Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentáře5 plug-inů na českém trhu s nejdelším dojezdem: Přes 100 kilometrů jako norma
16 komentářů
Th0r
5
Osobne se mi tohle libi. Jen to ma par haku. Jiz tak technicky slozity auto je jeste slozitejsi a po zaruce to bude past na penize. Protoze to spojuje nevyhody obou systemu. A pak cena. Staci se podivat na jakykoliv parkoviste. 2/3 aut jsou vraky pred smrti. Slusny auta jsou vesmes firemni. Kdyz nemaj lidi ani na Dacie, tak na tohle urcite ne. Ale jinak zajimavy 👍 Asi jako sledovat nejakou soutez krasy 🤣
Emel
0
@Th0r nemusí být. Vem si jako příklad třeba minulý Prius - byl PHEV Prius nějak zvlášť komplikované auto, komplikovanější, než ta hybridní verze? S trochou nadsázky je tam navíc zásuvka a větší baterka.
Pepa_007
4x stejné auto, resp. pohon.
Mercedes je trochu bokem.
Jak veliká a těžká je 32kwh baterie?
Mercedes je trochu bokem.
Jak veliká a těžká je 32kwh baterie?
@Pepa_007
zcela obecne, 100kwh baterie ma v ev mezi 500-700kg, takze to co ty resis bude mit mezi 150-200 kg vcetne bms a chlazeni. Objem HADAM na cca 150-200l. Takovou baterii ma Range phev pod zadnima sedackama, takze daleko od pravdy nebudu..
zcela obecne, 100kwh baterie ma v ev mezi 500-700kg, takze to co ty resis bude mit mezi 150-200 kg vcetne bms a chlazeni. Objem HADAM na cca 150-200l. Takovou baterii ma Range phev pod zadnima sedackama, takze daleko od pravdy nebudu..
@kesumb Upřesním, jezdím GLC 300de: kufr je mínus 200L, takže zbylo pořád použitelných 410L. Hmotnosti jsou: cca 270kg baterie s příslušenstvím a cca 130kg navíc je motorgenerátor (elektromotor má však slušných 115kW - jede to snad až 145km/h) a řídící i nabíjecí elektronika.
Za určitých podmínek to i v zimě udělá v mixu 120km na elektriku a s klidem přes 1000km na naftu. Samozřejmě na dálnici spotřeba nafty roste a na čistou elektriku má smysl přepínat spíše jenom ve městě, v zácpách a když je energie (v cíli/doma nabíječka) tak po okreskách... Krásný je systémový výkon na plný plyn, až 333 koní a je to trvalá 4x4 řešená mechanicky - elektromotor je součástí převodovky, trakce vždy skvělá.
Jako zaměstnanci a technicky mi to docela smysl dává.
Má to sice občas hluchá místa, ale nefunguje to celkově jako hybrid zas tak špatně.
Je to několik aut v jednom, právě jsem objednal další.
Ekonomicky je to pro soukromníka samozřejmě spíše nesmysl, čistou naftu to díky vysoké účinnosti motorů Mercedes-Benz, v těžké závislosti na ceně dobíjení, dožene až někde kolem 200 000 - 250 000km... ale pokud máte i jiné hodnoty...
Například máte vlastní firmu pouhých 5... 10... 20 ale i 40km a přesto systémově jezdíte i dálky (zákazníci, dodavatelé, ...), zavazadlo je spíše kufr/notebooková brašna a rodina už nevozí na dovolené nafukovací hrady, je to skvělé řešení!
Za určitých podmínek to i v zimě udělá v mixu 120km na elektriku a s klidem přes 1000km na naftu. Samozřejmě na dálnici spotřeba nafty roste a na čistou elektriku má smysl přepínat spíše jenom ve městě, v zácpách a když je energie (v cíli/doma nabíječka) tak po okreskách... Krásný je systémový výkon na plný plyn, až 333 koní a je to trvalá 4x4 řešená mechanicky - elektromotor je součástí převodovky, trakce vždy skvělá.
Jako zaměstnanci a technicky mi to docela smysl dává.
Má to sice občas hluchá místa, ale nefunguje to celkově jako hybrid zas tak špatně.
Je to několik aut v jednom, právě jsem objednal další.
