Testy
Mikesus
@adamzprahy
Ten motor je opravdu děs. Nejen pro "luxusni" auto, ale obecně. Ten se opravdu hodí jen do nějakého traktoru. Nejen špatný vykon, ale i ten projev je hroznej. To auto je motorem úplně degradovano. 2.4T se tam dava v USA, k nám nejspíš oficialne nedorazí, jen sedy dovoz. Ono by stačilo tam dát 2.5 HEV jako v HL a hned by to bylo o několik levelů lepší. Bohužel, takhle je LC kvůli tomu tragickemu motoru dost znevyhodnen.
Ten motor je opravdu děs. Nejen pro "luxusni" auto, ale obecně. Ten se opravdu hodí jen do nějakého traktoru. Nejen špatný vykon, ale i ten projev je hroznej. To auto je motorem úplně degradovano. 2.4T se tam dava v USA, k nám nejspíš oficialne nedorazí, jen sedy dovoz. Ono by stačilo tam dát 2.5 HEV jako v HL a hned by to bylo o několik levelů lepší. Bohužel, takhle je LC kvůli tomu tragickemu motoru dost znevyhodnen.
Mikesus
@adamzprahy
Musím zkusit trochu hledat, ale mám pocit, že vzduch měl jen na zadní nápravě, LC 150. Ale je to takové matné v paměti, musím trochu hledat.
Musím zkusit trochu hledat, ale mám pocit, že vzduch měl jen na zadní nápravě, LC 150. Ale je to takové matné v paměti, musím trochu hledat.
Ozzman
Tak já jel ješt tím LC bez posilnění, tuším 130kw a to bylo opravdu jen jakože jede, nepřekáží, ale nic víc od toho nechtěj, nicméně to auto má své obrovské kouzlo a pocit, že dojedeš na kraj světa. Chápu, že v kontextu parametrů proti SUV neuspěje díky ceně, ale vídám je docela u farmářů, pro ně je to asi krapet pohodlnnější rodinné auto, než Hilux, byť i ten mne na silici vlastně bavil a věřím, že naložit mu na korbu, tak bude i komfortnější, nenaložený
nic moc 😁 @adamzprahy
nic moc 😁 @adamzprahy
Ozzman
Je fajn, ale taky fajn žere 😊 Navíc je to hybrid a jako hybrid to nejezdí, ale mě se ten pohon taky líbil@Lubo
Man Ký
a jen drobná připomínka, opravdu to není rodinné SUV a opravdu to není totéž, co XC90😊 a byla by chyba kupovat ho jen na cestu a chtít po něm tyhle kvality.
Man Ký
Top-Gear (přeloženo translaterem a překvapení, jak dobře už dneska tyhle mrchy zvládají)
Jaké to je řídit?
Nevýhody Land Cruiseru na silnici jsou dědictvím jeho terénních schopností. Začněme tam. Jeho tradiční konstrukce 4x4 se samostatným podvozkem s žebřinovým rámem a zadní nápravou s nosníky znamená, že je extrémně odolný, ale není skvělý pro přesnost a odezvu na silnici. Land Cruiser je v zatáčkách těžkopádný, naklání se, kromě otřesů od těžké zadní nápravy na nerovném povrchu moc necítíte limity nebo zpětnou vazbu od podvozku. Defender je kultivovanější, pohodlnější a má lepší polohu podvozku.
Je tedy Land Cruiser hlučný a neupravený?
To jsme neřekli. Ve skutečnosti, pokud jde o auta s žebříkovým rámem, je to opravdu působivé. Toyota tvrdě pracovala na tlumení hluku a zdokonalení odpružení – as chvályhodným úspěchem. Primární jízda je trochu skákavá, ale to se dá očekávat při takovém cestování a bez adaptivních tlumičů. Ale protože jsou sedadla pohodlná, řidičská poloha velící a hluk je dobře tlumen, nebudete mít problémy s viděním na vzdálenost. Jen si uvědomte, že LC 250 se na svou rychlost musí docela snažit.
