Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Komentář: Zlatonosná slepice dálnice D4 nesnáší. Co se pokazilo?

92 komentářů

Avatar - Zetti
Zetti
Pokud jedu na baterky, nedosahnu na dalnici ani tech 130. Pres 100km/h to zere elektriku jak ruskej kombajn benzin, tak musim hodne premyslet, jak nastavim tempomat, jestli mi to za to nabijeni stoji nebo ne. Tuhle jsem videl na D5 jak kamion predjizdel Teslu se zaparenejma oknama, asi ten technogicky zazrak ani netopil. . Takze krome vypadku spotrebni dane z fosilu s rozsirovanim elektroaut muzou vyberci pocitat i s vypadkem prijmu za pokuty.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Zetti
Svobodná volba každého kolik pojede. Ovšem pokud ho předjíždění kamion ( který dodržuje rychlost a nepřekračuje povolenou ), pak je to samozřejmě špatně.
Arese
@Zetti Tak normálně uvažující motorista na baterky samozřejmě nejezdí. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Normálně uvažující motorista neresi na co jede, ale kam, kdy a jak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Omylem jsi napsal opět něco správně, ani si to neuvědomuješ!!!

Ano, normální motorista neřeší, jestli jede na elektriku, benzin, diesel. Ale řeší jak často bude muset tankovat/nabíjet, tj. jak jede... Proto BEV nikdo nechce, proto BEV v obecném nesává smysl.
Avatar - PETR ŠTĚPÁNEK
PETR ŠTĚPÁNEK
@Mikesus
přesně a proto je pro něj EV problém
Avatar - Mikesus
Mikesus
@PETR ŠTĚPÁNEK
Není, s EV můžu tez dojet kam chci. Nežijeme uprostřed pouště.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Proč omylem. Ano, normální motorista resi jestli musi natankovat/nabít a kde. A jekikoz nabijecich míst je mnohem víc než benzínek ( každý opravdu nemá doma benzinovou pumpu ), ale zásuvku ano. Dokonce vic zásuvek než jednu. Po cestě je zásuvek taky hodně. Takze omylem jsi napsal něco, co jsi nechtěl. příležitost nabít BEV je víc než natankovat benzin nebo naftu.
traveldrive
@Mikesus

Aspoň si nevymýšľaj.
Avatar - Zetti
Zetti
@Mikesus oblibena mantra sedmilharu nebo neznalku. Ac nabijecek je hodne, na ceste jsou ale nepouzitelne, dc nabijecek je pomalu tam kde by byly potreba.

Uz sem ti rikal kup si to a pak mudruj. A bacha na rozvod, cekaji te krusny casy
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Zetti

Neboj se ,ja si umím spočítat veci a nez se do něčeho vrhnu, tak si to vyzkouším. ev už jsem otestoval několik týdnů a další auto bude EV. Problém je, že najít dostatecne velke auto dnes, aby se tam vesly 3 deti je téměř nemožné, natož aby to bylo EV. Jediná dostupná je EV9, která pokud bude při následné výměně auta ( nejspise za rok ) bude jediná, tak to bude ona. Kdyz bude na výběr, budu rad, I kdyby to měla být EV toyota, která je aktuálně z tech horších.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive

Narozdil od tebe mám zkuse osti s EV, nebo se pletu a jezdil jsi třeba 2 týdny jen s EV v kuse? Pochybuju, ze mas relevantní zkusenosti.
ericn
@Zetti - “@Mikesus oblibena mantra sedmilharu nebo neznalku.” - dobře ty 😋
Petr Kozohorský
@Mikesus Já třeba jako majitel spalováku problém tankování, když jedu kamkoliv, vůbec neřeším a neplánuji. A proč taky? V ČR je 3960 veřejně dostupných benzinek (údaj Ministerstva průmyslu a obchodu) a pokud každá má min. 3 stojany (ve skutečnosti často bývá 6 i více), tak mám k dispozici min. cca 12 tis. stojanů po celé ČR. A jistotu, že nejpozději do 5 min bude KAŽDÝ z těchto 12 tis. stojanů po načerpání PHM a zaplacení předchozím motoristou volný.
traveldrive
@Mikesus

