Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Také Hyundai bojuje s odbytem v Číně. Napumpuje tam proto přes 26 miliard korun

32 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vsázka na Čínu byla špatná karta už od počátku. Bohužel rozhodovala vidina růstu a rychlého zisku. To se taky odehrálo. Jen nikdo nechtěl slyšet ty následky. A ty se odehrávají nyní. Čína evropské know-how dávno nepotřebuje, naopak je v EV mobilitě dávno dál...

A spalovaci auta? Proč by se Čína trápila s výrobou něčeho, co si Evropa sama zakázala... Korejci hráli stejnou hru jako Evropa, výsledek je stejný. Nečekaně...
PowerHouse
A nyní i na Indii,

tam se jede z Kylaqem za 8680. To je stejné.
Tycoon
@rohYpnol

Některé automobilky v Číně jen krátce zazířily a pak rychle pohasly. Ale jiné si užívaly dlouhou dobu pohádkových zisků skoro bez rizika. Pružnost čínských joint-venture továren, kde více než 50 % má čínská firma, je jako z počátků kapitalismu. Nedaří se? Tak se továrna zavře a nikdo ani necekne. Ale pohádkové zisky netrvají věčně, teď je na čínském trhu s auty konkurenční boj srovnatelný s USA nebo Evropou. Kdo chce uspět, musí se snažit a něco nabídnout.
vitapb
@Tycoon Naopak, konkurence je tam daleko tvrdší. Jsou tam účastny automobilky celýho světa + hafo čínských, který ve světě zatím moc nepůsobí.
Tycoon
@vitapb

Evropský trh je také tvrdý. Některé z automobilek, zejména japonských, tu prodávají auta jen z důvodu prestiže, nikoliv s vidou zisku nebo výrazného tržního podílu. Americké automobilky v Evropě utopily miliardy dolarů. Chrysler to vzdal na konci 70. let, General Motors v roce 2017 a umíráček zvoní už i Fordu. A teď i mnoho čínských automobilek pozná, že tu není jednoduché uspět.
Hendly
@rohYpnol

A jak si to predstavujes ty?

Mely evropske znacky ignorovat 1,4 miliardy velky trh a nechat ho jen pro konkurenci z Japonska, Koreje a USA?

Cina naopak ukazuje, ze zbytek světa totálně zaspal v bateriích a ze bude tezke to dohanet. A to ted opravdu nejde jen o elektromobily.
Tycoon
@Hendly

Je fajn, že si někteří z vás již začínají uvědomovat, že Čína vládne řetězci výroby baterií, jakžtakž se v závěsu drží Japonsko s Koreou a Evropa začíná od nuly.

Lépe však bude, až si uvědomíte, že nařizovat za těchto podmínek evropským automobilkám prodávat povinný podíl elektrických aut a od roku 2035 jen elektrická auta, je střelba do vlastní nohy čínskými náboji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
Velmi trefné 👍
Hendly
@Tycoon - Rohypnol

😁
Myslis tu Cinu ktera brutalne dotuje a legislativne podporuje elektromobilitu?

Ach vy trollove…
Tycoon
@Hendly
Myslím tu Čínu, která kontroluje většinu výroby sloučenin lithia. Tu Čínu, která vyrábí většinu syntetického grafitu. Tu Čínu, který vyrábí většinu ultratenkých hliníkových a měděných folií. Tu Čínu, který vyrábí většinu LFP atd atd atd. To se jim pak dělá elektromobilita mnohem snáz, zatímco evropské automobilky se stávají prosebníky u asijských výrobců baterií.

Co Northvolt, do kterého nasypala peníze Evropská komise? Utratil spoustu peněz z kapes nás všech za asijské know-how, asijské výrobní linky, asijské odborníky ... a zbankrotoval.
Hendly
@Tycoon

Ano, Cina dlouhodobě dotuje a legislativně podporuje baterie a jejich vyvoj.

Ty a dalsi trolls tady basni neco o volném trhu, ale mezitím VW, MB a dalsi na tom Cinskem trhu totalne hori na neschopnosti dodat funkci EV.

Videl si predstavovacku NIO?

Jako tomu chces konkurovat spalovakem a nejlepe dieslem?😭

Jinak stale zadna odpověď na to co teda mel evropský automotiv delat jineho nez jit do Ciny?
Tycoon
@Hendly

VW a spol. si mysleli, že diktát Evropské komise týkající se Green Dealu jim dá jistotu prodeje BEV a vyvinuli široké portfolio aut na politickou zakázku. Jenže volný trh rozhodl jinak. Evropští zákazníci kupují spalováky a Číňané levnější BEV s LPF bateriemi, nikoliv drahé VW řady ID.

