Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nizozemsko konečně vrací na dálnice stotřicítku. Zatím na třech úsecích

59 komentářů

vencelín
Že by se tamní poblouznencum v makovici rozsvítilo?
Sic 80 km je jako když flzsne do stromovky ale alespoň se liška na lepší časy.
Francouzští pomatenci taktéž pomalu vracejí 90 namísto 80.
ptr078
@vencelín Vo waleae tiez na mnohych miestach tento rok zrusili 20mph zony a vratili 30mph
vencelín
@ptr078
Když je siml blbej, trpí vsici. V tomto případě představují výjimku majitele firem instalujíci dopravní značky. Ti si přišli díky těmhle hovadina na solidní prachy.
ptr078
@vencelín Pravdu mas, konkretne tusim vo walese minuli 4,5 miliona libier koncom roka 2023. Na staznosti reagovali tym, ze su si vedomi chyb, ale ze nemaju peniaze na napravu. Ked som odchadzal na jesen 2024 tak uz davali znacky na mnohych usekoch dole.
vencelín
@petr
A jak to tak bývá zadny siml nebyl za to potrestan neboť nikdo za nic nemůže, nikdo není za nic zodpovědný, takže změna proběhla z rozpoctovych peněz.....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Neuvěřitelné, že tyhle státy plné hujerů a zelenorudých bezmozků prostě musejí nejdřív na vlastní kůži pocítit důsledky svých nesmyslných ideologických plánů, aby pochopili... a ještě jim to trvá takovou dobu...
vencelín
@rohYpnol
Je to tak. Tam když se lidi nasejri tak to daj simlovi vcelku sežrat.
Traba tekrat ve Francii když zavedli 80 a ještě nějakou daň z paliv tak drtivá většina radaru byla pěkně pripeklych.
Teď jsem tam byl na severovýchode v listopadu a zřejmě siml přišel s nějakou dalsi kravinou neb dost těch radaru bylo v pytlich od brambor či ověšeno starýma pneumatikama 😁.
Na jaře a v létě zas napříč celou Francii byly cedule s názvy vesnic vzhůru nohama nebo zabalené v igelitech.
U nás většinou nadáváme v hospodách a tím to hasne a většinou si od simla necháme srat na hlavu.
Man Ký
@rohYpnol no vidíš to, a ve vedlejším Rakousku to platí pořád a osvědčilo se jim to. Ne všude, ale někde ty ekologické 110ky prostě jsou a zrušit je neplánují.
Snížit rychlost znamená snížit spotřebu a zlepšit emise, to je prostý fakt.
V Holandsku bojovali proti emisím dusíkatých oxidů, zdá se, že CO2 je netrápí.
vencelín
@Man Ký
Rausaci jsou pomatenci neuskuteční.
Snížení rychlosti nepřináší propast e snížení spotřeby.
Největší podíl na snížení spotřeby ma plynula jízda a některé kroky jsou v tomto v hrube rozporu (nadměrná a zbytečná instalace retarderu, neserizene semafory, budování zbytečných kruhových objezdu, rušení odbocovaci h pruhu).
Všechny tyto zvrhlosti Vám to domnele snížení spotřeby vlivem dálničních limitu hravě vykompenzuje ještě s prebytkem.
Man Ký
@vencelín jj, na dálnici je retardérů a semaforů plno😊
vencelín
@manky
Zde je řeč o snižování potřeby, což je mantra u snížení rychlosti.
Vám asi porozumění psanemu textu moc nejde.
Psal jsem že snížením rychlosti na dálnici se radikální ho snížení spotřeby nedosáhne.
Zakládám nízké spotřeby je plynulost a mnou zminovane opatření jsou v primem rozporu a spotřebu výrazně zvyšují. A to mnohem více než je její snížení vlivem dálničních limitu 110 misto 130
Arese
@Man Ký Ještě štěstí, že jsi se nenarodil ve 20. nebo 30. letech, v těch 50. by se z tebe stal "prvotřídní" rudý fanatik, který dostal šanci beztrestně ničit normálním lidem jejich životy ..🤮
ryccardo
@Arese No nech pobejt. Doba se dost vrací a tihle dementi mají dost často vliv na naše životy.
Man Ký
@Arese já jezdím rychlejc než ty, troubo. auto pod 300 koní jsem neměl tak 20 let. Jen konstatuju zcela prostá fakta. A na těch úsecích jsem nechal na pokutách tak 30 táců😊
Mimochodem, země svobody USA má 110ku na dálnicích v naprosté převaze, 130ka je v jednom jediné státě

