Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Tiguan People 1.5 eTSI 96 kW – Život se zvláštním stop-startem

86 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Když má někdo lásku k VW a z nějakého důvodu se mu tohle auto líbí, které před tímto faceliftem bylo pohledné a nyní vypadá jak jedno z čínských SUV, dejme tomu, skladovky jsou kolem 850, což na takhle velké auto pro rodinu asi zkousnutelné je. Motoricky to stačit bude, na dovolenou či výlety to dojede s přehledem. Divné chování mHEV a SS jsem zažil u Fordu Puma a dost mne to taktéž otravovalo.

Nabízí se srovnáí s TDI, ale ten je o pěknou porci peněz dražší a jestli ušetří 1-2 litry, budeš s TSI jezdit ještě pěkných pár let, než se srovná pořizovací cena (ceníkově proti silnějšímu 110kw TSI je to 80 tisíc, nemluvě o tomto 96kw testovaném TSI).

Za mne jediné mínus mimo vzhledu je otazníky nad použitou DSG, je to suchá skříň ? Pokud ano, nekoupil bych to. Dřívě větší SUV koncernu mívaly i se základními motory odolnější DSG.

No a co ke konkurenci ? Pokud nejste polykači dálničích KM a netaháte vlek, tak alternativou, za mne asi ve všem lepší, je Ford Kuga HEV. Opravdu povedené auto za cenu základního Tiguanu. Dobrý je i Tuscon/Sportage, ale nemam projeto s motorem 1.6TGDi, jen PHEV verze.

Vlastně mimo lásky ke značce bych já osobně neviděl jediný důvod jít pro Tiguana vyjma tahání karavanu s turbodieslovou specifikací, což se mne netýká.
FerdaZN
@Ozzman ... 1.5 eTSI ... Superb, Passat ... suché spojky
Tiguan, Kodiaq - mokré spojky
stopel
@Ozzman malo byt to byť olejové DSG. Aspoň sestersky Kodiaq to tak ma na 100%
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ozzman na 110% je tam mokrá DQ381
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak super, protože v Supu ani Passatu s tímto motorem to tak právě není, díky za info @Mokrous @FredaZN @stopel
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ozzman Bohužel je to tak. B9 ani S4 nedostali 381...
BigFoot007
@Ozzman Neviem ci je zastavba vacsej skrine DQ381 momentalne vyhoda. V rychlosti vysvetlim. Takmer na dennej baze vidim utrapenych majitelov s DQ381, ktorym odisiel senzor tlaku. Vzdy odide jeden, auto nevie radit bud parne, alebo neparne prevody. Toto sa deje vo velkom mnozstve pripadov auto so 100t+ km. Je to taka casovana bomba. Naproti tomu DQ200 tento problem obchadza. Naopak sa da hovorit o tom, ze pokial clovek dennodenne netyra tu malu suchu dvojspojku v kolonach do kopca, tak to auto jazdi a jazdi bezproblemov kludne aj 300t km. Od roku ~2016 je to relativne bezproblemovy automat, kde sem tam treba vymenit len spojky.
Avatar - lamal
lamal
@BigFoot007
Znamy ma Kodiaqa s TDI, pred 2mes dal 40tis za opravu DSG, 3 tyzdne po tom sa im na Golfe S 1.5TSi vysypala sucha DSG, dalsich 45tis. Obe auta do 100tis km.

Nove koncernovky sa toho prekliateho DSG nie, ze nezbavia ale s nicim inym to nekupis, to je hrozny fail z koncernu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman
No, takže
1) není to FL, ale nová generace
2) TDI není jen o výkoně, ona nejspíš i pojede líp, není 110 kW v dieselu jako 110 kW v benzinu... (resp. pořád tam jsou i Nm a byť něco přidá e-MHEV, tak by mě docela zajímalo přímé srovnání).
3) skladovky TDI budou s cenovým rozdílem menším než 80 tis. ...

