Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Mazda pracuje na nových elektromobilech. Staví kvůli nim továrnu na baterie

38 komentářů

DonVito
Konecne neco smysluplneho narozdil od wankelu.
👍
ericn
@DonVito Hmm ani bych neřekl 😄
DonVito
@ericn

https😐/www.brnan.cz/…na-elektromobily

Elektromobily jsou environmentálně VÝRAZNĚ příznivější než vozidla se spalovacími motory
👍👍👍👍👍

Prokázáno v Brně.
😀
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Třeba tomu začnou věřit i ti jednodušší z východu, kteří nevěří výsledkům ze západu. Ale pochybuju.
DonVito
To tezko. rohYpnol vyhrabe Macka, odbornika na spalovaky, co se montuje do elektromobility bez jakekoli kvalifikace...

A tuto smysluplnou stuii shodi ze stolu.
Tak jako certifikovane porovnani BMW iX vs dieselova legenda X5.
https😐/www.bmwgroup.com/…eport_BMW-iX.pdf
Thanks to the use of BMW EfficientDynamics and eDrive technology, the Global Warming Potential of the iX 40 is about 36% lower than of the conventionally powered X5 30d across the whole life cycle. If renewable energy sources are used for charging, the reduction is at about 66% (fig. 3).

Tak jako podklady od Volva😒br />https😐/www.media.volvocars.com/…olvo-car-to-date
The Volvo EX30 possesses the smallest carbon footprint of any fully electric Volvo car to date1. That’s according to the life cycle assessment (LCA) of the Volvo EX30, available here, which concludes that it has a total carbon footprint of 23 tonnes per 200,000 km – approximately 60 per cent less than the XC40 ICE (petrol)2.
ericn
@DonVito Tvl pokud je to z Brna, tak to nemá smysl ani číst... Jo a teoretický enviromentální přínos BEV je mi tak trochu volný 😄

Daleko větší přínos k ekologii by byl, kdyby zůstala v platnosti norma Euro6d, kdy byla malá auta a nižší střední ještě poměrně "levná" a lidi by si ty staré plečky Euro2 - Euro5 mohli vyměnit postupně za "nová nebo novější" auta alespoň s Euro6 a vyšší...
DonVito
👍 😃
ericu, to je v poradku.

Jde o to, ze spousta lidi tento pozitivni environmentalni prinos zpochybnuje nebo alespon relativizuje.
ericn
@DonVito Problém je, že když jezdíš s OI/OII Combi TDI v ceně kolem 50-150tis Kč, těžko budeš mít na novou základní OIV za 600-700tis a už vůbec ne na použitelný Enyaq za milion+ 😄

Tohle nikomu nedochází... Zvlášť venkov. Teď jsem byl v Orlických horách za Dobruškou a jsou tam vesnice, kde ty domy vypadají jak 5let po válce, natož aby u těch domů stálo nové auto...
DonVito
ericu, vzhledem k rychlosti poklesu hodnoty EV nevidim problem. 😉https😐/www.autoforum.cz/…oda-octavia-tdi/
"Škoda Enyaq ztrácí na ceně tak rychle, že už se dostala do výběru levných rodinných ojetin, stojí skoro stejně jako tříletá Octavia TDI"

PS Zajimalo by me podle jaky logiky by se to melo v Dobrusce s nastupem EV menit a proc by si meli najednou kupci ojetin kupovat nova EV.
Tvl, vrat se na zem. Ja nejsem z Dobrusky a jezdim olitanym EVckem.
ericn
@DonVito Já na zemi stojím, v pohodě a proto chápu, že je pro tyto lidi koupit "olítané EV" scifi 😄 Ti by si raději koupili OIII v kombíku a budou spokojení. A bylo by to rozhodně lepší i pro tu ekologii...

Stejně tak je to na Vysočině, kde mám chalupu, když s nimi mluvíš, tak nikdo o EV ani nezavadí. Tahají vozíky, jezdí každý den do práce z práce a nechtějí řešit auto, ale svoje potřeby... EV pro ně nepředstavuje žádnou hodnotu...

Tj spíš se vrať nohama na zem ty.
DonVito
ericu, muzes mi priblizit jake tahaji voziky a na jakou vzdalenost?
Promin, ale ty argumenty proti EV jsou neskutecne pitomy.

Koupit si OIII rozhodne neni lepsi pro ekologii, nez si koupit jakekoli ojete EV.
To je to s cim jsem zacinal...

Ty jsi na to napsal, ze je ti teoreticky prinos ukradeny.

