Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Kia Sorento CRDi – Ideál zodpovědného táty

83 komentářů

Mokacio
Sorento je dobré auto, a bohužel se zrovna na tomhle typu aut dá nejlépe poznat, jak prémioví výrobci šetří a jak nebezpečně blízko se k prémiovému pocitu výrobci jako Kia dokážou dostat. Dřív nemyslitelná věc, dnes realita. Když člověk srovná zpracování a použité materiály v tomto voze např. s novou řadou 5, tak je to člověku až líto. V podstatě stejné materiály, zpracování i použitá technická řešení, jen ta maximální výbava je ještě trochu jinde, a samozřejmě motorizace, ale tím to končí.
jiras_
@Mokacio Jenže BMW je nejsmutnější příklad "prémie". Takové ty věci jako rozpadajici se soft touch nástřik na plastech v interiéru je ještě sranda. Co není vidět je používání nejlevnějších elektronických komponent jaké lze najít, Daimler by takové jebky nikdy neakceptoval.
vencelín
@jiras_
Aby jste se nedivil.
Dnes se šetří všude do morku kosti. Někdy až nelogicky, taková je doba.
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
Automobilový novinář by měl vědět, proč to auto nemá matrix světla a že to není šetřením 😉
Muffik
@Tomas_2002
já to teda nevím, tak proč?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Muffik

Protože to v US nikdo nechce. Protože Matrix led znamená mnohem vyšší pojištění.
Avatar - idam.i
idam.i
@rohYpnol matrix je v USA zakázené respektíve nie je schválené.
Sevca1
@rohYpnol zase lžeš 😁 kupodivu nás to nepřekvapuje, zjisti si pravdu ale prosím tě ne na Sputniku,autoforum a podobné. Děkuji
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1

roYpnol měl OPĚT PRAVDU 🤣🤣🤣

V únoru 2022 NHTSA konečně schválila Matrix LED světla v USA. Od té doby je jejich použití legální, což umožnilo výrobcům automobilů nabízet tyto pokročilé technologie i na americkém trhu.

A TY JSI USVĚDČENÝ LHÁŘ A HUJER 🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@idam.i

Nemáš pravdu. To platilo do roku 2022.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tomas_2002
Tak to by mne zajímalo, taky. Snad ne kvůli USA.
johny555
@Tomas_2002 Protože matrixy jsou povoleny pouze v Evropě, v USA a Asii nejsou. A vzhledem k tomu, že Evropa je pro tento model okrajovým trhem, tak se jim nevyplatilo ty matrixy vyvíjet. Je to škoda, to považuji poměrně velké mínus jinak poměrně zajímavého auta.
vencelín
@johny555
To by mne docela zajímal důvod proč to americké a asijské siml nepustí, pokud nemá problém s led jako takovými.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@vencelín

Tam vůbec nejde o úřad. Tam jde o to že to nikdo ani nechce. Výrazně to prodražuje pojistky. Přínos nula nic.

