Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volvo XC60 T6 AWD Recharge Black Edition – Parťák na cesty

25 komentářů

Avatar - Jenik3
Jenik3
Hybridni koncept je ok. Ve meste to moc nesmrdi a za mestem si seveli benzinovy motor.
Na Sumavu a zpet za 10 na sto? To je opravdu dost. xc60 je stejne velke auto jako mazda xc60, nisan xtrail, sk.kodiaq. Tyhle kary take jezdi za 10l benzinu?
Cerno cerna je hrozna, ale nastesti lze volit i jine barevne kombinace.
Arese
@Jenik3 A co tě na tom průměru 10 l/100 km tak překvapuje? To je při svižné jízdě mimo město (zvláště pak na dálnici, tam to prý žralo dokonce 12 l/100 km) u absurdních hybridů normální. A hmotnost prázdného auta 2,1 tuny snad ani nepotřebuje komentář...
A proto: Hybridy nebrat!
Masari12
@Arese Toyota Highlander, 184kw, dlouhodobý průměr 6,5l....co tam máš dal?
Avatar - lamal
lamal
@Masari12 nema nič, alibisticky nenapisal plug-in hybridy nebrat, lebo bezne full hybridy nemaju 2,1 tony... u neho bezne, argumenty si vybera podla ideologie 😄
Blofeld33
@Masari12

Ze s tim jezdis jak s hnojem. S C-HR 1.8, tedy s podstatne mensim a lehcim autem jsem byl behem lonske zimy nucen otocit Dolomity a nevesel jsem se pod 8l. Finalni prumer byl 8,1l, a to jsem rozhodne nejel nijak svizne, naopak byla to vubec nejpomalejsi jizda za tech x let, co jezdim do Dolomit (135-145 po dalnici, okresky +10, mesto +5 nad limitem). Ostatne s tim krapem ani rychlejsi jizda nebyla mozna, jizdni komfort na dalnicich by neobstal ani v kontextu aut nizsi stredni pred 25 lety, kdyz za pohodlnou cestovni rychlost bych oznacil 115-120 max (u auta vyrobeneho v roce 2023 s cenikovkou kolem 700 tis.!). Kazdy dalsi kilometr navic znamenal citelny ustupek v oblasti komfortu. Pri tech 140 pak o nejakem komfortu nemohla byt vubec zadna rec, ale kdo by se v 21. stoleti plouzil po dalnicich 115, to s diky prenecham Amikum...
Avatar - Jenik3
Jenik3
Čekal jsem víc, tedy vlastně min, když mluvíme o spotřebě.
Jezdit za 10+ je absurdní.
Rozhýbat 2tuny pomůže elektrika. Benzinovy motor má pak snadnou práci...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Arese a to na dalnici jeli jen 120km/h. Představte si kdyby jeli 180. To by žralo i trávu kolem silnice.
Sevca1
Příspěvek podléhá schvalování.
TiaS1
Zajímavé, největší minus tohoto auta jsem v článku moc nenašel a naopak se chválí prostornost, skutečně? Kufr má 483l (v klasické verzi, tento má menší). To odpovídá sedanu střední třídy. BMW řady 3 v sedanu má 480l.

Audi Q5 má 520l, Mercedes GLC má 620l, X3 má 570l.

Upřímně tomu nerozumím.
Avatar - lamal
lamal
@TiaS1 BMW rady 3 uz nema nad platom ziaden priestor nehovoriac o vstupnom otvore... tym nemyslim, ze 483l je moc, kufor je isto mensi, ale nie zas o tolko aby to zakaznikom vadilo, viď predaje.
TiaS1
@lamal

Beru, přesto je u XC60 známá věc, že má malý kufr, ve srovnání s přímou i nepřímou konkurencí vlastně nejmenší. Že o tom nebude ani zmínka a naopak bude vychválena prostornost, která je asi největší slabinou toho auta, je objektivně zvláštní. Tímto způsobem mohl autor dát do pozitiv i spotřebu...
Avatar - lamal
lamal
@TiaS1 Asi jo, 12l na dialnici je ovsem oproti Q3 s 2.0tfsi omnoho viac nez je rozdiel v objeme kufra medzi nimi...
Kazdopadne disproporcia tam je, staci sa pozriet na testy Skodoviek, vacsi kufor = "vse" 😄
Avatar - JGucci
JGucci
Má zde někdo zkušenosti s kvalitou/poruchovostí benzínové XC60 ? Díky
Avatar - KOUDELKA
KOUDELKA
@JGucci - jj, zatim najeto presne s tou testovanou verzi 50k km a bez problemu
Honza21
Nechápu ovládání volvo klimatizace. Na fotce 12/39 je obrazovka s ovládáním... Směr vzduchu je na "auto", to je jasné. Ale intenzita má ovládání od off přes 1,2,3,4,5 po max... Kde je tam "auto"? Vždyť to má být automatická klimatizace.
Ani naživo ve V90 jsme to nechápali, tam to bylo přesně takhle divně.
Jak to funguje, jak se nastavuje auto směřování vzduchu a auto intenzita ve volvu?
Martas2000
@Honza21 Nevim presne, jak to ma ted ta android verze, v moji XC90 (2021) staci na displeji pridrzet prst na ‘auto’ myslim. Ale jistej si nejsem, mam pocit, ze za ty skoro 4 roky a 90t km jsem na to nesah, nebylo treba 😁. Jen jsem parkrat rekl, ze je moc zima nebo moc teplo a auto to doladilo.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Maximálka je kvůli BEZPEČNOSTI omezena na 180 kilometrů v hodině, dříve tato verze uměla jet 230.
Za mne je i 180 nebezpečné. A nikde se tak nedá jezdit. Hlasuji pro omezení na 130. To přeci stačí každému. 😉 👍🏻

