Novinky

Zpět na článek

Autobusy do zásuvky tvoří v Evropě pětinu trhu, některé země je ale ignorují

86 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
https😐/zdopravy.cz/…sedm-let-234043/

baterie vydržely 7 let... To je těch vašich 20 let reálné životnosti, že, hujeříčci...
DonVito
rohypnole, rad ti to vysvetlim.
Jsme na webu o osobnich autech.
Az si budes chtit poridit a provozovat elektrobus, rad ti poskytnu relevnantni informace z tohoto znacne odlisneho oboru.
❤️
Stacilo by, kdyby sis precetl clanek ktery postujes😒br /> "Vybaveny jsou bateriemi, jejichž životnost byla stanovená na pět let, nebo minimálně 2 tisíce nabíjecích cyklů."
😉
Znas pocet cyklu LFP baterie treba modelu Ssang Yong Torres EVX, se zarukou 10 let a milion km?
Jakou zaruku melo tvoje auto?
😀https😐/www.ssangyong.cz/torres-evx
Garance na baterii
10 let respektive 1 000 000 km
👍👍👍

PS Znas vubec zivotnost dieselovych busu?
Nebo Nebo
@DonVito Diesel... i když je sice na hraně životnosti, tak tady je 18 letý dieselový bus... 750,000km.
https😐/www.sauto.cz/…ostatni/19029487

To je skoro čtyřnásobek životnosti elektrobusu.
Chci vidět elektrobus 18 let starý, 20km dojezd?

A jinak, znám jednoho dopravce, který má 20 let starou Karosu, konkrétně C954E... To ty diesely opravdu moc nevydrží, co?
DonVito
@Nebo Nebo

https😐/www.environdec.com/…library/epd16028

BYD B18E01 Electric Bus’ e😜ected service lifetime is 18 years with a designed lifetime distance of 1,200,000 km
🤫
Tycoon
@DonVito
Nepřeháníte to s tím vaším čínským vzorem? Čínské vlaječky máte?
DonVito
Tycoone, jako reakci na tvuj hloupy prispevek si dovolim citaci US Forbes😒br />
Shenzhen is a city that has reached a future that the U.S. can only dream about.

Ja se svym jednanim zasazuji o to, abychom nebyli konzumenti cinske techniky, ale producenti vlastnich BEV!

Tak dej pokoj s cinskyma vlajeckama. 😉
Moje elektricky auto tezko muze mit spolecnyho s Cinou míň...
Caterhem
@Tycoon,začni si pomaly,ale iste zvykať na prítomnosť Čínanov v EÚ.Progresívci im pekne otvorili svojim GD dvere do Európy 👍

https😐/hnonline.sk/…dil-to-sef-firmy
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Jako když se odkazuje na moderní techniku, tak je špatně ze zrovna tu moderní techniku má Čína? Je to jen a jen chyba zpátečníků v EU, ze tuhle moderní techniku vyvinula Čína a ne Evropa. Je to smutné, ale kdyby tu zaostalci netlačili diesele, mohli jsme tu moderní techniku mít my.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Caterhem
Dveře do EU jim především otevřel VW. Naběhl do Číny, dal jim své knowhow a zaryte odmítal investovat do moderních technologií. Kdyz se ukázalo v 2015, ze místo vývoje podvádí, dále pokračoval s topením peněz v dieselu, který už byl jasný, že je zaostalý a je to slepá ulička. Místo dalšího vývoje do dieselu jsme mohli mít už ty moderní baterky tady v Evropě. Bohužel, dezolati si trvali na svém a manažeři byli kratkozrací
traveldrive
@Mikesus
Aj keď máš niečo pravdy, zbytočne zahováraš. Že greendeal otvára Číne dvere do Európy je neodškriepiteľný fakt.
DonVito
travele, je vzdy otazka, jak by to vypadalo bez GD.
Ja to nevim.
Jen polozim otazku😒br /> Nezaostavali bychom za Cinou v baterkach a NEV jeste vic?
Ja myslim ze ano.
Nevim, jak bychom konkurovali cinskym BEV bez GD lip.
traveldrive
@Nebo Nebo