Mj. mě třeba matrix led vyloženě vadí. Nemám to rád. Je to funkce, kterou v autě nechci.
Avatar - idam.i
idam.i
@rohYpnol koľko si s Matrixami najazdil?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Moc toho nevíš. Tam by je lidi chtěli, ale právě povolené nebyly.
https😐/www.motorauthority.com/…atrix-headlights
To se teprve změnilo a postupně se tam nasazují.
A víme, že moderní vybavu v aute jsi nikdy neměl, vadí ti, že dobře svítí co a vidíš vic.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@idam.i
Zcestná otázka. Jezdím v různých autech, vím a vidím co mi vyhovuje. S různými matrix led jsem toho najel dost na jejich hodnocení.
topten
nemyslim si, ze idealni zodpovednej tata koupi spalovaci evropskou anomalii - naftovej motor - kterej se behem par let zmeni na jedomet a rakovinomet, jak to denne vidame na nasich silnicich
traveldrive
@topten
Nie, "zodpovědný táta" žiadnu anomáliu nekúpi. Ale kúpi (ak na to má) solídne a bezpečné auto, napríklad to môže byť aj táto Kia Sorento.
Inak s tými anomáliami je to vec názoru. Ja napríklad považujem za anomáliu tvoj výskyt a tvoje myšlienkové pochody v diskusných príspevkoch. Niekde v Matrixe sa musela stať chyba, iné vysvetlenie nie je.
topten
@traveldrive
v zadny jiny velky ekonomice nejsou dyzly zvyhodnovany proti benzinu, jen v EU
z toho plynou i trojnasobny limity emisi v EU oproti emisnim limitum v USA, japonsku a dokonce i chine
a z toho samozrejme plyne i zaostavani evropske automotive a nejen ji, protoze na automotive je navazanej celej prumysl
ericn
@topten No koukám, že z tebe pokaždé vypadne jen myšlenkový průjem, aby ti z toho dieselu nepraskla žilka. Je to naopak rozumné použití ve velkém SUV, tam se opravdu hodí 😄
traveldrive
@topten
A čo keď nie sú? To sa treba stále po niekom o.p.i.č.i.ť? (sakra, aj také obyčajné slovo musím bodkovať? Aký blbec to nastavoval?) Bežnému človeku je ukradnuté, či máme rovnaké alebo trojnásobné limity voči iným.
A čo sa týka zaostávania automotive, to myslíš vážne, že je to kvôli lacnejšej nafte?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@topten lastOne máš to nějak pomotaný. Časem to přejde. Uvidíš.
Za mne se do tohoto auta nic jiného než naftový motor nehodí. 7 lidí, 2.5t na kouli. Prázdná hmotnost 2t. Dát tam baterky a elektromotor tak to má 3t a stěží utáhne 2.5t. O dojezdu ani nemluvím. BEV jsou ideální na jizdu po městě a kolem komína.
topten
@Pepa_007
posadit do tahle kratkyho auta 7 lidi nebo k takhle lehkymu a slabymu autu povesit 2.5t vlek muze jenom blazen
mit potrebu jezdit s takovym vlekem, treba tahat lodicku, tak si poridim F150, RAM nebo neco podobnyho a nebudu to pripojovat k osobacku stredni velikosti

nechapu tu fascinaci koulema vzadu na autech
asi nejaka sexualni uchylka
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@topten očividně fascinace BEV ti zaslepila mysl. 🤣🤣

Píšou : "přeci jen sedíme v autě na evropské poměry opravdu velkém a v kabině je to znát....", druhá řada královsky místa, třetí i pro 184cm chlapa v pohodě. 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@topten "Takhle krátkého auta"? Jel jsem ve třetí řadě v 4.64m MPV a nevidím důvod, proč by to nemohlo zvládat 4.8m SUV.
topten
@kluci
vono se da jet i v kombikovy oktavce v kufru, ale kdyz do tebe nekdo zezadu drkne, tak mas velkou sanci, ze pujdes rovnou do nebe nebo do pekla
tohle auto na tom o neco lip je, ale posadit tam deti, kdyz snad kluci vidite, ze sedacky jsou nalepeny skoro az k patejm dverim ???
tohle "velky" auto je o celych 12cm delsi, nez obycejna oktavka
videli jste to video, jak na dalnici narazi do roomsteru zezadu jiny auto, co z toho roomsteru zbylo ?
vencelín
@topten
Takže třebas vozit hnůj uvnitř? Či pytle s vapnem, hnojivem, písek, motorku a další věci.
Když někdo potřebuje tz, tak mu jej neberte, on Vas tím tahat za koule nebude nebojte 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

Ty zadní sedadla normální člověk použije když třeba veze děcka příležitostně do školy. Můžeš je nechat jet na kole, ale asi to nebude bezpečnější...

Tak nemel kraviny o bezpečnosti. Na hory nebo k moři po dálnici tam může napadnout vést děcka snad jen duševního mrzáka jako jsi ty.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud to využiješ, jen vítám, že takové auto má takový motor
v nabídce, ale realita obsazenosti aut této velikosti jsou rodiny s 1 či 2 děckama, bez vleku a tam už ta nutnost nafty taková není. Osobně bych to viděl, aby tam byl ještě nějaký velkoobjemový benzinový motor, 2,5-3l a pak hybridní varianta. Každý si vybere dle toho, co používá. Já bych si v případě Kii vzal ten benzín, Hybrid maj jen s 1.6tkou, což je super do Sportage/Tucsona, ale na Sorento by to chtělo i něco víc i když i ten HEV by drtivé většině aut stačil. U velkých SUV to nejlépe vyřešil Ford, udělal Plugin E😜lorer s V6 turbobenzínu 😁 @Pepa_007
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Lze. Ale opět ne v EU. Jinde je 2.5 benzín...

