Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTaké Hyundai bojuje s odbytem v Číně. Napumpuje tam proto přes 26 miliard korun
32 komentářů
Anonym
čínan přestal jiná auta než ta domácí kupovat, takže evropské, americké i japonské a korejské značky maj smůlu no
A spalovaci auta? Proč by se Čína trápila s výrobou něčeho, co si Evropa sama zakázala... Korejci hráli stejnou hru jako Evropa, výsledek je stejný. Nečekaně...
tam se jede z Kylaqem za 8680. To je stejné.
Některé automobilky v Číně jen krátce zazířily a pak rychle pohasly. Ale jiné si užívaly dlouhou dobu pohádkových zisků skoro bez rizika. Pružnost čínských joint-venture továren, kde více než 50 % má čínská firma, je jako z počátků kapitalismu. Nedaří se? Tak se továrna zavře a nikdo ani necekne. Ale pohádkové zisky netrvají věčně, teď je na čínském trhu s auty konkurenční boj srovnatelný s USA nebo Evropou. Kdo chce uspět, musí se snažit a něco nabídnout.
Evropský trh je také tvrdý. Některé z automobilek, zejména japonských, tu prodávají auta jen z důvodu prestiže, nikoliv s vidou zisku nebo výrazného tržního podílu. Americké automobilky v Evropě utopily miliardy dolarů. Chrysler to vzdal na konci 70. let, General Motors v roce 2017 a umíráček zvoní už i Fordu. A teď i mnoho čínských automobilek pozná, že tu není jednoduché uspět.
A jak si to predstavujes ty?
Mely evropske znacky ignorovat 1,4 miliardy velky trh a nechat ho jen pro konkurenci z Japonska, Koreje a USA?
Cina naopak ukazuje, ze zbytek světa totálně zaspal v bateriích a ze bude tezke to dohanet. A to ted opravdu nejde jen o elektromobily.
Je fajn, že si někteří z vás již začínají uvědomovat, že Čína vládne řetězci výroby baterií, jakžtakž se v závěsu drží Japonsko s Koreou a Evropa začíná od nuly.
Lépe však bude, až si uvědomíte, že nařizovat za těchto podmínek evropským automobilkám prodávat povinný podíl elektrických aut a od roku 2035 jen elektrická auta, je střelba do vlastní nohy čínskými náboji.
Velmi trefné 👍
😁
Myslis tu Cinu ktera brutalne dotuje a legislativne podporuje elektromobilitu?
Ach vy trollove…
Myslím tu Čínu, která kontroluje většinu výroby sloučenin lithia. Tu Čínu, která vyrábí většinu syntetického grafitu. Tu Čínu, který vyrábí většinu ultratenkých hliníkových a měděných folií. Tu Čínu, který vyrábí většinu LFP atd atd atd. To se jim pak dělá elektromobilita mnohem snáz, zatímco evropské automobilky se stávají prosebníky u asijských výrobců baterií.
Co Northvolt, do kterého nasypala peníze Evropská komise? Utratil spoustu peněz z kapes nás všech za asijské know-how, asijské výrobní linky, asijské odborníky ... a zbankrotoval.
Ano, Cina dlouhodobě dotuje a legislativně podporuje baterie a jejich vyvoj.
Ty a dalsi trolls tady basni neco o volném trhu, ale mezitím VW, MB a dalsi na tom Cinskem trhu totalne hori na neschopnosti dodat funkci EV.
Videl si predstavovacku NIO?
Jako tomu chces konkurovat spalovakem a nejlepe dieslem?😭
Jinak stale zadna odpověď na to co teda mel evropský automotiv delat jineho nez jit do Ciny?
VW a spol. si mysleli, že diktát Evropské komise týkající se Green Dealu jim dá jistotu prodeje BEV a vyvinuli široké portfolio aut na politickou zakázku. Jenže volný trh rozhodl jinak. Evropští zákazníci kupují spalováky a Číňané levnější BEV s LPF bateriemi, nikoliv drahé VW řady ID.