Proč to? Ale nejprve, proč ne adaptivní tlumiče?
Jsou k dispozici na některých trzích, ale ne v evropských autech, takže nemůžete ztuhnout nebo změkčit odpružení. Myslíme si, že vám to nechybí. Vzduchové odpružení – kterým Defender disponuje a umožňovalo by výškové nastavení – není k dispozici na žádném Land Cruiseru. Zjevně není dostatečně odolný.
Přejdeme k otázce rychlosti. Land Cruiser je velký, hranatý a tupý. Má také základní hmotnost 2 330 kg, navíc po přidání volitelných doplňků, jako je uzamykání zadního diferenciálu a přídavná sedadla v zavazadlovém prostoru. Ten 2,8litrový diesel je určen pro točivý moment a tvrdou práci, nikoli pro výkon a výkon. Zrychlení je jemné, ale vytrvalé. Motor vrní, turbo tiše odpíská a rychlost stoupá. S hlukem je spojeno trochu vibrací, ale vše je v souladu s postojem vozu.
Jaké to je řídit?
Nevýhody Land Cruiseru na silnici jsou dědictvím jeho terénních schopností. Začněme tam. Jeho tradiční konstrukce 4x4 se samostatným podvozkem s žebřinovým rámem a zadní nápravou s nosníky znamená, že je extrémně odolný, ale není skvělý pro přesnost a odezvu na silnici. Land Cruiser je v zatáčkách těžkopádný, naklání se, kromě otřesů od těžké zadní nápravy na nerovném povrchu moc necítíte limity nebo zpětnou vazbu od podvozku. Defender je kultivovanější, pohodlnější a má lepší polohu podvozku.
Je tedy Land Cruiser hlučný a neupravený?
To jsme neřekli. Ve skutečnosti, pokud jde o auta s žebříkovým rámem, je to opravdu působivé. Toyota tvrdě pracovala na tlumení hluku a zdokonalení odpružení – as chvályhodným úspěchem. Primární jízda je trochu skákavá, ale to se dá očekávat při takovém cestování a bez adaptivních tlumičů. Ale protože jsou sedadla pohodlná, řidičská poloha velící a hluk je dobře tlumen, nebudete mít problémy s viděním na vzdálenost. Jen si uvědomte, že LC 250 se na svou rychlost musí docela snažit.
Proč to? Ale nejprve, proč ne adaptivní tlumiče?
Jsou k dispozici na některých trzích, ale ne v evropských autech, takže nemůžete ztuhnout nebo změkčit odpružení. Myslíme si, že vám to nechybí. Vzduchové odpružení – kterým Defender disponuje a umožňovalo by výškové nastavení – není k dispozici na žádném Land Cruiseru. Zjevně není dostatečně odolný.
Přejdeme k otázce rychlosti. Land Cruiser je velký, hranatý a tupý. Má také základní hmotnost 2 330 kg, navíc po přidání volitelných doplňků, jako je uzamykání zadního diferenciálu a přídavná sedadla v zavazadlovém prostoru. Ten 2,8litrový diesel je určen pro točivý moment a tvrdou práci, nikoli pro výkon a výkon. Zrychlení je jemné, ale vytrvalé. Motor vrní, turbo tiše odpíská a rychlost stoupá. S hlukem je spojeno trochu vibrací, ale vše je v souladu s postojem vozu.
adamzprahy
@Mikesus V tom souhlas, ten motor je asi ideál do Hiluxu, ale tady nepoměrně nejslabší článek jinak skvělého auta.
Man Ký
Co když se dostanete do terénu?
Tehdy je Land Cruiser na svém šťastném místě. Najednou se zaměří na všechny nevýhody jízdy na silnici. S další prací je houbovitost suspenze pryč. Nyní začíná komunikovat – přesně cítíte, co každé kolo dělá. A pokud to přestane dělat, stačí otočit knoflíkem režimu a stisknout tlačítko a trakce bude obnovena.