Ale podle hujeříčků vůbec nejsi omezován... 😅
Avatar - Ozzman
Ozzman
A zakazuje ten motor EU, nebo ho sem nedává automobilka (protože ho sem nedávala už v minulosti a s nižšími euronormami (jen hrstka aut)) protože se prostě neprodává ? Protože takhle velké motory přeci konkurence nabízela a nabízí, třeba prémiovky mají běžně 3.0 s šesti válci v takových autech a prodávají se.... Takže, stop diktátu automobilek, říkám to správně ? žejo ? @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Která konkurence je nabízela a nabízí?!??? Co?
Avatar - Ozzman
Ozzman
D3...@rohypnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

To jsem čekal.
Nevěděl jsem že Kia je prémie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co to s tím má společné ? Píšeš, že díky EU ty motory nemáme, ja ti říkam, že je nemáme díky nezájmu lidí, protože automobilky, které tyto motory umí prodávat, je prodávají 😁 Zase sis naběhl na vidle. Pořád se mermomocí snažíš najít viníka tam, kde není, a uniká ti prostá koncepce kapitalismu - kde není poptávka, nebude nabídka.. @rohypnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Právě že sis naběhl na vidle právě ty. Opět jsi mi napsal přesně co jsem očekával. A co zjevně neodpovídá realitě.

I u D3 je neprodávají tak, jak se snažíš prezentovat. Tam kde byl R/V6, tam je R4, kde byl V8, tam je R/V6, kde byl V12, tam je V8...

Nadto u prémie méně vadí CO2 sankce, protože vyšší pořizovací cena sankcí CO2 rozpustí. A navíc prémie je obvykle těžší, protože masivnější auto a víc výbavy, a vyšší hmotnost paradoxně v absurdní legislativě znamená menší CO2 penalizace.

Srovnávat prémii a neprémii je prostě absolutní blbost. A a i ta prémie větší motory musí opouštět. Právě kvůli zelenorudé EU.

A naopak u prémie je vidět zrůdnost politiky EU v plné nahotě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč ty velké motory nenabízel mainstream pořádně ani před 20ti lety ? I v 90tkách to byly jen okrajové motorizace... a to hlavně v ČR @rohypnol
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Ozzman Ta 1,6 HEV je v Sorentu uplne v pohode. Jak vis, jezdim s nim prakticky denne. Nedavno jsem na MACZ pridaval novinku o tom, jak se to chovalo v kopcich na snehu a ledovce, kdyztak si to precti.

Jo a mam mensi dlouhodobou spotrebu nez redaktor s naftou, ale chapu ze jde o novinarska cisla.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Ozzman e😜lorer ma malý kufr (420l), utáhne 1.2t. Top speed jen 180.
Sorry, to jsou parametry pro BEV verzi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já vím, že ho máš, já s tím jel v PHEV verzi Tucsonu a jelo to velmi dobře, nemyslím, si, že je nedostatečný, ale třeba v testu nového SantaFe už říkali, že je to tak tak akorát, takže určitě možnost připlatit si za něco většího je vítána. Já osobně bych, nebo tedy jsem, si vsadil jen na hybrid stylu eCVT, tady si ještě počkám, jak to dopadne z dlouhodobého hlediska 😊
@JirkaVejrazka

Já si řkám, že ten kufr mi nesedí 😁 @Pepa_007
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Větší motory nemáme právě kvůli EU. A ne kvůli nezájmu lidí. Je to zcela zjevné.

1.2 v Rafale
1.6 v Santa Fe...