Za mě volba jasná. pokud to někdo nemá vyloženě na poskakování do města, tak TDI je jasná vollba.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
110kw je pořád 110kw. Nm na dynamiku fakt nemají vliv. To co hýbe autem je výkon, ne tocivy moment. To jsem myslel, že tyhle nesmysly už zde nezazni. Navíc od lidí, co by měli autům aspon trochu rozumět.takove to typické dieseldezolatske, velkej kroutak odspodu a stejně tomu benzin ujede se stejným výkonem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
No, já měl zato, že víš aspoň to, že auto nejede jen po rovince, ale občas i do kopce, občas nejede prázdné...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
A na to vše je potřeba vykon. Bez výkonu není tocivy moment, to bys mohl vědět. Já netušil, ze někdo nezna základy a to, ze kdyz nemá vykon, žádný tocivy moment není. Základy fyziky.
P=W/t, výkon je roven podílu práce a času.
Tocivy moment je roven podílu vykonu a otáček, vynasobeno konstantou 9549. Základní fyzika. To není o tom jestli bylo driv vejde nebo slepice. Bez vykonu není tocivy moment, protoze vykon vypocitas bez točivého momentu, tocivy moment bez vykonu nespočítas. Základní škola.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Opět jsi prokázal vlastní blbost. Gratuluji.
Napsat že bez výkonu není točivý moment je naprostý nesmysl.
Točivý moment je vyvolaný SÍLOU. A stejně tak výkon je vyvolaný SÍLOU. Tj. jak výkon, tak, točivý moment jsou vyvolané SÍLOU a jsou veličinou, které sílu vztahují k odlišným dalším veličinám.
Je absolutní blbost napsat, že bez výkonu není točivý moment.
Stejně tak úvahy co se z čeho vypočítá odpovídají opravdu tvému intelektu. Ale co se z čeho vypočítá je jen odvození nějakých vztahů, obvykle za nějakých předpokladů. Toť vše.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@Mikesus Pod plným plynem při využití maximálních otáček platí verze o výkonu. V běžném provozu se Nm počítá. A graf krouťáku vyjadřuje průběh výkonu, resp. pružnost. V běžném provozu má krouťák sarka význam. To je to co z 98% hýbe s veškerým provozem na silnicích.

