Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Automobilové novinky pro rok 2025: Škoda, Porsche, VW, Tesla a další

50 komentářů

DonVito
Nejdulezitesi novinky pro automotive?

"Tesla na setkání s investory Deutsche Bank oznámila plán uvést na čínský trh cenově dostupný elektromobil s cenou pod US$30 000 nazvaný Tesla Model Q. Půjde proti BYD Dolphin a Volkswagen ID.3."

Takze informace o "Modelu 2" je ponekud zastarala. Ale uvidime zda 2/Q vubec prijde letos.
Kazdopadne TMY Juniper bude vyborne auto.

No a ja drzim palce VW s ID.2 a Epiqem - ktere tedy maji byt za stejnou cenu jako TMQ, jen o tridu mensi.
Jinymi slovy prijde-li skutecne TMQ, VW bude nucen jit s cenami ID.2 dolu.

A pak nastane cenova parita s ICE.
Tzn. ze cenova parita uz je na dohled a vicemene podle predpovedi - 2025.
👍
Arese
@DonVito Tak cenová parita, jo? Tak odstraň z cen spalováků ty obludné emisní pokuty uměle uvalené daně některých zvláště ekoteroristických vlád a hned uvidíš tu "cenovou paritu"! A to ještě nemluvíme o obrovských propadech hodnoty elektropleček po jejich koupi, které jsou minimálně 3x větší, resp. rychlejší než u normálních spalovacích vozů!
P.S. Proč zdejší elektrohujeři pořád tak bezostyšně lžou?
DonVito
@Arese
Mohl bys byt konkretnejsi s tou lzi?
Rad se drzim pravdy a faktu.
Co bys potreboval vysvetlit?
Arese
@DonVito Vypouštíš zde zelenou kouřovou clonu sice usilovně, ale úplně zbytečně! 😊))
P.S. Od takového úchylného elektrohujera jakým jsi ty, nepotřebuju vysvětlit zhola nic!
DonVito
Arese, obvinil jsi me ze lzi. Tak to bud dokaz nebo se omluv, ju?

https😐/www.auto.cz/…nou-verzi-153318
"Elektřina za cenu nafty: ID. Buzz v Česku zlevnil a přidal prodlouženou verzi"
Toto je cenova parita.
Avatar - kruskar
kruskar
@DonVito Akční cena rovných 1,2 miliónu 😂. Jéžiš, ten VW už nemůže být lidumilnější....Kolik si myslíš, že to koupí lidí?
DonVito
Kruskari, je zajimavy, ze kdyz se jedna o spalovak, nemas s cenou 1,2 milionu korun problem.
🙂

Elektromobil za cenu spalovacího modelu
Stejně jako v 60. letech bořil VW Bus (T2) hranice, tak i dnes jeho moderní nástupce bourá zažité pořádky. Volkswagen ID. Buzz je nyní dostupný za nižší cenu než jeho ekvivalent se spalovacím motorem VW Multivan TDI. Volkswagen ID. Buzz ve verzi Pure pořídíte již od 1.049.000 Kč. Nyní je tedy skutečně jen na Vás, zda upřednostníte komfort, silnější motor, ikonický design a lokálně bezemisní provoz ID. Buzze.
👍
Nebo Nebo
@DonVito Umělé nadražování spalováku jsou lži, jo? Tak určitě.
DonVito
Uved kde jsem lhal. A ja to rad vezmu na vedomi resp. zpet.

"Umele zdrazovani" spalovaku jen posouva paritu v case dopredu (nastane drive).
vencelín
@DonVito
Stačí začít dotace i na bzucak a jejich protezovani horem dolem (nulové parkovné, nulové mýto, atd). Zatímco běžným vozum se hází klacky pod nohy (kola) jak jen to jde (zákazy, restrikce, poplatky). Stačí takto?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese Až nebudeš vypouštět emise ze spalovaku ostatním pod nosem, tak klidně můžou být pokuty odstraněny.
Arese
@Mikesus Moje auta plní předepsané zákonné emisní normy. A žádný diesel jsem v životě nevlastnil. Co tam máš dál, zelený Khmere? 🙂
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Limity plní, ale emise pořád vypouští. I benzin ma nějaké emise, i když jsou řádově nizsi a mene nebezpečné než ty dieselové. U benzinu by vlastne ty pokuty měly být nizsi, ale stále nějaké. Bohužel pořád se tu zvýhodnuje nafta i v tomto ohledu. Takze ty pokuty jsou naprosto správně, jen by bylo potřeba je trochu upravit. To by bylo ale pro úředníka příliš složité, než to udělat snadno přes nejedovaté co2.
Hendly
@Arese
Octavia 1.5TSI za necelých 600 s top vybavou.
Octavia nikdy nebyla dostupnější a ty mluvis o “obludnych” pokutach.
Arese
@Hendly To màš ale na mysli verzi s uměle omezeným výkonem na 85 kW, že? 🙁
Hendly
@Arese
Aneb jak funguje troll jako ty.