Pletieš hrušky s kolečkami. Iná vec je životnosť bateriek, a iná životnosť samotného autobusu. Elektrobus potrebuje po nejakých rokoch výmenu bateriek. Dieslový autobus potrebuje investovať do vecí, ktoré pre zmenu zase nemá elektrobus., olej, filtre, po nejakom čase meniť rizvody, zgenerálkovať motor... Je zbytočné sa hádať o veciach, do ktorýchnevidíš. Pokiaľ sa elektrobus dopravcom vyplatí, alebo ho chcú prevádzkovať z iných dôvodov ako ekonomických, tak je to OK a kritika je bezpredmetná.
Tycoon
@Mikesus

Pořád nechápete jednu důležitou věc. Země, která nemá zázemí elektrotechnického, metalurgického a chemického průmyslu, nikdy nemůže táhnout vývoj bateriových elektromobilů. My jsme si to z Evropy začali vyhánět do Asie ještě než vznikla EU a stále v tom pokračujeme.
Tycoon
@DonVito

Takže Forbes napíše článek a my máme v Evropě slepě kopírovat Čínu ... postavit 20milionove město na zelené louce a koupit do něj 16 tisíc elektrobusů?
Proč nemůžeme jít svou vlastní cestou? Proč implementovat něco, co je nám cizí?
DonVito
Tycoone, co konkretne je nam cizi???

U nas jezdily trolejbusy i tramvaje jako jedny z prvnich na svete.
Proc by nam mely byt elektrobusy cizi?
Nechapu.
Tak jako tvou uvahu o novych mestech.
Co to na spolecneho s tematem busu?
Hodne se od tematu odchylujes - k vlajeckam, urbanizmu atd.
Zustanme u tematu elektrobusu. 😉
Tycoon
@DonVito

Chci tím říct, že do 20milionového města může být vhodný elektrobus, ale na autobusovou linku z Dolní Lhoty do Horní Lhoty nikoliv. To stejné platí třeba i pro výrobu elektřiny. Tak jako Saúdská Arábie asi nebude stavět vodní elektrárnu dle vzoru Norska, středoevropská země asi nebude kopírovat energetický mix slunečného Španělska nebo přímořského Dánska.
DonVito
@Tycoon.

Mlatis prazdnou slamu.
Sorry.

Have a nice day
❤️
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Ano, já chápu že opět blahořečíš Čínu. Čínský elektrobus, čínský pohon v Ssangyongu...

Ano, jsem rád že jsi konečně pochopil co tu už dlouho v diskusi píšu. BEV = podpora Číny!
DonVito
@rohYpnol
Primitivni generalizace. Opet.
👎
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
No když vezmu, ze baterky si můžeme vyvinout a vyrobit sami, to samé se neda rict o rope a jejím dovozu z nacistického a agresivního ruska mj. Bohužel, žádné takové baterky nemáme, protoze tu jsou zobecněnci, kteří trvají na dieselu, jež se ukázal jako slepá vývojová větev už před více než 10 lety a do kterého se zbytečně utrácejí stále peníze, které již dávno mohly přinášet ovoce v podobě moderní techniky.
Tycoon
@Mikesus

Jsi mimo realitu.

Kde máš v Evropě výrobce syntetického grafitu? Kde máš v Evropě výrobce LFP a NMC sloučenin? Kde máš v Evropě výrobce ultratenkých kovovových a plastových folií? Kde máš v Evropě výrobce dalších desítek chemikálií a materiálů nutných pro výrobu baterek? Nikde, v Evropě nic z toho není. Všechno tohle se vyrábí v Asii a dováží, případně se dováží už hotové články.

Podívej se na Northvolt. EU i VW do něj nasypali miliardy, ti za to koupili asijské výrobní linky, asijské suroviny, najmuli asijské odborníky ... a teď vyhlásili bankrot.