Výkon je případně dálniční a okruhová záležitost.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Tak schválně. Napiš, kdy tocivy moment je nenulový a vykon je nulový. Tocivy moment závisí na vykonu. Kdyz mluvíš o síle, tak jsi nejak opomel zmínit jaké síle. To jen ukazuješ, ze fyzice moc nerozumíš. Protoze rict síla při vztahu veličin, znamenalo i na střední okamžité snížené hodnocení. Jako kdybys chtěl vyměnit 10 peněz.
Pokracuj dal, at se můžeme vic zasmát tve neznalosti, ale velkému egu, ktere si myslí, že tu znalost má.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tomáš Hromádka
Pod plným plynem porad neni u běžného auta maximální výkon. Maximální výkon je v určitém spektru otáček a pokud v nich motor neni, plný plyn s tim nic nezmůže. Což je třeba rozdíl oproti HEV Toyoty, kde plný plyn opravdu znamená plný výkon.
V běžném provozu se Nm opravdu nemají s čím počítat, důležitý je jen a pouze aktuální výkon. Můžeme vzít v potaz, že v určitém spektru otáček je u některého motoru výkon nizsi u jiného vyšší. A podle toho je pak vyssi tocivy moment v daných otackach nebo nižší. Ale s autem hýbe výkon, ne tocivy moment. To jsem myslel, že tyhle dieseldezolátské hospodské kecy o vyšším kroutaku jsou historií.
Dám takové srovnani tedy, 2.0tdi 142kw, má max tocivy moment 400nm. 3er 30i ma tez 400nm, takže by měly zrychlovat údajně stejně. No, ale kupodivu, je tam propustné rozdíl. 3er má zrychlení 5.9, a passat 7.6. Stejny kroutak tak by to mělo být podobný ne?
Nebo vezmeme srovnani tsi a tdi, 1.5tsi v tiguanu, 110kw a 250nm, 2.0tdi 110kw a 360 nm. No a tiguan je opět v dynamice na tom lépe než tdi. Jak je to možné, když kroutak má hýbat autem a tdi ho má vyšší o dost?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zatím to víc vypadá, že reálný rozdíl je ještě vyšší, mrkni na Sauto, běžně 100 tisíc mezi 110kw People TSI a TDI. Že jedno auto pojede hůře, než to druhé to ano, většina údajů uvádí zrychlení ve prospěch TSI, jak to bude naložené, asi se to srovná, ale kupovat za 1,1milionu zdechlé 2.0 TDI s 110kw v SUV C segmentu na to, abych s ním dělal cokoliv jiného, než tahal vlek, je pro mne naprostý nonsens, na dálnici bude vždy lepší Passat, vše ostatní zastane to TSI za méně peněz a kdo už se chce rozšoupnout, je tu i 2.0 TSI. Jo, kdyby za ty peníze byl alespoň ten silnější 142kw TDI, neřeknu ani popel, ale to není žejo... Nevím jak ty, ale já 10 let občas jezdil v autech této třídy (SUV C, přímá konkurence Tiguanu) s podobnými turbobenziny a i ve 4 lidech na dálnici to není žádná zdechlina a dá se s tím jezdit na Autobahnu plynule 150-170, nevěřím, že by 1.5 TSI toto tempo nezvládlo....Za ty peníze je to fajn, zvláště když má mokrou DSG... @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Hele, za mě je to pořád o tom, jestli chceš jezdit za 6 nebo za 8 a o tom, jestli chceš aby se fi s autem jezdilo líp.
Pokud to nebude na poskakování do města, tak za mě je TDI jasnou volbou. A I do města je otázka, jestli přímovstřik TSI je vhodnější než TDI...
Cenový rozdíl chápu. Ale tam vidím dost prostoru pro možnost najít si vhodnou skladovou, která rozdíl může srovnat, přinejmenším výrazně snížit.
(A už se těším co mi na to bezmozek sevca opět napíše když nechápe co tím říkám...🤣🤣🤣)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za 6 možná mimo město, tam to TSI taky spadne pod 8, po městě i to TDI bude výš (řada zkušeností s motory TDI a jinými diesly v městském provozu). Ale ty pořád opomíjíš velkou část uživatelů těchto aut - rodiny, auto nemusí nutně jezdit ve městě, muže jezdit meziměsto, pak výlety, dovolené, občas nakoupit, ale pak zase dálku a tady všude bude to TSI (o tolik levnější) prostě lepší s ohledem na pořizovací náklady a zanedbatelná situace, kde TDI nepatrně více potáhne, třeba vlek, nebo narvané auto do kopce skoro nenastane a i kdyby, tak nemám iluze, že by to TSI 1.5 nepřežila taky 😊 To je realita a ten rozdíl u skladovek mluví ve prospěch TSI, mrkni @rohYpnol
Sevca1
@rohYpnol tvl netahej sem skladovky . Oni v benzínu nebudou skladovky, jenom v naftě? 😁😁😁☝️
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1
Jsi asi opravdu hloupoučký. To že v benzínu skladovky neudou jsi řekl jen ty.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Ty jsi tu srovnával skladovku diesel s cenikovkou benzinu. Tak se nevykrucuj. Buď se nauc srovnavat srovnatelné, nebo se nediv, že se ti smejou všichni okolo.
kyklop
@rohYpnol evidentne si so súčasným evo nešiel, inak by si toto nenapísal. Dízel si nechaj tam, kde máš auto ako diaľničný dostavník, alebo pravidelne vláčiš vlek. Inak sa mu vyhni
ptr078
@Ozzman Co ja viem, tiguan nie je krasavec, ale v porovnani s kugou/tucson? Kuga je fajn auto, ale vzhlad je teda katastrofa
Martin Sabo
Dobry den, zkoušel někdo brzdy? Mame tento vuz s verzi 1.5etsi 110kw a není téměř možné plynule brzdit. Např. při příjezdu na kruháč nebo při mírném brždění z kopce. Katastrofa je kopání motoru při brždění a zapínání motoru či podřazování. Děkuji za info.
Germanec
mám toto v golfu. je to relativně normální věc automatické převodovky, že při brždění si přibržďuje mototorem a podřazuje. Pravda je, že je ta chvíle během přeřazování poměrně je nepříjemná. auto se jakoby zrychlí (ve skutečnosti se jen změní brzdící síla, jakmile dopadne další kvalt opět brzdí silně). Proto mám rád manuály, kde si to ohlídám sám.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No počkej, tohle sice dělaj automaty (většinou si podřazení ani nevšimneš), ale to co popisujete už jen proto, že si toho všímáte, je dost zvláštní, to jsem ani s žádným starším DSG nikdy nezažil, ani s jiným automatem ruzného typu ... @Germanec
Germanec
@Ozzman
No já zas tolik zkušeností s automatzy na porovnání nemám. Ale podle mne to je o tom, že je tam relativně silný brzdící účinek motoru, který se na krátko při přeřazení omezí. Takže něco co je očekávatelné.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ozzman Asi záleží na motorizaci, softwaru, konkrétním kusu a hlavně citlivosti řidiče. Já zažil kopání od Aisinu v 1.6 THP(PureTech) 165kW a taky v Ovci4 2.0TDI 110kW. 1.5eTSI mě taky točil.

