Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nafta dál vládne většině kategorií aut. Mizí hlavně z těch menších

81 komentářů

Lempl Klaun
@rohYpnol

Saze z diselových motorů jsou tak malé, že přes plíce projdou přímo do krevního oběhu. Co je to za svinstvo, si málokdo dovede představit. Každý třetí Čech dostane rakovinu a každý čtvrtý na ni umře.

Dieselový ignorant to nepochopí. Hlavně že ušetří pár korun za phm. Třeba zrovna on tu rakovinu nedostane, říká si asi......
kesumb
a podil klesa, protoze duneni krom extremnich kolenovrtu v aute nikdo nechce!
Man Ký
Sevca1
@rohYpnol tvl ty jseš fakt mentální mrzák, v malém autě naftu, ještě že mladá generace na to kalí a staré struktury jako ty tu už dlouhou nebudou . Co bych za to dal aby skončilo zvýhodnění nafty a mrzáci jako ty by plakali
Sevca1
Panadol: já proč 😁 hňupe já tu neplacu že nedávají naftu do malých aut, celou dobu tu mrzáčku kvilis kvůli zvýhodnění EV ale nafta to je něco jiného viď. Ztráta času s člověkem co se zasekl před 20 léty. Ale můžeš jít do Ruska tam není problém tam můžeš onanovat nad starým naftovými auty
Avatar - Mikesus
Mikesus
@praptak
Nafta je nesmysl ve všech osobních autech. I ta dodávka je na benzin lepší. Jen ji nikdo u nás s moderní benzinovou technikou orakticky nikdo nenabízí. Třeba takový lexus LM jezdi za méně s benzínem než dieselové proace. Vyzkoušeno na stejné trase.
kesumb
@rohYpnol
me treba zajima kam az klesnes! Zatim dno prorazis velmi statecne a porazil si i mistni ikony, zbejva jedina!
kesumb
@panadol
ty mas v hlave solidne naduneno!
kesumb
@rohYpnol
cim vic mas penez, tim vetsi ses kolenovrt!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb
Jojo. Je to vtipné jak začíná porážet i největšího multinickového trolla, který jen dávala. A to i svým chováním
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Ta uz asi definitivne máš duto? Neni to tedy nic prekvapujicicho, vime vliv dieselu na inteligenci uz dekádu.
Nepsal nikdo, psal "krom extremnich kolenovrtu v aute nikdo nechce!" A to se právě u těch boháčů nevylučuje.
Opět lež v přímém prenosu od rohypnola.
Ty ani neumíš cist nebo chápat text? U nevzdelancu typické, ze nechapou text. Nebo chápou, ale jsou to chroničtí lháři.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Nebo Nebo

Ta nebudeš zrovna nejostrejsi tužka v penále co? Víš o tom, ze veřejná doprava, placená z veřejných prostředků je nezávislá na daních? Protože daně platí sami sobě, tak je nerelevantni kolik si sám sobě pošle.
Kdyz tohle někdo prohlasi, je z toho jen poznat, že moc rozumu nepobral a přemýšlení nebo vzdělání není jeho silnou stránkou. A zdražení potravin v řádu promile je naprosto nerelevantni. Normální člověk to ani nepozna. Vic si přihodí obchodní řetězec než by to zdrazila nafta. To je tak, kdyz každý nevzdelany jouda dnes kecá do všeho, jen aby náhodou neměl o pár korun méně v peněžence.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol ale. Zase další lzi a výmysly. Jak typické od rohypnola.
Přesný přístup jako ty dvě cernosky ve filmu obchodník se smrtí, jak bagatelizovali aids. Proč řešit něco, co tě zabije až za 25 let.
Navíc nejčastější typ rakoviny v Norsku je prostata a prsa. Plíce jsou až na 3.miste. u nás to jsou plíce, tluste střevo, slinivka...
https😐/www.vfn.cz/…mocni-rakovinou/