Bla bla bla. Aký si zrazu frajer. Stačí si všímať, kde všade natankuješ, a nabíjačky tam nie sú. Stačí si všímať, kde nabíjačky sú, že nie sú pre každého. Stačí si všímať, že nie vždy fungujú. Stačí si všímať, že BEV prejde iba okolo, lebo miesta pri nabíjacích stojanoch sú obsadené. A to mi úplne stačí na to, aby som bezpečne vedel, že tvoje tvrdenie "příležitost nabít BEV je víc než natankovat benzin nebo naftu" je bohapustá LOŽ.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Zetti Popravdě a to je otázka ne jen na tebe, už jste někdo viděl je rychle Teslu, nebo i odněkud zrychlit? Všichni tu plácají jaké je to "žihadlo", z nuly na sto za 3s a to platí u el obecně a přemýšlím, kdy jsem viděl něco takového, obzvláště Teslu jet alespoň 130. Všetšinou poslušně v pravém 110km/h max 120.
Avatar - Zetti
Zetti
@kari.laz ten narust spotreby a tim i pokles dojezdu s rostouci rychlosti je enormní. Ten dojezd pak pada pred ocima. Tim jak klesa behem jizdy v baterce napeti logicky roste spotreba proudu. Pokud ted pojedu 130 a k tomu si pustim topeni, z deklarovaneho dojezdu zbyde polovina, z kazdych 10kmh méně treba 10% usetris. Porad musis pocitat s tim, ze nabijecka bude obsazena, nefunkcni a dalsi je tam kam uz nedojedes. Dlouhe cesty s eautem jsou dost stresujici a elektrikáři jsou lháři.

Ted jsem cetl clanek o tom jak tesla ujede po dalnici 500 kilaku se spotrebou 19kwh na 100 prestoze ma baterku 78kwh.
Avatar - PETR ŠTĚPÁNEK
PETR ŠTĚPÁNEK
@Zetti
to máte už od výrobců, deklarují průměrnou spotřebu, ale ta nějak nekoresponduje s velikostí baterie a udávaným dojezdem a to už nemluvím o tom, že pokud pojedete někam dál, tak budete dobíjet 10-80% takže máte jen 70% baterie
Avatar - Zetti
Zetti
Taktak, dam li ted v zime Praha Brno a zpet, vyjizdim s plnou baterkou a budu nejmin dvakrat nabijet i kdyz by to vypadalo ze to na baterku dam. Ale to nedam ani v lete.
Tomáš Klouda
@Zetti ten rozdíl je tak enormní, že si ho člověk skoro nevšimne😄
Obzvlášť to topení, to je taky už věc tak akorát elektrických veteránů.
I moje 5 let staré auto už má TČ a tedy to zda si zatopím nebo ne, mě na 300 km trase bude stát nějakých 10-15km dojezdu. To mě teda opravdu nevytrhne!
Spotřeba mého auta při 110 km/h je 16-17 kWh a při 140 km/h je 19-21 kWh. Kolik to žere při 90 km/h netuším, tak pomalu nikdy nejezdím.
V zimě si tam můžete přidat 1-2kWh na topení a větší odpor vzduchu.
Jasně, spalovák dojede dál, ale tohle už je pro mé potřeby naprosto v pohodě. Nijak mě to neomezuje. Dál než těch 250-350km, co to v klidu dá, jezdím opravdu výjimečně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kari.laz
Ano viděl, staci koukat kolem sebe. Jsou ty ,které jedou pomaleji, stejně tak jako spoustu spalovaku jede poslušně 110 vpravo, tak i spousta tesel jezdi 130. Rozjezdy ze semaforu a křižovatek narozdil of spousty spalovaku Tesla zvládá, ze nikoho nezdrzuje. I pár takových se ovšem najde, ale co vidím v Praze a okolí, je to hodně male procento.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Mikesus Ty který jsi tvrdil, že ani nemáš dalniční známku, že po dálnici nejezdíš?
ericn
@Mikesus asi po té dálnici vážně nejezdíš. Pokud na dálnici potkám Teslu, jede v pravém mezi kamiony 😋 Stejně jako dnes, jsem v Ostravě a po cestě sem, žádná Tesla, nejela v levém. Pár TMY/TM3 jsem potkal, ale poslušně v pravo stovečkou… Když se na mě něco tlačilo, byl to Superb, Audi nebo BMW 😋
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kari.laz
A ten vymysl jsi vzal kde? Jezdim po dálnicích málo, ale dalnicni známku mám vždy. Jak překvapivě, ze další lež od tebe. Neprekvapujici ale zrovna od tebe. S tebou se ty výmysly táhnou už déle než s rohypnolem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Jak říkám, kdyz něco neznas, neznamená že to neexistuje. A dobře víme, že moc věcí neznas. A jestli jezdim málo po dálnici,ještě neznamená, že tam nepotkavam auta. Můžeš mít větší vzorek, můžeš mít menší vzorek, ale dotaz byl, zda Tesla jezdi v levém a tam není problém ji potkat jet 130. Asi v Ostravě jsou větší setrilkove nebo méně rozšířené Tesly.
ericn
@Mikesus Takže obvyklé kecy a realita "nula". Jen žvaníš a jak to na dálnici vypadá nemáš ani ponětí. Dnes zpět do Prahy, potkal jsem dvě TMY, obě pravý pruh a stovečka... Stejně tak Enyaq...