PS Nikdo nikoho nenuti kupovat ojeta EV, kterych je navic za nizkou cenu pomerne malo. A uz vubec ne v ceskym chaluparskym snu v kombajnu. Ojety fosilni Oktavky v kombiku si budou moct lidi kupovat dalsich dvacet let! Takze kde je problem?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Zajímavé. Nemám na novou octavii, ale chci kupovat D segment SUV. To je logika. Nechtěl bys třeba rovnou místo staré Octavie přemýšlet o IX nebo maybach EQS SUV? Proč se držet jen v D segmentu místo starého vraku?
ericn
@Mikesus Co to zas meleš? Existuje nějaké dostupné EV jako kombík? Navíc jako ojetina? Asi ne co? Tak ti zbývá jen SUV... Bože, tobě to vážně nejde... Chcete přesadit lidi do BEV, ale není za prvé do čeho a lidi o to ani zájem nemají... Co je na tom těžkého pochopit. BEV nesplňují jejich potřeby... Tak jednoduché to je...
DonVito
ericu, ja nechci nikoho nikam presazovat. At si kupujou dalsich dvacet let vojety oktavky.
V cem je problem???

A za dvacet let?
Budou i dostupny volitany elektricky kombiky.
😉

Co ty na to?
ericn
@DonVito "ericu, muzes mi priblizit jake tahaji voziky a na jakou vzdalenost? Promin, ale ty argumenty proti EV jsou neskutecne pitomy." - to je irelevantní, na jako vzdálenost, to nikoho nezajímá, jde o tu multifunkčnost a okamžitě opakovanou použitelnost. Natankuješ jednou za 14 dní nádrž a neřešíš = v jednoduchosti používání je ta krása...

Najdi olítaný BEV za 150tis kč s prostorností OII Combi a s tím, že se 14dní nemusíš starat o doplňování energie... utáhneš s tím v pohodě tunový vlek se dřevem, materiálem na barák atd... Tam se prostě žije jinak...

Btw teď jsem kupoval "nové" třetí auto do rodiny a taky jsem vzal opět benzin s manuálem za rozumné peníze...
ericn
@DonVito "Budou i dostupny volitany elektricky kombiky." - nepsal si mi náhodou dneska něco o Sibyle? 😄
DonVito
ericu, ty jsi ale psal neco o podilech trhu za tricet let.
Ja vim, ze dnes jsou elektricky kombiky Peugeotu, VW, BMW, Audi a je tak nejak jasny, ze za dvacet let budou volitany a levny. A navic budou dalsi pribyvat.

To je velky rozdil.
Chapes?

Okamzitou pouzitelnost a podobny blaboly uz komentovat nehodlam.

Dobrou
ericn
@DonVito "Ja vim, ze dnes jsou kombiky Peugeotu, VW, Audi a je tak nejak jasny, ze za dvacet let budou volitany a levny. A navic budou dalsi pribyvat." - s minimální použitelností už teď a za 20let takřka s nulovou (hlavně ten PUG s mini baterkou) 😄

Btw mě nepřesvědčuj, já si to koupit nepůjdu 😄 Zkus si udělat agitku na venkově...

K tomu podílu, uvidíme, jestli ten zákaz prodeje spalovacích aut vůbec přežije rok 2026. S tím jak se bude propouštět z Německých, Francouzských a Italských fabrik, bude klesat podpora voličů (a jejich rodin) zelených a socialistických stran = podpora GD půjde do kytek 😄 No nechme se překvapit...

"Okamzitou pouzitelnost a podobny blaboly uz komentovat nehodlam" - ani nemůžeš 😄
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn : kam čert nemůže, tam nastrčí EV 😀
ericn
@del42sa nebo tady zdejšího doníka, ale tomu to pořád tak nějak nevychází, to vychovávání v diskusích 😋👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Ze tu jsou C-SUV, i ojetý. Kombiky přestávají být zadane, což je škoda, tak prostě taky mizí. Ze ty chceš nové D-SUV místo olitany octavky, to je absolutní nesmysl. Tobě asi nikdy nešlo moc srovnávání stejných segmentů co?
ericn
@Mikesus zkus odstehovat 4členou rodinku i s bagáží třeba někam na dovolenou v SUV C a v kombíkový OII… Kde to asi půjde lépe? Hmmm…
Hendly
@Ericn

Nekolik bodu k tvým argumentům zde.
Automobilky nemaji zajem prodavat levna auta. Jejich zajem je zisk a ten je vetsi na dražších autech.
Dukaz je jasny. Podivej se kdo na nabizi konkurenci Dacia?… Nikdo

A vesnise. Nedelej z ceske vesnice nejakou zombie oblast. Vesnice je pro EV naopak vhodne misto. Moznost FVE, na tahání naopak uplne idealni
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@DonVito V čem je problém, Doníku? Asi v tom, že už za dva-tři roky budou majitelé chalupářského snu v Orlických horách z každého litru paliva dotovat elektromobilitu a spoustu dalších EU-libých projektů.

Argumentovat dvacetiletým elektrickým Peugeotem, který už jako nový nestojí za nic, nebo BMW, tvl...
DonVito
@eric
OK, vysvetlim v cem blabolis.
K te okamzite pouzitelnosti.
Vis o tom, ze ne kazda vesnice ma benzinku?