Totální nesmysly. Větší motory byly. 2l byl normální objem v mainstreamu. A i R6 byly v mainstreamu před 20ti lety běžně v nabídce. Safrane, Vel Satis, P607, C5, Xantia, Omega, Maxima, Passat, Superb, Mondeo ... Nebylo to nic ojedinělého v nabídce.
vencelín
@topten
Smarja, to jsou zase žvásty....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten
Běž se nadýchat čerstvýho městskýho Marlbora při čekání na čistou eko oze tramvaj 🤣🤣🤣
Arese
@topten Naopak, přesně pro takto velká a těžká auta je turbodiesel ideální volbou! 🙂👍
Avatar - hugino
hugino
johny555
Výběr redakce
1
Pohodlné rodinné auto na dlouhé dálniční cesty, v zimě do Alp, v létě si střihnout jednou Francii, pak Itálii, pak třeba Balkán. K tomu nějaký menší elektromobil (klidně základního Elroqa) na denní popojíždění po městě a okolí, protože s tímhle bych se nechtěl denně ***t po Praze.
johny555
@johny555 ty hvězdičky ***t jsou komické, rozhodně jsem nenapsal nic vulgárního 😄
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@johny555 .... smrdět?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já nějak pořád nechápu, proč by rodinné auto muselo na dlouhé dálniční cesty (které absolvuje i kdyby 5x za rok), jezdit jen na naftu ? Fakt mne tato logika nejde do hlavy, a to už 20 let, co řídím, naftová auta jezdím a taky jsem jich několik vlastnil i mimo jiné.
Dokonce v rodině máme v pořadí i třetí SUV a vždy jen benzinové a cestovalo se s nimi uplně stejně pohodlnně jako s naftovými.
Jediné pozitivum je tahání vleku či karavanu, ale to není uplně česká typická potřeba rodinného auto. Ceny paliv jsou takřka vyrovnané, rozdíl ve spotřebě v rodinném autě v drtivé většině ani nerozpoznáš na peněžence (kolik je prumerný nájezd rodinného auta v ČR ? Někde se tady bavilo o 15-20 tisících km za rok a to ani né vždy) a to provozuji i auto, co běžně jezdí za skoro dvojnásobek naftové alternativy stejného modelu, zase na servise nic neřešim... Nejde o nějakou rakovinu, nebo exhalace, ti je mi fuk, jak se píše výše, ale nechápu ten narativ rodinného auta a nafty ? Vždyť ještě v 90s to byla Felda MPI kombi, co se změnilo ? @johny555
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Jednoduše rozdíl ve spotřebě tam je, a znatelný.
Samozřejmě, že to co z dieselu vytvořila legislativa EU je otázka, jak dokáže spolehlivě a dlouhodobě fungovat.

Navíc diesel má pro tyhle auta i příjemnější projev. Větší točivý moment je znát.

Nevím, nad čím chceš pořád lamentovat... A pokud už máš možnost jít do 3.0 tdi 30d, 35d, tak tad není o čem...
vencelín
@rohYpnol
Vcelku souhlas, tady už je to auto kde Vznětový motor dává vcelku smysl.
Na druhou stranu vždy žasnu když vidím ty drbajzliky s max 45 km rychlosti a ty jsou taky se Vznětový motorem. Tam je to fakt zvěrstvo a ten motor tam nejde a nejmenší logiku.

Obecně čím větší auto tím více Vznětový motor dává smysl, podobně s najezdem a dálku cest.

Takže je potřeba vždy zvážit tato kritéria a dle toho zvolit z dané nabídky motorizaci patřičný motor.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ty pořád jsi jako zaseklá deska, za prvé mluvím obecně, nejen o velkém SUV. Já mám diesel rád, vubec nejsem jeho odpůrce, ale za ty roky pro osobní účely (všimni si, že reaguji na rodinné auto, né na služebák) jsem nenašel důvod, proč si ho znovu koupit. Spotřeba 1,5-2 litry rozdílu tě v peněžence trápit nebude s nájezdem rodinného vozu (mnohdy ani ten rozdíl není, záleží na konkrétích pohonech) a tím, že dáš do auta kolem milionu či více už fakt nějakej litr sem a nebo tam nebudeš řešit. Pro mě má příjemější projev třeba turbobenzín, velkoobjemová V6 a podobně, kroutící moment mají i hybridy díky elektromotoru, takže pokud netaháš karavan, nic z toho co píšeš pro RODINNÉ auto není lepší. Ano, 3.0 TDI jede moc hezky, 3.0d má taky síly dost, ale pokud srovnáš se srovnatelným, najednou ti to tak super nepříjde. Jel sem těba 40i a to je prostě o galaxii lepší pohon, než 30d a to mne nevymluvíš a to i se skvělou spotřebou a vynikajícím sladění s automatem (a to podotýkým, že jsem ty pohony provnával ve stejném autě), to není o lamentování, ale o tom, že ty jsi zaseknutý v době roku 1999, kdy Ofce TDI proti MPI jela lépe.... to je celé.... vylez ven, běž si zkusit alternativu a pokud nemáš doma obstarožní TDI s úžasným zvukem jak sám píšeš a nemusíš si hájit vlastní garáž, uznáš, že jsou i lepší pohony pro lidi, co nejezdí 100 tisíc ročně, než diesel a najdeš je v řadě cenových hladin @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzmann
Zapomináš na fakt hodně věcí.
Většina těchto aut kupuje kdo?!? Rodina?? Asi ne, viď...
Většina koupí podnikatel jako služební. Tam ten nájezd je a smysl to dává.