https😐/en.wikipedia.org/…he_United_States#…
Arese
@Arese ManKý, když seš tedy takový automobilový gurmán, tak proč ten obludný úřednický teror proti řidičům omlouváš a podporuješ?
Man Ký
@Arese obludný úřednický teror, který je v 90 procentech USA a 100 procentech Austrálie😊 nenech se vysmát
ryccardo
@Man Ký CO2 způsobený tím, že jedeš 120 místo 100 netrápí žádného normálního člověka a koho to trápí, tak je magor.
Man Ký
@ryccardo tak ve špičce, kdy jsou tyto rychlosti platné je to poměrně zásadní rozdíl v emisích a naopak, nijak zásadní v čase, kdy dojedeš do cíle. rozdíl ve spotřebě může být odhaduju tak 10 procent. je to snadný a efektivní způsob, jak snížit emise, tak to je a můžeš se vztekat jak chceš. o nic jiného tam nejde.
ryccardo
@ Man Ký my ale tak drasticky snižovat emise vůbec nepotřebujeme. Stovka na dálnici je nebezpečná, protože řidič přestává dávat pozor a začne usínat. Takže ty IGL úseky v Rakousku jsou na jízdu fakt příšerný a ničemu to nepomůže. Rozhodně ne čistýmu vzduchu. Když jedu takhle pomalu, tak nejedu na 6, protože už je podtočená a jedu raději na 5ku, takže jedu pomaleji a motor má při tom "vyšší" otáčky, než bych měl při 120 na 6ku. Takže významný pozitivní dopad na emise tenhle nesmysl fakt nemá.
Man Ký
@ryccardo napadá mě úsloví o jedné vlaštovce a jaru😊
ryccardo
@ryccardo No hlavně, když si spokojený a žiješ v bludu, že když projedu úsekem 100, tak bude výsledkem čistý vzduch. Zatímco kdybych projel 120, tak to bude výrazně horší 😁 Naivita některých lidí je koukám bezbřehá. Ono nezáleží jak rychle, ale co tím úsekem projíždí.
Man Ký
@ryccardo souhlasím, když tím úsekem pojede 95 procent aut s vytočenou pětkou, budou ty emise vyšší. Jako ne fakt sorry, s větší rychlostí stoupá odpor vzduchu a zvyšuje se spotřeba paliva, fyzika základní obecné školy, kterou jsi přeskočil a šel jsi rovnou na vysokou školu žití zjevně😊
traveldrive
@ryccardo

Kamoš, jak ťa môžu napadnúť také kraviny, čo píšeš?

"Stovka na dálnici je nebezpečná, protože řidič přestává dávat pozor a začne usínat." - Zaujímavé, že to ešte vedci nezistili a rýchlosti pod 120 nezakázali.

"CO2 způsobený tím, že jedeš 120 místo 100 netrápí žádného normálního člověka a koho to trápí, tak je magor." - CO2 celkovo nikoho príliš netrápi, okrem politikov. Ale pokiaľ chceš polemizovať o tom, či je tam v emisiách rozdiel, tak je, u starších alebo slabších áut dosť podstatný.

"Když jedu takhle pomalu, tak nejedu na 6, protože už je podtočená a jedu raději na 5ku, takže jedu pomaleji a motor má při tom "vyšší" otáčky, než bych měl při 120 na 6ku. Takže významný pozitivní dopad na emise tenhle nesmysl fakt nemá." - Divil by si sa, ale emisie nie sú primárne závislé od otáčok, ale v prvom rade od záťaže. Takže aj pri vyšších otáčkach na päťke mám pri stovke veľmi pravdepodobne nižšie emisie ako pri bežnej stotridsiatke.

