Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNejprodávanější auta v Evropě 2024: Lidový hatchback králem a pád elektromobilu
43 komentářů
sargis
Z českého pohledu potěší úspěch Škody Octavia, která loni procházela generační obměnou... To uz je Octavia piatej generacie? 😊)))
@sargis
Dnes je středobodem každého moderního auta infotainment. Takže se generace označují ne s novou karoserií nebo s podvozkem, ale podle nové generace infotainmentu ... Když je obrazovka v autě je o dva palce větší, přibudou tři ikony a zasekává se to o 50 procent méně, je to nová generace.
Dnes je středobodem každého moderního auta infotainment. Takže se generace označují ne s novou karoserií nebo s podvozkem, ale podle nové generace infotainmentu ... Když je obrazovka v autě je o dva palce větší, přibudou tři ikony a zasekává se to o 50 procent méně, je to nová generace.
KANKUNEN
Jsem tuze rád, že v mém hledáčku není evropská jednička. To kupuješ asi s emocema jako tablety do myčky.
@KANKUNEN Velice se mýlíš, i takový fešný Duster udělá spoustě skromnějším lidem velkou radost! 🙂
@Lamal,kúpil som koncern s ovladanim klimy v tablete.
Nastavil som ,pustil automatiku a viac neriešim.
Netvrdím že je to best no moc mi to žily netrhá.🫣
Nastavil som ,pustil automatiku a viac neriešim.
Netvrdím že je to best no moc mi to žily netrhá.🫣
Ja Prvni 123
To je fakt utrpeni... kdy naposled vysel clanek bez chyb?
Druhe Clio ma 216 tisic prodanych kusu a treti Golf 226?
🧐
Ale jinak souhlas: Evropa se chova zcela nesmyslne - chudne, ale rusi mala a levna auta.
Druhe Clio ma 216 tisic prodanych kusu a treti Golf 226?
🧐
Ale jinak souhlas: Evropa se chova zcela nesmyslne - chudne, ale rusi mala a levna auta.
hugino
V prvej desiatke 4 koncernové autá a z toho tri segmentu C/SUV C tak to poteší , takže to s tým VW nebude asi až tak zlé. Golf 👍
Samozřejmě, že není, jsme v Evropě, velkou část trhu dělá Německo a tam je to tak nějak zakodovano v genofondu, brát tuzemské značky 😁 Mne překvapuje úspěch Yarisu Cross, není to levné auto a ani nikterak velké, je vidět, že zas tak chudá ta Evropa není, Dacia je sice první, ale další auta v žebříčku už nepatří mezi lowendové @hugino
@Ozzman Yaris boduje až dvoma modelmi. Vytlačili z pozícií Polo aj Corsu . Aj u nás ich dosť vidno . Za mňa aj Oktávka 👍 .
U malého Yarisu to ještě jakž takž chápu, je to vlastně nejlevnější spolehlivá cesta k funkčnímu hybridu, ten Cross už tak levný není. Oktávka pokud bude už fungovat, je zajímavá nabídka, hlavně s benzinovými motorizacemi, TDI je zbytečně drahé a za cenu 2.0 110kw je ted defakto 2.0 TSI 4x4 @hugino
@Ozzman
Yaris Cross kupis za 600tis s DPH a ked si to odnabidkuju, pripadne skladovky nie je to az tak drahe. Dost jazdi aj sociek s halogenmi na 16kach, takze ocividne za auto vacsie nez je maly Yaris daju primeranu ciastku.
Yaris Cross kupis za 600tis s DPH a ked si to odnabidkuju, pripadne skladovky nie je to az tak drahe. Dost jazdi aj sociek s halogenmi na 16kach, takze ocividne za auto vacsie nez je maly Yaris daju primeranu ciastku.
@Ozzman No, hlavně je ten Yaris Cross neuvěřitelně ošklivý. Z toho auta, když ho člověk vidí z boku, přímo bolí oči ...🫣👎
šofér
Já vám nevím, mám mít radost, že i méně majetní si dovolí nové auto, nebo spíše brečet, že se EU stává rájem méně majetných a na dražší auto jim ve výsledku nezbyde, proto Sandero?
@šofér
Neni to spis tim, že i majetni si snížili latku, protože i to levné auto naprosto splnuje jejich potřeby.
Neni to spis tim, že i majetni si snížili latku, protože i to levné auto naprosto splnuje jejich potřeby.
Škoda, že už na ZŠ neučí jak interpretovat data.. že je nejprodávanější lowendová značka neznačí vůbec nic, ale podívej se na celou tabulku, tam jsou už i dražší modely, nebo modely ,které nejsou zrovna volbou ekonomickou...@šofér
@Ozzman No, neznaci... znaci😒br />
Znaci prave to, ze nejprodavanejsi je jednoduchy low end.
Ne, neznamena to, ze se nic jineho neprodava.