Bez elektrotechnické, metalurgické a chemické průmyslové základny nikdy nebudeme schopni v baterkách Asiatům konkurovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Přesně tak. V EU díky politice EU nelze vyrábět už ani hliník 🤣🤣🤣
EU na vše uvalí emisní povolenky, vše zatíží zhoubnou byrokracií, výrobu a průmysl zakáže a vyžene pryč z EU kvůli CO2....

A pak tady ještě nějaký trouba hujer bude psát, že si to můžeme vyrobit... 🤣🤣🤣

Ne, nemůžeme!!! Nemáme ani suroviny, a díky EU nebudeme mít ani průmysl.
Hendly
@rohYpnol
Já v tom čtu něco jiného.

"Po 7 letech od zařazení vozidel do provozu stále jezdí s původními bateriemi oba malé elektrobusy a 10 ze 16 velkých elektrobusů"

Takže i když jsou to baterie vývojově někdy z let před 2018 ukazují velice dobrou životnost i za extrémních podmínek.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
A četl jsi víc než titulek?

"Po 7 letech od zařazení vozidel do provozu stále jezdí s původními bateriemi oba malé elektrobusy a 10 ze 16 velkých elektrobusů. Ze zbývajících šesti jsou 4 mimo provoz již více než rok,“ uvádí web imhd.sk."

To znamená, že když potřebuji 5 baterii, tak to je na ty 4 co jsou mimo +1, tedy že dal původní baterie slouží v 11 ze 16. Navíc když ctu dal, kupovali takovy typ baterie, kde se neočekávala životnost více než 5 let. Je to jen o tom, co zákazník chce.
traveldrive
@rohYpnol
Ako sorry, ale tvoje argumenty sú tentoraz fakt hlúpe. Samozrejme rozdiel medzo baterkami v aute a baterkami v autobuse je značný rozdiel, zjednodušene preto, lebo v autobusoch sú mnohonásobne viac zaťažované ako v osobnom elektromobile, a taktiež kvôli dennému nabíjaniu vysokým výkonom. Samozrejme tým aj plánovaná životnosť takýchto článkov klesá.
Kto kupuje elektrobus na baterky, s tým samozrejme musí počítať, a pokiaľ batérie dosiahnu plánovanú životnosť, je to samozrejme v úplnom poriadku. Na kritiku by to bolo, pokiaľ by sa odporúčali prv.
A keď si dopravca spočíta, koľko ho stojí autobus, elektrina na nabíjanie a celkovo prevádzkové náklady, a pripočíta k tomu napr. ešte jednu sadu bateriek na výmenu, a zistí, že mu to dáva zmysel, tak si tie elektrobusy nakúpi. Na začiatok možno pár kusov ako v Bratislave, a pri ich prevádzke zistí, aká je realita a potom sa rozhodne ako ďalej, či bude baterkáče kupovať znova, alebo povie nie, to nie je moja cesta. Ale hejtovať to len preto, že elektrika, bez rozmýšľania, sorry kámo, to mi príde ako reakcia človeka s dosť nízkym IQ...
DonVito
@traveldrive
👍👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
BEV mezi autobusy absolutně nedává smysl. Je to hezká ukázka kam směřuje greendeal.
Tady máme řešení, tady je shrnuto jak se věci mají😒br />https😐/cnn.iprima.cz/…yt-znicen-464475
Je potřeba postupovat stejně jako Trump.

Pro čistou městskou dopravu existují jiné, mnohem levnější řešení. A to trolejbusy ve větších městech nebo CNG. Bez nutnosti drahých, těžkých baterií. Bez nutnosti budovat drahou technickou infrastrukturu dobíjecích stanic s dopady na energetickou síť.
DonVito
https😐/www.forbes.com/…-electric-taxis/

This Chinese City Has 16,000 Electric Buses And 22,000 Electric Taxis

Shenzhen is a city that has reached a future that the U.S. can only dream about.
👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Babiš jen populisticky lže. On sám ho dojednal a teď bude tvrdit, jak je to špatně. Ten tvůj odkaz nic neodkazuje, jen ukazuje, ze lhář s lhářem si rozumí.
Naopak to dokazuje, že to je správná cesta, kdyz tihle notoričtí lhari jsou proti.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Máš jasně napsané, co dojednal Babiš. Každý kromě úplného bezmozka to pochopí.