No a rodina v bazaru vybírá z nabídky, která je. A logicky těch s benzínem bude málo, pr. otože do služebního to smysl nedává.

Je samozřejmě pravda, že proti 3.0d můžeš dát třeba 4.0 benzín a bude to jezdit podobně hezky. Nebo možná i 3.5 či 3.0 s turbem. Jenže ta spotřeba bude už jinde.

Nejsem vůbec nikde zaseknutý, jsi vedle jak jedle. Před nějakou dobou jsem jezdil Touaregem 3.0 tdi a neumím si představit, že tam živím benzín. Znovu bych vzal opět tdi. Bez váhání. I když tam je ta katastrofická močovina...

Kapišto?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak a ještě jednou jdi na začátek diskuze na co reaguju, na rodinný ideál né na služební auto či auto pro podnikání a jsem doma 😊

p.s. 40i jezdilo kolem 6-8, to se mi zdá jako dost ekonomické auto, já s tím i po centru Prahy jezdil za 8,5 @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzmann

Já umím číst. Já tě z toho růžovýho obláčku ideálu vracím do reality. Proč většina reálně volí a chce diesel, je prostě jasné.

Jinak řečeno, ano, když bude v EU tak dobře jako v US, tak si bude moct dovolit i rodina 5.7 hemi a ne 2.0 tdi.

A dostaneme se k tomu jen tak, že skončí zelenorudí khmerové v EK, EU zruší green deal a začneme rušit legislativní mor EU.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A proč hned Hemi ? Máme se tu skvěle, lidi co jezdily Feldama s 50 kw dnes jezdí Ofcema s 110kw (kiama a hyundaiema s 100kw), nepotřebuješ diesel, když máš TSI... k čemu ? Je tu 2.0 TSI, které TDI pojede kdekoliv a kdykoliv a navíc v Ofci stojí stejně... Ten zelenorudý emisní mor podporoval tvuj milovany VW, protože chtěl prodávat EV a nevyšlo to 😁 Pořád zta to muže někdo jindej, ale ty jsi EU, já jsem EU, VW je EU.. to je ten diktát... a mnoho dalších 😁 Tobě se tak uleví, až to pochopíš

Já si myslím, že se máme super, máme v rodině za poslední rok dvě nová auta, obje mají normální objemy motory, automaty, výkon dvojnásobný, než taková auta mívala před dvaceti lety, vybavené.. nevím na co si pořád stěžuješ.. žijeme na skvělém místě v kontextu zbytku světa, muže být lépe, ale taky brutálně hůře jako se má zbytek s věta @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Proč jsem kritický? Protože nejsem měsíček na hnoji jako mnozí.

Protože vidím kam se věci vyvíjí. Protože vidím trendy.

Protože vidím, že EU nemá sebereflexi. Protože vidím že EU nereflektuje výsledek voleb. A to je sakra špatné.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Diesel dávno není třeba. Benzin ma mnohdy stejnou spotřebu a jen kolenovrt a dezolat lpí na dieselu, protoze koupil něco, na co realne nema a musí šetřit každý halíř, I za cenu lhaní si do vlastni kapsy a přesvědčovani všech okolo, ze bez dieselu to nejde. Jde a až mi ukážeš diesel srovnatelné velký statistický highlanderem, který na dálky pojede do 6l ( i s rezervou, jinak v pohode o litr min ) a po městě a okoli do 5, tak se můžeme bavit o nějakém přínosu dieselu.

