Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Oscar_Romero
Nejlepší na tom je, že když EU zůstane ve svém grinpissovství osamocená, tak půjde do kopru rychleji a tedy i změna směřování přijde dřív.
@Oscar_Romero
Jenze v tom je ta tragedie.
Lidstvo se dokázalo dohodnout na Parizske dohode. V momentě kdy tohle nekdo porusi, a presne to Trump dela, musi zbytek reagovat.
To je ale cesta do pekla.
Trump je starej dedek, tomu je to jedno, nase deti se tu uvari….
Jenze v tom je ta tragedie.
Lidstvo se dokázalo dohodnout na Parizske dohode. V momentě kdy tohle nekdo porusi, a presne to Trump dela, musi zbytek reagovat.
To je ale cesta do pekla.
Trump je starej dedek, tomu je to jedno, nase deti se tu uvari….
@Hendly To vysvetluj ludom, co dnes odhrnali sneh na floride. Musis sa rozhodnut, lebo vela tvojich vedcov tvrdi, ze pomrzneme. 😄
@Hendly ale prdlajs, musí se vycházet z reality a ne že pár bambulů podepíše něco populistického.
@ACE.
teď nevím jak to myslíš?
Účinky CO2 v atmosféře jsou známe a přesně změřeny.
Můžes si i doma udělat jednoduchý pokus...
teď nevím jak to myslíš?
Účinky CO2 v atmosféře jsou známe a přesně změřeny.
Můžes si i doma udělat jednoduchý pokus...
@Hendly
Tak v tom prípade je treba preriediť ľudstvo alebo zakázať dýchať. Človek dýchaním v priemere vyprodukuje 60-65 g CO2 za hodinu. Spočítaj si to...
Tak v tom prípade je treba preriediť ľudstvo alebo zakázať dýchať. Človek dýchaním v priemere vyprodukuje 60-65 g CO2 za hodinu. Spočítaj si to...
@traveldrive
a to to dlouho nebylo - CO2 z dechu
Zkus zapřemýšlet. Kde se to C - tedy ten uhlík - v člověku veme že ho vydechne?
Říká ti něco pojem koloběh uhlíku v přírodě?
a to to dlouho nebylo - CO2 z dechu
Zkus zapřemýšlet. Kde se to C - tedy ten uhlík - v člověku veme že ho vydechne?
Říká ti něco pojem koloběh uhlíku v přírodě?
@traveldrive
Pripadas si jako neco co vyrabi uhlik?😀
Uhlik co vydechujes je puvodem z potravin ktere jis.
A ty jsou z rostlin a ty rostliny berou uhlik z CO2 z ovzduší behem fotosyntézy.
Neni to složité, co?
A to probíhá stale dokola a funguje to, ale pak přijde průmyslova revoluce a zacne ten uhlik tahat v ohromném množství ze zeme kam se ukladal desitky a stovky milionů let a zacne ho spalovat a z toho je CO2.
Pripadas si jako neco co vyrabi uhlik?😀
Uhlik co vydechujes je puvodem z potravin ktere jis.
A ty jsou z rostlin a ty rostliny berou uhlik z CO2 z ovzduší behem fotosyntézy.
Neni to složité, co?
A to probíhá stale dokola a funguje to, ale pak přijde průmyslova revoluce a zacne ten uhlik tahat v ohromném množství ze zeme kam se ukladal desitky a stovky milionů let a zacne ho spalovat a z toho je CO2.
@Hendly
Počítaš nezmysly, preto som ti produkciu CO2 človeka na podpichnutie napísal.
Ale vysvetli mi, aký zmysel má storočie púšťať ten "desiatky a stovky miliónov rokov" ukladaný uhlík do vzduchu, a začať to akože obmedzovať, keď už to nedáva zmysel a procesy, ktoré už bežia, tým nie že nezvrátiš, ale ani neovplyvníš? A čo podľa teba riešia napríklad emisné povolenky leteckej dopravy, ktorú si spomínal?
Počítaš nezmysly, preto som ti produkciu CO2 človeka na podpichnutie napísal.
Ale vysvetli mi, aký zmysel má storočie púšťať ten "desiatky a stovky miliónov rokov" ukladaný uhlík do vzduchu, a začať to akože obmedzovať, keď už to nedáva zmysel a procesy, ktoré už bežia, tým nie že nezvrátiš, ale ani neovplyvníš? A čo podľa teba riešia napríklad emisné povolenky leteckej dopravy, ktorú si spomínal?
traveldrive
emisni povolenky maji redukovat činnost ktera produkuje CO2 mimo obeh a z vybranych financi je dotovan bid vyvoj a nebo technologicka alternativa bez CO2 dopadu.
Velice elegantní zpusob.
A proc ma cenu redukovat spalování fosilních paliv?
Protoze jako lidstvo nemame jinou moznost.
Dale palit fosilni paliva bude v relativne kratke dobe znamenat konec civilizace jak ji zname.
emisni povolenky maji redukovat činnost ktera produkuje CO2 mimo obeh a z vybranych financi je dotovan bid vyvoj a nebo technologicka alternativa bez CO2 dopadu.
Velice elegantní zpusob.
A proc ma cenu redukovat spalování fosilních paliv?
Protoze jako lidstvo nemame jinou moznost.
Dale palit fosilni paliva bude v relativne kratke dobe znamenat konec civilizace jak ji zname.
topten
jenom zrusil nezavaznej zavazek a panadol z toho ma druhy vanoce
jak malo staci ke stesti
jak malo staci ke stesti
@topten
Buď půjdeme cestou svobody a demokracie, tak jako USA.
Nebo půjdeme cestou komunistické Číny. Co chceš ty víme.
Co chci já víme taky - svobodu, demokracií. Mým vzorem je USA. Tvým vzorem je komunistická Čína.
Buď půjdeme cestou svobody a demokracie, tak jako USA.
Nebo půjdeme cestou komunistické Číny. Co chceš ty víme.
Co chci já víme taky - svobodu, demokracií. Mým vzorem je USA. Tvým vzorem je komunistická Čína.
@topten
No, a keď sa náhodou greendeal zruší, ty sa poserieš. Povedal by som, že druhé vianoce sú lepšie.
No, a keď sa náhodou greendeal zruší, ty sa poserieš. Povedal by som, že druhé vianoce sú lepšie.
Ivan Ponocný
To je dobře, to je dobře, připadá mi, že nás s EV je už dostatek, mohlo by být nebezpečné kdyby s tak rychlým autem jezdil každý lojza.
@Ivan Ponocný to je zvláštní, že ty EVéčka jezdí jen v pravém pruhu dálnice 🤔 A pak se všichni potkají na kafíčku na 90km D1, proč asi? Tuhle v sobotu ráno tam byla i fronta, až skoro na “státovku”, asi dávali něco zadarmo 🤣👍
No nic, ač Trumpa zrovna nemusím, tohle je správné rozhodnutí. Stejně tak by to mělo dopadnout v EU 😋
No nic, ač Trumpa zrovna nemusím, tohle je správné rozhodnutí. Stejně tak by to mělo dopadnout v EU 😋
@ericn - taky jsem si myslel že EV jezdí v pravém - do doby, než jsem v pravém jel já, to zase všechny EV jely v levém. Ale je fakt, že někteří když nespěchají, se snaží jezdit co nejúsporněji. Je to i taková lidská vlastnost. Já osobně bych to ale na dálnici bohužel nevydržel protože vím, že všechno je relativní … . A taky mě to baví, spíš bych se bál jezdit pomalu, nemám rád kontakt, je to nebezpečné.
2) u nabíječky jsem si snad vždycky dobře pokecal, ale stejně z tak 95% nabíjím doma. U nás v okolí do 20.km jich je už asi 5 veřejných. Ale jinak mi je fakt jedno kdo čím jezdí, jak jezdí, pokud neotravuje. To pak musím velmi nepřiměřenou zmizet.
2) u nabíječky jsem si snad vždycky dobře pokecal, ale stejně z tak 95% nabíjím doma. U nás v okolí do 20.km jich je už asi 5 veřejných. Ale jinak mi je fakt jedno kdo čím jezdí, jak jezdí, pokud neotravuje. To pak musím velmi nepřiměřenou zmizet.
@ericn V pravém pruhu dálnice se dá ušetřit při stabilní ne příliš vysoké rychlosti dost paliva/energie bez ohledu na pohon. 😀
@ericn
EV opravdu nejezdí jen 90 v pravém.
Jel si někdy kolem tank ONO? Tam snad lidé div ne kempují když čekají na palivo co je o 2kč levnější.
Dělá z toho někdo tragédii?
EV opravdu nejezdí jen 90 v pravém.
Jel si někdy kolem tank ONO? Tam snad lidé div ne kempují když čekají na palivo co je o 2kč levnější.
Dělá z toho někdo tragédii?
@Hendly Na tank ONO nejezdím, ale když jedu kolem nějakého, je tam víc aut, ale i když je tam fronta, tak to jede na rozdíl od Nabíječek celkem rychle. Ono těch 80l/min co proteče pistolí je o dost rychlejší něž průměrná nabíječka 50kW/hodinu 😄
Tj když je u Humpolce u Superchargeru fronta 6 aut, znamená to, že 8 aut se pomalu nabíjí a bude trvat sakra dlouho, než ten poslední se dostane k zásuvce. Chudák tam musel strávit celé sobotní dopoledne 😄
Tj když je u Humpolce u Superchargeru fronta 6 aut, znamená to, že 8 aut se pomalu nabíjí a bude trvat sakra dlouho, než ten poslední se dostane k zásuvce. Chudák tam musel strávit celé sobotní dopoledne 😄
@ericn
A proč stojí a čekají na Superchargeru a ne na IONITY nebo ČEZ kousek dál?
Není to třeba že mají nabíjení zdarma což má mnoho starších Tesla a hodně nových to má jako bonus?
Dovedeš si představit jak by vypadala benzínka kde lze tankovat zdarma?
A proč stojí a čekají na Superchargeru a ne na IONITY nebo ČEZ kousek dál?
Není to třeba že mají nabíjení zdarma což má mnoho starších Tesla a hodně nových to má jako bonus?
Dovedeš si představit jak by vypadala benzínka kde lze tankovat zdarma?
