Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeFacelift Škody Enyaq zná datum své premiéry. Začněte počítat poslední hodiny
81 komentářů
traveldrive
Popravde nechápem, prečo by mal niekto počítať hodiny do odhalenia nejakého faceliftu. Ide o prd...
@traveldrive ...pro tebe mozna, ale pro skodovkare a EV-fanboys jde o megaprd.
@traveldrive Tak hlavně že tě ten prd motivoval k tomuhle příspěvku 😁. Kdyby jsi si to odpustil bylo by tu o zbytečné vlákno míň.
@traveldrive Pro mě je aktuální provedení předku tak ošklivé, že hyzdí celé ulice, ba dokonce města 😁, takže facelit má celospolečenskou důležitost 😃)
@Barry Lyndon je treba navštíviť doktora, on už bude vedieť co ďalej
@Barry Lyndon Ja si myslím, že facelift ešte žiadnemu autu ku kráse nepomohol, ale skôr naopak. A ak, tak za cenu straty identity.
@traveldrive
Nesouhlasim.
Jeden priklad je minuly Superb.
Dalsi TM3.
A mohl bych pokracovat.
Nesouhlasim.
Jeden priklad je minuly Superb.
Dalsi TM3.
A mohl bych pokracovat.
@DonVito
TM3 určitě. U Škodovky Fabia II, Octavia I, Roomster, Scala... ale Superb 3 za mě teda úplně ne, když už, tak se mi originál líbil o malej kousek víc... přišlo mi, že s faceliftem to auto trošku "počínštilo".
TM3 určitě. U Škodovky Fabia II, Octavia I, Roomster, Scala... ale Superb 3 za mě teda úplně ne, když už, tak se mi originál líbil o malej kousek víc... přišlo mi, že s faceliftem to auto trošku "počínštilo".
3_diamanty
Enyaq ako jedno z mala elektroaut vyzera celkom fajn.... pevne verim ze faceliftom mu neublizia ( lebo v poslednej dobe facelifty uz viac ublizuju ako pomahaju ) .... a verim ze nezmizne ani ovalne logo z kapoty aj volantu na ukor nejakeho sterilneho napisu
@3_diamanty samozrejme ze sa rozluc s ovalnymi logami. Je predsa jasne, ze facelift bude vyzerat na 90% tak ako vyzera Elroq.
skejpa
Zajímá mě jediné. Jestli to bude jen o pár prvcích designu a rozšířené standardní výbavě nebo jestli se někam posune technika. Včera oznámil Zeekr 7X vstup na některé evropské trhy a za cenu 1,3m nabízí nabíjení z 10-80% za 13 minut. Tomu říkám pokrok. A alespoň něco tím směrem bych rád viděl i u Škodovky.
@skejpa
Tak to asi tezko na 400V MEB platforme. 😀
To musis pro Q6-Etron a 800V PPE.
The Audi Q6 e-tron 1 only needs ten minutes at a fast-charging station to generate a range of up to 255 kilometers (158 mi) under ideal conditions with a maximum charging capacity of up to 270 kW. Only 21 minutes are needed to charge the high-voltage battery from 10 to 80 percent.
Na druhou stranu si nemyslim, ze 13 minut (coz uz na cestach skoro neni rozdi vuci fosilu...) je nutnost pro kazdy auto, treba typu Enyaq.
Tak to asi tezko na 400V MEB platforme. 😀
To musis pro Q6-Etron a 800V PPE.
The Audi Q6 e-tron 1 only needs ten minutes at a fast-charging station to generate a range of up to 255 kilometers (158 mi) under ideal conditions with a maximum charging capacity of up to 270 kW. Only 21 minutes are needed to charge the high-voltage battery from 10 to 80 percent.
Na druhou stranu si nemyslim, ze 13 minut (coz uz na cestach skoro neni rozdi vuci fosilu...) je nutnost pro kazdy auto, treba typu Enyaq.
@DonVito je taky potřeba si říct, že té baterii superrychlé nabíjení asi úplně nesvědčí... kdyby to mělo být pořád.
13 minut je teorie, nabíjení 480kW stejně nikde nenajdeš... ale zase beru, že taková technologie v takhle relativně levném autě je výrazný posun.
13 minut je teorie, nabíjení 480kW stejně nikde nenajdeš... ale zase beru, že taková technologie v takhle relativně levném autě je výrazný posun.
