Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Grandiózně normální SUV je v Česku: První jízda s Opelem Grandland Hybrid

41 komentářů

JirkaII
...Narostl na délku 4650 mm. Opět žádný PHEV normální velikosti, půdorysu kompaktního vozu do 4,4 metru délky. Co je to za módu, jezdit převážně sám v hodně velkém autě. Na rodinný výlet bych volil raději naftu. Na městský a příměstský provoz pak menší vůz.
Ze stejného důvodu jsem zavrhnul Forda Kugu PHEV. Zlatý C Max, ten je univerzální, ale už se nevyrábí.
Avatar - Ham.
Ham.
Mno, tříválcový chrchel v takto velkém SUV je grandiózně normální? Úsměvné, já tipuji, že prodeje Opelu půjdou i nadále strmě do kytek.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ham.
Předsudky nebo relane zkušenosti?
Tycoon
@Mikesus

Ono je jedno, co zatím je. Prodejní výsledky potvrzují celkově špatnou strategii. V roce 2014 se v Evropě prodalo 885 tisíc Opelů/Vauxhallů. V roce 2024 už jen 414 tisíc.
traveldrive
@Tycoon

Predávať zhodnú techniku v desiatich kabátoch asi nie je to pravé orechové. Je to ako cukríky rovnakej chuti - len majú každé inú farbu a inú cenu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
No a ford prodal v roce 2005 1.08M aut a loni 416tis.
Vw v roce 2007 prodal 1.6M, ted 1.3M. Nicméně u opelu je pad prodeju docela odhadnutelny, kdyz se již jedna jen o preznackovany peugeot.
Jak zmínil traveldrive, kdyz budes prodávat 100 stejných bonbónů, jen s jinou barvou, neprodáš jich o moc víc nez kdyz máš nějakou konkurenční výhodu.
Tycoon
@traveldrive

Koncern VW to dělá běžně a přesto se Škodě a Seatu/Cupře slušně daří.
Tycoon
@Mikesus

Škoda, Seta/Cupra, VW a některá Audi ... to jsou často stejné bonbóny a funguje to.

Problém Stellantisu je, že ty bonbóny mnoha lidem nechutnají. Ano, jsou takoví, co si koupí tříhrnek jako vrcholnou motorizaci. Ale mnoho jiných nikoliv. Doplácí na to kromě Opelu i Ford. Na jejich domácím trhu, německém, jsou silnější motorizace víceméně nezbytností pro úspěch.
Avantime
@traveldrive A veď nech, keď sú tie bonbóny dobré, ale tieto nemajú čo ponúknuť. Chýba tam normálny štvorvalec bez drahého plug-inu aj diesel či pohon 4x4. To sa potom blbo predáva. Koncern VW si tie 1,5 a 2,0 TSI/TDI vykompenzuje elektormobilmi ale Stellantis aj keby chcel, tak nemá rozumnú alternatívu. Nepochopím to pri takom veľkom koncerne.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus fyzika.
Vyvážit čtyřdobý motor, který má jenom tři válce, vyžaduje kompromisy.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
S tím souhlasím, ale vyvážení je ( ano je to technicka komplikace a zvukový projev je dnes hodně upozaden. Trivalce dávno jsou technicky zvládnuté a I když to je komplikovanější, tak zatím nic nenasvědčuje z minulosti, ze jsou porblemovejsi nez 4valce.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus nikdo neříká že TŘÍVÁLCE mají nižší životnost. Jel jsme v několika a vibrace a zvuk motoru byly divné. Takové nepříjemné. Prostě vždy kompromisy, velké.
gil54
@Pepa_007

...přesněji, vyvážit čtyřdobý tříválec, tak jako čtyřválec, nelze. Lze pouze částečně potlačit vibrace z nevyváženosti a to jen v určitých otáčkách.

Takže já to klidně řeknu a jsem i schopen to vysvětlit, že
tzv. referenční tříválec bude mít vždy menší životnost než referenční čtyřválec - myšleno motory o stejných objemech a výkonech, konstruovaných podle stejných zásad a pravidel. Jakákoliv nevyváženost generuje vibrace, ty jsou pro motor škodlivé, ubírají výkon a snižují životnost.

Nežeru ta vysvětlení jak je to lepší a jak jsou tříválce dávno technicky zvládnuté. Jediný důvod, proč tříválec, je honba výrobců za papírově nižší spotřebou potažmo emisemi při zmenšujících se zdvihových objemech motorů a to jen v určitém měřícím cyklu. Honba za jednotkami %.

