Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
ptr078
A preto kazde tretie auto na nemeckej dialnici je kombi 🤣 nehovoriac o tom, ze skoro vsetky dovezene priemiove vraky su dizle v kombi. Nemyslim si, ze kombi je na pokraji zaujmu. Skor osekana ponuka nuti ludi sa pozriet inam, idealne do sveta suv, kde si za rovnaky priestor musia riadne priplatit a to sa oplati
Othello
K čemu je to spínací quattro, když to má spotřebu stejnou jako plnotučná technika ?
@Othello všimni si jak pod článkem Corolla x Meghane daleko víc vypovídá o motoru kroutící moment než maximální výkon, který mají obě auta podobný.
@KANKUNEN
Porovnávají se tam dvě odlišné koncepce pohonu, silnější TB s širokým pásmem maxima výkonu proti slabšímu atmo s úzkou špičkou jehož elán degraduje variátor, dle textu navíc fungující dost podivně
Korunováno zjevnými chybami v technických údajích - viz nesmyslný rozsah max.momentu u Renaultu a jeho maximálka pouhých 175 kmh, při 140 koních výkonu.
Co by nám to mělo říct ?
Porovnávají se tam dvě odlišné koncepce pohonu, silnější TB s širokým pásmem maxima výkonu proti slabšímu atmo s úzkou špičkou jehož elán degraduje variátor, dle textu navíc fungující dost podivně
Korunováno zjevnými chybami v technických údajích - viz nesmyslný rozsah max.momentu u Renaultu a jeho maximálka pouhých 175 kmh, při 140 koních výkonu.
Co by nám to mělo říct ?
@Othello 175 km/h maximálka není chyba, ale omezovač, který Renault cpe do každého auta.
@twistedTSD
že by to cpali všude bych neřekl, ale v tomhle konkrétním autě to být může. Divné že v testu není o omezovači ani zmínka.
že by to cpali všude bych neřekl, ale v tomhle konkrétním autě to být může. Divné že v testu není o omezovači ani zmínka.
Ringhofer
Kterých reálných zájemců o naftový kombík Audi A5 je více? Těch do 40, nebo těch přes 40? Že jsou to firemní nákupy? Aha, tím se ten klesající zájem vysvětluje, ale co to má společného s věkem? (Lidé, kteří si myslí, že středobodem automobilového trhu je naftový kombík, už s jistotou nebudou nejmladší.).
Sakra, sem stareeejjj!
Sakra, sem stareeejjj!
@Ringhofer
Pro toho kdo jezdí delší trasy je Vznětový motor fajn volba. Moderní motory už dávno nejsou jako poválečné zetor, jak tomu bylo ještě za Fabie 1.
Pro toho kdo jezdí delší trasy je Vznětový motor fajn volba. Moderní motory už dávno nejsou jako poválečné zetor, jak tomu bylo ještě za Fabie 1.
@vencelín
to mas pravdu, sice to chrochta stejne ale
navic to ma mocovinu! Kdyby to aspon byla V6...
to mas pravdu, sice to chrochta stejne ale
navic to ma mocovinu! Kdyby to aspon byla V6...
@Ringhofer Pro ty, co jezdí dálky a nechtějí, aby to žralo, takže firmy. A pak to koupí sedlák na vesnici na chatu.
Lubo
"...auto ukazovalo poctivě všechny značky z letního omezení, kde byla na devadesátce sedmdesátka, pak padesátka a nakonec třicítka. Autu vůbec nevadilo, že reálně tam žádná značka nebyla a pípáním si vynucovalo jet právě oněch třicet."
Nezmyselné pípanie je pre mňa spoľahlivá stopka, prečo som zavrhol minulý rok pri výbere nového auta viacero výrobcov. Napr. v BMW z prvého polroka 2024 bol v tomto svet ešte v poriadku, nepípa vôbec nič, trvalo vypnuté. Neviem ako to majú od platnosti nových nariadení v lete.
Nezmyselné pípanie je pre mňa spoľahlivá stopka, prečo som zavrhol minulý rok pri výbere nového auta viacero výrobcov. Napr. v BMW z prvého polroka 2024 bol v tomto svet ešte v poriadku, nepípa vôbec nič, trvalo vypnuté. Neviem ako to majú od platnosti nových nariadení v lete.
@Lubo Nová legislatíva vstúpila v platnosť 6.7.2024. Všetci musia pípať. Dnes už ide o to, ako jednoducho sa tie sr$&ky dajú vypnúť. Či sú tam tlačítka, špeciálne menu (alebo je to frikulínsky podstrčené v obľúbených), či treba každú túto "užitočnú" funkciu loviť v 10 podúrovni nejakého menu a to ešte samostatne...
