Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Elektromobily nejsou jediná cesta. Škoda bojuje za alternativy

117 komentářů

DonVito
Jezku, znas cenu domaciho nabijeni, kdyz o ni pises?

Pises nesmysl za nesmyslem.
BEV produkuji nizsi mnozstvi castic!
Emise ve meste jsou predevsim z dopravy!
https😐/praha.eu/w/nejvyznamnejsim_zdrojem_znecistovani_1_2724558
Nejvýznamnějším zdrojem znečišťování ovzduší na území hlavního města je silniční doprava

Ja nabijim nekolikrat tydne "nocnim" proudem a stoji to zlomek tvych nakladu na ropu!!

Jen hlupak muze zlehcovat vliv dopravy na prostredi ve meste.
👎👎👎
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Pepa_007

Myslíte, že zákaz kouření v hospodách byl taky sociasmus?

Možná, že v medicíně by měl mít své místo vedle zubaře i kovář s kleštěmi, nebo pouštění žilou.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Zpátečníci, fosilní paliva jsou minulost. Elektromobilita je příběhem, který píšeme my všichni – s každou nabíjecí stanicí a každým tichým startem 👍
psel
@ericn a v čem? Tak mi otevři oči?
Musíš dnes chodit do práce?
Potřebuješ výjezdní doložku a poslat peníze ze zahraničí abys mohl vycestovat?
Máš stanovené ceny zboží v cenovém věstníku?
Musíš mít kádrový profil abys mohl studovat na vysoké škole?
Můžeš svobodně volit nebo tě někdo perzekuuje když škrtáš na volebním listu?
Můžeš dnes demonstrovat?
Máš nákup banánů omezen na 1kg a když chceš víc musíš stát frontu znovu?
Můžeš si v prodejně ovoce a zelenina v zimě koupit i něco jiného než brambory, cibuli a sterilované zelí?
Můžeš mít vedoucí pozici bez toho že bys měl kádrový profil?
Máš svobodný přístup k informacím?
Proste jen zbytečně a hloupě vytahuješ nesmysly.
DonVito
Nejvýznamnějším zdrojem znečišťování ovzduší na území hlavního města je silniční doprava

Howgh
psel
@traveldrive ta Ulice běží na Nově nebo na Primě? 😄
To že tu máme spalováky je dáno zejména tím že nám sem teče ropa ze zemí kde by jsi sám žít nechtěl. A tak všichni sklepnou patky a neřeší rozřezané novináře na ambasádě v Turecku, dokonce jsou tací kteří Rusko neodsuzují za válku na Ukrajině protože ta nafta za 35 je prostě nutná pro to aby mohl dojet každý den do práce.
Čína si tuhle závislost uvědomila a za cenu ohromných investic to tlačí dopředu a povedlo se jí jak zlepšit ovzduší tak snížit tu závislost alespoň v osobní dopravě.
Takže bych se zamyslel být tebou nad tím retardem, protože bych tím spíš označil někoho kdo přesto, že by ho moderní BEV v 99% případech neomezoval bude psát do každé diskuze jedno z těch ohraných 100 plus 1 dávno vyvrácených klišé.
psel
@tycoon jo ale to srovnáváš situaci kdy těch aut bylo podstatně méně než dnes a emisní norma euro 1 přišla v roce 93, pokud by do té doby nedošlo k pádu železné opony tak věřím tomu že by ta norma platila jen v NSR resp. Na západě. Komouši na tohle vždy kašlali a všichni víme jak moc se ovzduší od 89 zlepšilo. Těch aut je ale daleko víc než kdysi a pokud by tu jezdilo dnes tolik 105 a trabantů jako dnes aut tak bychom tady měli běžně smogové prázdniny.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Michal Ježek
Ale jo, všiml jsem si, že býval zákaz kouření během obědů. Ale jak nade mnou trefně píše psel, bylo to jen zbožné přání. Což byl důvod, proč jsem se hospodám vyhýbal, nebo si bral na večer oblečení, co pak šlo rovnou do pračky. Dnes to dělat nemusím, od kuřáků jsem na úhlopříčku hospody vzdálen a umíme vedle sebe žít. 😊 Určitě by to mohlo být i lepší.
Ono je to těžký skloubit právo nedýchat kouř s právem na huntování si vlastního zdraví. Zdá se, že nyní většině vyhovuje zákaz kouření a nakonec asi i těm hostinským, kteří se zprvu báli, že jim nepřijdou lidi. A oni přišli zpět nekuřáci. Beru to jako pokrok v mezích zákona.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Michal Ježek

Ano, výroba elektřiny není bezemisní. Ano, auta generují prachové částice otěrem pneumatik a brzd. Spalovací auta k tomu všemu ještě generují emise spalováním tempem cca 120-150g/km, což je nepochybně řádově více, než jsou schopné udělat pneu i brzdy dohromady. Tomu se lze vyhnout pomocí BEV (spalování jako hlavnímu zdroji znečištění). Není to dokonalé, ale je to o dost lepší.

Na způsobu použití jistě záleží. BEV+FVE je ideál, který u mě bohužel není možný, takže nabíjím na pomalých stojanech kousek od paneláku. Tento jistý diskomfort je mi kompenzován dobrým pocitem a 1,2Kč/km při 8Kč/kWh u PRE, nebo 1Kč/km, když nejsem líný jet ke Kauflandu za 5,9Kč/kWh. Kde je vůle, je i cesta.
psel
@Tycoon ale no tak. Komunismus byl fakt o něčem jiném tak to tady nevytahuj, protože to pak tvůj komentář posouvá směrem jen k hloupým kecům
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Tycoon

Vaše fotbalové přirovnání poukazuje na nespravedlnost, kterou ale nevidím. Jak je známo, hlavním znečišťovatelem ovzduší ve městech je doprava a když postavíte již vyrobená auta různých motorizací vedle sebe a budeme měřit, které do města přidává zplodiny, BEV to nebude. I když má výfuk v Prunéřově, na magistrále by se v koloně BEV dalo dýchat. To je přidaná hodnota vozidel BEV ohledně emisí. Jasně, že nejsou dokonalá a i BEV nesou uhlíkovou stopu. Při výrobě dokonce větší než ICE. Jenže to doženou provozem, který už pak prostě čistý je. Jasně, pak ještě otěr pneu a brzd. Nic není dokonalé. Ale spalování si hořlavin pod nosem se zbavit můžeme. Bude se dýchat lépe a Prunéřov taky není navěky.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Michal Ježek
Co je na světě dokonalé? Řečeno s Masarykem, když máte demokracii, potřebujete do ní ještě nějaké demokraty a to se neudělá samo.