Ako sorry, u teba som bol zvyknutý na pádne argumenty, nie na nepodložené názory a domnienky.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Man Ký Takže já si koupím nízké aerodynamické auto s dálniční spotřebou 5.5-6 litrů, zatímco naftová X5 bude i při 110 žrát víc, ale budeš mě buzerovat plošným limitem. Kéž by se nám povedlo komouše jako ty držet co nejdál od veřejných funkcí.
ryccardo
@Man Ký Nevím jestli si měl někdy tu čest jet s nějakým moderním autem, ale 120 je u většiny aut normální cestovní rychlost při které mají rozumnou spotřebu tudíž žádné nadměrné emise ať už sodovkového plynu, tak škodlivin. Snažím se ti vysvětlit, že pokud projedeš nějaký úsek 100 km/h nebo 120 km/h nemá na vypuštěné emise v oblasti měření žádný vliv. Pokud chceš řešit čistotu ovzduší, tak to musí řešit ne rychlostí jakou se ti auta pohybují, ale technickým stavem příslušných aut. Tím má smysl se zabývat.
ryccardo
@Man Ký jistě, že se stoupající rychlostí stoupá i aerodynamický odpor, ale když vezmu takové tuctové auto jako Oktávka, tak ta při 120 km/h bude schopná jet možná i pod 4 litry na 100, takže aby tvůj argument měl nějakou váhu, tak bychom se nesměli bavit o takto nízkých rychlostech, ale tak 150 plus, kde ten nárůst spotřeby bude patrný. Při 120 nebude žrát a tudíž mít přehnaně velké emise ani krabice velikosti Kodiaq.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Man Ký Snížit rychlost na nulu znamená nulovou spotřebu a emise. Prostý fakt.
Man Ký
@twistedTSD má smysl reagovat na hlupáka? co má komunismus společného s ovzduším? V Rakousku vládnou komunisti? S výjimkou Grazu myslím ne. Tyhle vaše primitivní zkratky a titulování jasně naznačují, že jste někde přečetli nějaký vznešený pojem, ale rozumíte tomu jak koza petrželi...
traveldrive
@rohYpnol

No vidíš, u nás to prebehlo v opačnom garde. Najprv sa tradičná 60 v obci stiahla na moderných 50. Po čase zistili, že sa žiadny pozitívny vplyv nedostavil, tak sa maximálka v obci vrátila späť na 60. Aby sme zase po čase znovu zaviedli 50 kvôli súladu s ostatnými štátmi EÚ...
Man Ký
@traveldrive no tak 60 vs 50 a smrtelnost zranění je diametrálně odlišná, to nebylo kvůli CO2
traveldrive
@Man Ký
Lenže v reále tam rozdiel nebol, či pri 50 alebo pri 60, nehodovosť bola rovnaká. A počítam, že ani emisie, keby ich v tej dobe niekto počítal, nebudú veľmi odlišné.
vencelín
@Man Ký
Souhlasím s travel driverem.
Vliv 60 vůči 50 na nehodovost bude marginální. Kdo je vocas a nedává mazla vyseká se v 50 naprosto stejně.
I spotřeba, což jsem Vám jednou psal, ten rozdíl v praxi bude nula nula prd celá nula. Mnohem větší narůst spotřeby mají za následek různé nedomyslené ´´upravy jako nadužívání retardérů, nadužívaání kruhových objezdů, rušení odbočovacích pruhů, zužování silnic, instalace různých poblázněných esíček a umělých zábran, neseřízené semafory. Největší vilv na spotřebu má řidič a jeho hlava. Plynulá jízda uspoří daleko více než to že místo 60 jedete 50. A vše výše zmíněné hovadiny jsou v diametrálním rozporu s plynulou jízdou. O prachu vzniklém na těchto místech z brzdových destiček raději pomlčím, stejně tak jako o zvýšeném hluku při rozjezdu vozidel.
Man Ký
@vencelín - čítanková situace, kterou vidím dvacekrát denně, dva pruhy v každém směru, přechod pro chodce, auto v levém pruhu brzdí a pouští, auto v pravém na to kašle, chodec přechází, auto v pravém buď na poslední chvíli brzdí, nebo chodec stačí uskočit, nebo to neubrzdí a sveze ho na kapotě...
60ka je ve městě sakra dost rychlost, tyhle úseky, kde je přechod každých 300 metrů a semafor taky tak, tam by klidně mohla být 30ka.
ryccardo
@rohYpnol Jenže tihle dementi nakonec ani neuznají, že neměli pravdu. To prostě vymlčí a jdou hrdě dál vymýšlet další hovadiny.
Myslíš, že ty xindlové zelený v Německu, kteří stojí za zavřením jaderných elektráren uznali, že to byla chyba? Myslíš, že takovej dement jako Hamunasakra uznal někdy, že se spletl? To je prostě sorta lidí - PÓVL, který nikdy nepřiznají svůj omyl.
Man Ký
@ryccardo ano, zavření jaderných elektráren byl omyl a další premiér ho napraví, troufá si říct /Německ👋. snížení rychlosti na dálnici je ale z jiného soudku.
ryccardo
@Man Ký analogicky podobný omyl. Jsem rád, že u nás se jde proti proudu a na nové D3 bude volitelně i 150, takže se pravidla přizpůsobí realitě. Ono se tak totiž běžně jezdí. Když není provoz, tak proč se plížit. Samozřejmě pokud provoz zhoustne, tak nemám nic proti tomu výrazně zpomalit.
Man Ký
@ryccardo jezdí tak celá Amerika a celá Austrálie a tam rozhodně není dálniční síť přetížená. proč to asi dělají?
ryccardo
@Man Ký To fakt nevím proč to dělají, ale v USA jsem jezdil a je to velká otrava dodržovat jejich rychlostní limity na těch krásných širokých silnicích. Nicméně i tam se nesmyslné předpisy porušují, stejně jako tady. Takže při pokusech jet předepsanou rychlostí mne auta předjížděla a já se stával špuntem v provozu. Má konkrétní zkušenost je z Kalifornie. Nevím jak to funguje jinde v USA.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Man Ký Samozřejmě lžeš, v celé Americe neplatí limity do 110 km/h. Jinak nevím, proč sem taháš provoz v zemi s úplně jinými pravidly provozu, hustotou provozu a zejména úmrtností - obecně nižším limitům navzdory.
vencelín
@Man Ký
Je to ze stejného soudku blbých nápadů jako zrušení JE.
Uvedu ilustrační reálný příklad. MPV, vznětový motor, trasa většinou po dálnici cca 500 km, cestovní rychlost 130 km/h, ve výsledku spotřeba 6,2.
Kolik si myslíte, že by ve stejné situaci byla spotřeba kdyby cestovní rychlost byla 100, 110 či 120 km/h. Pod 6 by nešla.

