Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNové BMW X3 dostalo šestiválcový diesel. Elektrické i5 zase delší dojezd
32 komentářů
fOE
30d (s oznacenim 40d si z nas v bmw delaj srandu) je fajn, ale s X3 mam zasadni problem uvnitr. Jak bych to... Je tak priserne levna a osizena, ze to cloveku proste pokazi radost pomalu ze vseho v cem to auto jinak vynika. Tohle ne BMW, tohle vola po faceliftu sotva se to zacalo prodavat. Seriozne premyslim, ze pred vicevalcovou X3 bych dal prednost ctyrvalcovemu GLC i s jeho dotykovym peklem uvnitr. 😞
Jedna vyjimka je, mel jsem na dopoledne pujcenou M50 a to auto je bozi. Motor genialni, zatah, zvuk, gradace... Podvozek snad jeste lepsi, kazdy pochybovac o tom co umi rychla SUV by se mel v tomhle projet. Cloveka to auto tak chytne, ze mu je jedno, ze sedi v 2mil SUV s interierem kvalit fabie. Pokud by byl rozpocet na benzinovy r6, nevahal bych ani vterinu.
Jedna vyjimka je, mel jsem na dopoledne pujcenou M50 a to auto je bozi. Motor genialni, zatah, zvuk, gradace... Podvozek snad jeste lepsi, kazdy pochybovac o tom co umi rychla SUV by se mel v tomhle projet. Cloveka to auto tak chytne, ze mu je jedno, ze sedi v 2mil SUV s interierem kvalit fabie. Pokud by byl rozpocet na benzinovy r6, nevahal bych ani vterinu.
Vie niekto v čom je rozdiel medzi 30d a 40d okrem výkonu? Myslím ten skutočný 40d.
Prekvapilo ma, že pri 40d mi použili pri výmene oleja 8,3l, pri 30d 6,5l.
30d s touto dynamikou v X3 by mi nevadil. Určite fajn.
M50 má aj štart/stop? U X5 40i ho ešte nechali, aj keď v menu, ale dá sa dať do rýchlych volieb.
Prekvapilo ma, že pri 40d mi použili pri výmene oleja 8,3l, pri 30d 6,5l.
30d s touto dynamikou v X3 by mi nevadil. Určite fajn.
M50 má aj štart/stop? U X5 40i ho ešte nechali, aj keď v menu, ale dá sa dať do rýchlych volieb.
@Lubo M50 start/stop má, lze ho v menu jízdních nastavení vypnout a po posledním updatu je pro něj v iDrive 9 dedikovaná ikona ve zkratkách (vedle tlačítka pro vypnutí kontrolního displeje).
@Lubo rozdil mezi 30d (286k) a 40d (340k) byl v turbech, 30d mela jen to mensi turbo s VTG, kdezto 40d mela slozitejsi a efektivnejsi obe turba, i to vetsi co tlacilo prave ty Nm a kone navic. Tahle na to va 40d je fakticky jen preznacena 30d, taky jen s jednim VTG turbem.
rohYpnol
Bez dieselu to nejde. Prosté.
@rohYpnol
nojo a proto to bmw ukoncuje, z 30,40 a 50d uz zbejva jenom todle. 20d je znouze bida hrozna. Nastesti bude cista a smysluplna ix3!!!
nojo a proto to bmw ukoncuje, z 30,40 a 50d uz zbejva jenom todle. 20d je znouze bida hrozna. Nastesti bude cista a smysluplna ix3!!!
@kesumb
No, jak vidíš tak to zjevně právě neukončuje 😅
Jinak je samozřejmě naprosto logické, že nebudou vyvíjet diesel prostě tak malý trh jako je EU je proto, že EU má naprosto absurdní emisní požadavky.
Např. Korejci mají diesely, a přesto je do EU už nedávají. Ale ne proto, že by je neměli. Ne proto, že o ně není zájem. Ale prostě pro absurdní legislativní emisní požadavky EU, kdy pro ně nemá smysl vyvíjet speciální motor pro EU...
No, jak vidíš tak to zjevně právě neukončuje 😅
Jinak je samozřejmě naprosto logické, že nebudou vyvíjet diesel prostě tak malý trh jako je EU je proto, že EU má naprosto absurdní emisní požadavky.
Např. Korejci mají diesely, a přesto je do EU už nedávají. Ale ne proto, že by je neměli. Ne proto, že o ně není zájem. Ale prostě pro absurdní legislativní emisní požadavky EU, kdy pro ně nemá smysl vyvíjet speciální motor pro EU...
