Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTesla může získat miliardu dolarů od svých rivalů. Jsou v tom evropské pokuty
61 komentářů
DeMooro
5
Ty levičácký hlavičky to vymysleli výborně 😊
jiras_
4
@DeMooro A z peněz Evropanů půjdou prachy Muskovi, který se z modly levičáků stal jejich lovcem.
lamal
No, je to stupidne povedzme si na rovinu, z globalneho pohladu by si EU mohla uvedomit, ze rubat za kazdu cenu do ziveho nebude na uzitok a ziskat trochu respektu k situacii vo svete. Ciele by sa mali prehodnotit, ked ich dosiahnutie sa komplikuje. A nemusi to byt z politickeho pohladu kapitulacia EU, ale naopak racionalne pocinanie.
Zakaz spalovakov dat na neurcito a v 2040 to prehodnotit, vykaslat sa na pokuty - priviezt opat lacne benzinove/hybridne auta na trh aby zmizli stare dieslove popelnice, EV nechat zakaznikom, kt. ich chceju a podporit funkcne hybridy.
Zakaz spalovakov dat na neurcito a v 2040 to prehodnotit, vykaslat sa na pokuty - priviezt opat lacne benzinove/hybridne auta na trh aby zmizli stare dieslove popelnice, EV nechat zakaznikom, kt. ich chceju a podporit funkcne hybridy.
@lamal je to supidní, ale není to nic nového... Stellantis už své uhlíky s Teslou sdílel.
@Emel
Nj stupidni a nic noveho je presne ta kombinacia, kt. by po prehodnoteni realii mohla zmiznut, obavam sa ze to v preregulovanej exekutive nehrozi aby sa nieco menilo.
Takto si EU vynuti politicke zmeny, ktore jej uskodia a mozno to nevhodnym sposobom zarezu a sprznia vlady, kt. nastupia v najblizsich volbach.
Nj stupidni a nic noveho je presne ta kombinacia, kt. by po prehodnoteni realii mohla zmiznut, obavam sa ze to v preregulovanej exekutive nehrozi aby sa nieco menilo.
Takto si EU vynuti politicke zmeny, ktore jej uskodia a mozno to nevhodnym sposobom zarezu a sprznia vlady, kt. nastupia v najblizsich volbach.
@lamal A Vy myslíte, že by to pomohlo?
Mě připadá, že regulace sice vzbuzují vášně, ale trh se nakonec vyvíjí podle dostupných produktů. BEV se poměrně rychle zlepšují, jistě to nebude trvat dlouho, kdy se nová dostanou na cenovou paritu i v nižších segmentech trhu. Se spalováky bychom jen ztráceli čas na skutečné inovace. Už dmes se rozvíjí slibný trh s el. ojetinami. Vlastně si myslím, že zákaz prodeje nových spalováků 2035 už svou dějinnou úlohu sehrál a dnes není důležitý. Tou dobou už bude trh úplně jinde.
Mě připadá, že regulace sice vzbuzují vášně, ale trh se nakonec vyvíjí podle dostupných produktů. BEV se poměrně rychle zlepšují, jistě to nebude trvat dlouho, kdy se nová dostanou na cenovou paritu i v nižších segmentech trhu. Se spalováky bychom jen ztráceli čas na skutečné inovace. Už dmes se rozvíjí slibný trh s el. ojetinami. Vlastně si myslím, že zákaz prodeje nových spalováků 2035 už svou dějinnou úlohu sehrál a dnes není důležitý. Tou dobou už bude trh úplně jinde.
@Dzinus
Vdaka natlaku sa skutocne BEV vyvinuli rychlo, ale to je podla mna jedina vyhoda, osobna doprava nema tak obrovsky podiel na emisiach v globale (aj ked jej emisie neustale stupaju) a co tymto dosiahli je, ze vsetky auta zdrazeli a vozovy park v SK/CR starne na tolko, ze ma daleko vyssie emisie nez by malo s novymi a dostupnymi autami.
Pocinat si len trochu vyvazenejsie (napr. Japonsko), mohlo by to mat este lepsi efekt a menej rozdelenu spolocnost, alebo EU.
Vdaka natlaku sa skutocne BEV vyvinuli rychlo, ale to je podla mna jedina vyhoda, osobna doprava nema tak obrovsky podiel na emisiach v globale (aj ked jej emisie neustale stupaju) a co tymto dosiahli je, ze vsetky auta zdrazeli a vozovy park v SK/CR starne na tolko, ze ma daleko vyssie emisie nez by malo s novymi a dostupnymi autami.