Pokud chtějí automobilky uspět, musí nabídnout produkt pro zákazníky na cílovém trhu, nikoliv produkt pro bruselskéno úředníka. V Brazílii je pro úspěch potřeba auto spalující ethanol z cukrové třtiny, v Evropě zase širokoká paleta zážehových a vznětových motorizací, a v Číně levné elektromobily s LPF bateriemi, ideálně v kombinaci s jednoduchými spalovacími modely.
Hendly
@Tycoon
Jen krátce, protože opet uplne překrucuješ skutečnost.
Nepamatuješ si cas po dieselgate? Prohlaseni o elektricke budoucnosti?
Ne urednik EU, ale tyto tlaky stoji za legislativou.
VW a dalsi ale zadny Tesla killer jak se slibovalo nedodavaji. Za silene penize maji nekonkurence schopny produkt coz potvrdil i Jahn v rozhovoru.
No a kdyz to nefunguje protlaci se 47% cla na konkurenci.
Tycoon
@Hendly

VW oznámil plány na elektrickou budoucnost, o které mluvíš, na konci roku 2018.

Jenže to byla reakce na politiku EU. Konkrétně 2017/0293(COD). Jak se můžeš dočíst v tomto oficiálním dokumentu EU z roku 2017, limity CO2 měly mít za cíl "narýsovat automobilkám cestu k autům s nulovými emisemi" nebo "dát jasný signál automobilkám, aby rychle uvedly na trh auta s nulovými emisemi". Samozřejmě za přispění všemožných regulačních mechanismů.

No a VW tuto politickou zakázku přijal za svou.

A jak sám uznáváš, "politická auta" jako je VW ID.3 jsou zoufale nekonkurenceshopná vůči Tesle i čínských elektromobilům. Tvůj recept je ještě více diktovat, co mají evropské automobilky vyvíjet a vyrábět. Můj recept je nechat inovace na automobilkách a zákaznících.
Hendly
@Tycoon
Politicke ID3?
Jako v cem?

Mel to byt ten Tesla killer co měl valcovat Cinu a realita?

Totalni propadak. Za to ale EU nemuze.
Tycoon
@Hendly

Ano, primárně za to může VW, že přistoupil na oficiální politickou objednávku z roku 2017 "dát jasný signál automobilkám, aby rychle uvedly na trh auta s nulovými emisemi". VW byl dokonce tak rychlý, že ID.3 začal vyrábět v době, kdy ještě neměl hotový software. Celá strategie VW z té doby byla špatná, proto byl po několika letech autor strategie Diess z VW vyhozen.
Hendly
@Tycoon
Strategie byla spravna a ma to jednoduchy dukaz. Hodnota Tesla.

Spatny byl produkt. Za ohromné penize ma VW a ostatní auto které neni konkurence schopne.
Proc do tak jednoduche veci tahas politiku?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Už teď je pozdě, Evropa nezaspala. Evropa dlouhodobě místo podpory vývoje dotuje spotřebu.

Čína si zajistila surovinové zdroje, a zajistila si vývoj. Evropa budovala zelenorudý socialsmus. Teď tu máme výsledek.

Dnes chtít Číně konkurovat ve výrobě baterií je dalsi blbost a nesmysl na kvadrát.

Vývoj baterií je tak rychlý vzhledem k Evropě, že než tady někdo zvládne skrze byrokratické překážky postavit danou baterkárnu, tak Čína bude s baterkama o další dvě tři generace dál.

Tuhle game prostě dávno vyhráli. Evropa 15 let úsilí Číny nedoběhne nikdy.

Výroba a vývoj spalováků i přes rychlý vývoj baterek stále dává smysl a dlouhá desetiletí smysl dávat bude. Evropa mohla černým scénářem 15% z celého trhu tvořených BEV klidně nechat Číně a věnovat se i ICE. Místo toho je Evropa dokonale blbá a vypustila si vlastní rybník i s kapříky...
Tycoon
@rohYpnol

Výborně řečeno, zejména bych dvakrát podtrhnul to, že než tady přes byrokratické překážky někdo postaví baterkárnu, může jí rovnou zavřít, protože Číňan je o dvě generace dále. Tak jak se to stalo Northvoltu.

Hendly však v konfrontaci s realitou obrátí téma jiným směrem, protože sám ví, že by nedokázal obhájit neobhajitelné.
Hendly
@rohYpnol a Tycoon

Takze chcete aby evropsky automotiv skoncil u spalovaku ktery nema budoucnost, protoze rezignuje na to delat top technologie.