Btw jezdím po dálnici skoro denně...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, já jo, když jsem se ze srandy naháněl se sousedem, byl rád, že dojel do Brna, když mi musel ujet na nájezdu na dálnici 😁 Ale mě to taky žere dost při takových blbostech @kari.laz
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Ozzman ty ale najedes na pumpu a do pěti minut jedeš dál
Tomáš Klouda
@Zetti to jsou zase výmysly 🙄
Když vidím nějakou elektriku jet s kamiony v pravém pruhu, nadávám, ať se vzpamatuje a nedělá nám ostudu. Tohle bylo potřeba dělat s první generací aut s malými baterkami, ale to už je dávno přežitek.
Dneska není problém jezdit stejným tempem jako zbytek provozu. Ano, pořád to není na velké závodění, ale 130-140 km/h, jako většina ostatních aut, už je dneska s elektrikou bez problémů. Moje při tempomatu 140 jezdí za 19-21 kWh/100km dle počasí a profilu trasy. Takže s 64kWh baterkou opravdu nemám motivaci jezdit pomaleji.
To samozřejmě neznamená, že nenajdete pilota, co jede 100, ale to je nejspíš stejná sorta, co dřív jezdila tou samou rychlostí Oktávkou v TDIčku, aby se mohli v hospodě chlubit, jak jim to jezdí za 4,5 l/100km🙄
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Tomáš Klouda problém to možná není, ale stejně jedete všichni do 110 a ti co tvrdí že ne, tak to říkají jen proto, aby nebyli za jitenice.
Včera EQS jel 140, kdyz oredjíždel auta na dálnici a byl nervózní, že jsem za ním. Jakmile předjel, zařadil se pokojně na svou "elektrickou" rychlost. Takže se tu prsíš hezky, ale realita je úplně jiná. Jezdím téměř denně a rád si těchto věcí všímám.
Na druhou stranu s masovým rozšířením elektro (a dej bůh ať se tak nestane a přijde někdo s něčím opravdu smysluplným) odpadne potřeba měřit na dálnici.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kari.laz
Jak hezké výmysly od tebe opět. Vime, ze s rohypnolem patříš mezi prolhané dno diskuze. Teď ti napsal, jak jezdi a bez jedineho ho osočuješ ze to tak neni. Ja Tesly bezne potkavam jet 130-140 jen ty jsi v životě žádnou nepotkal.
A další co jsi ukázal, jak při 140 na někoho akorát nebezpečné najizdis, kdyz dle tebe nervózně se musel vracet. Typické dezolatske chování, ohrožující ostatni a pokud náhodou jede pomaleji, I kdyby to bylo přes limiti, tak ho pokud možno vytlačit co?
Tomáš Klouda
@kari.laz proč bych měl jezdit jako ponocnej po dálnici 110?! 😮 K tomu mě fakt nikdo nedonutí.

