Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Elektromobily více bourají, protože jsou silnější, tvrdí pojišťovací agentura

49 komentářů

Frfla
Jj, jen jim tu pojistku osolte.
Avatar - hiphop
hiphop
jirik_kirij
@hiphop Zapomněl jsi lidský odpade na to, že všichni ti hujeři s EV zdražují povinnou pojistku pro všechny ostatní. Proč? Protože je vysoká cena těch krámů.
Avatar - hiphop
hiphop
jirik_kirij
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - hiphop
hiphop
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jak může Tesla a další bourat více, když jsou ty auta plné elektroniky a asistentů??? 😁😁😁

Víme, k čemu to povede v EU. V EU nařídí EK ještě více asistentů!!! A nejlépe EU nařídí, že každá automobilka musí splnit, že jejich vyrobené auto sníží do roku 2028 počet nehod o polovinu a za každou nehodu navíc bude automobilka platit tučné nehodové povolenky, protože přece jejich auta zabíjejí!!! A každý občan EU má právo být chráněn a ochráněn před autonehodou!!! Takže od 2035 EU nařídí nula nehod!!!

Eurosojuzu čest!
Avatar - eLzyx
eLzyx
@rohYpnol protože Tesla ty asistenty řeší jen když nedáváš pozor. Když jedeš aktivně agresivně, tak se ti do řízení neplete. A prostě si v klidu nabouráš. Tvoje zodpovědnost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx
Jo, já zapomněl, většina majitelů Tesly chce nabourat 😁😁😁 Asi se toho krámu chtějí zbavit stůj co stůj, stejně jako Hertz 😉
Avatar - eLzyx
eLzyx
@rohYpnol zajímavé, jak autíčkáři brečí, jak jim nová auta zasahují do řízení, jak musí vypnout dvacet asistentů, aby se s tím dalo jet ... ale když výrobce EV nabídne auto, se kterým se dá jet bez vypínání všech blbin, tak je to špatně ...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx

Jasné. Tesla je plná asistentů bránících vzniku nehod se ktekrými lze jezdit a způsobovat nehody, protože to tak majitel/řidič zrovna chtěl... To dává smysl, že... 😁DD
kesumb
@rohYpnol
ty ses fakt vul, bez se s tim svezt. Pak pochopis, ze je uplne jedno, jestli ti taha za volant tesla nebo
ofce, legislativu to plni stejnou a stejne mizerne
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Ještě že sem do diskuse chodí e😜erti jako jsi ty 🤣

A ještě že ty diskuse sleduji.

Aspoň se dozvím, že Octavia je v jízdních asistentech stejně vyspělá jako Tesla s jeho AP 🤣🤣🤣
ryccardo
@eLzyx spis bych rekl ze se s tebou asistenti pretahuji o vladu nad autem jako je to ve vsech modernich autech, kde ty asistenty nepovypinas.
ryccardo
@rohYpnol ty vole musis tyhle svoje napady psat fakt verejne? Kdo vi jaky zeleny bolsevicky eko dobytek se toho chytne a zacne to v zajmu verejneho blaha skutecne prosazovat.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Opravdu elektromobily bourají? Já měl za to, že je někdo řídí a ten je odpovědný.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jenik3

http😐/youtu.be/UJsDgXODofc?t=84
pjotr
chce to další regulaci, omezení max rychlosti na 50km/h pro všechny a všude
jirik_kirij
@pjotr Nekřič, protože ti eurohujeři to nakonec říznou na maximálku 30 včetně dálnic.
Michal Ježek
Tak to je celkem logické. Vysoký výkon na běžném podvozku v běžném provozu, je celkem vysoká pravděpodobnost nehody.
ptr078
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ACE.
A nebo taky o půl až jednu tunu vyšší hmotnost.
Hendly
Kdo zna vi, ze EV, narozdil od vetsiny spalovaku, proste jede jako das.
V kombinaci s nezkušeným jezdcem to muze byt problem.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
@Hendly už jsem to pochopil. Ty tu jedeš celou dobu geniální satiru a sarkastický humor 😊))))))) dobře ty. Dlouho jsem ti na to skákal :ů
traveldrive
@Hendly Dopoviem to za teba: A preto by EV mali byť prísne regulované alebo zakázané.
multicar
To, co pojišťovna dle článku dovozuje, je spíše hypotéza. A k ní bych dodal, že nemusí jít jen o výkon vozu ale také či spíše spojení s určitým typem řidičů. Řekněme entuziastů, kteří ten výkon vyhledávají a mají navíc určitý vzorec chování s vyšší pravděpodobností nehody na silnicích, kulantně řečeno.