@Hendly ty zas meleš. Pokud vím, nabíjení zdarma měli jen TMS a TMX objednané do ledna 2017, jinak😒br />
https😐/elektrickevozy.cz/…nabijeni-v-cesku
Frontu tvořili TM3 a TMY - čili nejrozšířenější modely 😋
Takže prosím, zas si nevymýšlej…
https😐/elektrickevozy.cz/…nabijeni-v-cesku
Frontu tvořili TM3 a TMY - čili nejrozšířenější modely 😋
Takže prosím, zas si nevymýšlej…
Ericu, opet ti chybi znalosti k tematu!
Proc mas potrebu se vyjadrovat, navic arogantne?
Naposled se bonus nabijeni zdarma rozdaval na konci roku!
https😐/www.garaz.cz/…-ale-ma-21013690
Tesla se zbláznila: Nabízí bezplatné nabíjení! A po dobu celého jednoho roku
Spousta novych Tesel ma jako bonus nabijeni zdarma.
Ja znam osobne jednoho majitele.
Jsi šašek, sorry
Proc mas potrebu se vyjadrovat, navic arogantne?
Naposled se bonus nabijeni zdarma rozdaval na konci roku!
https😐/www.garaz.cz/…-ale-ma-21013690
Tesla se zbláznila: Nabízí bezplatné nabíjení! A po dobu celého jednoho roku
Spousta novych Tesel ma jako bonus nabijeni zdarma.
Ja znam osobne jednoho majitele.
Jsi šašek, sorry
@ericn
Hned prvni odkaz z mnoha po zadani dotazu na google.
“ Pro Model 3 a Y jsou občas nabízeny kilometry zdarma při koupi nového vozu, v závislosti na aktuálních prodejních cílech společnosti Tesla.”
Proc je tak casto neznalost spojena s agresivitou….
Hned prvni odkaz z mnoha po zadani dotazu na google.
“ Pro Model 3 a Y jsou občas nabízeny kilometry zdarma při koupi nového vozu, v závislosti na aktuálních prodejních cílech společnosti Tesla.”
Proc je tak casto neznalost spojena s agresivitou….
@Hendly
@DonVito
Chlapci, stačí jeden, je to opět vytrženo z kontextu 😋 Tj je to marketingová akce a ne pro všechny. Tím je asi řečeno vše.
“ Pobídka se vztahuje výhradně na předem nakonfigurovaný Model Y (nový model, nikoli ojetiny) s podmínkou dodání od 8. listopadu 2024 do 31. prosince 2024 včetně. To znamená, že si auto musíte nejen velmi brzy objednat, ale i si ho včas převzít.”
Takže doníku, přečti si ten článek pořádně, když už s ním argumentuješ 😋
@DonVito
Chlapci, stačí jeden, je to opět vytrženo z kontextu 😋 Tj je to marketingová akce a ne pro všechny. Tím je asi řečeno vše.
“ Pobídka se vztahuje výhradně na předem nakonfigurovaný Model Y (nový model, nikoli ojetiny) s podmínkou dodání od 8. listopadu 2024 do 31. prosince 2024 včetně. To znamená, že si auto musíte nejen velmi brzy objednat, ale i si ho včas převzít.”
Takže doníku, přečti si ten článek pořádně, když už s ním argumentuješ 😋
@ericn
tak nějak jsem předpokládal, že svou chybu neuznáš.
Nabízení nabíjení zdarma je běžně používaná věč od Tesla pro podporu prodeje. Pak přirozeně někteří majitelé nabíjí na Superchrgeru i když čekají. Dělat z toho tragédii? Můžeš. Někdo se zase bojí třeba pavouků...
Ostatní prostě nabijejí o pár km dál na stanicích ČEZ a nebo IONITY které tam jsou a jsou i s větším výkonem.
Já bych opravdu chtěl vidět benzínku, kde by byla akce tankování zdarma. To by bylo možná zajímavé, protože už sleva 2kč nutí lidi zajíždět i desítky km a pak čekat v dlouhé frontě.
tak nějak jsem předpokládal, že svou chybu neuznáš.
Nabízení nabíjení zdarma je běžně používaná věč od Tesla pro podporu prodeje. Pak přirozeně někteří majitelé nabíjí na Superchrgeru i když čekají. Dělat z toho tragédii? Můžeš. Někdo se zase bojí třeba pavouků...
Ostatní prostě nabijejí o pár km dál na stanicích ČEZ a nebo IONITY které tam jsou a jsou i s větším výkonem.
Já bych opravdu chtěl vidět benzínku, kde by byla akce tankování zdarma. To by bylo možná zajímavé, protože už sleva 2kč nutí lidi zajíždět i desítky km a pak čekat v dlouhé frontě.
@Hendly
Ztrata casu s ubozakem ericem.
Vi o tematu kulovy.
https😐/en.m.wikipedia.org/…%93Kruger_effect
Ztrata casu s ubozakem ericem.
Vi o tematu kulovy.
https😐/en.m.wikipedia.org/…%93Kruger_effect
@Hendly
Zase lžeš!!!
Zase vydáváš své domněnky za fakta!!!
Ty víš, že ti konkrétní lidi co tam čekali byli konkrétně ti, co měli "free-charge" benefit od Tesly při koupi?!? Nevíš!!! Ale vydáváš to že to tak je. Ale to je u tebe klasika. Lhát, lhát, vymýšlet si, VĚŘIT.
Zase lžeš!!!
Zase vydáváš své domněnky za fakta!!!
Ty víš, že ti konkrétní lidi co tam čekali byli konkrétně ti, co měli "free-charge" benefit od Tesly při koupi?!? Nevíš!!! Ale vydáváš to že to tak je. Ale to je u tebe klasika. Lhát, lhát, vymýšlet si, VĚŘIT.
@Rohypnol
a ty vis, ze ty auta co tam cekaji volne nabijeni nemaji?😀
Vis prd jako ja a ericn, ale pravdepodobne mam pravdu spise ja, protoze ty auta cekat nemusi kdyz nechteji, o kus dal jsou nabijecky CEZ a IONITY.
Teoretici vykladaji jak funguje nabijeni🤣
a ty vis, ze ty auta co tam cekaji volne nabijeni nemaji?😀
Vis prd jako ja a ericn, ale pravdepodobne mam pravdu spise ja, protoze ty auta cekat nemusi kdyz nechteji, o kus dal jsou nabijecky CEZ a IONITY.
Teoretici vykladaji jak funguje nabijeni🤣
@Donvito
Nesouhlasím.
Mlčet k nesmyslům co se zde píšou není správný přístup.
Jistě je otázka proč to nicky jako rohynol, ericn a další píšou, ale pro diskutování tu nejsou.
Jen stále pod každým článkem stále dokola píšou variace na ty samé, tisíckrát vyvrácené polopravdy.
Nesouhlasím.
Mlčet k nesmyslům co se zde píšou není správný přístup.
Jistě je otázka proč to nicky jako rohynol, ericn a další píšou, ale pro diskutování tu nejsou.
Jen stále pod každým článkem stále dokola píšou variace na ty samé, tisíckrát vyvrácené polopravdy.
@Hendly Měli byste začít u sebe chlapci, vytrháváte věci z kontextu. Používáte jen věci, co se hodí. Když Vám to někdo vyvrátí konkrétním argumentem, tak lže nebo tomu nerozumí.
Jste jednoduše nevěrohodní a děláte elektromobilitě medvědí službu 😋 Jen tak dál 👍
Jste jednoduše nevěrohodní a děláte elektromobilitě medvědí službu 😋 Jen tak dál 👍
ericu, jsi chudak co neumi priznat chybu.
Misto toho pises o kontextu, blbe 🤣
Napsal jsi toto😒br /> "ericn
23. ledna 2025 • 10😁2
@Hendly ty zas meleš. Pokud vím, nabíjení zdarma měli jen TMS a TMX objednané do ledna 2017"
Mel jsi napsat: "Spletl jsem se. To jsem kluci nevedel, ze stale existuji Tesly s nabijenim zdarma. I trojky a ypsilonky. Diky"
No, protoze na to lidsky nemas, napsal jsem to za tebe.
🙂
Hezky energicky vecer
Predevsim Hendlymu
Ale i tobe ericu.
A priste se polepsi!
😉
Misto toho pises o kontextu, blbe 🤣
Napsal jsi toto😒br /> "ericn
23. ledna 2025 • 10😁2
@Hendly ty zas meleš. Pokud vím, nabíjení zdarma měli jen TMS a TMX objednané do ledna 2017"
Mel jsi napsat: "Spletl jsem se. To jsem kluci nevedel, ze stale existuji Tesly s nabijenim zdarma. I trojky a ypsilonky. Diky"
No, protoze na to lidsky nemas, napsal jsem to za tebe.
🙂
Hezky energicky vecer
Predevsim Hendlymu
Ale i tobe ericu.
A priste se polepsi!
😉
@DonVito Chlapče, asi by sis měl chybu přiznat ty a znovu si to přečíst a naučit se chápat text. To že Tesla využívá kredity pro nabíjení zdarma v určitém období pro určité modely jako marketingový nástroj. Když se jim nedaří, přihodí to k určité konfiguraci, aby se prodala.
To se ale nerovná tomu, že to je plošné a pro všechny. Navíc se to nevztahuje na ojetiny, což je tam výslovně napsáno. Opět není to pro všechny = v té frontě (o které jsem psal) nemusel být ani jeden takový vůz. Přečti si to pořádně, ty chytráku 😄
Takže přestaň poučovat a prudit...
To se ale nerovná tomu, že to je plošné a pro všechny. Navíc se to nevztahuje na ojetiny, což je tam výslovně napsáno. Opět není to pro všechny = v té frontě (o které jsem psal) nemusel být ani jeden takový vůz. Přečti si to pořádně, ty chytráku 😄
Takže přestaň poučovat a prudit...
DonVito
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@DonVito - Tak jediné, co si potvrdil, že ty a Hendly jsme jedna osoba - multinick 😄
Btw a otravuješ ty mě, já na tebe reaguji a vyvracím ty tvoje poloargumentace. Vždy vypíchneš jen jednu věc z kontextu a tvrdíš o sobě jaký jsi odborník... a pak z toho jen utíkáš a kličkuješ...