Jako pohádky si vymýšlet umíte pěkné, ale to, že dneska není důvod jezdit s EV nijak pomaleji než je místní dálniční limit, je prostý fakt.
Velikost baterií i spotřeba jsou dobře známé a plyne z toho u většiny dojezd 250-300km po dálnici při jízdě dálničním limitem. Některé už dnes zvládají hodně přes 400km.

To, že někdo šetří každou kWh elektriky a placatí se v pravém pruhu, je možné, ale nijak to nevypovídá o schopnostech těch aut.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tomáš Klouda
Kari.laze si vesimej. Jestli tu na diskuzi nejsi dlouho, on úplně ignoruje fakta, jakékoliv jiné zkušenosti a pokud má někdo jiné zkušenosti i doložené, tak ho osočuje a uráží. Byly doby, kdy tvrdil, že motorka nikdy nezdrzuje na semaforech a každý, kdo někdy jel v aute, tak potkal nejednoho motorkáře, který se rozjizdel pomaleji. Byla to tehdy diskuze, ze mi vadí motorkáři, co se propletou kolonou dopředu a pak zdržují při rozjezdu. On tvrdil, že takoví nejsou a presto je potkavam v Praze často. Tehdy jsem dával i odkazy na videa z palubní kamery a místo toho, aby se omluvil, pokračoval dál nebo se raději vytratil. A to samé by bylo i teď. Pokud bych hodil odkaz na video s teslou jedoucí na dalnici 130, opět by to úplně ignoroval a pokračoval ve svých žvástech. To zjistíš, že tu je prostě takové diskuzní dno, skupinka par lidi, mezi nimi právě kari.laz a poznáš je, ze se mezi sebou podporujou v těchto výmyslech.
Tomáš Klouda
@Mikesus 👍
Já mám s Teslami z dálnice opačnou zkušenost.
Jednou jsem jel spalovákem Brno - Praha a v prudkém kopci se vydal předjíždět Teslu co jela tak 150. On očividně čekal, že spalovák do takového krpálu nemá šanci s ním měřit síly, tak na to šlápnul. A vzdal to až když jsem ve 200 řadil ze čtyřky na pětku 😈
Většinou je vídám jezdit 120-140 jako zbytek provozu. To, že se občas někdo plácá 100-110 v pravém, je samozřejmě fakt, ale mnohem častěji takhle vídám ropáky, co jedou na spotřebu🤷‍♂️ A pak v diskuzích vidím jak se zaklínají, že EV jim nesmí do baráku, protože neujede 1000+ km, jako jejich ropák.
Jestli ono to není tak, že @kari.laz se taky plazí běžně do 110 v pravém ve svém ropáku a jak už jsou pryč doby, kdy EV jezdili 90 za kamiony, tak se cítí méněcenný, když ho teď většina EV předjíždí 😂

Jasně, pořád to EV na žádné delší závodění na dálnici není, ale pokud člověk zrovna nejede přes půl Evropy a nepotřebuje nahánět každou minutu, tak už se s tím dá jezdit i dálky bez toho, aby byl člověk brzdou provozu.
Těch mých tempomatových 140 spíš vede k tomu, že spoustu aut předjíždím, než že bych s EV někoho brzdil.
Spalovákem sice jezdím rychlejš, ale tohle zase má výhodu, že nemusím řešit, kde jsou radary 😀
martin simunek
@Zetti já pořád říkám, že pokud nedokáže jet za normálních podmínek osobák po dálnici 130, nemá tam co dělat, protože pokud jede 100, představuje pro ostatní nebezpečí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@martin simunek
Takze kdyz nekdo nejede podle vašich predstav, tak vytlačit jako kdysi Lacina? Jak typické. Spíše na te silnici byste neměl být vy, kdyz se neumíte přizpůsobit okolnostem. 130 neni minimální rychlost, ale max povolena. Dokud nezdrzuje kamiony, které ho následně musí předjíždět, není to žádná překážka provozu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Mikesus ty jsontwk neuvěřitelný řidičský analfabet, že se bavím každý den, ale potkat bych tě na silnici nechtěl. Ještě že nejezdíš po dálnici, hlavně že přesně víš, jak tam kdo jezdí
Tobě už nikdo nevěří ani "dobrý den".
Montuješ se do všech témat, ale u většiny nevíš, která bije. Hlavně že sbíráš počty (v 90% zbytečných) příspěvků a palečků u nich.
Proč vždycky ti, co o tom vědí nejméně se nejčastěji vyjadřují.
traveldrive
@kari.laz