https😐/ibb.c👋b7jkW1y
https😐/ibb.c👋tq4sdfw
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Jsi fakt trapný. Že lžeš si člověk ověří na 2 kliky...

https😐/www.spritmonitor.de/…-Highlander.html?…

Sbohem lháři prolhaná.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Našli jste velmi pěkné místo pro fotografování (obr. 18 - 31).
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Zaujimalo by ma priame porovnanie s kodiaqom... tam to bude zrejme o prsia korejskej gymnastky ze kto je skutocne lepsi... pride mi ze prave tito dvaja su na spici svojho ( nepremioveho ) segmentu a takmer bez chyb ... v podstate sa mi sorento aj viac paci ako kodiaq ale to uz je len vec vkusu ... inak kodiaq je rovnako dokonaly...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zrovna Kodiaq 2. generace uplně dokonalý není, běž se s tím projet 😁 @3_diamanty
Juraj Vojtas
@3_diamanty V lete som vyberal auto, kandidáti boli dvaja - toto faceliftované Sorento 2,2 CRDi 142kW a nový Kodiaq 2 2,0 TDI 142KW, obe 4x4. Moje skúsenosti😒br /> Sorento
Výhody: hodnotnejší interiér, kvalitnejšie materiály, 7-ročná záruka, použiteľné sedadlá v 3. rade, lepšie potláčanie šumu pre hands-free hovory, viac cup-holderov, elektricky nastaviteľný volant, pozícia sa uloží do pamäte spolu so zrkadlami a sedadlami, spoľahlivo fungujúci infotainment, lepšia ergonómia - panel na klímu, veľa samostatných tlačidiel, servisný interval 2 roky/30tis. km, 8st. automat, samonivelačná zadná náprava
Nevýhody: hmotnosť, s tým spojená slabšia dynamika a vyššia spotreba, menej agilné jazdné vlastnosti, nemá matrixy ani nastaviteľný podvozok, veľký priemer kolies, masážnu funkciu má len sedadlo vodiča, spolujazdcove nie. Nedá sa predĺžiť sedák, lebo je tam výklopné relaxačné sedadlo, ktoré je vodičovi na figu borovú..., pohon 4x4 za kodiakom mierne zaostáva
Kodiaq
Výhody: hmotnosť, s tým spojená lepšia dynamika a nižšia spotreba, lepšia agilita, servis na 5 rokov v cene auta, masážne sedadlo aj pre spolujazdca, predĺžiteľné sedáky vpredu, širšie možnosti výbavy (nezávislé kúrenie, nastaviteľný podvozok, origo vyklápacie ťažné z výroby), možnosť vybrať si veľkosť kolies, lepší pohon 4x4
Nevýhody: len 5-ročná záruka, subtílnejší interiér, menej hodnotné materiály, horšia ergonómia (napriek smart dials), servisný interval 1 rok, 7st. automat, nepoužiteľné sedadlá v 3. rade