V Passatu mi to v "D" nekope vůbec, ale v "S" to občas lehce cítit je. Hlavně za studena, než se všechno uvolní. Ale je to přirozené a pochopitelné, když máš nějakou kompresi a zvolíš prudké spínání spojek, že rychlá změna otáček motoru prostě bude jemně cítit. Jinak samozřejmě, je-li software správně odladěný, tak si motor dává hezky mezyplyny a potom je "škubání" prakticky neznatelné.

eTSI má spojky bohužel suché (krom Tiguanu) a tam to je prostě cítit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na to S jsem podrazeni vnimal i u poeershiftu vyrazneji, to mas pravdu, ale vyse to popisuji jako ze to prestane brzdit, to Ford nedelal a nepmatuji si, ze ani dsg, treba 1.4 tfsi v A3. Ale asi to bude o vnímání, mne to prijde normalni 😁 a pokud nekdo nechce aby to řadilo, musi vzit bezstupnovou prevodovku.. @Mokrous
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Germanec
No úplně normální vec automatu to není. Ale zrovna u robotizované převodovky, jako je tady, je to vlastnost. Ještě jsem nezažil DSG,které by neskubalo. Bohužel to ani v tom mhev nevyresili jak se zdá. Takze neboj, je to vlastnost dsg, bohužel to jsou věci, co při krátké zkušební jízdě člověk nezjistí.
Avatar - idam.i
idam.i
@Germanec nie je to normálna vec.
Spôsobuje to ten milhybrid.Normálne(bez e)sa to správa naprosto konzistentne aj keď odraďuje a pribrzďuje motorom.
Arese
@idam.i Však to tady říkám už roky: milda ani jiný hybrid zásadně nebrat!!!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Muj kamarád měl chvíli služebního Superba 3 po faceliftu už jako MHEV 1.5 TSI a hrozně si to chválil, že to jede vlastně dobře a plynuleji, než starší 1.5TSI, tak nevím @idam.i
Avatar - idam.i
idam.i
@Ozzman ono to ide v poho.Problém je pri brzdení.Je to nekonzistentné niekedy rekuperuje viac inokedy menej.Do toho vstupuje S/S a to málo komu vyhovuje.
S motorom 1,5tsi evo2 zatial celkovo panuje spokojnosť.
Rozdiel medzi 1,5tsi evo a evo2 je dosť zásadný.
No keď tam dajú mhe a ešte suché spojky všetko ide do pr.... 🙁
Arese
@Germanec Přesně tak, není nad manuál! 🙂👍👍👍
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Martin Sabo Kopání mokré DQ381 u benzínu s malou kompresí a el. dopomocí je divné. Obecné zkušenosti jsem komentoval v 15:19 v tomto vlákně. Asi by to chtělo sehnat jiné auto s touto motorizací (Když ne Tiguan, tak Kodiaq) a srovnat, zda jde o vlastnost a nebo již o závadu. Minimálně bych zkusil udělat nové adaptace DSG. Dnešní svět je totiž už jen sbírka softwarových bugů a kdo jich nemá aspoň 10 denně, jako by ani nežil...
Martin Sabo
@Mokrous Já si myslím, že nejsem citlivý na jemné škubání, to by nevadilo. Když ale zaregistruji, že při cuknutí se pohne spolujezdec, tak to by být nemělo. Všiml jsem si 3 problémů, které si myslím, že spolu souvisí. Brzdy jsou prý nově elektro-mechanické, proto je pedál tuhý a hodně proti všemu ostatnímu co jsem kdy řídil. Cuká to jak jsme již řešili při podřazování, další cukání je když se vůz přepne do plachtění a v momentě brždění naskočí motor, tak je to stejné jak opři podřazování. No a třetí problém jsou brzdy samotné. Jedete z kopce, pomalu přibržďujete např. za kamionem a brzdy se vůz se začne "houpat". Nohu držím stále stejně, ale vůz chvíli brzdí lehce a chvíli více. Prostě nejde brzdit plynule. A to je extrémní problém, když jedete 100km a lidem vzadu se začne dělat špatně. To je blbý.
Avatar - idam.i
idam.i
@Martin Sabo presne si opísal typické problémy mhe v kombinácii dsg.Mám dsg (381) bez mhe a všetko šlape super.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Martin Sabo No tak to je fakt blbý a nezávidím.
Tohle já z dehtovýho Passatu s DQ381 neznám. Spolujezdci/ům se fakt špatně nedělá a ani se nehýbou sem a tam, když přibržďuju. To spíš jen já, jakožto extrémně citlivý jedinec vnímám drobné změny ve zpomalení vlivem změny otáček/komprese při přeřazení, viz výše, ale rozhodně nemusím řešit tlak na pedálu brzdy a nekonzistentní zpomalování a to v žádné situaci.
Naštěstí jsem ještě koupil jeden z posledních pohonů, které neprošly "vylepšením".
Asi si to budu muset nechat dokud se to nerozpadne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Martin Sabo
Elektro-mechanicke brzdy by měly být spíše měkčí. Aspon to je jedna z věcí, co se mi líbí na brake-by-wire u Toyoty. Pedal brzdy je lehký s nízkým odporem a na podlahu ho sešlapne bez problémů kdokoliv.
Takove nekonzistentni brzdění by mi vadilo taky. No a cukani dsg je jak se zda ještě umocneno. A to jsem si říkal, že to pomalu dolaďujou, aby se zbavili tohoto chovani pro dsg typické.
Pepa568
@Martin Sabo Není to brzdama, ale rekuperací. Ta je poměrně silná, ale když se naplní baterie, tak auto přestane rekuperovat a celkem podstatně se sníží brzdný účinek. Chovají se tak všechny koncernové 1.5 s automatem (eTSI, e-tec...)
Martin Sabo
@Pepa568 dik za nazor. Ja se s timhle nechci smířit a přijmout to. Meli jsme mildhybdrida mercedes a tam jsme vubec nevedeli, ze to ma tuto technologii. Mame i Teslu a rekuperace funguje uplne jinak. Prece musi byt nejake normy, ktere rikaji, ze auto musi brzdit plynule a predvidatelne. Ne chaoticky a skakave. Nemuze vyrobce neco udelat spatne a rici, ze to je vlastnost. Tohle mi nejak nesedi. Napsali jsme i do skupiny na facebooku a ozvali se nam dalsi lide, jak jsme problem vyresili, ze se jim deje to same. Tohle je divne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Martin Sabo
Bohužel normy na něco takového nejsou. Aspon o nich nevím. Je jen to, ze musí z určitě rychlosti zabránit na nějaké vzdalenosti, to je vše. Bohužel to je technologie VW, prevodovka sama o sobě není zrovna nejplynulejsi a k tomu ještě nekonzistentni brzdění, to už je fakt úlet. Myslím, že se teď ukazuje zaostalost VW v těchto technologiích, kdy vsadil kartu na jednu slepou uličku a ted nema s tímto zkusenosti.
Frfla
Tiguan a v People edici? Dava to smysl? Asi jo. Radeji pockam na Porsche Carrera v People verzi 😉
milous
Kupuji jen Japonskou kvalitu
Avatar - Ozzman
Ozzman
srovnatelná je jen Ravka a Ravku pod milion nekoupíš... testované auto dává smysl, osobně bych si ho nevybral, ale není to špatná nabídka @milous
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
To těžko říct. Je to napůl mezi rav4 a corollou cross. Takze konkurent v určitých vybavach bude ruzny