Rád by som vedel, o čom točíš, veď má tentoraz 100% pravdu.
Trtkal
Pokud to měření nikoho neobtěžuje, protože všichni dodržují předepsanou rychlost, můžou to trvale zapnout na všech úsecích. Super.
Avatar - pradeda777
pradeda777
@Trtkal Mám problém s maximální předepsanou rychlostí 130 km/hod. A nejsem sám. I autority již pochopily, že ani těch 150 není na dálnici nebezpečná rychlost a na D3 ji povolily.
ericn
@pradeda777 jj 150kmh je ideální dálniční rychlost, nenudíš se, soustředíš se na jízdu a někam se i dostaneš 😋👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Jasně někam se dostaneš. Kdyz vezmu praha-brno, rozdíl 130 a 150 je zavratnych 10min. To člověk ztrati vic v koloně, kterou způsobí ten co snazil jet tech 150.
traveldrive
@ericn

Tak to ani omylom, kamarát. Ideál osciluje okolo 110 km/h. Vyššie už stúpa riziko nehôd, nehody majú ťažšie následky a rapídne stúpa spotreba. Úspora času je k tomu mizivá.
Rýchla jazda je fajn, ale len z jedného pohľadu.
Americké diaľnice sú voči tým stredoeurópskym skutočne dlhé a nudné. Jazdí sa tam tuším práve okolo 110 km/h. Nepočul som, že by americké diaľnice boli kvôli tomu nebezpečné. Alebo že by tie každodenné nehody znudených a ospalých vodičov pred svetom tajili?
Tomáš Klouda
@traveldrive no já nevím. Řekl bych, právě ty americké dálnice jsou tou motivací pro vývoj autonomního řízení v autech.
Když jsem tam byl na dovolené a několik stovek km tam odjezdil, tak to bylo opravdu peklo. Usínal jsem za volantem i v 11 dopoledne🙄
Plazit se tou šnečí rychlostí silnicí rovnou od obzoru k obzoru, to je fakt na to hodit si mašli. Tolikrát jsem mikrospánek za volantem neměl předtím ani potom, jako tam za tu dovolenou...

Naštěstí jsem určitě nebyl první ani poslední, kdo jim tam usnul za volantem a mají dobrej trik, jak předejít nehodám. Krajní čáry jsou vyfrézované do silnice tak, že to rozvibruje volant a celé auto a dělá to takovej kravál, že z mikrospánku to člověka probere. A pokud náhodou ne, tak okolo je často nějaká volná krajina, kam když to auto vyjede, tak se taky houby stane 😃
Možná i proto tam málo kde jsou svodidla. To jen když je okolo silnice aglomerace, nebo nějaké srázy.

Zajímavé je, že snad nejbezpečnější dálniční úseky na světě jsou ty s neomezenou rychlostí v Německu🤔
Doporučuji prozkoumat pokusy i jiných států se zavedením neomezené rychlosti na dálnicích, případně s výrazným navýšením povolené rychlosti. Člověku to dost otevře oči.
Je samozřejmě pravda, že nehoda ve vyšší rychlosti má mnohem větší šanci způsobit větší škody a třeba i smrt. Ale problém je s naší lidskou psychikou a jak se jako řidiči chováme, když ten limit je a nebo naopak není (nebo je vyšší, než většina chce jet).
Není to intuitivní, ale zvednutí/odebrání limitu vede ke snížení nehodovosti a počtu smrťáků.