Octavia za super cenu se super vybavou a vykonem co byl jeste nedavno stred nabidky je ti najednou malo….
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Hendly
Tsk to jsou lidi, kteří potřebují manual, ale když nemají obrovský výkon, ani nevyjedou ze dvora. 85kw je úplně dostačující výkon na cokoliv. Ano, vic je lepší, ale ne nutný. Driv byl top kolem 80kw a nikdo s tím neměl problém, a to bylo z atmosfer. Ted kdekdo nenis chopen jezdit s 85kw s turbem.
hrtlik1
@Arese VW platí pokuty za emise 0,04% jejich obratu. Na platy ale padlo 15% jejich obratu. Navrhuji zavést zpět otroctví, ty zpropadení zaměstnanci ty auta jenom zdražují.
traveldrive
@Don Vito

Elektromobily nezlacňujú na úroveň spaľovákov.
Spaľováky zdražujú na úroveň elektromobilov.
Avatar - Emel
Emel
@DonVito že (jestli) bude Tesla Q za 30k$ v Číně ještě neznamená, že bude za 30k$ i v Evropě... Y tam stojí necelých 900, ne?
DonVito
@Emel

To je pravda.
Uvidime za kolik bude tady a hlavne kdy.
Arese
Tak bohužel, opět (až na pár nepříliš podstatných výjimek u Toyoty, VW a Volva) jsou všechny uvedené novinky nekoupitelné - buď se jedná o odporné a mizerně použitelné zkratowozy s brutálním propadem své hodnoty, nebo jen o něco méně odporné hybridy.
Trakční elektromotory patří jen do kolejových vozidel, fabrických strojů a domácích elektrospotřebičů, nikoliv na silnice, protože tam s sebou musí tahat obludně těžké, drahé a nevýkonné baterie!
DonVito
Arese, tvuj zivot musi byt strasny.

Ja se raduji z kazde elektricke novinky.
A dnes me ceka dalsi krasny energicky den!

Pral bych ti, aby ses mohl citit jako ja.

Slunce v dusi!
Arese
@DonVito Díky, jsi "hodný", jsem "dojat".
Jakmile zase na evropském automobilovém trhu zavládne místo ekoteroristického elektroběsnění opět technologická neutralita a férová tržní soutěž, bude zase dobře. Jednou k tomu určitě dojde, jen se bojím, že evropské automobilky už v té době nebudou existovat!
DonVito
Arese niceho se neboj!
Bude dobre. I bez spalovaku a spotreby ropy.
👍

A VW diky svemu spravnemu (lokalne) bezemisnimu smeru jiste vse prekona!

Moc se tesim na ID dvojku.
Nebo Nebo
@DomVito Máš na mysli ty VW "lokálně bezemisní vozy", které nejdou zas až moc na odbyt?
DonVito
Vcera neni dnes.
Uvidime zitra.
😉

Nikdy jsem nebyl prehnanym fanouskem VW. Jak to delat spravne ukazuje Tesla...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Nebo Nebo
Tak on totiž ten VW obecne není moc kvalitní. Kdo by chtěl takové auto, kdyz za stejnou cenu může mít něco lepšího u konkurence.
O své slepé ovce už dávno přišli, ted musí hodně zamakat, aby napravili všechny chyby co udělali za posledních 20 let.
Hendly
@Arese

Skoro to vypada, ze ve skutecnosti zadni petrolheady nejsou. A nebonje proste rozdilno tom skutecna auta kupovat a nebo o nich jen mluvit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Hendly
Presne tak, petrolheadi jsou všude v diskuzích a pak si koupi treba male suv.
Avatar - kruskar
kruskar
Takže největší hody budou mít autobazary s prodeji klasických aut. Ale když to automobilky nechtějí pochopit, není jim pomoci.
DonVito
@kruskar

Presne. Kdyz spalovak, tak jedine takto😒br />https😐/www.stream.cz/autobazar
Arese
@DonVito Pokud je kupující pitomec, který své peníze bez rozmyslu a prověření dotyčného vozu nacpe takovým exotům, dobře mu tak! 😊)
Caterhem
@DonVito Autobazar Monte Karlo Vykutálený podvodníček Karel Čížek 😂
Ten Čížek je asi fakt všade 😂
Avatar - kari.laz
kari.laz
To jsou vyhlídky.
Povětšinou automobilky neví, co by představily tak radši skoro nic nepředstavují a nebo jen nějaké FL. Když už je něco nového, tak zbytečnost jako eVitara a Toyoťácká obdoba a nebo do nebe volající rouhání, za které doufám, že ten, kdo to rozhodl bude trpět v pekle...zrušená ráda 718 nahrazéná elektrickým krámem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kari.laz a tu 718 jsi chtěl už kupovat, že tě to tak trápí? Dost pochybuju.
Avatar - speedfred
speedfred
@Mikesus
mňa to trápi pretože 718 mám doma a jej nástupca už není.
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
traveldrive
@hiphop
Sklapni ty čuro, chlapovi ako speedfred nesiahaš ani po kotníky. Z klamstva obviňuj svojho fotra, úbožiak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@speedfred
Tak u tebe to chapu, jestli jsi o ni uvažoval, na tvůj příspěvek bych ani nereagoval. Ale ta reakce je na někoho jiného, kdo moc reálných zkusenosti s čímkoliv nemá.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Mikesus proč se k opravdovým autům vyjadřuje ten, co neumí ani pořádně jezdit? Ploužíš se 80 po koresce, na manuál už si pomalu netroufneš, ale bude tě trápit kdo má jaký názor na auto. Obecně je tvá přítomnost na tomto webu dost paradoxní. Jediné co tě zajímá je hybridní Toyota, což je dle tebe vrchol všeho, ale montuješ se do všeho. Jak kdyby vegan debatoval na webu o steakách.
Toto je asi pravděpodobně poslední má reakce na tebe, debata o autech s tebou je stejně nesmyslná jako s Vitem, handlym a podobně
Caterhem
@kari.laz @Mikesus proč se k opravdovým autům vyjadřuje ten, co neumí ani pořádně jezdit?