https😐/www.carsized.com/…v4-2019-suv-swb/

https😐/www.carsized.com/…tiguan-2024-suv/

Velikostně tiguan zapadá do C segmentu. 4.5m délka tomu nasvědčuje.
Srovnání s kodiaqem, je to o hodně menší auto než si clovek mysli.
https😐/www.carsized.com/…tiguan-2024-suv/
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, Corolla Cross je za mne ale Nogo, protože tam ojebávají interiéry a když už chceš, aby vypadala alespon trochu jako normální Corolla, jsi na milionu taky 😁 Jinak jezdí velmi dobře @Mikesus
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Jo ten interier je hodně slabej. U tiguanu chybí neajkej moderní motor a prevodovka. Obzvlast kdyz tu majitele píšou, že to pořád skube. To bych u mhev čekal už vyřešené.
Futurista
Tiguan absolutně ztratil svěží look, teď je z něj... jak to vždycky píše Topr... ocucanej grc. Tenhle design bez emocí jde uplně mimo mne. Ještě před pár lety měl VW docela hezká auta, ale teď to všechno seká jak cvičky a ono to nějak nefunguje.
K technice a výbavě asi není co napsat, nějak to fungovat bude, na běžný ježdění to bude uplně stačit. a člověk si nakonec asi zvykne i na nějaký ty slabinky. Jen mi přijde, že se furt automobilky snažej vytvořit další a další nesmysly, aby to tak nějak bylo stále složitější, dražší, a nakonec se fakt k těm EV cenově dostaneme. Zlatá obyčejná 1,5TSI.
A cena? No skoro za milion. Ehm, tak to moje Arkana Etech za 650 vychází ještě jako super kup. Ale i tak se to prodávat bude.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Futurista
Bohužel, lepší volba bude ojetý 2.0 TSI minulí generace.
A musí se napsat, zlatý starý dobrý 1,4 TSI...