Pocinat si len trochu vyvazenejsie (napr. Japonsko), mohlo by to mat este lepsi efekt a menej rozdelenu spolocnost, alebo EU.
@lamal
Možná, že bez "nátlaku" na dekarbonizaci bychom byli méně rozdělenou společností, ale to by asi nic nezměnilo na faktu, že Čína i USA chtějí trhu s automobily vládnout a s BEV k tomu dostali příležitost, kterou nepustí, ať se snažíme regulovat či nikoli.
Já se ten tlak na emise snažím chápat mimojiné jako důrazný apel na evropský automotive, který říká inovujte, nebo to udělá někdo jiný. A ten někdo jiný (celá Čína a Tesla), se do toho už pustil.
Možná, že bez "nátlaku" na dekarbonizaci bychom byli méně rozdělenou společností, ale to by asi nic nezměnilo na faktu, že Čína i USA chtějí trhu s automobily vládnout a s BEV k tomu dostali příležitost, kterou nepustí, ať se snažíme regulovat či nikoli.
Já se ten tlak na emise snažím chápat mimojiné jako důrazný apel na evropský automotive, který říká inovujte, nebo to udělá někdo jiný. A ten někdo jiný (celá Čína a Tesla), se do toho už pustil.
@lamal už jsem to psal jinde a jindy - myslím, že ten vozový park vypadá hůř, než jak to ve skutečnosti je... protože u nás nikoho nic moc nenutí stará auta vyřazovat.
Kdybys měl průměrný věk vážený počtem ujetých kilometrů, bylo by to podle mě mnohem lepší... a nakonec je důležité to, jaká auta jezdí, ne to, jaká jsou registrovaná.
PS: Japonsko pokud vím plánuje zákaz spalováků na 2035...
Kdybys měl průměrný věk vážený počtem ujetých kilometrů, bylo by to podle mě mnohem lepší... a nakonec je důležité to, jaká auta jezdí, ne to, jaká jsou registrovaná.
PS: Japonsko pokud vím plánuje zákaz spalováků na 2035...
@Dzinus
Kto posudi cim bol vyvolany rapidny vyvoj a rozmach BEV ? Natlakom EU, alebo iniciativou Ciny a USA v technologiach ?
Keby BEV z Ciny a USA mali v EU uspech iba na zaklade volby trhu (k tomu by im chybala infrastruktura), je to ine a vplyv na EU produkciu nie len tu, ale aj vonku by bol hadam mensi.
Eu si asi uplietla bič, ktorym na koniec dostane od USA a Ciny a este k tomu strhla aj globalny trend smerom, ktory jej uskodi po ekonomickej stranke.
Kto posudi cim bol vyvolany rapidny vyvoj a rozmach BEV ? Natlakom EU, alebo iniciativou Ciny a USA v technologiach ?
Keby BEV z Ciny a USA mali v EU uspech iba na zaklade volby trhu (k tomu by im chybala infrastruktura), je to ine a vplyv na EU produkciu nie len tu, ale aj vonku by bol hadam mensi.
Eu si asi uplietla bič, ktorym na koniec dostane od USA a Ciny a este k tomu strhla aj globalny trend smerom, ktory jej uskodi po ekonomickej stranke.
@Emel Narazas na statistiky (registracie), a dajme tomu auta na IČO (nove auta s vyssimi najazdmi), za mna pohlad motoristu vidi co tu jazdi v reale - z toho mam pocit staroby.
Stare popelnice jazdia lokalne a na kratsich trasach maju najhorsie emisie. Ze na dialnici nevidis vacsinou starsie auta moc nepomaha, keby aj ano na dialnici je sice spotreba vyssia, ale motor bezi v optimalnych a ustalenych otackach a je zohriaty, presny opak lokalnych popelnic.
Z dat ČHMU emisie z osobnej dopravy stale stupaju, je to sposobene hlavne narastom poctu aut, tym je jasne ze tie emisie pribudajucich aut musia klesat, ale od 90tok sa tento trend nevykompenzoval...tak aby sa rast dorovnal znizujucimi sa normami, prave z dovodu starsieho vozoveho parku. Lepsi nazor na tieto veci nemam, ale data statnych emisnych stanic a organov min.ZP sa reportuju aj do centralneho registra EU. Kazdy stat projektuje emisne vyhlady. Na zaklade toho EP spracuvava studie.