@Emel
No, jak pises, tu baterku u nas asi neznicis, kdyz maximum je asi 400kw a tech moc neni...
No, jak pises, tu baterku u nas asi neznicis, kdyz maximum je asi 400kw a tech moc neni...
@Emel
kdyz to vezmu podle sebe, tak ja rychly nabijeni vyuziju jen parkrat v roce, protoze kazdej normalni clovek nabiji doma a /nebo v praci
ale chapu, ze tocvolant, kterej v aute sedi 8+hodin denne, to vidi jinak (neber to osobne)
kdyz se spalovakem jsem u benzinky minimalne 4x mesicne, tak u EV to vidim max 10x za rok, takze pro me jasna uspora casu
kdyz to vezmu podle sebe, tak ja rychly nabijeni vyuziju jen parkrat v roce, protoze kazdej normalni clovek nabiji doma a /nebo v praci
ale chapu, ze tocvolant, kterej v aute sedi 8+hodin denne, to vidi jinak (neber to osobne)
kdyz se spalovakem jsem u benzinky minimalne 4x mesicne, tak u EV to vidim max 10x za rok, takze pro me jasna uspora casu
@Emel Jestli superrychlé nabíjení baterii poškozuje záleží na architektuře. Pokud porovnáváš pouze 400V systémy, tak ano, rychleji nabíjející může mít rychlejší degradaci, ale výše zmíněný Zekr7x je 800V a to je rychlejší než 400V, ale degradace může být nižší.
@Johnn
Nevidim rozdil mezi poskozovanim 400V nebo 800V baterky.
Rozdil je v tom, ze na 400V bys potreboval asi 1.000A.
A obykle maximum konektoru CCS je jen 500A v extremu (treba Tesla na Supercharger) 750A.
Takze v realu je to spis opacne nez pises, protoze do 400V baterky takovy vykon vubec nedostanes, tudiz ji (pri stejnych clancich a kapacite) poskodit ani nemuzes (neber me uplne za slovo, samozrejme ze muzes, ale proste tam tak velky vykon neprotlacis).
Nevidim rozdil mezi poskozovanim 400V nebo 800V baterky.
Rozdil je v tom, ze na 400V bys potreboval asi 1.000A.
A obykle maximum konektoru CCS je jen 500A v extremu (treba Tesla na Supercharger) 750A.
Takze v realu je to spis opacne nez pises, protoze do 400V baterky takovy vykon vubec nedostanes, tudiz ji (pri stejnych clancich a kapacite) poskodit ani nemuzes (neber me uplne za slovo, samozrejme ze muzes, ale proste tam tak velky vykon neprotlacis).
@Emel nrni potreba 480kW nabijeni, kdyz je plocha krivka prubehu. Myslim, ze ten Zeekr ma maximum 270kW. Ale asi ho drzi od zacatku do konce. Kdyz se to nepouziva denne tak to na baterii prakticky nema vliv. To uz se resilo na forech EV6, kde lidi i co nabijeli bezne na Ionity 350kW nemeli prakticky horsi degradaci nez ti co nabijeli jen na wallboxu.
@DonVito nemusis. Kia EV6 nebo Hyundai Ioniq 5 a 6 to taky umej (za 18minut) a stojej jako Enyaq.
Ta technologie neni potreba na denni bazi ale kdyz pak jedes nekam dal, jako napriklad ja v lete do Modeny, tak s EV6kou jsem celou cestu nabijel 1h a 20 minut (1000km). S Enyaqem by to byl asi dvojnasobek. Ale ono staci i vylety po CR. Kdy jedu dal nez 300km, tak to potrebuju vyuzit a Enyaq je vetsinou na dvojnasobnem casu proti EV6 a je to otravné. Takze ano, neni to potreba denne ale ikdyby jednou za mesic, je to zasadni vec.
Ta technologie neni potreba na denni bazi ale kdyz pak jedes nekam dal, jako napriklad ja v lete do Modeny, tak s EV6kou jsem celou cestu nabijel 1h a 20 minut (1000km). S Enyaqem by to byl asi dvojnasobek. Ale ono staci i vylety po CR. Kdy jedu dal nez 300km, tak to potrebuju vyuzit a Enyaq je vetsinou na dvojnasobnem casu proti EV6 a je to otravné. Takze ano, neni to potreba denne ale ikdyby jednou za mesic, je to zasadni vec.