Znám pár kuřáků, kterým je odporné si zapálit u jídla, nebo aby jim někdo čmoudil k jídlu. Asi mám štěstí.

Snaha o vyloučení kouření z veřejných prostor dle mého soudu zbytečná není. I když by jistě pomohlo, kdyby, ať už z respektu k pravidlům, či jen z pouhé ohleduplnosti, bylo respektováno. Není třeba polemizovat, že by pomohlo zdraví populace.
psel
@ericcn no jde o to kam chceš jít?
Tak to můžeme začít rovnou od desatera ne? 😄
Tam všechno to regulační zlo začalo.
Obávám se že bez pravidel bychom se tu dávno povraždili ne ?
Avatar - Dzinus
Dzinus
@rohYpnol

No jo, není to jednoduché, jako každá výrazná změna. Škodovce, stejně jako každé další automobilce v EU by pomohlo více prodávat BEV, aby mohli svým lokálně bezemisním provozem dotovat ICE (z pohledu emisních povolenek) do té doby, než se BEV dostanou do všech cenových segmentů, sekundární trh se rozvine a BEV se stanou všeobecně dostupnými. To bude konec éry ICE. Bylo to krásné, prostor na sentiment nezahyne.

Tím zaspáním je možné myslet ledacos. Třeba neschopnost uvést globálně úspěšný model, který by se dokázal udržet na čínském trhu. To se nestalo a ztracené pozice nepůjde dostat zpět nijak snadno, jestli vůbec. Pro VW byla Čína 40% odbytu a 50% zisku, mimochodem. Podíl na trhu klesl ze 40%(2023)na tuším 28%(2024)?
psel
@Johnn vždyť tu paletu mají z VW regálů poměrně kompletní, ne? CNG tam měli taky ale s ohledem na Putina a závislosti na dovozu zkapalněného plynu to moc smyslu nedává ne?
Range extendery a hybridy s větším elektrickým motorem nebo spalovací generátory s baterkou budou vždy jen dražší na výrobu než ty BEV ne?
Edit: jde jim JEN o snižování sankcí.
psel
@Xprcek tak to si fakt dost troufáš😄. Baterka v BEV bude vždy v budoucnu lacinější než baterka a extender.
psel
@Michal Ježek tak teda zákaz kouření v době oběda moc nefungoval. Bylo to zbožné přání.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Tycoon

To je možné, ale nepřipadá mi, že by to nějak měnilo, či posunovalo smysl mého předchozího příspěvku.
Avatar - Dzinus
Dzinus
Jestli tomu dobře rozumím, tak ve skutečnosti nikdo nikomu nebrání použít jakoukoli dostupnou technologii. Jediný limit jsou emise. Takže žádost o zahrnutí plug-in hybridů a alternativních paliv jsou jen hezky zaobalená snaha o rozvolnění emisních limitů, případně pozdržení jejich vymáhání, aby se získal čas a neztráceli prostředky na inovace.
Jinými slovy, nebrali jsme dekarbonizaci vážně, zaspali jsme, nemáme politický výtlak rozhodnutí zvrátit a teď potřebujeme pomoct, protože konkurence nespí.
psel
@jam2015 jo ale ford skončil už dávno před baterkami, přípomínám scorpio, já jich měl mnoho než přišel ten žabí design. A co provedli s mondeem… peklo.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Michal Ježek
Ano, BEV jsou cestou k lokálně bezemisní dopravě, která dokáže splnit emisní limity i když budou mířit k nule.

Obávám se ale, že hybridy i alternativní paliva stále lokálně spalují a tudíž generují emise. A hlavními zdroji znečistění ovzduší ve městech je doprava. Potřebujeme auta, co nespalují. To splňují BEV a FCEV. FCEV ale pravděpodobně vedle BEV ekonomicky neobstojí.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@rohYpnol

Těžiště mého sdělení bylo v argumentu, že pokud VW poměrně rychle ztrácí pozici na čínském trhu, tak je možné to považovat za zaspání, zvláště, když jsou nahrazovány převážně za čínská, nikoli německá BEV.

@ericn

Myslím, že BEV už mají provozní vlastnosti, které nebrání v používání. Do budoucna to bude jen lepší. Možná, že to s nimi bude jako s placatými telefony. Budou přinášet nové funkce a komfort za kratší čas výdrže baterie. Hodně se okolo toho remcalo, ale přesto tento trend vyhrál. S BEV to může být nakonec podobné. Nabízí vyjímečný komfort, skvělou výbavu, ticho, nižší provozní náklady a taky kratší dojezd. A až se dostanou do nižších cenových segmentů (není důvod si myslet, že se to nestane), jejich dobré vlastnosti převáží ten kratší dojezd. Uvidíte.
psel
@jersey.se děkuji za představení tvé reality, resp. bubliny, zcela ignorující 100 let vývoje nejen baterek, elektroniky ale i elektrických pohonů. Vůbec nechápu jak někdo může takový blábol napsat.
Nepsal někdo osvícený před více jak 100 lety, že vše už bylo vymyšleno? Ten tvůj příspěvek má stejnou úroveň.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Vše má místo na trhu. BEV, hybridy, syntetická paliva ale i ropa. 😉
Největší nesmysl je něco zakazovat či přikazovat. To jsme pak v socialismu.
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@jersey.se
Ano, hlasuje se znovu. Z důvodů, které nejsou tajemstvím, ani speciální znalostí. ICE už prohrály a vše co vidíme je jejich labutí píseň. Ta bude znít ještě dlouhé roky. Ostatně, koně v nějaké formě vydržely jako dopravní prostředek až do druhé světové války.
psel
@Mokrous tak teď ještě sem postni seznam všech psychopatů fanatiků a zm.du co nás od nepaměti vedou. Ale fakt od nepaměti. Jsi normální?
Navic asi nechodíš volit nebo jsi taky tupé howado?
Máš nějakou lepší alternativu jak to dělat jinak? Nějaký osvícený diktátor by na tvém seznamu od nepaměti nebyl?
Tycoon
@Horký Rom