Stare popelnice jazdia lokalne a na kratsich trasach maju najhorsie emisie. Ze na dialnici nevidis vacsinou starsie auta moc nepomaha, keby aj ano na dialnici je sice spotreba vyssia, ale motor bezi v optimalnych a ustalenych otackach a je zohriaty, presny opak lokalnych popelnic.
Z dat ČHMU emisie z osobnej dopravy stale stupaju, je to sposobene hlavne narastom poctu aut, tym je jasne ze tie emisie pribudajucich aut musia klesat, ale od 90tok sa tento trend nevykompenzoval...tak aby sa rast dorovnal znizujucimi sa normami, prave z dovodu starsieho vozoveho parku. Lepsi nazor na tieto veci nemam, ale data statnych emisnych stanic a organov min.ZP sa reportuju aj do centralneho registra EU. Kazdy stat projektuje emisne vyhlady. Na zaklade toho EP spracuvava studie.
@Emel
Lenže kde sme my a kde je Japonsko. Neviem, prečo by ľudia mali byť nútení vyraďovať staré autá. Skôr by mali byť motivovaní k tomu, aby si zaobstarali novšie a lepšie, a to budú robiť iba za podmienok, že lepšie autá sa budú dať kúpiť (podľa mnohých sa nedajú) a že na ne budú mať. Darmo budeš akýmkoľvek spôsobom prikazovať ľuďom, čo majú robiť, robiť budú len to, čo budú chcieť a na čo budú mať.
Lenže kde sme my a kde je Japonsko. Neviem, prečo by ľudia mali byť nútení vyraďovať staré autá. Skôr by mali byť motivovaní k tomu, aby si zaobstarali novšie a lepšie, a to budú robiť iba za podmienok, že lepšie autá sa budú dať kúpiť (podľa mnohých sa nedajú) a že na ne budú mať. Darmo budeš akýmkoľvek spôsobom prikazovať ľuďom, čo majú robiť, robiť budú len to, čo budú chcieť a na čo budú mať.
@lamal obecně si myslím, že novější auta víc jezdí.
Vem si, že v ČR je registováno 6M aut, což cca. odpovídá počtu lidí s řidičákem... to je hodně.
Určitě se to bude lišit v různých regionech... ale i tak si myslím, že kdybys například zpřísnil STK, tak se to dost pročistí a třeba milion aut (to jsem teď tak střelil) by klidně mohl z registrů zmizet.
Vem si, že v ČR je registováno 6M aut, což cca. odpovídá počtu lidí s řidičákem... to je hodně.
Určitě se to bude lišit v různých regionech... ale i tak si myslím, že kdybys například zpřísnil STK, tak se to dost pročistí a třeba milion aut (to jsem teď tak střelil) by klidně mohl z registrů zmizet.
@traveldrive stát určuje pravidla. Pokud stát nechce, aby po silnicích jezdily staré dýmající popelnice, tak může tlačit na STK a mobilní STK, aby dýmající popelnice ze silnic zmizely.
To je u části populace nepopulární, takže to stát dělá tak napůl, viz opět poučka o hladovém vlkovi 😄
To je u části populace nepopulární, takže to stát dělá tak napůl, viz opět poučka o hladovém vlkovi 😄
@Emel
" kdybys například zpřísnil STK, tak se to dost pročistí " o tom vravim, tieto auta by nahradili auta novsie, keby tie nove (novsie, zanovne) boli dostupnejsie.
" Obecně si myslím, že novější auta víc jezdí. Vem si, že v ČR je registováno 6M aut, což cca. odpovídá počtu lidí s řidičákem... to je hodně." tie nove auta maju nizsie emisie vo vysledku staci menej starych popelnic na to aby tie celkove vysledne emisie sprznili, to znaci ze pomer emisii zo starych aut je vyznamnejsi cim su emisie novych aut nizsie... to nahrava prvej vete o "kdybys například zpřísnil STK, tak se to dost pročistí "
"myslím, že ten vozový park vypadá hůř, než jak to ve skutečnosti je... protože u nás nikoho nic moc nenutí stará auta vyřazovat" Tu uplne nechapem na jednej strane tvrdis, ze vozovy park je lepsi nez sa zda, na druhej popisujes problem, ze malo starych aut sa vyrazuje. Keby ten vozovy park nie je tak zly, bolo by irelevantne ho vyradit. Ale myslim, ze sa chapeme v globale.