Na rozdíl od systému Terrain Response u Defenderu se stále musíte rozhodnout, kdy zapnout uzávěrky diferenciálu a nízký rozsah, ale to je součást zábavy. Zjistili jsme však, že je rozhodně obtížné uvíznout Land Cruiser na prvním místě, i když je stále v silničním režimu a má na sobě pneumatiky více zaměřené na silnici. Světlá výška je působivá, ale kromě toho zde nejsou žádné strukturální otřesy nebo slabost a žádné skřípání nebo chrastění od obložení. Je to neuvěřitelně spolu.
Může brodit až 700 mm, řadicí páky vám poskytují užitečnou extra kontrolu, nebude vám vadit poškrábat boky, protože jsou většinou plastové – a vidíte, jak je nárazník rozdělen na části spíše než jako souvislý kus? To proto, abyste mohli vyměnit jednotlivé sekce, pokud se poškodí. Utáhne 3 500 kg (pravděpodobně bez povšimnutí) a pověst Land Cruiseru znamená, že bude k dispozici široká škála příslušenství třetích stran.
Co byste vzali do terénu, tohle nebo Defender?
Osobně bychom to brali, protože to má větší pocit zapojení a spojení s cinkajícími kousky pod ním. Defender je úžasný v tom, že dělá všechno za vás, vyzařuje z něj kompetence, ale pověst spolehlivosti Land Roveru je zaslouženě špatná a plně zvednutý do nejvyšší výšky je Defender příliš tuho odpružený a má tendenci přes překážky poskakovat, než aby je pohlcoval.
Land Cruiser je poutavější. A jeho pověst spolehlivosti je na špičkové úrovni. Porazit Outback nebo Andy? Kterému byste více věřili? A pokud to dokáže, nebude mít s vaším místním brodem žádné potíže, že?
Tehdy je Land Cruiser na svém šťastném místě. Najednou se zaměří na všechny nevýhody jízdy na silnici. S další prací je houbovitost suspenze pryč. Nyní začíná komunikovat – přesně cítíte, co každé kolo dělá. A pokud to přestane dělat, stačí otočit knoflíkem režimu a stisknout tlačítko a trakce bude obnovena.
Na rozdíl od systému Terrain Response u Defenderu se stále musíte rozhodnout, kdy zapnout uzávěrky diferenciálu a nízký rozsah, ale to je součást zábavy. Zjistili jsme však, že je rozhodně obtížné uvíznout Land Cruiser na prvním místě, i když je stále v silničním režimu a má na sobě pneumatiky více zaměřené na silnici. Světlá výška je působivá, ale kromě toho zde nejsou žádné strukturální otřesy nebo slabost a žádné skřípání nebo chrastění od obložení. Je to neuvěřitelně spolu.
Může brodit až 700 mm, řadicí páky vám poskytují užitečnou extra kontrolu, nebude vám vadit poškrábat boky, protože jsou většinou plastové – a vidíte, jak je nárazník rozdělen na části spíše než jako souvislý kus? To proto, abyste mohli vyměnit jednotlivé sekce, pokud se poškodí. Utáhne 3 500 kg (pravděpodobně bez povšimnutí) a pověst Land Cruiseru znamená, že bude k dispozici široká škála příslušenství třetích stran.
Co byste vzali do terénu, tohle nebo Defender?
Osobně bychom to brali, protože to má větší pocit zapojení a spojení s cinkajícími kousky pod ním. Defender je úžasný v tom, že dělá všechno za vás, vyzařuje z něj kompetence, ale pověst spolehlivosti Land Roveru je zaslouženě špatná a plně zvednutý do nejvyšší výšky je Defender příliš tuho odpružený a má tendenci přes překážky poskakovat, než aby je pohlcoval.
Land Cruiser je poutavější. A jeho pověst spolehlivosti je na špičkové úrovni. Porazit Outback nebo Andy? Kterému byste více věřili? A pokud to dokáže, nebude mít s vaším místním brodem žádné potíže, že?
Ham.