Nové auta jsou díky EU a nesmyslným legislativním požadavkům jen horší a horší.
Futurista
@rohYpnol Hele, zrovna jsem teď na minulou generaci v bílý barvě a RLine koukal před obchodem. To auto mělo šmrnc a prostě vyzařovalo sebejistotu, a snad dokonce i zdravou agresi. Nová generace je taková nemastná neslaná čína... A ta 1,4TSI mě napadla, ale myslel jsem to tak, že když už 1,5TSI, tak bez kurvítek. Nějak nechápu ty vyfikundace, jako vypínání válců, tenhle SS, a jiný, který furt někdo vymejšlí... Fakt je, že ve třídě SUV-C je dneska sakra výběr, a za mne: novej Tiguan by u mne nebyl ani v v širokym okruhu. Já bych nemohl jezdit autem, co mi nepadne do oka. Za mne Kuga, Austral, Arkana, možná Sportage. Nepotřebuju maxikufr, ani 300 koní. Ale mám zas na pár let pokoj, takže to nemusim řešit. 😁 Naštěstí.

PS: neber to jako rejpání, ale není lepší psát takhle normálně? Nemá přece smysl tady furt provokovat ty blbce, co startujou na první dobrou. Pak se ta diskuze fakt nedá číst. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ten C segment zkoušel na podzim, Austral je fakt hezkej, jezdí slušně, má krásnej interiér, nejlepší ve třídě, hlavně tedy ta alpine výbava, ale jako soukromník bych si asi dvakrát rozmyslel se svěřit novému pohonu Etech 200 byť jede solidně. Sportage se taky povedl, mne nepříjde vubec špatný ten Tucson, tady záleží, co sháníš za pohon, s tou 1.6tgdi jsou za super prachy, naftu mají jen menší a HEV pojede, ale už za něj taky zaplatíš. Za mne je nejlepším SUV v poměru cena výkon nová Kuga. Má vynikající pohodlnný a přitom jistý podvozek, i na R18 žehlí kostky a tramvajové pásy, je ale fakt veliká, větší než Tiguan, díky tomu má dost prostoru a i vysocí lidé v zadu se posadí se slušnou rezervou. Kufr je taky veliký, mne jen vadí svažitost 5. dveří, ale ja si na SUV vždy něco najdu 😁 Pohon HEV pak výborný, dokonce uměle odřazuje, nutno přiznat že při přímém srovnání s Toyotou HEV má Toyota krapet rychlejší reakci na plyn - rozuměj připojení spalováku, ale to poznáš až když si přesedneš. Na dálnici taky jede cca na urovni toho 2.0 TDI 110kw v podobném autě, do stovky mne ale přišla živější. Kdyby měla Kuga tak o 30kw víc, je perfektni i pro mě 😁 Ale toto je zkušenost se syrovým autem, to taky dělá své.. @Futurista
Avatar - idam.i
idam.i
@Futurista a Ozzman
Tiež som lovil v segmente C.
Nechcel som trojválec tak Stelantis vypadol sj keď používajú Aisin.
Rôzne firmy variatora mi nesedeli hoc aj modernizované a naoko radili.Renault,Nissan fuč.Koncern Kia/Hyundai suché spojky a kopa problémov.
Páči,neláči pozetám VW group.
Ostala len dq381 a motor bez "hybridácie"
Ostal Tiguan a Formentor.Nové boli vysoko tak som dočiahol na 2 ročný kus zo zárukou.V porovnaní s Aisinom šlape prevodovka super.Nepodtáča a necuká.Otázka je sko to bude so životnosťou.Musím veriť a pravidelne meniť olej.👍
Niečo som kúpiť musel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A tu Kugu si zkusil? Tam je planetovka, né variátor. Fakt se to tam chová trochu jinak, než v Toyotě, mne to je fuk, já sám Toyotu mám, ale vím, že lidi si to chválí, nečekaně mile mne to auto překvapilo, já sám o něm taky uvažoval, ale přístup prodejce a možnost mí ještě kombík mne odvála jinam, ale táta ji koupil, má to teprve týden a je strašně spokojený (má už třetí v řadě) a navíc dávaj fakt velké slevy i soukromníkovi a i na auta do výroby @iadam.i
Avatar - idam.i
idam.i
@Ozzman Kugu 2,5 hybrid som skúšal.
Sedačky slabé a malé.Priestorovo sa mi Karoq zdal väčší.
Cena vysoká a bez hybridu trojválec.
Bol to ročník 2023.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To byl předfacelift, ten jsem jel jen jako PHEV, sedačky závisí na zvolené výbavě, někde jsou měkčí, jinde sportovnější a tvrdší, menší větší, je tam několik druhů, HEV změnili, zvětšili elektromotor a prostorově menší než Karoq ? To snad ne 😊 Já obě auta znám a Kuga je prostornější a pochybuji, že facelift zvětšil interiér, je stejny. Hele ja si tam sam za sebe sednu i s rezervou a mam 188cm, v karoqu jsem měl méně místa. A cenově HEV je od 800 skladovky dnes, samozřejmě dle výbavy, předtím netuším, ale z pohledu konkurence je to docela "levné'" @iadam.i
Sevca1
@rohYpnol hňupe odpověď na skladovku máš dole
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1
Nebavíš se s vlastním fotrem, tak se podle toho chovej.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Nelíbí se ti, kdyz se někdo chova stejne jako ty?
Avatar - Ham.
Ham.
Tohle auto mi dává smysl ve vyšších výbavách, s adaptivním podvozkem, 4x4, s HD metrixy a se slušným motorem (2.0 TSI), protože takové auto mainstream vůbec nenabízí a stejně vybavená prémie je za o dost vyšší peníz.
kesumb
@Ham.
zas je otazka jak daleko bude takovej tiguan od glc nebo x3...
Avatar - Ham.
Ham.
@kesumb Poptával jsem koncem roku 3ks a v reálných nabídkách je hodně daleko jak od X1, tak od Q3, GLA jsem nepoptával, ta je prťavá, X3 nebo GLC jsou o třídu výš, tam je to o vesmír.
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
1,1 mega za tohle 130k?🫣🤣A to zhasínání motoru? To určitě přispěje dlouhé životnosti..👎 Nechápu,že není manuál! Na výběr má být, DSG každý nechce. Navíc řazení ala Trabant pod volantem je děs 👎👎 No žádná sláva, snad jen 2.0 TDI by dával smysl. Za cenu do milionu. Je to stále malé SUV!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jaros 00071
Uplne bych netvrdil, že je to malé SUV, ale kompaktní, tedy nižší střední. Ale jako velikostne chapu, to může někdo brát za malé, jakožto nedostačující. A ta cenovka, to je opravdu výsměch za takovou techniku. Na druhou stranu, příplatky to vždy vytáhnou o dost nahoru.
Avatar - idam.i
idam.i
@Jaros 00071 ako malé chápem Kamiq,T-rock,Yaris a pod.
Arese
@Jaros 00071 Naštěstí Karoq 1.5 TSI/110 kW manuál nabízí a bez hybridu! 🙂👍👍👍👍👍
Sevca1
Panadol :takže se skladovkou to byl tvůj výkřik do tmy 😁 Tvá logika je nádherná, koupím naftu skladovku a rozdíl nebude tak velký o proti benzínu no když druhý koupí skladovku v benzínu tak zůstane cca stejný rozdíl. Ale tvůj hloupý mozeček předpokládá jenom koupi skladovky naftové. No inteligent. Ještě můžeš zkusit predvadecku mentální mrzáčku
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1
Neztrapňuj se. Je mi jasné že nemáš na to pochopit co píšu.
A že v té tvojí tuposti mi podsouváš svoje představy, je jen potvrzení mých slov.

