Leyenová byla vyšetřovaná !!!
https😐/www.idnes.cz/…_zahranicni_vajo
Čelila obviněním z plagiátorství disertační práce!!!
https😐/www.politico.eu/article/ursula-von-der-leyen-biography-career-inconvenient-truth/
Přesně tak!!! Ti zelenorudí komouši z EK by měli okamžitě rezignovat!
Leyenová byla vyšetřovaná !!!
https😐/www.idnes.cz/…_zahranicni_vajo
Čelila obviněním z plagiátorství disertační práce!!!
https😐/www.politico.eu/article/ursula-von-der-leyen-biography-career-inconvenient-truth/
rohYpnol
Grande Panda = Grande fiasko!
Greendeal gameover 2025!
Greendeal gameover 2025!
Fandové elektroaut se asi budou zlobit, ale dotace jejich konkurence schopnost nepřinesou a zdražení ICE na jejich úroveň celkové prodeje nezvednou. Tohle je eurokomunismus a celá Evropa na něj, dříve nebo později, dojede.
Souhlasím, veškeré dotace a zvyhodneni určitých druhů pohonů by vůbec neměly být. Všem (ne)danit stejně podle srovnatelných jednotek.
Tam, kam patri - na okraji zajmu.
Opravdu vyhodne je to pro malou skupinu lidi.
Do 5%.
Kde by dnes byla? Úplně ve stejném stavu. Čína by byla pořád stejná a evropské automobilky by byly ještě víc zaostalé a vic by spoléhaly na na čínskou techniku
To bychom se mohli rovnou ptát, pro koho je výhodný důchodce? Však taky jen pro malou skupinu lidí. Ale nikoho by snad nenapadlo je nepodporovat. Předpokládám že ve vaší rodině je též normální, že podporujete finančně nebo materiálně ty členy, kteří jsou již v důchodu. Nebo ne?
A to samé je s EV, jasný prinos mají, pro průměrné potřeby jsou v pohodě už dnes a cílený vývojem se dostaneme ještě dál.
V úplne rovnakom stave? Podľa čoho usudzuješ?
Bez dotácií by sa v mnohých prípadoch výroba EV ani nerozbehla, v iných by sa vyrobené BEV zďaleka nepredávali v dostatočných počtoch, aby sa ich výroba naďalej udržala.
Pokiaľ by dnes bola v rovnakom stave ako bez dotácií, potom by bolo vhodné vysvetliť, k čomu tie dotácie potom slúžili, keď elektromobilite v ničom nepomohli?
Mimochodom, to zrovnanie s dôchodcami pre Ja Prvni 123, väčšiu debilinu už vymyslieť nešlo?
Ty dotace jsou tady kvůli sociálně slabším jedincům, úplně klidně by stačilo říct - spalovací auta nesmí na cestu, nemáš elektromobil - dojezdils. Líbilo by se ti to? Bylo by to přijatelnější? Je to čistě jen snaha o postupný přechod. Co je pro člověka z poslední vesnice u polských hranic více "konkurenceschopný" produkt, kamna, co spálí všechen odpad z baráku, nebo tepelné čerpadlo?
Btw kup si co chceš, já zůstanu s benzinem. Maximálně s nějakým mild nebo full hybridem. Je chválihodné, že máš starost o něčí finanční zabezpečení, ale moc ti do toho není, za co to kdo utratí 😋.
Grande Panda dopadne jako Jeep Avenger, mild hybrid bude mít víc jak 90% všech prodejů 👌
U teba sa ten pánboh pomýlil určite. Ty si teda iný úbožiak, to ti poviem. Ale keď už sme pri tom, moc si nefandi. Lepší hornouhorský dialekt ako švédsky.
@Jan Zmrzlinar Keňa zakázala výrobu, prodej, používání plastových tašek. Je to totalitní rozhodnutí? Není to omezování svobodného trhu?
@travedrive - kde končí argumenty, nastupuje hysterická uraženost😊 umím švédsky, mandarínsky, hornouhersky a nikdo se mě nedokáže dotknout takovýma blábolama😊
@arese tvojí lítosti je mi upřímně líto😊 jedna věc je jistá, hloupější než ty sem nikdo nechodí. a že se rohypnol fest snaží😊
Hlúpo argumentuješ a ešte hlúpejšie zahováraš. Áno, "hornouherský" argument Slováci budú vždy brať ako osočovanie a urážku, a autori podobných "argumentov" to vždy vo svojej povýšenosti a vymyslenej nadradenosti tak myslia. Nie si výnimkou. Neviem, odkedy na ACZ chodíš, ale nick máš pomerne nový, takže si tvoje príspevky docela všímam. Z môjho pohľadu len ďalší v poradí s patentom na slniečkársku "pravdu".
Zrovna v takomto môže byť tá elektrina v pohode - ale nie za takú nadsadenú cenu. Stále sa kecá o tom, aký je elektromobil technicky jednoduchý, prečo je potom stále tak nehorázne drahý? Keby mal zákazník na výber - 80-90k benzínový trojvalec so spotrebou 5 litrov a dojazdom 600-700 km, alebo 120-150k elektro s dojazdom 300-400 km za rovnakú cenu dnešných 15-17 tisíc, nebolo by o čom. Verím, že väčšina takýchto autíčiek by jazdila na elektrinu. Za súčasných podmienok ani omylom.
"@Ericn a greendeal schválil "politik"? nebo se jich shodnulo víc? kolik politiků skončilo po oznámení zákazu spalovacích motorů 2035?" - Pointa byla v okamžitém zákazů všeho ICE jak píše Man Ký, to je nesmysl, to si nikdo nelajsne...
Ty to máš v hlave dobre dopletené. Škoda s takým pliesť ploty...
Píšeš bludy. Žiješ asi v nejakom inom svete.
EV rastie tam, kde na to ľudia majú. Ukáž, jak rastie v štátoch, ktoré sú na tom ekonomicky podobne ako Slovensko. A pokiaľ ťa tie drísty toho pablba neurážajú, asi nemáš žiadne národné povedomie ani vedomosti zo slovenskej histórie; ako všetci tí "pokrokoví" progresívci. Ešte ťa nakoniec začnem ľutovať...
Zase na druhou stranu, dotace, daňové prazdniny atd byl drive běžný způsob podpory nejen automotiv.
Myslím, že dotácie, či už ich považujeme za správne alebo nesprávne, nie je dôvod kritizovať. Realita sa beztak nakoniec ukáže a v konečnom dôsledku nám v ničom neublíži. Rozdiel je len v tom, že tí, čo EV chceli, si ho za zvýhodnenú cenu kúpili, lebo bez dotácie by naň nemali. Podľa názorov odporcov elektromobility im beztak nemajú čo závidieť, takže fakt neviem o čo ide. Argumenty, že to ide z našich daní, sú podľa mňa dosť irelevantné, keby sa BEV nedotovali, peniaze by išli inam, na ciele, ktoré by sme možno pocítili ešte menej. Dosah na to máme len empirický, prostredníctvom volených zástupcov, u ktorých beztak vopred nevieš, ako sa reálne zachovajú v praxi.