Druhá teoretická situace, stejná trasa, max. rychlost 100 km/h. Pojedu jak dement, brzda plyn, vše na max pri každém zpomalení. Troufnu si říci, že by spotřeba nebyla pod 7, v realu tak 7,5 až 8.

Tak a teď mi řekněte, který to scénář je příznivější......
traveldrive
@vencelín

U mňa s Berlingom je v spotrebe pri 130 km/h a pri stovke docela rozdiel. Bežne 1-1,5 litra. Aerodynamika a čelná plocha hrajú pri týchto rýchlostiach už dosť podstatnú rolu. Pri nižších autách bude rozdiel menší, SUV na tom budú asi podobne.
Man Ký
@twistedTSD - dal jsem sem mapku, 130ka je povolená v jednom státě, příště pořádně číst a potom vynášet soudy, truhlíčku
traveldrive
A ako si na tom v tomto smere Ty? 😉
Tycoon
Pojďme si připomenout, jak a proč byl zaveden limit 100 km/h.

EU stanovila Nizozemsku směrnicemi 2001/81/ES a 2016/2284 povinnost snížit emise znečišťujících látek a to zejména emise oxidů dusíku NOx a amoniaku NH3, které Nizozemsko mělo vysoké z důvodů intenzivního zemědělství s vysokou mírou hnojení.

Vlády Nizozemska zavedly Program na snižování emisí NOx a NH3. Avšak ekologické organizace podávaly žaloby na to, že Program je nedostatečný a obsahuje mnoho výjimek.

Na nátlak ekologických organizací a soudů nakonec v roce 2019 tzv. Státní rada (poradní sbor s poměrně vysokými pravomocemi, kde členové nejsou voleni, ale doživotně jmenováni, jsou tam členové královské rodiny, právníci, bývalí politici, bankéři, prostě "elita") rozhodla, že Program je neplatný, čímž se ze dne na den zastavilo 18 000 stavebních projektů, které využívaly výjimek Programu.

Vznikla tzv. dusíková krize a tehdejší vláda ve snaze vyhovět rozhodnutí Státní rady zavedla narychlo některá opatření na snížení emisí NOx a NH3 a jedním z nich bylo snížení rychlosti na dálnicích, ačkoliv už tehdy se vědělo, že doprava má na výše uvedené emise malý vliv.
Man Ký
@Tycoon vždyť to píšu výš, že to řešili kvůli oxidům dusíku, a pak zjistili, že za ně můžou zemědělci...
Man Ký
double
Tycoon
@Man Ký