@mariov8 👍 To je blbé. A keď sa k tomu pridá nezmysel ako pamäť na už neexistujúce letné obmedzenia ako v Audi, tak sme si pomohli úplne. 🙈
Škoda, že sa takto sabotujú, nehovoriac koľko ich tie vyhytávky a SW stojí (a na konci aj kupujúcich).
Neviem čo všetko musí po novom pípať, ale hlavne japonské autá iste idú za hranu toho čo je predpísané (Mazda, Lexus). Je to škoda.
Škoda, že sa takto sabotujú, nehovoriac koľko ich tie vyhytávky a SW stojí (a na konci aj kupujúcich).
Neviem čo všetko musí po novom pípať, ale hlavne japonské autá iste idú za hranu toho čo je predpísané (Mazda, Lexus). Je to škoda.
@Lubo Niekde v podkladoch som videl uvedené, že nová predpísaná bezpečnostná výbava v Európe zachráni 25.000 obetí automobilových nehod ročne. Človek s krátkou pameťou by mohol poznamenať: "Zlatý komunisti!".
Koľko ľudí zomre, lebo niekdo nečumel pred seba, auto nezareagovalo (lebo sneh, dážď, medveď...) a on čumel do menu a hľadal ako niečo obťažujúce umlčať?
Koľko ľudí zomre, lebo niekdo nečumel pred seba, auto nezareagovalo (lebo sneh, dážď, medveď...) a on čumel do menu a hľadal ako niečo obťažujúce umlčať?
@Lubo Neviem, ako to má Lexus na najnovších modeloch, ale môj RX 2018 pípa, iba keď si to sám zapnem. A to si ešte môžem vybrať, či to má pípať (vibrovať), alebo iba ukazovať na displeji bez zvuku. Proste štandardne mám všetko off - prekročenie rýchlosti podľa značiek, udržiavanie v pruhu. Naviac, keď si zapnem napr. vyhrievanie sedačky, tak je zapnuté aj po vypnutí a opätovnom naštartovaní.
@mariov8 to sú zase keci, na cestách zomiera čoraz menej ludí, prínos pre bezpečnosť sa nedá uprieť
@mariov8
To musí být oser, před každou jízdou půlhodiny vypínat tyhle kraviny.
Ještě že my "veteranisti" jsme toho zatím ušetření.
To musí být oser, před každou jízdou půlhodiny vypínat tyhle kraviny.
Ještě že my "veteranisti" jsme toho zatím ušetření.
@vencelín Při té bídě, někdo si s tím, jak nenakakat zákazníka a přitom vyhovět úředníkovi, docela poradil. Výrobce mého vozidla to dal do samostatného menu, jiné jeho modely to mají z výroby v hlavním menu "Oblíbené" a je to v obou případech na tři kliknutí, plus případně ještě Start-Stop, tak 4. Ale já mám hybrid, tak volím jízdní režim.
Když si projíždíš checklist u letadla, je toho stále násobně více...
Co je špatně, že když zastavíš a najednou potřebuješ ještě s autem cuknout, tak než se to zase celé probere. Samozřejmě na cuknutí nevypínáš asistenty, ale zlaté staré mechanické auto, otočil jsi klíčkem, drcnul do voliče a bylo to...
Veteránisti... teskně vzpomínám na "piáno" od mercedesu, ale tak to mělo o 200 koní méně, zrychlení na 100km/h trvalo 2x déle a těsně za 180km/h benzínový čtyřválec končil, a i tak to žralo o polovinu více než současný dieselový hybrid s trvalou 4x4. Na druhou stranu tam nebyl problém si doma opravit elektronickou jednotku řídící palivové čerpadlo. Měla 17 transistorů. 😁 Kromě rádia tam už nic dalšího obsahující elektroniku nebylo...
Když si projíždíš checklist u letadla, je toho stále násobně více...
Co je špatně, že když zastavíš a najednou potřebuješ ještě s autem cuknout, tak než se to zase celé probere. Samozřejmě na cuknutí nevypínáš asistenty, ale zlaté staré mechanické auto, otočil jsi klíčkem, drcnul do voliče a bylo to...
Veteránisti... teskně vzpomínám na "piáno" od mercedesu, ale tak to mělo o 200 koní méně, zrychlení na 100km/h trvalo 2x déle a těsně za 180km/h benzínový čtyřválec končil, a i tak to žralo o polovinu více než současný dieselový hybrid s trvalou 4x4. Na druhou stranu tam nebyl problém si doma opravit elektronickou jednotku řídící palivové čerpadlo. Měla 17 transistorů. 😁 Kromě rádia tam už nic dalšího obsahující elektroniku nebylo...
