Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
adamzprahy
Ještě k podvozku. V článku se píše, že nemá vzduch a předchůdce měl. Podle mě teda krátký LC vzduch nikdy neměl, ale v nejvyšší výbavě byl nějaký hydraulický ventil, který auto uměl přizvednout do terénu. Kdyžtak mě někdo opravte nebo doplňte jak to fungovalo.
@adamzprahy
Musím zkusit trochu hledat, ale mám pocit, že vzduch měl jen na zadní nápravě, LC 150. Ale je to takové matné v paměti, musím trochu hledat.
Musím zkusit trochu hledat, ale mám pocit, že vzduch měl jen na zadní nápravě, LC 150. Ale je to takové matné v paměti, musím trochu hledat.
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Auto, které dává smysl -> protože má diesel!
Man Ký
Top-Gear (přeloženo translaterem a překvapení, jak dobře už dneska tyhle mrchy zvládají)
Jaké to je řídit?
Nevýhody Land Cruiseru na silnici jsou dědictvím jeho terénních schopností. Začněme tam. Jeho tradiční konstrukce 4x4 se samostatným podvozkem s žebřinovým rámem a zadní nápravou s nosníky znamená, že je extrémně odolný, ale není skvělý pro přesnost a odezvu na silnici. Land Cruiser je v zatáčkách těžkopádný, naklání se, kromě otřesů od těžké zadní nápravy na nerovném povrchu moc necítíte limity nebo zpětnou vazbu od podvozku. Defender je kultivovanější, pohodlnější a má lepší polohu podvozku.
Je tedy Land Cruiser hlučný a neupravený?
To jsme neřekli. Ve skutečnosti, pokud jde o auta s žebříkovým rámem, je to opravdu působivé. Toyota tvrdě pracovala na tlumení hluku a zdokonalení odpružení – as chvályhodným úspěchem. Primární jízda je trochu skákavá, ale to se dá očekávat při takovém cestování a bez adaptivních tlumičů. Ale protože jsou sedadla pohodlná, řidičská poloha velící a hluk je dobře tlumen, nebudete mít problémy s viděním na vzdálenost. Jen si uvědomte, že LC 250 se na svou rychlost musí docela snažit.
Proč to? Ale nejprve, proč ne adaptivní tlumiče?
Jsou k dispozici na některých trzích, ale ne v evropských autech, takže nemůžete ztuhnout nebo změkčit odpružení. Myslíme si, že vám to nechybí. Vzduchové odpružení – kterým Defender disponuje a umožňovalo by výškové nastavení – není k dispozici na žádném Land Cruiseru. Zjevně není dostatečně odolný.
Přejdeme k otázce rychlosti. Land Cruiser je velký, hranatý a tupý. Má také základní hmotnost 2 330 kg, navíc po přidání volitelných doplňků, jako je uzamykání zadního diferenciálu a přídavná sedadla v zavazadlovém prostoru. Ten 2,8litrový diesel je určen pro točivý moment a tvrdou práci, nikoli pro výkon a výkon. Zrychlení je jemné, ale vytrvalé. Motor vrní, turbo tiše odpíská a rychlost stoupá. S hlukem je spojeno trochu vibrací, ale vše je v souladu s postojem vozu.
Jaké to je řídit?
Nevýhody Land Cruiseru na silnici jsou dědictvím jeho terénních schopností. Začněme tam. Jeho tradiční konstrukce 4x4 se samostatným podvozkem s žebřinovým rámem a zadní nápravou s nosníky znamená, že je extrémně odolný, ale není skvělý pro přesnost a odezvu na silnici. Land Cruiser je v zatáčkách těžkopádný, naklání se, kromě otřesů od těžké zadní nápravy na nerovném povrchu moc necítíte limity nebo zpětnou vazbu od podvozku. Defender je kultivovanější, pohodlnější a má lepší polohu podvozku.
Je tedy Land Cruiser hlučný a neupravený?