Rychlost 110 je nejspíš ideální tak akorát pro nízkou spotřebu při pořád ještě relativně rychlém přesunu z A do B. Navyšování rychlosti už vede k neúměrnému navyšování spotřeby vzhledem k získanému času a ekonomicky to tedy smysl nedává. Ta EV nám to i pěkně demonstrují.
Ale jiné důvody pro tak pomalou jízdu opravdu nejsou.
martin simunek
@pradeda777 záleží samozřejmě na povětrnostních podmínkách, stavu vozovky a hustotě provozu, bych dodal.
Avatar - donPedro
donPedro
Prozradím těm chtrolínským měřičům jedno tajemství, děsně tajný - tempomat. A mají po "žížalkách" 😂
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Rychlostní daň....... a řídici nechtějí platit.

Snížil bych tedy hranici pro pokutu. Na 130km/h bych dával pokutu již za 130.1km/h. Peníze se pohrnou. 😉 👍🏻
Arese
@Pepa_007 To nelze, ze zákona samozřejmě musí být respektována jistá tolerance.
traveldrive
@Arese
No však do 130,9 km/h môžeš ísť. 😁
Avatar - speedfred
speedfred
@traveldrive
Môžeš ísť aj 230,9 až ťa nečapnú 😄
traveldrive
@traveldrive

Nie, započítal som iba možnú chybu ociachovaného radaru, pokiaľ papiere neklamali.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Arese musí. Vim. Ale spousta oveček zaplatí a nebude řešit.
Petr Mičan
To je dobře, že nesnáší. Radary mají být prevence a né zlatý důl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je to samozřejmě nesmysl. Projednání pokut s sebou přináší i náklady, tj. nejde o žádnou zlatonosnou slepici.
Když se budeme bavit o běžných přestupcích, tak pokuty by nebyly nijak vysoké. A na úsekovce asi překorčí o např. +50 kmh jedině úplný magor...

Úvahy autora plynou z toho, že neví, nezná souvislosti. Autoři ACZ by se neměli pouštět do vod, o kterých si nezjistí dost informací. Pak to působí trapně a amatérsky.
Arese
@rohYpnol Naopak, ten článek je napsaný docela rozumně. 👍
topten
@rohYpnol
useky jsou dlouhy od 640 do 3350 metru, takze s beznym autem prekroceni klidne o +100 uplne bez problemu
cim jezdis panadole, ze lehce nad 180 je pro tebe problem ujet necelej kilometr ?
nejakym starym elektroautem s vyhuntovanou baterkou ??
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten
Zase řešiš to, co není vůbec podstatné.
Většina porušení budou malá překročení, kde pokuty nejsou zásadně vysoké. A s projednáním je spojena administrativa, a tu je třeba zaplatit. Takže příjem z pokut není nějaký zisk. Je to příjem, ale ne zisk.
topten
@rohYpnol
placnes nejakou kravinu a pak blabolis, zes to myslel jinak
a tak to je s tebou porad panadole
vecne nepochopenej geni(t)us
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

Co meleš za nesmysly? Já jsem napsal co jsem napsat chtěl a nic jinak nemyslím.
Avatar - pradeda777
pradeda777
@rohYpnol Tak nakonec to bude o tom, že ty radary byly potřeba na to, aby starostové mohli zaměstnat další 4 rodinné příslušníky nebo dobré známé.....😎
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@pradeda777

Což je samozřejmě blbost ma kvadrát. Protože ty kamery tam nedaly obce, ale ŘSD...
Avatar - PETR ŠTĚPÁNEK
PETR ŠTĚPÁNEK
@rohYpnol
systémy jsou většinou automatizovány, takže pokud systém zjistí, že máte datovku, tak pokutu máte druhej třetí den v datovce
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@PETR ŠTĚPÁNEK