@mario
Zas takový veteranistka že bych měl piano to nejsem. I když za pěkným pianovitym kombikem se rád otočím 😊.
Letadlo je samozřejmě jiná liga, I složitosti.
Bohužel siml diktuje lidem co mají chtít a co by měli využívat bez ohledu na jejich vůli. A bude hůř...
Zas takový veteranistka že bych měl piano to nejsem. I když za pěkným pianovitym kombikem se rád otočím 😊.
Letadlo je samozřejmě jiná liga, I složitosti.
Bohužel siml diktuje lidem co mají chtít a co by měli využívat bez ohledu na jejich vůli. A bude hůř...
Lubo
Nechápem tú spotrebu kolem 7l pri dlhších kľudnejších cestách. Kde udělali soudruzi chybu?
V X7 40d mám zatiaľ priemer 7,6 l/100 km. Diaľnice a okresky podľa limitov, mesto minimum. A predsa len je tam vyšší výkon (352 koní) a oveľa väčšie a ťažšie auto, pneu vzadu šírka 315, atď.
V X7 40d mám zatiaľ priemer 7,6 l/100 km. Diaľnice a okresky podľa limitov, mesto minimum. A predsa len je tam vyšší výkon (352 koní) a oveľa väčšie a ťažšie auto, pneu vzadu šírka 315, atď.
@Lubo
Kde udělali soudruzi chybu? V EU. To je jednoduché.
Je to překoňovaný dvoulitr, co musí tahat baterku, elektromotor a ještě AWD.
3.0 TDI bez těchto sra*ek co tam jsou kvůli emisní diktatuře zelenorudých kmérů by to jezdilo se stejnou spotřebou. Jenže 3,0 TDI by měl o 1g CO2 horší emise, takže vyrábějí tohle...
Kde udělali soudruzi chybu? V EU. To je jednoduché.
Je to překoňovaný dvoulitr, co musí tahat baterku, elektromotor a ještě AWD.
3.0 TDI bez těchto sra*ek co tam jsou kvůli emisní diktatuře zelenorudých kmérů by to jezdilo se stejnou spotřebou. Jenže 3,0 TDI by měl o 1g CO2 horší emise, takže vyrábějí tohle...
@Lubo Chybu spíš dělají soudruzi na autocézet.
Mám "stejný" motor v Passatu jen bez Mild hybridu a klidné dálky to jezdí za 4,8/100. Letní průměr okolo 5,3/100 a v zimě se vejdu do 6/100 podle toho jak moc je v tom krátkých tras, kde člověk škrábe sníh a ohřívá motor... Jednotlivé delší trasy nad 50 a víc km i v zimě v klidu za 5 až 5,5/100 podle tempa.
Mám "stejný" motor v Passatu jen bez Mild hybridu a klidné dálky to jezdí za 4,8/100. Letní průměr okolo 5,3/100 a v zimě se vejdu do 6/100 podle toho jak moc je v tom krátkých tras, kde člověk škrábe sníh a ohřívá motor... Jednotlivé delší trasy nad 50 a víc km i v zimě v klidu za 5 až 5,5/100 podle tempa.
@Mokrous
Podle spritmonitoru už předchozí generace A4 2.0 TDI 150 kW Quatro jezdila za 6,4 l/100 km. Ta nová je ještě těžší, takže to těch 7 litrů být může. Ale jasně, novináři mají vždycky vyšší spotřebu.
Podle spritmonitoru už předchozí generace A4 2.0 TDI 150 kW Quatro jezdila za 6,4 l/100 km. Ta nová je ještě těžší, takže to těch 7 litrů být může. Ale jasně, novináři mají vždycky vyšší spotřebu.
@Tycoon Vždycky je to o typu provozu, řidiči, pohonu a obutí. Je jasný, že když to má salámy a 4x4 a lítá se s tím v kombinaci ucpaný prahy a pak nad 150 dálnice, tak si to zvlášť v zimě asi něco vezme. Já to mám v předokolce a na 215mm R17 pneu a nejezdím po ucpaným centru ani nedržím pokaždý 150 na dálnici. Většinou se mi to motá kolem 80-120 a občas samozřejmě i hodně nad limit, ale spíš v klidu a plynule. A často i plně naloženej jedu jen těsně nad 5. Kdybych jezdil jako většina dnešních mongolů stylem brzda plyn, nebo tempomat (taky brzda plyn, žejo?), tak mi to bere o litr víc.