To jsme neřekli. Ve skutečnosti, pokud jde o auta s žebříkovým rámem, je to opravdu působivé. Toyota tvrdě pracovala na tlumení hluku a zdokonalení odpružení – as chvályhodným úspěchem. Primární jízda je trochu skákavá, ale to se dá očekávat při takovém cestování a bez adaptivních tlumičů. Ale protože jsou sedadla pohodlná, řidičská poloha velící a hluk je dobře tlumen, nebudete mít problémy s viděním na vzdálenost. Jen si uvědomte, že LC 250 se na svou rychlost musí docela snažit.
Proč to? Ale nejprve, proč ne adaptivní tlumiče?
Jsou k dispozici na některých trzích, ale ne v evropských autech, takže nemůžete ztuhnout nebo změkčit odpružení. Myslíme si, že vám to nechybí. Vzduchové odpružení – kterým Defender disponuje a umožňovalo by výškové nastavení – není k dispozici na žádném Land Cruiseru. Zjevně není dostatečně odolný.
Přejdeme k otázce rychlosti. Land Cruiser je velký, hranatý a tupý. Má také základní hmotnost 2 330 kg, navíc po přidání volitelných doplňků, jako je uzamykání zadního diferenciálu a přídavná sedadla v zavazadlovém prostoru. Ten 2,8litrový diesel je určen pro točivý moment a tvrdou práci, nikoli pro výkon a výkon. Zrychlení je jemné, ale vytrvalé. Motor vrní, turbo tiše odpíská a rychlost stoupá. S hlukem je spojeno trochu vibrací, ale vše je v souladu s postojem vozu.
Co když se dostanete do terénu?
Tehdy je Land Cruiser na svém šťastném místě. Najednou se zaměří na všechny nevýhody jízdy na silnici. S další prací je houbovitost suspenze pryč. Nyní začíná komunikovat – přesně cítíte, co každé kolo dělá. A pokud to přestane dělat, stačí otočit knoflíkem režimu a stisknout tlačítko a trakce bude obnovena.
Na rozdíl od systému Terrain Response u Defenderu se stále musíte rozhodnout, kdy zapnout uzávěrky diferenciálu a nízký rozsah, ale to je součást zábavy. Zjistili jsme však, že je rozhodně obtížné uvíznout Land Cruiser na prvním místě, i když je stále v silničním režimu a má na sobě pneumatiky více zaměřené na silnici. Světlá výška je působivá, ale kromě toho zde nejsou žádné strukturální otřesy nebo slabost a žádné skřípání nebo chrastění od obložení. Je to neuvěřitelně spolu.
Může brodit až 700 mm, řadicí páky vám poskytují užitečnou extra kontrolu, nebude vám vadit poškrábat boky, protože jsou většinou plastové – a vidíte, jak je nárazník rozdělen na části spíše než jako souvislý kus? To proto, abyste mohli vyměnit jednotlivé sekce, pokud se poškodí. Utáhne 3 500 kg (pravděpodobně bez povšimnutí) a pověst Land Cruiseru znamená, že bude k dispozici široká škála příslušenství třetích stran.
Co byste vzali do terénu, tohle nebo Defender?
Osobně bychom to brali, protože to má větší pocit zapojení a spojení s cinkajícími kousky pod ním. Defender je úžasný v tom, že dělá všechno za vás, vyzařuje z něj kompetence, ale pověst spolehlivosti Land Roveru je zaslouženě špatná a plně zvednutý do nejvyšší výšky je Defender příliš tuho odpružený a má tendenci přes překážky poskakovat, než aby je pohlcoval.
Land Cruiser je poutavější. A jeho pověst spolehlivosti je na špičkové úrovni. Porazit Outback nebo Andy? Kterému byste více věřili? A pokud to dokáže, nebude mít s vaším místním brodem žádné potíže, že?