Pokud chtějí automobilky uspět, musí nabídnout produkt pro zákazníky na cílovém trhu, nikoliv produkt pro bruselskéno úředníka. V Brazílii je pro úspěch potřeba auto spalující ethanol z cukrové třtiny, v Evropě zase širokoká paleta zážehových a vznětových motorizací, a v Číně levné elektromobily s LPF bateriemi, ideálně v kombinaci s jednoduchými spalovacími modely.
Jen krátce, protože opet uplne překrucuješ skutečnost.
Nepamatuješ si cas po dieselgate? Prohlaseni o elektricke budoucnosti?
Ne urednik EU, ale tyto tlaky stoji za legislativou.
VW a dalsi ale zadny Tesla killer jak se slibovalo nedodavaji. Za silene penize maji nekonkurence schopny produkt coz potvrdil i Jahn v rozhovoru.
No a kdyz to nefunguje protlaci se 47% cla na konkurenci.
VW oznámil plány na elektrickou budoucnost, o které mluvíš, na konci roku 2018.
Jenže to byla reakce na politiku EU. Konkrétně 2017/0293(COD). Jak se můžeš dočíst v tomto oficiálním dokumentu EU z roku 2017, limity CO2 měly mít za cíl "narýsovat automobilkám cestu k autům s nulovými emisemi" nebo "dát jasný signál automobilkám, aby rychle uvedly na trh auta s nulovými emisemi". Samozřejmě za přispění všemožných regulačních mechanismů.
No a VW tuto politickou zakázku přijal za svou.
A jak sám uznáváš, "politická auta" jako je VW ID.3 jsou zoufale nekonkurenceshopná vůči Tesle i čínských elektromobilům. Tvůj recept je ještě více diktovat, co mají evropské automobilky vyvíjet a vyrábět. Můj recept je nechat inovace na automobilkách a zákaznících.
Politicke ID3?
Jako v cem?
Mel to byt ten Tesla killer co měl valcovat Cinu a realita?
Totalni propadak. Za to ale EU nemuze.
Ano, primárně za to může VW, že přistoupil na oficiální politickou objednávku z roku 2017 "dát jasný signál automobilkám, aby rychle uvedly na trh auta s nulovými emisemi". VW byl dokonce tak rychlý, že ID.3 začal vyrábět v době, kdy ještě neměl hotový software. Celá strategie VW z té doby byla špatná, proto byl po několika letech autor strategie Diess z VW vyhozen.
Strategie byla spravna a ma to jednoduchy dukaz. Hodnota Tesla.
Spatny byl produkt. Za ohromné penize ma VW a ostatní auto které neni konkurence schopne.
Proc do tak jednoduche veci tahas politiku?
Už teď je pozdě, Evropa nezaspala. Evropa dlouhodobě místo podpory vývoje dotuje spotřebu.
Čína si zajistila surovinové zdroje, a zajistila si vývoj. Evropa budovala zelenorudý socialsmus. Teď tu máme výsledek.
Dnes chtít Číně konkurovat ve výrobě baterií je dalsi blbost a nesmysl na kvadrát.
Vývoj baterií je tak rychlý vzhledem k Evropě, že než tady někdo zvládne skrze byrokratické překážky postavit danou baterkárnu, tak Čína bude s baterkama o další dvě tři generace dál.
Tuhle game prostě dávno vyhráli. Evropa 15 let úsilí Číny nedoběhne nikdy.
Výroba a vývoj spalováků i přes rychlý vývoj baterek stále dává smysl a dlouhá desetiletí smysl dávat bude. Evropa mohla černým scénářem 15% z celého trhu tvořených BEV klidně nechat Číně a věnovat se i ICE. Místo toho je Evropa dokonale blbá a vypustila si vlastní rybník i s kapříky...
Výborně řečeno, zejména bych dvakrát podtrhnul to, že než tady přes byrokratické překážky někdo postaví baterkárnu, může jí rovnou zavřít, protože Číňan je o dvě generace dále. Tak jak se to stalo Northvoltu.