Duvodem:
"kouření, nadměrné pití alkoholu, obezita, stres, ale i horší kvalita vzduchu"
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Diesel je v osobní individuální přepravě naopak ten nejhorší. Ale to dieseldezolat nebo nevzdelanec nepochopi. Ono by stačilo trochu rozumět chemii a fyzice, ale takovej clovek se tu moc nenajde. Ten co těmto věcem rozumí, ten nemá potřeba tu psát lži o tom, ze diesel je nejlepší pohon. Ten je nelepší tak pro peněženku majitele, ale pro peněženku státu a zdraví obyvatelstva je s velkým náskokem poslední.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
Ty nebudeš moc technicky vzdělán co? Samozřejmě že létají a dokonce to tu i před tebou zmínili. I zde na acz bylo o tom hodně článku, měření je taky nespočet a diskuzi o zem ještě víc. Ale nevzdelanec pořád tvrdit, že když něco nevidi, tak to neexistuje.
kesumb
@panadol
to je mi jasny, nemuzes to pochopit!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Diesel je nejlepší pohon pro automobily ve všeobecnosti. Nic lepšícho v roce 2025 k dispozici není.

Ano, jsou určité segmenty a určité typy vozů, kde samozřejmě benzin dává vetsi smysl. To na věci ale nic nemění.

No a to, že BEV je veskrze minoritní záležitostí pro malou skupinu to na věci nic nemění dvojnásob.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN
Ten dieselové odpad v těch autech, to byly tragické motory, pro řidiče i okolí. Vibrace a dunění uvnitř, kraval a lenost, smrad, kravál a jedy venku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@3_diamanty
On ani nemá co dělat v C segmentu a v D segmentu je diskutabilní. Je to jen a jen o peněžence majitele, ze nema par korun na palivo. Koupil si opici a nema na banány, a tak to kompenzuje bezohledně nahrazkou, která nici ovzduší a zdraví všech kolem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@topten
A to je stejný problém s většími auty. Je tam převaha dieselu, protoze benzin prakticky nikdo nenabízí, nebo jen okrajové verze.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Zmizela hlavně ze segmentů, kde se nenabízí. 😉
Tycoon
@rohYpnol

Diesel v osobních autech je úchylka tam, kde jsou diesely zvýhodňovány emisními normami a/nebo spotřebními daněmi.
ryccardo
@Lempl Klaun mozna ti uniklo ze asi 15 let uz auta maji DPF a zadne saze z naftaku uz nelitaji.
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol Benzín v osobních autech dává smysl všude, pokud to máte srovnané v hlavě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1
Plakat budeš ty.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Jistě
Proto podil dieselů je nejvyšší především z luxusních aut 🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Lempl Klaun

Rakovina s tím nemá co dělat. Ta tu byla, je a bude i kdyby jsi nařídil jezdit na velbloudech. Máme prakticky shodnou dobu dožití ve zdraví jako Norsko.

Blbý co??? 🤣🤣🤣
Tycoon
@Nebo Nebo

Peugeot 308 je nějčastěji v naftě, protože Peugeot dlouhodobě neumí nabídnout pořádný zážehový motor.
vencelín
@Lempl Klaun
Zmenšování sází je dáno mimojine i požadavky na nižší emise.
Staré vznetove motory s řadovými čerpadla tak ty produkovsly saze velke, které se do plic nedostával.
Problém malých sází či nespalenych castic vzniká i u zážehový h motoru s přímí vstrikem paliva. Obecně čím vyšší vstřikovací tlsk, tím menší kapičky a tím menší saze a nespalene částice.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

"kouření, nadměrné pití alkoholu, obezita, stres, ale i horší kvalita vzduchu"

Takže žádný diesel, že!!!!
Hlavním zdrojem znečištění je zemědělství a vytápění!!!

Takže opět potvrzuješ, že věci jsu přesně jak říkám. Že ty jsi jen lhář a demagog. Emise z dopravy samozřejmě nějaký vliv a podíl mají a vždy mít budou jako každá lidská činnost, ale není to žádný přímý a hlavní důsledek!!!
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@Mikesus dodávka, limuzína či větší SUV v dieselu rozhodně není nesmysl
Rezna
@topten
Nikdo by je nekupoval, protoze kuli honbe za zelenym silenstvim by byli neumerne drahe.....coz uz ted prichazi i u benzinu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Já píšu že mi je úplně ukradený co si myslíš.
Že nechápeš rozdíl mezi "být ukradený" a "chápat"? No co od tebe taky čekat, že 🤣🤣🤣 Ale mám tě fakt u paty 😅
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Mě je úplně ukradený co si myslíš 😆
Nebo Nebo
@Sevca1 Plakas bys ty, kdyby zrušily zvýhodnění nafty.