Pokud já jsem arogantní, co jsi ty? Povyšuješ se nad ostatní a urážíš je? Když má kdokoliv jiný názor, shazuješ to a snažíš se ho zesměšnit. Máš hodně pokřivený pohled na svět, taková definice fanatika 😄
Btw a otravuješ ty mě, já na tebe reaguji a vyvracím ty tvoje poloargumentace. Vždy vypíchneš jen jednu věc z kontextu a tvrdíš o sobě jaký jsi odborník... a pak z toho jen utíkáš a kličkuješ...
Pokud já jsem arogantní, co jsi ty? Povyšuješ se nad ostatní a urážíš je? Když má kdokoliv jiný názor, shazuješ to a snažíš se ho zesměšnit. Máš hodně pokřivený pohled na svět, taková definice fanatika 😄
ericu, napsal jsi kravinu.
Jdi uz do haje, ty nulo co se neumi omluvit za urazeni Hendlyho!
Neco jsi nevedel, to by nevadilo.
Problem je tva arogance a nulova sebereflexe.
Davas si sam diskuzni KO😒br /> ericn
"23. ledna 2025 • 10😁2
@Hendly ty zas meleš. Pokud vím, nabíjení zdarma měli jen TMS a TMX objednané do ledna 2017"
Toto jsem ti vyvratil, tak prestan saskovat!
To nemluvim o tom, ze jsi to napsal s pravopisnou chybou.
🤣
No to se mi taky obcas stane.
Ale tady jde o vecny obsah.
Prestan se tu ztrapnovat, uznej chybu, vycisti si zuby, pomodli se (ke vsem svym trem spalovakum) a jdi spat!
Jdi uz do haje, ty nulo co se neumi omluvit za urazeni Hendlyho!
Neco jsi nevedel, to by nevadilo.
Problem je tva arogance a nulova sebereflexe.
Davas si sam diskuzni KO😒br /> ericn
"23. ledna 2025 • 10😁2
@Hendly ty zas meleš. Pokud vím, nabíjení zdarma měli jen TMS a TMX objednané do ledna 2017"
Toto jsem ti vyvratil, tak prestan saskovat!
To nemluvim o tom, ze jsi to napsal s pravopisnou chybou.
🤣
No to se mi taky obcas stane.
Ale tady jde o vecny obsah.
Prestan se tu ztrapnovat, uznej chybu, vycisti si zuby, pomodli se (ke vsem svym trem spalovakum) a jdi spat!
@ericn
Lež neni názor.
PS: Dona tu lidi znaji osobne, co jsem postrehl, a ma o dost vyrazne lepsi pravopis nez ja😀
Lež neni názor.
PS: Dona tu lidi znaji osobne, co jsem postrehl, a ma o dost vyrazne lepsi pravopis nez ja😀
Johnn
Ještě jsou potřeba slibovaná cla na obchod z Mexika a EU (budou se zde asi všichni divit, kdo to odskáče nejvíce) a blázni se budou radovat ještě víc.
Průmysl potřebuje kontinuitu ne obraty o 180°.
https😐/insideevs.com/…tariff-china-cm/
Průmysl potřebuje kontinuitu ne obraty o 180°.
https😐/insideevs.com/…tariff-china-cm/
@Johnn dobrej článek
Každopádně tu máme zase diskuzi, ve které to vypadá, že si ten MAGA prezident získal spoustu fanoušků v česku, kteří se těší jak se zase bude prolévat benzín dvanáctiválci nebo dýzl do vejtřasky.
Navíc teda tu máme motoristu (Dýzl z dua Dýzl a Fízl), který včera v TV vysvětloval něco o tom, že EV dávají práci lidem v Číně a ne nám. Nás prý taky jen zachrání revize greendealu.
Je to naprosté ignoranství reality, protože automobilkám dochází dech, protože ty zisky z Číny už nejsou protože jediná kategorie která tam roste jsou NEV a ty zatím EU automobilky neumí tak lacině vyrobit, protože nemají množství.
Navíc se smrsknul trh v EU, a tak tu prodává i míň aut než dříve, a to i těch místními diskutéry opěvovaných ICE, naopak se místo nich prodává 15% BEV.
Se snahou maga prezidenta omezit dovozy cly bude dalším bodem, kdy zájem o spalováky z EU poklesne.
To, že ten greendeal je příležitost (změna energetiky, její očištění) a s ní spojená čistá osobní mobilita, pro kterou si většinu roku můžeš na baráku vyrobit energii sám se zatracuje, mi připadá být naprosto kontraproduktivní. Je potřeba přidat a být méně závislý na energiích z dovozu do EU a to co je nezbytně nutné brát radši ze zemí, které nerozřezávají na ambasádách novináře nebo válčí se svými sousedy. Brát je z USA je asi nejmenší zlo, ale minimálně na osobní mobilitu je to zcela zbytečné a v důsledku příliš drahé.
Těch příležitostí je tam daleko víc než v případě udržení výroby klikovek, pístů a palivových čerpadel.
Každopádně tu máme zase diskuzi, ve které to vypadá, že si ten MAGA prezident získal spoustu fanoušků v česku, kteří se těší jak se zase bude prolévat benzín dvanáctiválci nebo dýzl do vejtřasky.
Navíc teda tu máme motoristu (Dýzl z dua Dýzl a Fízl), který včera v TV vysvětloval něco o tom, že EV dávají práci lidem v Číně a ne nám. Nás prý taky jen zachrání revize greendealu.
Je to naprosté ignoranství reality, protože automobilkám dochází dech, protože ty zisky z Číny už nejsou protože jediná kategorie která tam roste jsou NEV a ty zatím EU automobilky neumí tak lacině vyrobit, protože nemají množství.
Navíc se smrsknul trh v EU, a tak tu prodává i míň aut než dříve, a to i těch místními diskutéry opěvovaných ICE, naopak se místo nich prodává 15% BEV.
Se snahou maga prezidenta omezit dovozy cly bude dalším bodem, kdy zájem o spalováky z EU poklesne.
To, že ten greendeal je příležitost (změna energetiky, její očištění) a s ní spojená čistá osobní mobilita, pro kterou si většinu roku můžeš na baráku vyrobit energii sám se zatracuje, mi připadá být naprosto kontraproduktivní. Je potřeba přidat a být méně závislý na energiích z dovozu do EU a to co je nezbytně nutné brát radši ze zemí, které nerozřezávají na ambasádách novináře nebo válčí se svými sousedy. Brát je z USA je asi nejmenší zlo, ale minimálně na osobní mobilitu je to zcela zbytečné a v důsledku příliš drahé.
Těch příležitostí je tam daleko víc než v případě udržení výroby klikovek, pístů a palivových čerpadel.
@psel A víš, proč ty ICE auta v Evropě zdražují? Protože progresivistické levičácké zrůdy ve vedení EU na ně uvalují obludné emisní pokuty za nejedovatý CO2 a protože nařizují, aby byly vybaveny různými ozravnými a někdy i nebezpečnými jízdními asistenty a teď i bonzáckými systémy, které zákazníci vůbec nechtějí!!! 🤮
@Arese ať ti nepraskne žilka
Už jsem tu několikrát psal, že celý výsledek řevu okolo limitů bude snížení pokut. Protože prostě plán podle kterého se to mělo kompenzovat zvýšeným prodejem BEV nevychází tak dobře jak se plánovalo.
Až ti ten ecall jednou po bouračce přivolá pomoc budeš mluvit jinak. Nebo až ti asistent zahamtne brzdy 20 cm od dalšího auta když zrovna nedáváš pozor.
A ano jsou systémy které mě štvou, mild hybridy nebo BEV nenutí nikoho vypínat start stop, lane assist je aktuálně jediná věc kterou bych vypnul, protože funguje jen na dálnici ale v mém voze je to bez problému zvládnutelné. Jo a pokud si vybereš auto které pípá tak jsi si blbě vybral protože jsou výrobci kteří to umí vyrobit tak, že to vůbec neotravuje.
A přestaň sem tahat levičáky a EU je to fakt laciný.
Už jsem tu několikrát psal, že celý výsledek řevu okolo limitů bude snížení pokut. Protože prostě plán podle kterého se to mělo kompenzovat zvýšeným prodejem BEV nevychází tak dobře jak se plánovalo.
Až ti ten ecall jednou po bouračce přivolá pomoc budeš mluvit jinak. Nebo až ti asistent zahamtne brzdy 20 cm od dalšího auta když zrovna nedáváš pozor.
A ano jsou systémy které mě štvou, mild hybridy nebo BEV nenutí nikoho vypínat start stop, lane assist je aktuálně jediná věc kterou bych vypnul, protože funguje jen na dálnici ale v mém voze je to bez problému zvládnutelné. Jo a pokud si vybereš auto které pípá tak jsi si blbě vybral protože jsou výrobci kteří to umí vyrobit tak, že to vůbec neotravuje.
A přestaň sem tahat levičáky a EU je to fakt laciný.
@Arese O miliardových pokutách za překročení směšně n8zkých flotilových emisí CO2 jsi raději "skromně" pomlčel. I o tom, že první obvyklá otázka zákazníků na showroomech zní: jak se ty otravné asistenty dají vypnout! Pro eurohujery naprosto typické...🙁👎
@Arese
"A víš, proč ty ICE auta v Evropě zdražují? "
Sorry, ale nevím kdy bylo reálně levnější si pořídit nové auto. Octavia se super výbavou a 1,5TSI za 580 tis?
Nechceš ty auta rovnou zdarma?
"A víš, proč ty ICE auta v Evropě zdražují? "
Sorry, ale nevím kdy bylo reálně levnější si pořídit nové auto. Octavia se super výbavou a 1,5TSI za 580 tis?
Nechceš ty auta rovnou zdarma?
@Arese umíš číst text? Jasně jsem psal že očekávám, že dojde ke snížení těch pokut. Takže jsem o tom nepomlčel. Víc pro tebe udělat nemohu než ti to zopakovat
@Hendly
Nevieš, kedy bolo reálne lacnejšie kúpiť si nové auto?
Tak to máš buď krátku pamäť, alebo reálne klameš.
Nevieš, kedy bolo reálne lacnejšie kúpiť si nové auto?
Tak to máš buď krátku pamäť, alebo reálne klameš.
@Psel
Víš jaká je realita???
Mini EV - Čína
baterky Tesla Y SR - Čína
baterky VAG (vybrané) - Čína
Cupra Tavascan - Čína...
MG=Čína
Volvo=Čína
Tohle je REALITA. EV=Čína. To je realita.