Cena bola rovnaká, obe za 53k EUR s DPH. Sorento výbava Platinum s Digital Pack bez panorámy, Kodiaq full výbava bez panorámy, nezávislého kúrenia a ťažného zariadenia, Kodiaq kolesá 18".
Ja som zobral Sorento, lebo máme 4 deti a cestujeme šiesti. 3. rad sedadiel v Kodiaqu je limitovaný aj pre deti. Ináč by som volil Kodiaq, ktorý sa navyše po 4/5 rokoch predá minimálne o 3k EUR drahšie. Viem čo hovorím, zároveň som predával predchádzajúce 5-ročné Sorento, ročník 2019...
Elixir
Výběr redakce
2
Keďže nové Sorento má prakticky identický technický základ ako Santa Fe 2023, ktoré vlastním, tak si dovolím pár postrehov.
- v záverečnej tabuľke je uvedené, že má 6st. prevodovku. 2.2 CRDi má 8st. dvojspojku. Len hybridy majú 6st. hydrodynamický menič.
- na danú cenu tam mne osobne chýbajú, matrixy, prisvedcovanie do zákrut, rozmrazovanie predného okna a wireless Android auto / Apple CarPlay - (toto neviem či sa s FL zmenilo, ale predtým platilo, že modely so vstavanou navigáciou nemali wireless Android/Apple)
- čo sa týka samočinného prepínania 4x2 vs 4x4 v Smart režime, tak pri veľkom sústredení je to veľmi decentne poznať - napríklad na diaľnici ustálenou rýchlosťou. Auto sa vtedy prepne do Eco módu. V comforte ide 4x4.
- nemá zadné sedačky 40x20x40 ale len 40x60
- veľmi fajn je posuvná zadná lavica. Tým sa dá veľmi solídne zvacšiť kufor. Takže kočík, kufor a dalšie veci nie je problém. Toto ale má napríklad aj Kodiaq.
- samo vyparkuje z garáže, čo je super najmä keď ide človek sám s dieťaťom. Nezvládne ale ani malý hrbol a zastane lebo si myslí, že je to prekážka.
P.S. 1😒br /> Úžitná hodnota auta je pre rodinu celkovo fajn, hlavne ale keď auto jazdí, čo sa o mojom kuse povedať momentálne nedá. Auto už plné 3 mesiace stojí v service kvôli prevodovke: problém som popisoval tu: https😐/www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=42481
Dá sa o tom nájisť aj dosť príspevkov z USA. Toto Sorento má najpravdepodobnejšie identickú prevodovku.
P.S. 2😒br /> Nové Sorento neprináša prakticky nič podstatné (mimo pár málo vecí do výbavy) oproti Santa Fe 2023 ale cena je o viac ako 300 000 Kč vyššia.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Elixir Asi jsi tu nový. Redakce neumí napsat jediný článek bez chyb a to samé platí o tabulkách. Je to jejich trademark.
Prostě vždycky všechno zkurwí.
_Teddy_
@Mokrous
Pritom to vzdy takto nebyvalo! Pamatam si casy, ked tu boli clanky na ovela vyssej urovni. Bohuzial, par redaktorov odislo, a je to znat...
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Mokrous Děkuji za hodnocení. Prosím, ukažte mi konkrétní chyby v článku i v tabulkách, rád je opravím.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Elixir Dobrý den, v závěrečné tabulce, která se věnuje testovanému autu, není převodovka uvedena a v textu píšu konkrétně: "Motor spolupracuje s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s mokrými spojkami". Šestikvalt je uveden v tabulce tří konkurentů u santa fe HEV.

Chybějící matrixy i statické přisvěcování do zatáček je samozřejmě v této cenové kategorii chyba. Nemyslím si, že by důvod byl v tom, že to v USA dlouho neměli povolené/nechtějí - Kia a Hyundai jsou jediné dvě velké značky bez matrixů. Němci, Japonci i Češi je umí i u mnohem levnějších aut.

Android Auto je tu bezdrátový, druhá řada sedaček by byla 40-20-40 samozřejmě lepší, ale osobně radši posuv, než takovéhle dělení.

K p.s. 2 - já bych naopak skoro řekl když chcete santa fe, kupte si sorento, pokud nebudete třetí řadu sedaček potřebovat nonstop - konkrétně pro lepší couvačky, zadní blinkry v rozumné výšce a vpředu aspoň statické mlhovky, když už ne adaptivitu. Troufl bych si říct, že i potkávací světla svítí u sorenta líp, ale už je to pár týdnů, co jsem s oběma auty jel, takže to je spíš dojem než něco, co bych dokázal opřít o tvrdá data, nebo aspoň fotky obou aut vedle sebe.
Juraj Vojtas
@Marek Bednář Len doplním, že bezdrôtové Android Auto má cool feature - tabuľku s navigačnými pokynmi premieta aj na head-up display, fantastická vec.
Juraj Vojtas
@Juraj Vojtas Ešte k oneskorenému automatickému prepínaniu diaľkových svetiel - prišiel na to samostatný OTA upgrade, odvtedy je to už OK.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Juraj Vojtas ano, tohle je naštěstí už docela běžná funkce, že se aspoň instrukce promítají do head-up displeje nebo do přístrojového štítu.