@rohYpnol
prave, nema to smysl. Nema totiz smysl ty nafty delat vubec. Jeste mozna tu 20d pro obchodaky. Nastesti jsou ty pekace tak pretechnizovany a sype se to vsem vcetne toho 40d, ze je toho konecne soumrak. Jeste srovnat emisni normu a bude toho definitivne konec. Pecka je ze tydle jebaky se uz 20 let jako prvni 35d nedozijiu takze to zmizi ze silnic driv
prave, nema to smysl. Nema totiz smysl ty nafty delat vubec. Jeste mozna tu 20d pro obchodaky. Nastesti jsou ty pekace tak pretechnizovany a sype se to vsem vcetne toho 40d, ze je toho konecne soumrak. Jeste srovnat emisni normu a bude toho definitivne konec. Pecka je ze tydle jebaky se uz 20 let jako prvni 35d nedozijiu takze to zmizi ze silnic driv
@kesumb
Ne. Motáš dohromady 2 věci.
Ano, nemá smysl dělat diesely v nesmyslných absurdních legislativních požadavcích EU.
Má smysl dělat diesel pro svět na skvělé úrovni Euro6.
Ne. Motáš dohromady 2 věci.
Ano, nemá smysl dělat diesely v nesmyslných absurdních legislativních požadavcích EU.
Má smysl dělat diesel pro svět na skvělé úrovni Euro6.
https😐/theicct.org/…es-china-sep-23/
The combined NOx+NMHC limit put forth by the European Commission for Euro 7 light-duty vehicles of 128 mg/km is 2.9 times weaker than the U.S. Tier 3 final limit. Unlike for Euro 7, the U.S. standards do not require emission compliance demonstration in real-driving tests. Instead, more demanding laboratory tests are performed.
China 6b is more than 1.8 times more stringent for cars and 1.2 times more stringent for large vans than the Euro 7 proposal, with both regulations requiring emissions compliance demonstration in the laboratory and during real driving.
😯
The combined NOx+NMHC limit put forth by the European Commission for Euro 7 light-duty vehicles of 128 mg/km is 2.9 times weaker than the U.S. Tier 3 final limit. Unlike for Euro 7, the U.S. standards do not require emission compliance demonstration in real-driving tests. Instead, more demanding laboratory tests are performed.
China 6b is more than 1.8 times more stringent for cars and 1.2 times more stringent for large vans than the Euro 7 proposal, with both regulations requiring emissions compliance demonstration in the laboratory and during real driving.
😯
@kesumb 20d je úplne na pohodu. Na X3 20d sem tam jazdím dlhšie trasy a ten motor je dynamicky aj po iných stránkach veľmi fajn.
@Lubo
neni a nikdy nebyl. Je jedno jestli jedu do bmw s x5 nebo iX ale dycky dostanu 520d. A ten motor je kraksna hrozna, nehejbe se to, mhev to totalne popravuje stran rizeni protoze po sundani nohy z plynu to pokazdy udela neco jinyho (ano i 2025 verze) a jeste to chrochta.
To je dobry jenom na 2000km v kuse po dalnici
neni a nikdy nebyl. Je jedno jestli jedu do bmw s x5 nebo iX ale dycky dostanu 520d. A ten motor je kraksna hrozna, nehejbe se to, mhev to totalne popravuje stran rizeni protoze po sundani nohy z plynu to pokazdy udela neco jinyho (ano i 2025 verze) a jeste to chrochta.
To je dobry jenom na 2000km v kuse po dalnici
@kesumb já 20d vždy kritizoval, stejná zkušenost vždycky v servisu, ale ta nová verze od 2024 je výrazně lepší, už na papírových hodnotách je to vidět, tj. nízká spotřeba, lepší dynamika. V interiéru zlepšeno odhlučnění. Já chápu že proti tvé 50e nebo silnějšímu BEV je to kulturní šok, ale nevidim to tak špatně. Já jsem sám překvapený že jezdím na konec spalovací éry naftou (ale střídam víc aut).
Za mě hlavní problém u BMW je v tom, že neumí nějaký středně silný benzín (podobně MB) nebo slabší PHEV, resp. to BMW už ani nenabízí. 20i jezdí hůř jak 20d a je to vidět na prodejích, v X3 co tlačí víc vzduchu je to ještě horší. Pak jedině PHEV 30e které je sice fajn, ale stojí celkem ranec navíc nebo m50 (díky bohu aspoň za to). K tomu politika zastoupení, že nějak tlačí 20d horem dolem a 20i nemá ani předváděčky.
Co chci říct, pokud člověk chce dát peníze radši do výbavy než motorizace, ale zároveň chce trochu lepší pružnost mimo město než má 20i, tak nic jiného než 20d u BMW nekoupíš. U X3 je příplatek 20d +40k, 30e +150k. Kdo trochu jezdí tak se ten příplatek za 20d dokonce vrátí na spotřebě. Být něco jako 25i +40k a 20/25e +50k, tak by za mě 20d byla ta poslední volba.