@skejpa Uz sa da objednat za 64 000 €, dojst ma vraj v juni. Svetla to vraj ma, este zistit, ci to ma vyhrievane sklo, nech nemusim v zime skrabat. Dufam sa novinari opytaju na premiere skody, ze cim chce skoda tomu konkurovat 😄
@xxc
K cemu vyhrivane sklo?
Staci si vzpomenout par minut predem a auto predehrat, ne?
Ja i kdyz na to zapomenu, tak tepelko funguje velmi rychle a skrabat nemusim, jen stirnu.
Podle me vyhrivane predni sklo je u EV kravina.
K cemu vyhrivane sklo?
Staci si vzpomenout par minut predem a auto predehrat, ne?
Ja i kdyz na to zapomenu, tak tepelko funguje velmi rychle a skrabat nemusim, jen stirnu.
Podle me vyhrivane predni sklo je u EV kravina.
@DonVito Je to rychlejsie a pohdlnejsie, mam aj s vyhrievanym sklom aj bez a mozem porovnat. Kym vyhrejem cele auto, tak to trosku trva. A dalej specificke pouzitie, ked menim auta na wallboxe, tak asi nebudem vyhrievat cele auto kvoli tomu, aby som preparkoval o 5 m dalej auto a napojil druhe.
@xxc
a jak to delas u bocnich skel ?
nebo doboku videt nepotrebujes ??
ja dnes musel nechat auto, ktery sem zapomnel dat pod pristresek, nastartovany 10 min, abych se zbavil ledu na bocnich okynkach a videl aspon neco a na zrcatka
jestli si mam dat 10k+ priplatek za vyhrejvany sklo meneny minimalne 1x za 5 roku, nebo u EV pockat 3 minuty, nez mi to vyfouka, tak me ty 3 minuty parkrat za rok zas tak neomezuji, kdyz to je navic ovladatelny na dalku
a smrad, narozdil od spalovaku, z toho neni zadnej
a jak to delas u bocnich skel ?
nebo doboku videt nepotrebujes ??
ja dnes musel nechat auto, ktery sem zapomnel dat pod pristresek, nastartovany 10 min, abych se zbavil ledu na bocnich okynkach a videl aspon neco a na zrcatka
jestli si mam dat 10k+ priplatek za vyhrejvany sklo meneny minimalne 1x za 5 roku, nebo u EV pockat 3 minuty, nez mi to vyfouka, tak me ty 3 minuty parkrat za rok zas tak neomezuji, kdyz to je navic ovladatelny na dalku
a smrad, narozdil od spalovaku, z toho neni zadnej
@xxc
Nechces si radeji prodlouzit kabel wallboxu?
Nebo pridat druhy wallbox?
Oboji vyjde levneji nez pitomy vyhrivany sklo...
Nechces si radeji prodlouzit kabel wallboxu?
Nebo pridat druhy wallbox?
Oboji vyjde levneji nez pitomy vyhrivany sklo...
rohYpnole, uz jsem myslel, ze nedorazis. 🙂
No zase jsi se vytahl a zplodil prinosny prispevek. 😀
vtip
Tva potreba kydat hnuj na EV je neprekonatelna.
A pritom takovy fanousek Tesly...
Porad jsem neprisel na to, kdy u tebe nastal obrat.
Prozradis nam to?
Je to takova tvoje trinacta komnata...
Co se muselo stat abys takto otocil?
No zase jsi se vytahl a zplodil prinosny prispevek. 😀
vtip
Tva potreba kydat hnuj na EV je neprekonatelna.
A pritom takovy fanousek Tesly...
Porad jsem neprisel na to, kdy u tebe nastal obrat.
Prozradis nam to?
Je to takova tvoje trinacta komnata...
Co se muselo stat abys takto otocil?
@DonVito
Žádný podstatný obrat není a nebyl.
A na tuhle otázku už jsem ti odpověděl. Takže si to dohledej. Když umíš hledat v roce 2015, umíš dohledat i odpověď na tvé otázky. Kádrovat a lustrovat umíš, chápu, když StB je tvým vzorem a hájíš ideály komunistů.
Žádný podstatný obrat není a nebyl.