Nám bohatě stačil váš předchozí příběh jménem komunismus. Že ho teď píšete zelenou propiskou místo rudou krví, neznamená, že to chceme znovu číst.
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn no správný komunista na správném místě ...

čím dřív tahle škodná bude pryč, tím líp pro všechny i pro celou EU
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
Krásně napsáno 👍
Tycoon
@Dzinus
Jediný limit jsou sice emise, ale daleko důležitější než samotný limit je to, jak se tyto emise počítají.
EU počítá, že emise CO2 elektromobilu jsou vždy přesně 0 g/km, ať už se nabíjelo elektřinou z onbovitelných zdrojů nebo z uhelných elektráren. Naopak auto se spalovacím motorem má emise CO2 vždy rovny spalování ropného paliva, i když si tam natankuješ biopalivo nebo syntetické palivo.
To máš jak kdyby hrála Sparta se Slavií a Sparta by mohla dávat góly z ofsajdu a hráčí hrát rukou, zatímco Slavia by nemohla dávat góly ze soupeřovy poloviny a hráči by mělo zakázáno dotknout se balónu dvakrát po sobě.
traveldrive
@Horký Rom
Klameš Fosílne palivá sú súčasnosť. Stačí sa pozrieť na ulicu.
Elektrina je budúcnosť, o ktorú sa isté skupiny snažia a kúsok súčasnosti, nakoľko ju istá skupina retardov, ktorí, žiaľ, majú veľkú moc, predčasne presadzuje za každú cenu. Kecaj čo chceš, ale realita je taká a žiadna iná.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
Škoda bojuje za složitá auta, aby mohli vydělat na servisu (výměna olejů, opravy 7 st. aut. převodovek, složité motory, kde odcházejí čipy po 2 letech, peníze z naftové loby atd. Vůbec jim nejde o lidi, jenom o vlastní byznys. V USA začínají ve městech používat "robotaxi", jsem zvědav jak by fungovaly s benzinovým pohonem. Nás, ale pokrok nezajímá.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Michal Ježek

Přiznám, že zde jste mě přiměl se poučit o skutečném složení výfukových plynů a na Vašem tvrzení je mnoho pravdy. Ty poměry jsou sice trochu jiné (CO2-cca 12%(skleníkový plyn), H2O-11%, N2-66%, O2-10% a 0,3% škodlivin NOX, CO, apod.), ale smysl je jasný. S tou ekologií je to opravdu složitější. Dokonce otěr pneumatik a brzd je považován za dost možná podobně významný jako samo spalování. Takže BEV jsou na tom lépe jen v tom, že přeci jen nic lokálně nespalují a brzdy hodně suplují bezemisní rekuperací. Takovými selskými odhady mi to vychází, že na emitované škodliny bude BEV tak asi o polovinu lepší než ICE. No, nic moc, ale lepší to je.

Provozní náklady ale lepší opravdu jsou. Vůle je subjektivní disciplína, to si musí každý vyhodnotit sám. Nicméně, i infrastruktura se bude lepšit a třeba v Norsku je už třetina všech aut EV a neslyšel jsem, že by si Norové stěžovali, jak se s tím nedá žít.

Ostatně důvodem rozšíření BEV jistě nebude ekologie. Bude to pohodlí, výbava, ticho, výkon, skvělé audio, software, playstation v jednom a to vše za stejnou nebo lepší cenu oproti spalovacímu ekvivalentu. Tak jako tomu je dnes u aut v ceně 1 mil.+. Za cenu kratšího dojezdu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Doníčku, opět lžeš v přímém přenosu.
Ten článek a odkaz hovoří o úplně něčem jiném!!!

Jsi lhář. Největšími zdroji látek znečišťujících ovzduší jsou zemědělství a spotřeba energie.

Spotřeba energie = spotřeba energie v obytných
obchodních a institucionálních budovách.


Jsi lhář!!! Opět lžeš.
ericn
@Pepa_007 To sedí, nicméně zelení soudruzi, hlavně náhrada pana Timmermanse, eurokomisař pro klima pan Hoekstra má klapky na očích i uších, nevidí ani neslyší a hlavně hloupě nechce vidět ani slyšet... Zvracel bych...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Petr Pinkas On si dnes ještě někdo kupuje Škodu bez 5leté záruky?

Jinak pokrokuj si jak chceš, za svoje a ve vlastní garáži.
Tycoon
@hiphop

Nikdy jsem neměl auto spalující naftu.
Co tam máš dál?
Tycoon
Realita je jiná, než jak si někteří vysnili.