Víš jaká je realita???
Mini EV - Čína
baterky Tesla Y SR - Čína
baterky VAG (vybrané) - Čína
Cupra Tavascan - Čína...
MG=Čína
Volvo=Čína
Tohle je REALITA. EV=Čína. To je realita.
@rohYpnol EV od Hyundai nebo Kia a máš korejské baterie (sk inovation,lg, nebo samsung).
Jak jednoduché, nepodporuješ Čínu a získáš jedny z nejlepších BEV.
Jak jednoduché, nepodporuješ Čínu a získáš jedny z nejlepších BEV.
@Johnn s panadolem nediskutuju nemá to smysl.
Nezapomeň na Frantíky a další třeba i ty připravované od VW jako salzgiga a ta ve Španělsku co z ní bude mít epiq baterku. A co se týče VW tak ty mají v Evropě nejen catl z Polska ale in LG nebo SK.
V Číně je toho dost zejména pro to že do toho partaj leje miliardy to kdyby udělal někdo z politiků tady tak by z něj bylo panadolovi jako prvnímu špatně a hned by ten politik byl eurohujer nebo elektrofanatik nebo co já vím co by použil.
Jo ale v Číně je EV proč asi?
Nejmenší spotřeba energie kterou si můžeš navíc vyrobit z obnovitelných zdrojů.
Nezapomeň na Frantíky a další třeba i ty připravované od VW jako salzgiga a ta ve Španělsku co z ní bude mít epiq baterku. A co se týče VW tak ty mají v Evropě nejen catl z Polska ale in LG nebo SK.
V Číně je toho dost zejména pro to že do toho partaj leje miliardy to kdyby udělal někdo z politiků tady tak by z něj bylo panadolovi jako prvnímu špatně a hned by ten politik byl eurohujer nebo elektrofanatik nebo co já vím co by použil.
Jo ale v Číně je EV proč asi?
Nejmenší spotřeba energie kterou si můžeš navíc vyrobit z obnovitelných zdrojů.
@rohYpnol tak znovu, psal jsem Hyundai, Kia. O Ssangyong nepadlo sni slovo.
@Johnn
Dale treba Renault.
Tesla LR.
Jsou auta co nemaji s Cinou spolecneho skoro nic.
Navic nemusi obsahovat ani koblalt ani neodym, jinymi slovy nemusi mit s Cinou nic spolecneho.
Ale to rohac nikdy nepochopi.
Natoz aby to uznal.
Made in Europe, for Europe
Renault 5 E-Tech electric is built for a Europe in transition, where charging infrastructure and social e😜ectations are converging towards greater electrification. To bring this vision to life, Renault Group favors local production and short supply chains: Renault 5 E-Tech electric and its battery are assembled in Douai, while its motors are manufactured in Cléon. By producing in France, close to the European market, the Group can better control costs, stay close to customers, and reduce its environmental footprint.
Dale treba Renault.
Tesla LR.
Jsou auta co nemaji s Cinou spolecneho skoro nic.
Navic nemusi obsahovat ani koblalt ani neodym, jinymi slovy nemusi mit s Cinou nic spolecneho.
Ale to rohac nikdy nepochopi.
Natoz aby to uznal.
Made in Europe, for Europe
Renault 5 E-Tech electric is built for a Europe in transition, where charging infrastructure and social e😜ectations are converging towards greater electrification. To bring this vision to life, Renault Group favors local production and short supply chains: Renault 5 E-Tech electric and its battery are assembled in Douai, while its motors are manufactured in Cléon. By producing in France, close to the European market, the Group can better control costs, stay close to customers, and reduce its environmental footprint.
Arese
https😐/svethospodarstvi.cz/…erne-energetiky/#…
Němci nedělají malé chyby...😟🙁👎
Němci nedělají malé chyby...😟🙁👎
@Arese Jako že těch 6,3% z jaderek způsobilo nějaký kolaps?
Článek píše o tom, že je potřeba být nezávislý na energiích z Ruska a v 1977 kdy to psal, tak žádný solár nebyl ani představitelný, a nemyslím si, že by nějaké větrníky někde komerčně fungovaly tak halt napsal jaderná energie.
Jinak v Německu je víc energie z větrníků než z uhlí a plyn je jen doplněk.
Zapnou špinavé zdroje jen když nefouká a nesvítí a hlavně když se jim to vyplatí. A ta strategie přinesla za 30 let snížení výroby el. energie z uhlí o dvě třetiny ....
Takže nějak nevím co za malé chyby udělali Němci dle tebe.
Článek píše o tom, že je potřeba být nezávislý na energiích z Ruska a v 1977 kdy to psal, tak žádný solár nebyl ani představitelný, a nemyslím si, že by nějaké větrníky někde komerčně fungovaly tak halt napsal jaderná energie.
Jinak v Německu je víc energie z větrníků než z uhlí a plyn je jen doplněk.
Zapnou špinavé zdroje jen když nefouká a nesvítí a hlavně když se jim to vyplatí. A ta strategie přinesla za 30 let snížení výroby el. energie z uhlí o dvě třetiny ....
Takže nějak nevím co za malé chyby udělali Němci dle tebe.
@psel Jenže důsledek toho, že v Německu je víc energie z větrníků než z uhlí je více než dvojnásobná cena el. energie než v USA nebo v Číně kvůli čemuž se stala velká část německého průmyslu (zdaleka ne jen automotive, ale i třeba chemický průmysl) zcela nekonkurenceschopnou jak vedle USA, tak vedle Číny. A protože ceny el. energie přímo působí na ty naše, tak máme úplně stejný problém, dnes se firmě vyplatí zabalit to tady a vyrábět v USA, protože zdejší ceny energií jsou díky energetické politice Německa úplně mimo mísu. A uhlí co nevykope a nespálí Německo (nebo i ČR) vykope (ať už doma nebo jinde po světě) a spálí Čína (těžba i spotřeba uhlí vloni opět celosvětově stoupla a v Číně se otevírají uhelky jak na běžícím pásu). Takže čeho to Německo svou energetickou politikou dosáhlo? V oblasti oteplování klimatu kvůli CO2 z fosilu vůbec ničeho (produkce CO2 roste) a jediný "úspěch" této politiky je úpadek vlastního průmyslu.
Úvodní věta ze zprávy o celosvětovém uhelném průmyslu ....In 2024, global coal production is e😜ected to reach an all-time high, surpassing 9 Bt for the first time... Důsledek bude jediný, Čína bude mít ještě levnější el. energii, Německo (potažmo ČR) se mohou jít pást, protože díky drahým energiím se zde už nevyplatí vůbec nic vyrábět.
Úvodní věta ze zprávy o celosvětovém uhelném průmyslu ....In 2024, global coal production is e😜ected to reach an all-time high, surpassing 9 Bt for the first time... Důsledek bude jediný, Čína bude mít ještě levnější el. energii, Německo (potažmo ČR) se mohou jít pást, protože díky drahým energiím se zde už nevyplatí vůbec nic vyrábět.
@Ham. Vysoká úroveň cen oproti USA je dána zejména tím že eu musí veškeré energie dovážet, ložiska ropy a plynu tu prostě narozdíl od USA nemáme . A narozdíl od Číny která do alternativních zdrojů investuje, a spoustu jich už má my nikoliv. A doporučuji dočíst kam ta Čína kráčí.
Němci chtěli do přechodu na obnovitelné zdroje omezit uhlí a nahradit ho plynem, protože nikdo netušil že putler je takový magor. A Čína na dobu přechodu by neměla dostatek plynu a tak krátkodobě šli do uhlí protože ho mají.
Ale energie z obnovitelných zdrojů je dlouhodobě nejlacinější.
Ty jaderky v Německu je fakt jen drobnost. To by cenu zásadně nezměnilo.
Němci chtěli do přechodu na obnovitelné zdroje omezit uhlí a nahradit ho plynem, protože nikdo netušil že putler je takový magor. A Čína na dobu přechodu by neměla dostatek plynu a tak krátkodobě šli do uhlí protože ho mají.
Ale energie z obnovitelných zdrojů je dlouhodobě nejlacinější.
Ty jaderky v Německu je fakt jen drobnost. To by cenu zásadně nezměnilo.
@psel. Neskutečné nesmysly, Německo do obnovitelných zdrojů už dávno investovalo, a jejich podíl na výrobě el. energie je v současnosti mezi velkými ekonomikami zdaleka největší. Přes 60%. Lépe je na tom vzhledem ke specifickým přírodním podmínkám jenom bezvýznamné Norsko.
https😐/www.ise.fraunhofer.de/…-first-time.html
Čína o zelené ekonomice jenom mluví, ale ve skutečnosti je a bude největším producentem CO2, který otvírá jednu uhelnou elektrárnu za druhou.
Naopak Německo zavřelo své uhelky a jaderné elektrárny a ze srovnatelné ceny el. energie s USA nebo Čínou se během pár let dostalo na dvoj nebo i trojnásobek ceny. To je holá pravda.
https😐/www.ise.fraunhofer.de/…-first-time.html
Čína o zelené ekonomice jenom mluví, ale ve skutečnosti je a bude největším producentem CO2, který otvírá jednu uhelnou elektrárnu za druhou.
Naopak Německo zavřelo své uhelky a jaderné elektrárny a ze srovnatelné ceny el. energie s USA nebo Čínou se během pár let dostalo na dvoj nebo i trojnásobek ceny. To je holá pravda.
@Ham.
Cena elektřiny vzrostla hlavně z důvodu nárůstu cen plynu a tím navázaných emisních povolenek.
Hlávní důvod je brutální válka na hranicíh EU.
Cena elektřiny vzrostla hlavně z důvodu nárůstu cen plynu a tím navázaných emisních povolenek.
Hlávní důvod je brutální válka na hranicíh EU.
@Ham.
Ještě jsi zapomněl uvést jeden skvělý benefit greendealu. A to že vozíme černé uhlí z Austrálie do Evropy přes celou zeměkouli ... Protože to je hrozně "eko"... 😉
Ještě jsi zapomněl uvést jeden skvělý benefit greendealu. A to že vozíme černé uhlí z Austrálie do Evropy přes celou zeměkouli ... Protože to je hrozně "eko"... 😉
@rohypnol
když prodáváš elektřinu z OZE na stejném trhu jako tu z plynu tak to samozřejmě vliv má. Je to srozumitelné?