Ceny potravin by v důsledku vyšší ceny přepravy šly nahorů, ceny MHD a autobusu celkově (= lidé by začali jezdit autem).

Stačí už teď, jak inflace vše zvedla a toto by bylo ještě zhoršení.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1
Tak jsi tupan ty, proč se mnou diskutuješ když to je ztráta času, co??? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ManKý

V Norsku je očekávaná délka života (naděje dožití) velmi vysoká. Podle posledních dostupných dat zhruba z roku 2021 je průměrná délka života pro muže v Norsku kolem 81 let a pro ženy asi 84 let.
V České republice je průměrná naděje dožití pro muže přibližně 79 let a pro ženy kolem 84 let (data z roku 2021).


Blbý, co??? Jsi jen lhář 🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Psal jsi nikdo nechce. Oops, prokázána lež, jsi jen lhář 🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Man Ký
Piš si sem co chceš. Že mám pravdu na tom nic nezměníš 🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo

Náhodou... Bylo to úžasné, když P206 měl 2.0 hdi... nezničitelné auto.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten
Jo, za 2 roky o BEV nikdo ani neopře zlomenou hůl.
ryccardo
Tak v malych autech uz nejaky cas nedava nafta smysl, ale ve velkych je stale idealni volbou.
Nebo Nebo
@topten Buď v klidu, elektro nemá ani to 😃😃😃.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@kari.laz co bylo dříve? Slepice a nebo vejce?
Neprodávají se protože je nikdo nevyrábí? Nebo je nikdo nevyrábí a tak se neprodávají?
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
Diskuze tady kvůli lidem jako Mikesus klesly na úroveň kanálu. Prohlašuje zjevné hlouposti jako že jsou vznětové motory líné a s vibracemi. Asi nezná žádnou dražší značku a vždy jel maximálně tak s dieselovou Felicií. Jeho urážení ostatních kvůli vlastnictví nafty by měl řešit psychiatr.

Kdybych mohl hádat, tak mu umřel někdo blízký na rakovinu a on teď hledá viníka a musí ho za každou cenu najít kvůli svojí frustraci. Nezajímá ho, že v drtivé většině případů viníka nelze najít, tudíž je i hloupost z toho vinit naftu. To že se kvůli naší vlastizrádné vládě pálí na vesnici i plasty a lidé jedí podřadné potraviny, protože nemají peníze, to už řešit nechce, protože to vyžaduje větší rozhled a pochopení celkového problému.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jezdec667

Hujere!!!

BMW 5/i5 30 409

Mercedes-Benz GLB/EQB 133 424 99

Hádej, který číslo je pro naftu?!? 🤣🤣🤣
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mikesus, právě že TD byl lék na lenost atmosfér, já nejsem ortodoxní odpůrce dieslů. A po dálnici to netočilo 4t otáček jak atmo, tak to bylo tišší. Zbytečné to řešit, dnes je tam malé benzínové turbo, vše vyřešeno.
Tycoon
@Nebo Nebo

Když tohle čtu, jen si pozvdechnu, že vládnoucím třídám (což jsou nejen vlády) podařilo potlačit u daňových poplatníků jakékoliv ekonomické myšlení, aby byli snadněji ovladatelní.

1) Srovnat daňové zatížení nafty a benzínu jde dvěma způsoby. Bohužel asi tak 99 % lidí napadne, že se to dá udělat jen zvýšením spotřební daně z nafty.
2) Vliv spotřební daně nafty na ceny potravin je oproti jiným vlivům zanedbatelný. Daleko více zdražuje naftu a tím i potraviny například politika ČNB, která se už asi tak 15 let snaží oslabovat korunu. A úplně nejvíce zdražuje potraviny nefunkční trh vlivem silných oligopolních řetězců.
3) MHD, autobusy a další dopravní prostředky hrazené z naprosté většiny z veřejných prostředků jsou z pohledu spotřební daně "nalej-vylej". Z veřejných prostředků se jim dají peníze na zaplacení spotřební daně z paliva a pak se od nich ta samá částka na spotřební dani z paliva vybere. Nezávisle na tom, jaké palivo to je a jakou má daňovou sazbu.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@ryccardo Samozřejmě, že létají. Ty nejmenší, co projdou i tím filtrem...