Babiš byl podepsaný pod rámcem, obecnou deklarací, nikdo se toho nezříká. Nikdo proti tomu nic nenamítá.

Fiala za předsednictví Fialy!!! dojednal konkrétní neakceptovatelné podmínky!!!

Je to asi stejné, jako kdyby Babiš byl podepsaný pod tím, že chceme strávit hezkou letní dovolenou u moře. A Fiala dojednal ubytování v rozpadlém hotelu plném vší 50 km od pobřeží.
DonVito
@rohYpnol
Babis podepsal toto😒br /> GD obsahuje opatření ke snížení emisí, investice do výzkumu a inovací a ochranu přírodního prostředí evropského kontinentu.[6] Druhým cílem dohody je transformace evropské ekonomiky tak, aby byla dlouhodobě udržitelná, tedy aby byl možný její růst, aniž by se zvyšovalo využívání přírodních zdrojů.

Fiala naplnoval to, co Babis podepsal...

Je komicke GD podepsat a pak ho alibisticky hejtovat.
Ale tobe to divne neprijde.
https😐/cnn.iprima.cz/…green-deal-54424
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Bravo. Takže jsi sám potvrdil jak lžeš.

Druhým cílem dohody je transformace evropské ekonomiky tak, aby byla dlouhodobě udržitelná, tedy ABY BYL MOŽNÝ JEJÍ RŮST, aniž by se zvyšovalo využívání přírodních zdrojů.

X

Německá ekonomika je v hluboké krizi. Její hrubý domácí produkt se letos pravděpodobně sníží o 0,1 procenta. Bylo by to poprvé od znovusjednocení země v roce 1990, kdy by ekonomika klesla třetím rokem za sebou. Uvedl to dnes prezident Svazu německého průmyslu (BDI) Peter Leibinger. Zároveň varoval před cly, kterými vyhrožuje americký prezident Donald Trump, s tím, že by mohly německou ekonomiku srazit ještě více.

Ekonomika eurozóny má přitom letos vzrůst o 1,1 procenta a globální ekonomika o 3,2 procenta. To naznačuje, že Německo bude jednou z ekonomicky zaostávajících zemí eurozóny, dodal BDI.

"Situace je velmi vážná: zejména růst v průmyslu utrpěl strukturální zlom," uvedl Leibinger.

Smloík chlapečku. Jsi lhář.
DonVito
@rohYpnol
Nenapsal jsem narozdil od tebe jedinou lez.
Sbohem
❤️
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Je to asi stejné, jako kdyby Babiš byl podepsaný pod tím, že chceme strávit hezkou letní dovolenou u moře. A Fiala dojednal ubytování v rozpadlém hotelu plném vší 50 km od pobřeží.

=Fiala naplnoval to, co Babis podepsal... Úplně stejné. Děkuji za potvrzení mých slov.
Hendly
@rohYpnol

Sorry jako
a co si jako Babiš myslel, že podepisuje? Že se emise CO2 a ostatní vyřeší zázrakem?

V tom případě je to ještě horší varianta a to, že je uplně *.
traveldrive
@rohYpnol
O veciach, o ktorých nemáš šajn, mudruješ zbytočne.
Arese
@rohYpnol 👍👍👍
Avatar - Stejsn
Stejsn
Pokud budou všechny městské služební stroje - autobusy, popelářská auta, samosběry, kropicí auta, taxíky, rozvážkové služby a pod. - elektrické, nebudu proti tomu mít vůbec nic.
DonVito
@Stejsn
❤️
https😐/zpravy.aktualne.cz/…25cac1f6b220ee8/
Neměla na provoz trolejbusů vliv také tehdejší politická situace?

