Novinky
Zpět na článek
Pět milých překvapení roku 2024 podle Romana Šitnera: EV je super, nafta neumírá!
34 komentářů
psel
8
@rohYpnol Ale houby, koukals na to co nová auta stojí?
Přejít do diskuze
psel
@Arese Tak šup a jeď protáhnout toho svého atmosférického 12ti válce místo toho abys komentoval každý normální článek ty ropáku.
psel
@Arese No pro někoho, kdo používá slovo elektrohujer bych netipoval, že má doma tříválec s turbem. Tak se omlouvám.
Nebo že by 1.9TDI PD 😄?
Nebo že by 1.9TDI PD 😄?
psel
@Nebo Nebo Máš samozřejmě pravdu, je tam spousta recyklovaných PET lahví, ostatně jsou si v tomto ohledu BEV a ICE podobné. Furt lepší Elektrolithiák než Elektrohujer. Navíc to lithium jde zrecyklovat, takže ho mám na nějakou dobu zapůjčené, zatímco ty ropáci toho vyhází výfukem spoustu každým ujetým kilometrem.
psel
@rohYpnol Nalešti si tu křišťálovou kouli pořádně...
Nabít 20%-80% o 8 minut dříve než to jde dnes mi na 30 let vývoje teda nepřipadá být jako pokrok. Navíc tohle za 30 let nikdo nebude řešit a ty auta bez volantu už nikdo nebude chtít ani vlastnit.
Za 30 let se všichni budou divit, čím jsme to mohli před 30ti lety jezdit, tak složité, jak drahé na výrobu a navíc jsme museli sami řídit, no to bude pro mladou generaci tak nepochopitelné jako pro dnešní generaci někomu zavolat z pevné linky s otočnou číselnicí.
Nabít 20%-80% o 8 minut dříve než to jde dnes mi na 30 let vývoje teda nepřipadá být jako pokrok. Navíc tohle za 30 let nikdo nebude řešit a ty auta bez volantu už nikdo nebude chtít ani vlastnit.
Za 30 let se všichni budou divit, čím jsme to mohli před 30ti lety jezdit, tak složité, jak drahé na výrobu a navíc jsme museli sami řídit, no to bude pro mladou generaci tak nepochopitelné jako pro dnešní generaci někomu zavolat z pevné linky s otočnou číselnicí.
Nebo Nebo
@psel I v elektru je ropa použitá, nebo snad jsou "plasty" vyrobené z bambusu? Ty elektrolithiáku.
rohYpnol
@psel
Nebuď upjatý. Ano, Octavia není 30 let ale 28 let, jestli 30 nebo 28 je v tom významu debaty úplně nepodstatné.
Ne,shnilé fakt nejsou. Shnilé jsou ty, co nemají péči nebo to jsou zbořeniny.
V principu jsem tím vším chtěl říct, že 30% bude provozovat staré vraky model Kuba.
Nebuď upjatý. Ano, Octavia není 30 let ale 28 let, jestli 30 nebo 28 je v tom významu debaty úplně nepodstatné.
Ne,shnilé fakt nejsou. Shnilé jsou ty, co nemají péči nebo to jsou zbořeniny.
V principu jsem tím vším chtěl říct, že 30% bude provozovat staré vraky model Kuba.
psel
@rohYpnol před 30ti lety, to se psal konec roku 94, octavia 1 byla představena 96. Passat byl už 20 let na trhu a toledo bylo 3 roky staré. Takže takhle to fakt nebylo. Jezdilo se ve 105, 120, feldach, escortech sierach puntech?
rohYpnol
@psel
No, vem si čím jsme jezdili před 30ti lety. Byly to Octavie, Passaty, Toleda. Jsou to auta, kterými se běžně dá jezdit i dnes a kromě elektroniky žádný významný skokový pokrok nenastal.
No, vem si čím jsme jezdili před 30ti lety. Byly to Octavie, Passaty, Toleda. Jsou to auta, kterými se běžně dá jezdit i dnes a kromě elektroniky žádný významný skokový pokrok nenastal.