Ta aktualizace přišla někdy v posledních týdnech? Já se sorentem jezdil někdy v půlce listopadu 2024 a pozdního zhasínání jsem si citelně všímal u aut protijedoucích i aut jedoucích přede mnou mým směrem.
Elixir
@Marek Bednář
Dobrý deň,

Pod sekciou plusy/mínusy máte uvedené😒br /> Testovaný vůz s výbavou 1.544.980 Kč (Sorento CRDi, 143 kW, 6st. aut., 4×4, Top, sedmimístné)

Toto auto má jednak výkon 142kW (uvedené aj na stránke výrobcu) a tiež má 8st DCT prevodovku, nie 6st ako je uvedené.

Čo sa týka matrixov, tak iné recenzie uvádzajú, že aktuálne Santa Fe ich nemá pretože je to globálny model a o matrix svetlá mimo EU veľký záujem nie je. Pritom SantaFe je primárne určené pre USA a Kóreu. Neviem ako je to pri Sorente, každopádne v tejto cenovej kategórii je to chyba.

Ostané veci som komentoval vzhľadom k Santa Fe 2023 (predchádzajúca verzia po FL), ktorého som vlastníkom a má prakticky identický technický základ.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Elixir jo, tabulka s cenami - děkuji za upozornění, opraveno.

Ten výkon jsem opisoval z českého ceníku sorenta a tam je opravdu 143 kW, naopak ve slovenském ceníku je 142 kW. Opravil jsem to taky, protože 142 kW je 193,1 koně a hodnotu 193 k uvádí oba ceníky stejně.
Avatar - lamal
lamal
@Marek Bednář
Chvalim sebareflexiu a snahu clanok vylepsit, cesta k lepsej kvalite.
Juraj Vojtas
@Marek Bednář Tá OTA aktualizácia na svetla bola cca. začiatkom decembra. Dovtedy som mal automatické prepínanie vypnuté aj ja, potom som ho zapol a už je to lepšie. Sám si dokážem síce stále prepínať lepšie, ale už sa to dá používať. Ani to nebolo úplne v popise aktualizácie - v popise bolo len "vylepšenie osvetlenia". Napadlo ma, či to nesúvisí s tým prepínaním a súviselo...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Naprostý souhlas.
Nic lepšího než diesel prostě pro rodinné velké SUV v roce 2025 není.
traveldrive
@rohYpnol
Nemáš pravdu. Vždy to ide aj lepšie. 😉

https😐/media.tenor.com/…abba-doo-car.gif
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@rohYpnol Mam Sorento a nejak me nenapada, proc bych v nem chtel mit diesel. Vlastne jo, pro tahani privesu, ale to neni muj pripad.

Jedina nevyhoda benzinu je na dalnicich, ale predpokladam, ze nikdo rozumny si na pravidelne dlouhe cesty po dalnici nekoupi takovouhle krabici.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@JirkaVejrazka může to být nejrozumnější řešení kombinace všech potřeb - přívěs, dálnice, spousta místa, nezpevněné cesty, hodně sněhu v zimě.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Marek Bednář Ano, to nepochybne. Ale nemyslim si, ze by se podobna kombinace faktoru tykala vetsiny majitelu/uzivatelu dnesnich SUV podobne kategorie.

EDIT - ostatne u "spousta mista" a "nezpevnene cesty" nevidim moc rozdilu mezi dieselem a benzinem 😉

P.S. Kdyz uz je u te posledni "povedene" verze diskusi zrusena volba "podle casu" a pridana "vyber redakce", uz se v tom vyberu redakce nekdy neco objevilo? Ja jsem ho vzdy nasel prazdny, kdyz jsem se rozhodl ten odkaz vyzkouset.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@JirkaVejrazka jasně, že u místa a nezpevněných cest není rozdíl mezi dieselem a benzínem, ale když je to v kombinaci s tou dálnicí a přívěsem, a samozřejmě s uvažováním reálné spotřeby v konkrétních podmínkách, už to je něco jiného.

Nad tou nezpevněnou cestou jsem chtěl přemýšlet, protože mám škarpolez s benzínem bez redukce a hodně tam je znát, že je maximum točivého momentu položené ve vysokých otáčkách a kvůli tomu je pro mě náročnější jezdit pomalu terénem, než kdybych měl se stejně dlouhým převodovým poměrem v převodovce i v diferenciálech turbodiesel. Ale to je atmosférický benzín, dnešní přeplňované benzíny mají točivý moment skoro stejně nízko jako diesely, takže tento argument (skoro) padá.