Pak tu jsou ta vysvětlení uhrovitých prodejců pro nerozhodnuté seniory a svobodné matky se dvěma nemanželskými dětmi jak má motor menší tření, méně pohyblivých dílů, méně oleje, méně chladící kapaliny, nižší hmotnost, víc místa v motorovém prostoru, levnější opravy, jenom tři svíčky, jak se auto díky tomu lépe řídí a hlavně má nižší spotřebu. Pak pro polovzdělané seniory mohou přidat řeči o termodynamické účinnosti a teplosměnné ploše nebo větší aktivní ploše pístu. Aby si ten zázrak koupili.

Že se klepe jako drahej pes už neříkají. Nezachrání to ani těžší protizávaží na klice, vyvažovací hřídele, dvouhmotové setrvačníky, speciální silentbloky, speciální uložení motoru do kastle, ani spousty tlumících prvků a materiálů navíc.

Kdo fandí tříválcům ať si ho koupí.

To je stejný jako s dojezdem. Minimálně tak 60 - 70 let to nebylo žádné téma, pokud se zrovna někdo nechystal na e😜edici do Kyrgyzstánu, zrovna tak, jako nebylo téma vibrace motoru, pokud to nebyl Maluch nebo Kachna.
Arese
Co je ",grandiozně normální" na hybridizovaném tříválci s automatem?!🤮 Ať se Opel podívá na nabídku motorizací Škody Karoq (nehybridizovaný čtyřválec se 6st. manuálem a TDI!), to je grandiozní nabídka!!! 🙂👍
P.S. Ta palubka s tou nízkou přístrojovou štěrbinou za volantem (bez otáčkoměru!🤮) a zbytečně gigantickým displejem uprostřed je otřesná. Ať se Opel podívá do interiéru Karoqu, jak vypadá skutečně perfektní ergonomie! 🙂👍👍👍
traveldrive
@Arese
Čo má otáčkomer s ergonómiou?
Arese
@traveldrive Je to veledůležitý informační prvek pro řidiče. Auto bez otáčkoměru mě nesmí přes práh, nikdy v životě v mých autech otáčkoměr nechyběl a chybět nikdy nebude, je to neodmyslitelná součást řidičské kultury! 🙂👍
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Arese v dnešní době hybridů kdy otáčky motoru řídí elektronika a ne řidič, je otackomer zbytečný.
Arese
@Arese Ano, však bych si taky hybrid v životě nekoupil! Absence otáčkoměru v takových autech přesně vyjadřuje jejich řidičskou degradaci! 🤮👎
traveldrive
@Arese

Ešte raz: Čo má otáčkomer s ergonómiou?
Avantime
@Arese No, pomaly sa môžeš vrátiť žiť na strom s týmito tvojimi zásadami.
Tycoon
@traveldrive

V širším smyslu slova ergonomie se do toho dá zařadit i otáčkoměr.
Pokud by tam chyběl, tak opravdu velká chyba. Ale je možné, že se otáčkoměr dá zobrazit v nějakém jiném zobrázení nebo módu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
K cemu je otáčkoměr, kdyz si auto ridi otáčky samo podle potřeby? Už u automatu je otáčkoměr zbytečný, natož u hybridu. Naprosto zbytečná informace, to už je důležitější dostupný vykon nez otáčky.
Tycoon
@Mikesus
Třeba k tomu, abys věděl, jestli běží motor? U mild-hybridu docela důležitá informace. To není full-hybrid.

Vždyť i full hybridy Toyoty mají "otáčkoměr", který ukazuje, co pohonný řetězec dělá.
Sevca1
@Arese manuál, jo tvůj pohled a pár jedinců. U normálního auta většina preferuje automat.Muzes se vztekat, psát nějakou polívku o tom ale faktem je že většina preferuje automat 😁 Dále kolik lidí a myslím soukromých osob ne firemní si koupí jako nove TDI 😁 Takže opět vedle, podívej jak rostou prodeje Toyoty, hybridní a automat 😁. Jak píšu to jsou fakta, to neokecas. Ostatně celý svět jezdí v osobním autě na benzín. Nafta je okrajová záležitost, teda kromě skanzenu pár evropských států 😁 proč ty doma teda Karog v benzínu 😁😁😁😁😁jo promiň je tam manuál 😁😁😁
Arese
@Sevca1 Já jsem diesel nikdy nevlastnil, ale přesto velice oceňuji, když nějaká automobilka davá svým zákazníkům možnost si ho vybrat. Pokud bych se svým autem pravidelně jezdil dlouhé dálniční trasy, nic lepšího bych si vybrat nemohl! 🙂👍
Sevca1
@Arese jo proto jsem psal firemní kde cestaci lítají. V privátním sektoru už je to jiné. Ale to nic nemění na tom že naftak je takto preferován pouze v pár zemích Evropy, to je prostě fakt, jinde vládne benzín. Sám jsem měl 3 naftové auta 😁
Avatar - idam.i
idam.i
@Arese stávka Stelantisu na 1,2PurTech a inak nič sa im škaredo nevypláca.Jednou z obetí je aj Opel.
A pritom 1,5turbo benzín im šlapal bez problémou.😌
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@idam.i ten motor cpou snad do všeho. Uvidíme co prodají.
Tycoon
@idam.i