A na tuhle otázku už jsem ti odpověděl. Takže si to dohledej. Když umíš hledat v roce 2015, umíš dohledat i odpověď na tvé otázky. Kádrovat a lustrovat umíš, chápu, když StB je tvým vzorem a hájíš ideály komunistů.
Arese
Proč bych to proboha dělal? Facelifty zkratowozů jsou mi dokonale ukradené! 😁
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
topten
uz letos bude skodovka nabizet stejny pocet elektrickych modelu jako pred 20 lety tech spalovacich
rohYpnol
Co zprasí, už víme.
Podobu přední části vidíme na Elroqu.
Hnusný volant už je v konfigurátorech snad u všech modelů.
Za mě zkazili Enyaq. Vzhledem k tomu, že to je BEV, co nikdo nechce, tak to žádná velká škoda není.
Z druhé strany - Enyaq i Elroq jsou stále jedny z těch opravdu velmi hezčích EV...
Podobu přední části vidíme na Elroqu.
Hnusný volant už je v konfigurátorech snad u všech modelů.
Za mě zkazili Enyaq. Vzhledem k tomu, že to je BEV, co nikdo nechce, tak to žádná velká škoda není.
Z druhé strany - Enyaq i Elroq jsou stále jedny z těch opravdu velmi hezčích EV...
@rohYpnol
Tak to te nemusi trapit.
Myslim, ze podle tvych nazoru nejsi cilovka. 😀
Budes se radovat, ze to neni hezky a ze se to neprodava.
Nebo?
Tak to te nemusi trapit.
Myslim, ze podle tvych nazoru nejsi cilovka. 😀
Budes se radovat, ze to neni hezky a ze se to neprodava.
Nebo?
@DonVito
Nebo neumíš číst, že. Nebo neumíš myslet. Nebo obojí.
Protože jsem napsal, že Enyaq i Elroq patei mezi ty oprsvdu hezčí EV.
Nebo neumíš číst, že. Nebo neumíš myslet. Nebo obojí.
Protože jsem napsal, že Enyaq i Elroq patei mezi ty oprsvdu hezčí EV.
@rohYpnol
Uz je ti lip?
Kdyby ne, tak si jeste trochu zanadavej.
Btw. tady nejsi na terapii.
Ale v diskuzi.
Tak se podle toho zkus zacit chovat!
Diskuse (z lat. discussio od dis-quatere, pře-třásat, zkoumat, diskutovat) je věcný rozhovor několika osob o určitém tématu, jehož cílem není rozhodovat, nýbrž věc pečlivě rozebrat z různých stránek, shromáždit argumenty a případně připravit půdu pro racionální rozhodnutí.
Uz je ti lip?
Kdyby ne, tak si jeste trochu zanadavej.
Btw. tady nejsi na terapii.
Ale v diskuzi.
Tak se podle toho zkus zacit chovat!
Diskuse (z lat. discussio od dis-quatere, pře-třásat, zkoumat, diskutovat) je věcný rozhovor několika osob o určitém tématu, jehož cílem není rozhodovat, nýbrž věc pečlivě rozebrat z různých stránek, shromáždit argumenty a případně připravit půdu pro racionální rozhodnutí.
@DonVito
Opět neumíš číst? Tady jsi v diskusi!!!
Nikde nenadávám. pouze jsem popsal stav. Evidentně správně.
Opět neumíš číst? Tady jsi v diskusi!!!
Nikde nenadávám. pouze jsem popsal stav. Evidentně správně.
@rohYpnol
Nikdo ho nechce, ale je druhé nejprodávanější EV v Evropě. Uvidíme výsledky za prosinec, ale vypadá to na cca 100tis kusů, v evrope. Možná nakonec bude zadanejsi nez superb. Ten taky nikdo nechce?
Nikdo ho nechce, ale je druhé nejprodávanější EV v Evropě. Uvidíme výsledky za prosinec, ale vypadá to na cca 100tis kusů, v evrope. Možná nakonec bude zadanejsi nez superb. Ten taky nikdo nechce?
@Mikesus
Až pochopíš co znamená nikdo nechce, pak se můžeme bavit dál. Jestli 9 z 10ti BEV nechce, tak zobecněně platí že BEV nikdo nechce. Tím spíš že ten 1 z 10ti je do značné míry jen důsledkem dotační zelenurudé ideologie.