@adamzprahy Nemyslím, že Touareg, XC90 nebo prémie (pokud tedy nemyslíš Gčko) jsou přímá konkurence. To jsou všechno auta se samonosnou karoserií, která sice ledacos v terénu zvládnou, ale na dlouhodobé zatěžování v terénu určená nejsou, jejich primární doménou jsou zpevněné cesty. LC je pravý opak, v terénu nezmar, ale na silnici bedna kytu, ve které je kravál, kymácí se, blbě pruží a dnes mu chybí i hromada užitečných věcí pro silnici (naopak asi zbytečností pro terén) jako třeba pořádná světla. Takže skvělé "rodinné SUV" to je pro rodinu, která bydlí v odlehlé pustině, kde je to 100 km do nejbližšího města přes prales. Pro většinu lidí, kteří takové podmínky nemají jsou výše uvedení konkurenti daleko příjemnější parťáci na každodenní používání.
adamzprahy
Ještě k podvozku. V článku se píše, že nemá vzduch a předchůdce měl. Podle mě teda krátký LC vzduch nikdy neměl, ale v nejvyšší výbavě byl nějaký hydraulický ventil, který auto uměl přizvednout do terénu. Kdyžtak mě někdo opravte nebo doplňte jak to fungovalo.
adamzprahy
Nový LC vypadá fakt dobře, zachoval všechny funkční prvky a přidává moderní prvky i styl, ale bohužel má stejné negativum jako předchozí model, tj. použitá motorizace. S těmi moderními prvky a "luxusním" interiérem je to ve velkém kontrastu. Navíc vydává nepříjemný zvuk do kabiny (dle testu). Ten motor v předchůdci se dal označit sotva za dostačující (a to už se jednalo o posílení ke konci výroby), nepředpokládám že se to změnilo. Za mě to byl primární důvod proč o LC ani neuvažovat.
Přitom je to tak skvěle použitelné SUV na bežné rodinné ježdění. Ale tam je přesně ten problém, je to snad nejslabší (v poměru k velikosti) SUV v ceně nad milion (natož přes 2M). Starší Touareg (za mě nejbližší konkurent) nebo i technicky podprůměrné Volvo XC90 (konkurent jen ve smyslu větší SUV) nabídne silnější motorizace, ani se nebavím o plnotučné prémii.
Myslím že se dřív psalo, že se tam dostane hybrid 2.4 s turbem z Lexusu? To by pak bylo zajímavé. Bez toho nevím, cílovka velmi úzká, slabší motor, ale koupit to jen pro práci v terénu, na to je to moc luxusní a drahé bych řekl...
Přitom je to tak skvěle použitelné SUV na bežné rodinné ježdění. Ale tam je přesně ten problém, je to snad nejslabší (v poměru k velikosti) SUV v ceně nad milion (natož přes 2M). Starší Touareg (za mě nejbližší konkurent) nebo i technicky podprůměrné Volvo XC90 (konkurent jen ve smyslu větší SUV) nabídne silnější motorizace, ani se nebavím o plnotučné prémii.
Myslím že se dřív psalo, že se tam dostane hybrid 2.4 s turbem z Lexusu? To by pak bylo zajímavé. Bez toho nevím, cílovka velmi úzká, slabší motor, ale koupit to jen pro práci v terénu, na to je to moc luxusní a drahé bych řekl...
Ozzman
Já s tím zkoušel jen kousek, kolem města, okresky a tam kde právě hybrid má pomáhat spotřebě, tak to RX jelo za 9-10, nicméně na zátahu při předjíždění ty elektromotory poznáš, to zase jo 😁 I když se mi RX jako SUV zvláště nelíbí, tak jízdně mne oslovilo @Lubo
Mikesus
@Daniel Je
2M stal i lc 150. Cenovku si ovšem ma problem obhájit právě kvůli tomu tragickemu dieselu.
2M stal i lc 150. Cenovku si ovšem ma problem obhájit právě kvůli tomu tragickemu dieselu.