Hendly však v konfrontaci s realitou obrátí téma jiným směrem, protože sám ví, že by nedokázal obhájit neobhajitelné.
Takze chcete aby evropsky automotiv skoncil u spalovaku ktery nema budoucnost, protoze rezignuje na to delat top technologie.
Proste budeme dal delat tlačítkove telefony. To přece funguje. Nebo?
Tak to ale nefunguje.
Stejne naivni mysleni jako s tou Cinou kam podle vas nemel evropsky automotiv chodit.
Já chci, aby evropský automotiv dělal to, co požadují zákazníci. I přes všechnu politické tlaky, dotace a přerozdělování prodeje BEV v EU už dva roky stagnují někde kolem 15 %. To je v jednodznačném protikladu s telefony, kde smartphony rychle ovládly trh a to aniž by to politici protlačovali horem dolem, dotovali nebo výrobcům telefonů stanovovali kvóty pro prodej smartphonů.
Podle mě měl evropský automotiv do Číny chodit. A nabízet to, co čínští zákazníci chtějí.
ty chces volny trh a proto se na levna EV da clo 47%….
Trh s EV zavahal pouze tento rok a pouze v EU.
Ale zaroven tento rok znamena doslova devastaci VW a MB na Cinskem trhu kde jsou jejich auta najednou neprodejna.
Cina se stala nejvetsim vyvozcem aut.
Speciální clo 47 % je politika EU, se kterou nesouhlasím. Tady mimochodem EU nesouhlasí sama se sebou, jelikož to jde proti hlavnímu proklamovanému cíli EU, což je snížení emisí CO2.
Standardní clo cca 10 % na auta z Číny, Jižní Koreje či Japonska je dle mého názoru adekvátní.
Co se týče e😜ortu aut, tak je potřeba brát v úvahu velikost země. Čína e😜ortuje přibližně 4 auta na 1000 obyvatel. Jižní Korea e😜ortuje přibližně 50 aut na 1000 obyvatel. Slovensko e😜ortuje přibližně 170 aut na 1000 obyvatel.
tve ruske mysleni se silne projevuje ve snaze popsat EU.
Neni zadne “EU” ktere se snazis popsat jako entitu co o necem rozhoduje. Toto neni carske rusko. Je to spolek zemi který se vyviji podle vysledku svobodnych voleb a politického vlivu.
Prepocet vyroby na hlavu v pripade Ciny..
Kam by takovy vypocet vedl? Aut se globalne proda pod 100 mil rocne. Podivej se spis na grafy podilu e😜ortu. Tam to je poradny vzrůst.
Všeak to nebyl přepočet výroby na hlavu, ale právě ten přepočet e😜ortu na hlavu.
BTW Ty máš ruské myšlení. Kdo má jiný názor, je pro tebe cizí špion nebo má cizí myšlení. Proč se tak bojíte jiného názoru?
Vyroba nebo e😜ort je jedno, prepoctem na obyvatele v Cine se dostanes absurdním cislum.
Koukej na graf e😜ortu a tam Cina brutalne roste. A podle predstavenych novinek viz NIO to rozhodne nebude koncit.
Cim tomu chce napriklad MB konkurovat?
PS:ruske mysleni. Tady nejde o nazor, ale realny popis stavu. EU opravdu nefunguje jako diktatura. Vse schvaluje parlament. A tva poznamka. Lež neni nazor.
Automotive v Číně poroste a nikdo s tím nic neudělá. Tak jako Čína vyrábí cca 50 % světové oceli, lze očekávat, že se bude růst a růst, dokud se nepřiblíží cca 50 % světové výroby aut. Stejně tak nikdo nic neudělá s "nacionalizací" prodejů aut v Číně. Udrží se tam jen několik západních značek. Podobně jako je to třeba v Japonsku nebo Jižní Koreji.
Ne drahý utopisto, je to spoelk neostalinistických utopistů odtržených od reality, bez technického vzdělání rozhodující na základě ideologie 😊