Až pochopíš co znamená nikdo nechce, pak se můžeme bavit dál. Jestli 9 z 10ti BEV nechce, tak zobecněně platí že BEV nikdo nechce. Tím spíš že ten 1 z 10ti je do značné míry jen důsledkem dotační zelenurudé ideologie.
ericn
Tahle premiéra faceliftu Enyaqu nikoho nezajímá, stejně asi tak jako Elroq… nula od nuly pojde…
@ericn
Tvůj názor není fakt. Enyaq vypadá, ze bude prodavanejsi nez superb, to dost ovlivní výsledky v prosinci, které ještě nejsou, jinak jsou na tom hodně podobne. Takze to že tebe nezajímá, zajímá to hodně lidí.
Tvůj názor není fakt. Enyaq vypadá, ze bude prodavanejsi nez superb, to dost ovlivní výsledky v prosinci, které ještě nejsou, jinak jsou na tom hodně podobne. Takze to že tebe nezajímá, zajímá to hodně lidí.
@Mikesus To taky netvrdím, píšu svůj názor... nic víc, nic míň ... jen pro info, u nás Kodiaq 9634ks /Enyaq 1535ks 😄
Tolik k tomu zájmu...
Tolik k tomu zájmu...
@ericn dobrejch 16% u nás ne?
Navíc ten Kodiaq je kufrem přeci jen větší ne?
Tomu bude víc konkurovat 7S ne?
Počkal bych na příští rok, to bude mít i Enyaq po faceliftu, ale je fakt že Kodiaqů (nových) vídám dost.
Navíc ten Kodiaq je kufrem přeci jen větší ne?
Tomu bude víc konkurovat 7S ne?
Počkal bych na příští rok, to bude mít i Enyaq po faceliftu, ale je fakt že Kodiaqů (nových) vídám dost.
W.O. PRSCLEY
Je ten pisálek normální? Jakože opravdu budeme počítat hodiny do spatření toho obézního elektronesmyslu? 😄
rohYpnol
Mnohem zajímavější bude ceník... Předpokládám že přijde zdražení. To bude to zlevňování BEV 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Uvidíme. Podle čeho soudíš?
Uvidíme. Podle čeho soudíš?
@Mikesus nech ho, on jen plácá nesmysly, vytahuje je jak králíky z klobouku, jen aby to tu rozjel. Své postoje tady prezentuje za fakta.
Halt na autoforum není diskuze tak se ty šílenci realizují tady.
Halt na autoforum není diskuze tak se ty šílenci realizují tady.
@Mikesus
Úplně jendoduše. Enyaq není ziskovým modelem. Potřebují navýšit marži.
A Elroq nedává vedle Enyaqu příliš smysl.
Jinak ti moji predikci upřesním, předpokládám, že to Škoda udělá samozřejmě "simply clever". Tj. zdraží, ale přihodí jakože "výbavu navíc" /příp. větší baterii/, aby mohl říkat jak zlevnili i když zdraží.
Úplně jendoduše. Enyaq není ziskovým modelem. Potřebují navýšit marži.
A Elroq nedává vedle Enyaqu příliš smysl.
Jinak ti moji predikci upřesním, předpokládám, že to Škoda udělá samozřejmě "simply clever". Tj. zdraží, ale přihodí jakože "výbavu navíc" /příp. větší baterii/, aby mohl říkat jak zlevnili i když zdraží.
Jinak Enyaq je průkopník důstojného designu EV. Jinak se mi líbí Kia EV6, ale většinou jsou to bizáry.
Dodge Charger se libi mne.
https😐/www.auto.cz/…y-nabidne-155215
Ja BYCH EV6 preferoval GT line, ktera je rychla az az.
Mne se rypak (maska chladice) docela libi.
https😐/www.auto.cz/…ako-coupe-153022
Problem pro me je, ze to je fejk.
Zadny chladic za maskou neni.
A to ted zmizi.
👍
Tim spis se toho zbavit u EV, jako Tesla.
No pro všechna auta to snad nikdo netvrdil. Údajně v CR se najede 76mld km za rok, tedy energie potřebná na toto je cca 15,2 TWh. Ze spotřeby na výrobu paliv se dá ušetřit cca 8-10 TWh, podle podílu nafty. Vývoz v roce 2023 byl 13TWh. Podle odhadů ČEPS bude do roku 2040 spotreba pro elektromobilitu kolem 7.5TWh.