Jsou to takový základy toho jak to funguje, ale klidně se ptej. Vysvětlím co budu moc..
když prodáváš elektřinu z OZE na stejném trhu jako tu z plynu tak to samozřejmě vliv má. Je to srozumitelné?
Jsou to takový základy toho jak to funguje, ale klidně se ptej. Vysvětlím co budu moc..
@Ham. Promiň ale přečti jsi co jsem psal ještě jednou a případně dej vědět co je ten nesmysl když jinými slovy píšeš to co já. Když Německo sníží spotřebu uhlí pro výrobu elektřiny tak to znamená že do toho OZE investovalo ne?
To že když vsadíš na plyn pro přechod na Oze po dobu než postavíš všechny ty solární elektrárny protože byl z Ruska kdysi velmi laciný a pak ti díky Putlerovi zdraží protože ho je ho nedostatek a musíš budovat infrastrukturu pro dovoz zkapalněného plynu to všechno má vliv na cenu plynu a tím i elektřiny. Takže tu asi bude dražší než předtím.
Jedním z důvodů je také odpor proti frakování v EU, a nejsem si jist že je laciný plyn důvodem pro jeho prosazení.
A co se týká Číny tak před 15ti lety byl poměr uhlí na energetickém mixu 80% a přes rostoucí spotřebu jsou nyní na 60% a ten poměr se bude dále snižovat. Mají plán 88% OZE v 2050. Tak uvidíme kam se dostanou v 2030.
To že když vsadíš na plyn pro přechod na Oze po dobu než postavíš všechny ty solární elektrárny protože byl z Ruska kdysi velmi laciný a pak ti díky Putlerovi zdraží protože ho je ho nedostatek a musíš budovat infrastrukturu pro dovoz zkapalněného plynu to všechno má vliv na cenu plynu a tím i elektřiny. Takže tu asi bude dražší než předtím.
Jedním z důvodů je také odpor proti frakování v EU, a nejsem si jist že je laciný plyn důvodem pro jeho prosazení.
A co se týká Číny tak před 15ti lety byl poměr uhlí na energetickém mixu 80% a přes rostoucí spotřebu jsou nyní na 60% a ten poměr se bude dále snižovat. Mají plán 88% OZE v 2050. Tak uvidíme kam se dostanou v 2030.
@Hendly Ano, emisní povolenky jsou nesmyslný nástroj, který prodražil el. energii, protože levné zdroje uměle zdražuje a drahé zdroje uměle zlevňuje. Výsledkem je stoupající cena el. energie. Agrese Ruska tento trend sice posílila, ale nezpůsobila, ceny Němcům rostly již dávno před agresí. Enormní závislost Německa na Ruském plynu byla jenom důsledek té stejné vymaštěné zelené politiky, kterou Německo provádělo v oblasti uhelných a jaderných zdrojů (útlum) a obnovitelných zdrojů s plynem (nesmyslné investice jako třeba Nordstream) a na kterou je USA (ale třeba i Polsko) dost důrazně upozorňovali, že vede do pekla, takže teď jsou v pekle a s nimi i my a celá EU a stěžovat si můžeme pouze na svou blbost. Všechny tyto zelené politiky (zdražíme jadernou energii aby bylo na soláry, zdražíme auta na ICE aby bylo na EV) vedou jenom k ekonomickému rozvalu kdysi fungující evropské ekonomiky, která byla na roveň USA a dnes je poloviční, stačí v ní ještě deset let pokračovat a Evropa bude zu grunt.
@Ham.
Nesouhlasím ze dvou důvodů.
první - Něměcko má za sebou dvě dědictví světových válek. Jeho přístup je prostě jiný a věřil v cestu, že kdo obchoduje tak neválčí. S Ruskem se spletl, ano byla to chyba, ale měla své důvody.
druhý - velice často se zde hodnotí Německo a jeho chyby.
Druhý se kritizuje snadno a ještě lehčeji zpětně.
Co ale začít u sebe? Jak bylo ČR připraveno na válku Ruska a jakou ma vlastně koncepci energetiky?
Co FVE tunel z let 2009-10 který se táhne do dnešních dnů? Co neustále odklady stavby JE? Co výrazná závislost na ruské ropě? Proč skoro 100% zavislost na ruském plynu atd?
Opravdu máme právo kritizovat?
Nesouhlasím ze dvou důvodů.
první - Něměcko má za sebou dvě dědictví světových válek. Jeho přístup je prostě jiný a věřil v cestu, že kdo obchoduje tak neválčí. S Ruskem se spletl, ano byla to chyba, ale měla své důvody.
druhý - velice často se zde hodnotí Německo a jeho chyby.
Druhý se kritizuje snadno a ještě lehčeji zpětně.
Co ale začít u sebe? Jak bylo ČR připraveno na válku Ruska a jakou ma vlastně koncepci energetiky?
Co FVE tunel z let 2009-10 který se táhne do dnešních dnů? Co neustále odklady stavby JE? Co výrazná závislost na ruské ropě? Proč skoro 100% zavislost na ruském plynu atd?
Opravdu máme právo kritizovat?
@Hendly 1. To není o Německu jako celku, ale o konkrétních stranách, které Německo dovedli do náručí Putina, soc. demokracie (Schroder, Scholz), křesťanské demokracie (Merkelová) a tlupy zelených plus různých neziskovek, které jak se ukazuje jsou často financované z Ruska.
2. Nikde neříkám, že ČR je bez viny, ano naše politika je hodně napojená na tu německou a kopírování jejich nesmyslných postupů třeba v energetice se nám vymstilo stejně jako jim, jen s tím rozdílem, že jsme naštěstí nestihly zakroutit krkem jaderkám, nicméně se soláry to ČR podělala exemplárně.
3. Ano máme, brát si sám sobě právo kritizovat znamená nikdy ničeho nedosáhnout.
2. Nikde neříkám, že ČR je bez viny, ano naše politika je hodně napojená na tu německou a kopírování jejich nesmyslných postupů třeba v energetice se nám vymstilo stejně jako jim, jen s tím rozdílem, že jsme naštěstí nestihly zakroutit krkem jaderkám, nicméně se soláry to ČR podělala exemplárně.
3. Ano máme, brát si sám sobě právo kritizovat znamená nikdy ničeho nedosáhnout.
@Ham.
v čem ČR kopírovala energetiku Něměcka?
Kritika - tohle je spíš filozofická debata a o pohledu na svět - kritizovat někoho když sám to dělám špatně jistě lze, ale čemu to pomůže?
Není lepší se poučit z toho co dělá správně a naučit se z jeho chyb a případně na tom spolupracovat?
Jak ty osobně raguješ na někoho kdo ti říká, že děláš něco špatně a sám to dělá taky špatně?
v čem ČR kopírovala energetiku Něměcka?
Kritika - tohle je spíš filozofická debata a o pohledu na svět - kritizovat někoho když sám to dělám špatně jistě lze, ale čemu to pomůže?
Není lepší se poučit z toho co dělá správně a naučit se z jeho chyb a případně na tom spolupracovat?
Jak ty osobně raguješ na někoho kdo ti říká, že děláš něco špatně a sám to dělá taky špatně?
@Hendly nerušili jsme náhodou uhelné elektrárny a těžbu uhlí přesně podle německého vzoru? Neblábolili jsme (a nezavedli do praxe tím nejhorším možným způsobem) solární energetiku (a nepřistoupili na všechny kraviny typu emisní povolenky, příspěvky na OZE a další zelené koniny) s odkazem, že v Německu to jde, tak proč by to nešlo i u nás? Nerozvíjeli jsme jadernou energetiku s odkazem, že v okolních zemích (Německo, Rakousko) se "to nerado vidí", takže jsme v jaderné energetice těžce zaostali a doplácíme v podobě drahé el. energie spolu s Německem na její nedostatečnost? To ti nestačí?
@Hendly
Ne
uzavření uhelných elektráren bylo slibováno už při dostavbě Temelína, ale nestalo se a jedou dál.
FVE tunel rozhodně nebyl podle vzoru z Něměcka.
A jadernou energetiku si zařezáváme už velice dlouho pro svou neschopnost se dohodnout uvnitř ČR.
Takže místo kritiky sousedů bych se podíval na svůj pokálený dvůr a začal něco dělat místo pomlouvání sousedů.
Stačilo by začít zvolna,třeba definitivně odstranit nesmysly jako měření po fázích, povolit balkonové FVE atd...
Ne
uzavření uhelných elektráren bylo slibováno už při dostavbě Temelína, ale nestalo se a jedou dál.
FVE tunel rozhodně nebyl podle vzoru z Něměcka.
A jadernou energetiku si zařezáváme už velice dlouho pro svou neschopnost se dohodnout uvnitř ČR.
Takže místo kritiky sousedů bych se podíval na svůj pokálený dvůr a začal něco dělat místo pomlouvání sousedů.
Stačilo by začít zvolna,třeba definitivně odstranit nesmysly jako měření po fázích, povolit balkonové FVE atd...
@Hendly Začít zvolna podle tvého návrhu by znamenalo další zvyšování cen el. energie. První co se musí udělat je zrušení emisních povolenek, druhý krok musí být zrušení veškerých dotací na soláry (větrníky, kogenerace a další ptákoviny) a to u minulých i budoucích projektů. Balkonové FVE mě neruší, ale za jediné podmínky, že to budou ostrovní řešení a nebudou připojeny do sítě a zhoršovat její už tak mizernou bilanci (dodávat do sítě, když to není potřeba a naopak čerpat v době energetických peaků). Takže co ti brání už dnes zabrat si jeden pokoj v paneláku bateriovým úložištěm, na balkon si dát panely, odpojit se od sítě a spotřebu si měřit jak se ti zlíbí? Myslím, že nic.
@Ham no na spotřebu bytu v paneláku ti stačí jednofázový střídač s baterkou o velikosti radiátoru a pak teda hlavně ten elektroměr na spotu. Pokud máš balkon se správnou orientací tak si tam můžeš prdnout 2..4 panely.
Pokud máš v bytě ale pěstírnu konopí tak těch baterek a panelů bude potřeba víc.
A největší problém není technika ale to aby ti to někdo povolil. A to je potřeba změnit.
Pokud máš v bytě ale pěstírnu konopí tak těch baterek a panelů bude potřeba víc.