„Pokles zájmu o elektromobily nás překvapil natolik, že jsme se rozhodli je přestat vykupovat a nabízet. Zákazníci se vrátili k tradičním palivům, a to i přes enormní nabídku ojetých elektromobilů především z Německa,“ vysvětluje Filip Kučera, marketingový ředitel Auto ESA.
13. 1. 2025
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Už sám couváš, co? Protože tva lež je neudržítelná!!!
Ještě to omez, že v Blance je hlavním zdrojem znečištění doprava 🤣🤣🤣

Takže si dejme pravdu a realitu, ať máme tu tvoji potupu už za sebou😒br />
Odvětví, která nejvíce přispívají k emisím látek znečišťujících ovzduší, jsou tato😒br />
PM2.5: spotřeba energie v obytných, komerčních a institucionálních budovách – 58 %,

PM10: spotřeba energie v obytných, komerčních a institucionálních budovách – 44 %,

oxid siřičitý: dodávky energie – 41 %, zpracovatelský a těžební průmysl – 37 %,

nemethanové těkavé organické sloučeniny: zpracovatelský a těžební průmysl – 47 %,

oxidy dusíku: silniční doprava – 37 %,

amoniak: zemědělství – 94 %.


Blbý, co??? Doníčku, fakt už přestaň lhát. Nemá to smysl 🤣🤣🤣
Arese
@Tycoon Super vyjádření! 👍😉
Tycoon
@psel

Z pohledu automotive nikoliv. Máme přece přímé srovnání vývoje automotive v NSR a NDR. Stejné výchozí podmínky, ale v jedné zemi nechali výrobce soutěžit o nejlepší řešení pro zákazníky, a v druhé centrálně nařídili, co se další desítky let bude vyrábět. A v roce 1989 jedni vyráběli BMW 530i a druzí se stejnými výchozímí podmínkami Wartburg 353. Propastný rozdíl.

Proč se někdo znovu snaží centrálně nařizovat, co budeme vyrábět?
ericn
@psel Tak jestli nevidíš souvislosti, tak si ty klapky taky sundej 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Takže opět - hlavním zdrojem znečištění ovzduší NENÍ doprava!!! Jen lžeš.
Největšími zdroji látek znečišťujících ovzduší jsou zemědělství a spotřeba energie (vytápění budov)!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus

Škoda prodává BEV obdobně jako Tesla. Takže pokud Tesla nic nezaspala, tak Škoda taky nic nezaspala.

A to, že Škoda je šikanována zato, že má tu drzost vyrábět ICE pro 9 z 10ti dnešních zákazníků, a ještě na tom má Tesla možnost vydělávat emisnimi odpustky?!? To má být důkazem toho že Škoda zaspala?!? Jsi směšný.
Tycoon
@Dzinus

EU prosazuje elektromobilitu kvůli CO2 jako globálnímu činiteli klimatu, nikoliv kvůli lokálnímu znečištění ve městěch.
Na lokální zněčištění existuje jiný recept a to jsou emisní limity škodlivin NOx, pevných částic, nespálených uhlovodíků atd., ale k těm je EU benevolentnější než Čína.
Michal Ježek
@Dzinus Ano, byl. Píšu to jako nekuřák. Kdo chtěl našel si nekuřáckou hospodu.
Teď kuřáci smrdí na každé zahrádce a vyhnout se jim nejde.
Tedy klasický socialismus. Nařidíme něco, co je k ničemu.
Michal Ježek
@Horký Rom Ale většina lidí tento příběh psát nechce. a není důvod, proč ho psát.
Tichý start téměř nikoho nezajímá.
traveldrive
@Tycoon
Nič. To bola myšlienka týždňa, ktorú podchvíľou opakuje a už je jak ocucaný bonbón - zvetralá a bez chuti.
Avatar - jersey.se
jersey.se
Realita je taková, že EV se stala překonanou a zastaralou technologií už před sto lety. Zákazníci rozhodli. A teď se hlasuje z nějakého důvodu znova, ale výsledek není a nebude jiný 😏.
ericn
@Dzinus “ Škodovce, stejně jako každé další automobilce v EU by pomohlo více prodávat BEV, aby mohli svým lokálně bezemisním provozem dotovat ICE (z pohledu emisních povolenek) do té doby, než se BEV dostanou do všech cenových segmentů, sekundární trh se rozvine a BEV se stanou všeobecně dostupnými.” - Jenže to jen tak nestane, protože BEV zatím ani nevyrovnali vlastnosti ICE, natož aby je překonali 😋 Aktuálně je většinová společnost nechce a proto ty tlaky ze strany zelené EU, dotace, zákazy atd… Jen represe a finanční stimuly… Jenže tady jde o osobní preference, potřeby, poměr cena/výkon a hlavně o peněženku. EU v tomto prohrává na celé čáře (a výrobci s ní), jen jí to pořád nedochází 👎
ericn
@psel zatím to všechno máš, ale na jeden zákaz se nabalí další, další a další, tzv salámová metoda. Z historie tohle známe… ve jménu zeleného náboženství se můžeme dočkat v krajním případě i zelené totality 🤢 Lepší zastavit to včas než se pak divit 😋
Avatar - Lucky85
Lucky85
@Horký Rom problém ľudstva je vo fanatizme v akejkoľvek forme. Budúcnosť ľudstva je zbaviť sa fanatikov....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ale, on už opět někdo potvrzuje moje slova?!?? 🤣🤣🤣
vencelín
Místo bzucaku raději například cng.
Avatar - del42sa
del42sa
@psel vy zelení fanatici vždycky vydedukujete z článku informaci, která tam není nebo vyblijete nějaký absurdní komentář
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
psel
@traveldrive pozvolný vývoj 😄. LOL
To zní jako kdybys věděl o období kdy byl vývoj lidstva rychlejší než za minulých 100let 😁
psel
@Arese proč si myslíš že jsem fanatik? Jezdi si klidně na skateboardu nebo kolečkových bruslích mě je to šumák. Já se jen ozývám když někdo plká kraviny.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Michal Ježek

Já zase nepsal, že mají být BEV pro všechny 😊 , jen si myslím, že vyhrají podobně jako kdysi vyhráli na trhu dotykové telefony i když měli výrazně kratší výdrž na baterii.