" kdybys například zpřísnil STK, tak se to dost pročistí " o tom vravim, tieto auta by nahradili auta novsie, keby tie nove (novsie, zanovne) boli dostupnejsie.
" Obecně si myslím, že novější auta víc jezdí. Vem si, že v ČR je registováno 6M aut, což cca. odpovídá počtu lidí s řidičákem... to je hodně." tie nove auta maju nizsie emisie vo vysledku staci menej starych popelnic na to aby tie celkove vysledne emisie sprznili, to znaci ze pomer emisii zo starych aut je vyznamnejsi cim su emisie novych aut nizsie... to nahrava prvej vete o "kdybys například zpřísnil STK, tak se to dost pročistí "
"myslím, že ten vozový park vypadá hůř, než jak to ve skutečnosti je... protože u nás nikoho nic moc nenutí stará auta vyřazovat" Tu uplne nechapem na jednej strane tvrdis, ze vozovy park je lepsi nez sa zda, na druhej popisujes problem, ze malo starych aut sa vyrazuje. Keby ten vozovy park nie je tak zly, bolo by irelevantne ho vyradit. Ale myslim, ze sa chapeme v globale.
@Emel
Tak to víš špatně 😄 Japonsko žádný konec spalováků naplánováno nemá. Jen plánují, že od poloviny 30.letby každý spalovák měl jako výpomoc hybrid. Jinými slovy budoucnost dle Toyoty 😄
Tak to víš špatně 😄 Japonsko žádný konec spalováků naplánováno nemá. Jen plánují, že od poloviny 30.letby každý spalovák měl jako výpomoc hybrid. Jinými slovy budoucnost dle Toyoty 😄
@lamal vozový park je jaký je, tam je prostě těch 16,5 roku v průměru nebo kolik... ale není to obraz toho, jaká auta potkáváš na cestách, je to čistě počet aut na značkách.
Pokud si někdo na venkově nechá na dvorku starou Feldu, kterou parkrát do roka převeze dřevo, tak to celkem ničemu nevadí a dokonce to může být ekologičtější, než na těch pár km ročně vyrobit nové auto. Kdyby ten tlak byl větší, tak velká část těhle aut pro příležitostné použití zmizí bez náhrady... ale myslím, že ten tlak není úplně nutnej
Pokud si někdo na venkově nechá na dvorku starou Feldu, kterou parkrát do roka převeze dřevo, tak to celkem ničemu nevadí a dokonce to může být ekologičtější, než na těch pár km ročně vyrobit nové auto. Kdyby ten tlak byl větší, tak velká část těhle aut pro příležitostné použití zmizí bez náhrady... ale myslím, že ten tlak není úplně nutnej
@Emel
Je to zlozitejsie nez sa na prvy pohlad zda, suhlasim s tym co pises, ale pisal som o inych skupinach nez felda pro drevo par krat rocne (moc idealizovane).
Skupiny o kt. pisem su diesle, ktore su velmi aktivne denne a nie par krat za rok... pozri kolko jazdi TDi rotacka, PD, prve CR TDi a k tomu HDI, DCi, TDCi, TDCi, JTD, dodavky budis tie patria k nakladnej preprave, ale tyka sa ich to a jazdi ich mrte. O tychto diesloch napr. vypoveda sledovana koncentracia tuhych castic "PM".
Benziny s catom aka filcka, fabka mk1 nie su nic oproti dieslom s podplatenou EK.
A miesto spominanej pocetnej skupiny by mali jazdit nove, alebo novsie auta, dostupne auta, kt zmizli, alebo miznu v okrajovom low cost segmente, kde nie su zaujimave alternativy.
Je to zlozitejsie nez sa na prvy pohlad zda, suhlasim s tym co pises, ale pisal som o inych skupinach nez felda pro drevo par krat rocne (moc idealizovane).
Skupiny o kt. pisem su diesle, ktore su velmi aktivne denne a nie par krat za rok... pozri kolko jazdi TDi rotacka, PD, prve CR TDi a k tomu HDI, DCi, TDCi, TDCi, JTD, dodavky budis tie patria k nakladnej preprave, ale tyka sa ich to a jazdi ich mrte. O tychto diesloch napr. vypoveda sledovana koncentracia tuhych castic "PM".
