Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Daewoo Matiz SE 0.8 MPI

16 komentářů

Hendly
Cena 210 tis a o necem jako klimatizace, airbag, ESP atd jste si mohli nechat zdát.

Stejne se ale najde nekdo, kdo bude stale dokola brecet jak jsou dnes auta draha….
Tycoon
@Ozzman

Je zde ale podstatný rozdíl.

Matiz vážil prázdný 750 kg, plně naložený 1210 kg. Neměl klimatizaci, neměl posilovač řízení, neměl tažné zařízení. A měl malinkatá kolečka 155/65 R13. Spíše než o auto šlo o kapotovanou sekačku 😄 No to bychom mu asi křivdili, základem konstrukce nebyla sekačka, ale Suzuki Alto, tedy kei car. Ve výsledku mi ten motor s objemem 0,8 litru mi přijde adekvátní. Dle dobových testů to prý umělo jet 160 km/h. Zatraceně rychlá sekačka 😄

Které dnešní auto má 750 kg a další vlastnosti Matizu?
Arese
@MarekAbsolon Co konkrétně řekl Ozzmann o Matizu, co není pravda? 🙂
ericn
@Ozzman 1,0EB Fiestě odpovídá, asi ideál. Do Focusu bych ho nechtěl, i když ho v pohodě dá (vyzkoušeno dokonce v kombíku), ale do Mondea by to byla zoufalost... asi tak ako litr TSI do Octávky - vyzkoušeno a byl to děs...
traveldrive
@vencelín
To by bolo divné, keby nie, Felda bola minimálne o triedu vyššie, porovnávaj porovnateľné.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Ozzman
No, driv byl maly motor v malem aute.

To je logicke, a bylo to jeste fakt i ekologicke.

Napad narvat brutalne preplnovanej litrovej trivalec i do Mondea vzniknul az mnohem pozdeji...
Avatar - Ozzman
Ozzman
"Dnes jsou v autech jen malé motory ze sekačky, dříve to bylo lepší!" 😁
Avatar - beibej
beibej
@Hendly - jsou drahá! Levná auta byla před kovidem.
MarekAbsolon
@Ozzman Kvalitní výblitek pod Matizem. Jinde by to bylo vtipné, tady ale vůbec ne.
Johnn
@wakantanka A hlavně Matiz nehnil před očima.Matiz po 20 letech každodeního provozu krátkých tras ještě prodán.
Felicie po 20letech natolik zrezla ( ve stejném režimu provozu), že už o ni nikdo nestál.
Opravy, Matiz měl jen špatný držák výfuku. Felicie, jako každá Škoda potřebuje servis na každém rohu, levný, ale stále a to je únavné.
Avatar - wakantanka
wakantanka
@3_diamanty živšia? O akých rýchlostiach sa bavíme? Matiz v meste bolo jedno z najlepšie akcelerujúcich áut, lebo váha a sprevodovanie. Do nejakých 50 - 60 to išlo ako besné, trojvalček sa ľahko a rýchlo chytal do otáčok.
Avatar - wakantanka
wakantanka
@Ozzman Problém je ten že dnešná Fiesta medzičasom narástla na veľkosť a váhu Focusa I. , ostal len názov a trieda.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@vencelín
Svojho casu ( okolo r 2008 ) ho mal moj spoluziak z v. skoly... sedel som v tom ... mal cerveny ale este pred faceliftom... potom do neho niekto mozno v 20tke vrazil zozadu ( nedobrzdil ) a auto bolo na srot .... fakt ze voci tomu bola aj felda zlate a bezpecne auto... len dodam ze dnes ma astru tu este tazkotonaznu tankoidnu r 2010 s 1,4 atmo... ale stale zivsia ako matiz
vencelín
V porovnání s tímhle zlatá Felinka.
PavelK_
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže tady se brečí i nad tím litrem ve Fiestě, ano v Mondeu to byl úlet, to auto taky bylo v nabídce snad jen rok, dva a reálně jsem se s tím nesetkal ani v inzerci a to jsem se o to Mondeo dost zajímal @Ja Prvni 123