A největší problém není technika ale to aby ti to někdo povolil. A to je potřeba změnit.
@ham "ostrovní řešení nepřipojené k síti" je v našich zeměpisných šířkách holý nesmysl, který může propagovat akorát pomatenec a nebo velmi bohatý nadšenec🙄
Naopak, řízený systém připojený do sítě a pomáhající tu síť vyrovnávat, je cestou, jak tu síť udržet stabilní bez pomoci uhelných elektráren.
Naopak, řízený systém připojený do sítě a pomáhající tu síť vyrovnávat, je cestou, jak tu síť udržet stabilní bez pomoci uhelných elektráren.
Radek Holodňák
make putin great again 👎
@Radek Holodňák já bych s hodnocením vyčkal co se stane, s rakeťákem kimem to fiasko teda bylo tak snad si vzal nějaké poučení
Tycoon
U nás by jeden Trump nestačil.
Množství evropských směrnic, regulací a dotací i národních zákonů, vyhlášek a dotací, které ničí naší ekonomiku i prosperitu a brzdí inovace i pokrok, je tolik, že není v silách jednoho člověka to proškrtat.
Jistě. Můžeme jít cestou Řecka, kde byla ekonomika svázaná regulacemi od A do Z (například dieselové auto mohli vlastnit jen taxikáři a několik dalších privilegovaných skupin), a ekonomický růst se zařizoval zvyšováním počtu státních zaměstnanců a zadlužováním státu. Ale to nejde dělat věčně.
Množství evropských směrnic, regulací a dotací i národních zákonů, vyhlášek a dotací, které ničí naší ekonomiku i prosperitu a brzdí inovace i pokrok, je tolik, že není v silách jednoho člověka to proškrtat.
Jistě. Můžeme jít cestou Řecka, kde byla ekonomika svázaná regulacemi od A do Z (například dieselové auto mohli vlastnit jen taxikáři a několik dalších privilegovaných skupin), a ekonomický růst se zařizoval zvyšováním počtu státních zaměstnanců a zadlužováním státu. Ale to nejde dělat věčně.
topten
panejo
to se tady z toho zase stala populisticka a extremisticka stoka
vemme si z USA priklad aspon v jednom - srovnejme spotrebni dane na benzin a naftu a prestanme s danovym zvyhodnovanim nafty, coz v dusledku vede k upadku automotive u nas
to se ale nejvic nelibi tem, kteri tady staryho trumpa obdivuji nejvic a doufaji, ze vrati jejich starej fosilni svet z minulyho stoleti
to se tady z toho zase stala populisticka a extremisticka stoka
vemme si z USA priklad aspon v jednom - srovnejme spotrebni dane na benzin a naftu a prestanme s danovym zvyhodnovanim nafty, coz v dusledku vede k upadku automotive u nas
to se ale nejvic nelibi tem, kteri tady staryho trumpa obdivuji nejvic a doufaji, ze vrati jejich starej fosilni svet z minulyho stoleti
@topten
Souhlas. Co nejvíce seškrtejme různé výjimky, dotace a regulace. Sjednocení spotřební daně benzínu a nafty ano. Včera bylo pozdě.
Souhlas. Co nejvíce seškrtejme různé výjimky, dotace a regulace. Sjednocení spotřební daně benzínu a nafty ano. Včera bylo pozdě.
@Tycoon
Jakým způsobem?
- snížením u benzínu na úroveň nafty? - ztráta příjmu
- zvýšením u nafty na úroveň benzínu? - zdražení nafty a tím zdražení vstupů do logistiky, potravinářství atd + ztráta na tankování tranzitu.
- najít střed? - kombinuješ spíše nevýhody než výhody
Jistě by to bylo dobré, ale bude to bolet.
Jakým způsobem?
- snížením u benzínu na úroveň nafty? - ztráta příjmu
- zvýšením u nafty na úroveň benzínu? - zdražení nafty a tím zdražení vstupů do logistiky, potravinářství atd + ztráta na tankování tranzitu.
- najít střed? - kombinuješ spíše nevýhody než výhody
Jistě by to bylo dobré, ale bude to bolet.
@Hendly
at se zvedne spotrebni dan nafty na uroven benzinu, tedy 12.84*1.1 = 14.12 bez DPH
tedy o 5 kacek na stojanu vic
a vybranejch 25mld rocne at jde na armadu
jestli se mame podle trumpa dostat s armadou na 5% HDP, tak nam bude chybet jeste dalsich 200mld
to se muze vzit z duchodu, jako v rossii
ti co velebej trumpa by s tim nemeli mit zadnej problem
s timhle ja taky ne
at se zvedne spotrebni dan nafty na uroven benzinu, tedy 12.84*1.1 = 14.12 bez DPH
tedy o 5 kacek na stojanu vic
a vybranejch 25mld rocne at jde na armadu
jestli se mame podle trumpa dostat s armadou na 5% HDP, tak nam bude chybet jeste dalsich 200mld
to se muze vzit z duchodu, jako v rossii
ti co velebej trumpa by s tim nemeli mit zadnej problem
s timhle ja taky ne
@Hendly
Přijdeš o zisk z tankování tranzitu a zvedneš vstupy pro potravinářství a logistiku a tím vše = inflace.
Klidně mě někdo opravte, ale prostě něco zrušit má i negativní následky. Milei by asi mohl vyprávět.
Přijdeš o zisk z tankování tranzitu a zvedneš vstupy pro potravinářství a logistiku a tím vše = inflace.
Klidně mě někdo opravte, ale prostě něco zrušit má i negativní následky. Milei by asi mohl vyprávět.
@Hendly
tohle je potreba udelat v cely EU
stejna spotrebni dan na dovazeny paliva podle produkce CO2 napric celou EU
tohle je potreba udelat v cely EU
stejna spotrebni dan na dovazeny paliva podle produkce CO2 napric celou EU
@Topten
centralne je potreba udelat spousta veci protoze by se vše zjednodušilo, zlevnilo atd.
Jenze tim beres moc malym urednickum v jednotlivých zemích a beres kšefty spouste lidem co na těch rozdílech vydelavaji.
To se jim nelibí a tak protestuji a pak tu mas kriklony co za tim vidi “diktat” EU….
centralne je potreba udelat spousta veci protoze by se vše zjednodušilo, zlevnilo atd.
Jenze tim beres moc malym urednickum v jednotlivých zemích a beres kšefty spouste lidem co na těch rozdílech vydelavaji.
To se jim nelibí a tak protestuji a pak tu mas kriklony co za tim vidi “diktat” EU….
@Hendly
je potreba udelat restart zdaneni, dotaci ...
a ted je vhodna doba
jestlize mame zit ve stejnem ekonomickem prostoru, tak tyhle veci je potreba mit jednotny
je potreba udelat restart zdaneni, dotaci ...
a ted je vhodna doba
jestlize mame zit ve stejnem ekonomickem prostoru, tak tyhle veci je potreba mit jednotny
@Hendly
Vazeb v ekonomice je mnohem víc. Tranzit kamionů přináší vyšší spotřební daň a mýto, ale rychleji ničí dálnice.
Já osobně bych šel cestou snížení spotřební daně u benzínu. Ale buďme realisté, byl by úspěch prosadit ten střed.
Vazeb v ekonomice je mnohem víc. Tranzit kamionů přináší vyšší spotřební daň a mýto, ale rychleji ničí dálnice.
Já osobně bych šel cestou snížení spotřební daně u benzínu. Ale buďme realisté, byl by úspěch prosadit ten střed.
@Hendly
Aha, když jsem na proinflační dopady při zvýšení zdanění nafty upozorňoval já, tak jsi kydal tvoje hnoje a náhle je to pravda?!?
Jsi lhář, pokrytec. Stejně jako celá EU. Když někdo připustí myšlenku srovnání výše daně, tak jen zase začneš hledat výmluvy a důvody, proč to je špatně, nelze... Jsi směšný.
Aha, když jsem na proinflační dopady při zvýšení zdanění nafty upozorňoval já, tak jsi kydal tvoje hnoje a náhle je to pravda?!?
Jsi lhář, pokrytec. Stejně jako celá EU. Když někdo připustí myšlenku srovnání výše daně, tak jen zase začneš hledat výmluvy a důvody, proč to je špatně, nelze... Jsi směšný.
@Hendly
to taky nechapu s tim eurem
kolik prodelavame na prevodech a kolik vydelavaji banky
jen spousta kecu, proc euro nemame
pro ty co k nam prijedou z eurozony jsme exoti
to taky nechapu s tim eurem
kolik prodelavame na prevodech a kolik vydelavaji banky
jen spousta kecu, proc euro nemame
pro ty co k nam prijedou z eurozony jsme exoti
@Hendly
Otázkou je, zda sazba mýta a spotřební daň placená tranzitními kamiony vůbec vykompenzuje to, kolik pak stojí údržba silnic a dálnic. Já osobně bych byl pro to, abychom tu nelákali tranzit nízkou spotřební daní a nízkým mýtným.
Otázkou je, zda sazba mýta a spotřební daň placená tranzitními kamiony vůbec vykompenzuje to, kolik pak stojí údržba silnic a dálnic. Já osobně bych byl pro to, abychom tu nelákali tranzit nízkou spotřební daní a nízkým mýtným.
@Tycoon
tady to vypadá skoro jako nepochopení textu od AI...
Dej mi třeba recept na večeři.
Už podruhé píšu, že nejde o odklon tranzitu, ale o to, zda ten tranzit tankuje zde a nebo před vjezdem a po výjezdu z ČR.
tady to vypadá skoro jako nepochopení textu od AI...
Dej mi třeba recept na večeři.
Už podruhé píšu, že nejde o odklon tranzitu, ale o to, zda ten tranzit tankuje zde a nebo před vjezdem a po výjezdu z ČR.
@Hendly
A já znovu opakuju. Nejde jen o spotřební daň, ale i o mýto. Právě mýto by mělo mít selektivní regulační funkci. Tranzit se nemá řešit spotřební daní.
A já znovu opakuju. Nejde jen o spotřební daň, ale i o mýto. Právě mýto by mělo mít selektivní regulační funkci. Tranzit se nemá řešit spotřební daní.
@Tycoon
"ztráta na tankování tranzitu." - ke tam je něco o regulaci tranzitu?