Benziny s catom aka filcka, fabka mk1 nie su nic oproti dieslom s podplatenou EK.
A miesto spominanej pocetnej skupiny by mali jazdit nove, alebo novsie auta, dostupne auta, kt zmizli, alebo miznu v okrajovom low cost segmente, kde nie su zaujimave alternativy.
KANKUNEN
To jsou nápady, když to zaplatí Tesle, tak to nemohou proinvestovat do vývoje. A než platit pokutu, nebude lepší dotovat svoje EV auta, Stelantis má EV plno.
@KANKUNEN Evropa má vyšší procento neschopných lidí, než zbytek světa. Je to vidět i tady v těch diskusích, protože co tady šoumeni předvádějí včetně tebe, to je k smíchu. Tak co bys vlastně chtěl?
@MarekAbsolon co bychom chtěli je asi na dýl. Ale určitě nechceme, aby v důsledku evropské legislativy platily evropské automobilky mimoevropským za emisní kredity. To je z pohledu Evropy čistá ztráta.
@Emel
"Evropa má vyšší procento neschopných lidí, než zbytek světa." mna by zaujimalo ci to zrovnaval s SSkom, alebo KLDR...
"Evropa má vyšší procento neschopných lidí, než zbytek světa." mna by zaujimalo ci to zrovnaval s SSkom, alebo KLDR...
@lamal: Namísto hloupých dotazů si nastuduj Doplněk množiny. A nebo se zeptej tatínka, třeba ti vysvětlí, co je to zbytek světa kromě Evropy.
@Emel Nechceme, pořád slyším, jak většina nebo všichni nechtějí, ale to nebude tak moc pravda že? Pokud je v Evropě demokracie, tak by dlouhodobě mělo převážit právě to co všichni chtějí. Tak jak to je?
Lamale, Absolon v zrcadle našel toho neschopného Evropana. Kde jsou na tom lépe však napsat nezvládne.
@KAKUNEN neschopnej napsat srozumitelnou větu, ale on ten průměr nesnížil 😄
MarekAbsolon
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@MarekAbsolon potřebuješ vysvětlit, jak demokracie často vede k řešením typu "koza má ukouslou hlavu a vlk je pořád hladový"... nebo čemu se v EU říká demokratický deficit?
Aby bylo jasno - já bych rád věřil, že většina Evropy chápe naléhavost ochrany klimatu a přírody a chtěla by něčím přispět v boji proti tomu... to ale neznamená, že souhlasí i s tím, jak toho EU chce dosáhnout.
Aby bylo jasno - já bych rád věřil, že většina Evropy chápe naléhavost ochrany klimatu a přírody a chtěla by něčím přispět v boji proti tomu... to ale neznamená, že souhlasí i s tím, jak toho EU chce dosáhnout.
@Emel
ten zaver je podobnej, jako ze vetsina lidi se chce mit dobre, ale to neznamena, ze jsou ochotni pro to neco udelat
ten zaver je podobnej, jako ze vetsina lidi se chce mit dobre, ale to neznamena, ze jsou ochotni pro to neco udelat
@topten
Řešit klimatickou krizi znamená mít se hůř, pro blaho nastávajících generací. Horizont běžného člověka v produktivním věku je do 50 let, horizont běžného politika je třeba 5 let... a těžko se prosazuje něco, co překračuje ten kratší, natož něco, co překračuje oba.
EU se nějak shodla na tom, že je ochotná mít se trošku hůř za cenu ochrany klimatu. Mám trošku podezření, že elity se shodly a masu do toho trošku vmanipulovaly. A pak se té masy někdo chopil v dalších volbách a řekl jí - proč se nemít líp, podívejte se na ty ceny a důchody...
No, kdyby to ty první elity dělaly dobře, tak by se lidi nejspíš nechaly vést dál. Jenže dělat to dobře a ještě u toho dobře vypadat je těžký (jak na české tak na evropské úrovni)... a chyby vládnoucí kliky ženou další vodu na mlýn těch "protistran".
Řešit klimatickou krizi znamená mít se hůř, pro blaho nastávajících generací. Horizont běžného člověka v produktivním věku je do 50 let, horizont běžného politika je třeba 5 let... a těžko se prosazuje něco, co překračuje ten kratší, natož něco, co překračuje oba.