A ten vysoký výkon mají nabízené elektromobily, protože early adopters BEV jsou právě entuziasté.
Nicméně poptávka se mění. S postupem času, kdy se rošiřuje užití EV i "normálními" uživatlei, a je to již nyní vidět, nové modely aut uváděné na trh jsou mnohdy již s umírněnými výkony ( třeba KIA EV3 - nejvýše 150kW motor)
Avatar - Zetti
Zetti
@multicar elektrických 150kw uz je slusna raketa. Se spalovací se nedá kvuli vykonove krivce srovnavat.

Muzu to porovnat, mam 160 kw v elektrice i atmosfere, rozdil je o parník
Man Ký
@Zetti mhm, není, stačí si vzít stopky do ruky, elektromotor klame točivým momentem, měl jsem půjčenou elektrickou BMW i4 s tím slabším motorem, zadokolku, ten spodek je oslnivý, ale když se na to zaměříš, tak krásně cítíš, jak to slábne a ve finále vidíš na stopkách stejné číslo, jako u stejně výkonného spalovacího motoru, jen ten má tu špičku tam kde má být, nahoře.
Prasivak P
@Man Ký toto mozes vysvetlovat kolko chces, vacsina ludi to nebude akceptovat. Oni potrebuju ten 'kopanec' aby mali pocit ze to 'jede', bez ohladu na to ci je auto pomalsie alebo rychlejsie. A ked sa ten kopanec nedostavi, tak to pre nich 'nejede' bez ohladu na zrychlenie. Mozes si to vsimnut aj pri kazdej diskusii o trojvalcoch, kde tito e😜erti budu pisat ze oturbeny litrovy motor je lepsi ako atmosfera s podobnym vykonom.
Man Ký
@Prasivak P Tak to zase prrr😊 když to jede dole, znamená to, že to nemusíš točit nahoru, turbo motor pojede se stejným výkonem možná stejně, jako atmosféra, ale za znatelně nižší náklady, účinnost přeplňovaného motoru je prostě vyšší.
Avatar - Zetti
Zetti
@Man Ký Pokud tu spicku citis na zacatku memuzes ji cekat na konci. Stopky nepotrebuju, z nuly na sto ma moje elektro 6,9s. Stejne vykonne kupe s atmo V8 motorem o pul tuny lehci potrebuje 8,2s
Prasivak P
@Man Ký to je mi jasne, sam jazdim s oturbenym benzinovym motorom, ktory ma bez mala dvojnasobny objem a trojnasobny vykon nez mala moja posledna atmosfera za mozno o 2 litre vacsiu spotrebu (pri 500 kg tazsom aute). Ten oturbeny litrovy motor bude mat vyrazne nizsiu spotrebu nez atmosfera, ale zas budes cely cas pocuvat klepot a citit vibracie ak to bude trojvalec, plus o nejakej spicke mozes maximalne tak snivat, vo vyssich otackach to zvadne a je to viac mrtve nez atmosfera dole.