Lebo je to kráľ príspevkov na ACZ a ako taký sa cíti byť dôležitý sa k všetkému vyjadrovať,kedže všade bol,všetko vie a na všetko ma odpoveď 😂
DonVito
@kari.laz

Diky.

Val.
😀
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kari.laz
No narozdil od tebe budu mít víc zkusenosti s různými auty a to i na okruzích. Jelikož vime, ze ani s těmi hybridy jsi toho moc nenarazil, ale máš potrebu se vyjadřovat ke všemu, včetně této 718. Je to na rozhodnuit automobilky a názor někoho, kdo o takovém aute jen slinta u plakátů, je naprosto nerelevantni a zbytečný.
topten
budoucnost je elektricka
podobne jako se pred 100 lety zavadela elektrina do domacnosti,
dnes se zavadi elektrina do garazi
za par roku budeme nad coudicim spalovakem v kazdy garazi nechapave kroutit hlavou podobne, jako nasi dedove nechapave kroutili hlavou nad coudicim uhlim v kazdy mistnosti
nabidka EV roste, ceny klesaji
rok 2025 je prelomovej
Arese
@topten Aha, a ony tehdejší vlády svým občanům zakazovaly koupi svíček a petrolejek a povinně jim tu elektřinu cpaly do domácností? A na výrobce petrolejek a svíček uvalili emisní pokuty? Uveď konkrétní případy, jsem na ně moc zvědavý!
DonVito
@Arese

While no city ever took such drastic action as banning horses completely from its boundaries, many cities did eventually forbid them the use of certain streets and highways. But in the long run the horse’s opponents triumphed without recourse to legislation. The number of horses in cities dropped sharply as the automobile and the motor truck rapidly gained popularity, although the number of horses in the nation stayed high until the 1920’s (there were 20,091,000 horses reported in the 1920 census). As this happened, the benefits promised by motor-vehicle enthusiasts seemed to be initially realized. Streets were cleaner, particle pollution resulting from ground-up manure and the diseases thereby produced were diminished, the number of flies was greatly reduced, goods were transported more cheaply and efficiently, traffic traveled at a faster rate, and the movement of people from crowded cities to suburbs was accelerated by the automobile. Events appeared to justify the spokesmen for the advantages of the motor vehicle over the horse.

And yet, as current difficulties resulting from the massive use of the automobile attest, the motor vehicle’s proponents were extremely shortsighted in their optimistic faith that their innovation would not only eradicate the urban health problems created by the horse but would also avoid the formation of new ones. As the number of
automobiles proliferated and such cities as New York and Los Angeles e😜erienced smog conditions that were a serious hazard to public comfort and health, it became apparent that the automobile, too, was a major obstacle to humane metropolitan existence.

Are the problems of noise and air pollution created by thousands of cars and trucks “worse” than those for which the horse was responsible?

https😐/www.banhdc.org/…st-19711000.html
Arese
@DonVito Sorry, ale nějak tam to zakazování neelektrického osvětlení domácností nemohu najít! 🙂
topten
@Arese
tehdy sme se nemeli jako prasata v zite, na zivotni prostredi se kaslalo a 70 roku byl uz stareckej vek
zjisti si, jak komunisti zlikvidovali lesy, z kterych zbyly jen mrtvy pahejly a vyresilo to az odsireni elektraren na zacatku devadesatek, ale to uz bez komousu
nebo opatreni, ktery zavedli v londyne po smrticim smogu par roku po ww2
nebo jak se zprisnovanim emisnich limitu od 90. let (u nas) koncila vyroba jednoho auta za druhym, protoze se dal nesmely prodavat
Arese
@topten Ano, elektrárny byly odsířeny, odpadní vody vyčištěny a výfukové plyny vyčištěny řízenými katalyzátory a filtry pevných částic. Ve srovnání se 70. lety jsou současnámoderní auta asi tak o 97% čistější. Ekoteroristickým fanatickým hovadům je to ale pořád málo a chtějí je lidem zakázat úplně, aby umožnili individuální mobilitu jen boháčům! 🤮🤮🤮