Jednoduše. Zvedneš cenu nad okolní státy = tranzit (i soukromnící) začnou tankovat mimo ČR - poklesne daňový příjem.
Kdo to má zas pod tímhle nickem dnes službu?.)
"ztráta na tankování tranzitu." - ke tam je něco o regulaci tranzitu?
Jednoduše. Zvedneš cenu nad okolní státy = tranzit (i soukromnící) začnou tankovat mimo ČR - poklesne daňový příjem.
Kdo to má zas pod tímhle nickem dnes službu?.)
@Hendly
Prosím, dejte službu "agitátor Hendly" někomu, kdo umí číst.
"Tycoon
23. ledna 2025 • 10😁8
Já osobně bych šel cestou snížení spotřební daně u benzínu."
Prosím, dejte službu "agitátor Hendly" někomu, kdo umí číst.
"Tycoon
23. ledna 2025 • 10😁8
Já osobně bych šel cestou snížení spotřební daně u benzínu."
Man Ký
Zvolení Donalda Trumpa jsem přivítal. Protože, jak říká sluha Alfréd Bruce Waynovi: "Some Men Just Want to Watch the World Burn"😊
Ale teď si nejsem jistý, jestli toho ohně nebude trochu moc😊
S velkou mocí přichází velká zodpovědnost, a Donald Trump je poloviční hňup, který zkouší, co vše si může dovolit. Polovina z těch keců jsou čisté bláboly, ale něco se mu bohužel asi podaří prosadit do života.
Ale teď si nejsem jistý, jestli toho ohně nebude trochu moc😊
S velkou mocí přichází velká zodpovědnost, a Donald Trump je poloviční hňup, který zkouší, co vše si může dovolit. Polovina z těch keců jsou čisté bláboly, ale něco se mu bohužel asi podaří prosadit do života.
@Man Ký Proč bohužel? Radši chceš žít pod diktátem šílených zelených bolševiků, ožebračen a zotročen?!
@Arese to budeš ty, já jsem za vodou. Blb, který si dal za cíl přidat na US flag aspoň tři nové hvězdičky, uzákonil dvě pohlaví /jako by někdy bylo něco jinak/ a blábolí o tom, jak skončí válku na Ukrajině za den, to je fakt hromovládce😊
@Man Ký Myslím, že ho kvůli jeho rétorickým excesům těžce podceňuješ. Ještě se budeš divit a samozřejmě nejen ty! 😊)
@rese
Tiež s abudeš diviť. Trump bude samozrejme voliť riešenia a politiku v prospech USA, a nie v prospech Európy. Ešte sa môže stať, že za niektoré jeho rozhodnutia budeš plakať.
Tiež s abudeš diviť. Trump bude samozrejme voliť riešenia a politiku v prospech USA, a nie v prospech Európy. Ešte sa môže stať, že za niektoré jeho rozhodnutia budeš plakať.
@traveldrive nemohl jsem z jeho projevu. Evropa je na nás ošklivá, evropané vůbec nekupují naše auta😊 to se musí změnit😊
@Man Ký
Problém je, že ľudia si nevedia uvedomiť základné fakty😒br /> Amerika nie je priateľ ani nepriateľ. Amerika môže byť partnerom na spoluprácu, pokiaľ s ňou dokážeme jednať a ponúknuť alebo prijať navzájom prospešné dohody.
Rusko nie je priateľ ani nepriateľ. Rusko môže byť partnerom na spoluprácu, pokiaľ s ním dokážeme jednať a ponúknuť alebo prijať navzájom prospešné dohody.
Lenže tu vládne slepota, iracionalita a predsudky, takže rozumného názoru založeného na reálnom stave vecí ťažko dočkáš. Spolu s výskytom zaujímavého fenoménu, že tí, čo najviac kritizujú určitú ideológiu, rovnako urputne a vášnivo inú ideológiu presadzujú a považujú za správnu.
Problém je, že ľudia si nevedia uvedomiť základné fakty😒br /> Amerika nie je priateľ ani nepriateľ. Amerika môže byť partnerom na spoluprácu, pokiaľ s ňou dokážeme jednať a ponúknuť alebo prijať navzájom prospešné dohody.
Rusko nie je priateľ ani nepriateľ. Rusko môže byť partnerom na spoluprácu, pokiaľ s ním dokážeme jednať a ponúknuť alebo prijať navzájom prospešné dohody.
Lenže tu vládne slepota, iracionalita a predsudky, takže rozumného názoru založeného na reálnom stave vecí ťažko dočkáš. Spolu s výskytom zaujímavého fenoménu, že tí, čo najviac kritizujú určitú ideológiu, rovnako urputne a vášnivo inú ideológiu presadzujú a považujú za správnu.
@traveldrive prosím? To s tím Ruskem je kravina jediné co mu můžeš nabídnout je své území a svou svobodu a pak budeš mít plyn zadarmo.
Možná i v hromadných sprchách.
Sorry ale to muselo být to že máš takhle omezený rozhled mě fakt nenapadlo.
Možná i v hromadných sprchách.
Sorry ale to muselo být to že máš takhle omezený rozhled mě fakt nenapadlo.
laco tralala
Za socializmu ste kričali že trh všetko vyrieši. A teraz sme sa zase vrátili do socializmu, samé príkazy čo máme a ako máme robiť a na čom sa voziť. To je len ďalší socializmus schovaný pod sukňou Von Lajno.
Petr Pinkas
Počkáme, co na to soudy, parlament atd. No a po 4 letech začne Amerika dohánět, to co díky Doníkovi zamešká.
3_diamanty
Good job Donald.... ale amerika je stejne kusok mimo nas
Ono by to chcelo nejakeho toho Donalda aj v eu...
To cielene pretlacanie ev za kazdu cenu nemoze totiz priniest nic dobre.. trh sa ma vyvijat prirodzene a nie nasilu... lebo nasledne problemy potom budu ovela tazsie riesitelne a zase len bezny poctivy clovek doplati na tieto nefer praktiky...
Ono najlepsie by bolo nech sa trh prirodzene prerozdeli... niekde sa totiz hodi benzin inde nafta tu a tam zase hybrid a svoje pole posobnosti ma aj elektro to nepopieram... ale nie aby zrazu vsade a za kazdu cenu bolo elektro hlava nehlava... toto potom nem dopadne dobre.. kua drat
Ono by to chcelo nejakeho toho Donalda aj v eu...
To cielene pretlacanie ev za kazdu cenu nemoze totiz priniest nic dobre.. trh sa ma vyvijat prirodzene a nie nasilu... lebo nasledne problemy potom budu ovela tazsie riesitelne a zase len bezny poctivy clovek doplati na tieto nefer praktiky...
Ono najlepsie by bolo nech sa trh prirodzene prerozdeli... niekde sa totiz hodi benzin inde nafta tu a tam zase hybrid a svoje pole posobnosti ma aj elektro to nepopieram... ale nie aby zrazu vsade a za kazdu cenu bolo elektro hlava nehlava... toto potom nem dopadne dobre.. kua drat
@3_diamanty
Trump aj Putin kopú za seba, za svoje krajiny. V tomto kontexte by sme mali byť vďační za Fica. Keď dostanú do rúk moc progresivisti, vidíme ako to vyzerá. Dobre už bolo, musí nám stačiť, aby nebolo úplne zle!
Trump aj Putin kopú za seba, za svoje krajiny. V tomto kontexte by sme mali byť vďační za Fica. Keď dostanú do rúk moc progresivisti, vidíme ako to vyzerá. Dobre už bolo, musí nám stačiť, aby nebolo úplne zle!
Arese
https😐/www.forum24.cz/…ialisty-a-zelene
Odporné progresivistické svinstvo! 🤮🤮🤮
Odporné progresivistické svinstvo! 🤮🤮🤮
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
eLzyx
já jsem rád. Znamená to, že déle přežijí některé úžasné spalovací motory a to nejspíše i v evropských autech určených na e😜ort do USA.
Nejde mi o auta z kategorie "rodinný dostavník", nebo "levná nákupní taška". Ty vem čert, ty se dají ve valné většině snadno nahradit EV.
Ale o sportovní káry, líbil by se mi třeba Cayman s šestiválcem. V elektrice si to nedovedu přestavit.
Nejde mi o auta z kategorie "rodinný dostavník", nebo "levná nákupní taška". Ty vem čert, ty se dají ve valné většině snadno nahradit EV.
Ale o sportovní káry, líbil by se mi třeba Cayman s šestiválcem. V elektrice si to nedovedu přestavit.
@eLzyx Nemrzí Tě, jako bývalého Volvistu, absence legendárních pětiválců?
@lyon667 Jo, brutálně. Dneska by z toho mohli tahat 400PS, zkrátit blok podobně jako u R6 otočením rozvodů k převodovce a samozřejmě nasadit řetěz. Tím by vyřešili motor i pro menší Volva.
A hlavně by jim zůstal charakter. Ty R4 … nic extra.
A hlavně by jim zůstal charakter. Ty R4 … nic extra.
Josef Vik
Mně by jen tak mimoděk zajímalo, co zatvrzelí majitelé vozidel Tesla říkají na to, že jejich bůh Musk vlastně Trumpovi vyhrál volby a podporuje každý jeho krok jak ve směru ke Green Dealu, elektromobilitě, tak fosilním palivům...
@Josef Vik tak to je snad jasně, že stále jde o dobrý byznys. Tesla má marže jako málokdo a tím že se stopne podpora, tak bude trpět hlavně menší konkurence, která potřebuje investovat do růstu. A inovace která Tesla stále slibuje, nejdou tak rychle.S podporou by menší konkurence rostla rychleji. Čím bude Tesla nadále konkurovat?Toto je jediná cesta.
Nevadí že Teslu nemám?
Nevadí že Teslu nemám?
@Josef Vik co na to říkám? Musk pro mě nikdy nebyl bůh. Ale obdivuji jej pro jeho technické a manažerské dovednosti. V tom nemá konkurenci.
A EV vs ICE? Postavte mi V60 AWD V8, manuál. Benzin za 25Kč a můžeme se bavit, že tu Teslu shodím ze skály. Jenže to jsou vlhké sny. Nikdo nic takového stavět nebude, benzin bude furt drahý.
A servis Tesly nejspíše pořád levnější. Zejména co se týče času, který člověk ušetří na tom, že do toho servisu nemusí, na rozdíl od spalováku, který se bez servisu neobejde. Tož tak.