Narozdil od nabijecek, kterou muze mit na baraku kazdy!
A kazdy rano vyjizdet s plne nabitym autem.

Kdy uz tohle petrolhead pochopi?

Provoz EV je levnejsi a domacim nabijenim stravis MÍŇ casu nez tankovanim. Navic vubec nemusis jezdit (nikam) na pumpu.
Tudiz pro venkov bude elektromobilita velkou vyhodou.
Jen je treba si pockat na priznivejsi ceny (vcetne ojetin) a na vhodnejsi modely.
👍

V principu jsou EVcka (a hlavne s novymi modely budou) pro venkov a jejich nizke denni najezdy v kombinaci s domacim nabijenim v podstate ve vsem vyhodnejsi nez ICE.
👍👍👍
ericn
@DonVito Kdy už konečně pochopíš, že nepotřebuješ benzinku v každé vesnici 😄 v ICE nemusíš doplňovat energii každý den, ani každý druhý, ani každý třetí, ale třeba jednou za týden, jednou za 14 dní... Nemusíš čekat nikde až se nabiješ a můžeš mít v nádrž okamžitý dojezd 700-1000km...

Ale to ty dobře víš a jen prudíš, hledáš výhody EV, tam kde nejsou 😄
DonVito
Heled, ericu.
Pises tu uplny kraviny.
Toto je realita😒br />https😐/www.auto.cz/…-tisic-km-155319
"Bystřický taxikář nejezdil autem k moři. Vozil cestující na Hostýn a po vesnicích kolem, občas do většího města a při takovém nasazení se k nevýhodám auta nepřibližoval.

Dnes už podle něj vychází elektřina na zhruba korunu na kilometr, nafta do octavie ale vyjde na víc jak dvojnásobek."
😉😵‍💫😵😮😲

Vubec nechapes realitu pouzivani EV.
Ty nikde necekas!!!
Na venkove nabijis u sveho domecku pres noc.
Jediny potrebny cas je zastrcit konektor vecer a vytahnout ho rano.
Co na tom nechapes????
Dobijeni (domaci) je mene casove narocne nez tankovani benzinu!
Tak uz si proboha odpust hloupe komenty o cekani!
EV taky nepotrebujes nabijet denne!
To nema cenu.
Kdo chce psa bit... vysvetli i venkovanovi, ze je lepsi jezdit za drazsi benzin ktery musis jezdit tankovat daleko.
Koukam, ze prioritou je i na venkove cesta do Chorvatska - okamzity dojezd 1000km.. (ne nizke naklady nebo snadnejsi "tankovani"), na kterou musis byt neustale pripraven.
WTF
Sbohem
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn

No odstehujes v obojím. Třeba nasi známí jezdili na dovolenou ve 4 ve swiftu. Prostě na nic většího neměli. Ano, není to tak komfortni jako ve větším aute, ale to neznamená, že to nejde. Prostě když nemám na větší, tak musím přemýšlet vic co a jak vzít. A kdyz nemám na větší, nedává mi to právo nicit zdravi všem ostatním.
Prostě nekdo má na komfort ,jiny ne. Bylo to tka vždy, jen si lidi zvykli, ze mají komfort, na který realne nemají.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Tahle skupina bude čekat vždycky, protoze nemají dostatek v hlavě o tom těch par vteřin popřemýšlet, zda mají ten kabel doma zapojit nebo ne.
ericn
@DonVito Za to, že nedokážeš přijmout realitu toho, že každý má jiné priority a uvažování, já nemůžu. To co vyhovuje tobě, nebude vyhovovat ostatním = nemůžeš jim to vnucovat. A když ti dojdou argumenty, napíšeš už asi po třetí "sbohem" 😄 Co na to říct?
ericn
@Mikesus Jasně, byla jiná doba, vy jste jezdili ve Swiftu, my ve Favoritu a Cliu. Dneska ale ty kombíky nižší střední jsou v pohodě k dispozici za pár korun, tak proč se mačkat v malém autě 😄 Ber to tak, že tvoje svoboda končí tam, kde začíná svoboda toho druhého, tj ten druhý si může koupit to, co uzná za vhodné a má homologaci a splňuje technické předpisy. Tvoje dojmy, sny a přání nikoho dalšího nezajímají 😄
ericn
Double…
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@DonVito Čekám na Mazdí HEV, čekám projev bez eCVT
DonVito
@KANKUNEN
Tak si kup HEV od Fordu nebo Hondy.
Bez cekani.
😉

Ale jeste lepe samozrejme Hyundai Ioniq 5N...
https😐/youtu.be/DSIguemKIbQ?si=5GCt8m2iEbCb36uV
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@DonVito Huh, Ford s eCVT nemá projev eCVT?
DonVito
Ne nema.

To bys ho musel vyzkouset. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
No nema tolik. Tam se rozhodli vzít co nejefektivnější prevodovku a snížit jeji efektivitu, aby někdo náhodou nemusel za volantem použít hlavu.