S tou ekologií je to složité, Zdá se, že BEV sami o sobě budou jen částečné řešení, které omezí skleníkový CO2 a možná trochu nebezpečné prachové částice. S tou hmotností BEV to není tak hrozné. Obyčejně jsou těžší cca o 300kg nad svůj ekvivalent (Hyundai Kona benzín cca 1500kg, Elektrika s 64kWh 1800kg). Prostorově podobná rodinná auta jako Kodiak vs. Tesla model Y, 5 míst, cca 900l kufr, obě auta 2 tuny. Vývoj pokračuje, uvidíme.

Jasně, skutečně ekologická doprava je chodit pěšky a nepotřebovat jezdit, o tom žádná.

Ještě krátce k očekávané námitce, že proč se tak tlačí na emise a prosazuje elektromobilita, když ve skutečnosti jsou ekologická možná jen o trochu a vlastně kdo ví jestli.

Myslím, že s emisemi skleníkového CO2 BEV opravdu pomohou. A to potřebujeme pro splnění Pařížské dohody. S těmi škodlivými prachovými částicemi asi jen málo (rekuperace). To je holt otázka dalšího vývoje. Držme si palce.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Dzinus ICE už prohrály, proto mají přes všechno umělé znevýhodňování 80+ % trhu.
Arese
@traveldrive Bohužel máš naprostou pravdu. Strašné... 😞((
Arese
@psel Sám jseš v bublině. Fanatické elektrobublině!
Arese
@Dzinus A on někdo při nástupu aut koně zakazoval? ICE prohrály leda tak ve tvé elektrofašistické hlavě, jejich zákaz v roce 2035 bude brzy zrušen. A když ne, EU se prostě rozpadne!
traveldrive
@del42sa

Vieš ako sa hovorí, kto chce psa biť, palicu si nájde. Riešenia by mali hľadať celkom iní ľudia a inštitúcie, a niekde celkom inde. Toto čo sa deje je len divadlo na oklamanie davov, aby nevideli a nemali čas premýšľať nad tým, čo je správne. Problémy ekológie, znečistenia a globálneho otepľovania sú niekde celkom inde, než sa nám snažia nakukať. Už by sme mohli otvoriť oči, lenže dav je blbec, a ľudské stádo sa vždy nakoniec nechalo opiť rožkom, ociachovať a hnať do ohrady a potom na jatky. Vždy.
traveldrive
@psel
Komunizmus tu nikdy nebol. Socializmus a takzvane zelená ideológia samozrejme nemajú nič spoločného, fakt nechápem niektorých tunajších, ako miešajú ekológiu so socializmom, potažmo ešte s podporou Ruska a vojnou na Ukrajine.
Jediný aspekt spoločný so socializmom je bruselská snaha o centralizované riadenie všetkého. A tomu by sme mali zatnúť tipec.
Avatar - del42sa
del42sa
nic jiného než hledat alternativy ani Škodovce nezbyde, pokud bude chtít přežít a netýká se to jenom Škodovky. Přecházet za současné situace výhradně na elektromobilitu není zrovna nejrozumnější řešení

https😐/zpravy.aktualne.cz/…e9c0cc47ab5f122/
traveldrive
@Michal Ježek
Nemáš pravdu. Reštaurácií, kde sa nefajčilo, bolo ako šafránu a kde bolo iba oddelenie pre fajčiarov, aj tak smrdela celá reštaurácia, lebo šlo zväčša len o vyhradené stoly a nie o oddelenú časť.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Lucky85 👍

Bohužel se to asi nikdy nepodaří.

Vedou vždy psychopati, fanatici a zm.di a volí je vždy banda tupých howad. Od nepaměti.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Škoda není globální značkou, tj. logicky nemůže mít globální model.
V Číně bude fungovat čínská značka, žádná evropská kromě prémie či luxusních značek nemá šanci.
Michal Ježek
@Dzinus Nejde mi odpovědět na váš druhý komentář😒br /> Asi jste si toho předtím nevšiml, ale téměř ve všech kuřáckých restauracích byl zákaz kouření v době obědů. Nikdo to nemusel přikazovat, šlo to.
Stejně tak šlo i najít si nekuřáckou restauraci na jakýkoliv jiný čas. Kdo chtěl, mohl. To je kouzlo demokracie.
Tehdy jsem chodil do nekuřáckých restaurací a zahrádek kuřáckých. Nikde jsem nemusel čichat kouř z cigaret.
Momentálně chodím pořád do těch samých restaurací, jen mi teď kouří na zahrádkách štamgasti, kteří kdysi kouřili uvnitř kuřáckých hospod.
Pokud jde o vřejné prostor, pak souhlasím. Tam má mít člověk právo nedýchat kouř. Restaurace je soukromý prostor a kdo chce, jít tam nemusí.
Michal Ježek
@Dzinus Když pominu ten detail, že neexistuje elektrická síť, která by poskytovala zcela bezemisní elektřinu, tak i tak BEV v žádném případě nejsou bezemisní. Větším problém pro zdraví obyvatel jsou karcinogenní pevné částice, které se usazují podél silnic a ulic a které produkují BEV stejně jako spalovací auta.
Takže je to jen o tom, že BEV neprodukují jen některé emise. Je to jen posun od jedněch k druhým.

A ekonomicky? No to silně záleží na způsobu použití. Pokud má člověk doma FVE, tak máte naprostou pravdu. Pokud je člověk odkázán na veřejné nabíjení, ani ekonomicky to nedává smysl. Natož tam smysl po stránce užitkové. A zdá se, že se na tom v dohledné době nic nezmění. 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jaká konkurence? Ke komu utíkají ty statisíce zákazníků nadšených do BEV?