Ten se dával jenom do Insignie, ne? Ta motorová politika byla u Opelu problém už před Stellantisem.
Arese
@Tycoon Insignie byla poslední pořádný Opel. Všechno po ní už je jenom francouzská parodie na tuto kdysi úctyhodnou německou značku..🙁🫣😥👎
Arese
@idam.i Přesně tak. Nová generace fiatovských tří- a čtyřválců rodiny FireFly je tisíckrát lepší, ale do nových Fiatů se místo ní cpe ta PSAčková srágora! To je skandální francouzský diktát! 🤮👎
Avatar - del42sa
del42sa
@Arese hele Arese, ten motor není vůbec špatný, ale logicky nestačí kvůli svému objemu a výkonu pokrýt tak široké spektrum různých automobilů, Stellantis potřebuje nějaký motor s vyšším obsahem a výkonem jako volbu pro zákazníky, kteří nechtějí EV nebo 1,6 Plugin. To je největší problém aut koncernu
Avatar - idam.i
idam.i
@del42sa k motoru 1,2PT by som sa vyjadroval opatrne.Prvé roky boli čistá katastrofa.
Teraz tvrdua že je to OK.To trvdil aj Ford dlho o svojom troj valci.
A to nehovorím uz o x krát spomínanej logike 4 taktný motor na 3 válce.😬
Môžu to ladiť vylepšovať no už základná myšlienka je chybná.
Avatar - del42sa
del42sa
idam.i však jo, Forďácké tříválce byly ze začátku opravdu hodně špatné, což u těchto Puretechů až v tak velké míře neplatí, ano u těch co zanedbali výměnu olejem smáčeného rozvodového řemene mohly problémy nastat, ale výrobce jednak v průběhu výroby měnil některé části a upravoval servisní intervaly a kontroly, čímž se ty problémy poměrně dost eliminovaly a navíc (sice trošku s křížkem po funuse) zavedli garanční program pro majitele takových motorů, který kryje opravy a servis. Nový motor s rozvodovým řetězem se zaměřil na největší slabiny předchozího motoru a proto je vysoce pravděpodobně, že bude o dost spolehlivější než původní motor.
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
Autu chybí motor! Do větších SUV patří DIESEL ‼️ 2.0 kolem 150k a více. Tak jako to umí VW s Tiguanem a Tayronem. Jinak je to pěkné auto. V elektro verzi se asi prodávat moc nebude. A slabé benziny ho nevytrhnou. Škoda 🫤
Arese
@Jaros 00071 Kdo chce kam...🙁
ericn
Tak tohle je bída s nouzí, navíc v kabátu ocucaného bombonu. Opel už je z toho jen to logo. Pod kapotou nic zajímavého, ani koupitelného. Za mě zbytečné auto - skládanka od Stellantisu...
Avantime
@ericn Mne sa ten kabát páči, ale to je zároveň aj všetko. Ani poriadne spaľováky, ani vymakaný plugin či perfektný elektromobil. Škoda a len to ďalej množia do nových modelov.
ericn
@Avantime Upřímně, logo Opelu nestačí, aby se to prodávalo. Za mě např nová Astra combi má design pěkný, ale pod kapotou opět bída. Jako základ ten 3hrnek pro Astru stačí, ale pro střední SUV ne. Vůbec nechápu Stellantis, že neudělá tu 1,6PT mild hybridní nebo full hybridní, klidně ve dvou variantách 110 nebo 132kW. Hned by se po nich zaprášilo. Jako PHEV je příšerně drahá a příliš těžká, nikdo to nekupuje, nedává to smysl...

Pokud by třeba PUG 5008 měl 1,6PT 132kW jako full hybrid, tak by mě to zajímalo a překousl bych i ten volant mezi kolemana 😄 Nebo by mohl být jako klon od Opelu - Zafira...
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn vidím to stejně, naprosto nesmyslně zařízli potenciál 1,6l Puretechu tím, že ho nabízejí jen jako PHEV, ale to je jen důsledek Tavaresovy zvrácené strategie, ve které už viděli 80% svých aut na EV a jen okrajový zájem o spalovací motory a ejhle, ono je to přesně naopak 😁