Pomíjím, že polovina nafťáků žádný filtr nemá, protože je tak stará a polovina z té druhé poloviny ho nemá funkční, protože... (každý dieseldezolát si dosadí vlastní důvod)
Nebo Nebo
Za mě je vpohodě, že nafta mizí u menších aut jako např. 208, Fabie, Polo atd. Do takových aut je diesel přežitek, ale menší diesel v nich by neuškodil, ba naopak.

Kdežto například taková 308 Peugeot, tam bez nafty se nikdo neobejde, většinu co vídám, je nafta. To samé i u Škody Kodiaq, Santa Fe (ten nový hnus jsem zatím mimo bazar neviděl).
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Lempl Klaun Nejhorší dieseloví ignoranti nastavili daně tak, aby byla nafta výhodná. Zločin proti lidskosti! 😄
Jinak dieselový ignorant si hlavně říká, že má výfuk za sebou a na to, co je za ním, z vysoka s*re... Ve volbách to pak hodí Burešovi nebo ještě horším mrdk@m...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Oscar_Romero
Přesně, s tou rakovinou si myslím o mikešovi úplně totéž. A říct může za to diesel je to nejprimitivnější co jde.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Naftový motor je v dnešní době pro firmu, která potřebuje najíždět km, ideální volba. Dnešní diesely mají neuvěřitelně nízkou spotřebu. Auta skvělý dojezd. Můžou takto pohodlně ekonomicky jezdit a ne stát u nabíječky.
Man Ký
@rohYpnol ty retarde. jestli jsi čekal, že v rámci unie budou rozdíly v průměrném dosaženém věku v desetiletích, musíš být zklamán. Zase takové rozdíly to nejsou. Nicméně i ty dva roky stačí na to, že jsem mezi evropskými státy ve spodní části žebříčku. Navíc, krom rakoviny jsou tu ještě kardiovaskulární nemoci, které průměrnou dobou dožití značně zahýbají.
Takže je třeba hledat přesnější statistiky
Nejvyšší podíl úmrtí na rakovinu plic mezi všemi úmrtími na nádorová onemocnění byl v roce zaznamenán v Maďarsku (26,1 😖, v Nizozemsku (24,6 😖, v Belgii (24,5 😖, v Řecku a v Polsku (obě země 24,1 😖; naopak nejnižší podíl byl zaznamenán v Portugalsku (14,5 😖, ve Švédsku (16,7 😖, v Lotyšsku (16,8 😖, v Litvě a na Slovensku (obě země 17,1 😖. ve srovnání s rokem 2002 podíl úmrtí na rakovinu plic mezi všemi úmrtími na zhoubné nádory vzrostl ve 14 členských zemích EU, klesl v 10 zemích, a zůstal téměř neměnný ve Slovinsku a ve Finsku.
DonVito
rohYpnol
17. června 2015 • 18:14
Tesla není automobilová budoucnost, Tesla je jediná automobilová budoucnost, Tesla je hrobem konvenčních modelů, Tesla je vrahem celého zkostnatělého automobilového průmyslu. Tesla je nová filozofie automobilismu. Tohle vše, díky Elonu Muskovi.
🤫

RohYpnol to rikal!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Neztrapňuj se chudáčku.
ve velkých luxusních autech je podíl dieselu zjevný. Kesumb z každého (většiny) majitelů Audi/BMW/Mercedes dělá extrémního kolenovrta. Zjevná blbost na kvadrát, hujere...
kesumb
@ryccardo
ja to mam stejne, ve firme je posledni nafta. Celej naftovej motor je mrtvej koncept ve vsem kde jsou kolem lidi.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@Mikesus kritérií, proč zvolit naftu je ale více, záleží na jedinci a jeho potřebách
ryccardo
@Sevca1 Tak ty seš dobrej exot 😁
ryccardo
@Barry Lyndon To jsou kecy. Nevím jestli sis všiml jak vypadá výfuk u moderních aut. Zkus si do něj klidně šáhnout. Umažeš se míň, než když si doma přejedeš prstem skříň. Spaliny moderních aut a tím myslím auta klidně 10 let stará nepředstavují žádné hrůzné nebezpečí, kterým by bylo potřeba se vůbec zabývat.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@rohYpnol 2,0 HDI v 206ce jo. Nezničitelné auto. Mačo dnes má tříválec 96kW. 206ka měla akorát mrtvou 1,4ku.
Avatar - praptak
praptak
@Nebo Nebo U nižší střední se bez nafty obejde každý.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Nahuleno máš ty ty kolenovrte 🤣

Mimochodem, moje FVE má 74% roční spotřeby elektřiny. A přesto chápu, že to není žádný řešení. Ale pouze alternativa pro zlomek lidí, která i tak příliš ekonomického smyslu nedává.