Úplný nesmysl.
Takhle fungují jen ty, co jsou mimo správní řízení. Což není tento případ, že...
Avatar - pradeda777
pradeda777
@rohYpnol Nikde nepíšu, že ty kamery tam daly obce. Obce je jen využily k zaměstnání členů své rodiny nebo dobré známé. Čemu nerozumíš? Ty nevíš jak fungují radnice?
pepík9
@rohYpnol u nás jezdili přes obec blázni kolem školy i stovkou. V jedné části vede klikatá silnice do kopce a už z dálky bylo slyšet jak to motorkáři točí. Uprostřed obce je ani ne stometrová rovinka na ní plná čára. Z obou stran zatáčky kam není přes horizont vidět. Přesto se zdálo magorům že padesátka je pomalá a předjížděli tam. Tak se obec rozdělila na tři části zavedli úsekové měření a je klid. Obcí proletí jeden ze sta řidičů, a to skrz ní projedou tisíce vozidel denně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@pepík9
Presne tak. Na tyhle primitivy překračují rychlost nic nez represe neplatí. Aby se chytli za nos a byli sami od sebe ohleduplní, to bohužel nenastane. Ten, kdo nadává na toto měření, patří presne mezi tyto neohleduplny jedince.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

No, kdybys neměl v hlavě nakydáno, tak bys možná věděl, že já proti úsekovemu měření obecně vůbec nic nemám...

Konkrétně je to pak jen o tom, jak je systém nastavený. Pokud má toleranci třeba +10, +15, v obci, +30 na dálnici tak dejme tomu.

V principu ale jsem protí úsekovému měření v širším měřítku. Provoz je drahý, nedává smysl provozovat úsekové měření v širším měřítku. Navíc problematické bývají konkrétní místa, kde často úsekové měření být ani nemůže. Krizová místa mají být i se stacionárními radary.
Avatar - lyon667
lyon667
@pepík9 Tohle měl dávno řešit obchvat.
kesumb
@rohYpnol
pokud vim vzali kvuli tomu dva uredniky, ted jim budou muset najit praci...
martin simunek
@rohYpnol Dej si prášek.
Pokuty z úsekového měření by měly být v dnešní době automatizované, a ne, aby se kvůli jednomu kousku dálnice přijali čtyři darmožrouti do dvou vytopených kanceláří!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Banda vořechů.

1. To ze za 3 dny nikdo neprekrocil rychlost neznamena vubec nic.

2. Normalni je rychlost dodrzovat. Vsude, nejen na nebezpecnych mistech.

Howgh.
pepík9
@Ja Prvni 123 to že na avizovaném měřeném úseku všichní rychlost dodržujou, neznamená že jinde na to nešlápnou.
topten
zajimavy, ze multiminister kcharl sony gavlicek se naparuje, ze vsechny dalnice co se dnes stavi a nedavno postavily vyprojektoval on (sic byl ministrem dopravy jen necely 2 roky a soucane byl ministrem prumyslu a obchodu, zeme byla nekolikrat uplne uzavrena kvuli chinske chripce a navic s agentem buresem 25085 a alenkou dluzenou pavovou v permanentni predvolebni kampani objizdel hospody v cele zemi),
ale k tomuhle "chinskemu" smirovacimu exkrementu se nehlasi
kdo tam ty kamery teda nakreslil, kdyz ta dalnice tam jeste nebyla?
at mi nikdo netvrdi, ze vzhledem k tomu, ze od zahajeni projektu ke strihani pasky uplyne 13 roku, tak to byl kalousek, jakozto tehdejsi minister financi
a ty 4 dalsi (ne)produktivni urednicky mista urcite dal zvednou nasi ekonomickou prosperitu.
to by bylo snad i lepsi, kdyby ti urednicci sli k buresoj do vodnan kuchat kurata z polska. z pisku to nemaj tak daleko
traveldrive
@topten

Cítiš sa byť úplne zdravý?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Zajimavy ton clanku - "Velky bratr", "masinerie" - ovsem autor to "obhaji" tim, ze to vlastne mysli dobre, jen klade navodne otazky.