Lubo
@Ozzman ja som na RX500h otočil Nemecko, 1600 km s cca 8l/100 km, diaľnice a okresky. Diaľnice 130 a sem tam som skúsil čo to dá, v obmedzeniach samozrejme menej… brzda provozu som nebol. Ale je pravda, že jazdím úspornejšie ako 90% ľudí.
adamzprahy
@Man Ký jestli ta XC90 je narážka na to co jsem tady psal já, tak mě prosím nechytejte za slovo. Bylo to myšleno, že být to správně motorizované, dokáže si to koupit i někdo kdo jezdí něco takového, protože představa že si tuhle kategorii kupují lidé co tráví 90% v bahně je nesmysl.
Já si nemyslim že LC je auto určené pro zábavu do terénu, protože jeho pojetí je jinak dost luxusní a komfortní, takže tu silniční část má za mě v zacílení taky.
Já kupoval auto do terénu a na dovolené s tím že budu ale většinu jezdit po asfaltu - z Prahy se totiž do toho terénu musíte nejdřív nějak dostat - a ten motor v LC veškerou zábavu a potenciální komfortní výhody zabíjel, takže jsem si pořídil něco co je zábavné samo o sobě a má k tomu odpovídající motor (Wrangler).
Já si nemyslim že LC je auto určené pro zábavu do terénu, protože jeho pojetí je jinak dost luxusní a komfortní, takže tu silniční část má za mě v zacílení taky.
Já kupoval auto do terénu a na dovolené s tím že budu ale většinu jezdit po asfaltu - z Prahy se totiž do toho terénu musíte nejdřív nějak dostat - a ten motor v LC veškerou zábavu a potenciální komfortní výhody zabíjel, takže jsem si pořídil něco co je zábavné samo o sobě a má k tomu odpovídající motor (Wrangler).
adamzprahy
@Ham. to já samozřejmě vím, jenže realita je u nás taková, že na to na co to auto bylo vymyšlené prakticky neexistují podmínky, takže se s tím jezdí víc jak s SUV. Po mé zkušenosti za mě rám a ta technika navíc, tj. celková předimenzovanost, není od věci, protože to znamená že s tankodromy a veškerými nástrahami silnic si to poradí jako nic a zvyšuje se životnost typicky podvozkových komponent. Prostě to auto silnici zvládá v pohodě, nejblíž tomu na trhu je LR Defender a ten má víc motorů, všechny silnější. Nebo tomu konkuruje Ineos Grenadier a to stejné, všechny motory dynamicky o parník jinde.
Pokud se bavíme o tom, že si to někdo kupuje pouze kvůli rámu a technice a není náročný na ježdění po silnici tak si rovnou může koupit Hilux a ušetřit řádově statisíce korun.
Já předchůdce jel v rámci výběru volnočasového auta na dovolené a tak. I přes velký nekomfort na dálnici jsem pořídil Wrangler, protože - z pohledu jen motorizace a výkonu na silnici - jeho benzínových 200 kw je úplně jiný vesmír. Ale ta auta jsou samozřejmě hodně odlišná, takže nechci ani moc vytahovat porovnávání. Píšu teď jen o motorech.
Pokud se bavíme o tom, že si to někdo kupuje pouze kvůli rámu a technice a není náročný na ježdění po silnici tak si rovnou může koupit Hilux a ušetřit řádově statisíce korun.
Já předchůdce jel v rámci výběru volnočasového auta na dovolené a tak. I přes velký nekomfort na dálnici jsem pořídil Wrangler, protože - z pohledu jen motorizace a výkonu na silnici - jeho benzínových 200 kw je úplně jiný vesmír. Ale ta auta jsou samozřejmě hodně odlišná, takže nechci ani moc vytahovat porovnávání. Píšu teď jen o motorech.
Lubo
@adamzprahy ten 2,4 l s turbom a bez CVT je v Lexuse RX500h veľmi fajn. Verím, že aj spotreba by bola porovnateľná s týmto dieselom. Škoda, že v LC u nás nie je.