Barry Lyndon
@psel Asi tak, většina populace, co nový auta nekupuje, pořád žije v dojmech, že za 300tis je Fabie, za 600tis je Octavie, za 900tis je Superb a za něco kolem půldruhýho mega už je BMW 5, MB E, Audi A6 apod., takže EV za milion plus jsou stráááášně drahý.... a kdo má dokonce na Teslu, tak musí být pomalu dolarový milionář 😁D
rohYpnol
A tak to končí vždycky. BEV je super, jen ta cena, vlastní peníze by za to nikdo nedal, protože to je dobré tak jako třetí, čtvrté auto. .. 😁
rohYpnol
@Barry Lyndon
Ano, já vím že ty žiješ v přesvědčení, že díky fialově inflaci nám zlevnila auta nejvíc z celé Evropy...
Ano, já vím že ty žiješ v přesvědčení, že díky fialově inflaci nám zlevnila auta nejvíc z celé Evropy...
rohYpnol
@Rezna
Ano, ale ten venkov se vylidňuje již dnes.
Celá naše země trpí na pragocentrizmus. A jen se to zrychluje a zhoršuje.
Ano, ale ten venkov se vylidňuje již dnes.
Celá naše země trpí na pragocentrizmus. A jen se to zrychluje a zhoršuje.
rohYpnol
@KANKUNEN
Doprava za 30 let podle EU?
50% nemá žádné auto, jezdí sockou nebo na oslím povozu.
30% jezdi v Octaviích a Passatech 1.9 tdi, protože ty jediné přežijí...
20% má BEV co ujedou 900 km a nabíjí se z 20 na 80% do 10ti minut.
Doprava za 30 let podle EU?
50% nemá žádné auto, jezdí sockou nebo na oslím povozu.
30% jezdi v Octaviích a Passatech 1.9 tdi, protože ty jediné přežijí...
20% má BEV co ujedou 900 km a nabíjí se z 20 na 80% do 10ti minut.
psel
@Rohypnol Dáváš Fialoví schopnosti které nemá. Kdyby v EU více zemí používalo Kč jako svou měnu byla by inflace nižší, ale nemyslím si že by ti na to Němci a Francouzi kývli. Pokud bychom měli EUR my, měli bychom inflaci definitivně nižší ale to by jsi pak Fialu asi taky za vítěze nepovažoval. Takže jediný kdo za to může jsou voliči, kteří dali hlas stranám, které nejsou pro Euro. Podle toho jak tu vystupuješ, tipuji, že jsi jedním z nich takže za tu inflaci můžeš taky ty sám. Přiznat si sám svou chybu je počátek prozření 😄.
rohYpnol
@Ada je zase tady
Někdy se možná bez dieselu obejdeme, aniž by to přineslo návrat koňských a volských povozů.
Zatím to však není na pořadu dne. A dost možná cestou nebude baterie, ale třeba mikroreaktor nebo něco podobného, co si dnes stěží umíme představit.
Lithiová baterie to ale na 1.000.000% nebude, to je jisté již dnes 😆
Někdy se možná bez dieselu obejdeme, aniž by to přineslo návrat koňských a volských povozů.
Zatím to však není na pořadu dne. A dost možná cestou nebude baterie, ale třeba mikroreaktor nebo něco podobného, co si dnes stěží umíme představit.
Lithiová baterie to ale na 1.000.000% nebude, to je jisté již dnes 😆
traveldrive
@psel
Keby si namiesto rýpania mal radšej niečo k článku alebo autám.
Keby si namiesto rýpania mal radšej niečo k článku alebo autám.
Rezna
@rohYpnol
Trochu budu oponovat😒br /> Pokud se auto stane vyberovym zbozim a nebude pro masy, znamena to vylidneni venkova a preplneni mest, kolaps dopravy ve mestech a potreb mesta "zbourat" a vystavet znovu, coz nikdo politicky nepodpori. Osobni doprava musi zustat masove dostupna, pripade transormovat spolecnost tak aby byla nahrazena verejnou.