Spritmonitor je zase záležitost Německa a jejich dálnic + stau. Holt jeden jezdí za 5 a druhej za 7.
Spritmonitor je zase záležitost Německa a jejich dálnic + stau. Holt jeden jezdí za 5 a druhej za 7.
@Mokrous
Ono se to nezdá, ale jenom čtyřkolka přidá cca 0,5 l/100 km. K tomu 300 kg hmotnosti navíc. K tomu automat. K tomu široké pneu. A hned ten samý motor bere o litr víc. Tím jsem chtěl říct, že ten Passat prostě nejde přímo srovnávat.
Ono se to nezdá, ale jenom čtyřkolka přidá cca 0,5 l/100 km. K tomu 300 kg hmotnosti navíc. K tomu automat. K tomu široké pneu. A hned ten samý motor bere o litr víc. Tím jsem chtěl říct, že ten Passat prostě nejde přímo srovnávat.
@Tycoon Tak jasně, že čtyřkolka ten půllitr přidá, o tom žádná, ale nemohu uvěřit, že nová Audi s 2.0 TDI má 2 tuny. Čísla z tohoto webu mne absolutně nezajímají, protože jsou z 90% vždy špatně. Ale je fakt, že skoro 2 tuny uvádí i Audi dojčland a je to skoro o metrák a půl víc, než má benzínový dvoulitrový Quattro 150kW. To je teda peklo, jestli to je pravda. To se ten MHEV teda vážně "vyplatí", když to žere o 2 litry víc jak stará technika.
Passat Variant má 1,7 tuny a je to taky 7st. automat. DSG DQ381 vs DL382 u Audi.
Rozměrově jsou ta auta +/- to samý. Audi je o cca 3cm širší a o cca to samý nižší.
Passat Variant má 1,7 tuny a je to taky 7st. automat. DSG DQ381 vs DL382 u Audi.
Rozměrově jsou ta auta +/- to samý. Audi je o cca 3cm širší a o cca to samý nižší.
Já pořád nechápu ten stesk, je to kus auta, má to výkon, 4x4, kombík s automatem, jezdí to za 7 na sto, to je přeci skvělý ne ? Pokud se bude někdo snažit, určitě to o nějaké to deci spadne. Sám jsem míval naftové kombi, byť o pár kw slabší, ale zase technicky starší, těžké podobně, taktéž 4x4 a jezdil jsem dlouhodobě 7,3 na sto. @Tycoon
@Ozzman
Já nemám stesk, nikdy jsem diesel neměl 😄
Spíše naopak se snažím říct, že vzhledem k podmínkám, které ten motor má, je jeho spotřeba adekvátní. Podle oficiálních údajů je současné A4 2.0 TDI těžší než kdysi byly vrcholné modely jako Audi A8 6.0 W12 nebo 4.0 TDI V8.
Samozřejmě se nabízí otázka, zda by 3.0 TDI u tak těžkého auta nebyl v reálu úspornější.
A pro nás, co po dieselech stesk nemáme, zda 2.0 TSI není lepší volbou 😄
Já nemám stesk, nikdy jsem diesel neměl 😄
Spíše naopak se snažím říct, že vzhledem k podmínkám, které ten motor má, je jeho spotřeba adekvátní. Podle oficiálních údajů je současné A4 2.0 TDI těžší než kdysi byly vrcholné modely jako Audi A8 6.0 W12 nebo 4.0 TDI V8.
Samozřejmě se nabízí otázka, zda by 3.0 TDI u tak těžkého auta nebyl v reálu úspornější.
A pro nás, co po dieselech stesk nemáme, zda 2.0 TSI není lepší volbou 😄
@Lubo ale to máš ty a nikdo jiný😊
https😐/www.spritmonitor.de/…BMW/1731-X7.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…BMW/1731-X7.html?…
@Man Ký Jj, príjemne prekvapilo, auto mi vyhodnotilo rok 2024, že jazdím viac ako 48% majiteľov a mám nižšiu spotrebu ako 96% majiteľov.
Zrejme sú ostatní viac v meste ako ja. Ja po meste najviac chodím pešo.
Verím, že aj na tej Audi by som mal o čosi nižšiu spotrebu, niečo v zmysle ako píše Mokrous
Zrejme sú ostatní viac v meste ako ja. Ja po meste najviac chodím pešo.