Jinak já osobně chci novou X3 projet, zajímat mě bude verze 30e - to jen aby mě tady někdo nenařknul z nějakého naftového zatemnění mozku 😁
Za mě hlavní problém u BMW je v tom, že neumí nějaký středně silný benzín (podobně MB) nebo slabší PHEV, resp. to BMW už ani nenabízí. 20i jezdí hůř jak 20d a je to vidět na prodejích, v X3 co tlačí víc vzduchu je to ještě horší. Pak jedině PHEV 30e které je sice fajn, ale stojí celkem ranec navíc nebo m50 (díky bohu aspoň za to). K tomu politika zastoupení, že nějak tlačí 20d horem dolem a 20i nemá ani předváděčky.
Co chci říct, pokud člověk chce dát peníze radši do výbavy než motorizace, ale zároveň chce trochu lepší pružnost mimo město než má 20i, tak nic jiného než 20d u BMW nekoupíš. U X3 je příplatek 20d +40k, 30e +150k. Kdo trochu jezdí tak se ten příplatek za 20d dokonce vrátí na spotřebě. Být něco jako 25i +40k a 20/25e +50k, tak by za mě 20d byla ta poslední volba.
Jinak já osobně chci novou X3 projet, zajímat mě bude verze 30e - to jen aby mě tady někdo nenařknul z nějakého naftového zatemnění mozku 😁
vyšiel k X3 20d test na topspeed.sk, motor 20d veľmi chvália. 2. najtižšie SUV aké kedy testovali, motor spotreba 5,5l, dynamika fajn.
https😐/youtu.be/YX0v9o83ChA?feature=shared
https😐/youtu.be/YX0v9o83ChA?feature=shared
@kesumb Aj tu novu ix3 budu klepat v cine? Sedel som v tej dosavadnej a bola to teda tragedia ohladom spracovania.
Holt, chybami se BMW učí.
Teď ještě facelift tohoto výtvoru a bude to opět pecka.
amici se silnejsim benzinakem zadnej problem nemaj
to jen tady si kolenovrti zvykli na danove zvyhodovanou naftu
Ani ne, naštesti nemusim trávit celou svoji rodinu, protoze nemám na palivo. Kdyz by tihle kolenovrti přemýšleli, usetri na nakupu benzinoveho auta statisíce a to jim vydrží na provoz celou životnost auta. Ušetří i na servise, který je u benzinu levnější a najednou kolenovrt jedině co dělá, že nici zdraví vsem okolo a ani neušetřil
Nikdo nám zdraví neničí, Smolík.
Většina znečištění ovzduší má původ ve vytápění budov.
Většina rakovin dýchacích cest způsobuje kouření (80😖.
Většina lidí v ČR trápí rakovina úplně jiných částí těla než dýchacích cest.
Začni už konečně žít reálnými problémy naší země ty hujere!!!
Kde by som ušetril stotisíce keby som si kúpil X3 s R6 benzín vs R6d ?
Technika komplikovaná už u oboch, servisné náklady podobné.
V tvojí řeči - Praha mě nezajímá 🤣🤣🤣
A teď vážně. Praha mě nezajímá. 🤣🤣🤣
A teď úplně vážně.
Nemáš pravdu. Málokteré město je tak zelené, v městských částech žádný problém není.
To, že někde jsou lokální problémy? Ano, to i těsně vedle elektrárny nebude dobrý, že...
A to, že Praha nemá základní dopravní řešení, nemá městské okruhy, a celá dálniční síť ČR je těžce pragocentrická, to fakt není problém spalovacího motoru.
Diesel nikoho nezabíjí. Diesel není nepřítel.
A to, že někteří pražští ekopošuci nechápou, že vedle magistrály není vhodné místo na celodenní piknik s batoletem, to taky není problém spalovacího motoru.
oxid dusičitý (NO2)
Jeho hlavním zdrojem je silniční doprava a dieselové motory. Pokles úrovní v metropolitní oblasti Paříže pokračuje. V blízkosti dopravy jsou však úrovně NO2 stále vyšší než roční mezní hodnota (40 µg/m³). 10 000 Pařížanů je v roce 2022 vystaveno excesům.
Jemné částice
Hlavním zdrojem jemných částic PM10 a PM2,5 je topení dřevem , dále pak silniční doprava .
Proc se ovzdusiv Parizi zlepsuje?
Kvuli zakazu starych aut.
👍👍
Konkretne😒br /> Monday to Friday from 08:00 - 20:00: All other vehicles
Need to have at least Crit'Air sticker 2
For diesel cars and light duty vans this means at least Euro 5, registered from 1 January 2011
For petrol or gas cars or light duty vans this means at least Euro 4, registered from 1 January 2006
For motorcycles this means Euro 3, first registered from 1 January 2007
https😐/urbanaccessregulations.eu/countries-mainmenu-147/france/paris