EU se nějak shodla na tom, že je ochotná mít se trošku hůř za cenu ochrany klimatu. Mám trošku podezření, že elity se shodly a masu do toho trošku vmanipulovaly. A pak se té masy někdo chopil v dalších volbách a řekl jí - proč se nemít líp, podívejte se na ty ceny a důchody...
No, kdyby to ty první elity dělaly dobře, tak by se lidi nejspíš nechaly vést dál. Jenže dělat to dobře a ještě u toho dobře vypadat je těžký (jak na české tak na evropské úrovni)... a chyby vládnoucí kliky ženou další vodu na mlýn těch "protistran".
@Emel nemáme na výběr buď volíš zelené zlo, které ovšem je změnitelné, alternativa je rudé zlo a tam tě čeká záchrana až po rozkladu rusácka.
@Emel
ten kdo investoval do GD = zateplil barak, na strechu dal solary a do garaze zaparkoval vedle spalovaku EV se hur mit nebude, protoze usetri na energiich a bude energeticky castecne nezavislej nez ten, kdo na GD jen nadava a kominem kazdej rok prozene 50q uhli a stejne chodi ve 2 svetrech, a uz ted se desi pristi zimy, protoze uhli bude zase drazsi
ten kdo investoval do GD = zateplil barak, na strechu dal solary a do garaze zaparkoval vedle spalovaku EV se hur mit nebude, protoze usetri na energiich a bude energeticky castecne nezavislej nez ten, kdo na GD jen nadava a kominem kazdej rok prozene 50q uhli a stejne chodi ve 2 svetrech, a uz ted se desi pristi zimy, protoze uhli bude zase drazsi
@topten kdo si na svou vilu posadí soláry a do dvougaráže píchne vedle spalováku nové EV, ten se asi špatně nemá.
Hůř se může mít ten, kdo bydlí v paneláku a ze svých daní mu na dotovanou elektromobilitu přispívá.
Hlavní otázka potom je, jestli GD podporuje nebo naopak podkopává konkurenceschopnost Evropského průmyslu.
Hůř se může mít ten, kdo bydlí v paneláku a ze svých daní mu na dotovanou elektromobilitu přispívá.
Hlavní otázka potom je, jestli GD podporuje nebo naopak podkopává konkurenceschopnost Evropského průmyslu.
@Emel
to je podobna otazka, jako jestli je lepsi hladovejicimu somalcoj koupit kozu aby si kazdej den nadojil litr mlika a byl samostatnej, nebo jestli je lepsi mu kazdej den ten litr mlika posilat a uvazat si ho na krk.
ja sem pro tu kozu, ale nekomu mozna prijde lepsi ho vydirat podobne jako nas s ropou a plynem
.
dotace jsou ve vetsine pripadu zcestny a jen to zvysuje cenu tem, kteri se dotacema zabejvat nechtej, a snad to aspon oblasti solaru a EV uz skoncilo
jeste prestat danove zvyhodnovat naftu
to je podobna otazka, jako jestli je lepsi hladovejicimu somalcoj koupit kozu aby si kazdej den nadojil litr mlika a byl samostatnej, nebo jestli je lepsi mu kazdej den ten litr mlika posilat a uvazat si ho na krk.
ja sem pro tu kozu, ale nekomu mozna prijde lepsi ho vydirat podobne jako nas s ropou a plynem
.
dotace jsou ve vetsine pripadu zcestny a jen to zvysuje cenu tem, kteri se dotacema zabejvat nechtej, a snad to aspon oblasti solaru a EV uz skoncilo
jeste prestat danove zvyhodnovat naftu
@topten nevím sice přesně, kdo má být v tom podobenství Somálec a kdo mu má dávat tu kozu... ale pokud by Somálcem byly evropské automobilky a koza byly dotace na rozvoj EV, pak se obávám, že Somálec kozu zabil a sežral a teď kouká, co bude dál 😄
@Emel
koza je to zatepleni ktery ti udrzi teplo a solar kterej ti da to mliko do EV
a v tom druhym pripade mliko je ropa, kterou musis kupovat porad dokola a lejt do spalovaku a tak bejt zavislej na vyderacoj
koza je to zatepleni ktery ti udrzi teplo a solar kterej ti da to mliko do EV
a v tom druhym pripade mliko je ropa, kterou musis kupovat porad dokola a lejt do spalovaku a tak bejt zavislej na vyderacoj
@topten
Jo takhle 😄 , pak to asi dává smysl.