Verím, že aj na tej Audi by som mal o čosi nižšiu spotrebu, niečo v zmysle ako píše Mokrous
johny555
Naftový kombík byla pouze záliba Evropanů, v Asii a Americe to nikoho nezajímalo. Vkus Evropanů se však změnil, o malé úsporné auto už nikdo nestojí, všichni chtějí velkou káru (SUV) a spotřeba moderních benzínů už se blíží moderním nafťákům (v dlouhodobých provozních nákladech se téměř vyrovnávají nebo rozdíl je nepodstatný). Kombík je už je jenom nostalgická vzpomínka dnešních 50ků ale reálně většině lidem se líbí SUVečka mnohem více.
@johny555 příběh malých úsporných aut v Evropě je trošku jiný... v Evropě to bylo vždycky tak, že jih (Itálie, Francie, Španělsko) o taková auta stál a německý region (Německo, Rakousko, ČR, Polsko) už méně. Legislativa v posledních letech ta malá auta zdražila, takže si více kupců radši něco málo připlatí za víc prostoru.
@johny555
Já vidím SUV nejčastěji u starších lidí 55+ a u mladších kategorií v případě žen.
Já vidím SUV nejčastěji u starších lidí 55+ a u mladších kategorií v případě žen.
@johny555 Do 50 mám ještě pár desítek let a nevidím důvod chtít SUV, pokud nepotřebuji vyšší světlost a 4x4, ani neznám nikoho v mém věku, kdo by je preferoval. SUV v Evropě zpopularizovali boomeři, maminy, co neumí řídit, a fyzicky znevýhodnění muži středního věku. Mě do toho netahej.
@twistedTSD když pominu logickou preferenci vyšších aut u starších řidičů (ještě starších než boomerů) tak si myslím, že v tom zbytku populace jde obliba SUV celkem napříč věkem i pohlavím. My tady jsme trošku taková bublina preferující řidičtější nižší auta...
@Emel Je samozřejmě možné, že moje okolí není reprezentativní vzorek populace, ale není kolem mě skoro nikdo mezi 20-40 lety, kdo by vysloveně preferoval SUV nebo ho vlastnil. Naopak v kategorii 50+ se z nich stal mainstream.
Já mám pod 40 a taky SUV není má volba, jezdil jsem vždy kombíkama, ale musím přiznat, že jsem se už párkrát zamyslel, jestli to SUV přecijen není lepší volba a né z důvodu řidičskosti, ale protože mám rodinu a poutat děcko do nízkého kombíku do sedačky je neustálé ohýbání, lovení pásů, za pár dní budu mít dvě a bude to dvojnásobná námaha a jelikož jsme SUV v rodině měli, tak musím konstatovat, že pro tuhle disciplínu je to SUV mnohem uživatelsky přívětivější a jak jsem se před rokem jen kouskem myšlenky zabýval tím, že zkusím SUV při koupi auta, tak dnes tuto myšlenku mívám častěji...zvláště když pak z toho auta lovím věci popadané na zemi po synovi a stojím na chodníku vedle auta a lezu tam jak do ponorky 😁 Rád říkám, že jsem dal zatím přednost sobě jako řidiči před rodinou. @twistedTSD
Vapetalk s Karotkou
Kde se stírá hranice mezi mild hybridem a klasickým hybridem? Pokud auto umí na EV jet pomalu po parkovišti a nebo se (možná?) i rozjet, není to už klasický hybrid?
Spotřeba mezi 6 a 7 je poměrně tragédie. BMW 520d, které točí zadní nápravou nonstop, jezdí dlouhodobě pod 6l a cesty typu Praha - Brno zvládne vklidu pod 5 litrů.
Spotřeba mezi 6 a 7 je poměrně tragédie. BMW 520d, které točí zadní nápravou nonstop, jezdí dlouhodobě pod 6l a cesty typu Praha - Brno zvládne vklidu pod 5 litrů.
rohYpnol
Ke spotřebě😒br />
minula generace 50 Quattro 3.0 TDI se pohybuje reálně 6,5-7,2l ...
https😐/www.garaz.cz/…e-nizko-21014033
Přesně jak jsem psal. Ale tohle je výsledek skvělé politiky EU...
https😐/www.garaz.cz/…e-nizko-21014033
Přesně jak jsem psal. Ale tohle je výsledek skvělé politiky EU...
Zaujimalo by ma kolko km v kolone prejde na baterky, kapacitu baterie som nedohladal.
https😐/www.audi-mediacenter.com/…technology-16281
Zalezi v akom pocasi a ako sa kolona hybe, pripadne ci je v rovine, alebo v kopci. V priemere ked sa trochu posnazim (vypnem A/C) tak zvladnem 5-10 min kolony cisto na EV. To mi "prd" nepride, pretoze ked som to absolvoval na Colte, alebo Cliu, tak tie za ten cas zozrali aj travu okolo cesty... hlavne teda Clio 😄