Ovce a pasiky 1.9TDI uz ted umiraji na korozi.....dalsich 30 let fakt nedaji.
Trochu budu oponovat😒br /> Pokud se auto stane vyberovym zbozim a nebude pro masy, znamena to vylidneni venkova a preplneni mest, kolaps dopravy ve mestech a potreb mesta "zbourat" a vystavet znovu, coz nikdo politicky nepodpori. Osobni doprava musi zustat masove dostupna, pripade transormovat spolecnost tak aby byla nahrazena verejnou.
Ovce a pasiky 1.9TDI uz ted umiraji na korozi.....dalsich 30 let fakt nedaji.
psel
@rohYpnol ty tvé prognózy jsou fakt mimo, musíš leštit tu křišťálovou kouli pořádně. Doba bateriová bude trvat déle.
psel
@rohYpnol venkov se vylidňuje protože ani v zemědělství už není potřeba moc lidí a nejsou tam jiné pracovní příležitosti. Ty tam nejsou protože se staví velké fabriky, protože malé nejsou ekonomicky výhodné a ty nemůžeš stavět tam kde není dopravní infrastruktura a ani dostatek pracovních sil. A když je tam potenciál tak jsou zase místní proti, protože nechtějí mít za zahrádkou 15m vysoké monstrum do kterého v 5ti minutových intervalech přijíždí a odjíždí kamiony.
psel
@traveldrive to bych musel odpovídat na něco k článku nebo k autům, já se článkem ani výběrem aut problém nemám ale s eurohujerstvim ano, protože je to hloupá nálepka navíc vůbec nechápu co má co dělat s tímhle článkem.
Navíc se s tím jejím používáním zatracuje kompromis, který je nutný k tomu aby se společnost dále nerozdělovala. Myslím si, že kompromis na úrovni EU je vždy lepší než rozhodnutí jedince, protože dokáže sjednotit. Silných jedinců bylo v historii a je i v současnosti dost, ale každý z nich rozděluje a obvykle se pod silným jedincem dějí tak hrůzné věci, že to nechceš zažít.
To že nesouhlasím se 100% toho co se v EU děje je normální protože to tam vzniká kompromisem. Přesto jsem příznivec EU protože nic lepšího nemáme a radši budu součástí něčeho většího, co můžeme alespoň trochu ovlivnit.
A jestli někdo získal hlasy voličů kvůli dávno přežitému pohonu vozidel, o jehož osudu se už dávno rozhodlo (mimo EU) je pro mě smutné. Jsou daleko důležitější věci k rozhodování. Stačí se podívat na to množství dílů ICE pohonu a pak se podívat na to jak je to s výrobou BEV pohonu a baterky a každému je jasné jak to dopadne. BEV je prostě lacinější na výrobu pokud jeho výroba bude probíhat ve velkých množstvích. Navíc ho lze dobít z velké části ze solárních elektráren takže netřeba na osobní mobilitu importovat energie na každý ujetý km. Netřeba hlasy voličů přetahovat na nostalgická témata k něčemu co je dávno mrtvé. Doby vůně benzínu, manuálních převodovek se tak posunuly do muzejí stejně tak jako dříve parní lokomotivy.
Samozřejmě s tím přijde celá řada lidí o práci a o to důležitější je podchytit co nejdříve tu příležitost kterou změna energetiky přinese a začít jí konečně dělat a nová místa vytvořit tam.
A eurohujerství s tím nemá co dělat.
Navíc se s tím jejím používáním zatracuje kompromis, který je nutný k tomu aby se společnost dále nerozdělovala. Myslím si, že kompromis na úrovni EU je vždy lepší než rozhodnutí jedince, protože dokáže sjednotit. Silných jedinců bylo v historii a je i v současnosti dost, ale každý z nich rozděluje a obvykle se pod silným jedincem dějí tak hrůzné věci, že to nechceš zažít.