Já s tebou vcelku souhlasím. Není to teda tak, že bys dával kozu hladovějícímu Somálcovi, ty ji dáváš těm bohatším Somálcům... abychom se v tom nezamotali, tak chci říct, že většina eko-incentiv míří na bohatší část populace...
Jo takhle 😄 , pak to asi dává smysl.
Já s tebou vcelku souhlasím. Není to teda tak, že bys dával kozu hladovějícímu Somálcovi, ty ji dáváš těm bohatším Somálcům... abychom se v tom nezamotali, tak chci říct, že většina eko-incentiv míří na bohatší část populace...
@Emel
to bys musel bejt uz hodne velkej chudak, abys nepotreboval mliko do svyho auta
a podle me je lepsi mit kozu, ktera ti to mliko nadoji
nez kozu nemit, mliko muset kupovat a zit v obavach, ze ti ho priste nikdo neproda anebo proda hodne draho
to bys musel bejt uz hodne velkej chudak, abys nepotreboval mliko do svyho auta
a podle me je lepsi mit kozu, ktera ti to mliko nadoji
nez kozu nemit, mliko muset kupovat a zit v obavach, ze ti ho priste nikdo neproda anebo proda hodne draho
@topten
Pokud dáš dotace na fotovoltaiku, tak tím nepodporuješ chudé, ale ze začátku "solární barony" a později majitele nemovitostí. Dělník z paneláku z toho nemá nic, jen špatný pocit.
Když dáš dotaci na elektromobily pro firmy 200t na auto, je to ještě horší - proč je to jen pro firmy? Soukromník si auto nedá do daní, neodečte DPH... a ještě nemá nárok na dotaci. On je ten chudý Somálec, který nadále musí kupovat mlíko, ale mlíko mu zdražilo, protože z něj dotuje bohatšímu sousedovi kozu.
Pokud dáš dotace na fotovoltaiku, tak tím nepodporuješ chudé, ale ze začátku "solární barony" a později majitele nemovitostí. Dělník z paneláku z toho nemá nic, jen špatný pocit.
Když dáš dotaci na elektromobily pro firmy 200t na auto, je to ještě horší - proč je to jen pro firmy? Soukromník si auto nedá do daní, neodečte DPH... a ještě nemá nárok na dotaci. On je ten chudý Somálec, který nadále musí kupovat mlíko, ale mlíko mu zdražilo, protože z něj dotuje bohatšímu sousedovi kozu.
@Emel
vsak sem psal, ze dotace jsou ve vetsine pripadech zcestny a jen zvysuji cenu pro ty, kteri na dotace nedosahnou nebo nemaji cas se tim zabyvat
a ze dotace do solaru a EV snad definitivne konci - do solaru po 20 letech - nejvetsi dotacni tunel rozpoutali v 2005 sosani v cele s buldozerem paroubkem, kterej prosadil podporu na OZE, coz nas prijde na 1bln v ceskejch ...
sosani - to byli ti, co tvrdili, ze se zastavaji socialne slabych a pritom prihrali 1bln solarnim baronum
vsak sem psal, ze dotace jsou ve vetsine pripadech zcestny a jen zvysuji cenu pro ty, kteri na dotace nedosahnou nebo nemaji cas se tim zabyvat
a ze dotace do solaru a EV snad definitivne konci - do solaru po 20 letech - nejvetsi dotacni tunel rozpoutali v 2005 sosani v cele s buldozerem paroubkem, kterej prosadil podporu na OZE, coz nas prijde na 1bln v ceskejch ...
sosani - to byli ti, co tvrdili, ze se zastavaji socialne slabych a pritom prihrali 1bln solarnim baronum
laco tralala
Blbci volili blbcov zvolili. Vivat EU.
topten
i kdyby to byla 1mld eur za rok, tak pri 10M prodanejch aut to je smesnejch 100E na auto
tedy cca 1 plna nadrz
.
pokuta za diesely jen pro samotnej VW byla cca 40mld euro
a hadejte kam ty prevazne penize sly ?
tedy cca 1 plna nadrz
.
pokuta za diesely jen pro samotnej VW byla cca 40mld euro
a hadejte kam ty prevazne penize sly ?
Helle2
Zrůdnost emisních povolenek v úplné nahotě. Ekonomická sebevražda EU v přímém přenosu.