Za studené války panovaly obavy z napadení a bylo zapotřebí myslet také na případnou evakuaci obyvatel. Trolejbus ale na rozdíl od autobusu cestující odveze maximálně na kraj města. Zásadní také bylo, že jsme tehdy ze Sovětského svazu odebírali levnou ropu, a autobusová doprava v Praze tím pádem vycházela levněji.
👎👎

Elektrifikaci se zbavujeme zavislosti na rope at uz odkudkoli...
👍
Avatar - Stejsn
Stejsn
@DonVito Elektrifikací se zbavujeme závislosti na ropě ve prospěch závislosti na elektrické energii. A tu na rozdíl od třeba skandinávských zemí nemáme levnou, natož neomezenou. Je to z deště pod okap. Pokud by elektrická vozidla šla dobíjet ze Slunce, pak by to bylo o něčem jiném.
traveldrive
@Stejsn
Zo Slnka, alebo z iného zdroja - bude to OK, pokiaľ to bude možné ekonomicky utiahnuť. Zrovna tie elektrobusy v meste sú prínosom, a dopravné podniky ich skúšajú preto, že to napriek baterkám vychádza lacnejšie ako stavba a údržba infraštruktúry pre trolejbusy, ktorá je, čo sa týka prispôsobovania dosahu MHD dosť obmedzujúca. Bol som na pár dní v Osle v Nórsku, okrem bežných autobusov tam v MHD premávajú aj elektrobusy, práve značky BYD. Prišlo mi, že sú menej hlučné ako trolejbusy a aj keď neboli zďaleka všetky autobusy elektrické, absencia výfukov (v porovnaní trebárs s Bratislavou) bola citeľná. Elektrická doprava v meste rozhodne zmysel má. A ani nie primárne z dôvodu zbavenia sa závislosti na rope, MHD je len maličký kúsok skladačky.
Arese
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@Arese
Co to je za russácké dezinfo? Kolik vám ten Kreml platí??
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Lenka Čížková zrovna seznam je seriózní tisk.
Hendly
@Pepa_007
Areseho odkaz je na soukromý blog. Nejde o článek seznam.cz ani o autora který by měl se seznam.cz cokoli společného.

To nechápeš základní věci?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Až na to, ze to není článek seznamu, ani jeho novinar.
traveldrive
@Lenka Čížková

hiphop sa vrátil
Hendly
@Arese

Tobě nevadí kolikrát tam autor lže a uvadí zřejmé hlouposti?
traveldrive
@Hendly

Faktom je, že greendeal sa v individuálnej osobnej doprave presadzuje bezhlavo, nekompromisne a bezohľadne. Je to o to horšie, že to nemá na globálne otepľovanie zďaleka taký vplyv, ako sa píše. DonVito písal o 37% podiele dopravy v produkcii CO2. Ja som čítal iné články s celkom inými odhadmi, niekde sa písalo 18%, niekde dokonca 14%. Lenže koľko povedzme aj z tých 37% sú osobné autá štátov EÚ? Aký je ich podiel? A aký je podiel nových áut, postihnutých rukou greendealu? Čo to zlepší? Absolútne nič. Aj keby si hneď úplne odstavil všetky osobné spaľovacie autá v štátoch EÚ, nebude to mať globálne otepľovanie merateľný vplyv. Je to len kladivo na čarodejnice, nič viac. Nemá zmysel robiť tvrdé opatrenia v malej Európe, keď reálne väčšina sveta nerobí v tomto smere nič. Je to len do ekologického hávu prezlečený prostriedok na vytĺkanie peňazí z už tak zbedačeného hospodárstva.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Faktem je, že odpůrci GD se uchylují ke zjevný lžím, aby mohli nadávat jak je to špatné. Až budou takové protiargumenty GD bez lží, můžeme se zabývat fakty a danými argumenty.
traveldrive
@Mikesus
Celý greendeal je LOŽ.
Hendly
Jsem fascinován otázkou, jak je možné, že zvolení Trumpa odstranilo globální oteplování?