Tehdy je Land Cruiser na svém šťastném místě. Najednou se zaměří na všechny nevýhody jízdy na silnici. S další prací je houbovitost suspenze pryč. Nyní začíná komunikovat – přesně cítíte, co každé kolo dělá. A pokud to přestane dělat, stačí otočit knoflíkem režimu a stisknout tlačítko a trakce bude obnovena.
Na rozdíl od systému Terrain Response u Defenderu se stále musíte rozhodnout, kdy zapnout uzávěrky diferenciálu a nízký rozsah, ale to je součást zábavy. Zjistili jsme však, že je rozhodně obtížné uvíznout Land Cruiser na prvním místě, i když je stále v silničním režimu a má na sobě pneumatiky více zaměřené na silnici. Světlá výška je působivá, ale kromě toho zde nejsou žádné strukturální otřesy nebo slabost a žádné skřípání nebo chrastění od obložení. Je to neuvěřitelně spolu.
Může brodit až 700 mm, řadicí páky vám poskytují užitečnou extra kontrolu, nebude vám vadit poškrábat boky, protože jsou většinou plastové – a vidíte, jak je nárazník rozdělen na části spíše než jako souvislý kus? To proto, abyste mohli vyměnit jednotlivé sekce, pokud se poškodí. Utáhne 3 500 kg (pravděpodobně bez povšimnutí) a pověst Land Cruiseru znamená, že bude k dispozici široká škála příslušenství třetích stran.
Co byste vzali do terénu, tohle nebo Defender?
Osobně bychom to brali, protože to má větší pocit zapojení a spojení s cinkajícími kousky pod ním. Defender je úžasný v tom, že dělá všechno za vás, vyzařuje z něj kompetence, ale pověst spolehlivosti Land Roveru je zaslouženě špatná a plně zvednutý do nejvyšší výšky je Defender příliš tuho odpružený a má tendenci přes překážky poskakovat, než aby je pohlcoval.
Land Cruiser je poutavější. A jeho pověst spolehlivosti je na špičkové úrovni. Porazit Outback nebo Andy? Kterému byste více věřili? A pokud to dokáže, nebude mít s vaším místním brodem žádné potíže, že?
a jen drobná připomínka, opravdu to není rodinné SUV a opravdu to není totéž, co XC90😊 a byla by chyba kupovat ho jen na cestu a chtít po něm tyhle kvality.
@Man Ký jestli ta XC90 je narážka na to co jsem tady psal já, tak mě prosím nechytejte za slovo. Bylo to myšleno, že být to správně motorizované, dokáže si to koupit i někdo kdo jezdí něco takového, protože představa že si tuhle kategorii kupují lidé co tráví 90% v bahně je nesmysl.
Já si nemyslim že LC je auto určené pro zábavu do terénu, protože jeho pojetí je jinak dost luxusní a komfortní, takže tu silniční část má za mě v zacílení taky.
Já kupoval auto do terénu a na dovolené s tím že budu ale většinu jezdit po asfaltu - z Prahy se totiž do toho terénu musíte nejdřív nějak dostat - a ten motor v LC veškerou zábavu a potenciální komfortní výhody zabíjel, takže jsem si pořídil něco co je zábavné samo o sobě a má k tomu odpovídající motor (Wrangler).
Já si nemyslim že LC je auto určené pro zábavu do terénu, protože jeho pojetí je jinak dost luxusní a komfortní, takže tu silniční část má za mě v zacílení taky.
Já kupoval auto do terénu a na dovolené s tím že budu ale většinu jezdit po asfaltu - z Prahy se totiž do toho terénu musíte nejdřív nějak dostat - a ten motor v LC veškerou zábavu a potenciální komfortní výhody zabíjel, takže jsem si pořídil něco co je zábavné samo o sobě a má k tomu odpovídající motor (Wrangler).
Daniel Je
Design je zajímavý ale 2 mega? To nechceš.