@Helle2
A někteří tomu ještě tleskají, jak je to prý skvělé. Je to jak řezat si pod sebou větev a usmívat se. O to větší brek pak je, až ta větev rupne.
A někteří tomu ještě tleskají, jak je to prý skvělé. Je to jak řezat si pod sebou větev a usmívat se. O to větší brek pak je, až ta větev rupne.
@Helle2
Leyenová a celá banda okolo by mala byť v base. Po nociach. Cez deň v 12-hodinových šichtách o chlebe a vode makať v lítiových a kobaltových baniach!
Leyenová a celá banda okolo by mala byť v base. Po nociach. Cez deň v 12-hodinových šichtách o chlebe a vode makať v lítiových a kobaltových baniach!
@traveldrive
az po tom vasem ficusoj
az po tom vasem ficusoj
@topten
Ten ti nemá prečo vadiť. Do českej politiky sa nepletie ako tí vaši šaškovia do slovenskej. Leyenová a spol. je škodná s dopadom na všetkých. Aj na tých, čo to nevidia alebo nechcú vidieť.
Ten ti nemá prečo vadiť. Do českej politiky sa nepletie ako tí vaši šaškovia do slovenskej. Leyenová a spol. je škodná s dopadom na všetkých. Aj na tých, čo to nevidia alebo nechcú vidieť.
@traveldrive
nemuze nam bejt jedno, kdyz nas soused leze teroristoj z rossiji do zadku
asi bychom se meli pripravit na dalsi naval uprchliku
tentokrat z hornich uher
nemuze nam bejt jedno, kdyz nas soused leze teroristoj z rossiji do zadku
asi bychom se meli pripravit na dalsi naval uprchliku
tentokrat z hornich uher
@topten
ten tvuj ficus s nynejsi sestici "svatejch" co jsou ted v moskve privezou jen hanbu
ale jestli to tady vezme od podzimu do ruky slovenskej StBak 25085, budem na tom podobne
vy z hornim uher jste nam vzdycky jenom skodili
zatimco my jsme se vas snazili od roku 1918 privest mezi civilizovanou spolecnost
ten tvuj ficus s nynejsi sestici "svatejch" co jsou ted v moskve privezou jen hanbu
ale jestli to tady vezme od podzimu do ruky slovenskej StBak 25085, budem na tom podobne
vy z hornim uher jste nam vzdycky jenom skodili
zatimco my jsme se vas snazili od roku 1918 privest mezi civilizovanou spolecnost
Nebo Nebo
Za emisní povolenky dostává prachy Tesla, to je vpohodě i dle fanatiku...
Ale danové zvýhodnění nafty je dle elektrofanatiku špatné... Protože ti jsou bohatí a nemyslí na chudší, aby platily za potraviny apod. více (-:
Ale danové zvýhodnění nafty je dle elektrofanatiku špatné... Protože ti jsou bohatí a nemyslí na chudší, aby platily za potraviny apod. více (-:
@Nebo Nebo
1mld E na 10M aut = 100 euro na auto - to je na cca 300tis rocne prodanejch aut u nas 30mil euro = 750M v ceskejch
nafta je u nas danove zvyhodnena proti benzinu v objemu cca 25mld v ceskejch rocne, tedy 25*4/3 = 33xvic
1mld E na 10M aut = 100 euro na auto - to je na cca 300tis rocne prodanejch aut u nas 30mil euro = 750M v ceskejch
nafta je u nas danove zvyhodnena proti benzinu v objemu cca 25mld v ceskejch rocne, tedy 25*4/3 = 33xvic
Pepa_007
letos automobilkám v Evropě hrozí pokuty....... 🤮
Kdo ty pokuty zaplatí? Zákazníci. 😉 👍🏻 Nutno podotknout, že zákazníci kupující normální auta.
Jak před lety říkal prezident Renaultu. Brzo se cena elektromobilů a spalovacích sblíží. Neřekl, že spalovací notně zdraží a BEV nezlevní.
Koukáme se na ekonomicky kolaps Evropy v přímém přenosu.
Kdo ty pokuty zaplatí? Zákazníci. 😉 👍🏻 Nutno podotknout, že zákazníci kupující normální auta.
Jak před lety říkal prezident Renaultu. Brzo se cena elektromobilů a spalovacích sblíží. Neřekl, že spalovací notně zdraží a BEV nezlevní.
Koukáme se na ekonomicky kolaps Evropy v přímém přenosu.