To, že většina sloučenin dusíku pochází ze zemědělství, věděli od začátku. Vláda však byla v roce 2019 donucena Státní radou "něco rychle udělat" a změna rychlostních limitů na dálnicích byla nejjednodušší ve smyslu "vlk (ekologické organizace a EU) se nažral a koza (zemědělství) zůstala celá"
Arese
@Tycoon Nechápu, proč se ty vlády těch ekoteroristických spolků tak bojí? Poslal bych je tam, kde slunce nesvítí!
Avatar - del42sa
del42sa
@Tycoon celý problém je jen a jen v tom, že jsme dali tak velký prostor různým ideologickým organizacím a hnutím ( v rámci "větší inkluze a tolerance" ) a díky tomu se ve světě rozjely všechny ty "meme" jako:

"black life matter", Gréta a podobní "blázni", kteří tvrdí že jsme jim zničili život, všechny nebinární identity a "nová" pohlaví, vegani a vegetariáni , sluníčkáři a větrníčkáři a odpůrci jádra - především z Německa, propagátoři "jediné a správné technologie" jako jsou elektromobily, zelení ekopomatenci a příznivci GreenDealu, kteří skoro denně předpovídají "konec světa", přespříliš horliví uředníci, kteří vymýšlejí různá omezení ve jménu "ekologie a bezpečnosti", ale která v reálu žádná zlepšení nepřinášejí, atd.

Problém je ten, že svět se natolik pokřivil, respektive pohled na to jak má fungovat demokracie nebo co to je tolerance, že v podstatě nelze vyslovit odlišný názor, natož nedejbože někoho kritizovat, aniž by dotyčný nebyl okamžitě označen za "rasistu"/"netolerantního"/"proruského"/"hatera"/apod." (další si doplňte sami)

No a takto smýšlející lidé se dostali díky politikům a voličům na poměrně vysoká místa, kde se rozhodli "zachraňovat svět" a vnést do něj "světlo", ale výsledkem je spíše zmatek, nejistota, ekonomický úpadek a zvyšující se náklady na všechno, tihle lidé by chtěli všem nařizovat, co kdo může a co nemůže dělat a pokud to nebude dělat, tak hrozí pokutami, apod. Nepřipomíná vám to něco povědomého ?

Ano novodobý komunismus jak vyšitý jen oblečený do hezkých "líbivých šatů" a frází

pak to může zajít tak daleko, že za nápis "white life matters" horzí až 6 měsíců vězení

https😐/www.echo24.cz/…ter-hrozi-vezeni

https😐/www.aa.com.tr/…herlands/2779094
Man Ký
@del42sa tys to vzal pěkně zeširoka. a přitom oxidy dusíku jsou reálně karcinogenní a škodí nám všem, bez ohledu na gender😊
Avatar - del42sa
del42sa
@Man Ký jistě, stejně jako je škodlivá hloupost a fanatismus, bez ohledu na gender 😉
Tycoon
@Man Ký

A) NOx není reálně karcinogenní. Je "pouze" podezřelý z karcinogenity.
B) V Nizozemsku ani ekologické organizace neříkají, že chtějí emise NOx snížit kvůli zdraví obyvatel. Chtějí to snížit kvůli ochraně přírodních rezervací, kde se vlivem vyšších koncentrací sloučenin dusíku v půdě rozšiřují rychle rostoucí rostliny na úkor pomalu rostoucích, což ohrožuje některé druhy hmyzu, a snižuje se obsah vápníku v půdě, což ohrožuje některé druhy ptáků.
Man Ký
@Tycoon - všude píšou karcinogenní, ne podezřelý z karcinogenity. máš nějaký zdroj svého tvrzení?
Tycoon
@Man Ký

V nejvíce respektovaném zdroji nejsou NOx zařazeny v seznamu karcinogenů.

Zdroj😒br /> 15th Report on Carcinogens

Autor😒br /> National Toxicology Program, Department of Health and Human Services, U.S. federal government
Man Ký
@Tycoon a další pět organizací ho za karcinogení považuje. Tak si vyber😊
Tycoon
@Man Ký

Prosím o názvy těch pěti organizací, abych si udělal představu o jejich relevanci.
Tycoon
@del42sa

Souhlas. Ale nemělo by se říkat "my jsme jim dali prostor". Ten prostor jim dala vládnoucí garnitura, média apod. My jsme "jen" nepřijali dostatečný postoj, abychom jejich prostor zase zmenšili na původní úroveň.
Arese
@Tycoon Doufejme, že se to co nejdřív stane!
Avatar - del42sa
del42sa
@Arese asi to tak hned nepůjde, protože u kormidla jsou zatím stále stejní lidé, kteří tuto situaci způsobili a soudružka Leyenová sama prohlásila, že nehodlá na kurzu nic změnit ač před volbami mluvila úplně jinak