@Daniel Je
2M stal i lc 150. Cenovku si ovšem ma problem obhájit právě kvůli tomu tragickemu dieselu.
2M stal i lc 150. Cenovku si ovšem ma problem obhájit právě kvůli tomu tragickemu dieselu.
@Mikesus a přesto trhá prodejní rekordy.
Man Ký
Z Dubaje ti Jacek přiveze diesel, benzín i hybrid😊
https😐/www.otomoto.pl/osobowe/oferta/toyota-land-cruiser-silnik-benzyna-2-4-do-wyboru-wersja-kolor-wnetzre-silnik-ID6GHBwL.html
https😐/www.otomoto.pl/osobowe/oferta/toyota-land-cruiser-silnik-benzyna-2-4-do-wyboru-wersja-kolor-wnetzre-silnik-ID6GHBwL.html
Přitom je to tak skvěle použitelné SUV na bežné rodinné ježdění. Ale tam je přesně ten problém, je to snad nejslabší (v poměru k velikosti) SUV v ceně nad milion (natož přes 2M). Starší Touareg (za mě nejbližší konkurent) nebo i technicky podprůměrné Volvo XC90 (konkurent jen ve smyslu větší SUV) nabídne silnější motorizace, ani se nebavím o plnotučné prémii.
Myslím že se dřív psalo, že se tam dostane hybrid 2.4 s turbem z Lexusu? To by pak bylo zajímavé. Bez toho nevím, cílovka velmi úzká, slabší motor, ale koupit to jen pro práci v terénu, na to je to moc luxusní a drahé bych řekl...
Ten motor je opravdu děs. Nejen pro "luxusni" auto, ale obecně. Ten se opravdu hodí jen do nějakého traktoru. Nejen špatný vykon, ale i ten projev je hroznej. To auto je motorem úplně degradovano. 2.4T se tam dava v USA, k nám nejspíš oficialne nedorazí, jen sedy dovoz. Ono by stačilo tam dát 2.5 HEV jako v HL a hned by to bylo o několik levelů lepší. Bohužel, takhle je LC kvůli tomu tragickemu motoru dost znevyhodnen.
Vec názoru. Začnu tím, že prý nudný by se z toho stalo. Jako že teď je ten offroad s rámem na silnici zabavnej? Máš zajimave představy, chtělo by to někdy něco zkusti projet.
HEV je lehčí než diesel, další věc úplně mimo
Ale je vidět na prodejích, kde je pravda. Tam kde má hybridy, prodeje raketove rostou. Corolla roste prodeje, yaris kdyz prisel s hybridem vyletnul v prodejích, rav4 i Highlander to samé. Takze to auto je evidentne hybridem posunuté na lepší úroveň, kdyz je o to větší zájem. A u toh LC by to bylo to samé, jen asi nemají platformu uzpusobenou pro zástavbu.
Keby tam dali 2,5HEV tak by to možno zlepšili ale to auto by nemalo 3,5t na TZ.
Mali tam dať hybrid z Tundry.
Tak na to tahání je tenhle diesel. Nebo jak pises hybrid z tundry, ale to by se zase ukázalo, že na to tahání to má promile zákazníků.
Je veľká škoda že není možnosť výberu, inak moc dobré auto. Ja som kvôli tomu motoru kúpil inde.
Pokud se bavíme o tom, že si to někdo kupuje pouze kvůli rámu a technice a není náročný na ježdění po silnici tak si rovnou může koupit Hilux a ušetřit řádově statisíce korun.
Já předchůdce jel v rámci výběru volnočasového auta na dovolené a tak. I přes velký nekomfort na dálnici jsem pořídil Wrangler, protože - z pohledu jen motorizace a výkonu na silnici - jeho benzínových 200 kw je úplně jiný vesmír. Ale ta auta jsou samozřejmě hodně odlišná, takže nechci ani moc vytahovat porovnávání. Píšu teď jen o motorech.
nic moc 😁 @adamzprahy