To najednou přestávají platit fyzikální zákony? Máme nějaké řešení jak odstranit dopady globálního oteplování?

A nebo jen chcete věřit, že to co je jasně dokázáno, to na čem je vědcká shoda a co můžem na vlastní oči pozorovat neexistuje?

Jestli chceme zachovat současnou civilizaci tak je nutné přestat spalovat fosilní paliva, prostě jinou možnost dle věděckých poznatků nemáme. Proč se někdo raduje, že snaha opustit spalování fosilních paliv je blokována?
MarekAbsolon
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@MarekAbsolon
Jasně, raději zabiju rodinu při svém komfortu, než jim umožnit budoucnost. Jen právě z tvého plezíru bez ochoty udělat kompromisy v komfortu je to co tu je a je potřeba to řešit. Není potřeba se vracet do jeskyně, to jen popiraci jako ty tam smerujou, kdyz bude už příliš pozdě.
Ale co čekat od komunisticky nevychovaneho jedince. Slusne chování a vzdělání je takovym zoufalcum, kteří toto vše popírají, neznámé
MarekAbsolon
Znám ještě větší výplod kretenismu, než BEV autobus. Je to BEV vlak.
DonVito
@MarekAbsolon

https😐/www.idnes.cz/…trava-zpravy_jog

Bateriové vlaky určitě mají velký smysl tam, kde dosud jezdily čtyřicet let staré motoráčky

Generální ředitel Českých drah Michal Krapinec pak konstatoval, že právě v tomto kraji začíná nové etapa tuzemské regionální železnice. „Diesel je už historie, vy teď máte baterie,“ prohlásil.
👍
Tycoon
@DonVito

Krása, že?

Avšak generální ředitel ČD ani krajský náměstek čtenářům neřekli, že tyto supermoderní vlaky pojedou jen několikrát denně jako spěšňáky. Osobáky, které jedou každou hodinu, pojedou s motorákem 810 (šukafon). Vzhledem k tomu, že do nich nedávno instalovali klimatizační jednotky nebo wifi, plánují jejich provoz zřejmě ještě na dlouho.
DonVito
@Tycoon
Hele, ja jsem to sem sice postnul.
Ale je to PR ČD...

Taky bych to bral s rezervou.
Kazdopadne se jedna o protiklad toho, co tvrdi zdejsi trollove.
Takze se da ocekavat, ze pravda bude nekde mezi. 🙂
Hendly
@MarekAbsolon

BEV autobus je naopak velice inteligentní řešení dopravy.
Jezdit v zastavbe s dieselovým autobusem je naopak nestesti.
Ocouzene zadky autobusu zna kazdy, stejne tak tragicky komfort tohoto pohonu v buse.
traveldrive
@Hendly
Tie čierne zadky autobusov si pamätáš asi z detstva...
DonVito
@traveldrive

Realita je takova, ze i dnes vidim obcas modry kour za starsimi mestskymi busy.

Mozna kdyz zrovna vypalujou filtr.
Nebo uz jsou ve spatnem stavu.

Jinak ocouzeny zadky busu vidim spis u starsich soukromych busu vozicich obvykle zamestnance do montoven.
traveldrive
@DonVito

Súhlas. Preto som Hendlymu odpovedal tak ako som odpovedal. Autobus s dieslom už zďaleka nie je taká čmudiaca potvora ako boli svojho času kĺbové Ikarusy a staršie Karosy. Dnešné diesle a tie minulé sa už príliš zrovnávať nedajú, aj keď v meste určite radšej uvidím bus na baterky. Vždy bude tichší a čistejší ako aj ten nejdokonalejší diesel.
Arese
@Hendly Lžeš, současné moderní dieselové Budy už očouzené zadky dávno nemají. Navíc mohou jezdit i na plyn! 🙂👍
DonVito
@Arese