PS: Není racionální důvod, proč by v roce 2035 mělo mít každé prodané auto striktně nulové emise.
jam2015
To je ako slogan Fordu ,,Vy navrhujete a my vyrábame". A vieme ako v EU skončil!
ericn
@psel Já zaslepený nejsem, běžně je zkouším, včetně výletového víkendu atd. prostě mi to nevyhovuje...
ericn
@psel "a co zastavuje z Bruselu vývoj prosímtě?" - právě to, že chtějí zaslepeně vsadit jen na jednu alternativní technologii, která lidem nevyhovuje. Tj místo aby nechali vývoj a trh to vyřešit, omezují možnosti...
ericn
@traveldrive "Jediný aspekt spoločný so socializmom je bruselská snaha o centralizované riadenie všetkého. A tomu by sme mali zatnúť tipec."

Správně, pochopil si. Znaky o centralizaci jsou stejné = zastaví to vývoj a nakonec nebudeme mít na výběr a dopadne to jak za socíku...
Arese
@jersey.se Přesně tak! 😊)
Michal Ježek
@Dzinus
Vidíte, že jsem nekecal. Vzhledem k tomu, že dusík ani kyslík nejsou nežádoucími produkty, je 99% emisí nejedovatých. CO2 jistě je skleníkový plyn, ale ve městě není nijak toxický. Rizikem jsou jen některé oxidy dusíku a to až při nějaké vyšší koncentraci, která se může vyskytnout jen v některých lokalitách a při inverzním počasí. Problémem jsou prachové částice a jejich produkce je převážně z pneumatik a asfaltu. Z brzd málo.
Jak pneumatiky, tak asfalt odírají všechny auta a to v závislosti na hmotnosti. Z pneumatik je produkce o 1-2 řády vyšší, než z motorů. Takže je velká otázka, jestli vyšší hmotnost BEV neznamená také vyšší produkci těchto částic. Přiznám se, že žádný výzku na toto téma jsem nečetl. Takže nevím, jestli nakonec nebudou lepší o polovinu ICEV.
Každopádně je to primárně o najetém počtu km. Děda, co najede 1000km ročně ve Š120 toho vyprodukuje méně, než BEV s nájezdem 50000km. A přiznejme si, že nikdo si nekoupí BEV pro nájezd 1000km ročně, protože se mu vyšší cena nikdy nevrátí.

Já nikde nepsal, že se s tím žít nedá. Psal jsem opak. Zkuste si najít, kolik Norů žije ve starých bytovkách. Byl jsem tam několikrát. Panelákové sídliště tam fakt neuvidíte. Náklady má každý jiné.

Mám auto 1mil+. Nemám takové ticho ve městě, máte asi lepší software a playstation. Ale prostě to je tak, že uživatelé BEV si auta kupují kvůli jiným paramaterům, než ostatní. Mně je fakt šumák, jestli mi to ve městě vrčí a hry jsem za jízdy nikdy nehrál. Nikde netrávím půl hodiny čekáním a kdyby ano, mám mobil. Prostě je to jen výhoda pro vás a lidi jako vy. Ne, pro všechny.
Arese
traveldrive
@psel
V čom vidíš to klišé? V tom, že prikazovať by sa mali veci iba v prípade, že na to vytvoríš prijateľné podmienky?
V čom vidíš problém v tej rope? Ak ju nekúpiš ty, kúpi ju priekupník a potom ti ju, za patrične osolenú cenu predá z tankera. Rusko za vojnu na Ukrajine odsudzujem. Ale rovnako odsudzujem aj západ, pretože bez hanby porušili všetky dohody s Ruskom o nerozširovaní NATO smerom na východ, snáď nečakali, že to nebude mať žiadne následky?
No a s tým ovzduším - naozaj ho nezlepšíš tým, že budeš katovať automobilky a priemysel kvôli CO2, ani tým, že zakážeš predávať spaľováky. Problém je úplne inde, ale mnohí takzvane ekologicky zmýšľajúci ľudia sú hluchí a slepí, alebo dokonca blbí, že sa nechali oklamať bruselskou "zelenozu" propagandou, ktorá neslúži ekológii, ale len na zarábanie peňazí na úkor všetkých.
traveldrive
@Michal Ježek
Nepleť. Nekuřácká hospoda nebola. Neviem, či sa našla nejaká výnimka. Fajčilo sa všade. Bralo sa to ako niečo neškodné. Niečo regulovať, obmedzovať alebo zakazovať nie je socializmus, to je veľmi zjednodušený pohľad.
Michal Ježek
@Dzinus Dost hustá demagogie. Ano, spalovací auta generují jistě emise 120-150g/km. jen jste zapomněl dodat, že přes 90% těchto emisí je vodní pára a CO2, který není nijak jedovatý. Emisní limity na jedovaté emise jsou v tabulkách norem Euro. Co se týká těch prachových částic, smí benzínové auto produkovat 0,45g/100km. Dovolím si poukázat na to, že to není na 1km, ale na 100km. Bohužel pro vás pneumatiky produkují až řádově víc těchto rakovinotvorných částic. A množství je přímo úměrné hmotnosti. Trápí vás znečištění ovzduší, jezděte na kole. Takže ne, není to asi ani lepší.

A jistě. Mohl bych taky chodit ke Kauflandu. jen bych tím ztratil za ty 2 cesty 30 minut času. Trávený v práci bych vydělal částku řekněme převyšující 200kč. Takže tento silný diskomfort, pořád si chodit pro auto někam 10 minut pěšky, kde na něj neuvidím a nemám ho tedy kdykoliv ihned k dispozici, mi těch pár halířů na km fakt nenahradí. Kde je vůle, tam opravdu je cesta. Jen ta vůle chybí, když mi nějak nepřinese žádný pozitivní efekt. Přišlo by mi hloupé si způsobovat nepříjemnosti bez pozitivního efektu.