Blbý, co?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Běžte někam s těma extremistickýma plivancema. Já mám rád naftu na dálku, elektro kolem komína, dnes už 200 km a benzín ve sportovnějším autě.
topten
@Pepa_007
nikdo by je nekupoval
ta doba je uz davno pryc
topten
nafta vladne ...
... s podilem 1/4
tak to jooo
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tak hlavne v malych autach dizel nema co robit.... a je fajn ze sa to uz konecne dostava do normalu... ono kazdy pohon ma svoje vyuzitie len ho treba vhodne pouzit...
kesumb
@panadol
muzou toho najezdit hodne za mnohem vyssi naklady na km. Dnesni klenoty jako fr dizlovy zgreby (master, proace apod) nastesti stojej vic v servisu nez smrdej pred skolkou. Nastesti je diky eu ten vas nerozbitnej pojizdnej smrad tak slozitej, ze to nikdo neumi poradne vyrobit!
Man Ký
@ryccardo oxidy dusíku překvapivě prolezou filtrem pevných částic😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
🤣🤣🤣
Víš o tom, ze veřejná doprava, placená z veřejných prostředků je nezávislá na daních? Protože daně platí sami sobě, tak je nerelevantni kolik si sám sobě pošle.

Tak tímhle konkuruješ i současnému elektrikáři... ehm pardon, ministrovi financí 🤣🤣🤣

Napsal jsi dokonalou pi*ovinu. Já si e vím, že ty máš pocit, že jsi objevil něco úžasného, ale to, že z veřejných peněz platíš daně, fakt neznamená ani omylem, že to je nezávislé!!!! Stat si daně platí sám sobě, ale daň je nákladem i pro stát!!!
Jezdec667
Nafta je pohon minulosti. Nechápu, kdo si to ještě kupuje. Povídačky o čistém dýzlu se zatím vždy ukázaly jako falešné. Takže snad jen pro bezohledné skrblíky a sociály.
M1K0
Příspěvek podléhá schvalování.
MB1975
@rohYpnol naprosty souhlas
topten
vidim, ze tady je minimalne jeden, kterej nezvlada ani obycejnou tabulku kdyz tvrdi, ze podil dyzlu je nejvetsi predevsim u luxusnich aut
nebo nevi, co ktera kategorie znamena
u nej neprekvapuje
ryccardo
@kesumb Musím uznat, že si klidně připlatím za palivo a budu jezdit na benzín. Navíc nemusím řešit spousty technických problémů spojených s čištěním spalin. DPF, EGR, močovinu a podobný nesmysly. Moje auto nic takovýho nemá a mám klid a spolehlivý motor.
ryccardo
@Nebo Nebo Jako bavíme se tady o 3 korunách rozdílu ve spotřební dani. To si fakt někdo myslí, že by kvůli tomu lidi přestali jezdit s naftovýma autama? Pravda je co píšeš, že by se to promítlo do cen zboží.
ryccardo
@rohYpnol Ano to bylo supr. Jenže to je bohužel už 25 let. V té době to smysl ještě dávalo. Osobně jsem měl P306 TD 66 kW. Vynikající motor a dobré jízdní vlastnosti celého auta. Krom chatrného podvozku, kde bylo neustále něco vytlučeného to bylo supr auto na denní ježdění. Spotřeba 5-6 litrů bez ohledu na způsob jak se s tím jezdilo. Nicméně Mikesus by si asi urval límec. Čoudu za mnou bylo když se na to šláplo jak za lokomotivou. Nicméně Mikesusové před 25 lety nebyli, takže to vůbec nikomu nepřišlo divné a nikdo to neřešil. Pak mi právě přijde úsměvné když se tihle divnolidi neustále snaží prezentovat moderní spalovací auta s DPF jako něco nebezpečného co ohrožuje naše zdraví.
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
@KANKUNDEN díky.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Spis nez chyba to budou nejake skladovky.
Ty naftove Fabie.
Myslim.
Lempl Klaun
@Man Ký

👍🏻👍🏼👍🏽👍🏽👍🏿
topten
@Nebo Nebo
dockas se
za 2 roky
bud v klidu