Ale ine som chcel povedat, islo mi povodne hlavne o ten pocit 'jede/nejede' vs realna rychlost a nemoznost toto niekomu vysvetlit, neriesil som efektivitu
Prasivak P
@Zetti len pre zaujimavost, aku mas prevodovku v tom atmosferickom V8? Ci nebude to horsie zrychlenie sposobene skor starym hydromenicom nez tym ze ide o atmosferu
Avatar - xxc
xxc
@multicar Jedno 150 kw auto mam a v zivote uz by som take slabe nekupoval. Ani s prednym nahonom. Trosku chyba v clanku analyza, ci elektricke auta sposobuju nehody castejsie, alebo su obetami nehod.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ono to nie je ani tak o sile auta ale o medzikuse medzi volantom a sedadlom... ono nepozorny sofer nabura aj s malym picantom
Avatar - xxc
xxc
@3_diamanty moze byt aj pozorny sofer, ale vyssia hmotnost a velky vykon niekedy urobi svoje 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@xxc

To mas pravdu... ale tak logicky musis aj predvidat ze aj brzdna draha bude ina s 2 tonovym landcruiserom a ina s golfom ... vzdy je to prave o tom soferovi ... aj ostrou rychlou zatackou prejdes este bezpecne v rozdielnej rychlosti v carrere a v inej v dusteri... ak ale niekto s dusterom chce napodobnit carreru tak to potom uz nemusi dopadnut dobre... pisem obrazne... chapeme sa
Dixik2
On je spíš problém mezi sedadlem a volantem.Auto za to nemůže ať je jakékoliv.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dixik2

Takže tvůj závěr je, že EV kupují větší řidičské lopaty...?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
@rohYpnol ty jsi hajzl 😊)))))))))))))))) se tu chlamu jak chu.j
Man Ký
Možná by bylo zajímavé zjistit, jak jsou na tom obecně auta s vyšším výkonem. Třeba by se zjistilo, že to nemá nic společného s elektřinou.
traveldrive
@Man Ký Pokiaľ sa bude brať v úvahu vysoký výkon a vysoká hmotnosť, tak sa spolu s tým zistí aj to, že väčšina zistených áut sú elektromobily, takže to má s elektrinou aj tak spoločného veľa. 😉
PKP_
Jednoduše to nepřepočetli na 1 ujetý kilometr, pojišťovna záměrně, aby mohla vyhlásit nějaký důvod ke zdražení. EV totiž více jezdí, než je průměr celkově starších spalovacích aut.
Avatar - Emel
Emel
@PKP_ dají se dohledat průměrné nájezdy v Německu, protože tam jsou součástí reportů TUV. Pojišťovny jistě vědí, jak stará auta pojišťují... a nemíchají nová auta a celkově starší ojetiny.
TM3 má celkem standardní nájezd, pro 2-3letá auta, v průměru 53tkm. A dobře se hledá, stabilně je v tom žebříčku poslední 😄
Další EV typu eGolf, Zoe nebo Kona mají ty nájezdy ještě nižší, obvykle kolem 30t.
https😐/svolavacky.cz/…tuv-report-2025/
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Jsem ještě neviděl jet elektro víc jak 90 nebo 120. Občas ti nějaký flundrák chce ukázat jak mu to jede, ale to je vše.
traveldrive
@Ji/Ri
Tak sa lepšie pozeraj. Čo nevidíš ty, neznamená, že nie je.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Klasicky rozpor otazka "proc".

Elektromobily vic bouraji.
Navic fatalneji.
To je fakt.

Vetsim vykonem? Korelace tam urcite je, nikoliv kauzalita.

Podle me pravdepodobneji je to vyssi hmotnosti.
Ale ani na to neni spolehlivy dukaz.
R Grunert
Typické pojistovnicke řeči.

Co říct ,že je to i bezpečné...

Ale oni každej rok pošlou 10 A4, jak moc brečí,že je to dražší, ale můžeme říct, že nám auta stárnou a nás úhel pohledu bude,že servis má jinou taxu pro starší auta. Starý poslední hranatý Land Rover RR 4.4tdv8 v servisu s tímto logem pod 1000czk hodina.

Jo a že dají slevu na jiné pojištění komedianti from HP

Akorát jsme pro ně kravky a volové.

Zdravím všechny pojišťovny
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
anebo proto, že si je kupují blbci