Pro toho, kdo má nabíjení doma, to efekt nějaký asi má.
Michal Ježek
@Dzinus BEV jsou taky jen snaha o snížení emisních limitů.
Hybridy i alternativní paliva jsou nabídkou těm, pro které jsou BEV nevhodné
psel
@Arese proč by měli něco rušit? Chceme bezemisní dopravu a tu s ICE neuděláš.
psel
@del42sa jediné elektrárny jejichž uzavírání se plánuje jsou přece uhelné ne? Celý ten článek nic o typu energie neříká ne?
psel
@arese nesouhlasím, protože si myslím že limity jsou správně.
Spíš to stejně dopadne tak, že jim s pokutama cuknou (což přinese na omezenou dobu stejný výsledek), dohodnou evropské dotace na BEV (za mě ideálně subvencovat provoz nabíječek a rychlonabíječek, tak aby člověk mohl platit to co platí za energii doma místo statisíců korun na auta) a bude rozvoj bezemisní mobility.
psel
@arese mohu jen zopakovat svou poslední větu z minulého příspěvku.
psel
@ericn jo tomu rozumím, když něco nevyhovuje tak si to přeci nekoupím. Ale pokud testuješ tak sám vidíš jak se ta technika zlepšuje takže i tobě přece musí být jasné že jsou ICE do budoucna odepsané.
Protože v ICE kvůli každému zlepšení potřebuješ ku*vitko, které nechceš ať z hlediska emisí, výkonu, reakční doby nebo životnosti. Prostě ten princip sám o sobě je za zenitem.
Arese
@psel Už aby to bylo! 😊) A zrušit absurdní zákaz prodeje ICE od r. 2035!!!
Arese
@twistedTSD Ta sedla! 😊)))
Arese
@psel Řešení je naprosto prosté - zrušit ty absurdně přísné eminsí limity nejedovatého CO2, vycucané EU z prstu. Jsou zcela idotské a hlavně zbytečné.
Arese
@psel Pro pravdu se kažý zlobí, že? 😊)
psel
@del42sa super tak hurá budem vyrábět elektřinu dále z uhlí. Taková kravina.
psel
@Petr Pinkas ale kdepak, v tomhle křiku nejde o nic jiného než o odpuštění pokut za nesplněné emise.
psel
@traveldrive a kromě toho rozhodlo zejména to že jim konečně ten spalovak začal spolehlivě fungovat a v benzinu je energie fakt spousta.
psel
@Arese ano je to složité a drahé protože jinak se spalováky nejde ty emise sundat dolu. A proto jsou BEV budoucnost protože tam žádná složitá řešení nejsou třeba.
psel
@ericn zaslepeně? O to právě jde kdo je zaslepený? Ten co chce staré a vyzkoušené spalováky, které potřebují ale ropu, jsou neefektivní protože většina energie uteče jako teplo, smrdí, jsou hlučné a při brzdění vyhazují destičky ve formě malých částic do vzduchu? Dají se ale tím dinosauřím koktejlem rychle natankovat.
Místo toho tu máme variantu ten dinosauří koktejl použít jen tam kde se bez něj neobejdeme, a jediné proč ti BEV vadí je to že to nedojede tak daleko bez nabíjení, že to dýl trvá nabíjet než tankovat a že je to jen o něco dražší.
Je to směšný.
BEV je technicky daleko efektivnější, a ty šťastnější s barákem si mohou nabíjet solárem o vikendech. Při průměrném nájezdu pod 15000km ročně to bude znamenat jezdit většinu roku na vlastní energii.
Je to marný, je to marný a je to marný
Třeba ti a tobě podobným to jednou docvakne
psel
@psel promiň ale odsuzovat západ za přiblížení se NATO k Rusku je otázka těch zemí jejichž obyvatelé se k tomu rozhodli. A nikoliv Ruska. Kdyby bylo rusko normální země kde většina lidí má něco z toho ohromného nerostného bohatství a nejen pár vyvolených tak by jeho růst ekonomiky a vnitřní vývoj třeba okolní země motivoval k tomu se k ním nějak připojit.
Možná se má někdo z nich v Moskvě dobře ale Moskva není Rusko. Teda dokud nevypadne z okna nebo balkonu nebo lodi.
Ale z5 k BEV.
Já ale nikde neprotěžuji BEV kvůli emisím, já jsem si ho koupil protože je tiché, komfortní, sedí na silnici jak přibité a nemusím přemlouvat ani turbo ani převodovku když chci někoho předjet.
A ne, nejezdím na okruhy, dlouhé cesty nad 400km nemám moc často a mohu nabíjet doma a v práci.
Nic jiného za tím nehledej. Žádnej Brusel, EU, Emise, greenwashing nebo dotace.
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
psel
@Arese nech už ty Eurohujery a Elektrofanatiky. Když nevíš kudy kam tak hop a je to zase tady. Mohl jsi si to fakt odpustit.
Arese
@Arese Hop, a je tu hiphop lidoop.
psel
@traveldrive možná ti to ušlo, ale vývoj všeho je podstatně rychlejší díky té technice. To co kdysi kreslilo 20 kresličů tuší dnes zvládne jeden člověk s CADem. A je jedno jestli BEV nebo spalovák, nebo letectví nebo zdravotnictví. Je to prostě VŠUDE daleko rychlejší než dřív.
A to je ještě umělohmotná inteligence v začátcích.
psel
@traveldrive ano, souhlas se socialismem. Unáhlil jsem se tím, že se bavíme o čase Komoušů,
Jen si uvědom, že v Bruselu sedí naši zástupci, které jsme si zvolili a ti tě tam zastupují. Mají ale jen takovou moc, která odpovídá velikosti naší země, a ti které jsme si tam zvolili my všichni pak ještě menší. Zaplaťpánbůh není jen jedna strana kterou zvolili 99% z nás a ta to tam za nás hází.
Nadávat na Brusel můžeš, ale nikdo nepřišel se systémem lepším, a tak jako v diskuzi vidíš názory ostatních Čechů a Slováků tak tam, musíš brát v potaz i ty ostatní národy, kteří na to mohou mít jiný názor než ty nebo já.
Výsledkem je kompromis, který se možná někomu z nás nemusí líbit ale je daleko lepší kompromis a být součástí většího celku, kde byť omezeně ale můžeš něco ovlivnit pokud tvé argumenty přesvědčí ostatní.
To že většinou lidi skáčou na linku že za něco může Brusel mohou jen naši politici, protože je pro ně nejjednodušší říct zlý Brusel než vysvětlit jak to skutečně je. Vnější nepřítel který za všechno může je velmi laciná a jednoduchá výmluva na cokoliv.