Ekonomicky je to pro soukromníka samozřejmě spíše nesmysl, čistou naftu to díky vysoké účinnosti motorů Mercedes-Benz, v těžké závislosti na ceně dobíjení, dožene až někde kolem 200 000 - 250 000km... ale pokud máte i jiné hodnoty...
Například máte vlastní firmu pouhých 5... 10... 20 ale i 40km a přesto systémově jezdíte i dálky (zákazníci, dodavatelé, ...), zavazadlo je spíše kufr/notebooková brašna a rodina už nevozí na dovolené nafukovací hrady, je to skvělé řešení!
@mariov8 díky za zaujímavé info. Akú má orientačne spotrebu s prázdnou batériou len na naftu, napr diaľnice?
@Pepa_007 taky mi přijde dost zbytečné udělat žebříček o pěti autech, kde ve 4 z nich je totožná technika.
@Emel Dálnice podle profilu, rychlosti a počtu levoproudařů zbytečně zastavujících provoz (a způsobujících zbytečné rozjezdy všech ostatních) je tak 6,5-10L.
Na dálnici je samozřejmě hybrid ekonomicky téměř k ničemu, tam se uplatní jednoznačně diesel. Jeho jediný přínos je výkonový "boost".
Na dálnici je samozřejmě hybrid ekonomicky téměř k ničemu, tam se uplatní jednoznačně diesel. Jeho jediný přínos je výkonový "boost".
Arese
Tímto nesmyslným pohonným konceptem se ani nemá smysl zabývat. Jakmile bude uvedena do praxe nová, realistická metodika měření spotřeby, tato auta skončí v propadlišti dějin. A nikomu soudnému chybět nebudou! 😊 Většinou se jedná o firemní auta, u kterých za celou dobu jejich provozu ani není vybalen dobíjecí kabel. 😊)))
https😐/www.autoforum.cz/…u-dalsi-na-rade/
https😐/www.autoforum.cz/…u-dalsi-na-rade/
Arese
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Trpké probuzení do reality
https😐/www.autoforum.cz/…zdravemu-rozumu/
To je bída...
https😐/www.autoforum.cz/…e-ani-priplatit/
Skvělé zprávy z "Dojčlandu"
https😐/www.autoforum.cz/…ent-to-je-vazne/
Aspoň, že nelžou...
https😐/www.autoforum.cz/…-to-nemel-delat/
Zvěsti o nezájmu zákazníků o manuální převodovky v silných vozech jsou jen bohapusté lži výrobců!
https😐/www.autoforum.cz/…u-nezajmu-o-nej/
Kdo chce kam...
https😐/www.autoforum.cz/…ni-odshora-dolu/
Vyhazování peněz z oken...
https://www.autoforum.cz/…az-570-tisic-kc/
Tragické těžkotonážní BMW M5 prokázalo marnost své hybridní koncepce
https://www.autoforum.cz/…ci-starsich-aut/
Trpké probuzení do reality
https😐/www.autoforum.cz/…zdravemu-rozumu/
To je bída...
https😐/www.autoforum.cz/…e-ani-priplatit/
Skvělé zprávy z "Dojčlandu"
https😐/www.autoforum.cz/…ent-to-je-vazne/
Aspoň, že nelžou...
https😐/www.autoforum.cz/…-to-nemel-delat/
Zvěsti o nezájmu zákazníků o manuální převodovky v silných vozech jsou jen bohapusté lži výrobců!
https😐/www.autoforum.cz/…u-nezajmu-o-nej/
Kdo chce kam...
https😐/www.autoforum.cz/…ni-odshora-dolu/
Vyhazování peněz z oken...
https://www.autoforum.cz/…az-570-tisic-kc/
Tragické těžkotonážní BMW M5 prokázalo marnost své hybridní koncepce
https://www.autoforum.cz/…ci-starsich-aut/
milous
Mazda CX 60 je lepší než všichni Nemčouri dohromady.Skoda je taky Německa o tom není pochyb
Avantime
Jazdím dočasne na plug-in hybridnom Kodiaqu a ešte mi príde nedoladený. Pri rozbehu cítiť jemné cukanie, vybité to stále nefunguje ako full-hybrid (viem, náročná požiadavka, ale RAV4 PHEV to vie). Reálny dojazd okolo 70 km v meste a DC nabíjanie je super.
@Avantime přesně... teoreticky by měl mít PHEV jedinou nevýhodu oproti FullHybridu, a to těžší baterku.