To se radsi moc nezamyslim nad tim, jakou hodnotu ma clanek, ktery dela dalekosahle zavery z prvnich tri dnu provozu nejakeho systemu.
Petr Sebesta
no v roce 1974 vypadala auta jinak nez dnes, rychlost byla NEOMEZENA zakonem...v obci byla casova vyjimka a po 22h do 5ti raano se mohlo jezdit v obci NEOMEZENE... a dnes ziji lide kteri to vsechno prezili! nechape nikdo 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Petr Sebesta No a ti co to neprezili, tak uz dnes neziji, ze?

https😐/sk.wikipedia.org/…urvivorship_bias
topten
@Petr Sebesta
od 23
taky byl pocet mrtvejch na silnici vyssi nez dnes
pri mnohem nizsim provozu a mnohem nizsich rychlostech
traveldrive
@Petr Sebesta

To nie je ťažké pochopiť. V tej dobe boli aj cez deň cesty pomerne prázdne, nie ešte v noci...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak ony ty nové úseky D4 jsou docela klikaté a to jak horizontálně, tak vertikálně a je tam spousta míst, kde i 130 je docela na hraně (prostě nevidíte dobře za horizont nebo do zatáčky). A lidi tam opravdu nejezdí moc rychle i na neměřených úsecích. Když jedete gpskových 130, tak prakticky všechny předjíždíte. Prostě jsou lidé většinově rozumní, což je fajn zjištění, akorát úředníky to teď mrzí. 😁
Mimochodem nabrat ty pokutáře dopředu (na práci, kterou může z 95 % dělat robot), když se vůbec neví, kolik a jestli vůbec budou potřeba, je pěkný symbol "efektivity" naší státní správy/samosprávy. Známej potřebuje teplé místečko? Tak mu ho vytvoříme, zdroje jsou! 😄 Vypadá to, že dřív nebo později si každá země bude muset zvolit svého Javiera Mileie. 😁
Avatar - pradeda777
pradeda777
@Barry Lyndon ....píši to samé nahoře....
pepík9
Proč je třeba řidiče upozorňovat že na tom kterém úseku se měří? Co je to za pitomost? Každý účastník silničního provozu absolvoval kurz, přečetl si vyhlášku a v ní se dozvěděl jakou rychlostí kde může jezdit. Tak není potřeba ho dál upozorňovat co a jak. Když bude na silnici deset měřených úseků a někdo ho upozorní že na prvém se měří, tak v tom úseku automaticky sundá nohu z plynu. Ale po vyjetí z měřeného úseku ho žádné předpisy nezajímají a pojede třeba dvojnásobnou rychlostí.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@pepík9 To upozornění je pěkný symbol populismu našich politiků, resp. jejich snahy zavděčit se úplně všem. Chcete bezpečnost, OK, budeme měřit. Chcete jezdit rychle, OK, označíme to, ať víte, kde se neměří. 😁 Úplná Královna Koloběžka je ten Kupka (to není nic proti němu, za jiného ministra by to bylo úplně stejné).
Sevca1
@Barry Lyndon Ale to samé je i v Rakousku, takže to není specialita pouze našich politiků
Avatar - pradeda777
pradeda777
@pepík9 Tobě se líbí estébátské praktiky? Zákeřně lidi nachytat?
traveldrive
@pradeda777

Čo je na tom preboha zákerného?
Avatar - del42sa
del42sa
V Itálii na to jdou úplně z opačného konce :

https😐/www.novinky.cz/…salvini-40473753

https😐/www.fotrnatripu.tv/novinky/aut👋tohle-by-se-ceskym-obcim-nelibilo-evropska-zeme-omezila-radary-nove-nesmi-merit-mene-nez-50-km-h
Avatar - lyon667
lyon667
@del42sa Tohle je správné řešení bezpečnosti bez mafiánských praktik.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, ale zrovna okresky v Italii jsou dost poseté radary v opravu ošklivých místech, kde je nečkáš @del42sa
Josef Vik
Tak pokud se budeme bavit o zlatém vejceti, tak největším "machrem" v ČR jsou jednoznačně šílené Říčany. A jejich radar v zatáčce na obchvatu města je úplná třešnička na dortu. Zlatá D4...
martin simunek
Takže ty úřady přijaly čtyři zbytečné úředníky v očekávání obřích příjmů za nic a ono nic. Ony nepočkají na zkušební provoz a následné vyhodnocení situace, ale rovnou vytvoří ctyři darmožroutská místa navíc, nepochybně s vidinou vlastního obohacení. Navíc v době, kdy by toto mělo být plně automatizované díky digitalizaci. To je Česká byrokracie.
Antonín Mlynařík
Opravdu moc pěkně a nenásilně napsaný článek.