@ericn a co zastavuje z Bruselu vývoj prosímtě?
traveldrive
@psel
Vývoj ľudstva nepopíšeš jedným slovom. pretože v niektorých smeroch šiel vývoj míľovými krokmi, v niektorých pomalšie, v niektorých ešte pomalšie a sú určite aj veci, kde šiel opačným smerom. Alebo chceš tvrdiť, že napríklad vývoj spaľovákov a vývoj bateriek je, čo sa týka pokroku, za posledných 100 rokov rovnocenný? Nebuď smiešny.
traveldrive
@Arese
Už som čítal, ale dík.
Arese
@hiphop ...řekl elektrogauner hiphop.
Arese
@Johnn Jenže složité, drahé a řidičsky neuspokojivé hybridy většina zákazníků nechce. Co tam máš dál?
Arese
@Dzinus Rozumíš tomu úplně blbě. Typické "myšlení" elekterofanatického eurohujera. Fuj!!!
traveldrive
@psel

Máš pravdu, ale pravda je aj to, že tých 100 rokov vývoja bol len pozvoľný a nijak zvlášť motivovaný vývoj. A neprebiehal vo všetkých odvetviach rovnako, elektromotory a elektrické zariadenia šli dopredu pomerne rýchlo, batérie a nabíjacie technológie nie, tie boli doménou vesmírneho programu, ale nie civilného použitia. Zlomilo sa to až s príchodom notebookov a mobilných telefónov.
Michal Ježek
@traveldrive
Nevím jak u vás, u nás se ví o škodlivosti kouření přes půl století. A nekuřácké hospody byly v každém městě. V podstatě do nich chodím pořád.
Do těch, kde se kouřilo pořád nechodím.
traveldrive
@jersey.se

Netrep. Pred sto rokmi (plus-mínus, ale je to už viac ako 100 rokov) vyhrala ropná lobby, lebo elektro bolo len v plienkach a obrovský boom fosílnych palív ponúkal lacný a prakticky nevyčerpateľný zdroj energie, spolu s obrovskými ziskami ropných spoločností. Rozhodol obchod, nie zákazníci. Tí ešte nevedeli, čo chcú.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus

Ano, a to těžiště je nesmysl. Protože pokud Čína a čínská značka vyrobí kvalitativně srovantelný produkt jako cizí VW, tak Čína upřednostní domácí značku. Logicky.
U nás je taky prefrována Škoda a nedokládá to žádné zaspání cizích značek. Platí to všude, ve Francii, v Německu...
Michal Ježek
@DonVito
Kde jsem psal o domácím nabíjení? Psal jsem o veřejném. Nějaký problém s chápáním psaného textu?

Chápu, že pokud někdo nabíjí doma, finančně se mu to vyplatí. Já jednak nemůžu nabíjet doma a jednak mne netrápí 2kč na km navíc, když jsem za auto dal mnoho set tisíc.

A prosil bych, kde je ten nesmysl. BEV produkují jistě méně částic. Jde ovšem o to, jaké. Spalovací auta produkují spoustu částic. Pokud se bavím o karcinogenních částicích, pak nemáte pravdu. Z výfuku jde u moderního benzínového auta 0,45g/100km pevných částic. Z pneumatik je to o řád až dva více. A vzhledem k tomu, že je to závislé na hmotnosti auta, je ta nižší tvorba u BEV minimálně sporné tvrzení. Spíše naivní. A ano, emise z dopravy ve městech jsou. To taky nikdo nepopírá. Záleží na tom, o jakých se bavíme. Můžeš být v klidu, v Praze žádné nedělám.
Ale primárně je to o počtu najetých km, až sekundárně o druhu vozidla. Máš starost o kvalitu ovzuší v Praze? Nejezdi autem. Jezdit desetitisíce km ročně autem a mlít o znečišťování ovzduší, je pro hlupáky.

Užij si své ušetřené koruny, nikdo ti je nebere.
Michal Ježek
@Dzinus Bylo to jen o výběru restaurace. Neměl jsem problém najít nekuřáckou restauraci, nebo aspoň restauraci s oddělenými prostorami pro nekuřáky.
Ano, respektuji jak právo huntovat si vlastní zdraví, neboť do dělá úplně každý, jen jinak a respektuji i vaše právo nedýchat kouř z cigaret. On vás taky nikdo nenutil chodit do kuřáckých restaurací. Byla to pouze vaše volba. Měl jste svobodné právo jít do nekuřácké. Zato teď najít zahrádku, kde vám nikdo pod nos nekouří je problém.
A hospodští to přežili. Někteří. Úbytek počtu hospod v té době se dá najít.
Johnn
A co dělali ve Škodovce celé roky? Vždyť hybridy dávno nejsou žádná novinka. Plugin hybridy to samé, jak dlouho je nabízí? Pohých 6 let, až když cestu prošlapali jiní. Co třeba vodík. Také taková auta jiné firmy prodávají.
A co tedy mají ve vývoji? Znovu CNG?
Nemusejí stále něco proklamovat, stačí vyvíjet a uvádět na trh. Zákazníci si pak vyberou.
Xprcek
Troufám si tvrdit, že ve střednědobém horizontu se na úkor hybridu prosadí REX (BEV+RE).