Já jsem nic o tom, že nejsou skladovky tsi nikdy nikde nenapsal ani nenaznačil.
Smolík hujere! Lžeš, podsouváš mi co jsem nikdy neřekl!!!
Sevca1
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1
Skvěle jsi popsal vlastní blbost.
Jo, co za tím jen tak je, viď...
No, ty na to nepřijdeš, to vím jistě 🤣🤣🤣
Ale gratulace, podařilo se ti přijít aspoň na to, že jsem tím něco chtěl říct 🤣🤣👍
Sevca1
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bez urážek, tuhle logiku taky nechápu, cenový odstup aut je pořád podobný, byť jsou obě levnější, než ceník. Rozdíl může nastat u nějakých předváděček či ročních aut, když by bylo hodně TDI na trhu, tak pak klesne cena. Stalo se to třeba u Passatu B8, kdy se ke koncí výroby pohybovaly 110kw verze za velmi hezké peníze jako lehké ojetiny @Sevca1
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman
Logika je úplně jednoduchá. Diesel bývá často z cenikových cen více zvýhodněn. Easy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ta auta docela sleduji a u koncernu se to zas tak často neděje, no podívej sám na Sauto, kolik stojí nejlevnější skladovka TSI a kolik TDI, ten rozdíl je pořád značný, jestli se to změní časem, neumím říct, ale to ani ty ne 😊 Nyní je situace silně výhodná pro TSI @rohYpnol
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Jestli na diesel dávají vic slevy, znamena, ze to nikdo nechce a potřebuji se toho zbavit. Co2 jim nesnižuje, naopak ma vyssi, nebo stejný jako benzin, takže zbývá jen, že o skladovky dieselu neni zájem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol

Tohle jsi napsal
"3) skladovky TDI budou s cenovým rozdílem menším než 80 tis. ..."