Jinak ta spotřeba je brutální. Holt těžká noha na plynu a těžké auto.
Lubo
Drahé auto s komplikovaným pohonom (možné vysoké servisné náklady a nízka zostatková cena), vysokou spotrebou a malým kufrom.

Edit: zachraňujú to zrejme 20% zľavy od Volva
Mr.Murphy
Ja teda nevim ale vidim na tom aute jednu chybu za druhou.... od ergonomie pres infotaiment az po spotrebu.... za me celkem velke zklamani. Ano je to pekne a pohodlne, ale za 1.7 mio bych chtel vic. O hodne.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mr.Murphy ale i přes to to stačilo na 4 hvězdy z pěti. 😉 👍🏻
Lubo
@Mr.Murphy cena základní sestavy 1 868 900 Kč, testované +130 000 Kč k tomu
Mr.Murphy
@Lubo Beru zakladni cenu s tou motorizaci.... Samozrejme ta s priplatky je uz uplny nesmysl....
Avatar - KOUDELKA
KOUDELKA
Jezdím stejnou motorizaci a pár reálných zkušeností😒br />
1. SPOTŘEBA - u nás D1 při tacho 135-140 to jezdí za 7,5-8 litrů, např. často dávám takto cestu zpět Ostrava - Praha, kde začínám s baterkou na nule. Je fakt ale důležité nemít těžký boty - docela to jde za plynem a natrhne to zadel každýmu řezníkovi v Kardiaqu RS-ku (tedy v přímce, na zatáčky není ani jedno… a ta hmotnost to hrne ven)
Okresky hravě kolem 6.5l, když není nabitá baterka a jedeš na pohodu.

Dlouhodobě spotřeba - mám od cca října 5,6l a 10,6 kWh za posledních 8k km - při složení 50% Praha a okolí, 50% dlouhé štreky, vč. rychlé Dolomity a zpět, styl spíše dynamický.

Za 12 litrů to jezdí v Německu po dálnici, pokud tomu daváš za uši a zkoušíš těch limitních tacho 186kmh posunout dále.

Za mně spotřeba super - denně nabíjím. Jinak je to krabice a ta za 3 litry po dálnici jezdit nebude - to snad pochopí každej.

2. KOMFORT - sedačky z jiného světa - včera jsem jel v nové X1 a to byla fakt židle i když s umělou eko kůži (no fuj). Důležité - sedačky mají správný tvar i pro vysoké chlapy - tzn. opěrák ti nekončí mezi lopatkama jako v Magďe cx60…
Místa je pocitově hodně i vzadu a tvar sedaček taky fajn - i kolegové po stovkách km jsou překvapení, jak se v tom dobře sedí.
Ticho - když jedeš na baterku tak to fakt uklidňuje - to potvrdí asi každej kdo má PHEV nebo elektro - diesel chrochták mi nechybí, i když v té X1 to měl pěkně utlumeno a nebylo to znát.
3. CO BY MOHLO BÝT LEPŠÍ : Carplay - chtěl bych bez kabelu.
Kufr - no přechod z poslednich 3 superbů, když máš rodinu a psa je je na diskuzi doma, jestli potřebuješ na dovolenou fakt vše - ale jde to, když už nemůžeš jinak, hodíš na střechu box nebo síťku (std. výbava) za zadní sedačky a dáš v kufru až po střechu…
Světla - mno, mohlo by to být lepší, ale skladovky se základními a nešlo jinak.

Takže u mně fajn auto, které mnoho lidí hejtuje, ale v tom pluginu to jede moc pěkně a když potřebuješ, tak máš hned pod plynem spoustu krouťáku ✌🏻
Avatar - praptak
praptak
@KOUDELKA Točivý moment je jinak vyjádřený výkon a ten je podstatný. 😉 Špatné je, když si nemůže dovolit člověk dát auto do výroby (nakonfigurovat), potom ho nemá blízko své představě.
Avatar - KOUDELKA
KOUDELKA
@praptak přesňě, ale dá se s tím žít