Nebo na elektrinu.
😀
kesumb
@MarekAbsolon
stacilo napsat ze o tom vis kulovy
topten
elektrifikace vstupuje i do komunalni udrzbove techniky, kam mimo jine delam elektroniku a je fakt rozdil, kdyz obsluha takovyho zarizeni celou sichtu v ramusu dejcha smrad, rakovinu a jedy z dyzlu nebo kdyz je v tichu na cistym vzduchu.
kdyz sem s tim pred xx lety zacinal - to se tykalo vyhradne dyzlovych podvozku, tak sem si vyminil, ze kdyz sem se musel testovani zucastnovat ja, tak se emise z vejfuku odvadely hadici nekam do pryc, a litoval jsem budouci obsluhu, ktera s tim bude fungovat.
behem par roku bude vse v elektrice. v tichu a bez emisi
DonVito
@topten

Komu toto muze vadit?

Jedine producentum ropy, ropnych produktu a jejich zeslepenym podporovatelum.
Tycoon
@topten
Tam to dává logiku. Vysokozdvižné vozíky a jiná manipulační technika, to je na bateriový pohon ideální. Do těch dieselových, které smrdí šíleně, se často musí přidávat mrtvé zátěže, takže těžká baterie u nich není minus, ale plus. Akční rádius je malý a pravidelně se to vrací do depa nebo garáže.
Hendly
@Tycoon
a městský autobus snad denne ujede vic 200km?
Tycoon
@Hendly
Autobusy brněnského dopravního podniku najedou 50 až 80 tisíc ročně, takže 200 km dojezd nestačí. Počítejme s 300 km a samozřejmě v zimě i s topením, takže potřebuješ normovaný dojezd řekněme 500 km.

Proto elektrobusy jezdí tam, kde jsou na to dotace, nebo kde to někdo politicky nařídí, nebo kde jsou specifické podmínky využití (menší nájezd než v Brně, teplé zimy apod)

U manipulační techniky se bateriový pohon používal už dávno před Green dealem a dokonce i dávno před vznikem EU. Protože to má technickou a ekonomickou logiku.
Hendly
@Hendly
S ohledem na to, že MHD jede každý den tak můj tip s denním nájezdem 200km platí.
Linky s větším nájezdem budpou nejspíše obsluhovat širší okolí. Centrum v Brně pokrývá tramvaj.
Proč jsou dotace na BEV busy? Tak logicky kdo bydlí ve městě opravdu nechce diesel bus a jeho smrad a hluk v totálně nevhodném režimu jízdy.
Mimochodem, MHD je prakticky vždy dotovaná a je jedno na jaké palivo jezdí.
kesumb
@Hendly
kluci a jako ridic mhp nema pauzu na obed. Hlavicku do toho trosku stoji to na konecnejch docela dost casu. Byl
sem svyho casu u toho kdyz se na tydle sory delala automaticka nabijecka. Ridic zastavil plus minus na care, rameno si naslo protikus a 15 minut to tam narvalo kus baterky a jelo to dat. Jinak v tom dle stylu soru byly nejaky cinsky baterky s dost mizernou kvalitou. Vylitany lifepo winstony z busu ma doma pulka "solarfora". Nehledejte v tom nesmysly jako sotousi na zdopravy cz nebo na dp. V ramci provozu mestskyho autobusu to muze bejt bez problemu. Nicmene treba skodovka se v tom dost koupe po strance funkcnosti. Kdyby se v tom nekoupala, tak misto Skody budou za rok busy od bydu. Pak k zamysleni, dopravni podniky maj elektrinu za pakatel. Tydle 4 mrtvy busy si baterky v rozdilu nafty vs elektriky pravdepodobne uz zaplatily. Ale vole mistr vsech mistru panadol a absolon v jedny osobe vi nejlip co a jak!
Tycoon
@Hendly

Neplatí.
Vidím, že miluješ průměry. Ale takhle to nefunguje. Autobusy o víkendu, svátcích a někdy i prázdninách jezdí méně, takže o to najedou více přes pracovní dny.