Skladovky s menším rozdílem, oproti ceníku benzinu.

No tak se koukneme tedy na skladovky

https😐/www.sauto.cz/…tiguan/207620896
Tsi za 930

https😐/www.sauto.cz/…tiguan/207629581

TDI presne o 110tis vic, za 1.04M.
Kde je těch 80tis? Jsou to nejlevnější stejne výbavy a vykon.
Avatar - lamal
lamal
Recesia nemeckej ekonomiky, upadajuci koncern VW, Tiguán...
Chcelo to zopar rokov aby koncern pocitil jeho spatne a prezierave technicke riesenia. Zakaznici pomaly pochopili, ze diktat z Wolfsburgu nie je uber kvalita, ale skor pozostatok niecoho cim kedysi koncern aspon na oko disponoval.

VW nema kvalitny full hybrid a vo vacsine pripadov je dostupny len s poruchovymi DSG prevodovkami. Nie nezarucia mu blahobyt z financii, ktore mu nahradne diely a servisy budu calovat este dekady aby jeho vozidla vobec jazdili. Spalovacie jednotky zalepene karbonom, neuspesne elektromobily. Preto som si svoje nove auto od koncernu nekupil, sprznena ergonomia, nespolahliva aj ked efektivna technika a nuda za volantom.

Vlastne mi je to luto, pretoze na to doplatime aj my, ekonomika v nasich zemiach bude bedačiť tak ako prekvitala v case vyslnia diktátu.
Nikdy by som nepovedal, ze takto bude pokracovat europska modla 90tok.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@lamal
on už upadá od nějakého roku 2010. Šetření a nekvalita se projevila, místo investice do výzkumu byly investice do podvodů, které jim procházely 5 let. Pak to vše prasklo, peníze vyhozené do koše, k tomu další peníze vyhozené na pokutách a jak to mohlo dopadnout je jasné. Bez peněz a bez vývoje moderní techniky. Pak to dopadne, že nemá kvalitní převodovky ( dřív aspoň ten manuál v VW byl jeden z nejlepších, teď už ani to není záruka spolehlivosti ), nemá kvalitní hybridy, používá zastaralé baterie, nefunguje mu infotainment ani v polovine životního cyklo modelu atd.
Avatar - lamal
lamal
@Mikesus
Synonymom koncernu bola ergonomia, interiery, odhlucnenie a slusna technika, ako vravis aj prevodovky. K tomu uber konzervativny dizajn, ktory fungoval. Maximalna orientacia na uzivatelsku privetivost.

Nestacilo by tak moc, vratit ergonomiu tam kde bola pred 10 rokmi, aspon licencne poriesit kvalitnu a odolnu full hybridnu techniku s planetovkou/ZF A8, atmo benzinakom a malou vykonnou bateriou. Razom by kvality, ktore zatial este ostali (karoseria, antikor, odhlucnenie) doplnili celok. Na miesto toho si tuto stafetu chytro prevzala Cina...

Z casti za to moze aj preregulovana EU, konzervy vo vedeni VW nedokazali a asi nechceli tak chytro zuzitkovat emisny stress (ako Japonci), miesto toho podvadzali. Koncern maval vzdy motory ladene na priebeh krutiaceho momentu v nizsich otackach, co je uzivatelsky privetive, co ich doviedlo k TSi motorom a udrziavaniu dieslov aj za cenu klamstva. Ich technicke riesenia vratane DSG nie vzdy pocitaju s dlhodobou odolnostou a nizkymi prevadzkovymi nakladmi, naopak zvolili strategiu zdimania majitelov pocas celeho zivotneho cyklu automobilu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dovolím si jakožto fordista rozprovat to odhlučnění, jako možná byl jednookým mezi slepými, ale z pohledu uživatele Fordu to bylo vždy spíš horší 😁 @lamal
Avatar - lamal
lamal
@Ozzman
Ked pocitam Golf MK3/4 tie boli na svoju dobu dobre odhlucnene, napr lepsie nez Japonci, myslis ze Escort bol tichsi ? 😁