Proste budeme dal delat tlačítkove telefony. To přece funguje. Nebo?


Tak to ale nefunguje.
Stejne naivni mysleni jako s tou Cinou kam podle vas nemel evropsky automotiv chodit.
Tycoon
@Hendly
Já chci, aby evropský automotiv dělal to, co požadují zákazníci. I přes všechnu politické tlaky, dotace a přerozdělování prodeje BEV v EU už dva roky stagnují někde kolem 15 %. To je v jednodznačném protikladu s telefony, kde smartphony rychle ovládly trh a to aniž by to politici protlačovali horem dolem, dotovali nebo výrobcům telefonů stanovovali kvóty pro prodej smartphonů.

Podle mě měl evropský automotiv do Číny chodit. A nabízet to, co čínští zákazníci chtějí.
Hendly
@Tycoon

ty chces volny trh a proto se na levna EV da clo 47%….

Trh s EV zavahal pouze tento rok a pouze v EU.

Ale zaroven tento rok znamena doslova devastaci VW a MB na Cinskem trhu kde jsou jejich auta najednou neprodejna.
Cina se stala nejvetsim vyvozcem aut.
Tycoon
@Hendly

Speciální clo 47 % je politika EU, se kterou nesouhlasím. Tady mimochodem EU nesouhlasí sama se sebou, jelikož to jde proti hlavnímu proklamovanému cíli EU, což je snížení emisí CO2.
Standardní clo cca 10 % na auta z Číny, Jižní Koreje či Japonska je dle mého názoru adekvátní.

Co se týče e😜ortu aut, tak je potřeba brát v úvahu velikost země. Čína e😜ortuje přibližně 4 auta na 1000 obyvatel. Jižní Korea e😜ortuje přibližně 50 aut na 1000 obyvatel. Slovensko e😜ortuje přibližně 170 aut na 1000 obyvatel.
Hendly
@Tycoon
tve ruske mysleni se silne projevuje ve snaze popsat EU.
Neni zadne “EU” ktere se snazis popsat jako entitu co o necem rozhoduje. Toto neni carske rusko. Je to spolek zemi který se vyviji podle vysledku svobodnych voleb a politického vlivu.

Prepocet vyroby na hlavu v pripade Ciny..
Kam by takovy vypocet vedl? Aut se globalne proda pod 100 mil rocne. Podivej se spis na grafy podilu e😜ortu. Tam to je poradny vzrůst.
Tycoon
@rohYpnol

Všeak to nebyl přepočet výroby na hlavu, ale právě ten přepočet e😜ortu na hlavu.

BTW Ty máš ruské myšlení. Kdo má jiný názor, je pro tebe cizí špion nebo má cizí myšlení. Proč se tak bojíte jiného názoru?
Hendly
@Tycoon
Vyroba nebo e😜ort je jedno, prepoctem na obyvatele v Cine se dostanes absurdním cislum.
Koukej na graf e😜ortu a tam Cina brutalne roste. A podle predstavenych novinek viz NIO to rozhodne nebude koncit.
Cim tomu chce napriklad MB konkurovat?

PS:ruske mysleni. Tady nejde o nazor, ale realny popis stavu. EU opravdu nefunguje jako diktatura. Vse schvaluje parlament. A tva poznamka. Lež neni nazor.
Tycoon
@Hendly

Automotive v Číně poroste a nikdo s tím nic neudělá. Tak jako Čína vyrábí cca 50 % světové oceli, lze očekávat, že se bude růst a růst, dokud se nepřiblíží cca 50 % světové výroby aut. Stejně tak nikdo nic neudělá s "nacionalizací" prodejů aut v Číně. Udrží se tam jen několik západních značek. Podobně jako je to třeba v Japonsku nebo Jižní Koreji.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly Vtip roku. "Je to spolek zemi který se vyviji podle vysledku svobodnych voleb a politického vlivu. "

Ne drahý utopisto, je to spoelk neostalinistických utopistů odtržených od reality, bez technického vzdělání rozhodující na základě ideologie 😊
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly S tím srovnání aut s talčítkovým telefonem, s kterým tu spamuje už asi 300 millionkrát dokola - si vážně trapný. Absolutně nesrovnatelné věci. O spalovací auta je stále obrovský zájem, o čemž svědčí jejich celosvětové prodeje. A čínan v nich neumí konkurovat, mimo levné kategorie s 1,5 R4 😊
Pepa568
zvykli?
Avatar - jersey.se
jersey.se
To se jejich management nakazil od VW?
Avatar - Anonym
Anonym
čínan přestal jiná auta než ta domácí kupovat, takže evropské, americké i japonské a korejské značky maj smůlu no