Nebo Nebo
@Mikesus Naopak, o několik levelu horší, vyšší váha, nudný projev ecvt... zkrátka by se z tohoto vozu stal neprodejný krám s tím 2.5l hev.
Man Ký
@Mikesus ale no tak😊 byly časy, kdy se v Česku prodával třílitrový diesel se 180 hp a čtyřlitrový benzín, co žral 15-18 na sto, kolikpak se jich asi prodalo😊
trhá prodejní rekordy všude, i v Evropě...
trhá prodejní rekordy všude, i v Evropě...
ptr078
@Man Ký Pan domaci sa moze do konca zivota hrat, to bez debaty. Otazka je, ci si ty ochotny risknut slusnu sumu penazi za produkt s otaznikom a ci nie je rozumnejsie volit konzervatiativnejsi pristup. Napr Defender je lacnejsi, zvladne v terene skoro to co grenadier a na ceste je o dve triedy inde
speedfred
@Mikesus
Je veľká škoda že není možnosť výberu, inak moc dobré auto. Ja som kvôli tomu motoru kúpil inde.
Je veľká škoda že není možnosť výberu, inak moc dobré auto. Ja som kvôli tomu motoru kúpil inde.
Man Ký
Z Dubaje ti Jacek přiveze diesel, benzín i hybrid😊
https😐/www.otomoto.pl/osobowe/oferta/toyota-land-cruiser-silnik-benzyna-2-4-do-wyboru-wersja-kolor-wnetzre-silnik-ID6GHBwL.html
https😐/www.otomoto.pl/osobowe/oferta/toyota-land-cruiser-silnik-benzyna-2-4-do-wyboru-wersja-kolor-wnetzre-silnik-ID6GHBwL.html
Mikesus
@speedfred
Tak na to tahání je tenhle diesel. Nebo jak pises hybrid z tundry, ale to by se zase ukázalo, že na to tahání to má promile zákazníků.
Tak na to tahání je tenhle diesel. Nebo jak pises hybrid z tundry, ale to by se zase ukázalo, že na to tahání to má promile zákazníků.
Man Ký
@ptr078 motory BMW jsou asi největší devizou, navíc bez elektrické podpory, ve své nejvíc "mechanické" podobě jak to jen jde. Pohon je mechanický (Torsen?), navíc pan domácí nemá do kapsy tak hluboko, že by zkrachoval...
speedfred
@Mikesus
Keby tam dali 2,5HEV tak by to možno zlepšili ale to auto by nemalo 3,5t na TZ.
Mali tam dať hybrid z Tundry.
Keby tam dali 2,5HEV tak by to možno zlepšili ale to auto by nemalo 3,5t na TZ.
Mali tam dať hybrid z Tundry.
Man Ký
@Tycoon ta cena je naprosto normální, navíc je to etalon třídy... proč by ho měli dávat levněji, když mají objednávkové listy plné...
Tycoon
@Daniel Je
Je to sice hodně, ale kolik stojí konkurence stejných kvalit? Spíše ještě více.
Je to sice hodně, ale kolik stojí konkurence stejných kvalit? Spíše ještě více.
ptr078
@adamzprahy Tak grenadier si naozaj kupi iba hazarder. Stoji to kopec penazi, fabriku mozu zavriet kedykolvek a predsa toyota by mala byt spolahlivostou niekde inde a servis najdes hadam v kazdom vatsom meste
Vec názoru. Začnu tím, že prý nudný by se z toho stalo. Jako že teď je ten offroad s rámem na silnici zabavnej? Máš zajimave představy, chtělo by to někdy něco zkusti projet.
HEV je lehčí než diesel, další věc úplně mimo
Ale je vidět na prodejích, kde je pravda. Tam kde má hybridy, prodeje raketove rostou. Corolla roste prodeje, yaris kdyz prisel s hybridem vyletnul v prodejích, rav4 i Highlander to samé. Takze to auto je evidentne hybridem posunuté na lepší úroveň, kdyz je o to větší zájem. A u toh LC by to bylo to samé, jen asi nemají platformu uzpusobenou pro zástavbu.