To že nesouhlasím se 100% toho co se v EU děje je normální protože to tam vzniká kompromisem. Přesto jsem příznivec EU protože nic lepšího nemáme a radši budu součástí něčeho většího, co můžeme alespoň trochu ovlivnit.
A jestli někdo získal hlasy voličů kvůli dávno přežitému pohonu vozidel, o jehož osudu se už dávno rozhodlo (mimo EU) je pro mě smutné. Jsou daleko důležitější věci k rozhodování. Stačí se podívat na to množství dílů ICE pohonu a pak se podívat na to jak je to s výrobou BEV pohonu a baterky a každému je jasné jak to dopadne. BEV je prostě lacinější na výrobu pokud jeho výroba bude probíhat ve velkých množstvích. Navíc ho lze dobít z velké části ze solárních elektráren takže netřeba na osobní mobilitu importovat energie na každý ujetý km. Netřeba hlasy voličů přetahovat na nostalgická témata k něčemu co je dávno mrtvé. Doby vůně benzínu, manuálních převodovek se tak posunuly do muzejí stejně tak jako dříve parní lokomotivy.
Samozřejmě s tím přijde celá řada lidí o práci a o to důležitější je podchytit co nejdříve tu příležitost kterou změna energetiky přinese a začít jí konečně dělat a nová místa vytvořit tam.
A eurohujerství s tím nemá co dělat.
psel
@Arese on někdo ještě jezdí s manuálem?
Pokud toho najezdíš málo a bez města tak je to asi jedno, ale já už bych na denní zácpy manuál fakt nechtěl. Nebo jako druhý auto na víkend no.
Pokud toho najezdíš málo a bez města tak je to asi jedno, ale já už bych na denní zácpy manuál fakt nechtěl. Nebo jako druhý auto na víkend no.
Tycoon
@Barry Lyndon
Octavia je podle oficiálního ceníku za 570 tisíc a Superb za 935 tisíc. Nebo je to jen dojem?
Octavia je podle oficiálního ceníku za 570 tisíc a Superb za 935 tisíc. Nebo je to jen dojem?
ryccardo
@rohYpnol v zasade souhlas jen ten podil BEV bych preci jen tipnul mezi 30-40%
Bavime se tedy o osobnich autech.
Bavime se tedy o osobnich autech.
Barry Lyndon
@rohYpnol Za třicet let??? WTF, OMG, LOL 😁
Taky si tipnu😒br /> 70 % nemá žádné auto, jezdí autonomními taxíky, protože je to daleko nejlevnější a nejefektivnější řešení, případně teda autonomní MHD, která není zásadně levnější, ale v přecpaných městech je někdy efektivnější
20 % má vlastní FSD auto, protože sockoidních autonomních taxíků se jednak štítí a druhak má na to, přepravovat se o řád komfortněji ve vlastním
10 % podivínů udržuje nějakou starou plečku, protože pro to mají "své důvody" (nicméně do center měst už se s ní doufám nepodívají)
Taky si tipnu😒br /> 70 % nemá žádné auto, jezdí autonomními taxíky, protože je to daleko nejlevnější a nejefektivnější řešení, případně teda autonomní MHD, která není zásadně levnější, ale v přecpaných městech je někdy efektivnější
20 % má vlastní FSD auto, protože sockoidních autonomních taxíků se jednak štítí a druhak má na to, přepravovat se o řád komfortněji ve vlastním
10 % podivínů udržuje nějakou starou plečku, protože pro to mají "své důvody" (nicméně do center měst už se s ní doufám nepodívají)
KANKUNEN
Aresi, jak si představuješ dopravu třeba za 30 let. Jedna věc je eurohujerství, ale zase opovrhovat vývojem taky není realita.
3_diamanty
Nez mikro springa za 20 tak to radsej novy dongfeng box ... cakam uspech tohto sympatickeho mestskeho elekra aj u nas len ho este musia ludia objavit ...