Ano, MHD i i mnohá další veřejná doprava je dotovaná. Často to vychází tak, že jízdné tvoří třeba jen cca 20 % příjmů a 80 % jde z daní/dotací. Samozřejmě se nabízí otázka, proč už rovnou nenabídnout MHD úplně zdarma. Několik takových měst u nás je.
Hendly
@Tycoon
Jak zmínky o elektrice zatemnuji mysleni…
Tak jinak.
Pri prumerne rychlosti 50km/h ujedeš 200 km za 4 hodiny.
Dovedes si predstavit prumernou rychlost MHD busu?
Tycoon
@Hendly
Průměrná rychlost? Nevím, 20 km/h, pokud to jezdí opravdu jen ve městě včetně zastávek a čekání na točně? Pokud ráno vyjede z depa, vystřídají se dva řidiči, dají si zákonnou přestávku a vrátí se do depa k večeru, tak to máme 15 hodin. 20 krát 15 je 300 km. No a o víkendu stojí v depu, nebo jede jen párkrát. A pak z toho máš ten roční průměr, co uvádí dopravní podnik Brno.

Ještě máš v hlavě elektrické temno, nebo se ti už rozsvítilo?
Hendly
@Tycoon
asi moc nevyuzivas MHD co?

Brno má tramvaje, troleje i bus a i o víkendech neni problem, ze by to nejezdilo.
Tycoon
@Hendly
asi moc nevyuzivas MHD co?

Opravdu sis za celý svůj dosavadní život nevšiml, že o víkendu je frekvence spojů MHD nižší? A nejen MHD, ale i příměstské vlaky, regionální busy atd.
traveldrive
@Tycoon
Ak autobus jazdí každý deň, t.j. 365 dní v roku, tak nájazd 50 tis. km znamená asi 137 km denne. Nájazd 80 tis. km by bol cca 219 km denne. Ak ten nižší nájazd 50 tisíc km znamená, že vozidlo nejazdí cez víkendy, alebo sviatky, stále je to okolo 200 km denne.
Tycoon
@traveldrive

Fajn. Nižší nájezdy si vyřešil.

A ty vyšší nájezdy co? Autobus ukončí jízdu pět zastávek před koncem a zbytek dojdou cestující pěšky?
Hendly
@Tycoon
v kazdem vetsim meste je i o svatkach a víkendech dopravni obsluznost na slusne urovni. MHD rozhodně nestojí i když frekvence je nižší.
Stale se bavime v rovine odhadu a i tak se lze jen v nejhorším pripadu dostat pres 200km potrebneho dojezdu a to v městském provozu který je pro spotrebu BEV idealni.
Pozadavky na dojezd MHD busu 500km je nesmysl.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Co se týká toho Maďarska: dost mě šokovalo, kolik jezdí v Budapešti kloubových Ikarusů řady 280. Potkat to tam není vůbec žádná vzácnost. Samozřejmě v původní konfiguraci, takže s patřičným zvukovým doprovodem a kouřovými efekty.
Arese
@Stejsn A co bys chtěl, v Orbánostátu? 😄
traveldrive
@Arese

Tebe tie mozgové bunky odumierajú extrémne rýchlo, kámo.
Arese
@traveldrive A ty už je máš hyn dávno! 🙂
traveldrive
@Arese

Si zabil, Cale...

😁 😁 😁
yoggi
Vsetko zalezi od okolnosti. U nas na Slovensku v Trencine zabezpecuju mestsku dopravu vozidla pspalujuce CNG - SOR NSG12 a SOR NSG 18.

https😐/imhd.sk/…/1028/SOR-NSG-12
https😐/imhd.sk/…/1029/SOR-NSG-18

Velmi rozumny pohon aj s prihliadnutim na ekologiu.