Znaci prave to, ze nejprodavanejsi je jednoduchy low end.
Ne, neznamena to, ze se nic jineho neprodava.
@Ozzman
Najpredávanejšia lowendová značka značí dve veci:
1. Väčší podiel zákazníkov ako minulý rok dal prednosť lacnému autu. A to buď preto, že na drahšie nemá, alebo si dáva väčší pozor na peniaze a väčšiu sumu za auto dať nechce, alebo, v prípade firmy, musí šetriť a prejaví sa to aj na nákupe vozidiel.
2. Dacia už je slušné použiteľné auto, hoci jednoduchšie, ale stále za menej peňazí ako pýta konkurencia.
Najpredávanejšia lowendová značka značí dve veci:
1. Väčší podiel zákazníkov ako minulý rok dal prednosť lacnému autu. A to buď preto, že na drahšie nemá, alebo si dáva väčší pozor na peniaze a väčšiu sumu za auto dať nechce, alebo, v prípade firmy, musí šetriť a prejaví sa to aj na nákupe vozidiel.
2. Dacia už je slušné použiteľné auto, hoci jednoduchšie, ale stále za menej peňazí ako pýta konkurencia.
Ale podívej se na celkové sumy prodaných aut, značí to, že se sice prodalo nejvíc tukového rohlíku, ale větší část společnosti nakupuje dražší rohlíky 😁 @traveldrive
@Ozzman
Tak nejde ani tak o počty, ako o zmenu pomerov. Ak stúpol podiel lacných áut, môže to byť trend a budúci rok môžu mať drahšie autá menší podiel. Konkrétne Volkswagenu podobná značka ako Dacia v portfóliu chýba, zo Seatu je športová Cupra, Škoda začala valiť SUV, ktoré tiež nie sú dvakrát lacné, Audi je prémia a Volkswagen samotnýuž tiež dávno nie je ľudovým autom.
Tak nejde ani tak o počty, ako o zmenu pomerov. Ak stúpol podiel lacných áut, môže to byť trend a budúci rok môžu mať drahšie autá menší podiel. Konkrétne Volkswagenu podobná značka ako Dacia v portfóliu chýba, zo Seatu je športová Cupra, Škoda začala valiť SUV, ktoré tiež nie sú dvakrát lacné, Audi je prémia a Volkswagen samotnýuž tiež dávno nie je ľudovým autom.
3_diamanty
Za rok 2023 to sanderu este nevyslo a tak som veril... ale teraz uz je to konecne doma... dacia 😉✌️
A za rok 2025 moze uz byt kludne aj double ... kedze konkurencia je stale coraz viac zamerana na papier ako na realneho zakaznika
A za rok 2025 moze uz byt kludne aj double ... kedze konkurencia je stale coraz viac zamerana na papier ako na realneho zakaznika
DrKazisvet
Clio a oba yarini jsou pro mě překvapením, Yka pokles protože všichni kupci čekají na refresh.
buchtij
Prodeje do soukroma 2024
Škoda 9717
Hyundai 7363
Toyota 6165
Dacia 5045
Kia 3142
Suzuki 2675
MG 2565
VW 2449
Peuguot 2435
Ssangyog 2341
Renault 2032
Opel 1763
Citroen 1514
Ford 1457
Honda 814
Škoda 9717
Hyundai 7363
Toyota 6165
Dacia 5045
Kia 3142
Suzuki 2675
MG 2565
VW 2449
Peuguot 2435
Ssangyog 2341
Renault 2032
Opel 1763
Citroen 1514
Ford 1457
Honda 814
kuk
Nejprodávanějším autem na světě se za rok 2024 opět stala Tesla Y stejně jako v roce 2023! Jejda to je ale zase mrzeníčko mezi autodezolátama a milovníkama ropáčků, který už doufali že ty vysavače končej a nikdo je nekupuje. Ha ha ha. 😁
https😐/www.statista.com/…odels-worldwide/
https😐/www.statista.com/…odels-worldwide/
Zajímalo by mě, jaké prodeje by měl model Dacie klasické nižší střední třídy konkurující Golfu a Octavii včetně kombíku.
Taktéž malé SUV se znakem Dacie by mohlo hodně zamíchat žebříčkem.
V triede Golf by musel mat lepsi dizajn nez "MCV" a so 74kW litrom by si uz nevystacil. Na kolko by si nechal Renault skanibalizovat klasicky Megane je otazne.
To je mi naprosto jasné.
Ale jak říká ptr078, Renault už Mégane zařízl (turecký sedan zanedbávám), takže prostor tu je.
Úplně nejjednodušší by bylo vzít ten ukončený Mégane hatch a kombi, udělat mu facelift, trochu ho "vylevnit" úspornými opatřeními a mohli by ho pod značkou Dacia prodávat dalších třeba 10 let.