Kašleme na ideologie, nebo názory ostatních, mějme to, co se nám líbí a to, co nám osobně vyhovuje.
A EV vs ICE? Postavte mi V60 AWD V8, manuál. Benzin za 25Kč a můžeme se bavit, že tu Teslu shodím ze skály. Jenže to jsou vlhké sny. Nikdo nic takového stavět nebude, benzin bude furt drahý.
A servis Tesly nejspíše pořád levnější. Zejména co se týče času, který člověk ušetří na tom, že do toho servisu nemusí, na rozdíl od spalováku, který se bez servisu neobejde. Tož tak.
Kašleme na ideologie, nebo názory ostatních, mějme to, co se nám líbí a to, co nám osobně vyhovuje.
@Josef Vik kupují si samolepky Teslu jsem si koupil předtím než se Musk zbláznil. A je to fakt trhák.
JÁ TO ŘÍKAL!!! Smolík doníčci, hendlíčci, mikešové, hujeříčci 🤣🤣🤣🤣🤣
Budoucnost je gasoline 🤣🤣🤣
Teď je nezbytné to stejné učinit v EU. Konečně se zbavit zelenorudé politiky von der Leyen!!!
Fosilní paliva jsou minulost.
Elektromobilita není jen technologií, ale symbolem pokroku, čistoty a naděje na lepší svět pro všechny budoucí generace👍
Ano, pro každýho rudozelenýho komouše. Jako jsi ty.
Diesel generator ma legislativní omezení doby dodávky do sítě.
PS: Kolik je spotřeba velkého generátoru běžícího v ideálních otáčkách s ideálním zatížením? Nevýjde nakonec energeticky lépe spálit naftu v generátoru a nabít EV než tu naftu spálit přímov autě?
Myslím, že tam velký rozdíl nebude😊
Kolem tohoto panuje spousta dohadů. Uvádí se údaj cca 1,5kWh na litr paliva.
Osobně si myslím, a některé zdroje to tak popisují, že jde o celkovou energii (tedy to co píšeš ty ) a ne elektrickou energii jak lze často najít na netu.
To ale samozřejmě nic nemění na tom, že ta tepelná energie získaná spalováním ropy pro výrobu paliva může být přepočítána na elektřinu která by z takto uvolněného tepla šla získat.
Jasne, prečo by sa tam elektrina používala, však to odpadné teplo z motorov sa telepaticky prenesie do rafinériek... Kokso, jak niekto dokáže zmydliť taký nezmysel? K spracovaniu ropy a výrobe palív sa minú kvantá elektriny, Slovnaft mám skoro pod nosom a má vlastnú transformačnú stanicu väčšiu než má celá Bratislava. Pošlem ti foto?
Já psal něco o telepatickém přenosu tepla z aut? Se prober. Já myslel, že umíš číst i přemýšlet. Psal jsem, že většinově se tam nepoužívá elektřina. Samozřejmě, že na spoustu procesů, obsluhu, velíny, čerpadla a milion dalších věcí se používá elektřina, ale ne na ohřev ropy a destilační procesy.
No, kto nepochopí srandu a nadsádzku, s tým je obvykle ťažká reč. Chcel som tým povedať, že to, čo píšeš, je vcelku irelevantné, aj keby to bola pravda. Bez elektriny si rafinérka proste nepípne, o tom to je.
Fosílne palivá sú súčasnosť. Elektromobilita je pravdepodobná budúcnosť. Dnes je ešte v plienkach. Pre väčšinu ľudí nedokonalá a nedostupná.
Kde si chodil do školy? Podľa pravopisu nemáš ani tri ročníky základky...
A ešte prezraď, teplý rómik, robí ti to palčekovanie vlastného príspevku dobre? Tak si naklikaj ešte viac, 28 je málo!
Napsal jsi to velmi výstižně 🤣🤣🤣 Ano, rohYpnol!!!
Obzri sa, čo píšeš. Ty si tiež fanatik. Ak nie aj väčší ako tí elektrickí. Buď chlap a priznaj to.
Držme si palce, že nie. Hlasy odporcov aj v EU silnejú, a nech je Trump aký chce, hodne tomu napomôže. Ono by celkom postačilo ponechať Euro6 v pôvodnej verzii, teda bez ďalších dodatkov. A samozrejme podobné excesy ako flotilové emisie a emisné povolenky zrušiť.
Sedet v kotly horke vody a pridavat sam pod sebe drevo do ohne je jedna vec, ale jeste se z toho radovat?
Vedci jasne rikaji co se stane a maji dukazy.
Vědci neříkají absolutně NIC o tom, že ponechání svobodné volby zákazníků a přirozeného vývoje v automotive bude mít jakýkoliv negativní dopad na klima a přírodu!!!
Opět jen lžeš!!!
Je jasne vedecky dokazano a zmereno, ze CO2 z fosilnich paliv zpusobuje ohrivani planety.
Spočítané a zmerané, automobilová doprava sa na CO2 podieľa cca 8-12% a z tohto množstva je 50-60% v podaní osobných áut, vcelku teda 4-7% z celkovej produkcie CO2.
Lenže pravda je taká, že CO2 je iba jeden z faktorov, ktorý prispeva globálnemu otepľovaniu a zmenám klímy. Ďalšie faktory, ako je ubúdanie pralesov, zničený prirodzený kolobeh vody a extrémne znečisťovanie morí akosi nie sú brané v úvahu, pritom majú na globálnych ekologických problémoch leví podiel.
emise CO2 se řeší ve všech oborech takže i v zbývajících 90% se snaží produkci redukovat.
A zbytek?
- první je opět C02 jeho působením se zhoršují další části ekosystému viz třeba kůrovcové kalamity atd.
- druhý - návrat k přirozené cestě vody atd je jeden z bodů Green deal.
- extrémne znečisťovanie morí - tady můžeš započítat ropné katastrofy no a trochu provokace.. dost odpadu v moři tvoří plast. Když se tady zavede tak triviální věc jako je upevnění víčka PET lahve pro usnadnění recyklace tak někteří lidé div neemigrují do ruska😊
Podobným producentom ako osobná automobilová doprava je letecká doprava. Luxus, ktorého sa nevieme vzdať, pretože produkuje veľké objemy peňazí. Kedy budeme lietať na elektrinu?
Návrat k prirodzenej ceste vody greendeal rieši len empiricky, reálne sa nerobí nič.
Znečistenie morí - áno, plasty, ropné produkty, nadmerný výlov ohrozených druhov rýb a morských živočíchov, ktoré nemajú náhradu v ekosystémoch, ale v ešte väčšom množstve splašky z 2/3 sveta, chemický odpad (z fabrík, umelé hnojivá z pôdy a pod.).
Nespomenul si vyrubovanie pralesov, ktorých plocha sa za posledných 100 rokov zmenšila o 2/3 (celkovo odhadujú, že za posledných 500 rokov zo Zeme zmizli 4/5 zelene) To sú hlavné dôvody zvýšeného množstva CO2 v atmosfére, nie autá, nie lietadlá (prispievajú, ale nie sú primárnymi pôvodcami). Oceán a lesy majú rapídne zníženú schopnosť vstrebávať spracovávať CO2. Hlavne v tomto smere treba pracovať.
Víčka od PET fliaš sa neriešia kvôli ekológii, ale kvôli tomu, že majú asi 5x vyššiu hodnotu ako celá PET-fľaša. Ide o peniaze, nie o ekológiu.
Vědci říkají, že se budeme jako lidstvo potýkat s rozmary a extrémy počasí. Tak se tomu holt jako lidstvo musíme přizpůsobit. Rozhodně není řešení snažit se upravit klima, tak aby nám všem vyhovovalo. To je nesmysl.
první - klima nikdo nechce upravit, jen nechce pokračovat v jeho ničení (ve smyslu ničení optimálních podmínek ve kterých žijeme)
druhé - jak se cheš přizpůsobit mrazům po mírné zimě viz třeba loňské jaro zde, jak se chceš přizpůsobit extrémnímu suchu a teplotám jako bylo 2024 ve Španělsku po kterých následovalo naprosto extrémní období dešťů a záplav?
a to jsou jen dva příklady z mnoha extrémů kolem nás a situace se bude horšit
Kolik už za poslední rok v ČR bylo 500letých záplav?
Cena za přizpůsobění tomuto je opravdu mnohonásobně vyšší než cena za přechod na bezfosilní svět.
To jsou zase kecy a lži co předvádíš...
Klima se mění bez ohledu na to, jestli tu člověk je nebo není. Člověk samozřejmě ke změně klimatu přispívá. To jsou jediné pravdy, které jsou. Tohle jsou FAKTA.
Všechno ostatní o tom, jak je oteplování rekordní v historii planety, jak za to může právě a jen člověk, jak za to může právě ten člověk, co jezdí dieselm... Tohle je jen VÍRA. Tohle jsou jen výblitky zelených bezmozků. Včetně tvých výblitků.
jsou jasne vedecke dukazy a mereni ktera dokazuji ohrev planety diky CO2 ktere uvolnujeme do ovzduší spalováním fosilních paliv.
Ty ty dukazy popiras pouze na zaklade sve viry.
- letecká doprava dávno platí emisní povolenky
-GD řeší vodu a podívej s ekolem sebe kolik staveb na návrat vody do krajiny je placeno z EU.
atd
- ostatní body jsou globální a i ty se řeší a EU je v tomto velice aktivní. Bohužel na to musí být globální shoda.
Udržitelné létání je chiméra. Alternativy paliv klimatu nepomohou, říká studie
Výzkumníci zároveň dodávají, že některá udržitelná paliva mohou klimatickou krizi v krajním případě i prohloubit, píše portál The Guardian
https😐/www.idnes.cz/…o-zahranicni_jla
Blbý co, hujere?!?
Čo to pletieš za hlúposti? Emisné povolenky nie sú ekológia a absolútne nič neriešia.
Návrat vody neriešia stavby na takzvanú opravu chýb.
Tie chyby treba odstrániť, a to nerobí nikto. Globálna zhoda musí byť vo všetkom. To je kameň úrazu, EÚ sa veci snaží riešiť direktívne, lenže dopad nie je primárne pozitívny, a naviac je lokálny, takže k ničomu.
NIKDO fosilní paliva nedotuje.
Cítiš sa byť úplne zdravý?